- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Apple Watch
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
ph A német cég újdonsága relatíve tágas belülről, és a porvédelemről sem feledkezik meg.
-
Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
it Májusra halasztották az EU felhős kiberbiztonsági címkézését érintő szavazást, egyre több a kritikus hang.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nevemfel
senior tag
-
Polllen
nagyúr
"A korábban felsorolt Ion, C-Zero, i-MIEV trió nagyon-nagyon kompromisszumos választás, hiába kerül használtan 2-3 millió forintba, ott már az akkumulátorok nem nagyon hozzák az újkori hatótáv felét sem sokszor"
Hány évesen nem hozzák a hatótáv felét sem? 20 évig... hogyne.
Juhaszatti
"10 év múlva ha kikerül az autóból, jó szolgálatot tehet még a napelemmel felszerelt házak rossz időben való, vagy esti áramellátásában."
És erre milyen széles körben elérhető műszaki megoldás van?DraXoN
A környezetemben használt elektromos készülékek (mobil, notebook) nagyon nem erről tanúskodnak.[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
környezeti terhelés szempontjából sokkal jobb lenne ha a városon belül csak indokolt esetben lehetne használni "nagy", mondjuk 3.5m-nél hosszabb autót (még elektromosból is, ne pazaroljuk már az áramot).. vagy nagyobb adóteher egy városban lakó "nagy autót birtoklónak" ha nem a vállalkozása igényli a méretet, a kint lakóknak meg behajtási díj (csak azért is, szintén kivételt képezve a vállalkozások bizonyos idősávokban.. reggeli/délutáni csúcsban pl. csak akkor díjmentes a használatuk ha 1-nél több embert szállítanak, vagy bizonyítottan árút visznek (online e-jegyzőkönyv bejegyzés róla)).
szemét vagyok, de "jó levegőt" elvet vallanék városon belülre is.. a cél eléréséhez drasztikus lépések kellenének.
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
forumpista
tag
"Pont annyira hibás a tesla, mintha beraknád a sütőbe a macskádat és aztán beperelnéd a gyártót mert meghalt... "
Amennyiben a sütő gyártója úgy hozza forgalomba a sütőjét, hogy van rajta dedikált macskaszárító funkció, majd ezek után a macskaszárító funkció megöli a macskát szárítás közben, elég fura érvelés lenne azt mondani, hogy valójában a macskaszárító funkciót azt nem macskaszárításnak tervezték, csak az a neve...
A Tesla pedig konkrétan ezt csinálja... Az autópilot megnevezés konkrétan kimeríti a megtévesztés fogalmát.
Kb. mintha az influenza elleni oltást "anti-covid vakcina" néven hoznák forgalomba, aztán a user a hülye hogy nem olvasta el az 50. oldal lap alja kisbetüs részt, hogy valójában az anti-covid vakcina az nem covid ellen jó, hanem influenza ellen... -
vicze
félisten
Kijavítom az analogiád.
Mikróhullámú sütő macskaszárítóval*!*A macskaszárító még béta állapotú később lesz aktiválva, a macska szárító költége egyes modellekben az ár 20%-ka, a macsak szárító ezekben se működik, csak későbbi software frissítéssel, a macsak szárítót csak saját felelősségre használja és a macskát ne rakja a mikróba a funkció aktiválásáig, ha megteszi a következményekért nem vállaunk felelőséget hiába fizetett érte külön.
-
vicze
félisten
Továbbra is a termék neve Autopilot nem Driver assistance, felesleges feríteni folyamatosan, a Full self driving (amire nem képesek a kocsik) kerül 10e-be szóval magyarázd meg, hogy ez hogy driver assistance légyszives.
Egész mellesleg pedig:
Autopilot:
- Traffic-Aware Cruise Control: Matches the speed of your car to that of the surrounding traffic
- Autosteer: Assists in steering within a clearly marked lane, and uses traffic-aware cruise controlFull Self-Driving Capability:
- Navigate on Autopilot (Beta): Actively guides your car from a highway’s on-ramp to off-ramp, including suggesting lane changes, navigating interchanges, automatically engaging the turn signal and taking the correct exit
- Auto Lane Change: Assists in moving to an adjacent lane on the highway when Autosteer is engaged
- Autopark: Helps automatically parallel or perpendicular park your car, with a single touch
- Summon: Moves your car in and out of a tight space using the mobile app or key
- Smart Summon: Your car will navigate more complex environments and parking spaces, maneuvering around objects as necessary to come find you in a parking lot.
- Traffic and Stop Sign Control (Beta): Identifies stop signs and traffic lights and automatically slows your car to a stop on approach, with your active supervision
Upcoming:
Autosteer on city streetsHa ez nem fére vezető akkor nem tudom mi a jó Isten...
-
forumpista
tag
Figyelj, hadd kérdezzek már tőled néhány dolgot, mert láthatóan állandóan terelsz és kibújsz a válaszadás alól.
1, alkalmas-e az autopilot megnevezés az emberek megtévesztésére ha az amúgy nem képes az autopilot funkcióra? Egyértelmű Igen/Nem választ szeretnék, nem valami lyukbeszélést a hasamban. Ha szerinted az autopilotra nem képes autopilot elnevezés nem megtévesztő, akkor tovább már nem is érdemes mennünk. Ha a válaszod mégis igen, akkor:2, miért hívja a Tesla autopilotnak azt a funkcióját ami nem képes autopilotra, ami ilyetén csak arra jó hogy megtévessze az embereket?
3, Te miért próbálod megmagyarázni, hogy semmi baj az autopilot elnevezéssel egy autopilotra nem képes rendszernél?
4, Ha ez így rendben van, akkor miért magyarázkodik a Tesla már az első sorban az autopilot leírásában (a te linkedből másoltam):
"Autopilot is an advanced driver assistance system"...
5, ha a rendszer egy driver assistance system akkor miért nem hívja annak?Mindenesetre én rendkívül örülük hogy más gyártók nem veszik át a Tesla megnevezéseit, mert akkor a szép új jövő így nézne ki:
vettél egy televíziót a boltban, majd amikor bekapcsolod csak hang lenne rajta. A kézikönyv első oldalán pedig ott szerepelne, hogy ez a televízió csak egy fejlett hangátvívő eszköz (aka rádió).
Vennél egy háztartási robotgépet, majd otthon bekapcsolva rádöbbennél, hogy a robotgép csak akkor müködik automatán ha folyamatosan kurblizol. A kézikönyvben a leírás: a robotgép csak egy fejlett kézi keverő.
A vevő pedig magára vessen, miért nem olvasta el a vásárlás előtt a kézikönyvet. -
emelhu
aktív tag
"Az akkumulátor lényegében addig fog üzemelni az autóban míg a tulajdonosát nem zavarja a csökkent kapacitásvesztés."
Talán pont a tesláék kezdték a használt akkupakkok visszavásárlását és wallpower dobozok építését belőle.
Ott nem annyira vészes a csökkent kapacitás és nagy haszon, ha a napközbeni napelemes felesleges áramot a wallpower tárolja és este (amikor a napelem már nem megy) az autóba áttölthető. -
k-adi
nagyúr
"az összes legyártott villanyautót eladják és nem azért nem gyártanak többet mert nincs rá igény hanem mert nem tudnak elég akkumulátort gyártani."
az meredek lenne ha azt a jelenlegi kis mennyiséget nem tudnák eladni de az igazán izgalmas rész akkor jön mikor már lesznek akkugyárak, de van egy sejtésem akkor sem lesz sokkal olcsóbb az ára... valahogy... -
<Lacy85>
addikt
“Amúgy is unalmas ez a magas vételár hiszti 450forintos üzemanyagár mellett, jó hogy nem már pénzt termeljen a villanyautó a tulajnak..”
Azért kíváncsi lennék, mikor hozza vissza azt a 7-10 milliót “tankolásban”, amennyivel drágább.
A Model 3-nak van olyan igényes belseje, mint anno egy 3 milliós Suzuki-nak. Bár lehet, hogy ez sértő volt a Suzuki-ra nézve.
Csak a Model 3 karcolja a 20 millát és olyan, mintha egy szekérben ülnél.
Egy elég jól felszerelt Mazda 6 meg kb. 11-12 milla. A Mazda 3 még ennél is olcsóbb. Mindegyik igényesebb és ~fele annyiba kerülnek.
Szóval jöhet a számológép, hogy mikortól vagy pluszban a villannyal. Szerintem kétszer kirohad alólad az autó. -
Tigerclaw
nagyúr
Nezd meg melyik orszagban hanyat adtak el. Van EU-s statisztika. Abbol jol latszik, hogy meg a magasabb GDP-ju orszagokban is csak a kogazdagokban van kiemelkedo eladas, ahol hozzank kepest milliomos minden atlagember, es meg ott is kimondva foleg a hozza jaro kedvezmenyek miatt. Pontosan latszodik, nem a range anxiety vagy valami idegenkedes miatt van csak 2% alatt az eladas, hanem mert tul draga az atlagembernek. Nalunk meg a benzines uj autok is tul dragak az atlagembernek, azert vesznek hasznaltat.
Mindezt ugy, hogy tobbmillios artamogatas is jar.
Mindenhol van felso tizezer vagy gazdagabb reteg. Jellemzoen ok vesznek elektromos autot ujonnan. Ilyen aron, meg artamogatas mellett is erosen limitalt a fizetokepes kereslet ezekre. A kvotaautokrol meg ne is beszeljunk, vagy az olyan lepusztitott miniautokrol, amik visszarepitik az embert menetdinamikaban a Trabant korszakba. Ezeket jellemzoen masodik, bevasarloautonak veszik. Tamogatas nelkul mennyit adnanak el?Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
k-adi
nagyúr
"Amúgy is unalmas ez a magas vételár hiszti 450forintos üzemanyagár mellett, jó hogy nem már pénzt termeljen a villanyautó a tulajnak.."
ja ha magas 450ft a benzin akkor OK ha a villany is horror árú? vagy mit akarsz ezzel mondani?
azért megnézném mennyit kéne tankolnod, hogy egálban legyél, úgy, hogy a 450-os ár ugye ingadozik folyamatosan fel-le (bár inkább felfelé...)szóval inkább az az unalmas, hogy qva drága az ára miközben "ez lenne a jövő" és megy a csodálkozás hogy (és akkor itt visszatérhetünk a cikkhez) "lenézik a kis dodzsmeket".... ja, majd ha 10misi alatt lesznek +rendes hatótávval és gyors töltéssel (merthát ugye ez is egy tulajdonság amit hoznia kell valamilyen szintig legalábbis), na akkor visszatérhetünk a témára, hogy mennyire jogos az áron való nyafogás az értékéhez képest, ugyanis jelen pillanatban drága, kis hatótávos és magas a töltési idő.. ahhoz hogy érdemben tudjunk beszélni a 3 közül legalább kettőt meg kéne ugrania.. mondom ezt úgy, hogy alapvetően érdekel a téma és én is vennék eautót de még gyerekcipőben járnak és ahhoz képest még extrán drágák.. sajnos... mert ha hozná a hatótávot és a töltést, akkor megérteném a magas árat vagy ha olcsó lenne de gyors töltésű... de így csak játékszer max., és ezt jól is mutatja az eladások eloszlása (hol, ki veszi)
-
k-adi
nagyúr
" Egyik legnagyobb probléma pont ez ami a fórumokon folyik, hogy akik szidják ezt az egészet azok borzasztó csórók ahhoz hogy megvegyenek egy 10 milliós villanyautót. Tehát nem érdekeltek a témában."
...vagy lenne rá pénz csak mondjuk ár/érték arányban drágának tartják? az nem opció?
amúgy neked sincs 10misis villanyos kocsid ezt tudjuk de mégis itt vagy minden villanyos topikban tehát mégis érdekel a téma"vagy akkor minden új autó drága."
igen, sajnos azok, főleg mostanában érezhetően, épp ezért tudja gyorsabban terjedni a villanyos ha olcsóbbak lennének"ha a te igényeidnek nem felelnek meg a villanyautók akkor ne foglalkozz velük, járj mással."
jelenlegi állapotukban még sajnos nem, (és ezzel még nagyon sokan vannak így láthatóan) de ettől függetlenül még érdekel a téma de fenntartásokkal kezelem, fanatizmus nélkül veled ellentétben -
8th
addikt
"Ez a saját hisztid, ha a te igényeidnek nem felelnek meg a villanyautók akkor ne foglalkozz velük, járj mással."
Ja, hogy úgy. Amikor leírtam, hogy dízellel járok és a használat jellegéből fakadóan nem igazán érdekel mennyit szennyez olyan hisztirohamot kaptál, mint egy épp menstruáló Greta Thunberg. Vicces volt az a hadjárat amit kerekítettél a dologból. De tudod mit? Ez a saját hisztid, ha a te igényeidnek nem felelnek meg a
villanyautókbelsőégésű motoros autók akkor ne foglalkozz velük, járj mással.