- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
válasz Armagedown #20 üzenetére
Mert hát ez sokkal jobb ám ICE járműveknél [link]
-
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #165 üzenetére
Erre az esetre gondolsz, amikor az autopilóta mellett a sofőr is ignorálta a kurva nagy kamiont? Ugye nem arról van szó, hogy az autopilot átveszi az irányítást és onnantól nem működnek a fékek meg kormányzás, szóval ez a baleset megtörtént volna automatika nélkül is, csak akkor kb hírértéke is alig lenne, max ilyen "vakegér belehajtott egy 18 kerekesbe" jelleggel.
alkatraz3000: Az ilyenek megmaradnak egy szűk és lelkes rétegnek, ahogy a bakelit, meg a filmre fotózás is.
-
#16820480
törölt tag
Azt az Über ügyet sem értettem sosem. Igen, elütött a kocsi autópálya tempónál egy szabálytalanul és kivilágítatlanul úton átkelő embert. A felvételen lehet látni, hogy kb tizedmásodperc telt el aközt, hogy belép az illető a látómezőbe és csattan. Nem hiszem el, hogy lenne sofőr a talpán, aki ezt kivédi, de mivel automatika csinálta, így kivizsgálás, botrány és meghurcolás.
-
#16820480
törölt tag
Ezt a biztonságot én akkor tudom elfogadni, ha használati idő vagy levezetett km arányosan legalább nagyságrendileg megközelítik az emberi mulasztás mértékét. Az emberi sofőröket és az autózást sem tiltották be soha, pedig kiemelkedően a legveszélyesebb közlekedési forma nem csak a vezetőre, hanem a környezetére is.
Több mint 3 milliárd levezetett kilométerrel mögötte, van 15 olyan baleset, ahol felmerült(!) a gyanú, hogy hibázott a gép. Nagyjából 200 millió km-re jut egy halálos baleset. Ez nagyságrendekkel jobb még a repülés biztonságánál is. Kb nem tudsz olyan ember által vezérelt közlekedési eszközt mondani ami hasonlót tud felmutatni szerintem. -
#16820480
törölt tag
válasz forumpista #187 üzenetére
Egyrészt a szoftvernek nem tartozik a funkcionlaitásába, hogy tökéletesen önvezető legyen, ahogy a jól látható helyen elhelyezett használati utasítása is ezt megemlíti párszor. Másrészt meg ha ilyen demagóg módon számoljuk a baleseteket, akkor mondjuk úgy is lehetne, hogy ha mész egy hagyományos autóval, van egy kanyar az útban, akkor ha nem fordítod a kormányt el, hogy kövesd az út vonalát, úgy egy potenciális halálos balesettel nézel szembe. Ha nem fékezel, amikor előtted lassítanak, akkor szintén potenciális halálos balesetről beszélünk? Ezek szerint a közlekedés tele van potenciális halálos balesetekkel, csak a kormány rendszeres rángatása és fékpedál rendszeres taposása ment meg bennünket a teljes apokalipszistől.
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk eleve úgy gondoltam, hogy az akksi árával olcsóbb az autó, amikor megveszed, szóval mondjuk nem 25000gbp, hanem mittomén 15000 lenne, illetve az a 60-110 is húzós összeg, de ha értelmesen belövik az árát, akkor nem feltétlen rossz. Mondjuk egy Akksi-as-a-Service, aminél még akár a töltés is benne lehetne a havidíjban. Volt erre amúgy utalás az egyik Chris Harris videóban, amikor azt hiszem a UK grid igazgatójával beszélget.
-
#16820480
törölt tag
Ha egy kicsit átgondoljátok az egész helyzetet, akkor kiderül ám, hogy ha mindenki a napi rutin végén ráteszi a kocsiját a töltőre, akkor nem fog kocsinként 150kW-tal tölteni, mert egyrészt tök felesleges, másrészt a napi járkálással az akksi 10-20%-a megy le már most is csak, amit nem gyorstöltéssel tölt vissza az állomás amúgy sem.
Napi használat mellett az emberek 90-95%-ának elég az, ha pár óra alatt belecsordogál az a hiányzó napi %, vagy akár esetleg hetente egyszer rádugja egy estére például, és akkor az egész heti adat egy éjszaka alatt.[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
válasz <Lacy85> #267 üzenetére
Mondjuk egy Model 3 ellenfele egy BMW 3-as széria inkább, és abból is a nagyobb motorokkal szereltek, az meg nincs messze tőle árban.
Más kérdés, hogy neked nem tetszik, de a minimalista beltérnek is van előnye, illetve van akinek bejön. Szerintem pont az ilyenek néznek ki gusztustalanul, mint egy 90-es évek hifitornya, jól megpakolva csillogó krómozott részekkel, meg a vaskos középkonzol is, nem beszélve a bőr ülésekről... A Mazda amúgy egész igényes belül, bár ott is túl sok a gomb, főleg a kormányon, és az infotainment rendszerük nekik is egy kalap szar, mint a többi hagyományos gyártónál is.Egyébként nem csak a tankolást kell visszahozza, ha sokat használod, akkor a szervizeltetés is jóval alacsonyabb költség lesz. Tele van a net ilyen Tesla vs egyéb hasonló kategóriás ICE autó fenntartással, és bőven jobban jön ki az elektromos. Az árát persze nem "hozza vissza", de mégis melyik benzines hozza? Mondjuk a Mazda 6 mikor hozza vissza azt a 11-12 milliót, mondjuk a tömegközlekedéssel de akár taxival szemben?
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #295 üzenetére
Két éves modellek, azért az nem a világ vége szerintem. Jajj drága, de csak kizárólag újat akar mindenki venni
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #297 üzenetére
Jó, oké, viszont ha az a kérdés, hogy mennyiért lehet hozzájutni, akkor ez is egy reális módja.
-
#16820480
törölt tag
válasz <Lacy85> #317 üzenetére
Azért, mert mondjuk ha évente 2x kell a hosszabb hatótáv, akkor a maradék 99%-ban feleslegesen hurcolod a plusz súlyt, feleslegesen fizeted ki a többlet árat, amivel jár, stb.
Kicsit mint a folyton autón tartott tetőcsomagtartó vagy terepgumi. Miért ne, ha egyszer időnként használnád? Mert amikor meg nem használod, akkor hátrányos lehet (nagyobb fogyasztás, nagyobb kiadás). Ez nem feltétlen rád vonatkozik, hanem az olyanokra, akik mondjuk az évi egy balatoni nyaralást kivéve nem tesznek meg heti 100km-nél többet, de kell a 800km hatótáv, mert milyen már, hogy 2 hetente rá kell dugni a töltőre.Amúgy jóval magasabb már az e-autók aránya, volt link róla, hogy 17% körüli, és ez is csak azért, mert nem tudnak eleget gyártani belőlük, lenne ez magasabb is.
Az meg a másik, hogy nézd meg mennyit fejlődnek generációnként. A pár éve bemutatott modellek még zömében kis akksi, rossz hatásfokú hőgazdálkodás, max 100 de inkább 50kW gyorstöltés. Most az újaknál meg már akár 350kW gyorstöltés, hálózatba visszatöltési funkció, hőszivattyús jó hatásfokú hőgazdálkodás, jobb hatásfokú motorok, stb.
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #319 üzenetére
Ez nem egészen így van. Nem fogyaszt attól többet egy ProMax, mert nagyobb akksi van benne, nem kopik tőle jobban a védőtokja sem és így tovább. A kétszer akkor akku egy autónál plusz több száz kilót jelent, nagyobb lesz a tehetetlensége, rosszabb a menetdinamikája és fogyasztása, jobban koptatja a gumikat. Ráadásul jóval nagyobb és drágább gumikat kell eleve rátegyél, tök feleslegesen, mert a napi ingázáshoz virsligumi is elég lenne, de olyan nincs rá.
Ráadásul itt nem arról van szó, hogy naponta kétszer kellene tölteni a legkisebb autót, hanem hogy évente párszor kicsit több időt kell szánni 1-1 útra, mert azokat nem bírja végig, de a napi szintű használatnál meg (ami mondjuk évi 300+ nap) simán észre sem veszed a hatótávot, mert soha nem fogod elérni. Avagy ha már telefonozni akarsz, akkor azért vennél egy ProMaxot, mert évente kétszer elviszed túrázni, ahol nincs áramforrás egy egész napig, vagy veszel egy SE-t, és amikor leteszed a kezedből, akkor mondjuk töltőre teszed (wireless mondjuk, bár pont az SE erre rossz példa, mert abban nincs, de hasonló árú telefonokban simán van). És mivel folyton rátöltögetsz napi szinten sokszor, észre se fogod venni, hogy mikor merülne le az év 90-95%-ában.Az meg megint más kérdés, hogy azért vesznek az emberek nagy telefont, mert egyszerűen jobban szeretik használni a világ nagy részén, és sokkal nagyobb piac. Nem fogyott jól a többihez képest az SE, a Mini és a Sony kompaktok sem. Ha beletesznek egy kétszer akkor akkut, akkor a telefon is kétszer olyan vastag lenne, nem lehetne rendesen megoldani a hőszabályzását töltésnél/használatkor. Annyira ez azért nem triviális dolog, hogy akkor belehajtogatnak egy kétszer akkora cellát. Meg eleve azok hány százaléka fogadná el, hogy megint közel két centi vastag telefont kell venni, akik kis méretet akarnak? Vagy hogy az SE méretű telefonjuk majd 200g? Lehet, hogy pont te megvennéd úgy is, de ha már az 5% fele, aki most Minit vett, meggondolná magát, akkor még kevésbé érné meg legyártani.
<Lacy85>: Komolyan, mikor mentél csak úgy random el több száz km-re? Amúgy meg milyen netet túrni? Simán az on board navigáció megmondja neked egy normális rendszerben hol vannak töltők, POI adatbázis, ahogy a benzinkutak is.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Olyan szempontból állja meg a helyét a példa, hogy a legtöbb napon nem szükséges periféria/funkció, de amikor kell, akkor meg nagyon.
Ugye elhangzott az is, hogy itthon az emberek fele kertes házban lakik, ez eleve elég nagy réteg, akik tudnak otthon tölteni (az ingázási távolság és kertes házban lakók között nincs azért feltétlen közvetlen korreláció). Már most indulnak olyan projektek, hogy lakótelepi parkolókba töltőket tegyenek, ahogy áruházak parkolóiban is van már jellemzően pár töltő. Például amíg elmész vásárolni, az alatt a fél óra alatt elég sokat bele lehet tölteni.
Ahogy szaporodnak az e-autók, úgy fognak szaporodni a töltők is, ahogy ez annak idején lejátszódott a benzinkutakkal is, nem úgy indult a benzines autózás, hogy kiépítettek egy fullos töltőhálózatot, ami a 30-40 évvel későbbi autómennyiséget képes lett volna ellátni.Abban amúgy egyetértünk, hogy drágák az e-autók, de drágák a benzinesek is igazából. Ha újat kellene venni most, akkor semmilyet se vennék, mert nevetséges, hogy 5-6 millió egy városi benzines kisautó (Fiesta-Corsa és társai)
-
#16820480
törölt tag
Az most nem annyira lényeges, hogy jelenleg meg tudná-e fizetni az EV-t ez a réteg vagy sem, de a jövőben majd nem lesz nekik akkora gond tölteni, ha egyszer eljut hozzájuk is valamikor.
Egy lakótelepi parkolóban levő töltő használata nem elsősorban gyorstöltő lesz szerintem, szóval ne a 20-30 perccel számolj, oda beállnak éjjelre parkolni és visszatöltik azt a 10-20-30km-t ,amit aznap mentek. Vagy azt sem minden nap, hanem heti 1-2x. Hasonlóan áruházi töltőknél sem kell minden alkalommal tölteni, ahányszor oda mész, és nem feltétlen kell 0-100-ra sem amikor igen.
Szerintem az egész EV érához át kell kicsit alakítani a gondolkodásmódot majd. Eddig akkor mentél benzinkútra, amikor elfogyott a benzin (vagy ha mosatni kellett vagy hajnali 3-kor venni valamit), EV-nél meg akkor kell rádugni töltőre, amikor éppen van a közelben, és úgy lényegében sosem kell a töltöttség miatt aggódni majd. -
#16820480
törölt tag
válasz <Lacy85> #363 üzenetére
Azért az országunk történelme során épültek már erőművek, szerintem meg tudják ezt újra tenni, ha szükség van rá. Amúgy pedig ha már USA, az egy egész kontinensnyi ország, ha megnézed államokra lebontva, ott is lesz olyan állam, ami többletet termel és olyan ami "importál", de összességében ez egyenlíti ki a hálózatot.