- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lancia
csendes tag
válasz GreenGoblin #22 üzenetére
Köszönöm, nem gondoltam, hogy valaha ilyen reakciókat tudok kiváltani a gondolataimmal .
Arra próbáltam utalni, hogy szerintem sokan a valós igényeik és lehetőségeik mérlegelése helyett inkább a "villantás" miatt vesznek autót, akár kompromisszumokat is bevállalva. És a cikkben taglalt kis autókkal nem lehet igazán villantani (csak simán használni), sokan ezért is nézik le őket (ismétlem: saját véleményem, és persze ez nem általános, de jelenség).[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz GreenGoblin #137 üzenetére
Az IT-ra nem.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz GreenGoblin #277 üzenetére
Ez így van, de ez mennyiben befolyásolja a dolgot?
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #295 üzenetére
Két éves modellek, azért az nem a világ vége szerintem. Jajj drága, de csak kizárólag újat akar mindenki venni
-
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #297 üzenetére
Jó, oké, viszont ha az a kérdés, hogy mennyiért lehet hozzájutni, akkor ez is egy reális módja.
-
vicze
félisten
válasz GreenGoblin #301 üzenetére
Egész Unióban 11%. Norvégiában 74%, még jó hogy ott nincsenek nagy távolságok, meg még fűteni se kell az autót. Ez meg annyira ironikus hogy Európa legnagyobb olaj exportőre nem használ lassan fosszilis energiát..
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz GreenGoblin #301 üzenetére
EU-ban átlagban 5%, amiben éppúgy benne van a norvég 56%, mint a hazai kb semmi.
Vicze1: akkor nekem régebbi számaim voltak
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz GreenGoblin #301 üzenetére
Senki sem mondta, hogy az EV fanok jobbak, ha térítésről van szó. Egyszerűen el kéne fogadni, hogy igazából a mostani EV-k is megfelelnének egy csomó embernek, ha lenne rá büdzsé. Én speciel a Balaton-felvidékre járok le kábé hetente és a Honda e kivételével még nem volt nálam olyan tesztautó, amivel ne lehetett volna egy szuszra lemenni.
Pont erre mondom, hogy a "boltba a nagyival" színvonalú megszólalások legalább olyan problémások, mint az EV-térítés.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz GreenGoblin #305 üzenetére
Egy amúgy is méregdrága SUV esetében jobban el lehet sütni a villanyhajtást, mert egy 30 milliós autónál 1-2 milla ide vagy oda az tökmindegy. Ez a prémium gyártók álláspontja.
A kompakt kategóriában viszont az van, hogy elkezdték feltolni a benzines gépek árát is, maga a VW elnöke mondta a szájával, hogy csak azért árulnak még ilyeneket, hogy ebből finanszírozzák az e-autós fejlesztéseket.
Aki hosszabb távok tesz meg sokszor, annak nem opció a villanyautó, ezzel nincs mit vitatkozni. A júzerek többsége azonban nem ilyen, őket a magas ár tartja vissza, ami szintén jogos, de a benzines modellek árnövekedésével és a mindenféle támogatási programokkal azonban az azonos méretű és felszereltésű benzines és e-autók között szűkül az árrés. A Mazdánál speciel nincs is, a Stellantis még nem tart itt (PUG e-208 markánsan drágább, mint a sima), a VW-nél meg direkt nehezítik a dolgot azzal, hogy új platformra teszik az e-autókat, hogy ne tudd összevetni egy hagyományossal, de azért egy ID.3 és egy Golf között még mindig combos az eltérés. A Renault-Dacia viszont jó úton jár a Zoéval, a Kangooval és a Springgel, a Nissan is egész ügyes, nem véletlenül olyan népszerű a Leaf. De én most úgy érzem, hogy Koreából jön a tutiság a Kona, az e-Niro és az ultratakarékos Ioniq vonalán, lehet, hogy a Hyundai-Kia páros áll a legjobban abban, hogy annyiért tudjon EV-t adni, mint mások benzinest, nem most, de pár éven belül ez bizony bekövetkezhet.
De akárhogyan is van, szerintem pont úgy nincs értelme dehonesztáló, sértő és lenéző jelzőket használni egy EV-benzines vitában, mint egy Android-iOS eszmecsere kapcsán.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
vicze
félisten
válasz GreenGoblin #310 üzenetére
"A hátsó üveg."
Hát igen az nagy szívfájdalmam azon az autón. -
<Lacy85>
addikt
válasz GreenGoblin #319 üzenetére
A telefonos hasonlat telitalálat. Átlagban én sem merítek 50%-nál többet 24 óra alatt a telón, de vannak olyan napok is, amikor tök jó, hogy ennyi tartalék van még benne. Autónál valami hasonló a helyzet.
Lehet, hogy az esetek nagy részében ~50km-t megyek naponta, de van olyan is, hogy “menjünk már el XY helyre, ami X száz km”.
Kicsit sem cseszné fel az agyam, ha ~2 óránként túrhatnám a netet, hogy hol van a közelben töltőállomás. -
#16820480
törölt tag
válasz GreenGoblin #319 üzenetére
Ez nem egészen így van. Nem fogyaszt attól többet egy ProMax, mert nagyobb akksi van benne, nem kopik tőle jobban a védőtokja sem és így tovább. A kétszer akkor akku egy autónál plusz több száz kilót jelent, nagyobb lesz a tehetetlensége, rosszabb a menetdinamikája és fogyasztása, jobban koptatja a gumikat. Ráadásul jóval nagyobb és drágább gumikat kell eleve rátegyél, tök feleslegesen, mert a napi ingázáshoz virsligumi is elég lenne, de olyan nincs rá.
Ráadásul itt nem arról van szó, hogy naponta kétszer kellene tölteni a legkisebb autót, hanem hogy évente párszor kicsit több időt kell szánni 1-1 útra, mert azokat nem bírja végig, de a napi szintű használatnál meg (ami mondjuk évi 300+ nap) simán észre sem veszed a hatótávot, mert soha nem fogod elérni. Avagy ha már telefonozni akarsz, akkor azért vennél egy ProMaxot, mert évente kétszer elviszed túrázni, ahol nincs áramforrás egy egész napig, vagy veszel egy SE-t, és amikor leteszed a kezedből, akkor mondjuk töltőre teszed (wireless mondjuk, bár pont az SE erre rossz példa, mert abban nincs, de hasonló árú telefonokban simán van). És mivel folyton rátöltögetsz napi szinten sokszor, észre se fogod venni, hogy mikor merülne le az év 90-95%-ában.Az meg megint más kérdés, hogy azért vesznek az emberek nagy telefont, mert egyszerűen jobban szeretik használni a világ nagy részén, és sokkal nagyobb piac. Nem fogyott jól a többihez képest az SE, a Mini és a Sony kompaktok sem. Ha beletesznek egy kétszer akkor akkut, akkor a telefon is kétszer olyan vastag lenne, nem lehetne rendesen megoldani a hőszabályzását töltésnél/használatkor. Annyira ez azért nem triviális dolog, hogy akkor belehajtogatnak egy kétszer akkora cellát. Meg eleve azok hány százaléka fogadná el, hogy megint közel két centi vastag telefont kell venni, akik kis méretet akarnak? Vagy hogy az SE méretű telefonjuk majd 200g? Lehet, hogy pont te megvennéd úgy is, de ha már az 5% fele, aki most Minit vett, meggondolná magát, akkor még kevésbé érné meg legyártani.
<Lacy85>: Komolyan, mikor mentél csak úgy random el több száz km-re? Amúgy meg milyen netet túrni? Simán az on board navigáció megmondja neked egy normális rendszerben hol vannak töltők, POI adatbázis, ahogy a benzinkutak is.
[ Szerkesztve ]
-
Juhaszatti
addikt
válasz GreenGoblin #319 üzenetére
Ha maradunk a telefonos példánál, akkor az úgy néz ki hogy az SE normál használat mellett elmegy 5-6 napot, a Pro Max pedig a dupláját.
Akkor veszel "Pro Maxot", ha az az 5-6 napos töltési ciklus nem elég.Az átlag nem megy napi 25-30km-nél többet, akkor sem ha nem csak dolgozni jár, hanem beiktatja a bevásárlást, óvodát, stb is. Az általad példának hozott 208-as pl városban, klímával is hoz legalább 200km-t (a gyári adat 340km de nyilván nem ennyi valós körülmények között). Vagyis 5 napnál előbb nem nagyon kell tölteni.
Persze biztosan előfordulnak olyan helyzetek, hogy ennél többet akar menni az ember, akkor ez az 5 napos ciklus lecsökken.
De évi néhány alkalomért nem fog az ember "Pro Maxot" venni, ha annak magasabb a fogyasztása, drágább a fenntartása, és a napi használatban semmi szükség rá.
Persze aki többet megy mint az átlag, annak a nagyobb való.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz GreenGoblin #319 üzenetére
Tehát azt mondod hogy az összes SUV(úgy a kocsit 70%-ka) amit látok az elektromos? jó tudni.
Röviden tömören hülye hasonlat.
-
Juhaszatti
addikt
válasz GreenGoblin #326 üzenetére
Az 5-6 napot én írtam. Az SE - kis elektromos autó párhuzamot meg te írtad, márpedig az általad felhozott kis elektromos autók töltési ciklusa átlagos felhasználás mellett ennyi (nem az SE megy el ennyit, de ugye ez a te hasonlatod).
Ezért fals már a telefonos példa is..[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz GreenGoblin #326 üzenetére
70% amit látok az utakon nap mint nap... Lehet több nem tudom, de túlnyomó többsége az autóknak ez. Adatok is efelé mutatnak valahogy... Biztos azért kell városba SUV, hogy tovább bírja egy tankolással... (főleg hogy 2x-et fogyaszt.)
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz GreenGoblin #350 üzenetére
Mivel új autót se fognak venni, így eleve kiessenek ebből a képből, felesleges felhozni.
Fogjuk fel a következőt: 2035-től nem fognak túl nagy mennyiségben ICE autót gyártani, ha akarsz se fogsz tudni ilyet venni, mert a szabályozások miatt csak EV lesz. ICE pedig 2050-ig nagyrészt kikopik mint a Trabant.
Lehet szélmalom harcot játszani, de értelme az 0. Ez egy alapból vesztes játszma.Az meg hogy ki akar adott pillanatban EV-t mindenki saját zsebe alapján eldöntheti.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Aliexpress tapasztalatok
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Hálózati / IP kamera
- NASCAR
- Büszke apukák és anyukák topikja
- iPhone topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- HBO Max & OD topic
- Házimozi haladó szinten
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care