Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz k-adi #7 üzenetére

    Igen, szét fognak cincálni ;]

    De pár dologra én is reagálnék:
    még nem, de elég jól halad a sok youtuber által stb
    Ez nyilvánvaló. De max 10 évvel még nem versenyez 100+, jóval több ICE kontent van, mint EV.

    Igen, jelen formájukban második kocsinak, annak aki otthon is tudja tölteni, vidékre nem...stb.. Tehát akkor mégiscsak luxus, úri hóbortság?
    Nézőpont kérdése. Ha második autónak egyébként is futja egy Yarisra (vagy akármi másra ebben a kategóriában), akkor futhat e-autóra is. Másrészről pedig én igen rendszeresen hurcolom az ilyen-olyan e-autókat vidékre ;)

    a drágák is
    ahogyan a belsőégésű új autók ára is horror

    nemhogy olcsóbb, hanem még drágább lesz a köztéri töltés minél több eautó lesz, annál jobban ki lesznek szolgáltatva az emberek, ezt most lefogadom
    itt szerintem kalkuláld be, hogy az ev elterjedésével a töltőpontok száma is egyenesen arányosan nő, valami verseny kell majd legyen

    ki az az Ákos? a haverod? persze ez csak apróság, de még véleménycikkbe is illik valamit írni..
    Szentkuti11

    dehogy billent, még bőven kell pár év neki.. majd akkor lesz komolyan vehető alternatíva, amikor gyorsan lehet tölteni
    5% az EU új autók eladásának már tiszta EV, az már látható (és lehet jönni példákkal pro kontra, hogy a norvégoknál 56% például)

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz k-adi #222 üzenetére

    Igen, vagy motorok eseten pl. az Singapuri Gogoro.

    Azt meg nem is irtam, hogy igy nem csak a fogyasztas, fekezes, kezelhetoseg javulna, hanem a gyorsulas is, vagy nagyobb jarmuveknel a szabvanyos akkukbol tobbet is be lehetne epiteni.

    Gyakolatilag egy tucatnyi pozitiv tulajdonsaga mellett csak annyi negativuma lenne, hogy surubben kell tankolni.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz k-adi #222 üzenetére

    Persze mivel szabvanyos lenne, igy nem kellene ceghez kotni semelyik reszet sem a szolgaltatasnak, uzletnek. Szabadpiac lenne, nem az hogy X autohoz csak X augyartotol kell berelni az akkut. Az autogyaraknak nem is kellene foglalkozni az akkuval, ahogy az elemlampa, walkman, discman gyartokat sem erdekelte, hogy kinek az elemet hasznalod. Szabvanyos meret, keret, szabvanyos rogzites, szabvanyos elektromos csatlakozas, szabvanyos feszultseg/terhelhetoseg, szabvanyos diagnosztikai buszrendszer.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Noukoum

    veterán

    válasz k-adi #265 üzenetére

    Miért lenne meredek? Ami rossz az beszokott bukni magától.. Ha a vásárlók túl drágának ítélnék meg a villanyautókat akkor nem vennék, vagy tényleg csak nagyon kevesen. Ehhez képest nagyon nem ez a helyzet.
    Mondjuk azért nem lesz olcsóbb mert folyamatosan fejleszteni kell az infrastruktúrát, a technológiát, a szoftvert. Persze hogy “olcsó” tudott lenni a belső égésű autó mikor alig fejlesztettek rajta valamit az elmúlt év(tizedekben).. És nem akarom védeni a szemét gyártókat de nem kell azt hinni hogy egy villanyautón annyival több haszon van mint egy belsőégésűn.
    Ha olcsóbbá tudják tenni a gyártási költségeket, akkor csökkeni fognak az árak. De 3 milliós csodavillanyautóra kár várni.
    Amúgy is unalmas ez a magas vételár hiszti 450forintos üzemanyagár mellett, jó hogy nem már pénzt termeljen a villanyautó a tulajnak..

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz k-adi #286 üzenetére

    Azt akarom mondani hogy míg villannyal veszteségekkel együtt 500 forintból megteszek 100km-t addig egy belsőégésűvel ezzel a 450 forintos üzemanyagárral számolva már 3600 forint lenne. Persze biztos van olcsóbb üzemanyag is. :)
    Azt hogy mennyit kell hozzá tankolni azt számolja ki azt akit érdekel. Egyik legnagyobb probléma pont ez ami a fórumokon folyik, hogy akik szidják ezt az egészet azok borzasztó csórók ahhoz hogy megvegyenek egy 10 milliós villanyautót. Tehát nem érdekeltek a témában. Én sem hisztizek sportautó közösségekben csak mert holnap nem tudnék összeszedni 50milliót hogy vegyek egyet.

    szóval inkább az az unalmas, hogy qva drága az ára miközben "ez lenne a jövő" és megy a csodálkozás hogy (és akkor itt visszatérhetünk a cikkhez) "lenézik a kis dodzsmeket"

    Nem nem drága, vagy akkor minden új autó drága.
    Hát tényleg szánalmas hogy a magyar autós társadalom epenis hosszabítónak vesz autót. Aztán meg sír hogy drága fenntartani a 20 éves német prémiumot, "erről is a szemét kormány tehet". De egy kis autóba be nem ülne még ha megfelelne neki akkor sem.

    ja, majd ha 10misi alatt lesznek +rendes hatótávval és gyors töltéssel (merthát ugye ez is egy tulajdonság amit hoznia kell valamilyen szintig legalábbis), na akkor visszatérhetünk a témára

    Te térj vissza akkor a témára.

    Ez a saját hisztid, ha a te igényeidnek nem felelnek meg a villanyautók akkor ne foglalkozz velük, járj mással.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz k-adi #289 üzenetére

    Amint elérünk arra a szintre, hogy egy alap e-autóval is meg tudsz tenni egy töltéssel 4-500km-t bármilyen körülmények között, onnantól beszélhetünk róla, mint életképes alternatíva.
    Én is gondolkodtam rajta, de jelen állapotukban túl nagy a kompromisszum.
    De legalább még drágábbak is. :D

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz k-adi #316 üzenetére

    “Biztos van olyan akinek "nem kell" (?) az 500km ez hihető is mondjuk, de ha nem 1 kifejezett (jelenleg még szűk) réteget nézünk (azaz akik tudják tölteni otthon nyugiban és van pénzük is) hanem az átlagot, akkor felmerül 1-2 gond még jelenleg...”

    Mondjuk itt én sem értettem a “szemellenzős” jelzőt.
    Miért gond az, ha valaki nem akar olyan autót venni, aminél agyalni kell merre menjek, mert lehet, hogy lemerül útközben?
    Csak azért, mert egy fillért nem adnék 200km hatótávért, még nem vagyok szemellenzős. Csak nincs kedvem visszafelé fejlődni.
    Élettartamnak is jót tesz, ha ritkábban kell tölteni, meg kényelmesebb is.
    Akinek ez megfelel, meg e-autót akar, az eddig is meg tudta venni, meg ezután is meg fogja tudni.
    Elnézve, hogy EU szinten 5% az e-autók aránya, nem hiszem, hogy egyedül vagyok ezzel a véleménnyel.
    Az oké, hogy (most még) olcsóbb az utazás, mint benzinessel, de azért az sem ártana, ha hatótávban sem lenne ekkora visszalépés.

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz k-adi #316 üzenetére

    Értem, hogy mindenre lehet ellenpéldát hozni, tényleg. De azért a magyar lakosság fele kertes házban lakik, ahol nem probléma a töltés minden este. Ezt nem nevezném szűk rétegnek.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • GreenGoblin

    tag

    válasz k-adi #335 üzenetére

    Akik meg vesznek, mert tudnak (van rá pénz, tudják tölteni stb.) azok meg rendes nagy akkus kocsikat próbálnak venni

    Korrekt megfogalmazás. Javarészt amiket eddig láttam az utakon (az a kevés) azok többsége mind olyan volt amiben van telep rendesen. Szokásomhoz híven mindig megnézem a sofőrt és hát ezekben nem a hétköznapi melós réteg ül. :DDD

    .. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

  • Juhaszatti

    addikt

    válasz k-adi #334 üzenetére

    Persze, mérlegelni kell hogy tudod-e otthon tölteni, ez mindenképp szempont.
    A fentebb példának hozott Peugeot fél óra alatt 80%-on van (80% felett lassul a töltés), és nyilván nem 0-ról indítja az ember a töltést, szóval a heti bevásárlás alatt bőven megvan. Persze ez átalakítja a szokásokat is annak aki nem tudja otthon tölteni. Nem külön program lesz a tankolás, hanem összeköti az ember mással. Bolt, munka, mozi, akármi..
    Ha több e-autó lesz, akkor több oszlop is lesz. Benzinkút sem volt eleinte minden 2. sarkon. Ráadásul oszlopból jóval több is telepíthető, a kisebb helyigénye miatt.

    Jelenleg egyébként nem hiszem hogy vennék e-autót, akkor sem ha megtehetném. Se kicsit, se nagyot, kell idő míg számomra kényelmesre kiforrja magát az infrastruktúra.
    Csak azt kérdőjeleztem meg, hogy a kicsi e-autóknak nincs létjogosultsága a nagyobbakkal szemben.

    [ Szerkesztve ]

  • Noukoum

    veterán

    válasz k-adi #338 üzenetére

    Amire persze semmi szükség nincs jelenleg, hiszen hiába akarna holnap Magyarország 1 millió e-autót biztosan nem kapna. Tehát felesleges ez az egész hiszti amit csináltok.

    Arról nem is beszélve hogy azt mondod hogy a magyar átlagnak drága a villanyautó, ezért nem azok veszik hanem a pénzesek. Akik pedig biztosan tudnak fix helyen tölteni. Magadat cáfolod meg.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • #16820480

    törölt tag

    válasz k-adi #333 üzenetére

    Olyan szempontból állja meg a helyét a példa, hogy a legtöbb napon nem szükséges periféria/funkció, de amikor kell, akkor meg nagyon.
    Ugye elhangzott az is, hogy itthon az emberek fele kertes házban lakik, ez eleve elég nagy réteg, akik tudnak otthon tölteni (az ingázási távolság és kertes házban lakók között nincs azért feltétlen közvetlen korreláció). Már most indulnak olyan projektek, hogy lakótelepi parkolókba töltőket tegyenek, ahogy áruházak parkolóiban is van már jellemzően pár töltő. Például amíg elmész vásárolni, az alatt a fél óra alatt elég sokat bele lehet tölteni.
    Ahogy szaporodnak az e-autók, úgy fognak szaporodni a töltők is, ahogy ez annak idején lejátszódott a benzinkutakkal is, nem úgy indult a benzines autózás, hogy kiépítettek egy fullos töltőhálózatot, ami a 30-40 évvel későbbi autómennyiséget képes lett volna ellátni.

    Abban amúgy egyetértünk, hogy drágák az e-autók, de drágák a benzinesek is igazából. Ha újat kellene venni most, akkor semmilyet se vennék, mert nevetséges, hogy 5-6 millió egy városi benzines kisautó (Fiesta-Corsa és társai) :U

  • pilóta

    nagyúr

    válasz k-adi #354 üzenetére

    azért lássuk be ez se pár év alatt lesz

    Én egészen pontosan megmondom neked, hogy mikorra lesz: amikor lesz annyi autó, amit tölteni kell. Pont párhuzamosan fog haladni a töltőoszlopok száma (meg a hálózat fejlesztése meg egyéb infrastuktúrák kiépítése stb.) az elektromos autók számával. Ahogyan a lólitatók száma a lovak számával volt arányos annó, a benzinkutak száma a belsőégésű motoros autók számával arányos most, a töltőoszlopok meg az elektromosokéval lesz a jövőben arányos, a teleport kapuk száma meg a teleportálók számával lesz arányos a távoli jövőben, és így tovább ;] . Nem annyira bonyolult ez azért :D

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • #16820480

    törölt tag

    válasz k-adi #354 üzenetére

    Az most nem annyira lényeges, hogy jelenleg meg tudná-e fizetni az EV-t ez a réteg vagy sem, de a jövőben majd nem lesz nekik akkora gond tölteni, ha egyszer eljut hozzájuk is valamikor.

    Egy lakótelepi parkolóban levő töltő használata nem elsősorban gyorstöltő lesz szerintem, szóval ne a 20-30 perccel számolj, oda beállnak éjjelre parkolni és visszatöltik azt a 10-20-30km-t ,amit aznap mentek. Vagy azt sem minden nap, hanem heti 1-2x. Hasonlóan áruházi töltőknél sem kell minden alkalommal tölteni, ahányszor oda mész, és nem feltétlen kell 0-100-ra sem amikor igen.
    Szerintem az egész EV érához át kell kicsit alakítani a gondolkodásmódot majd. Eddig akkor mentél benzinkútra, amikor elfogyott a benzin (vagy ha mosatni kellett vagy hajnali 3-kor venni valamit), EV-nél meg akkor kell rádugni töltőre, amikor éppen van a közelben, és úgy lényegében sosem kell a töltöttség miatt aggódni majd.

  • Noukoum

    veterán

    válasz k-adi #359 üzenetére

    A benzinesnél nincs a kocsi értem, mert nem egy benzinkútban lakom.... ha már itt tartunk.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák