Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Igy van. És az akkuk fejlődésé sohasem fog megállni. Jönnek az 1000 km+ autók. És a benzinesek ekkor tájt már irigykedni fognak nem lenézni. Majd 10+ év és jönnek a fúziós akkus autók amiket talán sohasem kell majd tölteni. De még itt sem áll le a fejlődés. Mert jönnek a...
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
Bog
HÁZIGAZDA
De ha eltolják, akkor borul az egész terv, lásd még ID.3... pont a szoftveres részt még nagyon kell tanulniuk az autógyártóknak, nem véletlenül jött ki a Foxconn egy komplett rendszerrel, amire csak karosszériát kell építeni.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Graphics
Jómunkásember
Mert nem két sorból áll, és nagyon nem akkora tételben kerül értékesítésre, mint mondjuk egy op-rendszer...
Illetve, még specifikusabb is.
Szerintem pont a szoftver a legdrágább része a dolognak, meg az aksi, a többi már rendelkezésre álló, kiforrott technológia.
A szoftver pedig nem az, de ez persze a "szerintem" .
De tegyünk egy windowst az e-autóra lehet kékhalál lesz a vége...
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Graphics
Jómunkásember
Rendben hozzáteszem, a gyártók supportot is ígérnek a termékhez...
Szerintem nem lesz olcsóbb megoldás folyamatosan fejleszteni valamit.
De persze keresni kell pro és kontra.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
-
Graphics
Jómunkásember
Oké, tehát egyikünk sem tud erre biztosat mondani.
Erre voltam kíváncsi. Azt hiszem akkor, ennek mélyebben utána kell járni.
A vas árát, a motor/villanymotor árát se említik sehol.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
kyle23
tag
Az ugye meg van, hogy ha mondjuk egy normális méretű és felszereltségű elektromos autó mellé rakunk egy uolyan értékű benzin/diesel meghajtású autót és nézünk egy elektronikai hibás példányt (pl komfort elektronika), az azt jelenti az adott kocsinál,( nyilván szakszervizben javítva, mert ezzel divat példálózni), hogy gyakorlatilag gazdasági totálkár? Szóval nem. Marha nem olcsó mulatság egy hibás szoftver csere. Mert általában a szoftver hiba mellé társul min 1 egység hiba is, amit javítani kellene, de nem csinálják, hanem kompletten cserélnek, mert azon nagyobb az árrés.
-
Graphics
Jómunkásember
Azt, hogy én a boltban meg tudok venni egy alkatrészt a beszállító lánctól, az egy dolog...
Mondtam, én azt mondom, hogy nem jelentéktelen összegű az elektromos autók szoftveres fejlesztése. Ennyi, Te mást.
Amint lesz kézzelfogható infó valakinél, majd visszatérünk rá. Részemről ez a szál zárva, ne ragozzuk túl.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
kyle23
tag
Az elektronikát szerinted mi vezérli? Nem külön kell nézni, hanem komplett egységként. Szerinted, miért kell a jelen autóiban, minden csere alkatrész után tanítani az autót? Kérdezz már rá ha van ismerősöd ilyen körökben, hogy mennyibe került egy szoftver csomag egy autó szervizesnek? Nem kell több márkához, csak 1-hez, hogy tudjál rajta mindent javítani .Majd utána beszélj olyanokat, hogy a szoftver az olcsó.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Egyrészt.
Másrészt.
Minden study arra fut ki, hogy az akku miatt drágább e-autót gyártani elsősorban.
Itt van egy elég hevenyészett diagram is a költségekről. És ebben nincs ám benne a szoftver. A VW 3000 fejlesztőt vett fel erre a dologra, annak azért van némi bérköltsége. Pláne, ha eltolják és még egy évig kell őket fizetni...Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
dabadab
titán
Egyrészt nem függ a legyártott darabszámtól, 1000 autónál is (mondjuk) egymillió dollárba kerül, meg egymillió autónál is.
Az inkább milliárdos tétel lesz. A VW pl. pont most akar felvenni kb. kétezer új fejlesztőt, márpedig egy fejlesztőre egyetlen évben simán lehet 150-200k EUR-t számolni, szóval csak a plusz munkaerő évi 300-400 millió EUR-ba kerül.
DRM is theft
-
kyle23
tag
Lol. Fenntarthatóság? Javíthatóság? Vagy szerinted ha most megveszek egy autót, abban nincs belekalkulálva a hiba javítás? Vagy egy új autónál nincs szoftverhiba csak egyszer elrohad alólad? Egy hibás szoftver, az első indításnál tönkrevág egy több 10 millás autót. Miről beszélünk? A mostani autók lelke a szoftver. Azt szerinted helyesen megírni mennyi idő? Mennyi ember kell hozzá? Vagy Jóska Pista majd 2 nap alatt összerak mondjuk egy Toyota szoftvert közhasznú fizetésért? Minél biztosabb szoftvert akarsz egy autóba és minél több komfort elektronikát kell vezérelni, az bizony jelentősen emeli az új autó árát.
-
Bog
HÁZIGAZDA
(Figyu, az az ECU az nagyon nem lesz elég ám egy autó szoftveréhez, ez csak a motorvezérlő elektronika, ami alapvetően csak annyit csinál, hogy a hajtást megoldja egy fűnyíróban. Ahhoz azért oda kell kötni pár dolgot, illeszteni az inverterhez, motorhoz, fedélzeti rendszerhez, akkuhoz, hajtási üzemmódokhoz, visszatápláláshoz, meg nem árt ha van egy fasza interfész is minimum.)
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
-
Bog
HÁZIGAZDA
De értsd már meg, hogy az semmire nem elég. Az ECU a motor teljesítményét, nyomatékát és alapszintű működését szabályozza, ennyit tud. Szoftverrel együtt. Azért 500 USD, mert egy elektromotort szabályozgatni jelentősen egyszerűbb, mint egy belsőégésűt a sok bizbasszal, ami benne van.
Az EV-k szoftvere ennél nagyságrendekkel komplexebb és nem lehet dobozban levenni a polcról, mert az összes egyéb, autóspecifikus összetevőhöz illeszteni kell, az összes szenzorhoz, töltési és visszatöltési megoldáshoz, kijelzőhöz, interfészhez, csatlakoztatási opcióhoz, SIM-hez és mindegy egyéb elektronikai komponenshez úgy, hogy ne dögöljön meg (mint a Corsa-e), ne írjon ki ostobaságokat (PUG), ne legyen döglassú (ID.3), satöbbi.
Az nem 500 USD. Korántsem.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
DraXoN
addikt
Mivel VW-esetény egy teljesen új vonalat csinálnak a szoftvert is 0-áról kezdték.. az első generációja drága lehet, de a következő 10-15éveben ez lesz "reszelve", így idővel "olcsóvá" válik. Bár bevallom nem tudom mi az amit ennyire "reszelnek" (nagyot akarnak robbantani a kezelésben is, gyakorlatilag a "következő generációs" autó platformjukat készítik, ami több évtizedre is meghatározó lehet, mert nem "kistételes gyártásra" akarnak beállni mint más elektromos autók gyártói).
én egyébként ha nem társasházban laknék (és megtudnám oldani a töltést), simán átalakíta(t)nám a zastavám elektromosra
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
gusthy
veterán
Ez tévedés. Az elektromos autó vezérlése is meglehetősen bonyolult dolog és nagyon komoly heurisztikus algoritmusok szaladgálnak benne, amik kis mértékben még öntanulók is. Pusztán attól, hogy kevesebb mechanikai alkatrészből állnak a villanyautók, még történnek benne nagyon bonyolult dolgok, amiket Átlag Pistike nem vesz észre. Az elektromos autó nem attól megbízhatóbb elsősorban, hogy sokkal kevésbé bonyolult, hanem attól, hogy sokkal kevésbé kopik. A komplexitás tulajdonképpen szoftveres. Néhány példa: tölteni kell az aksit, menet közben el kell érni, hogy ne égjen le a motor és az inverter félvezetői, vezérelni kell a visszatöltést, össze kell hangolni a rekuperációt és a fékhatást, stb. Csak a töltés egy annyira komplex probléma, ami szerintem összemérhető a hagyományos autó teljes vezérlésével.
Szóval az elektromos autókban irdatlan mennyiségű szoftver van, jóval több, mint egy hagyományos kocsiban. És akkor nem volt szó az önvezetésről és hasonlókról, az nem specifikus a villanyautóra, lehetne benzines is önvezető.@Bog, igazad van, az UI a villanyautónál csak "hab a tortán", nem az a nehéz rész. Pl. a Kia Niromba egy mezei kínai tabletet rakott a Kia, amire írtak egy speciális launchert (még rootolni is lehet és Play áruházat telepíteni rá, ha valaki nem félti a 12 millás kocsit )
[ Szerkesztve ]
-
-
vicze
félisten
-
<Lacy85>
addikt
Pontosan. Ezek csak fantázianevek. Az autopilot viszont egy nagyon is félrevezető funkció.
Viszonylag kevés balesetet okoz ha kiderül, hogy nem a marsról hozták a festéket.
A mosópor sem követelt még halálos áldozatot csak azért, mert nem volt intelligens.
Nem is értem ezeket a hasonlatokat. -
gusthy
veterán
Szerintem meg nem nyilvánvaló. Egy bonyolult mechanika áll szemben egy bonyolult elektronikával és elektromechanikával, utóbbiban pl. sokkal kritikusabb időzítési problémák vannak, mint a mechanikában. Kicsit érdemes olvasgatni a különböző villanymotorokról és azok működéséről, mostanában pont az elektromos autók kapcsán elég sok cikk jelent meg erről a témáról. Egy villanyautóban azért nem kefés Raketa-7 porszívómotor van, annál kicsit komplexebb.
-
dabadab
titán
Abban a troliban egyenáramú motor volt, ami tényleg a faékkel vetekedik egyszerűségében. A villanyautókban viszont aszinkron váltóáramú motorok vannak, ahol a terhelés és a forgórész pozíciója függvényében folyamatosan szabályozni kell az áramot és ennek nagyon fontos szerepe van a motor hatékonyságának a növelésében (ami nagyon is létező dolog, pl. ez az a terület, ahol a Tesla sokkal előrébb jár, mint a többiek, ami nagyon is érezhetően megdobja a kWh/km adatokat).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
vicze
félisten
Végül is linkeltem egy statisztikát ahol globálisan 36% volt 2éve és ez csak nőtt tovább a fenébe(patt-patt nem 70).. Ergo nem azért vesznek SVU-t az emberek mert abban nagy az aksi, hanem azért ez a trend elég egyértelműen, ezt keresik és ezt veszik alapból, mindegy, hogy ICE vagy EV.
-
#06658560
törölt tag
"Pont párhuzamosan fog haladni a töltőoszlopok száma (meg a hálózat fejlesztése meg egyéb infrastuktúrák kiépítése stb.) az elektromos autók számával. Ahogyan a lólitatók száma a lovak számával volt arányos annó, a benzinkutak száma a belsőégésű motoros autók számával arányos most, a töltőoszlopok meg az elektromosokéval lesz a jövőben arányos, a teleport kapuk száma meg a teleportálók számával lesz arányos a távoli jövőben, és így tovább"
Izé, nem. A jogszabályok gondoskodnak róla, hogy ne így legyen. Ahogy csak elektromost fognak hagyni újonnan eladni, onnantól lesz a szopás, mert addigra kellene rendesen kiépített töltőhálózat. Ami skandinávoknál annyira nem bonyolult, mert ott sok helyen már harminc éve is volt elektromos csatlakozó minden parkolóhelynél a hideg miatt, ott nagyjából csak az oszlopot kell cserélni meg a kábelt, de onnan délre komplett városokat kell feltúrni hozzá. Ami sehol nem megy szempillantás alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Eleglide C1 - a középérték
- Stellar Blade
- Milyen TV-t vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- MIUI / HyperOS topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen autót vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- További aktív témák...