- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
julius75
aktív tag
A vesekövedre nem tudok mit írni, a 190-es fiad meg ebben a Niróban sem kap röhögő görcsöt abban biztos vagyok.
Ahogy olvasgatom a Niro-s szervizárakat, az is elég vicces, főleg mikor az összehasonlításkor egyesek nagyvonalúan 0 forintnak veszik a hagyományos autókéhoz képest.....
Nyilván egy említett pick-up labdába sem rúghat, ha dízel ellenes vagy illetve semmi szükséged a szállítási kapacitásra, de hogy annyira tuti legyen a matek, az azért kérdőjeles.
Magam is vállalkozóként számoltam, mondjuk én előítéletek nélkül, szigorúan pénzügyi szemmel, és eleve induláskor van egy bő 5 milliós különbség a pick-up javára, amit nem könnyű ledolgozni.
Az otthoni töltéseddel minden 100km belekerül 5-600 forintba, amit költségelni nem egyszerű, és ekkora futásteljesítménynél nem is elhanyagolandó.
Kétségtelen, hogy a turbódízelt tankolni forintálisan többe kerül, de gázolaj nettóban és a többi is 100%-ban költség.Nyilván semmi közöm az egészhez, szóval ne érts félre, csak sok-sok hónapig magam is ezen örlődtem, és arra jutottam, nincs igazán jó megoldás.
Az elektromos ellen szólt a nagyon új technológia, ami szerintem sokat és rohamosan fog fejlődni még, emiatt a szokottnál jelentősebb értékvesztést generálhat, a dízel ellen a sok rövid út, ami nálam sűrűn előfordul.Ja, és én sem vagyok zöld, sőt, egyre jobban zavar ez az erőltetett, erőszakos átállás.
-
julius75
aktív tag
Igen, hülye kérdés volt az akku....a km-ből később leesett....
Ez jó dolog, hogy ennyire elégedett vagy vele.
Egy észrevétel: igaz nem ismerem a felhasználói szokásaid, de ekkora üzemanyag költségre (havi 160ezer) érdemes lett volna egy dízel pick-up talán.
- beszerzéskor nincs áfa mert teherautó
- utána minden költség minden áfája elszámolható
- gázolaj szintén
- nincs cégautó adó (igen, elektromosnál sincs)És egy Ford Ranger Wildtrak nem véletlenül közkedvelt....9m + áfáért.
-
julius75
aktív tag
Először is gratulálok az autóhoz, sok szép baleset és hibamentes km-t kívánok!
Ami a motorcserét illeti, azt gondolom addig nincs baj, amíg különösebb procedúra nélkül cserélik.
Újnak számító technológia, számolni kell ilyenekkel.A hűtőfolyadék csere is viccesnek tűnik, érdekes lenne tudni, vajon a szükségességét mivel indokolják?
Az árkülönbség sima haszonlesés, el fognak tűnni a nyerészkedők....Köszi az észrevételeket!
-
julius75
aktív tag
Rendelt valaki? Ha igen, mikorra ígérték?
-
julius75
aktív tag
Kedves Fórumtárs!
Nekton professzor úr rendreutasítása után magamba szálltam, és szeretnék tőled elnézést kérni. Vélhetően alaptalanul vitáztam veled, és ennek tudatlanságom az oka.
Üdv,
julius75ugyan itt szombat délutántól komplett, 8,4 kWp-s napelem rendszer ingyen elvihető, vagy az arra jogosult veszélyes-hulladék kezelőnek fizetek az ártalmatlanításért.
-
julius75
aktív tag
Szia!
Borzasztó módom röstellem magam, de tényleg.
Ugyanakkor végtelenül hálás vagyok Neked, hogy ilyen kedves odafigyeléssel, és a lehető legtapintatosabb módon adtad a tudtomra, hogy egy ostoba tulok vagyok.
Kérlek nézd el nekem, cserébe ígérem próbálok tanulni a hibámból, és nem okoskodni többet a nálam sokkal tanultabb emberekkel szemben.
Fantasztikus érzés, mikor az én szedett-vedett baromságaimra egy igazi Villamosmérnök, egy Energetikus válaszol. Ilyen emberek mint Te, viszik előbbre ezt az országot, Tőletek teljesedik ki nemzetünk ereje!Hajrá Magyarország! Hajrá Magyarok!
Üdv,
julius75
analfabéta, szakbarbáru.i.: csókollak! (nincs hozzá szmájli sajnos)
-
julius75
aktív tag
Nincs félreértés, nem a 100GWh-n akadtam fenn.
Egyszerűen azon a tényen, hogy legyártjuk a napelem paneleket és a hozzá tartozó kiegészítőket, ami egyszeri co2 és egyéb szennyező, környezetre káros kibocsájtással jár, majd üzemeltetjük legalább 20 évig, de inkább lényegesen tovább úgy, hogy egyetlen, csak a húsáért felnevelt szarvasmarha is sokkal több környezeti kárt okoz, mint a komplett rendszer.Ezt állítod szembe egy atomerőművel, aminek mind a felépítése, mind az üzemeltetés során keletkező veszélyes anyag (ne ragadjunk le a co2-nél), nagyságrendekkel több, mint egy napelem esetén. Gondold már át, mekkora léptékű beruházás egy erőmű az elhatározás pillanatától kezdve a tervezésen át a felépítésig. Melyik az a tanulmány, ami pontosan ki tudja mutatni az összes munkafolyamatra vonatkozó károsanyag kibocsájtást? Ugyan már....
Aztán mikor végre felépült, üzemeltetni is kell, az elhasznált fűtőelemeknek tárolót építeni, a tárolót üzemeltetni, védeni....a Dunát nem felforralni....soroljam?A helyzet az, hogy rengeteg megoldás van, ami mind jobb, mint szén vagy atomerőművek.
Viszont amíg a pénz beszél, addig semmi keresnivalója nincs egyetlen alternatív technológiának sem.
A paksi bővítés, ahogy írtam korábban, 3-4000 milliárd forintra van tervezve. Nos, addig amíg egy stadion építése, egy vizes vb költsége simán nőhet a duplájára a nem várt kiadások miatt, addig azt hiszem nem kell mondanom, hogy ez az erőműnél sem lesz másként.
Képzeld el, egy 6-8000 milliárdos beruházásnak csak az 1%-át lopja el valaki, micsoda hatalmas összeg az. És tudjuk jól, itt nagyon nem egy-két százalékokat osztanak szét.Nem termel a napelem sötétedés után? Hát valóban nem, szar ügy. De a szél fúj, ugye? Vannak olyan szélzugos ezer hektárok, ahol szélmentes félóra még sosem volt....
Aztán ott vannak a tenger hullámzását kihasználó turbina erőművek. Ja, nem akkorák mint egy atomerőművi blokk, de hely viszont van bőven, ahová lehetne építeni....
De mégsem terjednek, mert nincs meg hozzá a közös szándék, aki tehetne érte, annak pedig nagyon nem áll érdekében.....Nem azt akarom mondani, hogy nincs szükség atomerőműre, és január elsejével zárjuk be mindet. Erről szó sincs. De azt se akarja nekem senki megmagyarázni, hogy egy egyszeri, más technológiákhoz képest meglehetősen alacsony károsanyag kibocsájtással járó gyártási folyamat károsabb, mint egy atomerőmű építése, üzemeltetése, hulladék kezelése, fűtőelem előállítás költsége.
-
julius75
aktív tag
Előre elnézést kérek, ha megbántanálak a válaszommal, kérlek ezt értékeld és vedd figyelembe! Nem ez a célom!
Annyira távol állsz mind elméleti mind a példaként felhozott számokkal a valóságtól, hogy gondoltam jobb, ha nem megyek bele tovább, felesleges.
De erre írtál még egy szösszenetet, ami átlépte az ingerküszöböm... Íme:"A lényeg az, hogy mondjuk 100GWh termeléséhez annyi napelemet kell gyártani, hogy annak összes CO2 terhelése több lesz, mint a nukleáris erőmű felépítése és üzemanyaggal való ellátása, ugyanekkora teljesítménynél!"
Ekkora böszmeséget (Gyurcsány után szabadon) magadtól nem hozhattál össze..... (stop, most olvasd el újra az első mondatom, köszi)
Paks 2.-őt több éve készítik elő, és ha így halad soha nem lesz kész, azért a cirka 4000 milliárd forintért amiből úgyis 6 vagy több lesz.
És akkor eljutottunk oda, hogy már csak üzemeltetni kell, ami ugye attól hogy nem pufog ki kormot magából még elég összetett dolog....
Amit linkeltél arról meg annyit, hogy ne ülj fel minden vonatra ami szembe jön, mert soha nem érsz haza.....
Ez egy roppant érdekes grafikon.....csak épp nem igaz. A world-nuclear kiszámolta, hogy az atom a tuti.....köszönjük Emese....Sem a napelem táblák, sem a hozzá tartozó további eszközök gyártása nem jár kimagasló környezetszennyezéssel, sem olyan károsanyagot nem hagy maga után, aminek a felezési ideje több száz, vagy több ezer év.....
Max. leég egy ház, ha szarul csinálták meg, de nem több...lásd Csernobil, vagy Fukusima. -
julius75
aktív tag
Na várj, azért ez kicsit sántít....
Nekem 32 db napelem panel van felszerelve. Nincs kétség afelől, hogy a panelek, az inverter, a tartószerkezet + segédanyag előállításához alapanyagra volt szükség. Az alapanyaghoz, illetve magához a késztermék előállításához szükséges technológia velejárója a co2 és a hulladék, ami egészen biztos, hogy nem 100%-ban visszahasznosítható.......
Csomagolni, szállítani kellett igen.....akárcsak egy 65"-ös tv-t.
DE,
- a felszerelt, megvásárolt eszközökért fizettem, amivel munkahelyet támogattam,
- a kiépített rendszerrel ÉVI kb. 10.000kWh villamos energiát állítok elő, minden további környezet károsítás nélkül, várhatóan a következő 20+ évben
- NINCS semmilyen akkumulátor, mivel hálózatra visszatápláló rendszerről van szó"Itt nem arról van szó, hogy ezzel szemben a normál autóknál/erőműveknél nem keletkezik legalább ennyi szennyezés, hanem arról, hogy lássunk kicsit tovább a (sötét)zöld propagandán!"........ hát erről van szó! Nagyon hangzatos ez a mondat, csak sajnos se füle, se farka.....kiemeltem benne miért. Ez a legnagyobb butaság, amit az antizöldek el szoktak követni, hogy szidjuk a napelem rendszert, mert húúúúú, mennyi co2 keletkezett mire legyártották, felszerelték.
Igen, keletkezett, és? Csak addig érdekes, amíg legyártjuk, felszereljük?
Utána mi történik, arról inkább ne beszéljünk, ugye?
Persze, kell a közüzemi hálózat, hogy akku nélkül tudjak működni, de részemről egyetlen gramm kimerült fűtőelem sem keletkezik Pakson. Én egyetlen kiló fát, egyetlen liter földgázt nem tüzelek el, hogy meleg legyen a szobámban.És igen, majd ha eljár felette az idő, hulladék lesz belőle, ami x százalékban visszaforgatható.
De mondjon már valaki egyetlen olyan terméket a környezetünkben, amelynek az előállítása és a megsemmisítése sem jár hulladékkal, károsanyag kibocsájtással.
Valamint az használata során úgy állít elő és nem fogyaszt(!) energiát, mint a napelem. -
julius75
aktív tag
Nem vádoltalak semmivel. Leírtam, hogy örülök neki ha ennyiből sikerül megépítened, és még azt, hogy mi a gondom a számokkal. Hidd el, ha vádollak valamivel azt tök egyértelműen leírom. De nem így tettem.
Ha 180ezret fizetsz közterületi parkolásért, akkor valós előny a zöld rendszám, de ha ebben van magán, mélygarázs esetleg akkor máris árnyaltabb....
A (fizetős)16kWh vs 6 liter is jól hangzik, amennyiben évi 30ezret legalább mész, illetve nem pl. a Mobiliti-n töltesz, mert nov. 1-től már 80,-Ft-ért kapsz is egy Kwh-t....Sokszor nekifutottam, hogy vegyünk e-autót, de még nem. Nincs villanyszámlám, nincs gázszámlám (villannyal fűtök), céges telefont használok, csak víz és csatornadíj maradt az autó fenntartásán kívül. De 6 éves, újonnan vásárolt autót, amibe évi 10-12 ezret teszünk jelenleg nem éri meg cserélni.
(#70) Vesa: minden szavaddal egyetértek, egy dologgal kiegészítve.
Egy full elektromos autóból hiányzik:
- a motor, ami a legösszetettebb és legtöbb emberi munkát igénylő alkatrész,
- a sebességváltó, ami szintén nem nevezhető sem olcsónak, sem egyszerűnek,
- az üzemanyag rendszer, tartálytól a befecskendezésen át egészen a kipufogó rendszerigEzzel szemben tartalmazza:
- az akkumulátort, aminek az egységnyi teljesítményre vonatkozó ára 30%-kal csökkent az elmúlt 3 évben
- a vezérlő elektronikát és a hajtómotort (motorokat), melyek bonyolultságukat illetően össze sem hasonlíthatóak egy robbanó motorral-Valamint zéró emissziójának hála egy cent kvótát sem kell utána fizetni.
És ennek dacára mégis sikerül 25-50%-kal drágábban árulni/eladni mint egy hagyományos autót......Mert megveszik, sőt, sorban állnak érte.
-
julius75
aktív tag
Nem írom le többet: tudom, ismerem az árakat. Örülök neki, ha neked ennyiből sikerült, de kérlek ne sugalld azt, hogy ez a normális, és én "valamit nagyon benéztem".
Véletlenül sem állítom, hogy hazudtál! Azt viszont igen, hogy normális rendszert, minőségi eszközökből, áfásan, hivatalosan ennyiből ma nem lehet felépíteni.
Őszinte leszek: az általad megadott teljesítmény / bekerülési költség párosból egy dolog hiányzik: az áfa. És itt hagyjuk is abba.
Nem kezdem el sorolni, nekem hogy jött ki a saját rendszeremnél az 55 hónapos(!) megtérülés, mert ahogy én csináltam, úgy más nem tudja. És nem is kívánom se publikálni, se hirdetni, se kérkedni vele. Megoldottam, működik, felébe került, boldog vagyok, vége.
Ami az SE rendszert illeti: sokan telepítik olyan helyre, ahová semmi szükség rá, de jól mutat, drágább anyaghoz több munkadíj számolható el, stb.....és kapsz a nyakadba további 26 olyan eszközt, ami elromolhat. És el is fog......tudom, tudom, van 25 év garid rá.
Szuper. Majd ne felejts el szerelőt hívni, és kijárni a garanciális cserét a 18.-ik év környékén.
Nekem nincs SE rendszerem, és nem is ajánlom csakis oda, ahol elkerülhetetlen. És ezáltal nem is építek be egy csomó olyan alkatrészt, ami nélkül is tökéletesen működik a rendszer."Mert az hgoy ujonnan draga az nem azert draga mert elektromos (pontosabban annyibol igen hogy nem tudja beleszamolni hogy a kov. 5 evben mennyit kaszal a szervizelesen)."
5 év szervizelés az kb. 250ezer a robbanó kárára. A súlyadó kb. 150ezer (ennek nem néztem utána, sacc), és van még a parkolás. Nekem évi ötezer, neked lehet 50-70 is akár. Akkor is még csak fél milliónál járunk.
Ha otthon töltöd, akkor is fizetsz az energiáért. Vagy a szolgáltatónak, vagy amikor megvetted a napelemet. Mindenhol máshol eltűnt, vagy el fog tűnni az ingyen töltés lehetősége.
(tudom, ahol dolgozol, ott ingyenes.....csak példa akart lenni, de ha így is van se általánosítsunk)
Mint írtam is: van évi 3-3.5 ezer kWh megtermelt, "felesleges" villanyom, és még így is azt mondom, csak nagyon kevés esetben, élethelyzetben éri meg ennyiért az e-niro.Man0gatya: "a belsőégésű fabatkát sem fog érni"....kb. 25 év múlva lesz igazad. Talán.
Az országban futó autók életkora bőven 10 év feletti [link] , egyszerűen azért, mert nincs az embereknek pénze a cserére.
ugyan ez igaz az akkura: "akkucsere kb 1 óra akár egy modern akkura"....ki fogja, ki tudja kifizetni? Ne haragudj, de nagyon nem értek egyet a gondolatoddal. -
julius75
aktív tag
Ne dolgozz vele, örülünk ha működik, de tényleg nem érdekel.
Mint írtam, elég jól képben vagyok az árakkal, tudom milyen, ha rendszert veszel, tudom milyen az mvm-hitel, és azt is tudom, mennyi kókány, semmitérő cég szakosodott erre az iparágra.
Amit leírtál összeget abból 17-es rendszert telepítve, engedélyeztetve, főleg optimalizálókkal nem lehet csinálni. De ha nektek sikerült, akkor oké, engem azért annyira nem érdekel, hogy ezen vitázzak.
Ha meg nem q.cells akkor máris kezd kibújni az a bizonyos szög, mert a másik panel amit árulnak, nos hát.....Man0gatya: összeadom neked is szívesen: 12.849.000 + 160.000 (metálfény) = 13.009.000,-Ft
Ha azt gondolod, itt 5 éven belül eltűnik a robbanómotoros autó, hát rohadt nagy tévedésben vagy. Még 30 év múlva is nagyon sok lesz belőlük.
Viszont ha tényleg kitalálnak valami forradalmit akku téren, akkor a régi akkuval szerelt egy fabatkát sem fog érni. Akinek lesz pénze újat vesz, a többségben lévő kisember pedig marad a használt egynégy tsi-nél. -
julius75
aktív tag
-
julius75
aktív tag
Jogosultságom van (illetve a tulajdonomban lévő cégnek) napelem szerelésre, és azért hidd el, nagyjából képben vagyok.
Fajlagosan kb. 400ezer/kwp a telepítési ár, ez lehet jóval olcsóbb, minél nagyobb a rendszer. Pl. egy 17-es esetében akár 350 vagy alatta picivel. De amit te írtál, hogy 4.5 millió, az nem oké. Itt bruttó 266-ra adódik per kwp, ami lehetetlen. Még a legszarabb kínai cucckkat feltételezve sem jön ki. Ráadásul az SE rendszer mindig drágább az optimalizáció miatt.
Csak az inverteretek + az optimizerek másfél millió minimum.
A másik másfél a tartó + munkadíj (bár már ez is könnyen minuszos meló lesz), és akkor a harmadik másfélből maradt bruttó 30ezer egy táblára. Kizárt. A kifutó 270-es panelek is többe vannak.
Szóval valami nem stimmel, vagy a 4.5 misi, vagy nettó az a bruttó, vagy valami más sumák, átbaszás volt/van/lesz.Mérőhely csere sem kell mindenkinek, ezt is rosszul tudod. Szolgáltatói részről legtöbbször egy fillérbe sem kerül.
A súlyadó/parkolás simán meg fog szűnni, amint kimutatható bevételkiesést eredményez. Most még leszarják, mert fillérektől esnek el miatta. Tudod olyan ez, mint a rendszeretekre kiszabott napelem adó. Most még nulla forint van a táblázatba írva, de csak egy tollvonás és már fizetsz is, mint a kisangyal.
[link] -
julius75
aktív tag
Kezdettől fogva a 64kW-os verzióról beszéltünk. És a plusz extra nélkül kérhető legdrágább verzióról, ami pont 13millióéskilencezerforint.
Ugyanis csak ebben van hőszivattyús fűtés és nagyobb fedélzeti töltő.....A 250km-rel ha tud otthon tölteni, és valóban megy ennyit, és van napelemes rendszere (+3 millió a 7kWp-s renszerár) ami termel neki 8-900kWh-t csak töltésre, akkor még akár meg is érheti.
De csak így.axioma: már a legtöbb helyen nem ingyenes, 80Ft/kW például.
És így lesz ez az ingyen parkolással, súlyadóval is, amint "szemmel jól láthatóan" bezöldülnek a rendszámok.Nem kevertem én semmit, ezek számok. Tudom, hogy nem egy óriáskifli a MAP+, de azt azért ne akard rámbeszélni, hogy új autót venni jobb....
Egyszerűn összehasonlítottam a kettőt, nem több.Banano: Te.
-
julius75
aktív tag
Nem jól számolsz.
1. te veszel 13 millióért autót. Az értékvesztése alapján 5 év múlva kb. 6 millióért eladod, de csak akkor, ha nem lakod le, és addig nem lesz technológiai forradalom akkumulátor téren, mert ha igen, akkor csak 3-ért. Ugyanis a régi senkit sem fog érdekelni.
Tehát van 6 millió jó magyar forintod.2. én veszek 8-ért autót, illetve 5-ért állampapírt. Mikor eladom, (veled egyidőben) kapok érte 4 milliót (remélhetőleg), illetve éppen lejár az állampapír is, amiért kapok kamatokkal együtt 6.367.500,-Ft-ot.
Ha jól számolok nekem bő 10millió forintom van.Persze ezekből próbálja meg valaki reálisan kiszámolni, mekkora különbségek adódnak az eltérő üzemeltetésből. De hogy nem 4 millió, az biztos.
Mindkettőnk pénze annyit ér amennyit.
De nekem kicsit több maradt....Napelem: Mo. jónak számító helyen (értsd nem pl. Kisalföld), déli tájolás, 34 fokos árnyékmentes tető, 8400W beépített napelem teljesítmény mellett ma 9895kWh a rendszer évi teljesítménye.
Ideális esetben 1.2-1.25-tel lehet szorozni. Ha árnyékos, nem déli tájolás, stb. akkor nyilván rosszabb. -
julius75
aktív tag
Ha valaki 60ezret megy évente, vegyen gázolajos autót.
Ha elektromost vesz, akkor abból max. 40ezer lesz meg válás, mert a villanytöltőknél fog aludni....Kérlek engedd már el, hogy mindenképpen igazat akarsz....
A 64kW-os verzió ára (a fullos típus), de extrák nélkül, állami támogatással, 13.009.000,-Ft bruttó.
Amit linkeltél, az a kisebbik akkuval szerelt alap változat ára. Hatótáv bőven 300km alatt.....
De ha mégsem hiszel nekem, nézd meg a Kia oldalán. -
julius75
aktív tag
De-de, bizony, hogy össze lehet.
Amit én néztem a hahu-n az sima egyhat benzin 105 lóval, 6.5-ért. De azért írtam, hogy legyen 8 millió, és abba már nagyon sok hasonló méretű robbanómotoros autó belefér.
Az állami támogatásd se vond le kétszer, a 13.009.000,-Ft már a csökkentett ár......
A 13 millió - 8 milló = 5 millió egyenlet alapján MAP+ állampapír vásárlása esetén évi 273ezerrel leszel gazdagabb, de lesz súlyadód, továbbra is fizetősen parkolsz, és van évi egy szervíz kb. 50-60 ezerért (ez mondjuk lesz ám az elektromosnál is, legfeljebb kevesebbe kerül kicsivel)
Az inflációt hagyjuk, mert ha az autó árába rakod akkor meg sima értékvesztéssel bukod.
Szóval még úgy sem veszem meg (mert egyszerűen nem éri meg), hogy évi 10ezer kWh-t termel a napelemem, amiből jelenleg 3500-ra semmi szükségem.... -
julius75
aktív tag
Én új autóra gondoltam, ezért is írtam a 8 milliót.
És igen, ez a töltő kérdés rövid időn belül a rendszer gyenge pontja lesz.
Elég csak azt megnézni, milyen sűrűn vannak most a benzinkutak, meddig tart átlagosan egy tankolás, és mégsem tudok szinte soha odaállni úgy egy kúthoz, hogy más ne tankolna éppen....Akkor most ezt számoljuk át minimum fél órás töltésekre. Káosz.babosmiki: ami a különbözetből megmarad, abból rengetek élményt lehet venni...nem is akármilyet
-
julius75
aktív tag
3 hete felhívtam az egyik kereskedőt: extrák nélkül, a növelt hatótávú változat 13.009.000,- Ft, jövő májusi átvétellel.
Ugyan ez az autó automata váltóval, 1.6 benzin, igaz csak 105LE-vel 6.5milliótól indul a hahu-n. De legyen 8 millió.
Ha veszek egy e.nirot, és kizárólag financiális oldalról nézem, gyakorlatilag nem mást csinálok, mint előre kifizetem kb. 12500 liter 95-ös benzin árát.
Ami 7.5-es átlaggal számolva kb. 160ezer gurult km.
A ki nem fizetett súlyadót és parkolásokat pedig szerintem bőven lehet fedezni az 5 milliós árkülönbözet kamatából. (MÁP+ = 273.500,- / 5év / millió forint)
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kerékpársportok
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Milyen processzort vegyek?
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Formula-1
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Zealot s79 100w 1hónapos eladó kíváloan szól jó mélyek az ár fix !!!!!
- Playstation Pulse 3D
- Asus Vivobook Oled 15.6 ryzen i5 5600h 16gb 1tbm2 ssd 3050 4gb video kari az ár fix !!!!
- Eladó/Asus P1504F /I5-8265U/12GB DDR4/Win 11Pro/15,6" FHD/256GB M.2 Sata!!!
- MacBook Pro 16' M1 Pro/16GB/1TB, magyar billentyűzet
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730p
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest