Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz Man0gatya #62 üzenetére

    Ez az akksi javítás mindenkinek a becsípődése valamiért.
    - egy elektromos autóban az akksi az autó padlólemezében van, teherviselő elemként. Nem úgy tűnik, hogy a könnyű cserélhetőségre optimalizáltak volna.
    - az összes eddigi tapasztalat azt mutatja, hogy nincs gond a jelenlegi akksik élettartamával. [link] itt vannak adatok, a Teslák 250 ezer kilométer után is 10% alatt marad a kapacitásvesztés. Most tedd mellé azt, hogy egy hagyományos autóban ilyen futásteljesítmény után a kettőstömegű, a turbó és a befecskendező rendszer is megfáradt és bármikor csereéretté válhat.

    A másik - nem, az elektromos autókat nem könnyebb használtan normális áron eladni, igazából rohadt nagy az értékvesztésük. Ez egy olyan szegmens, ahol nagyon gyors a fejlődés, gyorsan avul el a technológia, ezt tükrözik az árak is.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz Man0gatya #65 üzenetére

    Nyilván kiszerelhető, ahogy beszerelték úgy ki is tudják szerelni. Amit nem látok, hogy bármely gyártó is azt helyezné előtérbe, hogy könnyű legyen cellákat cserélni. (Nem véletlen, elég rossz képet festene, ha ezzel reklámoznák az autókat)

    Amúgy a balesetbiztonság miatt a cellák be vannak rendesen burkolva, nem 2 csavar tartja a fedelüket. Nézd meg, mit raknak a Teslába, a cellák egy masszív fém keretben vannak, ezt rögzítik a karosszériához. Az egész alulról még be van burkolva természetesen. Szerintem abban nem fog senki 1-2 óra alatt cellát cserélni.
    (De ugye minek, ha veszel egy új Teslát, beletolsz negyed millió kilométert és még mindig 90% fölött van a kapacitásod. Szóval max. azt érdekli a cellacsere, aki sokadik tulajként 15-20 évesen megveszi az autót. Na az autógyárak pont nem nekik tervezik az autóikat :) )

  • cucka

    addikt

    válasz Man0gatya #67 üzenetére

    Szerintem egyikünk se tudja, hogy amikor az ötödik tulaj megvesz egy 20 éves lefingott villanyautót, akkor hogyan fogja majd okosba' életben tartani az akksit.
    Az első nagy szériás, komolyan vehető villanyautó a Model S 7 éve jött ki. Plusz ami kevés villanyautó van, jellemzően rövid távokra használják a tölthetőség miatt, szóval erre érdemes visszatérni 10-15 év múlva.

  • cucka

    addikt

    válasz axioma #75 üzenetére

    A KSH szerint a magyar autók átlagéletkora 14.2 év. Szóval van elég sok öreg autó az utakon.

    Igazából nem a 20 év a lényeg, hanem hogy nem tudjuk, hogy a villanyautókat hogyan lehet majd életben tartani akkor, amikor beér a használt áruk a párszázezres kategóriába.
    Nyilván akksi cellát lehet majd venni a kínaiaktól, a kérdés, hogy az autógyártók mennyire engedik majd ezt a műveletet?
    Az én feltételezésem, hogy az autógyártóknak nem érdekük, hogy te olcsón életben tudd tartani a 15-20 éves villanyautódat, és a biztonságra hivatkozva hardveresen és szoftveresen is igyekeznek majd gátat szabni az okosba barkácsolásnak. Senki se fog olyan autót gyártani, amit olcsó akksi felújítással 30-40 évig használhatsz. (Vagy amígy lyukasra rohad a kaszni)

  • cucka

    addikt

    válasz axioma #77 üzenetére

    [link] itt vannak európai adatok az autók átlagéletkoráról. Kicsit régebbiek az adatok, azóta öregedett a járműpark. Amúgy igaz, amit mondasz, önmagában az átalagéletkor nem mond sok információt, de országok közti összehasonlításra jó.

    Az autógyártó kétféleképpen nem tudja engedni
    - hardveresen teszi nehézzé a cserét - pl. modulokba szervezi a cellákat és csak modulonként engedi cserélni. (Mittudomén, balesetbiztonsági okokból a modult kiöntik ragasztóval vagy műgyantával). Ez kevésbé aggasztó és megkerülhető lesz szerintem.
    - szoftveresen gátolja a cserét. Ez a nehéz dió, mert mindenki automatikusan, mobilneten frissülő szoftvert akar tenni az autóba. Egy 15 éve legyártott, eprom-ra égetett szoftvert ki lehet tapasztalni, akár körbe is lehet hackelni. Egy kéthetente frissülő szoftvernél ugyanez sokkal nehezebb.
    A Teslánál ez a szoftveres környezet a mindennapok része, a többi gyártó ezerrel fejleszt ilyen irányba, természetesen iszonyatos lemaradással.

    Totál off, de mostani helyzet kb. olyan, mint amikor a lovasszekér gyártók rájöttek a 20. század elején, hogy az autózás a jövő, és sajnos ők ahhoz pont nem értenek egyáltalán . Na ugyanúgy néznek bután a mostani autógyártók is arra, hogy mit csinál a Tesla.

  • cucka

    addikt

    válasz axioma #79 üzenetére

    [link] a ksh szerint örgedett a járműpark. A te szubjektív érzéseid szerint lehet, hogy fiatalodott.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz axioma #82 üzenetére

    Ha megnézed jobban a számokat, kijön belőlük pontosan az, amit te mondasz-érzel.

    A válság utáni években 0.6 évvel örgedett az autóflotta minden egyes évben. Mostanában ez az öregedés évi 0.1-0.2. Ez azt mutatja, hogy tényleg rengeteg új autót vesznek.
    (Ha belegondolsz, egy autó 1 év alatt pont 1 évet öregszik, szóval rengeteg fiatal-új autót el kell adni ahhoz, hogy ez a 0.1-es szám kijöjjön)

    (#81) Man0gatya
    Úgy korlázották, hogy a szoftver észreveszi, hogy okosba' piszkáltad az akksit és letilt, el se indul az autó. Egy elektromos autót a szoftver működteti, teljes körűen, 100%-osan csak szoftver. És az autó kéthetente lefrissíti magát automatikusan. Sok sikert a kókányoláshoz!

  • cucka

    addikt

    válasz Man0gatya #84 üzenetére

    Most ez itt tényleg off, de a magyar programozók legfeljebb a te fejedben világhírűek. Tudom, kiábrándító, de Magyarország egyáltalán nem IT nagyhatalom - Albániához képest nyilván jól állunk, de ne ez legyen már a mérce.

    Amúgy persze, minden feltörhető, de a folyamatos szoftverfrissítések miatt az exploit-ok nagyon hamar el is avulhatnak. Lehet, hogy a Teslát nem zavarja ez annyira, mert nekik úgysincs rendes szervizhálózatuk. De a VW-nek ott van több ezer szervize, akiknek nem lesz munkájuk. Lehet ők kevésbé jófej módon állnak majd ehhez.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz Nekton #87 üzenetére

    A villamosáramot nem lehet egykönnyen importálni, exportálni, raktározni.
    Exportálni-importálni lehet, része a mindennapjainknak. Tárolni nehéz, ez igaz.
    Az autók hőskorában ugyanez volt, amikor mindenki lóval járt, akkor se voltak benzinkutak meg olajfinomítók meg semmi egyéb.

    Másik probléma, hogy egyszerűen nem tudnak annyi nyersanyagot bányászni
    Ha a lítiumra gondolsz, ez egy kicsit tévedés. A lítium az egyik leggyakoribb elem, annyi van belőle mint a szar, sose fog elfogyni. Az egyetlen baja, hogy a kínai lítium eddig annyira olcsó volt, hogy nem érte meg kitermelni a fejlett világban. (Elég drága és környezetszennyező dolog). Ha fogyóban lesz, a termelői kapacitás ki fog épülni, pont úgy, ahogy olajtankerek sem léteztek az autók elterjedése előtt.

    Harmadik probléma, hogy az elektromos autózás egyáltalán nem környezetkímélő. Csak a szűk környezetet kíméli.
    Mivel a nyugati világban az emberek 60-70%-a városban él, a szűk környezet kimélése eléggé nagyon fontos dolog. Ha nem hiszed, tölts el negyed órát a Blaha Lujza téren a 7-es busz megállójában, szippants jó mélyeket ahogy elhaladnak az Euro nullás Ikarusok, rövid időn belül elektromosautó-párti leszel.
    Ami tény, az a gondolat, hogy napi 40-50-80 kilométert vezetsz egy 2 tonnás autót egyedül pusztán azért hogy bejárj dologzni, na ez nagyon környezetszennyező, mindegy, mi hajtja az autót.

    Ezek alapján én gyors felfutásra nem számítanék (gyors= 10-20 év).
    Ha jól emlékszem, a VW már bejelentette, hogy bele sem kezd a következő generációs belsőégésű motorok fejlesztésébe. Minden jel arra mutat, hogy a személyautóknál elég gyors lesz ez a felfutás.

  • cucka

    addikt

    válasz axioma #91 üzenetére

    Ez a kiserőműves dolog igazából nagyon nem hatékony, komoly állami támogatások nélkül nem életképes.
    A tárolással az a probléma, hogy az elektromos hálózat váltóárammal működik. Oda-vissza alakítani nagyon veszteséges, a váltóáramot pedig nem lehet tárolni. Szóval olyan problémákat nehéz megoldani emiatt, hogy ha este munka után mindenki hazaér és rádugja az autóját a töltőre, akkor azt a tüskét hogy szolgálja ki a rendszer. Kéne valami buffer, de váltóáramra azt nem lehet ugye.

    Ha belegondoltok, innen nézve már nem is akkora baromság a Paksi erőmű bővítése, meg az arra elköltött rengeteg pénz.

    (Egy jó analógia - a tengerből ki tudsz merni egy vödör vizet és tudod is tárolni, de a tenger hullámzását nem tudod belerakni a vödörbe sehogy sem)

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz Nekton #124 üzenetére

    Én sem akarlak megbántani, de mielőtt ilyen szofisztikált módon hozzá nem értőnek nevezed az embereket, kéne valamit villantani a szaktudásodból.
    Én nem vagyok sem villamosmérnök, sem energetikai szakember, ezért nagyra értékelnék néhány szakmai véleményt is, mielőtt leszólod magas lóról a többi embert.

    Pl. bennem olyan dolgok merülnek fel, hogy
    - Bármilyen ellenérv az elektromos autók ellen arra lyukad ki, hogy a globális co2 termelést nem csökkenti érdemben, miközben az egész piacot a helyi közlekedési problémák és a helyi környezetszennyezés hajtják előre, nem a globális co2. Nyilvánvalóan a legkörnyezetbarátabb az lenne, ha senki nem venne új autót. A kínaiak nem azért nyomják az elektromos autózást, mert annyira érdekli őket a jegesmedvék sorsa, hanem mert Pekingben nem lehet levegőt kapni. Elon Musk is ugyanúgy szarik a jegesmedvékre, ő autókat szeretne eladni a gazdag amerikaiaknak, hogy azok hangtalanul, környezetbarátan suhanhassanak a nevadai sivatagban található golfpályához.
    - Folyamatos paráztatás, hogy képtelenség többlet elektromos kapacitást kiépíteni. Miközben elfelejti mindenki, hogy a jelenlegi kapacitás is a semmiből épült ki. Ha régen is így gondolkoztak volna, ma se lenne falun áram, mert hát több százezer villanyoszlopot meg millió kilométernyi vezetéket kiépíteni teljesen elképzelhetetlen.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák