- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Android szakmai topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Légies iPhone halvány színei
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Google Pixel topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Instagram közösségi fényképezés
Új hozzászólás Aktív témák
-
rocket
nagyúr
Bar inq hir, de:
''520 frequency goes to 700+ MHz''
Bővebben: link -
rocket
nagyúr
Igazad van hype az volt (kicsit elkapkodtam amit irtam mielott jobban atgondoltam volna
), hatas az mar mas kerdes, bar errol nem ok tehetnek, hogy nem jottek anno a sm2.0 jatekok.
Utana levo generacioban talan nagyobb sikert ertek el, es az ido azt mutatja kozelebb voltak az igazsaghoz mint a konkurencia. (persze ez lehet csak papiron tukrozodik, az eladasokban nem, igy meg ugye nem sok ertelme van).
Fejlodnie kell az ati-nak, foleg a gitg programot kellene megerositeniuk arra tobb penzt szanni, es az internetes sajto fele is szorosabb szalakat szoni.
Az ehez vezeto uton az elso lepes a verfrissites
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Amit az Nvidia az NV30/35 idejében csinált marketing szinten azt nem biztos, hogy az ATI meg tudja csinálni ha esetleg nem jön össze nekik a 90nm, sőt az is biztos, hogy egy ilyen magas labdát az Nvidia sokkal jobban leüt majd mint anno az ATI az R3xx-szel. Akkor a diszkrét VGA piacot uraló márka betlizett, és a végén kiegyenlítődött a részesedés. Most kiélezett helyzetben betlizhet az egyik fél, aminek a vége újabb uralom lehet.
-
rudi
nagyúr
Ez világos, de míg az NV-nek már ''csak'' finmítania kell - G70-nel meg is tette - addig az ATI még sehol sem tart, se SM3.0, se 32 bit se rendesebb HDR. Ahogy írtad, csak az a kérdés, kinek hogyan jön össze az ''implementálás''. Úgy tűnik, egyelőre az ATI-nak sehogyan.
-
rocket
nagyúr
Egy kis AntiAlias demo humus-tol
''This demo implements supersampling antialiasing by rendering the scene multiple times with just a tiny tweak to the projection matrix between the renders and accumulating the results in the accumulation buffer. It allows you to change between 1x (no AA), 2x, 4x and 11x (default). If you enable antialiasing in the control panel you can get really large AA modes, for instance 6x multisampling + 11x supersampling, which would give you essentially 66x AA.''
Bővebben: link -
kisfurko
senior tag
Szép, szép...
Bár ezzel a soft shadow-val nem vagyok elégedett, meg a fal sem jó (olyan matt fémes, se nem tégla, se nem fém, igaz a gargoyle-nak és az ajtónak jól áll).
Megfigyeltétek, hogy mindig mást csinál a végén? Legalább 3 féle van, többször nem volt türelmem végigvárni
No, meg a beharangozottakkal ellentétben, nem kell neki erős kártya, szépen ment a 9550 XT-men (430/315 beállítások mellett 45-50 fps) 800x600-on 4x FSAA-val. Sőt, érdekes módon kb. 10%-kal volt csak lassabb FSAA-val. -
rocket
nagyúr
Most az orajelekrol nem volt szo (egyebkent egyet ertek, hogy nem elkepzelhetetlen), csak magarol a wgf 1.0 supportrol, amire azt irtad semmi egetrengeto, akkor a sm3.0 se egetrengeto dolog, csak egy kis elorelepes a 2.0-hoz kepest, de szukseg van ra, mint minden uj dologra, aztan hogy az a valosagban mennyi ujdonsagot jelent, az mar mas kerdes, ha 1% az is ujdonsag.
Rengeteg ilyen dolog van a szamitactechnikaban ami 1-2% ujdonsag, es megis agyon van hypeolva.
Semmi gond nem lenne ha minden a megfelelo intenzivitassal lenne hypeolva, es nem kene tulertekelni ezeket a dolgokat, foleg ha nincs is ala program, vagy a hw nem birja ugy ahogy kene.
Neztem a gdc doksikat ati, nv-t is, valoban vannak erdekes dolgok benne, de amig ezek egy pdf-ben leteznek nincs mirol beszelni, de szep jovo ele nezunk, ha a penztarcank birja a lepest tartani.
Szivesen beleneznek a 2 evvel elore nezo tervekbe, hogy min ugykodnek a mernokok
En nem lattam, hogy barmifele spanyol viaszt feltalaltak volna az elmult evekben, egyszer kitalalt ''viaszok'' (nem spanyol csak kinai), elovetelerol szolt a mult ev es a jelenlegi is arrol fog szolni.
Mindenesetre, akarmit is alkotnak, minden eremnek ket oldala van, te leirod az egyiket, en meg a masikat
2, 2.5 honapon belul mar tobb tenyt fogunk tudni a kerdesben, addigra remelhetoleg meglesz a paper launch -
rocket
nagyúr
Ezt ugy irtad mintha bun lenne, ha csak gyorsabb lesz egy vga.
Jelenleg nem sok elorelepesre van lehetoseg, nv se talalt ki a mostani szeriaban semmi egetrengetot, megis mindenki ezt hangoztatja, hdr, sm3.0, sok jelenleg semmire nem jo dolog.
Talalgatni lehet, es a WGF1.0 hasonlo szintu dolog lesz mint a sm3.0 meg hdr kihangsulyozasa jelenleg, megis mindenhol ezzel takaroznak ha szoba kerul az ati vs nv csata, akkor marketing szempontbol igenis jol johetnek az ilyen ''semmire'' nem jo vagy nem sok ujdonsagot magukba foglalo dolgok.
Amig meg talalgatnak forumokon, addig felesleges barmifele kovetkezteteseket is levonni, hogy milyen lesz a kesz termek, majd meglatjuk mit fog tudni az r5xx szeria.
Az meg,hogy beyond3d ati parti lenne, akkor en meg azt mondom a ph nv parti, mar honapok ota megfigyelhetoen -
rudi
nagyúr
Elolvasgattam, és ha ezt már az R520 tudni fogja, akkor nagyobbat lépett az ATI mint amire számítottam. Persze ez a nagyfokú párhuzamosság magyarázatot adhatna a magas órajelekre, de valahogy nekem az az érzésem, hogy egy ekkora radikális módosításhoz még nem érett meg a hardver fejlesztés, de persze ezt csak az PC-s vonal ismeretében tudom mondani. Hogy mi lehet konzol szinten (1000% hogy nagyobb benne a pénz és a hajtás is mint a csúcs PC-s VGA bizniszben) azt sajnos nem is sejtem.
Ezek azok a helyzetek, amikor fél tökömet adnám egy GDF Passért. Nem értem miért kellett annyira rátolni a rohadék CeBitre, így nem lehet rágni az ATI-s meg NV-s kontaktok fülét, hogy legalább valami szlájd koncokat vessenek elénkÉs éppen akkor amikor talán a teljes hardverfilozófia megváltozik
-
rudi
nagyúr
Ilyen erővel akkor a 6VS 16PS egy futószalagon 2 PS alu cuccok 24 ''vertex egységet'' és 128 ''pixel egységet'' tartalmaznak
Persze ATI és NV esetében a ''vertex egységek'' négyesével a pixel egységek meg vegyesen (3-0, 0-1, 3-1, 2-2 - NV) használhatóak. Lassan elérkezünk az univerzális ''shader egységhez'', amiből lesz vagy 200 egy prociban és hozzá egy marhanagy vezérlőcucc
-
faster
nagyúr
De annak mi értelme volna? A vertexpipeok vertexeken dolgoznak. A vertexek pedig 4*32 bites számokból állnak. Nem igazán látom, mi értelme volna a vertex alukat szabadon konfigurálható egységekké szétszedni. Akkor már inkább a pixel és textúra ALU-knál volna érdemes, vagy nem?
Mindegy, annyira nem vagyok járatos a témában, csak agyalok.
''Egy pipe egy quad-on dolgozik es ehez negy egyseg kell.''
A quadot inkább a pixelpipeokra szokták írni, 4 pixel -> egy quad. Vertexeknél a quad nem ugyanazt jelenti (nem 4 vertex feldolgozásáról van szó)
Vagy valamit rosszul tudok?
Mod: Hülye vagyok, egy vertex általában 3 számból áll, de akkor hogy jön össze ez a ''vertex quad''?
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Nekem is ez tűnt fel először. Igazán röhejes ez a hwoc.
Gyanús nekem ez a 32 vertexshader. (Tényleg, a vertexet miért nem fordították le a cikkben?)
Ez megint csak egy egymásrahajigált számhalmaznak tűnik ez a spec, mint az R520-é. 10 -15 perc alatt csinálok én is egy ilyen specifikációt, aztán jól kiszivárogtatom.
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Az ASUS TUF Gaming B550-Plus csak rád vár! Kamatmentes rèszletre is!!
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest