- Bővebb Google-támogatást kap sok Garmin óra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Telekom mobilszolgáltatások
- A HMD visszalép az USA piacáról
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Honor 200 Pro - mobilportré
Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi
nagyúr
válasz
kisfurko #424 üzenetére
Viszont az NV-nek addig is van terméke, amíg nem boldogul a 0,09-cel. Ugyanúgy járhatnak el mint anno az ATI, aki átrakta 0,13-low-k-ra az R3xx-et és lett belőle R4xx szóval biztosítva van termék oldalról, sőt a 7800GTX tapasztalatok alapján a 10% magasabb órajelű Ultra sem okoz gondot, vagyis ebben az évben nem feltétlenül kell megoldaniuk a 0,09-et, persze ez nagyban függ az R520-tól is.
Honnan veszed, hogy a TAA csak driver fícsör? Van erről valami késszelfogható infó? Nem sok helyen írják le hogyan megy, nekem képfeldolgozásos háttérből shaderes megoldás tűnik elképzelhetőnek (valami stencil megjelöli az átlátszó részeket és ott lafut egy blur).
Serintem is ellőt mindent az NV, de nem most, hanem az NV4x-nél, most csak csiszolgattak. Most az ATI-n és a szoftvergyártókon van a sor. -
rudi
nagyúr
Hidd el, az inq pletykák nagyon is jól be vannak építve a PR projektbe, amíg nincs, leglább hallani lehessen róla
MHz téma:
Ezek a vasak hardverügyileg nagyon hasonlóan épülnek fel - hasonló ALU-k, crossbarok, memvezérlő cachek stb. Itt sokat számít az órajel alatt elvégzett meló mennyisége és szervezettsége, a maximális terheléshez közeli üzemelés. Láthattuk, hogy 0,11-en azonos körülmények között a GF 6600 jobb volt mint az X700, de a nagyon meghajtott X800-aktól eltekintve folyamatosan az van, hogy órajelben 10% körüli az eltérés. Nagyon valószínű, hogy 0,09 esetébe is ez lesz a helyzet és akkor olyan ''apróságok'' mint a duplájára gyorsított MAD vagy a dual issue (nem csak 3:1 vagy 4:0 felállás az ALU-ban hanem 2:2 is) fognak számítani.
Fontos kiemelni, hogy az NV nem először lépte meg a szükség szerint ide vagy oda besuvasztott mini ALU-s trükköt, nagyon benne vannak az architektúra igény szerinti finomítgatásában, átszervezésében. Ezzel szemben az R350 és R420 az órajelek és futószalagoszámoktól eltekintve nem túl sok mindenben különbözött az R300-tól. Éppen erre jó a clock-fok-clock összevetés. Ha kiugrik, hogy két generáció között semmmi eltérés nincs (ahogyan ar R3xx és R4xx esetében) akkor ki lehet jelenteni, hogy a mérnökök nem nagyon kapálództak. Ezzel szemben az egymáshoz időben és az átlag júzer számára fícsörben is nagyon hasonló NV45 és G70 között egész komoly eltérések vannak clock-for-clock mindez úgy, hogy ''csak'' itt-ott igény szerint hozzátettek az architektúrához. Ere jött még a +futószalagszám és bónuszba a TAA. Erre szokás azt mondani, hogy gúd vörk, persze a legtöbb tesztoldalon csak az jött le hogy 20%-kkal gyorsabb a mai játékkokban. -
rudi
nagyúr
Pedig jó kis vérengzés volt itten a 3D gyorsítók világában. Eccer össze kellene írni ezt a nagy storyt ami még valahol a 3dfx környékén kezdődött aztán jött az Nvidia henger és az Ati. Közben olyan nevek és technikák vesztek el és próbáltak visszakapaszkodni mint a Kyro - tile based világ, S3 - első textúratömörítés és először igazi képminőség olcsón, Matrox - A KÉPMINŐSÉG, PowerVR - már kiskütyü szinten is szorongatja az ATI és NV és még sorolhatnánk sokáig.
-
rudi
nagyúr
Engem valahogy ezek az igérgetések nem hatnak már meg, sosem hittem a megahercben, mindig architektúrabuzi voltam, maradok is. Nem sokat ér egy virtuálisan 6-700 MHz-es proci egy olyan 400-500 MHz-essel szemben, ami már létezik.
Másfelől NV oldalról egy feladat ván már csak: 0,09, ATI oldalról kicsit több: 0,09, 32 bit, SM3.0, HDR és mst már TAA. Kíváncsi leszek, őszre ki mennyivel végez ezek közül.
Valamikor az év vége előtt kellene vennem új VGA-t A64 Venice és 1280x1024-es LCD mellé... 8-16 futószalagos 0,09-es chipre gondoltam kétkártyás lehetőséggel. Bízom benne, hogy Kliforniában és Kanadában is csipkedik majd magukat a srácok, és valami emésztkető számot is kiagyalnak az árcédulára. -
rudi
nagyúr
Korrekt? Itt nem csak arról van szó, hogy ki a nagylegény, hanem arról is, hogy ki kerül előnybe. Szerintem nagyon sokat számít, hogy az NV már jó egy éve (sőt már az FX sorozat elejétől kezdve) gyűjti a tapasztalatokat 32 biten, forgalomirányított shaderkódban és nem utolsósorban PR-ben. Talán ez az oka annak, hogy már a második SM3.0 generációt nyomták ki és az ATI még mindig nem tudott lépni ebben az ügyben.
Persze tovább bonyolítja a témár, hogy az ATI elvilg csinált valamit (a M$-nek), ami mindent tud amit a konkurens, sőt többet. De akkor miért várat magára az R520?! -
rudi
nagyúr
Clock-for-clock
Lécci mellőzzük a csúsztatást (pláne AMD vs Intel irányba)! Egyrészt sokkal közelebb van egymáshoz a két VGA technológia mint a két CPU technológia, másrészt az ATI még mindig 24 biten számol (25%-kal kevesebb energia, felület és egyebek).
Ott az X700 és 6600 esete clock-for-clock. Hogy lehet az, hogy az ATI csúcsszinten tudott hozni több mint 550 MHz-t és középvonalon nem jött neki össze az X700XT? Miért van az, hogy a 6600GT-ben még majd 100 MHz tuningpotenciál van, az a ATI chipekben meg nem? -
rudi
nagyúr
Pártatlan maradhatok úgy is, ha megmondom, hogy az ATI semmit nem mutatott technológiai szinten csak igérget, eközben az NV hozza amit hoznia kell. Engem egyáltalán nem érdekel, hogy az x terméken milyen logo van, az érdekel, hogy ki mit tud felmutatni és milyen teljesítménnyel, mennyire törekszik az új technológiák elterjesztésében és támogatásában, mennyire töri az utat.
Mekkora pionír volt az ATI az SM2.0 és R3xx idejében! Hová tűnt ez? Megette volna a céges érdek és az M$? -
rudi
nagyúr
válasz
Attis1982 #394 üzenetére
Aha, és akkor szerinted mivel feljesztik majd az ATI kártyákon érkező SM3.0-hoz és HDR-hez való gémeket? Hidd el, az ATI nem azárt nem jön elő új chipekkel mert korai még az SM3.0, hanem azért nem nem tudja még rendesen megcsináli. Az NV chipek állkítólagos kiforratlanságához annyit tennék hozzá, hogy már a második SM3.0 és HDR generációt tolják ki és clock-for-clock sokkal gyorsabbak az ATI megoládsainál.
-
rudi
nagyúr
Doksik szerint van 3Dc támogatás, az ATI úgyis nyílt szabvánnyá tette, viheti mindenki ingyen, talán a directx-ben is lőtűnik majd.
A megfelelő képességnek valahol - mint mindennek - a pénz az alapja, de ennél sokkal-sokkal többről van szó. Ha Te nekiállnál gamet fejleszteni, akkor kinek a segítségét és támogatását vennéd. Annak kinek erre hadseregnyi embere van és mindig foglalkoznak veled, meg tanácsolnak és hasonló vagy annak, aki nem nyújt ilyen szintű segítséget.
Csak egy apróság, de NV nél például jó régóta elérhető e performance és shader HUD, anivel minden pillanatban figyelheted a kódod viselkedését a kártyán, hogy éppen mennyire terheli le meg minden.
És igen benne van a TWIMTBP és GITG nyomása is. Nem elég a herdver, a mai világban nyomni kell minden fronton, ha el akarnak érni valamit. -
rudi
nagyúr
Pontosan erről van szó. Elméletben a PC-s bizniszben az jár jól aki vár, majd jön az olcsó A64 X2, majd jön a DDR2-800, majd jön az R520, majd jön... A gyakorlat meg olyan, hogy amikor összeáll a lé akkor megveszi az ember azt, amit a legjobbank tart, nem vár egy másodpercet sem, főleg nem vár olyanra, amiről azt sem lehet tudni mikor lesz. Ha ma valaki 140.000 Ft-ért VGA-t akar vanni, akkor valószínűleg 7800GTX-et vesz, ha 40.000 Ft-ért akar venni akkor 6600GT-t vesz, nem pakol hozzá még húszezret, hogy alig gyorsabb X800-at vegyen. Ha olcsón akar csúcsközel VGA-t akkor X800 XL-ben gondolkodik. És itt jön a trükk, már érezhető, hogy a 6800 GT-k ára elindult lefelé az X800 XL alá.
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én nagyon úgy érzem, hogy az ATI altat. Eddig nem nagyon foglalkoztam ezzel, bíztam benne, hogy az X800 lemegy a 6600GT árszintjére és hogy nyár elején ítt a nagyszerű crossfire és utána az R520, de ismét várni kell, holott már az R420 óta várunk valamire... -
rudi
nagyúr
Mi van, ha az ATI-nál úgy döntenek, hogy lesz@rják a PC-s VGA-s kínlódást, hiszen kifújóban lévő iparág és tovább nyomulnak konzol és HDTV vonalon? Mi van ha kiszámolják, hogy nem éri meg nekik az R520-szal kínlódni és inkább jövőre kihozzák a Xenos PC-s változatát?
Az igény és lehetőség viszonyát nem nagyon érdemes feszegetni, tyúk-tojás vita: egyik kell a másikhoz, de melyik először. Ha nincs izmos shader vas, akkor nem lesz izmos shaderes game, de ha nem lesz ilyen game, akkor vas sem kell hozzá. Anno az ATI nyomta (vagyis próbálta nyomni de nincs hozzá megfelelő képessége) az SM2.0-t, most az NV nyomja az SM3.0-t és HDR-t. Meglátjuk, hogyan sikerül nekik. Meglátjuk mi lesz a 3Dc-vel most, hogy NV vas is tudja. -
rudi
nagyúr
Amit az Nvidia az NV30/35 idejében csinált marketing szinten azt nem biztos, hogy az ATI meg tudja csinálni ha esetleg nem jön össze nekik a 90nm, sőt az is biztos, hogy egy ilyen magas labdát az Nvidia sokkal jobban leüt majd mint anno az ATI az R3xx-szel. Akkor a diszkrét VGA piacot uraló márka betlizett, és a végén kiegyenlítődött a részesedés. Most kiélezett helyzetben betlizhet az egyik fél, aminek a vége újabb uralom lehet.
-
rudi
nagyúr
Ez világos, de míg az NV-nek már ''csak'' finmítania kell - G70-nel meg is tette - addig az ATI még sehol sem tart, se SM3.0, se 32 bit se rendesebb HDR. Ahogy írtad, csak az a kérdés, kinek hogyan jön össze az ''implementálás''. Úgy tűnik, egyelőre az ATI-nak sehogyan.
-
rudi
nagyúr
Lehet itt mindent mindennel magyarázni, sokkal előrébb nem jutunk.
Nekem az NV utóbbi egy-másfél éves viselkedése és felmutatott eredményei sokkal jobban tesztenek mint az ATI hasonló produkciója,m az NV jövőjét rózsásabbnak látom, az ATI valamit titkol, én úgy értzem inkább rosszat mint jót, de ne legyen igazam.
A fejlesztéssel és a PR-rel kapcsolatban ismét sokféle módon magyarázkodhatunk, de azt el kell fogadni, hogy az utóbbi pár évben a hatralmasnál is nagyobbat fejlődött a játékfejlesztés, alig lendültek bele a programozók a DX8-ba máris itt volt a DX9, ami olyan shaderkavalkádot indított el, amihez nem éppen egyszerű alkalmazkodni. Az MS 2.0 modell beindulásakor dörzsöltem a markomat, hogy ismét ASM-ben lehet bűvészkedni, de mára praktikusan el is felejtődött a shader AMS és jötteh a magas szintű shader nyelvek. Mindez alig több mint egy év alatt, ezt nagyon kevés programozó tudja követni, így kell nekik a megfelelő támogatás a gyártótól. És ne feledjük, hogy a Longhornnal valami még veszettebb közeleg.
Ebben a helyzetben nem feltétlenül az a menő, aki a legjobb hangszert készítni, hanem az aki segíti a zenészeket, hogy beletanuljanak az új szerszámba. -
rudi
nagyúr
Szépen lassan fogy a türelmem az ATI felé, nagyon igérgetnek meg fogadkoznak már jó ideje, de valójában már nagyon régen tartoznak egy tényleg modern chippel. Már az R420 megjelenésekor ''csak ennyi'' érzésem volt, amikor a temporal AA programozási trükkjét új fícsörnek adták el (láttuk hogy R3xx-eken is megy) és nem léptek fullosan 32 bitre. Akkor gondoltam, hogy sebaj, hipp-hopp itt lesz a következő generáció, erre még most is csak a tanácstalanság van.
Ezzel eszemben az NV az R420 idejében kihoztt egy nagyon pöpecül megcsinált GeForce 6-ot, ami nem csak a csúcson volt jó, hanem hozott nekünk egy kiváló 6600GT-t, amire az ATI még most sem csinálta meg az ellenszert.
Sebaj-sebaj, majd az R5xx mondogattuk, erre jött egy olyan G70, amiben összegyűjtgötték az összes NV4x-es tapasztalatot és úgy finomítottak, ahogyan az a nagy könyvben meg van írva. És hol van az R5xx? De jó lett volna kapni helyette legalább egy olyan kifinomultan elegáns két VGA-s megoldást mint az ATI CrossFire! Persze az is csak papíron létezik...
Az R3xx óta nem sok igazán jót kaptunk az ATI-tól. Nem jött össze szinte semmilyen technikai fejlesztés (most ne takaródzunk azzal, hogy sokáig nem kellett az SM3.0 és társai), nem jött össze az X700XT, nincs SLI alternatíva, nincs új chip. Ezzel szemben az NV kihozott egy NV4x-et, most egy G70-et és kaptunk 6600GT-t. Arról ne is beszéljünk, hogy a G70-eseket 500 MHz környékére húzták.
Továbbmegyek. Elemezgettem clock-for-clokc az NV45, G70 és R480 eredményeit és hát az utóbbit csak a magas órajel menti meg. Nagyon nehéz lenne az R4xx alapjain továbblépni, pláne, hogy annyi minden újat kell implementálnia az ATI-nak. Ami bonyolítja a helyzetet, hogy az ATI fejlesztők krémje az XBox360 projekttel volt elfoglalva. Ez a tény, és a spéci GPU megszületése akár érdekes fordulathoz is vezethet.
Elvileg ugye az SM3.0 lenne az utolsó VS+PS jellegű archutektúra köré szervezett shader modell, ezt váltja majd az univerzális shaderes XBox360 GPU jellegű valami és a WGF2.0. Elvileg ugye az XBox360 GPU technológiája 2006-ban keveredik be a PC-s világba. Mi lenne, ha az ATI egyszerűen szkippelnlé az egész R520 projektet és ősszel csak a crossfiret kezdené zúdítani, majd jövő tavasszal behozna valami unierzális shaderes izét, hiszen azt már úgyis kifejlesztette.
Egy szó mint száz, ködösítenek Kanadában, ilyet akkor szokás csinálni, ha valami nem kóser. Nem szeretem a nem kóser dolgokat, pláne ha van mellettük kóser alternatíva (G70). -
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
Sokat filóztam az ATI viselkedésén, de szemmel látható, hogy nem a terv szerint haladnak. Eddig nem mutattak fel semmi, most egyszerre akarnak mindent és hónapok óta tologatják a megjelenést még a crossfire sincs sehol, pedig nem tegnap jelentették be. Kezdek egyre szkeptikusabb lenni, ráadásul most láttam, hogy pontosan mennyire erős a 7800GTX azokban a tesztekben, ahol korábban az ATI volt a nyerő.
Ja és ne felejtsük, hogy a legtöbb tesztelőnél 500 MHz környékére is felmászott a G70, ez további 15%-ot jelent. -
rudi
nagyúr
Hát én most bogozom a 7800GTX szintetikus shader eredményeit, és hótmindegy mit csinál az ATI nagyon meg lesz verve ha a programozók végre ráállnak a heavy-weight shader kódolásra. A tesztek többségében 70-100%-kal veri a 7800 GTX a 6800 Ultrat, pixel shaderben angyjából a 6800 Ultra SLI-vel van partiban. A legmatekosabb ATI kedvelő tesztekben is 30%-kal jobb a GTX az X850XT PE-nél.
-
-
rudi
nagyúr
nagyjából arról van szó, hogy lesz egy nagy ''váróterem'' ahol a számolást igénylő pixelek és vertexek várakoznak. Ezekhez lesz egy nagy halom (százas nagyságrendben) skalár számolóka, ami a váróteremből szedi az adatot valamiféle menedzselőn keresztül.
A mostani GPU-kban is ott van a nagy halom skalár számolóka, de négyesével vektorokba vannak szedve. A 6 vertex egység pl 24 skalár számoló 4-es csoportokban. A 16 futószalag 128 skalár számoló 2×4-es csomagokban.
Olvass bele a topicba még az elején volt pár link Beyond3D-s fórumokra ahol alaposabban kivesézték, hogy mi is lehet ez. -
-
rudi
nagyúr
ATI-nál két fejlesztőcsapat van, amíg még az eredeti R500-et fejlesztették addig nem volt semmi érdekes (egyébként az a banda, aki a sikeres R300-at csinálta), de amikor jött a hír, hogy megkapták az X-Box grafikus chip tervezését, akkor elbújtatták őket, nekünk meg a másik bandától jutott egy R420.
Egy konzolban olyan hardvernek kell lennie ami 3-4 évig kitart, úgyhogy az X-Box-ban 100% hogy valami nagyon ütős van. -
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
SM3.0-s game kell?! Ott az új Splinter Cell! Amint az új ATI chipek elterjednek, jön majd az SM3.0-is. A legtöbb most fejlesztés alatt álló nagy durranás is használ majd SM3.0 fícsöröket, de nem felejtsük, hogy a hármas modellt tudó hardverek nagyjából egy éve érhetőek el a fejlesztőknek, és ennél több idő kell egy IGAZI game megcsinálásához.
-
rudi
nagyúr
Hát ez kemény
Mintha én írtam volna egy hírt a Yamaha legújabb chopperéről
Nem éppen meggyőző ez a 32 művelet egyszerre és megfordított RAM/GPU órajel, meg ezek a fix frekvenciák. Az a mondat, hogy: ''A csúcskártyák valószínűleg a második negyedévben kerülnek a boltokba'' pedig eléggé vicces, április vége van és még mi sem hallottunk semmi konkrétat, egész komoly pénzekben mernék fogadni rá, hogy a második negyedévben nem lesz még a boltokban R520-alapú VGA! -
rudi
nagyúr
Szerintem nemsokára egyedül leszel, mert a többiek a következő nagyobb váltásnál mind mennek majd át A64-re meg P4-re és akkor automatikusan PCI-Expressre is. Persze pár évre még jó lehet az AGP, amúgy meg nem is dárágbb már a PCI-Express, új rendszereknél egyértelmű választás.
-
rudi
nagyúr
Hát... Duna plázában alul egy alaposabb kávézás ideje alatt egy ezresből csináltatok ilyet, de ez a Fudo tudtomal már régebben hallható volt az ATI-nál. Persze hótmindegy mi a kódnév és tuti hogy a tényleges futószalag néküli chipeknek kellene valami jó új név, és a Radeon már vagy 6-7 éve fut.
-
rudi
nagyúr
Persztizsből tuti nem dobnak oda ilyen technikát mint amit a Cell és az R500 sejtet, szerintem csak a futószalagszámmal fognak eljátszani és jövőre lesz a nagy csillagszórás. Addigra talán a programozók is tudnak majd mit kezdeni a hardverrel. Egyelőre legyen csak szépen meg mindenhol korrekten a 32 bit, az SM3.0 és próbálkozzanak 0,90-en 500-600 MHz környékén, ha ezek mennek 24-32 futószalaggal és nem eszi meg a 75 wattot, akkor próbálkozzanak komolyabbal.
-
rudi
nagyúr
Szerintem korai még a nagy váltás ideje! A next gen konzoloknak is van még idejük, azok előtt meg nagy valószínműséggel nem jönnek a next gen grafikus chipek sem, most csak NV ráncfelvarrás és ATI oldalról 32bites SM3.0 chip jön, majd jövőre... Egyelőre úgysem nagyon van game, ami tudna mit kezdeni 21-24 futószalaggal.
-
rudi
nagyúr
Igen a Prohardver mostanában NV elfogultságban szenved, mert most éppen az NV4x sokkal jobban elvégzett házi feladat mint az R4xx, ami valójában egy R3xx toldozvány, szinte semmi mérnöki elismerést nem érdemel.
A jelenlegi hardverlehetőségek (3 GHz körüli P4 és 2 GHz fölötti A64) nem is képesek lekezelni komolyabb grafikus hardvert mint a 12-16 futószalagos VGA-k. Rover623 már FarCry-val végzett egy halom mérést Bővebben: link, amiből kiderült, hogy 1280×1024-ben az izmos P4 csak nyolc futószalagos VGA-t bír kiszolgálni. Ha lesz rá módom, akkor csinálok hasonló 3D motor tesztet további VGA-kal is.
Lassacskán egy olyan helyzet alakul ki a VGA-k piacán mint a processzoroknál: elérünk egy olyan szintet, amikor a hardver - néhány spéci esettől elteklintve - már nem használható ki teljesen. A mostani helyzetben egyre jobban terjednek az 1280×1024 pixeles felbontású LCD-k, és szemünk érzékelési mechanizmusát és a kijelzőket figyelembe véve ennél nagyobb felbontásra 19 hüvelykes képméretig nincs is szükség. Ezzel szemben már a 16 futószalagosokat is 1600×1200-ben ajánlatos tesztelni, aminek praktikusan semmi értelme.
A VGA-k megfelelő kifárasztására már csak az árnyalási egyenletek újragondolásával van lehetőség. Lassan oda jutunk, hogy elfelejthetjük a régi jó fifikás egyszerűsítő árnyalómódszereket és mindent fotonszinten lehet majd VPU erőből ray tracelni. VAGY! Bedőlünk annak, amit most éppen a gyártók csinálnak.
Már korábban nézegettem a Ruby demo kapcsán előkerült bőrmélységi fényvisszaverést, ami fantasztikus komplexságot tud adni az árnyalásnak, de a végső hatás egy gyors jelentnél semmivel sem jobb egy egyszerűbb glow effektnél. Persze kikockázva 1600×1200-ban varázslatos a képninőség de kell ez?!
Szerintem ide valami teljes átértelmezés kellene, ha az élethűség a cél, akkor a filmes módszerek és felvételrendszer felé kellene közelíteni, ha az interaktivitás a cél, akkor pedig korlátlan fizikai világokat kellene megvalósítani, amihez a mai JÁTÉK-programozók szerintem még kevesek. Aztán hogy a NASA-nál éppen most mit tvíkelnek a 256 processzoros R300 kluszteren az is kiderül majd pár év múlva -
rudi
nagyúr
Hát látod, ez pontosan a hypeolás! Azt, hogy R300-akból több is megy egyszerre már jó régen tudjuk, az ATI szerint 256 chipet lehet összefűzni. Most inkvárjörös haverkánk előszedte ezt a tényt, nagy dolog...
Korábban melítetted a mérföldköveket, itt egy mjad egyéves írás Bővebben: link. A mérföldkövek szerintem ott vannak csak meg kell látni őket. Mérföldkő volt a T&L, a Shaderek, majd a programozható shaderek és velük együtt a precizitás növelése. Másfajta mérföldkövek a textúrázók számának variálása (NV találmány valahol a GeForce sorozattal kezdődött), a normális shader elemi cella (ATI találmány az R300-ban) és a több GPU egy rendszerben (sokak találmánya, de eddig még nem kellett, mert volt tartalék az architektúrákban; talán majd most az SLI-vel). A következő mérföldkő ez a pixel poolos technika lehet, ami programozás szempontjából nem feltétlenül hoz majd újat, de kitolja a megvalósítható hardverlehetőségek határát (700 MHz-es GPU és társai). -
rudi
nagyúr
Elolvasgattam, és ha ezt már az R520 tudni fogja, akkor nagyobbat lépett az ATI mint amire számítottam. Persze ez a nagyfokú párhuzamosság magyarázatot adhatna a magas órajelekre, de valahogy nekem az az érzésem, hogy egy ekkora radikális módosításhoz még nem érett meg a hardver fejlesztés, de persze ezt csak az PC-s vonal ismeretében tudom mondani. Hogy mi lehet konzol szinten (1000% hogy nagyobb benne a pénz és a hajtás is mint a csúcs PC-s VGA bizniszben) azt sajnos nem is sejtem.
Ezek azok a helyzetek, amikor fél tökömet adnám egy GDF Passért. Nem értem miért kellett annyira rátolni a rohadék CeBitre, így nem lehet rágni az ATI-s meg NV-s kontaktok fülét, hogy legalább valami szlájd koncokat vessenek elénkÉs éppen akkor amikor talán a teljes hardverfilozófia megváltozik
-
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
Ilyen erővel akkor a 6VS 16PS egy futószalagon 2 PS alu cuccok 24 ''vertex egységet'' és 128 ''pixel egységet'' tartalmaznak
Persze ATI és NV esetében a ''vertex egységek'' négyesével a pixel egységek meg vegyesen (3-0, 0-1, 3-1, 2-2 - NV) használhatóak. Lassan elérkezünk az univerzális ''shader egységhez'', amiből lesz vagy 200 egy prociban és hozzá egy marhanagy vezérlőcucc
-
rudi
nagyúr
Szerintem az NV-nek nincs mit hova merre újítania, ők megyártották a 32 bites SM3.0-s vasat, legfeljebb a futószalagok számával, esetleg a jobb gyártási technológiával (ergo órajelek) variálhatnak, ami meg 16 fölött csak a ''king of the hill'' címért megy, ami minket mezei júzereket nem nagyon érint.
Nekem csak az az érdekem, hogy a 8-12 futószalagos kártyák a lehető legolcsóbbak legyenek és a lehető legjobban éehessen húzni őket, a többi legfeljebb szakmai érdeklődés szintjén érdekel. -
rudi
nagyúr
Nincs így, mert az elvekről a program és a szimuláció alapján tudnak mit mondani, de arról, hogy az adott design megvalósítható-e elfodagható üzemfrekvencián csak az első pár tape-out után lesz infó.
Mondjuk kiszimulálják/tervezik, hogy legyen 32 bites és tudjon SM3.0-t, és amikor kigyártják, akkor egyszerűen csak 300 MHz-en bír menni mert túlmelegszik meg instabil, és akkor leveszik a 32 bitet 24-re ergo jelentősen csökken a tranzisztorszám, nem melegszik annyira és elmegy 400 MHz-en.
Ha mérnöknek tanítana, tuti elmagyarázták hányféle összeadó, osztó, szorzó áramkör van, amiket azért gáz lenne kapunként mindig újratervezni. Nos olyankor jön a jó kis szoftverkirakós játék.
Pár hete/hónapja volt egy PH-s hír azzal kapcsolatban, hogy valamelyik VGA gyartó vett egy ilyen szoftvertechnológiát az Inteltől. Valaki piros pontért megkereshetné nekem melyik gyártóról volt szó... -
rudi
nagyúr
ATI-nak nem az a célja, hogy mérföldekkel agyonverje az NV-t. A cél a minimális előny, hogy a drága fejlesztésekből csak annyit mutassanak, amennyire feltétlenül szükség van az elsőség magtartásához, ami egy nagyon jó PR tényező: mi vagyunk a leggyorsabbak!!!
De a valósághoz ennek sok köze nincs. Mondok egy példát: ma elvileg az X800 XT PE és az X850 XT PE az abszolút leggyorsabb (egy) kártya. Ennek ellenére a minitesztes oldalamon hat X800-as és huszonegy(!) GeForce 6-os sorozatos teszt van valós tulajdonosoktól, és mindezt úgy, hogy az első GF6-os teszt megjelenésekor már meg volt 4 X800-as teszt. Asszem ez jellemzi a piacot, de az is hogy radeon 9600 családhoz tartozó kártyákról több mint kétszer annyi teszt érkezett hozzám mint GeFirce FX-esekből... -
rudi
nagyúr
Teljesítménytöbbletet abban az esetben hoz, ha rendesen kiprogramozzák - élnek az új folyamatszervezés (nem látható elemek kiszűrése stb.). Új effekt a maga értelmében nincs, úgy kell inkább felfogni, hogy az SM3.0-val nagyobb LEGO-készlethez jutnak a programozók, amiben ugyan nincsenek új elemek, de nagyobb várat lehet belőlük építeni.
Efektszinten az R3xx és R4xx-ek között nincs nagy eltérés, de a második család hosszabb lehetséges programja (nagyobb LEGO-készlet ismét) lehetőséget adna erre, persze ahhoz kraft is kellene, ami talán ma még nincs meg. Az SM3.0 és ezzel az R5xx sorozat még több lehetőséget nyújt, de ismét a programozók felkészültsége lesz a kérdéses.
És itt lép be egy NAGYON NAGY tényező: ki vagy mi lesz az, ami a fejlesztőket a shaderek jó kihasználásában segíti: TWIMTBP? -
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
válasz
Fade_Away #19 üzenetére
Egyetlen oka van az ATI-nak új chip/chipek kihozására és az az, hogy tartoznak még az SM3.0-val, ebben32 bites shader precizitással és nincs még rendes HDR-jül (floating point blending). A 24 futószalag már csak azért kell, hogy senik ne érezze úgy, hogy az ATi ezzel a chippel a tartozását egyenlíti ki - ergo technológiában felzárkózik az NV-hez.
Lesz 3-4 ilyen 24 futószalaggal is üzemképes kártya, azokat megkapják a tesztelők (hópfuli a Prohardver is), a köznépnek meg maradnak a 8-12-16 futószalagosok, és a mai X700, X800 sorozatot szépen elsorvasztják majd. Így ki lesz egyenlítve az ATI és az NV, és jöhet a tényleges egyenlő verseny! -
rudi
nagyúr
Hát nemtudom... Persze ne feledkezzünk meg arról, hogy az NV 200 millió tranzisztoros chipeiből sem nagyon tud 400-500 MHz között üzelemlő darabokat biztonsággal és profittal gyártani, itt meg egy 300 millió tranzisztor közeli chipről lenne szó, olyan csíkszélességen, min még nincsenek a gyártónak tapasztalatai. Ezzel már egyszer befürdött az NV és az ATI egyszer már kiválóan levezényelte a váltást, amikor nem a csúcsprocesszorral, hanem a kisebb testvérrel kezdte az új technológia bevezetését.
Ennek az SM3.0-s HDR-es chipnek a megjelenésével kíváncsi leszek hogyan folytatódik az X800 és X700 karrierje...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bővebb Google-támogatást kap sok Garmin óra
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Ford topik
- Filmvilág
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xbox Series X|S
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- LG 65QNED86T / 65" - 164 cm QNED / 4K UHD / 120Hz & 3ms / HDR 10 Pro / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Apple iPhone 13 Pro , 128GB , Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest