- Prohardver app (nem hivatalos)
- Légies iPhone halvány színei
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- 8300 mAh, maradhat?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 4G
Új hozzászólás Aktív témák
-
És pont arról az (eddig) egyetlen közös dologról beszéltem, a csúszásról.
Szerintem meg a gamer közönség, és egyáltalán a világ igazán ráér várni, akkor jöjjön ki az új Ati kártya, amikor az már valóban 100% működőképes és gyártható nagy mennyiségben is. Ugye te is így gondolod?
Sajnálni meg nem kell, biztosan van rá elég erőforrása, hogy minden területen az optimális fejlesztési ütem tartható legyen.
Egyébként ha jól tudom, ugyanaz a csapat, az ArtX fejlesztette az R520-at, aki annak idején az R300-at. Ez számomra jó jelnek számít.
Hajrá Ati, hajrá Nvidia! -
faster
nagyúr
Az Nvidiának már nem kell új architektúra az új shader modellig, neki ebből a szempontból nem kell semmit sem bepótolnia. Lehet, hogy a 6800 Ultra extreme nem jött ki (be lett egyáltalán hivatalosan jelentve az Nvidia által? ), de kissé idejétmúlt érv a 7800GTX fényében.
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Hidd el, az inq pletykák nagyon is jól be vannak építve a PR projektbe, amíg nincs, leglább hallani lehessen róla
MHz téma:
Ezek a vasak hardverügyileg nagyon hasonlóan épülnek fel - hasonló ALU-k, crossbarok, memvezérlő cachek stb. Itt sokat számít az órajel alatt elvégzett meló mennyisége és szervezettsége, a maximális terheléshez közeli üzemelés. Láthattuk, hogy 0,11-en azonos körülmények között a GF 6600 jobb volt mint az X700, de a nagyon meghajtott X800-aktól eltekintve folyamatosan az van, hogy órajelben 10% körüli az eltérés. Nagyon valószínű, hogy 0,09 esetébe is ez lesz a helyzet és akkor olyan ''apróságok'' mint a duplájára gyorsított MAD vagy a dual issue (nem csak 3:1 vagy 4:0 felállás az ALU-ban hanem 2:2 is) fognak számítani.
Fontos kiemelni, hogy az NV nem először lépte meg a szükség szerint ide vagy oda besuvasztott mini ALU-s trükköt, nagyon benne vannak az architektúra igény szerinti finomítgatásában, átszervezésében. Ezzel szemben az R350 és R420 az órajelek és futószalagoszámoktól eltekintve nem túl sok mindenben különbözött az R300-tól. Éppen erre jó a clock-fok-clock összevetés. Ha kiugrik, hogy két generáció között semmmi eltérés nincs (ahogyan ar R3xx és R4xx esetében) akkor ki lehet jelenteni, hogy a mérnökök nem nagyon kapálództak. Ezzel szemben az egymáshoz időben és az átlag júzer számára fícsörben is nagyon hasonló NV45 és G70 között egész komoly eltérések vannak clock-for-clock mindez úgy, hogy ''csak'' itt-ott igény szerint hozzátettek az architektúrához. Ere jött még a +futószalagszám és bónuszba a TAA. Erre szokás azt mondani, hogy gúd vörk, persze a legtöbb tesztoldalon csak az jött le hogy 20%-kkal gyorsabb a mai játékkokban. -
rudi
nagyúr
Engem valahogy ezek az igérgetések nem hatnak már meg, sosem hittem a megahercben, mindig architektúrabuzi voltam, maradok is. Nem sokat ér egy virtuálisan 6-700 MHz-es proci egy olyan 400-500 MHz-essel szemben, ami már létezik.
Másfelől NV oldalról egy feladat ván már csak: 0,09, ATI oldalról kicsit több: 0,09, 32 bit, SM3.0, HDR és mst már TAA. Kíváncsi leszek, őszre ki mennyivel végez ezek közül.
Valamikor az év vége előtt kellene vennem új VGA-t A64 Venice és 1280x1024-es LCD mellé... 8-16 futószalagos 0,09-es chipre gondoltam kétkártyás lehetőséggel. Bízom benne, hogy Kliforniában és Kanadában is csipkedik majd magukat a srácok, és valami emésztkető számot is kiagyalnak az árcédulára. -
rudi
nagyúr
Clock-for-clock
Lécci mellőzzük a csúsztatást (pláne AMD vs Intel irányba)! Egyrészt sokkal közelebb van egymáshoz a két VGA technológia mint a két CPU technológia, másrészt az ATI még mindig 24 biten számol (25%-kal kevesebb energia, felület és egyebek).
Ott az X700 és 6600 esete clock-for-clock. Hogy lehet az, hogy az ATI csúcsszinten tudott hozni több mint 550 MHz-t és középvonalon nem jött neki össze az X700XT? Miért van az, hogy a 6600GT-ben még majd 100 MHz tuningpotenciál van, az a ATI chipekben meg nem? -
rudi
nagyúr
Pártatlan maradhatok úgy is, ha megmondom, hogy az ATI semmit nem mutatott technológiai szinten csak igérget, eközben az NV hozza amit hoznia kell. Engem egyáltalán nem érdekel, hogy az x terméken milyen logo van, az érdekel, hogy ki mit tud felmutatni és milyen teljesítménnyel, mennyire törekszik az új technológiák elterjesztésében és támogatásában, mennyire töri az utat.
Mekkora pionír volt az ATI az SM2.0 és R3xx idejében! Hová tűnt ez? Megette volna a céges érdek és az M$? -
faster
nagyúr
Én pl. azt nem értem, miért nem nyomatták ezerrel a shader témát az R300 idején, amikor az R300 verhetetlen volt. Nekem úgy tűnt az ATI ráhagyta a dolgot a különféle hardveres tesztoldalakra, dogoznak ők azon, hogy megvegyék az ATI kártyáit, ez persze csak egy példa, a fejlesztők támogatása meg egy másik téma.
Na, tényleg befejeztem az offot.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Nem kell mindent szo szerint erteni, ez nem politikai topic ahol korrupciorol van szo.
Akkor fogalmazz érthetőbben, te írtad azt, hogy a konkurencia zsebében volt az MS. Én meg azt, hogy jobb kifogást is találhattál volna ennél, mert a tények mást sejtetnek.
aminek az ellenkezojere az ati nem volt kepes, mert nem volt penzuk vagy partnereik ehez
Az, hogy nem voltak képesek, csak spekuláció, nekem úgy tűnik, most sem képesek, és nem a partnerhiány volt a gond vagy a pénzhiány, egyszerűen nem tudják jól eladni magukat. -
faster
nagyúr
Az ati-nak akkoriban lehetosege se lett volna elhiteni barkivel is amit akar, se penze se szabad partnerek nem voltak ehez, akkor mar boven megvolt telve a konkurencia tarsolya, es meg a m$ is ott volt a mellek zsebben.
Ja persze, az Nvidia zsebében volt. majd még el is hiszem, a DX9 epizód után.
Egyébként ez egy jó módszer, azt, amit a kedvenc gyártó jól csinál, azt ügyesnek mondani, amit elbénáz, azt meg a pénzhiányra/megkenésre fogni.
[Szerkesztve] -
-
rudi
nagyúr
Doksik szerint van 3Dc támogatás, az ATI úgyis nyílt szabvánnyá tette, viheti mindenki ingyen, talán a directx-ben is lőtűnik majd.
A megfelelő képességnek valahol - mint mindennek - a pénz az alapja, de ennél sokkal-sokkal többről van szó. Ha Te nekiállnál gamet fejleszteni, akkor kinek a segítségét és támogatását vennéd. Annak kinek erre hadseregnyi embere van és mindig foglalkoznak veled, meg tanácsolnak és hasonló vagy annak, aki nem nyújt ilyen szintű segítséget.
Csak egy apróság, de NV nél például jó régóta elérhető e performance és shader HUD, anivel minden pillanatban figyelheted a kódod viselkedését a kártyán, hogy éppen mennyire terheli le meg minden.
És igen benne van a TWIMTBP és GITG nyomása is. Nem elég a herdver, a mai világban nyomni kell minden fronton, ha el akarnak érni valamit. -
rudi
nagyúr
Mi van, ha az ATI-nál úgy döntenek, hogy lesz@rják a PC-s VGA-s kínlódást, hiszen kifújóban lévő iparág és tovább nyomulnak konzol és HDTV vonalon? Mi van ha kiszámolják, hogy nem éri meg nekik az R520-szal kínlódni és inkább jövőre kihozzák a Xenos PC-s változatát?
Az igény és lehetőség viszonyát nem nagyon érdemes feszegetni, tyúk-tojás vita: egyik kell a másikhoz, de melyik először. Ha nincs izmos shader vas, akkor nem lesz izmos shaderes game, de ha nem lesz ilyen game, akkor vas sem kell hozzá. Anno az ATI nyomta (vagyis próbálta nyomni de nincs hozzá megfelelő képessége) az SM2.0-t, most az NV nyomja az SM3.0-t és HDR-t. Meglátjuk, hogyan sikerül nekik. Meglátjuk mi lesz a 3Dc-vel most, hogy NV vas is tudja. -
eXodus
őstag
Nem kell megvárni a kész terméket!
Egész egyszerűen azt megvenni ami van.
Vagy: nv ati termékei egymás árait nyomják le.(no comment)
Ati megkezdi az 90nm termékek kihozalatalát(magas selejtaránnyal) addigra az nv már régen felfuttja a gyártást.
A fanatikusokon kívűl senkit nem érdekli mit csinál (nem csinál) az ati.
Egész egyszerűen ha van konkurencia terméke akkor azt veszi meg az az ember aki teszteket,stb. olvas.
''Az, hogy csond van az r520 korul inkabb a mentalitas beli kulonbsegeknek koszonheto, az ati az nv-vel ellentetben nem a ''mindenaron az emberek szajaba ragni'' marketing hive,''
Persze az nv semilyen 7800 kártyát nem dobott piacra, csupán marketing. -
eXodus
őstag
90nm miatti késé nem mentség. Ez a felhasználót nem érdekli.
''probalnak ok is a store launchra ramenni.'' Ez sem mentség.(most nem pl dálozok a konkurenciával)
''Azert nem jon a crossfire szerintem, mert jelenleg ertelmetlen lenne, inkabb tartogatjak.''
Ezt nem értem. Ennek így mi értelme lenne.Ez sem érdekli a felhasználót.
''mindig nem volt meg a valasz egy megnem jelent termeket miert jo fricskazni,''
Jelenjen meg és nem fogják ''fricskázni''.Na de hol van ez még...
Csak az az érdekes hogy egyre több ilyen jelenik meg: ''ATI R520: pletykák és cáfolatok'' ,''Az ATI őszre ígéri új generációs grafikus processzorait''
A bizonyítani kell és nem ígérgetni. A felhasználó nem az ígérgetéseket,pletykákat veszi. -
rudi
nagyúr
Lehet itt mindent mindennel magyarázni, sokkal előrébb nem jutunk.
Nekem az NV utóbbi egy-másfél éves viselkedése és felmutatott eredményei sokkal jobban tesztenek mint az ATI hasonló produkciója,m az NV jövőjét rózsásabbnak látom, az ATI valamit titkol, én úgy értzem inkább rosszat mint jót, de ne legyen igazam.
A fejlesztéssel és a PR-rel kapcsolatban ismét sokféle módon magyarázkodhatunk, de azt el kell fogadni, hogy az utóbbi pár évben a hatralmasnál is nagyobbat fejlődött a játékfejlesztés, alig lendültek bele a programozók a DX8-ba máris itt volt a DX9, ami olyan shaderkavalkádot indított el, amihez nem éppen egyszerű alkalmazkodni. Az MS 2.0 modell beindulásakor dörzsöltem a markomat, hogy ismét ASM-ben lehet bűvészkedni, de mára praktikusan el is felejtődött a shader AMS és jötteh a magas szintű shader nyelvek. Mindez alig több mint egy év alatt, ezt nagyon kevés programozó tudja követni, így kell nekik a megfelelő támogatás a gyártótól. És ne feledjük, hogy a Longhornnal valami még veszettebb közeleg.
Ebben a helyzetben nem feltétlenül az a menő, aki a legjobb hangszert készítni, hanem az aki segíti a zenészeket, hogy beletanuljanak az új szerszámba. -
rudi
nagyúr
Szépen lassan fogy a türelmem az ATI felé, nagyon igérgetnek meg fogadkoznak már jó ideje, de valójában már nagyon régen tartoznak egy tényleg modern chippel. Már az R420 megjelenésekor ''csak ennyi'' érzésem volt, amikor a temporal AA programozási trükkjét új fícsörnek adták el (láttuk hogy R3xx-eken is megy) és nem léptek fullosan 32 bitre. Akkor gondoltam, hogy sebaj, hipp-hopp itt lesz a következő generáció, erre még most is csak a tanácstalanság van.
Ezzel eszemben az NV az R420 idejében kihoztt egy nagyon pöpecül megcsinált GeForce 6-ot, ami nem csak a csúcson volt jó, hanem hozott nekünk egy kiváló 6600GT-t, amire az ATI még most sem csinálta meg az ellenszert.
Sebaj-sebaj, majd az R5xx mondogattuk, erre jött egy olyan G70, amiben összegyűjtgötték az összes NV4x-es tapasztalatot és úgy finomítottak, ahogyan az a nagy könyvben meg van írva. És hol van az R5xx? De jó lett volna kapni helyette legalább egy olyan kifinomultan elegáns két VGA-s megoldást mint az ATI CrossFire! Persze az is csak papíron létezik...
Az R3xx óta nem sok igazán jót kaptunk az ATI-tól. Nem jött össze szinte semmilyen technikai fejlesztés (most ne takaródzunk azzal, hogy sokáig nem kellett az SM3.0 és társai), nem jött össze az X700XT, nincs SLI alternatíva, nincs új chip. Ezzel szemben az NV kihozott egy NV4x-et, most egy G70-et és kaptunk 6600GT-t. Arról ne is beszéljünk, hogy a G70-eseket 500 MHz környékére húzták.
Továbbmegyek. Elemezgettem clock-for-clokc az NV45, G70 és R480 eredményeit és hát az utóbbit csak a magas órajel menti meg. Nagyon nehéz lenne az R4xx alapjain továbblépni, pláne, hogy annyi minden újat kell implementálnia az ATI-nak. Ami bonyolítja a helyzetet, hogy az ATI fejlesztők krémje az XBox360 projekttel volt elfoglalva. Ez a tény, és a spéci GPU megszületése akár érdekes fordulathoz is vezethet.
Elvileg ugye az SM3.0 lenne az utolsó VS+PS jellegű archutektúra köré szervezett shader modell, ezt váltja majd az univerzális shaderes XBox360 GPU jellegű valami és a WGF2.0. Elvileg ugye az XBox360 GPU technológiája 2006-ban keveredik be a PC-s világba. Mi lenne, ha az ATI egyszerűen szkippelnlé az egész R520 projektet és ősszel csak a crossfiret kezdené zúdítani, majd jövő tavasszal behozna valami unierzális shaderes izét, hiszen azt már úgyis kifejlesztette.
Egy szó mint száz, ködösítenek Kanadában, ilyet akkor szokás csinálni, ha valami nem kóser. Nem szeretem a nem kóser dolgokat, pláne ha van mellettük kóser alternatíva (G70). -
rudi
nagyúr
Sokat filóztam az ATI viselkedésén, de szemmel látható, hogy nem a terv szerint haladnak. Eddig nem mutattak fel semmi, most egyszerre akarnak mindent és hónapok óta tologatják a megjelenést még a crossfire sincs sehol, pedig nem tegnap jelentették be. Kezdek egyre szkeptikusabb lenni, ráadásul most láttam, hogy pontosan mennyire erős a 7800GTX azokban a tesztekben, ahol korábban az ATI volt a nyerő.
Ja és ne felejtsük, hogy a legtöbb tesztelőnél 500 MHz környékére is felmászott a G70, ez további 15%-ot jelent. -
rudi
nagyúr
Hát én most bogozom a 7800GTX szintetikus shader eredményeit, és hótmindegy mit csinál az ATI nagyon meg lesz verve ha a programozók végre ráállnak a heavy-weight shader kódolásra. A tesztek többségében 70-100%-kal veri a 7800 GTX a 6800 Ultrat, pixel shaderben angyjából a 6800 Ultra SLI-vel van partiban. A legmatekosabb ATI kedvelő tesztekben is 30%-kal jobb a GTX az X850XT PE-nél.
-
rudi
nagyúr
ATI-nál két fejlesztőcsapat van, amíg még az eredeti R500-et fejlesztették addig nem volt semmi érdekes (egyébként az a banda, aki a sikeres R300-at csinálta), de amikor jött a hír, hogy megkapták az X-Box grafikus chip tervezését, akkor elbújtatták őket, nekünk meg a másik bandától jutott egy R420.
Egy konzolban olyan hardvernek kell lennie ami 3-4 évig kitart, úgyhogy az X-Box-ban 100% hogy valami nagyon ütős van. -
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
Hát... Duna plázában alul egy alaposabb kávézás ideje alatt egy ezresből csináltatok ilyet, de ez a Fudo tudtomal már régebben hallható volt az ATI-nál. Persze hótmindegy mi a kódnév és tuti hogy a tényleges futószalag néküli chipeknek kellene valami jó új név, és a Radeon már vagy 6-7 éve fut.
-
Raymond
titán
Ha csak pletyka es talalgatas kell akkor itt van belole 50 oldalnyi:
Bővebben: link
Enjoy... -
rudi
nagyúr
Persztizsből tuti nem dobnak oda ilyen technikát mint amit a Cell és az R500 sejtet, szerintem csak a futószalagszámmal fognak eljátszani és jövőre lesz a nagy csillagszórás. Addigra talán a programozók is tudnak majd mit kezdeni a hardverrel. Egyelőre legyen csak szépen meg mindenhol korrekten a 32 bit, az SM3.0 és próbálkozzanak 0,90-en 500-600 MHz környékén, ha ezek mennek 24-32 futószalaggal és nem eszi meg a 75 wattot, akkor próbálkozzanak komolyabbal.
-
rudi
nagyúr
Szerintem korai még a nagy váltás ideje! A next gen konzoloknak is van még idejük, azok előtt meg nagy valószínműséggel nem jönnek a next gen grafikus chipek sem, most csak NV ráncfelvarrás és ATI oldalról 32bites SM3.0 chip jön, majd jövőre... Egyelőre úgysem nagyon van game, ami tudna mit kezdeni 21-24 futószalaggal.
-
Raymond
titán
''...nagy falakba utkoznek egy ideje a keszitok, hogy ez aztan az o hibajuk (nincs ido,penz), vagy a hw-el kotott kompromisszum resze, azt nem lehet kivulrol megitelni, vagy akar a ketto vegyesen is lehet.''
Ez abbol adodik hogy a PC nem egy zart platform igy a gyengebb hardvert birtoklokra is gondolni kell hogy minel nagyobb vasarlo kort szolitson egy-egy program meg. Ha most csak az R350 magu kartyak lennek a PC jelen mondjuk 4-5 evig, a CPU-k is megallnanak 2Ghz-n es semmi mas nem volna meg a lathataron sem, olyan jatekok jonnek ki 5 evutan hogy nem hinnel a szemednek. Ennek ekes bizonyiteka a konzol piac. Egy PS2 grafikailag semmi kulonleges featuret nem tartalmaz (meg trilinear filtering sincs bedrotozva), 32MB RAM es 2MB VRAM egy 300Mhz CPU es egy 150Mhz grafikus processor tarsasagaban. Ennek ellenere olyan dolgok jelennek meg rajta 2004/2005-ben mint Burnout3, GT4, God of War stb. Ha limitalva vannak a keszitok akkor sokkal lelemenyesebbek.
''Ha valoban lehet 256 r300-at egybekotni, akkor biztos, hogy van ilyen system valahol, akar a nasanal, majd 1-2 ev mulva megtudjuk az inq-tol''
Nincs, a legnagyobb hasznalt rendszerek manapsag a 32 chipes E&S es az SGI rendszerei: Bővebben: link
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
Hát látod, ez pontosan a hypeolás! Azt, hogy R300-akból több is megy egyszerre már jó régen tudjuk, az ATI szerint 256 chipet lehet összefűzni. Most inkvárjörös haverkánk előszedte ezt a tényt, nagy dolog...
Korábban melítetted a mérföldköveket, itt egy mjad egyéves írás Bővebben: link. A mérföldkövek szerintem ott vannak csak meg kell látni őket. Mérföldkő volt a T&L, a Shaderek, majd a programozható shaderek és velük együtt a precizitás növelése. Másfajta mérföldkövek a textúrázók számának variálása (NV találmány valahol a GeForce sorozattal kezdődött), a normális shader elemi cella (ATI találmány az R300-ban) és a több GPU egy rendszerben (sokak találmánya, de eddig még nem kellett, mert volt tartalék az architektúrákban; talán majd most az SLI-vel). A következő mérföldkő ez a pixel poolos technika lehet, ami programozás szempontjából nem feltétlenül hoz majd újat, de kitolja a megvalósítható hardverlehetőségek határát (700 MHz-es GPU és társai). -
Raymond
titán
Nem azert irtam, hanem azert mert pl. ez a topic is egy alomkartyarol szol. Fentebb mar emlitettem egyszer hogy egy 700Mhz-s vas nem elkepzelhetetlen 90nm mellett. Azt irtam a WGF1.0 compliant nem jelent sokat, nem azt hogy az uj funkciokra nincs szukseg. Az SM3.0 nev alatt megbuvo funkciokra igenis szukseg van. Az hogy eddig nem volt az OK, de eleg sok uj algoritmus vagy regi algoritmus uj megkozelitese bukkant fel ami csak ez alatt valosithato meg. Lasd pl. a fentebb linkelt GDC2005-os PDF doksikat.
''Az biztos nem lehet feltalalni a spanyol viaszt ma mar, tehat nem is szabad ilyet varni senkitol.''
Ezt mondjak evszazadok ota es azert valami mindig felbukkant eddig -
Raymond
titán
Akkor mar inkabb ez:
Bővebben: link
Baumann az utolso par hetben megejtett hozzaszolasaibol itelve nem kene tulsagosan optimistanak lenni az ATI kartya kepessegeit itelve. Mivel a B3D mara vilagosan az ATI fele huz (es ez nem most tortent ugy hirtelen hanem mar regebben megfigyelheto a trend) igy Baumann es masok megjegyzeseibol es az altalanos, a forumon uralkodo hangulatbol leszurheto hogy az uj cucc nem lesz az a nagy durranas amit talan sokan megalmodnak. Es ugy oszinten nem is lenne sok ertelme. A WGF1.0 gyakorlatilag DX9-et jelent. Igy a mai integralt Intel chipset-el ellatot gepek is futtatni tudjak majd. A maiak nem is nyomnanak talan annyit a latba de meg a bejelentett/tervben levo update-ek is az Intel reszerol hasonlo kategoria lesznek mint a mostani, csak valamivel gyorsabb/effektivebb. Ezt az oriasi piaci jelenletet az MS nem hagyhatja figyelmen kivul. Tehat az hogy WGF1.0 comliant nem jelent semmi egetrengetot. Az egytlen komolyabb cel az ATI reszerol most egy SM3.0 kompatibilis vas piacradobasa, a nyers ero novekedese a processvaltasokkal gyakorlatilag elkerulhetetlen igy arra nem kellett kulonosebb eroforrasokat forditani. Nam mindegy, mar megint sokat beszelek... -
rudi
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 13 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Dell Latitude 5440 14 FHD üzleti notebook - i5 1335U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- AKCIÓ! MSI Z690 i7 12700K 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Phanteks P600S Cooler Master 750W
- T Phone Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP ProBook 450 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest