- Google Pixel topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- HMD Skyline - jó szerelés
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Új hozzászólás Aktív témák
-
faster
nagyúr
Nem tudom, mi az a ''sima dx9'', én úgy tudom, hogy kétfajta shadermodell egy név és COM interfész alatt jött ki, és ennek a neve ''DX9'', de kötve hiszem, hogy a Microsoft, nulla VGA gyártási tapasztalattal előírta az ATI-nak és az Nvidiának, hogy milyen shader modell lesz a divat a jövőben.
Elég határozott véleményem, hogy ez a két shadermodell a két gyártó két különböző elképzelése a jövő chipjeit illetően, amit az is erősít, hogy az R300 után jött ki maga a DX9! Szóval az SM2 az ATI-é, az SM3 az Nvidiáé, csak az Nvidia túl későn jött rá, hogy nagyon túlvállalta magát a 32 bites architektúrával, és sebességben nagyon le fog maradni az ATI-hoz képest, ha tartania kell a tranzisztorszámot, és le is maradt. A _pp is utólag került bele az SM2-be, az Nvidia nyomására, hogy valamilyen szinten ki tudják használni a kis sebességelőnyt SM2 alatt a 16 bites üzemódjukból, ami azért egy fokkal elviselhetőbb teljesítményt nyújtott, mint az FP32.
De ez már nagyon off. -
faster
nagyúr
A vertexprocesszorai a textúrázórész kivételével már az FX5700-5900 szériában is szinte ugyanezt tudták.
Sőt, el tudom képzelni, hogy az FX-ek pixelpipe részének mit kellett volna tudnia papíron, mikor tervezték: Az SM3-at kompletten. Csak az akkori 0.13-as gyártástechnika ezt nem tette lehetővé. Szóval már ez az architektúra sem annyira új.
De már várom, hogy mit tud az ATI felmutatni, akárcsak 24 pipe-pal.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Az Nvidiának már nem kell új architektúra az új shader modellig, neki ebből a szempontból nem kell semmit sem bepótolnia. Lehet, hogy a 6800 Ultra extreme nem jött ki (be lett egyáltalán hivatalosan jelentve az Nvidia által? ), de kissé idejétmúlt érv a 7800GTX fényében.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
válasz
Firestormhun #441 üzenetére
Ez a téma is csak addig volt érdekes, amíg megnyílt egy újabb topik...
Legalábbis ebből a nagy hallgatásból nekem ez jön le.
-
faster
nagyúr
Én pl. azt nem értem, miért nem nyomatták ezerrel a shader témát az R300 idején, amikor az R300 verhetetlen volt. Nekem úgy tűnt az ATI ráhagyta a dolgot a különféle hardveres tesztoldalakra, dogoznak ők azon, hogy megvegyék az ATI kártyáit, ez persze csak egy példa, a fejlesztők támogatása meg egy másik téma.
Na, tényleg befejeztem az offot.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Nem kell mindent szo szerint erteni, ez nem politikai topic ahol korrupciorol van szo.
Akkor fogalmazz érthetőbben, te írtad azt, hogy a konkurencia zsebében volt az MS. Én meg azt, hogy jobb kifogást is találhattál volna ennél, mert a tények mást sejtetnek.
aminek az ellenkezojere az ati nem volt kepes, mert nem volt penzuk vagy partnereik ehez
Az, hogy nem voltak képesek, csak spekuláció, nekem úgy tűnik, most sem képesek, és nem a partnerhiány volt a gond vagy a pénzhiány, egyszerűen nem tudják jól eladni magukat. -
faster
nagyúr
Az ati-nak akkoriban lehetosege se lett volna elhiteni barkivel is amit akar, se penze se szabad partnerek nem voltak ehez, akkor mar boven megvolt telve a konkurencia tarsolya, es meg a m$ is ott volt a mellek zsebben.
Ja persze, az Nvidia zsebében volt. majd még el is hiszem, a DX9 epizód után.
Egyébként ez egy jó módszer, azt, amit a kedvenc gyártó jól csinál, azt ügyesnek mondani, amit elbénáz, azt meg a pénzhiányra/megkenésre fogni.
[Szerkesztve] -
-
faster
nagyúr
Igen, értem, hogy az X800 minek a következménye (az ütős RV410 hiányának), csak azt mondom, hogy az X800 soha nem lesz olyan árban, mint a 6600GT, hacsak nem hajlandó veszteséget is bevállalni az ATI a középszegmens meghódítása kedvéért, vagy pedig, ha az Nvidia lassan reagál az esetleges árváltozásokra.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Csak 12 pipe, de 256 bites nyák.
Persze, persze, de nagyobb 16 pipeos chip (mégha csak 12 is van engedélyezve), kevesebb jöhet ki egy adott méretű szilícium ostyából, mint egy nv43-as, és ezért valószínűleg drágább is.
A másik a panel, ami szintén többe kerülhet, mint egy 128 bites.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
De annak mi értelme volna? A vertexpipeok vertexeken dolgoznak. A vertexek pedig 4*32 bites számokból állnak. Nem igazán látom, mi értelme volna a vertex alukat szabadon konfigurálható egységekké szétszedni. Akkor már inkább a pixel és textúra ALU-knál volna érdemes, vagy nem?
Mindegy, annyira nem vagyok járatos a témában, csak agyalok.
''Egy pipe egy quad-on dolgozik es ehez negy egyseg kell.''
A quadot inkább a pixelpipeokra szokták írni, 4 pixel -> egy quad. Vertexeknél a quad nem ugyanazt jelenti (nem 4 vertex feldolgozásáról van szó)
Vagy valamit rosszul tudok?
Mod: Hülye vagyok, egy vertex általában 3 számból áll, de akkor hogy jön össze ez a ''vertex quad''?
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Nekem is ez tűnt fel először. Igazán röhejes ez a hwoc.
Gyanús nekem ez a 32 vertexshader. (Tényleg, a vertexet miért nem fordították le a cikkben?)
Ez megint csak egy egymásrahajigált számhalmaznak tűnik ez a spec, mint az R520-é. 10 -15 perc alatt csinálok én is egy ilyen specifikációt, aztán jól kiszivárogtatom.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Persze, fontos a hangulat, de azért a Far Cry-ban jól jön, hogy szép részletdús a grafika, anélkül nem volna meg a dzsungel hangulat...
Egy Half-Life-nak is jó volt a hangulata abban az időkben, mégsem lehetne eladni egy újabb Mission packot a HL1-hez manapság.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Felemás igazság. A doom3-nál nem volt semmiféle kiadói sürgetés, az pont annyit hoz ki a hardverből, amennyire az adott hardver képes.
Egyszerűen ez van, nagyfelbontású textúrák, sok poligon, látványos shaderek? Ahhoz teljesítmény is kell ám! Senki nem venne meg egy Unreal vagy egy Quake2 szintű játékot 2005-ben.
Mindenki még szebb, még gyorsabb, még csillogóbb játékot akar ugyanazzal a kártyával, ez a vicces.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
300 milla tranzisztor, 700MHz-en és 90nm? Mindezt a TSMC-nél? Kizárt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tőzsde és gazdaság
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Google Pixel topik
- Netflix
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mobil flották
- Goddess of Victory: Nikke
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpársportok
- További aktív témák...
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Corsair MP700 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B460M i5 10400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman S4 Plus TT 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest