- iPhone topik
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Google Pixel topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- One mobilszolgáltatások
- Poco F7 Pro VAGY Nothing 3a Pro ?
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Fotók, videók mobillal
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Apple iPhone SE - se vele, se nélküle
Új hozzászólás Aktív témák
-
rocket
nagyúr
The 90nm R520 components will come in three flavors as we mentioned earlier, all with the X1800 Radeon moniker. The available marketing information claims that the GPU uses an ''ultra-threaded quad-core 3D architecture'' and a ''512-bit ring bus'' memory controller. There's definitely some marketing hyperbole going on there, but let's get into the details.
Those of you who know a little bit about GPU architecture should recognize the ''ultra-threaded quad-core'' design as a standard GPU. X800XL/XT would also qualify as ultra-threaded and quad-core, as would the 6800GT/Ultra. They have a core split up into groups of ''quads'' - four pixel pipelines that can be deactivated as a group in case one of them is faulty. Our understanding from the documentation is that there are once again four quads, so expect to see 16 pipes on this card. There are some ''confirmations'' of 24pp and 32pp, but the roadmaps clearly say four cores/quads (at least to begin with) due to yeild. All signs indicate that a future generation, R580, will use six cores instead.
The 512-bit internal ring bus actually excites us the most; Cell's Elemental Interface Bus (EIB) uses a 16-byte wide quad ring bus, capable of transferring 16-bytes per cycle to the various SPEs. R520's ring bus would actually be four times wider than the bus found on Cell; though this implementation is in R520's memory controller rather than the PPE-to-SPE interface. With all the hype for R520 so far, everyone is banking on the memory controller to put X1800 ahead of G70. However, there is once again some hype occurring. The memory subsystem is still connected by a more typical 256-bit memory bus, and the 512-bit ring bus is something else. We'll have to wait for actual cards and benchmarks before we can really discover how the card performs.
Other interesting technologies on R520 include Shader Model 3.0 (and thus HDR), Adaptive anti-aliasing, and up to 512MB of GDDR3 memory. Our sources indicate that only the Crossfire versions of X1800 will support 512MB initially, but this may change further downstream. Radeon X1800, X1600 will also feature ATI's AvivoTM technology, which we currently cannot discuss further. There was also indiciation in the roadmap that this generation of ATI cards will fully support Windows Vista, with beta drivers already available.
Bővebben: link
Adaptive AA, hmm
Latszik anandtech-es hir, a ''zold''seg beszel beloluk 1-2 helyen
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Joparan beszeltek mar rola az nv-tol, nem nagyon titkoloznak a rsx-rol.
''For those that don't know, if you've been living under a rock for the last few months, the graphics processor in the PlayStation 3 is NVIDIA-designed and is called RSX. How does it compare next to the 7800?
''The two products share the same heritage, the same technology. But RSX is faster,'' said Kirk.''
Bővebben: link
Egyebkent a ket konzol erdekes ellentete egymasnak, mig az xbox360 a gpu, a ps3 a cpu erejere epit elso sorban, legalabbis ez latszik kirajzolodni a jelekbol -
rocket
nagyúr
Igen amig barmilyen gond van vele ne is adjak ki, ez nem egy sw, hogy majd utolag kiadnak egy patchet amit javitja a hibakat
Szamitastechnikaban olyan, hogy 100% nem nagyon van, megterveznek egy chipet amirol van egy elkepzeles papiron, aztan kiderul, hogy a valosagban, jo ha 100 chip-bol 1 tudja azt amit terveztek neki, persze ez nem jelenti azt, hogy az rossz lesz, csak azt, hogy nem 100%-os.
Altalaban magasra teszik a mercet ilyen helyzetekben, hogy legyen hely alkotni valamit ha megse jonne be annyira
Errol nincsenek pontos adatok, tobb fele hir is van ami ellentmond egymasnak, az egyik ,hogy a c1-et es az r580-at tervezte az art-x, a masik szerint az art-x mint az r300 koraban nem letezik mar, felosztottak oket, eszerint 3 csapata van az ati-nak, az egyik aki a r420/r520-on dolgozott, a masik akik c1/r580-on, es a harmadik ahol a legtobben maradtak az art-x-bol ok csinaljak/csinaltak a nintendo revolution gpu-jat.
Szoval kodosites van ezekben a dolgokban, erdekes modon errol nem szoktak beszelni hivatalosan, es a gpu-n meg nincs stablista, hogy kik keszitettek -
És pont arról az (eddig) egyetlen közös dologról beszéltem, a csúszásról.
Szerintem meg a gamer közönség, és egyáltalán a világ igazán ráér várni, akkor jöjjön ki az új Ati kártya, amikor az már valóban 100% működőképes és gyártható nagy mennyiségben is. Ugye te is így gondolod?
Sajnálni meg nem kell, biztosan van rá elég erőforrása, hogy minden területen az optimális fejlesztési ütem tartható legyen.
Egyébként ha jól tudom, ugyanaz a csapat, az ArtX fejlesztette az R520-at, aki annak idején az R300-at. Ez számomra jó jelnek számít.
Hajrá Ati, hajrá Nvidia! -
rocket
nagyúr
Az eremnek van egy masikfele is, mig a ps3 lelke az rsx egy g70 0.09 mikron-on, addig a c1/xenos egy teljesen uj chip , semmi koze az r520-hoz.
Tehat ha igy nezzuk a dolgokat, az ati ket chipet fejlesztett mig az nv egyet, es meg ott van a nintendo revolution is amibe szinten ati chip lesz.
Ez nem elszamitas, egy uj gyartasi folyamatra nem lehet felkeszulni, Dave Orton az ati elnoke nyilatkozta, hogy a szimulacio soran semmilyen gond nem volt a chippel, viszont a tapeout-nal mar voltak gondok az ujfajta memoria vezerlovel amit ujra kellett tervezni.
Ha nem ujitanak akkor azert karog a felhasznalok tobbsege, ha meg igen es gondok akadnak, akkor meg azert karognak mert miert kesik, ez egy ilyen iparag kockaztatni kell neha
Nv30-hoz hasonlitgatassal varni kene, egyetlen kozos dolog van eddig a ket esett kozott, a csuszas. -
Motion_Blur
félisten
Így néz ki: Bővebben: link
Jó böszme -
Én úgy tudom, hogy az egyik nextgen konzol GPU-ját az Ati (Xbox360), a másikat az Nvidia (PS3) csinálja/csinálta. Szóval tényleg nem kell védeni az Ati-t.
Egyszerűen elszámították magukat, mint ahogy az NV annak idején az FX5800-cal. De egyébként is, nagyon jó kis kártya az az x850 XT PE vagy micsoda, még derekasan helyt tud állni. Ahogy hellyel-közzel helytállt a 8500 is a GF4Ti sorozattal szemben, amíg kijött az R300... -
-
rocket
nagyúr
Rsx nem mas mint egy (gyengebb? Bővebben: link )g70 , mig az c1/xenos egy teljesen egyedi chip, igy ertette gondolom
-
eXodus
őstag
Mert szerinted az egy elterjedt kárta lesz amelyik a megjelenési hónap első hetében 10dbot ''sikerült'' gyártani.
Nemakarok ''ellenpéldálozni'', ''bezzeg a másik''ozni.
nv nem hagyott sok találgatást megjelen ''jó áron'', azonnal elterjedt, már a kistesó is megjelent ''jó áron'', mind2 jól teljesít.
A vak is látja hogy a 32 pipeos verzió akár mennyivel is lesz jobb az nv-nél nem fog konkurenciát jelenteni a 7800aknak.
(Konzolcsip: akár úgy is érthető hogy az nv-nek jól sikerült (ezért szállítanak hasonló chipeket)de ez jelen esetben senkit nem érdekel...)
Az ultra meg egyértelműen látszik hogy az atira ''vár''.
nV már régen megtette az első lépést. (magának hülye lesz konkurenciát állítani ilyen piaci viszonyok között)
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Nem tudom, mi az a ''sima dx9'', én úgy tudom, hogy kétfajta shadermodell egy név és COM interfész alatt jött ki, és ennek a neve ''DX9'', de kötve hiszem, hogy a Microsoft, nulla VGA gyártási tapasztalattal előírta az ATI-nak és az Nvidiának, hogy milyen shader modell lesz a divat a jövőben.
Elég határozott véleményem, hogy ez a két shadermodell a két gyártó két különböző elképzelése a jövő chipjeit illetően, amit az is erősít, hogy az R300 után jött ki maga a DX9! Szóval az SM2 az ATI-é, az SM3 az Nvidiáé, csak az Nvidia túl későn jött rá, hogy nagyon túlvállalta magát a 32 bites architektúrával, és sebességben nagyon le fog maradni az ATI-hoz képest, ha tartania kell a tranzisztorszámot, és le is maradt. A _pp is utólag került bele az SM2-be, az Nvidia nyomására, hogy valamilyen szinten ki tudják használni a kis sebességelőnyt SM2 alatt a 16 bites üzemódjukból, ami azért egy fokkal elviselhetőbb teljesítményt nyújtott, mint az FP32.
De ez már nagyon off. -
rocket
nagyúr
M$ meg a vista elott kiakarja adni az uj dx-et ami tamogatja mar a sm4.0-at, ezt beszelik mostanaban, lehet ok mar tudnak valamit?
Persze idejemult, ez csak egy vicc akart lenni a reszemrol(nem emlekszem mar volt e hivatalos bejelentes, de arra igen, hogy nagyon extreme ultraztak anno, tobb tesztben is szerepelt a kartya
)
-
HERR Z
veterán
hát azért ez kicsit merész kijelentés, tudva mit tudtak akkor a kártyák a 9700/9800-hoz képest/nemsokat, de hőt hangot igen
/
Akkor ők voltak olyan helyzetben hogy még a sima dx9-et kellett beleépíteni a chipbe, szal kétlem hogy ők akkor vesztett helyzetben azon gondolkodtak volna.... -
eXodus
őstag
Február óta megy a találgatás.
Kissé érdekes az hogy hónapok óta csúszik a megjelenés és azóta a ''régóta várható'' terveknek megfelelve sikerült 10 darab kártyát csinálni.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
A vertexprocesszorai a textúrázórész kivételével már az FX5700-5900 szériában is szinte ugyanezt tudták.
Sőt, el tudom képzelni, hogy az FX-ek pixelpipe részének mit kellett volna tudnia papíron, mikor tervezték: Az SM3-at kompletten. Csak az akkori 0.13-as gyártástechnika ezt nem tette lehetővé. Szóval már ez az architektúra sem annyira új.
De már várom, hogy mit tud az ATI felmutatni, akárcsak 24 pipe-pal.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Az Nvidiának már nem kell új architektúra az új shader modellig, neki ebből a szempontból nem kell semmit sem bepótolnia. Lehet, hogy a 6800 Ultra extreme nem jött ki (be lett egyáltalán hivatalosan jelentve az Nvidia által? ), de kissé idejétmúlt érv a 7800GTX fényében.
[Szerkesztve] -
-
X@b3e
addikt
Jöhetne már az az early October, mert lemaradnak a legények
-
Viktor X
tag
Bővebben: link
Ha ez igaz akkor elég ütős lesz. Csak az a 10db nem egy nagy mennyiség.
-
rocket
nagyúr
Bővebben: link
Ugytunik nem x900, hanem x1800 lesz az r520 neve.
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Interview with Dave Orton, sok mindenre feny derul benne
''Sampsa: Can you tell us a little about the problems which you encountered when you moved to 90nm production technology?
Dave: ''Xbox 360-game console’s Xenon-graphics chipset was developed on 90 nm with tremendous success, so we felt confident using it for the R5xx family. RV515, which will be aimed at the entry-level PC segment, also worked perfectly from the outset without encountering any manufacturing issues. But to be honest, we’ve had our share of challenges with the R520 and RV530 chips. Even though all the simulations that were done with the chips were looking good, there were still issues with the silicon when it came back from the fab. It was also surprising that RV515 and RV530 were designed by the same team and manufactured in the same fab using same technology, but RV515 worked perfectly and RV530 caused us problems''.
According to Dave, R520 chips taped-out in November 2004 and original plan was to announce it seven to eight months later during the June-July period. Adopting smaller manufacturing technology delayed the schedule by a couple of months, but because of other challenges the engineers faced, the chips were delayed by an additional 2-3 months.
Es itt jon a leglenyegesebb :
''Sampsa: Did you have to remove any planned features from R520 in order to reach the version of R520 which you’re about to bring to the market?
Dave: ''No we didn’t. The graphics chip runs extremely fast, and although we’re still finalizing clocks, I can tell you that we’re hitting stock engine speeds never seen before in this industry. The chip had to be produced with 90nm technology, because 110 nm would have made it way too large, and it’s still not a small chip.''
According to Dave, the memory controller of the graphics chip has gone through a complete redesign, and ATI will be providing more details when they launch their new product family this fall.''
Bővebben: link -
faster
nagyúr
válasz
Firestormhun #441 üzenetére
Ez a téma is csak addig volt érdekes, amíg megnyílt egy újabb topik...
Legalábbis ebből a nagy hallgatásból nekem ez jön le.
-
Firestormhun
senior tag
Black itt a topikod.
-
Raymond
titán
-
ftc
nagyúr
-
rocket
nagyúr
Ugynezki amirol irogattunk paran itt marketing temaban, az ati is rajott erosodnie kell ezen a fronton
Bővebben: link
Aztan mostmar johetne az r520 is, a marketing csapat keszen all mar -
Firestormhun
senior tag
Bővebben: link
24-pipes R520 Yield Rate at 3%
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Bar inq hir, de:
''520 frequency goes to 700+ MHz''
Bővebben: link -
Raymond
titán
LOL - meg a #152-ben irtam hogy a 700Mhz nem elkepzelhetetlen. Lassan de biztosan kiderul...
-
rocket
nagyúr
Itt olvashatsz bovebben a TAAA-rol:
Bővebben: link
Battlefield 2 alatt supersamplingnel tul ''jol'' mukodik a kepek tanusaga szerint
[Szerkesztve] -
kisfurko
senior tag
Az órajelről annyit, hogy a TSMC brossúrái alapján kb. 35%-os sebességnövekedésre lehet számítani a 0.09-re váltással. Ez, ha 500 MHz-es 0.13-as chip-eket tudtak csinálni, már min. 600 MHz-et jelent. Sőt, talán 0.09-re még 32 pixel pipeline is befér. Én ezért nem temetem az ATI-t. Persze az is biztos, hogy ha ez nem jön össze nekik, akkor nagyon megsínylik.
A TAA-ról írnak a Beyond3D oldalán Bővebben: link. -
rudi
nagyúr
válasz
kisfurko #424 üzenetére
Viszont az NV-nek addig is van terméke, amíg nem boldogul a 0,09-cel. Ugyanúgy járhatnak el mint anno az ATI, aki átrakta 0,13-low-k-ra az R3xx-et és lett belőle R4xx szóval biztosítva van termék oldalról, sőt a 7800GTX tapasztalatok alapján a 10% magasabb órajelű Ultra sem okoz gondot, vagyis ebben az évben nem feltétlenül kell megoldaniuk a 0,09-et, persze ez nagyban függ az R520-tól is.
Honnan veszed, hogy a TAA csak driver fícsör? Van erről valami késszelfogható infó? Nem sok helyen írják le hogyan megy, nekem képfeldolgozásos háttérből shaderes megoldás tűnik elképzelhetőnek (valami stencil megjelöli az átlátszó részeket és ott lafut egy blur).
Serintem is ellőt mindent az NV, de nem most, hanem az NV4x-nél, most csak csiszolgattak. Most az ATI-n és a szoftvergyártókon van a sor. -
kisfurko
senior tag
Most már nem bírom szó nélkül
''Másfelől NV oldalról egy feladat ván már csak: 0,09, ATI oldalról kicsit több: 0,09, 32 bit, SM3.0, HDR és mst már TAA. Kíváncsi leszek, őszre ki mennyivel végez ezek közül.''
Az NV oldali feladat a nehezebb. Ha jól tudom, a TSMC 0.11-es processze egy módosítása a 0.13-asnak, a 0.09 pedig egy másik (meg is néztem az oldalukat, s 0.11-ről nem is írnak). Az ATI feladata pedig már úton van, van nekik 32 bites ALU-juk (Xenos-ban van), gondolom az SM3.0-t is megcélozzák (ami igazából már az FX-ek óta létezik, csak nem úgy hívták). Ez a TAA is csak egy driver feature, nem kell hanyattesni tőle. Hogy elég gyors lesz-e, az majd kiderül.
Saját vélemény:
Szerintem az NVidia most mindent ellő, hogy mutogassa, mennyivel jobb, mert ha ez tényleg bejön az ATI-nak, akkor fél évig nem fognak tudni válaszolni rá (már csak a korlátozott gyártókapacitás miatt is). -
rocket
nagyúr
Inq vagy total marhasagot ir arrol amit eppen kitalal Fuad, hogy legyen mit olvasni, vagy nagyobb reszben igazuk lesz egy hirrel kapcsolatban.
Ezek a ''we heard'' ''we learn'' kezdetu dolgok amik altaban bejonnek
Valoban biztos vannak szandekosan kifecsegett dolgok amik a PR reszei, hogy addig is legyen mirol beszelni, es ''eletben'' tartani a kartyat amig megjelenik
Oke, tehat az r520 sm3.0+hdr+32bit+0.09+ 600+mhz lesz es bonuszkent ott lesz a hdr+aa akkor az mar good work ? -
rudi
nagyúr
Hidd el, az inq pletykák nagyon is jól be vannak építve a PR projektbe, amíg nincs, leglább hallani lehessen róla
MHz téma:
Ezek a vasak hardverügyileg nagyon hasonlóan épülnek fel - hasonló ALU-k, crossbarok, memvezérlő cachek stb. Itt sokat számít az órajel alatt elvégzett meló mennyisége és szervezettsége, a maximális terheléshez közeli üzemelés. Láthattuk, hogy 0,11-en azonos körülmények között a GF 6600 jobb volt mint az X700, de a nagyon meghajtott X800-aktól eltekintve folyamatosan az van, hogy órajelben 10% körüli az eltérés. Nagyon valószínű, hogy 0,09 esetébe is ez lesz a helyzet és akkor olyan ''apróságok'' mint a duplájára gyorsított MAD vagy a dual issue (nem csak 3:1 vagy 4:0 felállás az ALU-ban hanem 2:2 is) fognak számítani.
Fontos kiemelni, hogy az NV nem először lépte meg a szükség szerint ide vagy oda besuvasztott mini ALU-s trükköt, nagyon benne vannak az architektúra igény szerinti finomítgatásában, átszervezésében. Ezzel szemben az R350 és R420 az órajelek és futószalagoszámoktól eltekintve nem túl sok mindenben különbözött az R300-tól. Éppen erre jó a clock-fok-clock összevetés. Ha kiugrik, hogy két generáció között semmmi eltérés nincs (ahogyan ar R3xx és R4xx esetében) akkor ki lehet jelenteni, hogy a mérnökök nem nagyon kapálództak. Ezzel szemben az egymáshoz időben és az átlag júzer számára fícsörben is nagyon hasonló NV45 és G70 között egész komoly eltérések vannak clock-for-clock mindez úgy, hogy ''csak'' itt-ott igény szerint hozzátettek az architektúrához. Ere jött még a +futószalagszám és bónuszba a TAA. Erre szokás azt mondani, hogy gúd vörk, persze a legtöbb tesztoldalon csak az jött le hogy 20%-kkal gyorsabb a mai játékkokban. -
rocket
nagyúr
Kis nosztalgia, nekem ami nagyon megmaradt a hires ''3dfx only''
Sajnos ebbol is ugytunik, hogy rengeteg penz kell megtapadni a vga gyartok kozott, es nem eleg csak egy jo kartyat csinalni ujdonsagokkal, ha nincs aki jatekot irjon ra ami kihozza azt a pluszt es ujdonsagot/undonsagokat amivel tobbet tud mint x ceg kartyaja.
Egesz mas kepe lenne a vga vilaganak, ha lenne egy 3. eros ''versenyzo'' (intel-t nem sorolom ide mert ok mas vonalon nyomulnak es erik el a legnagyobb piaci reszesedest, sot talan az integralt intel vga-kat nem is neveznem igazi 3d gyorsitonak).
Kar, hogy anno a 3dfx beolvadt az nv-be, mara mar biztosan lennenek akik eletre porbaltak volna kelteni, bejaratott nev azert megis masjobb mint egy uj nevvel indulni.
Az is biztos, nem jon a siker egyik naprol a masikra, az ati is iden 20 eves, es nem konnyen jutottak oda ahol most tartanak. -
rocket
nagyúr
A mhz nem minden ebben igazad van, ezek nem igergetesek, hanem pletykak csak, az ati nem igergetett semmilyen orajelet, inq igerget
Pont ez a legnehezebb feladat ha nem kozepen kezdik, bar egyben a sm3.0, hdr, 32bit, 0.09 se pajzan majalis foleg felso szegmensben kezdve.
Hivatalos idopont nincs meg, de augusztus 30.-a elott lesz szerintem r520 premier (ahogy az a banner is sugalja, ha arrol szol egyatalan), augusztus 30.-an indul a jatekfejlesztok europai konferenciaja, majd az ati sajat jatekfejlesztoknek szant konferenciaja szeptember 6-7, addigra kell a kartya, hogy legyen mirol beszelniuk a jatek fejlesztoknek
Holiday szezonban remelhetoleg mar kemeny verseny lesz, es sok-sok kartya kozul lehet majd valasztani mindket oldalon, ami az arakra is hatassal lehet felhasznalo szempontjabol jo iranyba -
rudi
nagyúr
Pedig jó kis vérengzés volt itten a 3D gyorsítók világában. Eccer össze kellene írni ezt a nagy storyt ami még valahol a 3dfx környékén kezdődött aztán jött az Nvidia henger és az Ati. Közben olyan nevek és technikák vesztek el és próbáltak visszakapaszkodni mint a Kyro - tile based világ, S3 - első textúratömörítés és először igazi képminőség olcsón, Matrox - A KÉPMINŐSÉG, PowerVR - már kiskütyü szinten is szorongatja az ATI és NV és még sorolhatnánk sokáig.
-
Comm
senior tag
Azért nehogy vérengzés legyen a végén.Én azt mondom, ha itt van Rudi kolléga leteszteli és majd az eredmények megmondják, hogy jó vagy nem.Senki sem jós, hogy megmondja mit heggeszt az ATI.
-
rudi
nagyúr
Engem valahogy ezek az igérgetések nem hatnak már meg, sosem hittem a megahercben, mindig architektúrabuzi voltam, maradok is. Nem sokat ér egy virtuálisan 6-700 MHz-es proci egy olyan 400-500 MHz-essel szemben, ami már létezik.
Másfelől NV oldalról egy feladat ván már csak: 0,09, ATI oldalról kicsit több: 0,09, 32 bit, SM3.0, HDR és mst már TAA. Kíváncsi leszek, őszre ki mennyivel végez ezek közül.
Valamikor az év vége előtt kellene vennem új VGA-t A64 Venice és 1280x1024-es LCD mellé... 8-16 futószalagos 0,09-es chipre gondoltam kétkártyás lehetőséggel. Bízom benne, hogy Kliforniában és Kanadában is csipkedik majd magukat a srácok, és valami emésztkető számot is kiagyalnak az árcédulára. -
rocket
nagyúr
Egy cikk a tavolkeletrol
Bővebben: link
Ezt dekodolni nem lesz egyszeru, fordito se birkozott meg vele -
rocket
nagyúr
Inq ezt irja
''Chip will be clocked incredible high and our sources implies that will end up much higher than 600MHz plus than we suggested before.''
Vegen meg tenyleg 700 mhz lesz kis oc-vel, es akkor kerem majd toled rudi politikus modra az anno megirt cafolatod korrekciojat, es minimum 5 orszagos napilapban kell lekozolnod
Inq mar a g71-rol is irogat (Bővebben: link ), hogy az is dual slot hutos lesz, es az lesz a 7800 ultra szerintuk, viszont 0.11 chip lesz.
r580-rol is pletykaznak mar, most az a hir jarja, hogy nem csak szokasos orajel emeles lesz az r520-nak, hanem egy teljesen mas chip es nem az r520, hanem a xenos (r500) chippel lesz szorosabb kapcsolatban.
Inq-nak mostanaban nem sok hire jott be, leirtak, hogy ibm fogja gyartani a xenos-t masnap kiderult, hogy a tsmc
[Szerkesztve] -
fReE.M4N
csendes tag
HI!
Kivancsi vagyok hogy mennyit fog fogyasztani. A VGAcentral oldalan Bővebben: link az a hir jarja, hogy a kari procija 600MHz fellett lesz.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Igazad van hype az volt (kicsit elkapkodtam amit irtam mielott jobban atgondoltam volna
), hatas az mar mas kerdes, bar errol nem ok tehetnek, hogy nem jottek anno a sm2.0 jatekok.
Utana levo generacioban talan nagyobb sikert ertek el, es az ido azt mutatja kozelebb voltak az igazsaghoz mint a konkurencia. (persze ez lehet csak papiron tukrozodik, az eladasokban nem, igy meg ugye nem sok ertelme van).
Fejlodnie kell az ati-nak, foleg a gitg programot kellene megerositeniuk arra tobb penzt szanni, es az internetes sajto fele is szorosabb szalakat szoni.
Az ehez vezeto uton az elso lepes a verfrissites
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
R520 is a dual slot card
Looks like Radeon X850XT PE, just shorter
Bővebben: link
Az ati az A tervet valasztotta ugytunik, 2 slotos hutes de rovidebb nyak, kivancsi leszek, hogy csak a xtpe-n alkalmazzak e majd.
Es egy kicsit off hir, de ugyis beszeltunk errol is az elmult napokban
Bővebben: link
Ugynezki az ati kezd rajonni marketing fronton erositeni kell
Ez a resz tetszik ''Dan Vivoli definitely knows how to create hype for products.''
Ez nem nagyon latszott eddig , hogy tudna -
Raymond
titán
''Lécci mellőzzük a csúsztatást (pláne AMD vs Intel irányba)! Egyrészt sokkal közelebb van egymáshoz a két VGA technológia mint a két CPU technológia''
Ez igy igaz ami a paralellitast illeti.
''...másrészt az ATI még mindig 24 biten számol (25%-kal kevesebb energia, felület és egyebek).
Ez lenyegtelen, ugyanazon a gyartasi folyamaton hasonlo felepitesu (filozofiaju - lasd lejebb) chipek gyakorlatilag nagyon hasonlo orajelet ernek el ha ugyanabban a gyarban keszulnek hacsak valami nagyon el nem lett b*szva a tervezeskor. Ez mar manapsag nem tortenik meg, mert a kielezett verseny miatt a gyarto inkabb csinal meg egy tape out-ot ha valami kis esely van ra minthogy egy alacsonyabb teljesitmenyu chipet hozna ki.
''Ott az X700 és 6600 esete .............. az a ATI chipekben meg nem?''
Ennek tobb oka van:
1) az 550Mhz-n jaro csucskartyak 130nm Low-K technologiaval keszulnek ami a magas orajelekre van kihegyezve, a 110nm sima pedig a koltseghatekonysagra. Ezert megy az R430 alacsonyabb (4xx Mhz) orajelen az R480 meg magasabbon (5xx Mhz). A tranyok szama nem annyira fontos, lasd pl. a 130nm Low-K alapu RV350 es R420 chipeket - mindketto a 550+ Mhz max. Vagy mindket gyarto 110nm chip-jeit ahol mind kb. 450 korul vegez (vagy nem sokkal felette), ketto kivetelevel: az NV43 es G70. Mindkettonel az uj Fragmentshader+Crossbar+ROP megoldas talalhato.
2) az X700 szeria meg mindig a tradicionalis pipeline-t tartalmazza ahol minden ROP egy adott pipe-hoz kapcsolodik es magas orajelet elerni igy nehezebb, mivel tobb egyseg kozt kell a szinkronizaciot biztositani. Ezzel ellentetben a 6600 szeriaban talalhato uj megoldas segit az orajel novelesben, mert ott a fragment shader es a ROP teruletek kulonalloag es a crossbar controller osztja a munkat a ROP-oknak. Egyszerubb ket kisebb egyseget szinkronizalni mint egy nagyot az elejetol a vegeig. -
rocket
nagyúr
Attol, hogy kozelebb vannak a vga technologiak egymashoz meg igaz amit irtam.
Ha az nv megtudta volna csinalni, hogy nagyobb orajeleken menjen a kartyajuk megcsinalta volna, ennyi, ezert hulyeseg a clock for clock osszehasonlitas.
Ezt toluk kene megkerdezni.
Talan nem gondoltak, hogy az nv ennyire eros kartyaval jelenik meg a mainstream kategoriaban es akkor mar volt egy elkepzelesuk milyen lesz a sajat mainstream kartyajuk, igy azt kaptuk amit terveztek vagy ennyire tellet, az, hogy tudtak volna e jobbat orok rejtely marad mostmar.
Agp fronton ott volt a bejaratott nevu 9800pro, pci-e fronton meg maradt az x700 szeria.
Nehez kivulrol belelatni a dolgokba mi miert zajlik, kivulrol tunhet ugy, hogy az ati hatalmas piacot veszitett igy mainstreamben, de lehet oem piacon tele tomtok a zsebuket.
Ezeket megtudni sose fogjuk, max. az uzleti jelentesekbol kovetkeztethetunk. -
rocket
nagyúr
Bizony igy van ahogy irod ezzel partatlan maradhatsz, de olvasd el honnan indultunk:
#339-re valaszoltad a #340-ben a kovetkezot:
''Hát én most bogozom a 7800GTX szintetikus shader eredményeit,és hótmindegy mit csinál az ATI nagyon meg lesz verve ha a programozók végre ráállnak a heavy-weight shader kódolásra.''
Szerintem zarjuk le a temat, nem vagy elfogult, de az ilyen kijelentesekkel ovatosan.
''Mekkora pionír volt az ATI az SM2.0 és R3xx idejében! Hová tűnt ez? Megette volna a céges érdek és az M$''
Szerintem az ati kicsit elaludt az r300 sikerein, addig azert labdaba se rugtak nagyon, es egy monopoliumot tortek meg az r300-al, ehez persze kellett az fx szeria gyengelkedese is.
Ezutan meg jott a rancfelvarras ami teljesen normalis dolog, kikell szedni minden centet amig lehet valamibol, de itt kicsit alabecsultek a konkurenciat, ebbol jott a ''lemaradas'' amit probaltak kivedeni (szerintem igazuk lett nagyobb reszben, mert valoban nem nyert annyira teret a sm3.0 amennyire azt a konkurencia hirdette anno).
Es akkor ugye a xenos, ami ha lehet hinni a hireknek 2 evig dolgozott az r300-at keszito mernok csapat, es valoban revolucio lett.
Tehat amit te szoktal mondani, most is igaz, ott a xenos az unified shader modellel, longhorn beta a nyakunkon, igy lesz hw amivel keszulhetnek a jovore.
Vicces lenne az ati kijonne az r520-al es unified shader modell lenne benne, m$ meg ugye most az o oldalukon van, egy gyors longhorn megjelenes meg a kovetkezo generacio elott es maris megfordulna a kocka , persze ez nem valoszinu, az r600-ig. -
rudi
nagyúr
Korrekt? Itt nem csak arról van szó, hogy ki a nagylegény, hanem arról is, hogy ki kerül előnybe. Szerintem nagyon sokat számít, hogy az NV már jó egy éve (sőt már az FX sorozat elejétől kezdve) gyűjti a tapasztalatokat 32 biten, forgalomirányított shaderkódban és nem utolsósorban PR-ben. Talán ez az oka annak, hogy már a második SM3.0 generációt nyomták ki és az ATI még mindig nem tudott lépni ebben az ügyben.
Persze tovább bonyolítja a témár, hogy az ATI elvilg csinált valamit (a M$-nek), ami mindent tud amit a konkurens, sőt többet. De akkor miért várat magára az R520?! -
rudi
nagyúr
Clock-for-clock
Lécci mellőzzük a csúsztatást (pláne AMD vs Intel irányba)! Egyrészt sokkal közelebb van egymáshoz a két VGA technológia mint a két CPU technológia, másrészt az ATI még mindig 24 biten számol (25%-kal kevesebb energia, felület és egyebek).
Ott az X700 és 6600 esete clock-for-clock. Hogy lehet az, hogy az ATI csúcsszinten tudott hozni több mint 550 MHz-t és középvonalon nem jött neki össze az X700XT? Miért van az, hogy a 6600GT-ben még majd 100 MHz tuningpotenciál van, az a ATI chipekben meg nem? -
rudi
nagyúr
Pártatlan maradhatok úgy is, ha megmondom, hogy az ATI semmit nem mutatott technológiai szinten csak igérget, eközben az NV hozza amit hoznia kell. Engem egyáltalán nem érdekel, hogy az x terméken milyen logo van, az érdekel, hogy ki mit tud felmutatni és milyen teljesítménnyel, mennyire törekszik az új technológiák elterjesztésében és támogatásában, mennyire töri az utat.
Mekkora pionír volt az ATI az SM2.0 és R3xx idejében! Hová tűnt ez? Megette volna a céges érdek és az M$? -
rocket
nagyúr
Lehet az az ati elkepzelese, hogy egy show musor altal mutatjak be, ahol kiosztanak egy csomo ajandekot, es a nem szokasos helyszin is pozitiv lehet marketing szempontbol
Persze ez meg csak egy banner,lehet egesz massal kapcsolatos, de nem lenne hulyeseg az ati reszerol, ha kicsit show jelleget adna a bemutatonak, es a mediabol ez csorogna mindenhol napokig, akkor vegre kaphatna a pr osztaly egy piros pontot
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" HD I HDMI I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 440 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- 129 - Lenovo Legion Pro 7 (16ARX8H) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest