- Huawei P30 - kell ennél több?
- Légies iPhone halvány színei
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
faster
nagyúr
A vertexprocesszorai a textúrázórész kivételével már az FX5700-5900 szériában is szinte ugyanezt tudták.
Sőt, el tudom képzelni, hogy az FX-ek pixelpipe részének mit kellett volna tudnia papíron, mikor tervezték: Az SM3-at kompletten. Csak az akkori 0.13-as gyártástechnika ezt nem tette lehetővé. Szóval már ez az architektúra sem annyira új.
De már várom, hogy mit tud az ATI felmutatni, akárcsak 24 pipe-pal.
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Itt olvashatsz bovebben a TAAA-rol:
Bővebben: link
Battlefield 2 alatt supersamplingnel tul ''jol'' mukodik a kepek tanusaga szerint
[Szerkesztve] -
kisfurko
senior tag
Az órajelről annyit, hogy a TSMC brossúrái alapján kb. 35%-os sebességnövekedésre lehet számítani a 0.09-re váltással. Ez, ha 500 MHz-es 0.13-as chip-eket tudtak csinálni, már min. 600 MHz-et jelent. Sőt, talán 0.09-re még 32 pixel pipeline is befér. Én ezért nem temetem az ATI-t. Persze az is biztos, hogy ha ez nem jön össze nekik, akkor nagyon megsínylik.
A TAA-ról írnak a Beyond3D oldalán Bővebben: link. -
kisfurko
senior tag
Most már nem bírom szó nélkül
''Másfelől NV oldalról egy feladat ván már csak: 0,09, ATI oldalról kicsit több: 0,09, 32 bit, SM3.0, HDR és mst már TAA. Kíváncsi leszek, őszre ki mennyivel végez ezek közül.''
Az NV oldali feladat a nehezebb. Ha jól tudom, a TSMC 0.11-es processze egy módosítása a 0.13-asnak, a 0.09 pedig egy másik (meg is néztem az oldalukat, s 0.11-ről nem is írnak). Az ATI feladata pedig már úton van, van nekik 32 bites ALU-juk (Xenos-ban van), gondolom az SM3.0-t is megcélozzák (ami igazából már az FX-ek óta létezik, csak nem úgy hívták). Ez a TAA is csak egy driver feature, nem kell hanyattesni tőle. Hogy elég gyors lesz-e, az majd kiderül.
Saját vélemény:
Szerintem az NVidia most mindent ellő, hogy mutogassa, mennyivel jobb, mert ha ez tényleg bejön az ATI-nak, akkor fél évig nem fognak tudni válaszolni rá (már csak a korlátozott gyártókapacitás miatt is). -
rocket
nagyúr
Inq vagy total marhasagot ir arrol amit eppen kitalal Fuad, hogy legyen mit olvasni, vagy nagyobb reszben igazuk lesz egy hirrel kapcsolatban.
Ezek a ''we heard'' ''we learn'' kezdetu dolgok amik altaban bejonnek
Valoban biztos vannak szandekosan kifecsegett dolgok amik a PR reszei, hogy addig is legyen mirol beszelni, es ''eletben'' tartani a kartyat amig megjelenik
Oke, tehat az r520 sm3.0+hdr+32bit+0.09+ 600+mhz lesz es bonuszkent ott lesz a hdr+aa akkor az mar good work ? -
rocket
nagyúr
Kis nosztalgia, nekem ami nagyon megmaradt a hires ''3dfx only''
Sajnos ebbol is ugytunik, hogy rengeteg penz kell megtapadni a vga gyartok kozott, es nem eleg csak egy jo kartyat csinalni ujdonsagokkal, ha nincs aki jatekot irjon ra ami kihozza azt a pluszt es ujdonsagot/undonsagokat amivel tobbet tud mint x ceg kartyaja.
Egesz mas kepe lenne a vga vilaganak, ha lenne egy 3. eros ''versenyzo'' (intel-t nem sorolom ide mert ok mas vonalon nyomulnak es erik el a legnagyobb piaci reszesedest, sot talan az integralt intel vga-kat nem is neveznem igazi 3d gyorsitonak).
Kar, hogy anno a 3dfx beolvadt az nv-be, mara mar biztosan lennenek akik eletre porbaltak volna kelteni, bejaratott nev azert megis masjobb mint egy uj nevvel indulni.
Az is biztos, nem jon a siker egyik naprol a masikra, az ati is iden 20 eves, es nem konnyen jutottak oda ahol most tartanak. -
rocket
nagyúr
A mhz nem minden ebben igazad van, ezek nem igergetesek, hanem pletykak csak, az ati nem igergetett semmilyen orajelet, inq igerget
Pont ez a legnehezebb feladat ha nem kozepen kezdik, bar egyben a sm3.0, hdr, 32bit, 0.09 se pajzan majalis foleg felso szegmensben kezdve.
Hivatalos idopont nincs meg, de augusztus 30.-a elott lesz szerintem r520 premier (ahogy az a banner is sugalja, ha arrol szol egyatalan), augusztus 30.-an indul a jatekfejlesztok europai konferenciaja, majd az ati sajat jatekfejlesztoknek szant konferenciaja szeptember 6-7, addigra kell a kartya, hogy legyen mirol beszelniuk a jatek fejlesztoknek
Holiday szezonban remelhetoleg mar kemeny verseny lesz, es sok-sok kartya kozul lehet majd valasztani mindket oldalon, ami az arakra is hatassal lehet felhasznalo szempontjabol jo iranyba -
rocket
nagyúr
Inq ezt irja
''Chip will be clocked incredible high and our sources implies that will end up much higher than 600MHz plus than we suggested before.''
Vegen meg tenyleg 700 mhz lesz kis oc-vel, es akkor kerem majd toled rudi politikus modra az anno megirt cafolatod korrekciojat, es minimum 5 orszagos napilapban kell lekozolnod
Inq mar a g71-rol is irogat (Bővebben: link ), hogy az is dual slot hutos lesz, es az lesz a 7800 ultra szerintuk, viszont 0.11 chip lesz.
r580-rol is pletykaznak mar, most az a hir jarja, hogy nem csak szokasos orajel emeles lesz az r520-nak, hanem egy teljesen mas chip es nem az r520, hanem a xenos (r500) chippel lesz szorosabb kapcsolatban.
Inq-nak mostanaban nem sok hire jott be, leirtak, hogy ibm fogja gyartani a xenos-t masnap kiderult, hogy a tsmc
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
''Lécci mellőzzük a csúsztatást (pláne AMD vs Intel irányba)! Egyrészt sokkal közelebb van egymáshoz a két VGA technológia mint a két CPU technológia''
Ez igy igaz ami a paralellitast illeti.
''...másrészt az ATI még mindig 24 biten számol (25%-kal kevesebb energia, felület és egyebek).
Ez lenyegtelen, ugyanazon a gyartasi folyamaton hasonlo felepitesu (filozofiaju - lasd lejebb) chipek gyakorlatilag nagyon hasonlo orajelet ernek el ha ugyanabban a gyarban keszulnek hacsak valami nagyon el nem lett b*szva a tervezeskor. Ez mar manapsag nem tortenik meg, mert a kielezett verseny miatt a gyarto inkabb csinal meg egy tape out-ot ha valami kis esely van ra minthogy egy alacsonyabb teljesitmenyu chipet hozna ki.
''Ott az X700 és 6600 esete .............. az a ATI chipekben meg nem?''
Ennek tobb oka van:
1) az 550Mhz-n jaro csucskartyak 130nm Low-K technologiaval keszulnek ami a magas orajelekre van kihegyezve, a 110nm sima pedig a koltseghatekonysagra. Ezert megy az R430 alacsonyabb (4xx Mhz) orajelen az R480 meg magasabbon (5xx Mhz). A tranyok szama nem annyira fontos, lasd pl. a 130nm Low-K alapu RV350 es R420 chipeket - mindketto a 550+ Mhz max. Vagy mindket gyarto 110nm chip-jeit ahol mind kb. 450 korul vegez (vagy nem sokkal felette), ketto kivetelevel: az NV43 es G70. Mindkettonel az uj Fragmentshader+Crossbar+ROP megoldas talalhato.
2) az X700 szeria meg mindig a tradicionalis pipeline-t tartalmazza ahol minden ROP egy adott pipe-hoz kapcsolodik es magas orajelet elerni igy nehezebb, mivel tobb egyseg kozt kell a szinkronizaciot biztositani. Ezzel ellentetben a 6600 szeriaban talalhato uj megoldas segit az orajel novelesben, mert ott a fragment shader es a ROP teruletek kulonalloag es a crossbar controller osztja a munkat a ROP-oknak. Egyszerubb ket kisebb egyseget szinkronizalni mint egy nagyot az elejetol a vegeig. -
rocket
nagyúr
Attol, hogy kozelebb vannak a vga technologiak egymashoz meg igaz amit irtam.
Ha az nv megtudta volna csinalni, hogy nagyobb orajeleken menjen a kartyajuk megcsinalta volna, ennyi, ezert hulyeseg a clock for clock osszehasonlitas.
Ezt toluk kene megkerdezni.
Talan nem gondoltak, hogy az nv ennyire eros kartyaval jelenik meg a mainstream kategoriaban es akkor mar volt egy elkepzelesuk milyen lesz a sajat mainstream kartyajuk, igy azt kaptuk amit terveztek vagy ennyire tellet, az, hogy tudtak volna e jobbat orok rejtely marad mostmar.
Agp fronton ott volt a bejaratott nevu 9800pro, pci-e fronton meg maradt az x700 szeria.
Nehez kivulrol belelatni a dolgokba mi miert zajlik, kivulrol tunhet ugy, hogy az ati hatalmas piacot veszitett igy mainstreamben, de lehet oem piacon tele tomtok a zsebuket.
Ezeket megtudni sose fogjuk, max. az uzleti jelentesekbol kovetkeztethetunk. -
rocket
nagyúr
Bizony igy van ahogy irod ezzel partatlan maradhatsz, de olvasd el honnan indultunk:
#339-re valaszoltad a #340-ben a kovetkezot:
''Hát én most bogozom a 7800GTX szintetikus shader eredményeit,és hótmindegy mit csinál az ATI nagyon meg lesz verve ha a programozók végre ráállnak a heavy-weight shader kódolásra.''
Szerintem zarjuk le a temat, nem vagy elfogult, de az ilyen kijelentesekkel ovatosan.
''Mekkora pionír volt az ATI az SM2.0 és R3xx idejében! Hová tűnt ez? Megette volna a céges érdek és az M$''
Szerintem az ati kicsit elaludt az r300 sikerein, addig azert labdaba se rugtak nagyon, es egy monopoliumot tortek meg az r300-al, ehez persze kellett az fx szeria gyengelkedese is.
Ezutan meg jott a rancfelvarras ami teljesen normalis dolog, kikell szedni minden centet amig lehet valamibol, de itt kicsit alabecsultek a konkurenciat, ebbol jott a ''lemaradas'' amit probaltak kivedeni (szerintem igazuk lett nagyobb reszben, mert valoban nem nyert annyira teret a sm3.0 amennyire azt a konkurencia hirdette anno).
Es akkor ugye a xenos, ami ha lehet hinni a hireknek 2 evig dolgozott az r300-at keszito mernok csapat, es valoban revolucio lett.
Tehat amit te szoktal mondani, most is igaz, ott a xenos az unified shader modellel, longhorn beta a nyakunkon, igy lesz hw amivel keszulhetnek a jovore.
Vicces lenne az ati kijonne az r520-al es unified shader modell lenne benne, m$ meg ugye most az o oldalukon van, egy gyors longhorn megjelenes meg a kovetkezo generacio elott es maris megfordulna a kocka , persze ez nem valoszinu, az r600-ig. -
_cirmos_
őstag
felbőszíted itt a lelkes ati-hívőket
. én is az vagyok, de jobban szeretem a pénztárcámat mint az atit, úgyhogy nem fogok korteskedni a pirosok mellett. különben is nagyfiúk, meg tudják védeni magukat (r520 rulz, érzem
). time will tell... (bocs az offért, de kezditek szét flame-elni ezt a tök érdekes totyikot. aki nem tud akár egy kicsit is konstruktív lenni, az inkább csak olvasson. rudi meg rocket meg csak linkelgessen és magyarázzon
)
-
rocket
nagyúr
Ezt a clock for clock dolgot nem lehetne skipelni mert total ertelmetlen osszehasonlitasi alap.
Amd-nek lennenek valodi 3.6ghz-es procijai intelnek K.O. lenne, de nincsenek valoban 3.6 ghz orajelu processzorai, mert kivitelezhetetlen lenne az altaluk alkalmazott tervezesi es gyartasi technologiaval.
Ati es az nv mas utakon jar, mint ahogy az amd es az intel is.
Egyebkent ezekkel a hozzaszolasaiddal csak a partatlansagod cafolod egyre jobban, es masokkal ellentetben akik sima forumozok neked megkene maradnod partatlannak ha mar cikkeket irsz ph-n, ne te legyel a kovetkezo Palik Laci meg ha nem muszaj
[Szerkesztve] -
Attis1982
tag
ES ezt szerinted valakit zavar? Nem kell mondogatnod minden hozzaszolasba.Es ha csuszik ? Mintha szuksegunk lenne ra jelenleg.JAh es honnet tudod hogy az NV kiforrott, jol beallitott VGAt adott ki? Lehet meg lene benne 50% plusz amit lehetne csiszolni, nem kell isteniteni oket. EN reszemrol az ATI jokor csinalja az SM 3.0 es a HDR technologiat mivel az elso ilyen Varhatolag a HL2 uj resze lesz, esetleg a COD2......ezek akkor fognak megjelenni amikor az ATI kidobja a VGAit (a HL2 biztos)... nem kell itt kapadozni..
-
rocket
nagyúr
Bővebben: link
Itt azt irjak, hogy nincs 3Dc tamogatas a g70-ben. -
rocket
nagyúr
En ugytudom nincs, mindjart utana nezek.
Ez nem igy mukodik a valosagban, nezd meg hany twimtbp jatek kerul fel a listara a megjelenes elott par honappal amikor a jatek mar reg kesz van, nem a hw-re fejlesztettek a sw-t (mint ami ugye ezeknek a programoknak a lenyege lenne), legujabb pelda a serious sam 2, regota ati kartyakon mutogattak sot a 3Dc-t is ezzel prezentalta az ati tavaly az r420 premierekor, erre most par honappal megjelenes elott twimtbp jatek lett, ez nem hiszem, hogy ez a hadseregnyi embernek koszonheto aki ezzel foglalkozik, hanem inkabb a csekk fuzetnek.
Ezt nem hasznaltak anno akkor a flatout keszitoi, hogy sikerult ongolt rugniuk
Egyetertek es semmi gond ezzel, de vannak azert hatarok, es ezeken mar reg tul leptek, ha mar hw szinten nem tudnak a konkurencia fole noni, akkor sw oldalrol probaljak a monopoliumot kialakitani es a piacot iranyitani.
Nem egyszer lathattuk mar amikor egy nagynevu jatek marketing eszkozze valt, mint pl. a chaos theory tette a kihagyott sm2.0-val, mikozben masik oldalrol a hl2-ben kulon path-ot irtak, hogy normalisan fusson a legtobb fx kartyan, ahelyett, hogy csak odadobtak volna dx9 modban ,''ezt nektek'' cimszoval.
Intel meg az nv ebben hasonlitanak, hasonlo eszkozokkel jatszanak, az egyik a gepepitoket tartja sakkban, a masik a jatekfejlesztoket.
Jot tenne egy eros 3. resztvevo, mert akkor nem lenne eleg 1 fele figyelni es sokkal erdekesebb csatak alakulhatnanak ki.
Ne csak off topic legyen es az R520-rol is irjak piros lesz a nyak szine
Arra kivancsi leszek , hogy sikerul e a beigert megjelenesre tenyleg egy egesz csaladnyi kartyat kiadniuk, es a tobb fele r520 melett, rv530 ott lesz e a rajtnal a nagyteso mellett.
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Azt elobb is kozolhettek volna, viccet felreteve, gondolom sok penzt rakoltottek mar nem lehet csak ugy kidobni az ablakon, ezert mindent kikell preselni belole, amit ugye nem latunk, hogy ezt jo ertelemben csinaljak mert a chip olyan jo lett, vagy tenyleg kapunk egy nv30-at ati modra, erre majd a megjeleneskor kapunk valaszt lekorabban.
Ahogy te is irtad valamelyik masik hozzaszolasban, ha ez bekovetkezne nehezebb dolga lenne az ati-nak, mert nem allnak mogottuk annyian akik eltudjak hitetni a vasarlokkal, mire van es mire nincs szukseguk, mint ahogy azt az fx szeria alatt tette az nv es udvartartasa.
''Anno az ATI nyomta (vagyis próbálta nyomni de nincs hozzá megfelelő képessége) az SM2.0-t, most az NV nyomja az SM3.0-t és HDR-t.''
Megfelelo kepesseg alatt mit ertesz ? mert a zoldhasuakat nem igy hivjak szerintem
Ugytudom nem tudja az ''igazi'' 3Dc-t a g70, csak az nv sajat V8U8 megoldasat. -
faster
nagyúr
Igen, értem, hogy az X800 minek a következménye (az ütős RV410 hiányának), csak azt mondom, hogy az X800 soha nem lesz olyan árban, mint a 6600GT, hacsak nem hajlandó veszteséget is bevállalni az ATI a középszegmens meghódítása kedvéért, vagy pedig, ha az Nvidia lassan reagál az esetleges árváltozásokra.
[Szerkesztve] -
faster
nagyúr
Csak 12 pipe, de 256 bites nyák.
Persze, persze, de nagyobb 16 pipeos chip (mégha csak 12 is van engedélyezve), kevesebb jöhet ki egy adott méretű szilícium ostyából, mint egy nv43-as, és ezért valószínűleg drágább is.
A másik a panel, ami szintén többe kerülhet, mint egy 128 bites.
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
A kulonbseg epp a ''finomitas'' szoban van. Ami most tortenik az az, hogy az NV kihasznalja 110nm nyujtotta lehetoseget es kijon par uj chip-el. Az ATI ugy gondolta ezt kihagyja es azonnal a 90nm-re ugrik. Igy nekik (csak) uzleti veszteseguk van 2005 masodik es harmadik negyedeveben, mivel nem jottek oosze a dolgok. Oszre mindket gyarto ujra egy szinvonalon lesz teljesitmenyben es gyartasi technologiaban egyarant. Az ATI-nak R520 90nm es az NV-nek pedik G70 90nm (akarhogy is fogjak hivni). Az NV30/NV35 sotet korszak
tovabb tartott mint 6-9 honap es megsem dolt ossze a vilag...
-
Raymond
titán
Ez termeszetes hogy eros, hisz ha csak a szamokat nezed sokkal tobb ALU egyseg dolgozik benne:
1) G70:
24 ''pipe'' x 2 ALU = 48
2) R4xx
16 pipe x 1.5 ALU = 24 (ha a fel szemem becsukom, de nem igazan van igy)
Az R4xx-ben a ket ALU kozul az egyik full a masik egy ''herelt''(PS1.4 meg par bizsu). A G70-ben ezzel szemben ''pipe''-onkent ketto darab full ALU. Ez olyan nyers ero amivel nem lehet harcbaszallni amig ki nem hozzak ugyanazt ok is.
1300Mhz RAM mellett nem is volt ertelme tobb ROP belerakasanak mint a 16 es meg egy 32 ''pipe''-os G70-nek sem kene tobb. Amugy sincs ertelme, mert a 16-al meg a full HD 1920x1080-as felbontas is elmegy megfelelo sebessegen 4xAA mellett. Igy marad az ALU-k finomitasa es szamuk novelese.
En nem lennek annyira szkeptikus. Oszre a merleg megint kiegyenlitodik. Itt lesz az R520 a maga akarmilyen architekturajaval 90nm-en valahol 600Mhz kornyeken de mire leullepednea zsivaj addigra itt a G70-es ugyanugy 90nm valtozata. Es megint ott leszunk ahol a part szakadMivel meg minimum 2007-ig velunk lesz az SM3.0 igy mar csak azon kell finomitani. Mindket gyartonak meglesz a maga fragment shader egysege X darab full featured ALU-val es a korites hozza. Mar csak arrol lesz szo kinek hogy jott ossze a chip tervezeskor (ertsd: eleri e a tervezett orajelet) es kikerul e idoben a piacra.
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Ebben egyetertek veled, hogy az ati ados mar regota valami szep/uj/jo-val, talan ezert nem kene elitelni lathatatlanba az r520-at.
Gondolom azert nem kell magyarazni, hogy a 0.09 gyartas nem setagallop meg manapsag, mint a 0.11.
Ez igy van, mainstream kategoriaba elvereztek az elozo generacioban. (mar lehet igy nevezni)
Arra nem gondoltal az nv menekul az r520 elol ? azert ez a nagy sietseg 7800gtx korul. (erdemes elolvasni David Kirk (nv chief scientist) amokfutasanak masodik reszet, ahol mar elore elkezdte fricskazni a jelenlegi infok alapjan r520-ban benne levo es a g70-bol kimarado dolgokat).
Erre mar valaszoltam feljebb, 0.09 gyartas nem setagallop, ezert keshet par honapot.
Egyebkent valoszinu, hogy az ati nem gondolt arra, hogy az nv paper launch maga a store launch lesz, es emiatt inkabb nem jelentik be a kartyat juliusban, hogy aztan majd osszel kaphato legyen, hanem probalnak ok is a store launchra ramenni.
Azert nem jon a crossfire szerintem, mert jelenleg ertelmetlen lenne, inkabb tartogatjak.
Semmi egetrenegtot nem latok az 500mhz-be, foleg mivel valojaban 470mhz alapbol a kartya 3d orajele.
Ez megint egy olyan terep amit felesleges felhozni, ha csak az orajelek szamitananak az amd legazolta volna a szinterrol az intel-t hasonlo orajelen.
Ez teljesen erheto, pc mint jatekgep a vegehez ert, eves szinten 2-3 jatek van amiert erdemes fejleszteni a gepet, ezen kivul mar csak a strategiai jatekok maradtak a pc-nek, nem csoda, hogy menekulo utvonalat kerestek.
Konzol egy vga ara, es 5 evig elvezheto szinvonalat nyujt.
Az xbox360 mar van unified shader modell, meg az edram is erdekes megoldas ezzel ''ingyen van'' az AA, ezert se kell temetni oket.
Es mivan ha palira vettek a vilagot, es mar az r520-ban is unifed shader modell lesz? (persze ez nem valoszinu, de azert jot mosolyognak ha bejonne)
Ezeket az erveidet eddig is ertettem, es nagy reszben egyetertek veluk, de meg mindig nem volt meg a valasz egy megnem jelent termeket miert jo fricskazni, ezek csak kovetkeztetesek mind amiket irtal es nem tenyek (amik ugye nem is lehetnenek mert nem jelent meg a kartya es hivatalos info is keves van rola).
Egy szo mint szaz varjuk meg az oszt, akkor raersz majd temetni az ati-t, jelenleg ugysincs semmi amihez kellenenek ezek a kartyak igy nem hiszem ha par honapot csusznak nagy gondban lesznek, foleg ha valoban egesz csaladnyi kartya jon egyszerre.
Lehet adni egy kis idot az ati-nak gondolom, erdekes, hogy a fejletebb orszagokban mennyivel masabb az emberek mentalitasa, ott mindenki varja az r520-at nem itelkezik ellene, nem isteniti a g70-et amig nicns mihez merni.
Es egy kis velemeny aztan lezarhatjuk az off topicot, az nv egyertelmuen monopolium kiepitesen munkalkodik (intel feletti magassagokban jarnak mar), a jatekfejlesztok nagyresze utan, mar az internetes sajto nagy resze is a zsebukben van, igy terjeszthetik az iget minnel gyorsabban, es sikeres ez a torekvesuk, mert minden 5. hozzaszolasban egyes topicokban azok az ervek szerepelnek szorol szora amit eloszor a pr manager szajabol vagy az altaluk keszitett grafikonon volt olvashato.
Legtobben akik elore isznak a medve borere belese gondolnak ha az ati gondba kerul, azzal csak ok maguk jarnak rosszul mert az arak majd ehez fognak igazodni.
Zarszokent jelenleg nv 1: ati 0 ,a ''haborunk'' meg nincs vege es nem biztos az nyeri a haborut aki az elso csatat nyeri (erre az r420 vs nv40 jo pelda volt) -
rocket
nagyúr
Az biztosnak tunik vannak/voltak gondok az r520 korul, de mar lathatatlanba temetni felesleges..
Ezt a reszt nem ertem
''Kezdek egyre szkeptikusabb lenni, ráadásul most láttam, hogy pontosan mennyire erős a 7800GTX azokban a tesztekben, ahol korábban az ATI volt a nyerő.''
Itt melyik ati kartyahoz hasonlitottad ? mert csak elozo generacios lehet ( ha csak az ati nem adott neked ajandekba egy r520-at), azoknal meg persze, hogy gyorsabb.
Ez az amit par honapja mondtam neked es akkor nem ertettunk egyet, amiert 1 eve az ati-t szidta mindenki, azert most az nv elott meghajolnak a legtobben, ez pedig ugye a rancfelvarras.
Akarmilyen is lesz az r520 megkene varni es utana itelkezni, mert hiaba fog olyan dolgokat tudni amit a g70 nem tud, mivel az ati nem vasarolta fel a jatekfejlesztok 90%-at igy ezek az ujdonsagok nem fognak eloterbe kerulni, vagy meglesznek magyarazva, hogy miert nem ernek semmit, es ezt persze twimtbp programban resztvevo jatek fejlesztoje fogja elmondani.
Elgondolkodtam mi vezerel teged aki tenyleg kened/vagod a temat, hogy ilyen elhamarkodottan itelkezel es nem tudtam rajonni valaszra (ha csak nem elfogult lettel), kifejthetned, mert a shadermark tesztelosdi osszehasonlitasi alap nelkul nem hiszem valaszt adna a kerdesemre.
Ezt egeszseges kritikanak szantam feled rudi, es nem szemelyeskedesnek, remelem nem annak veszed.
Mailben is irhatsz ha gondolod, kivancsi vagyok mar mi vezerel amikor ilyeneket irsz. -
rocket
nagyúr
Mibol latod, hogy nagyon meglesz verve? mert semmit nem tudni az ati uj kartyajarol, foleg nem a shader teljesitmenyet
Es pont toled hallok ilyet, azt hittem lathatatlanba nem itelekezel
Unreal 3 engines jatekok elott nem hozza el nekunk senki a shader intenziv vilagot.
Talan a F.E.A.R. lesz ehez a legkozelebb, de mas jatek nem ugrik be hirtelen.
[Szerkesztve] -
-
kisfurko
senior tag
-
rocket
nagyúr
Bejott a joslatod, indulhat a shader parti
''The Graphics Processor
The new Xbox will have a next-generation ATI graphics chip much more powerful than the current top-of-the-line Radeon X850 desktop graphics chip.
Microsoft will pair the IBM processor with an advanced 500MHz ATI graphics chip. The ATI chip will have ''48-way parallel floating-point dynamically-scheduled shader pipelines.'' Today's PC desktop video cards max out at 16 pipelines, but the technologies aren't quite the same. The new ATI graphics chip will be based on a new unified shader model that processes vertex and pixels through the same multipurpose pipelines. Current PC video cards have pipelines dedicated to pixel processing or vertex processing. ATI's current top-of-the-line Radeon X850 XT PE graphics chip, for example, has 16-pixel pipelines and 6-vertex pipelines. We don't know how these new hybrid pipelines will perform compared to the older, dedicated pipeline designs, but with 48 of 'em, we're betting that the next-gen ATI chip will live up to expectations.'' -
rocket
nagyúr
Kivancsi leszek ra, meg arra is holnap ''darabokra'' szedik e az xbox360 vga chipet, vagy azt majd az E3-ra meg a computex-re tartogatjak esetleg, es csak annyit mondanak majd, hogy xy kodnevu chip van a gepben.
Bar ketlem csak ennyi lenne, mutogatni kell mit tud a gep, es a vga a gep szive, ugyhogy johetnek a shader hegyek
Senki ne felejtse el pentek 22:00 mtv europe -
-
rocket
nagyúr
Erdekes megkozelites,az biztos erdekes lenne ha bejonne amit irtal
Mondjuk azt sose mondta senki hivatalosan hogy az xbox360-ban r500 lesz, kodneven fejlesztettek a chipet jol emlekszem xenos-nak hivtak, tehat igy akar ez lehet egy teljesen mas chip is, vagy akar a next-next generation
Most penteken este 10-kor MTV EUROPE-on lesz a xbox360 premier, akkor egy kicsit okosabbak leszunk 1-2 dologban
Kicsit tovabb gondolva, nem buta otlet az ATI-tol, hogy egyelore 2 kartyas fronton szallnak harcba, ugyanis jelenleg nekik van a leggyorsabb kartyajuk igy vigan villoghatnak megy egy kicsit 2x850xtpe-vel (persze ha a driverek tenyleg keszen vannak es jol mukodnek), aztan majd egyszer lesz r520 is.
Persze inq hirrol van szo ezt meg hozza kell venni azert, mostanaban naponta irnak ellent maguknak, nagy a kaosz naluk
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Kizartnak tartom, hogy x900 legyen a neve, az arra utalhatna, hogy ez valami ami egy picit tobb egy picit ujabb, ami ugye nem lenne tul eszszeru megoldas marketing szempontbol.
Raadasul mainstream kartya neve milenne x750, x825, x875?
Ha megis az lenne, akkor kikell rugni a marketingeseket a fenebe -
rocket
nagyúr
Igen az egeszre vonatkozik.
Itt van egy resze lebontasban:
''ATI maintained its lead in the discrete desktop segment during Q1'05 by a margin similar to that of the fourth quarter. ATI's discrete desktop shipments declined 9.0% sequentially and its share in the segment fell slightly from 51.9% in Q4'04 to 51.4% in Q1'05. Nvidia's discrete desktop shipments declined 8.0% sequentially and its segment share was essentially flat, growing from 46.7% to 46.8% during the same period.
JPR estimates that 14.6 million mobile graphics processors shipped from six suppliers in Q1'05, down a mere 0.2% from the previous quarter and up 40.8% year-over-year. Mobile graphics held a record 24.4% share of the total graphics market during the period. Shipments of integrated graphics chipsets for notebooks outpaced those of discrete (stand-alone) mobile graphics processors in Q1'05, showing sequential growth of 12.6% and annual growth of 71.2%. Discrete mobile controller shipments fell 15.8% sequentially but grew 9.1% year-over-year.
Intel surpassed ATI as the largest PC graphics supplier to the mobile market in the first quarter with its share growing from 39.5% to 50.8% sequentially. ATI's share fell from 42.9% in Q4'04 to 35.5% in Q1'05. ATI's loss of share came on increased shipments from Intel of integrated chipsets for notebooks. During the quarter, Intel launched its mobile 915 PCI Express chipset (formerly code-named Alviso) with integrated graphics based on the GMA900 engine and subsequently saw its mobile chipset shipments increase 28.4% sequentially and 148.3% year-over-year during the period.'' -
Sárpac
nagyúr
''Az új kártyák természetesen támogatják majd a DirectX 9-et, valamint az Nvidia kártyákból már megismert, az élethűség fokozására kifejlesztett Shader Model 3.0-át. Az R520-at GDDR 3 memóriákkal szerelik, melyeknek effektív órajele 1,8 gigahertz lesz, a mag pedig 700 megahertzen üzemel majd (a 850 XT PE adatai: 1,18 Ghz/540Mhz).''
És mikor látunk végre rendes shader3-as gamét amik ezeket a méregdrága kártyákat ki is használják?
Meg ez a 700mhz 32pipe-val na persze és mi kell majd hozzá egy komlett erőmű? -
rocket
nagyúr
Uj gepnel teljesen logikus a pci-e vonal, viszont sokan nem szeretnenek mindent lecserelni, igy alaplapot megtartjak, alaplap csere = fel gep lecserelesevel (agp-rol pci-e-re valtasnal), ezert azt nyujta el az ember mindig ameddig tudja, foleg a ''felzarkozoban'' levo regiokban.
Jo lesz majd az az AGP-s r520 egy intel 865/875 chip-es lapban -
rocket
nagyúr
Nem nagy kunszt az tuti, lehet ilyet varni otthon is, kell hozza egy tu meg par fonal, meg otletgazdagsag
Altalaban a kodnevek amiket hasznalnak a cegek (intel,amd) nagyon otletesek es jolcsengoek szoktak lenni, aztan a kesz termek meg mondjuk megkapja a p4 630 nevet, es elfelejtodik az otletes es jolhangzo kodnev
Vga chip gyartok nem viszik tulzasba, altalaban szamokkal jelolik (r420,nv40), xbox2-be keszulo mindenki altal r500-nak hivott chipnek allitolag xenos a kod neve.
Radeon nev befutott, azon nem kell valtoztatni, mint ahogy a catalyst neven se, szamozason/jelolesen lehetne talan, hogy ne XI800 jojjon a sorban -
rocket
nagyúr
Igaz, lenyeg egyenlore a 32bit es a sm3.0 es ehez ''tartozik'' a 0.09 gyartas
Az ma is jol latszik, ha kemeny harc megy a 2 nagy vga gyarto kozott akkor a vasarlok jol jarnak, par honapja ki gondolta, hogy 65-70k-ert mar lehet kapni majd 16 pipeline-os kartyakat.
Jo hogy irtad a fogyasztast, szerintem ez se elhagyagolhato tenyezo, valahogy ezt a dolgot nem igazan veszik fontos tenyezonek a gyartok jelenleg, eleg csak az intel 130 wattot evo szornyetegere gondolni, vagy ami tegnap volt hirben Bővebben: link 25 watt-os fogyasztassal.
Bar aki ezeket a kartyakat veszi, 500+ $-ert, biztos nem szamit az a +30%-os villanyszamla
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Xbox2 premier majus 12.-en lesz, r500-al a belsejeben (a nintendo nextgen konzoljaban is ati chip lesz, ott is r500 valoszinuleg), persze xbox2 tomegyartasa max. nyar vegen indulna legjobb esetben is (ha igaz lenne az oszi xbox2 bolti megjelenes), addigra mar valoszinu az r520 is piacon lesz pc fronton.
Teljesen igazad van, viszont presztizs gyozelemre hajtanak a gyartok igy barmi elkepzelheto, aztan a tesztelokon kivul max. 100 hardcore moddernek jut ezekbol a kartyakbol, ezek mar a highend felett helyezkednek el very high end
Szep majus ele nezunk az biztos, xbox2 premier, E3 (ps3 es nintendo bemutatokkal), sw3 (ez kicsit off), es egyre tobb terjengo info a nextgen vgakrol
Nagyon kivancsi leszek mit alkot az ati, sikerul e ujra egy ''r300-at'' csinalniuk, es persze arra is az nv mit lep -
Raymond
titán
A #26, #29, #100 es mas topic-okban talalhato hosszaszolasaim utan utan akkor meg egy szog a klasszikus ''pipeline felfogas'' koporsojaba'': Bővebben: link
-
kisfurko
senior tag
Ez a processzorok nem képesek kihajtani dolog szerintem nem állja meg a helyét, ez olyan, mint régen a T&L nélküli kártyák esete. Ott is azért nem bírta a CPU, mert felesleges munkát végzett. Pl. még mindig hiányzik az adaptív tesszeláció. Az árnyékok is csak igen nagy CPU terhelés mellett számolhatók jelenleg. Az idióta textúrabeállítások, renderstate-ek is mind-mind lassítanak. No meg ott van még az, hogy ne lineárisan interpoláljunk vektorokat, mert az gáz...
-
Raymond
titán
''...kiderült, hogy 1280×1024-ben az izmos P4 csak nyolc futószalagos VGA-t bír kiszolgálni. Ha lesz rá módom, akkor csinálok hasonló 3D motor tesztet további VGA-kal is.''
Tenyleg kene egy tesztet csinalnod, ugyanis az irasbol levont kovetkeztetesek nem igazan tukrozik a realitast. Igaz hogy a P4 annyira limitalt, de a P4 es kulonosen a Prescott magos verzio nem eppen ''jatekbarat''. Az elert eredmenyek egy A64 3800-al ezt meg is mutatjak: Bővebben: link Ugyanazon a Regulator palyan a felbontas novekesesevel folyamatosan csokken az FPS. A manapsag olyan nenpszeru alacsony orajelu A64-ek is mar alaporajelen (2 Ghz) lekorozik meg a tulhajtott a P4-et is.
''A VGA-k megfelelő kifárasztására már csak az árnyalási egyenletek újragondolásával van lehetőség.''
Ez vilagos - az arnyalasok nelkul semmi fejlodes nem lenne, mivel a sima multitexturingal nem tudod a kivant eredmenyeket elerni. Ehez a pixelmanipulacio szukseges, ahoz pedig az aritmetikai egysege szamanak novelese a fontos.
''Lassan oda jutunk, hogy elfelejthetjük a régi jó fifikás egyszerűsítő árnyalómódszereket és mindent fotonszinten lehet majd VPU erőből ray tracelni. VAGY! Bedőlünk annak, amit most éppen a gyártók csinálnak''
Raytracing nem a varazsmegoldas. A kulonbozo shading valtozatok sokkal jobb eredmenyt adnak. A raytracing hasznalata nem kimondottan szukseges szemetgyonyorkodteto es/vagy realisztikus eredmenyek eleresehez.
''Már korábban nézegettem a Ruby demo kapcsán előkerült bőrmélységi fényvisszaverést, ami fantasztikus komplexságot tud adni az árnyalásnak, de a végső hatás egy gyors jelentnél semmivel sem jobb egy egyszerűbb glow effektnél''
Ez nem egeszen igy van. A siok kis ''alig lathato'' tipusu effektbol all ossze a vegso kep. Ott nem fogod kesergelni az egyes algoritmusok altal elert hatast kulon kulon, de a vegeredmenyen meglatszik. Ezert tetszik pl. a HL2 renderelesi stilusa - az effekteket nem onceluan hasznaljak (nem az ember pofajaba nyomjak) hanem az osszhatas elosegitesere vannak ott. -
rocket
nagyúr
Ez oke, de anno az fx szeria alatt, nyomat nem lattam ilyes fajta mentalitasnak itt ph-n, pedig az egesz mas tortenet volt, ott valoban egy gyengebb kartyarol volt szo, jelenleg meg max. adok-kapokrol lehet beszelni.
Szerintem csak torekedni kene az egyensulyra, es nem 10:5 aranyban csinalni a dolgokat, pl. hirek formajaban, neha olyan hirek is felkerulnek amik tenyleg igazi bulvar hirek, es a valos gyarto bejelentesen alapulo cikkek meg megse lesznek emlitve.
Valoban igy van, de ez egy ideje mar lathato, hogy a cpu fronton stagnalas van, ami visszaveti jelentosen a vga-k szerepet jatekok alatt, talan majd iden elmozdul ez az allapot pozitiv iranyba.
Igy van, de azzal total valra lehetne a mai vga-kat is fektetni meg, ezert kell kompromiszumokat kotni a jatekok keszitoinek.
Ezen kivul az is hozzatartozik az igazsaghoz, hogy keves a kesz jatek, amit tenyleg kesz van a megjenelesekor, ma mar szinte minden jatek tele hibakkal jon ki, aztan szepen naponta/hetente jonnek a patchek, hogy olyan hatalmas hibakat javitsanak, mint akar egy termekkel valo inkompatibilitas (bar ezt a gyartok szoktak driverbol megoldani sokszor).
Most ismet, jonnek majd talan merfoldkonek szamito enginek 1-2 even belul, unreal3, farcry2 (bar ez inkabb egy tupirozott engine lesz), ezek szerintem nagy hangsulyt fognak mar fektetni az arnyekolasra, es lesz is vas addigra ami birja majd az iramot.
Mondjuk itt meg eszembe jutott egy dolog, ma is vannak mar jatekok amik megfektetik a vga-t max detail, szurok mellett, akar 1280x1024ben is, viszont ezek vagy megeloztek a korukat, vagy egyszeruen rosszul vannak optimalizalva,a hw-t meg nem tudjak meg 80%-ban sem kihasznalni.
Ezzel is egyetertek, kikockazva van jelentosege, de ezzel is ellehet venni a vga erobol (ha van meg tartalekban), megha akcio kozben nem is ezt nezegeti az ember, hogy milyen szep ruby bore
Ezen en is gondolkodtam mar parszor, hova tovabb ? elkell mar mozdulni valamerre, mert nagy falakba utkoznek egy ideje a keszitok, hogy ez aztan az o hibajuk (nincs ido,penz), vagy a hw-el kotott kompromisszum resze, azt nem lehet kivulrol megitelni, vagy akar a ketto vegyesen is lehet.
Ha valoban lehet 256 r300-at egybekotni, akkor biztos, hogy van ilyen system valahol, akar a nasanal, majd 1-2 ev mulva megtudjuk az inq-tol -
rocket
nagyúr
Az igen, es miert most kerult elo azt nem ertem
Inq neha eloszed ilyen dolgokat, lehet nem tudnak milyen pletyit kitalalni neha mar
Ezek valoban merfoldkovek, de sm3.0 nem az mint ahogy a hdr, meg a 3Dc se.
Ezek egy merfoldkoben letezo dolog lehetnek maximum, igy annak a reszei csak, de nem merfoldkovek. -
Raymond
titán
Es az NV valasza:
Bővebben: link -
Raymond
titán
Par konc:
Bővebben: link -
Raymond
titán
Errol beszeltem mar egy ideje:
Bővebben: link
Ket ember hozzaszolasait erdemes kulonosen figyelni - DaveBaumann (akinek van hozzaferese az infokhoz, de nem kell minden technikai reszletet ismernie) es aaaaa00 (aki tudja is mirol beszel)...
Azert innen linkeltem, mert itt kezdodik az erdekes resz az utobb emlitett uriember hozzaszolasaival
[Szerkesztve] -
rocket
nagyúr
Ebben egyetertek, de mindenhol ez zajlik.
Szerintem nagy resze van az internetnek ebben, hogy a maximumra torekedjenek, hogy aztan mint szelvesz terjedjen a hir, hogy ez a kartya ennyivel jobb mint amaz.
Hatalmas marketing erovel biro ipar lett a ''licitaljuk tul a masikat sokaig meg semmire nem jo dolgokkal'', hogy aztan elmondhassak nekunk, hogy ez ennyivel gyorsabb, vagy ennyivel tobbet tud.
Emlekszem meg volt egy hir valamikor tavaly nyar fele talan, hogy stagnal a vga piac, es az elemzok azt vartak, hogy masfel-ket evre fog noni a termekciklus, erre semmi lassulas nem latszik, kozben a cpuk meg a jatekok mar nem tudjak a lepest tartani a vgakkal.
Bar vegulis a rancfelvarras egyik modja a termekciklus kiterjesztesenek, pont ugy jon ki a lepes, hogy amig az egyik gyarto plasztikaztatja magat, addig a masik uj chipel jelentkezik.
Erdekes lenne latni, ket vadiuj technologia egymasnak feszuleset, egy idoben, az lenne az igazi, valaszt adhatna a kerdesre, melyik is a jobb chip -
rocket
nagyúr
Ezzel tisztaban vagyok, csak mar mikor eloszor olvastam a cikket se ertettem, hogy erre miszukseg ?
Egy forumon terjengo platykat cafolni, abba belegondoltal hogy ezzel mar elore negativ velemenyt alkottal egy kereskedelmi forgalomban nem letezo termekrol?
Es mivan ha valami valora valik a cafolatok kozul? -
Raymond
titán
Erre gondoltam a #26 es a #29-ben amikor azt mondtam ideje lenne tovabblepni a klasszikus pipeline felosztason amikor a kartyak teljesitmenyet es lehetosegeit nezzuk.
''Lassan elérkezünk az univerzális ''shader egységhez'', amiből lesz vagy 200 egy prociban és hozzá egy marhanagy vezérlőcucc ''
STI CELL ? -
Raymond
titán
''...csak 300 MHz-en bír menni mert túlmelegszik meg instabil, és akkor leveszik a 32 bitet 24-re ergo jelentősen csökken a tranzisztorszám, nem melegszik annyira és elmegy 400 MHz-en.''
Annyit tennek hozza hogy ekkora hordereju valtozast nem lehet ket tape out kozt veghezvinni. Akkor inkabb marad 300-on, javitjak amit meg lehet a tobbi meg a szoftver dolga lesz. Na meg a marketinge -
Raymond
titán
Nem az egyforma PS es VS egysegekre gondoltam, azoknak a SM4-ig tenyleg nincs ertelmuk. A klasszikus pipeline-hoz tartozo reszegysegek (ROP, ALU) kozti munkaelosztasara gondoltam inkabb, pl. hogy nincs annyira a quad-hoz kotve a dolog. Az NV 2-2-es mar egy uj iranyba valo lepes volt. Ez meg tovabb fokozhato. Pl. annak egy tovabbfejlesztett valtozata valami hasonloval mint az NV43 megoldas ahol elmeletileg 8 pipeline van, megis csak 4 pixel-t ir ki orajelenkent. Annyira viszont nem veszelyes a dolog a kivallo crossbar controllernek koszonhetoen.
Arra akarok kilyukadni, hogy a teljesitmenyt sokfelekeppen lehet novelni, ezert nem kene annyira a regi, klasszikus pipeline felosztashoz ragaszkodni. Perszehogy meg lehet majd talalni oket az uj architekturaban is, de mi ertelme van az alapjan osszehasonlitani ket chip-et, ha pl. az egyikben a pipeline ket textura egyseg es ket aritmetikus (2+2) a masikban meg 2+3 a felosztas ? Sot a load balancing, a belso regoszterek szama stb. is teljesen mas lehet, igy ket 2+3-as kartyanak is teljesen mas lehet a teljesitmenye egy-egy benchmarkban. (Ez mar most is latszik az NV40 vs. R420-nal).
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 6700XT 12GB Videokártya!
- Csere-Beszámítás! MSI Suprim X RTX 3080 10GB Videokártya!
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- Apple iPhone 12 Pro 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB THERMALTAKE Core V21 Enermax 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest