- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Kedden érkezik a Galaxy S25 Edge
- iPhone topik
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Fotók, videók mobillal
- 45 wattos vezeték nélküli töltés jön az új iPhone-ba
- VoLTE/VoWiFi
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doze
aktív tag
Itt a válasz:
Köszönjük, hogy kérdésével a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájához fordult! Adatait bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek nem adjuk ki.
Elsőként engedje meg, hogy felhívjam a figyelmét arra, hogy a bolognai rendszer nem azonos a kreditrendszerrel: a kretialapú oktatásszervezés már a bolognai reformok bevezetése előtt elterjedt Magyarországon. Egyébként az osztatlan képzések (orvos, jogász stb.) is kreditalapú képzések, amelyek a bolognai rendszernek is részei (osztatlan mesterképzésnek is nevezik őket).
Kérdése a szigorlatok rendszerére vonatkozik.
Megítélésem szerint a szigorlatoztatás rendszere, az Ön által leírt formában szabályos. A 2011. évi CCIV. törvény (Nemzeti felsőoktatásról szóló törvény) 49. § (5) bekezdés rendelkezése értelmében "Egy adott ismeretanyag elsajátításáért egy alkalommal adható kredit." Ezt a törvényi előírást a vonatkozó eljárási rendje - az Ön által leírtak szerint - teljesíti.
A kérdése másik része arra vonatkozik, hogy elfogadható-e 0 kredites kötelező tárgyak hirdetése a képzés során. A Nftv. 49. § (1) bekezdés értelmében "A felsőoktatási intézményben folytatott tanulmányok során a tanulmányi követelmények teljesítését – az egyes tantárgyakhoz, tantervi egységekhez rendelt – tanulmányi pontokban (a továbbiakban: kredit) kell kifejezni és érdemjeggyel minősíteni. A hallgatónak az adott képzésben történő előrehaladását a megszerzett kreditek összege, minőségét az érdemjegye fejezi ki."
A fenti jogszabályhely alapján megállapíthetó, hogy a vonatkozó eljárási gyakorlat minden bizonnyal megfelel a törvényi előírásoknak. Tekintettel ugyanis arra, hogy a szigorlat során korábban már teljesített tantárgyak tudásáról ad ismételten számot (amikért az előírt kreditmennyiséget is megszerezte), új tudás elsajátításának kötelezettségéről ebben az esetben nincsen szó, a vizsga célja a korábban megszerzett tudás rendszerezése, összefüggéseinek kibontása. Ettől még természetesen érthető, ha felháborodott, hiszen a gyakorlatban egy szigorlatra valóban készülni kell, számos munkaórát kell befektetni annak teljesítésébe.
-
bambano
titán
azért, mert a keresleti függvény pénzhez rendel mennyiséget, tehát nem az inverzét kellene ábrázolni. kínálati függvény dettó.
azok a függvények, amiket pl. guglis képkereséssel meg lehet találni, arról szólnak, hogyha a népek q mennyiséget vásárolnának, p lenne az ára. pedig a keresleti függvény definíciója nem ez.
-
bambano
titán
akárhol néztem, mindenhol van kötelező szakmai gyakorlat, ezt vagy belesuvasztják valamelyik nyári szünetbe, vagy külön félév van hozzá, mint bsc-n.
tehát igen, az msc négy *szorgalmi* félévből áll, ahogy te is mondtad. Ez nem jelenti azt, hogy mindegyik msc-t el lehet végezni 4 félév alatt. -
greenity
senior tag
Nem mondtam, hogy a bolognai rendszer hibája lenne. Ez nálunk van eltolva de nagyon... Főleg akkor ha azt nézem, hogy kb két kurzuspáron kívül, mindent megtanítanak bsc-n ami osztatlanon megvolt. Telepakolnak töltelékekkel, amikre amúgy szükség van... csak azt nem értem, hogy az ő egyetemi diplomájuk ugyanazt fogja érni mint az enyém. (Tudásügyileg én jártam jobban....)
szerk.: pont ezért volt felesleges az első közgáz óránk... értelmesebb helyeken megtanították még középsuliban. Szerencsémre ilyen helyről jöttem... Bár belátom, iszonyatos különbségek vannak a középsulik között, még akkor is, ha gimnáziumokat nézünk és akkor is ha szakközepeket...
-
proci985
MODERÁTOR
a jelenlegi bolonyai rendszer semmit nem ér. az első probléma, hogy az egyetemek nem szólhatnak bele, hogy kiket vesznek fel. így bekerül egy csomó hallgató, akik még azt se tudják, hol az egyetem (kinek a szobra van az aulában
), nemhogy értsenek is hozzá
erre ez úgy van megoldva, hogy minden jelentkező hallgatónak el kell érnie egy bizonyos szintet, tehát adott tárgyaknak meg kell lennie. egy szociológusnak, gépészmérnöknek, sejtbiológusnak és programozónak ez értelemszerűen eltérő. lemorzsolódás így is van, de ha nem tetszik nekik, akkor jellemzően úgyis otthagyják az első két hétben a helyet. az első alapozó kurzusokat pedig úgy kell megoldani, hogy a bekerülési feltételek mellett azért megoldhatóak legyenek. tehát ez nem a Bolognai rendszer hibája.
A másik, hogy az egyetemek összevonása nem úgy sikerült, ahogy kellett volna.
ez megint implementációhiba, nem a keretrendszeren múlikA harmadik, hogy miért hat év a bsc+msc
erre három év a bsc és kettő az msc általában (spec esetek vannak). megint nem a Bolognain múlik.van benne minimum két tinglitangli félév, konkrétan minek is?
korábban ha megnézed pont a töltelékkurzusok ellen keltem ki. ha a munkaerőpiacnak nem kell (és nem is fog kelleni), a diáknak nem kell (és nem is fog kelleni), akkor az adott tudást lehet nem kell bevenni a tantervbe.Közgázt meg ilyeneket tanítani kellene mindenkinek
pontosan, mindenkinek. mivel a többség/legalább az emberek fele nem jut el felsőoktatásig, ezért ezt még középiskolában le kell tudni.(#38) greenity : ez nem bologna hibája.
baluka26: nem ismerem a magyar viszonyokat, itt 3+1 (MA) / 3+2 (MSC) az összetétel
-
-
bambano
titán
egyébként igen, kell. csak szeretnék már látni egy rendes közgáz tananyagot, mert amik eddig voltak a kezemben, azoktól sugárban a falig.
teljesen jogosnak tartom a hallgatói észrevételeket, amíg egyes közgázos tananyagokban például a gázolaj mértékegysége négyzetméter. egy rendes matematikusnak három napjába kerül leszedálni magát arra a szintre, hogy őrjöngés nélkül képes legyen elolvasni az anyagot.
-
bambano
titán
a jelenlegi bolonyai rendszer semmit nem ér. az első probléma, hogy az egyetemek nem szólhatnak bele, hogy kiket vesznek fel. így bekerül egy csomó hallgató, akik még azt se tudják, hol az egyetem (kinek a szobra van az aulában
), nemhogy értsenek is hozzá. Emiatt a bsc képzés jelentős része az ótvar gimnáziumi képzés pótlása. Utána meg marad egy kis idő valami egyetemre is. Aki meg továbbmegy msc-re, az meg sok mindent tanulhat újra, mert azon is rosszul van összerakva a tananyag.
A másik, hogy az egyetemek összevonása nem úgy sikerült, ahogy kellett volna. nem igazán szűntek meg a párhuzamos oktatások, miközben sok helyen a tananyagot az határozza meg, mit tudna tanítani a székébe erősen kapaszkodó nyugdíjas.
A harmadik, hogy miért hat év a bsc+msc? Miért 7 azaz HÉT félév egy három éves bsc képzés és miért ÖT félév egy kétéves msc? van benne minimum két tinglitangli félév, konkrétan minek is?
Közgázt meg ilyeneket tanítani kellene mindenkinek egy olyan országban, ahol a profit még mindig szitokszó, a tőkés meg lejjebb van társadalmi elismertségben, mint a szicíliai maffiózó.
-
proci985
MODERÁTOR
beszélj valamelyik tanulmányi ügyekkel foglalkozó hökössel. ha olyan nincs/szerinte minden rendben van, akkor kéne lennie egy országos szintűnek is.
mikro/makronak igazából középiskolai/gimnáziumi anyagnak kéne lennie, társadalomismeret (= szociológia) szintén. jog és történelem társadalmi aspektus miatt lehet érdekes, de kérdés mekkora hangsúlyt kap.
(#30) greenity: erről van szó.
-
Doze
aktív tag
Egyik ismerősöm (végzett már) 5 éves osztatlan képzésbe nyert felvételt... de már kreditrendszerben. A lényeg az hogy ők voltak az átmenet... Utánuk jött a Bsc+Msc. Mikor leállamvizsgáztak felvetették nekik hogy Msc-s bizonyítványt kapnak majd.... hát mondanom sem kell majdnem felgyújtották a TO-t. A dékánt meg rendesen megnógatták..
Aztán: Okleveles Gépészmérnökök lettek...
De az a kaotikus állapot ami itt volt leírhatatlan.... Voltak ugye:
-Osztatlan egyetemi képzésben lévők (kredit nélkül)
-Osztatlan egyetemi képzés (kredites)
-Osztott Bsc kreditesVizsga: Külön Bsc, osztatlan 1, meg osztatlan 2... a kredit nélküliek elég hamar kifutottak, de a kredites osztatlanokból még a mai napig is akad...
Volt akit átsoroltak Bsc-re mert nem akartak kiírni tantárgyat mondjuk 5-6 embernek... ezért ők Bsc-sek lettek... Akkor volt olyan akinek a szakirányt rántották ki a lába alól, nem folytatták tovább (kevesen voltak)
No mind1 förtelmes volt,
proci985: Akkor ezzel kihez forduljak? Az oktatási államtitkárhoz?
-
proci985
MODERÁTOR
a szigorlat tudomásom szerint nem bolognai konform. eleve olyan anyagrészeket ölel fel, amiből már kreditet kapott az illető, illetve 0 kredit eleve értelmezhetetlen, azt jelentené 0 óra a felkészülési idő.
(#22) bambano: én úgy látom, hogy a magyar Bolognai implementáció nem az igazi.
másik vélemény: a Bolognai rendszer jó, három év alatt át lehet menni elég anyagon a szakmák jórészében, hogy utánna a delikvens el tudjon kezdeni szakmán belül dolgozni. csak ehhez az kell, hogy az összes felesleges tölteléktárgy kikerüljön, illetve első héttől szakosítani kell, mert nincs idő két éven keresztül alapozni. pl 5 éves infos képzésekben belefér a rendszergazdáknak/hálózatos szakembereknek számítógépes grafikát oktatni, de sok szükségük garantáltan nem lesz rá.
greenity: alternatív nézőpont: vagy nektek van túl sok kreditetek az elvégzett munkamennyiséghez képest, vagy nekik túl sok.
erre úgy oldották meg a problémát, hogy három évbe nem fér annyi, mint négybe, hogy a régi computer sciencet szétvágták új computer sciencere, webprogra, infrormációs rendszerekre (azon belül data warehouse/modelling), software developerre (game developer), és hálózatosra. átfedések vannak, de alapvetően eltérő piaci (tehát céges munkaerő) igények ellátására lettek kitalálva, és eltérő kompetenciát is adnak.
-
greenity
senior tag
Én most döbbentem rá, hogy hajszállal kevesebb a BSc-s záróvizsga tételsor, mint az osztatlan képzéses régi államvizsga tételsor.... ebben az a jó, hogy míg én a mesterképzésen államvizsgázom, az osztatlanos is velem teszi különböző tételsor 1 vizsga.. imádom....
Ilyenkor el lehet gondolkodni, hogy most a mi papírunk ér többet, vagy az övé kevesebbet. A válasz: csak ezzel egyébként sem lehet túl könnyen elhelyezkedni..bambano s milyen jól teszik...
-
Doze
aktív tag
Kezdjuk pl: Mechanika szigorlat egyáltalán Bsc konform? Mert míg nálunk van, másnál már nincs.... Nézegettem én az adatlapot, az van benne hogy az előző 3 tantárgyból tudjál mindent. Ennél fogva elég tág fogalom.
De már a Bsc rendszer bevezetésekkor voltak érdekes dolgok.... pl ugyan az az anyag mennyiséget nyomják le a torkunkon mint anno az 5 éves képzésben... csak 3,5 év alatt. A szöveg az hozzá há akkor hova lesz a színvonal... na puff. Ja mikor 5 zh meg 10 beadandó van egy héten (tanrend szerint, tehát nem 60 kreditet felvéve stb) A hök meg bólogat, reggel 7-kor zh... Néha úgy vagyok az egésszel legszívesebben otthagynám.... Mentem volna autószerelőnek...
Azt meg had ne mondjam 40 éves jegyzetekből kell tanulni, meg had ne mondjam tanáraink nem oktatnak stb... hanem külsős munkával foglalkoznak, majd aztán oktatnak... Van olyan tantárgyunk ami szerintem 30 éve biztos nem változott.... Jó a matek ugyan az marad...De pl: a szerszámgépek, meg mondjuk a gépelemek.. 1978-as jegyzet... Beadandó mondjuk szíjhajtás, 15 oldalas jegyzőkönyvvel. Meg kézzel rajzolt A0-ás lepedő. Amit 3x átfirkálnak filctollal majd csak akkor veszik be...Persze AutoCAD nem elfogadott.. egyszerűen marha elmaradott az egész rendszer/tanárok. Stb.
Most tudom lehet mondani: El lehet menni kéremszépen... De nekem kell az a diploma.
-
proci985
MODERÁTOR
A legjobb az volt mikor valami buzgómócsing bement a megoldott mechanika szigorlati feladatsorokkal hogy jó e? Annyira jó volt hogy a köv. vizsga alkalomkor összerakott egy olyan sort
a számonkérés és a tantárgyi adatlap célkitűzései között megfeleltetésnek kell lennie. ha a vizsga nem konform a tantárgyi adatlappal, akkor irány a HÖK tanulmányi felügyeleti része. ha nem vagy biztos benne, akkor szintén. a magyar rendszert nem teljesen ismerem, de a Bolognai Rendszer frameworkje elvileg ugyan az, mint itt.
greenity: az nem baj, ha tudják, hogy megbízható vagy, segítőkész (szociális) és még értesz is eléggé hozzá, hogy tudj segíteni. ez a hármas eléggé ritka és megbecsült együttállás, ahogy én láttam. doktorandusznak kell gyakot is tartania, oda meg ezek a tulajdonságok kellenek.
ha meg az alsóbbévesek ismernek, akkor már félig nyert ügyed van. bár pl elég vicces bemenni az ember régi gólyáihoz, hogy heló, jöttem gyakot tartani
. na ilyen helyzetekben kell elővenni a másik "sapkát".
arra egyébként tényleg ügyelj, hogy Neked is csak 24 órából áll a nap. segíteni lehet, de több órát scannelgetni az ember csak nagyon nyomós indokkal áll neki.
bambano: pontosan, határoknak kell lennie. akik elérik a határt, azoknak át kell menniük, akik pedig nem, azoknak nem. ez jelenthet 0 és 100%os teljesítési arányt is.
-
bambano
titán
tanárt utólag is fel lehet nyomni, mikor már a kezedben van a diploma. egyszer csináltunk akkora balhét (az középiskolai tanár miatt volt), hogy visszavonták a diplomáját.
"húzott egy határt aztán aki az alatt van kampó...": de nem erről beszéltem. ez teljesítmény alapú értékelés, ezt kell tudni, ha tudod, átmentél a többiektől függetlenül, ha nem tudod, megbuktál a többiektől függetlenül. szerintem ez egyetemen rendben van.
a probléma ott van, mert ilyet is csinálnak, hogy eldönti: 100 emberből ma 20-at enged át, ha átengedte a 20-at, a többit akkor is megbuktatja, ha mind nobel díjas szinten vizsgázik. mert itt nem azért buksz, mert nem tudtad, hanem azért buksz, mert a névsor végén voltál. ami tahóság.
más kérdés, hogy mindkét oldalon vannak problémák, alapvető képességekkel sem rendelkező diákságtól kezdve nettó marhaságot tankönyvben leíró tanárokkal bezárólag... meg az ilyen 70 és koporsó közötti őskövületek, akik még ragaszkodnak a sohasemvolt kiváltságaikhoz és nem hajlandók időben félreállni, pedig a világ elment mellettük...
-
Doze
aktív tag
Most tekintsünk el az egyetemi rémhírektől, szóbeszédektől stb.. A baj csak az hogy saját magam is megtapasztaltam ezt-azt...
Vannak olyan "megkövesedett" személyek a felsőoktatásban, akiknek olyan kapcsolat/ismerősi rendszere van az egyetem berkein belül, esetenként még kívül is. Hiába nyomod fel, lehet kap egy fegyelmit, de 2 évre abból a tárgyból neked bukó van. Volt egy haverom aki bejátszotta ezt... egészen vizsgabizottságig 3 "független" tanár meg ő egyedül... készült a srác rendesen stb.. szerinted átment? NEM... mert végcél az hogy letudd a tárgyat, de ha kekeckedsz akkor véged van. Mert bár 'korrekten' vizsgáztatnak de lehet olyan kérdést feltenni, ami irreleváns apró betűs rész...
Nekem is volt olyan tanárom aki szigorú volt, húzott egy határt aztán aki az alatt van kampó... ha 100 emberből 99 alatta volt annyi... de volt 100/75 arány is, saját elmondása szerint is büszkének érezte magát ilyenkor. Nekem is volt 2x is hogy 1 pont hiányzott.... de harmadjára megvolt az a pont és átmentem... gratulált Pont.
De az amikor önhatalmúlag "a hatalomtól megrészegülve" kényére kedvére intézi a dolgokat... mert most rossz passzban van... meg amúgy is Bsc meg amúgy is egy ingyenélő bagázs vagyunk stb... Sok embert ez fájdalmasan érint, esetenként évekre ott marasztalja az egyetemen stb... nem érdekli mert neki most rossz kedve van.... Nekünk pl az egyik tanszékvezető ilyen.... előadáson a 1992-es felsőoktatási törvény okolta hogy ilyen híg társaság vagyunk, ezen felül elmondta hogy nem kellett volna globálissá tenni a felsőoktatást. Ja meg azt hogyha rektor lenne akkor ő rendet tenne...
Király
Komolyan mondom az ilyen emberek még 10 forintért akarnak 1 kiló kenyeret venni... fehér köpenyben alszanak otthon.. stb
-
greenity
senior tag
Egyeztetés alatt azt értem, hogy pótóra, mert elmaradt, vagy pótzh, javítózh..
Ezeket én úgy oldottam meg, hogy volt egy levelezőlistánk, ahova leírtam, hogy a tanár mit ajánlott, aztán megvitat, visszamegy.Amikor az Intézet Anyjaként preferált tanár már fb-n zaklat, hogy akkor mit is beszéltünk meg, mikor lesznek a beszámolók jól mutatják, hogy megszokták, hogy kire lehet számítani....
-
Doze
aktív tag
Mondjuk a csoportos tanulásra azt értem mikor feladatokat oldunk meg.... esetenként olyan példákkal ami 2+ oldal. Ilyenkor van értelme együtt tanulni mert több szem többet lát... ki ezt, ki azt ad hozzá... egyedül meg marha könnyű elszúrni. Elméletet ami elég specifikus, vagy definíciót tanulni meg úgyis egyedül kell.
Mondjuk nem tudom mit értesz, a tanárral egyeztetés alatt... nekünk megmondja a tanár ekkor-akkor van ez-az aztán annak úgy kell lenni.... mondjuk némelyik marha rugalmatlan. Ezt viszont nem árt tiszteletben tartani mert képes besz*patni.... Mondjuk úgy hogy, 110 emberből 11 ment át... minden héten, Sorolhatnám.
A legjobb az volt mikor valami buzgómócsing bement a megoldott mechanika szigorlati feladatsorokkal hogy jó e? Annyira jó volt hogy a köv. vizsga alkalomkor összerakott egy olyan sort... hogy 1 hét tanulás után nem tudtam belekezdeni... és nem érdekelte mennyi ember bukik meg, de 50-60 százaléknál többet soha nem enged át... ilyenkor nem értem am az egész oktatást... ha mondjuk 80% tudja legalább elégséges szintre akkor sem megy át több ember.... egyébként a rövidített 2 és 3 betűs egyetemeken megy ez... jómagam is ebben a félévben voltam 20x vizsgázni mi az eredménye?: 15 kredit...
-
greenity
senior tag
Érdekes, nálunk, minden alapképzéses évfolyamon alig van lány, mégis ők azok akik a hátukon viszik a csoportot. Az egyik barátom a csoporttársnőjét Anyunak hívja.. mert mindent ő intézett, ő ment egyeztetni a tanárokkal, ő irányította a közös tételírást, stb. Valahogy így alakult ez nálunk is. Annyi a különbség, hogy engem minden évfolyam úgy ismer, hogy szívesen segítek, a másik lány, meg most már oktatóként.
Sosem volta, a csoportos tanulás híve, volt néhány próbálkozásom, de abból az lett, hogy 5-10 főnek próbáltam elmagyarázni a dolgokat. Kiegyeztünk, hogy inkább egyenként, vagy sehogy.
A tanárok nálunk is így viselkednek. Bár elhajtani egyik sem szokott, de van, akinek írhatok éjfélkor és válaszol, és van akinek a nyakára kell járni, hogy segítsen, ennek ellenére segít. Szóval igen, az emberek sokszínűek és meg kéne tanulnom egyensúlyban tartani a segítséget
-
Doze
aktív tag
Hát a saját tapasztalataim szerint, nálunk egyetemen azzal indítanak hogy közösen oldjuk meg a beadandókat, próbáljunk együtt tanulni stb... csak mikor én is elkezdtem az egészet fél-egy év alatt összekovácsolódtunk... a kreditrendszer áldásos hatása miatt meg szétszóródtunk... így elég nehéz együtt dolgozni idegen/félidegen emberekkel.
Jómagam is ismertek olyan csoporttársakat akik, átbuszoznak a váráson csak azért, hogy lepasszoljanak valami anyagot. (nagyon rendesek)... no persze vannak olyanok is akik magányos farkosok, meg olyanok is akik gyűjtögetnek (legrosszabb): bekeverednek valahova mindenkit szipolyoznak, aztán megunja megy tovább... csak eljátssza ezt 4-5x nincs olyan ember aki tapasztalatból/hallásból ne ismerné....
Gépészmérnökként nálunk pl: a csajok nagy százaléka ilyen gerinctelen... Sok pasi/kevés lány... aztán ilyenkor a lányok elszállnak. (még a legrondábbak is
).... mondjuk nem mintha egy Jogász/Gazdasági karon jobb lenne... no mind1
Első lépésként szívesen segítek bárkinek, de akkor szeretem ezt hallani: hogyha kell valami gyere nyugodtan...
Ugyan ez a tanárokra is igaz..... Volt olyan aki nagy-ívben elzavart... meg olyan is akit este hétkor is az irodájában találsz, és olyan a hozzáállása mintha most kezdte volna pedig már elmúlt hatvan...
-
Vakegérke
félisten
válasz
Apollo17hu #10 üzenetére
Az utolsó bekezdés jól leírja ezt az állapotot. Hozzátenném, hogy eleinte még szépen kérnek az élősködők, később már csak kérnek, végül természetesnek veszik, ha segít az ember, mintha ez a kötelessége lenne. Ha pedig egyszer elhangzik, hogy "nem", akkor jön az elképedés, felmenők emlegetése, örihari.
-
Apollo17hu
őstag
Szia!
Van még egy nézőpont, amit érdemes figyelembe venni, ha segítőkészségről van szó.
Korábban én is hozzád hasonló cipőben jártam, de egyetemen az oktatók a tárgyak követelményeinek ismertetésekor mindig hangsúlyozták a csoportos munka értékelését. Ez azt jelentette, hogy a félév végén leadott - érdemjegybe beleszámító - csoportos (3-5 fő) munkáknál meg kellett határoznunk, hogy ki mennyiben járult hozzá a feladat elvégzéséhez. Természetesen a csoportban mindig akadt valaki, akinek "fontosabb dolga akadt" a közös munkába történő besegítéskor. Mivel a hozzájárulás meghatározása pozitív irányban csak minimálisan tudta módosítani a kapott érdemjegyet, ezért általában mindenkit ugyanolyan súllyal tüntettünk fel.
Negyedévre jutottam (ill. jutottunk néhány évfolyamtárssal) el arra a szintre, hogy egy srácot - akit csak a legelső és az utolsó szemináriumon láttunk (egyébként e-mailben tartottuk a kapcsolatot) - közös megegyezéssel "kinulláztunk" a csoportos munkában. Ki kell emelni, hogy nekünk ettől lényegesen nem lett jobb az értékelésünk (neki viszont annál rosszabb), korábban és később sem találkoztunk vele.
A srác félév közben azzal mentegetőzött, hogy dolgoznia kell egyetem mellett, ezért nem tud bejárni szemináriumra, és besegíteni a csoportos munkába.
Miért nulláztuk ki mégis? Mert megértettük, miért tartották az oktatók fontosnak az egymás közti értékelést:
- nem kötelezte senki arra, hogy egyetem mellett dolgozzon (ha tényleg időhiányban szenvedett, választhatott volna másik, kevésbé "melós" tárgyat),
- amíg mi az egyetemi tárgyainkra készültünk, ő a szakmai karrierjét építette,
- de az is lehet, hogy egyszerűen csak lusta volt és inkább az egyetemi bulikat preferálta.Ami viszont a legfontosabb: kapott egy olyan leckét, amitől talán valamelyest pozitív irányba változott a hozzáállása. Biztosan szemétládának tartott minket, de az ilyen embereknek muszáj néha koppanni, különben azt fogják hinni, hogy nekik mindent lehet.
A túlzott segítőkészség egy altruista viselkedésforma, azt jelenti, hogy mások feladatát végzed el, saját szabadidődet csoportosítod át másokhoz. A te erőforrásaidon élősködnek, amit csak a legritkább esetben viszonoznak. A "köszönömök" is mehetnek a padlásra...
-
bambano
titán
az ár az nem mindig pénz. hanem valami viszontszívesség is lehet. ha neki nem kell semmit tennie, elkanászodik. tehát mondhatsz olyat (mondhattál volna anno), hogy oké, bescanneled neki x jegyzetet, de neked meg szükséged van y jegyzetre, szerezze meg. vagy amíg miatt a scanner fölé görnyedsz, hozzon neked a boltból valami vacsorára valót.
szóval viszonozza valamivel. vagy ha nem érsz rá, akkor megmondod, hogy oké, megcsinálod, de jövő hétre van csak alkalmas időpont.
egyetemi rendszergarázda koromban egyszer megcsinálták a hallgatók, hogy félév elején hordákban jártak jelszócserére, mert elfelejtették a nyáron. de úgy, hogy másfél hónapig alig jutott időm másra. akkor lett nagyon gyorsan bevezetve a félliteres okmánybélyeg...
volt olyan esetem is, hogy munkahelyen megettem egy-két szívességet, amit azzal háláltak meg, hogy szép lassan rámtolták az összes melójukat. mire észbekaptam, már baj volt, utána évekig könyörögtem, hogy nem így kellene, nem történt semmi. Úgyhogy nemrég megmutattam, hogy mire jó a root jelszó...
-
greenity
senior tag
Ha a diszken van a fájl, azzal nincs gond. Sőt a saját tételeimet mindig elküldöm, általában be vannak scannelve, hogy ha nekem kell mondjuk Pécsen, de a jegyzet itthon van, akkor is meglegyen. Azzal nincs gond, megkeres elküld. Akkor vannak gondok, ha pl úgy kéri, hogy scanneljek, hogy maga a kézzel írott jegyzet cca. 200 oldal és másnap vizsgázom és neki adj uram isten... nah azt küldtem el később...
(A jegyzeteimet is úgy adom oda, hogy a tételekért felelősséget nem vállalok, ha biztos akar lenni a dolgában írjon sajátot.)
Szaktárstól még életemben nem kértem pénzt...
A határidők működnekazokkal bírok szerencsére
A scannelés vicces dolog, általában saját használatra teszem, ha olyan. Scannelve csak saját jegyzetet adok ki, vagy egyetemi jegyzetet, amit eleve így adtak ki, hogy fénymásolják le.
Eddig belefért a szórakozásba, szeptembertől talán megint, most vagyok elkapva ugyanazon okok miatt mint ők, csak még mindig nem tudok nemet mondani.
Egyszer csak felnövökA tanácsokat igyekszem megfogadni
-
bambano
titán
ha nem tanított minden tanár és ez az ok, akkor bukjál meg
egyébként tudni kell:
1. nemet mondani
2. határidőt mondani
3. árat mondanikülönben elkapatod őket. persze mindezt összhangban azzal, hogy neked mekkora erőfeszítés. ha csak annyi, hogy van a diszken egy fájl, amit el kell küldeni, az más megítélés, mintha át kéne másznod a fél városon, hogy bescannelj 300 oldalt (esetleg törvényt sértve) a saját előrehaladásod kárára.
sosem fogja neked viszonozni senki, akinek segítesz, akkor tedd, ha szórakozásba belefér.
-
Ritka a hozzáállásod (az enyém is hasonló), és sajnos ez baj is valamilyen szinten (ritkaság), mert belegondolva, ha mindenki segítene, és nem hátráltatná a másikat, akkor nem itt tartanánk, de az élet kegyetlen és az ember mint élőlény az egyik legvadabb ragadozó a Földön, mindent megtesz a céljaiért, mégha esetleg azzal sokaknak tesz keresztbe.
-
greenity
senior tag
válasz
andris1602 #1 üzenetére
Vannak olyanok, akik segítenek, ők a barátaim
A csoporttársas incidenst követően még tartottam egy előadást "R"-ből (órai keretek között), akkor is dumált. Utána megint kért valamit, én meg úgy kiosztottam, hogy a fél számítógépközpont azt hallgatta... egyébként nem szokásom azt mondani, hogy nem...
rw-ultra ismerős....
-
rw-ultra
tag
Ismerős a szitu (bár engem melóhelyen keresnek meg).
Én is olyan vagyok, mint Te.
Elég sok embernek segítettem már, csak úgy, mert ilyen vagyok.
Vannak olyanok, kik annyit sem bírtak kinyögni hogy "köszi", volt olyan aki a segítségemet (egy ötlet, mit és hogy) úgy adta tovább hogy az ő pici fejéből pattant ki (halálra dicsérték, azóta köszönni sem bír).
Ritka egy állatfaj vagyunk -
andris1602
aktív tag
Szia
Ha úgy érzed, hogy túl sok erőt/energiát/időt vesz el a segítés, kicsit visszafoghatod magad.. Bááár, ahogy leírtad, nekem úgy tűnik, hogy szereted, ha segíthetsz másoknakEz szerintem jó dolog, már ha nem megy el az egész a kihasználás irányába.. (A bescannelős történetben remélem nem hagytad szó nélkül)
Légy néha egy kicsit önző.Nem baj az, ha nem állsz rendelkezésre állandóan.. + nem árt egy egészséges egyensúlyra törekedni az adok-kapok terén.. Nem azt mondom, hogy kérj érte pénzt, vagy csinálj várólistát
csak ahelyett, hogy mindenkivel szemben abbahagyod a 'segítés'-t, inkább csak fordulj azok felé, akikre Te is számíthatsz, ha gondban vagy..
Én is mindig mindet az utolsó pillanatra hagyok.. és van hogy iszonyat nagy baromságoktól mentenek meg a barátaim.. Persze olyan is volt, hogy én kerítettem egy fél évfolyamdolgozatot (szabadon idézhető), mert sürgősen kellett a srácnak
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T15 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i7-8GEN I 16GB I 256GB I 14" WQHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- 0% THM 3 havi részlet! Beszámítás, 27% áfa, Sapphire Nitro+ RX 9070XT 16GB készletről
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest