Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz bambano #32 üzenetére

    a jelenlegi bolonyai rendszer semmit nem ér. az első probléma, hogy az egyetemek nem szólhatnak bele, hogy kiket vesznek fel. így bekerül egy csomó hallgató, akik még azt se tudják, hol az egyetem (kinek a szobra van az aulában :P ), nemhogy értsenek is hozzá

    erre ez úgy van megoldva, hogy minden jelentkező hallgatónak el kell érnie egy bizonyos szintet, tehát adott tárgyaknak meg kell lennie. egy szociológusnak, gépészmérnöknek, sejtbiológusnak és programozónak ez értelemszerűen eltérő. lemorzsolódás így is van, de ha nem tetszik nekik, akkor jellemzően úgyis otthagyják az első két hétben a helyet. az első alapozó kurzusokat pedig úgy kell megoldani, hogy a bekerülési feltételek mellett azért megoldhatóak legyenek. tehát ez nem a Bolognai rendszer hibája.

    A másik, hogy az egyetemek összevonása nem úgy sikerült, ahogy kellett volna.
    ez megint implementációhiba, nem a keretrendszeren múlik

    A harmadik, hogy miért hat év a bsc+msc
    erre három év a bsc és kettő az msc általában (spec esetek vannak). megint nem a Bolognain múlik.

    van benne minimum két tinglitangli félév, konkrétan minek is?
    korábban ha megnézed pont a töltelékkurzusok ellen keltem ki. ha a munkaerőpiacnak nem kell (és nem is fog kelleni), a diáknak nem kell (és nem is fog kelleni), akkor az adott tudást lehet nem kell bevenni a tantervbe.

    Közgázt meg ilyeneket tanítani kellene mindenkinek
    pontosan, mindenkinek. mivel a többség/legalább az emberek fele nem jut el felsőoktatásig, ezért ezt még középiskolában le kell tudni.

    (#38) greenity : ez nem bologna hibája.

    baluka26: nem ismerem a magyar viszonyokat, itt 3+1 (MA) / 3+2 (MSC) az összetétel

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Doze #25 üzenetére

    beszélj valamelyik tanulmányi ügyekkel foglalkozó hökössel. ha olyan nincs/szerinte minden rendben van, akkor kéne lennie egy országos szintűnek is.

    mikro/makronak igazából középiskolai/gimnáziumi anyagnak kéne lennie, társadalomismeret (= szociológia) szintén. jog és történelem társadalmi aspektus miatt lehet érdekes, de kérdés mekkora hangsúlyt kap.

    (#30) greenity: erről van szó.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Doze #21 üzenetére

    a szigorlat tudomásom szerint nem bolognai konform. eleve olyan anyagrészeket ölel fel, amiből már kreditet kapott az illető, illetve 0 kredit eleve értelmezhetetlen, azt jelentené 0 óra a felkészülési idő.

    (#22) bambano: én úgy látom, hogy a magyar Bolognai implementáció nem az igazi.

    másik vélemény: a Bolognai rendszer jó, három év alatt át lehet menni elég anyagon a szakmák jórészében, hogy utánna a delikvens el tudjon kezdeni szakmán belül dolgozni. csak ehhez az kell, hogy az összes felesleges tölteléktárgy kikerüljön, illetve első héttől szakosítani kell, mert nincs idő két éven keresztül alapozni. pl 5 éves infos képzésekben belefér a rendszergazdáknak/hálózatos szakembereknek számítógépes grafikát oktatni, de sok szükségük garantáltan nem lesz rá.

    greenity: alternatív nézőpont: vagy nektek van túl sok kreditetek az elvégzett munkamennyiséghez képest, vagy nekik túl sok.

    erre úgy oldották meg a problémát, hogy három évbe nem fér annyi, mint négybe, hogy a régi computer sciencet szétvágták új computer sciencere, webprogra, infrormációs rendszerekre (azon belül data warehouse/modelling), software developerre (game developer), és hálózatosra. átfedések vannak, de alapvetően eltérő piaci (tehát céges munkaerő) igények ellátására lettek kitalálva, és eltérő kompetenciát is adnak.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Doze #14 üzenetére

    A legjobb az volt mikor valami buzgómócsing bement a megoldott mechanika szigorlati feladatsorokkal hogy jó e? Annyira jó volt hogy a köv. vizsga alkalomkor összerakott egy olyan sort

    a számonkérés és a tantárgyi adatlap célkitűzései között megfeleltetésnek kell lennie. ha a vizsga nem konform a tantárgyi adatlappal, akkor irány a HÖK tanulmányi felügyeleti része. ha nem vagy biztos benne, akkor szintén. a magyar rendszert nem teljesen ismerem, de a Bolognai Rendszer frameworkje elvileg ugyan az, mint itt.

    greenity: az nem baj, ha tudják, hogy megbízható vagy, segítőkész (szociális) és még értesz is eléggé hozzá, hogy tudj segíteni. ez a hármas eléggé ritka és megbecsült együttállás, ahogy én láttam. doktorandusznak kell gyakot is tartania, oda meg ezek a tulajdonságok kellenek.

    ha meg az alsóbbévesek ismernek, akkor már félig nyert ügyed van. bár pl elég vicces bemenni az ember régi gólyáihoz, hogy heló, jöttem gyakot tartani:DDD. na ilyen helyzetekben kell elővenni a másik "sapkát".

    arra egyébként tényleg ügyelj, hogy Neked is csak 24 órából áll a nap. segíteni lehet, de több órát scannelgetni az ember csak nagyon nyomós indokkal áll neki.

    bambano: pontosan, határoknak kell lennie. akik elérik a határt, azoknak át kell menniük, akik pedig nem, azoknak nem. ez jelenthet 0 és 100%os teljesítési arányt is.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés