Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Doze

    aktív tag

    válasz proci985 #29 üzenetére

    Itt a válasz:

    Köszönjük, hogy kérdésével a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájához fordult! Adatait bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek nem adjuk ki.

    Elsőként engedje meg, hogy felhívjam a figyelmét arra, hogy a bolognai rendszer nem azonos a kreditrendszerrel: a kretialapú oktatásszervezés már a bolognai reformok bevezetése előtt elterjedt Magyarországon. Egyébként az osztatlan képzések (orvos, jogász stb.) is kreditalapú képzések, amelyek a bolognai rendszernek is részei (osztatlan mesterképzésnek is nevezik őket).

    Kérdése a szigorlatok rendszerére vonatkozik.

    Megítélésem szerint a szigorlatoztatás rendszere, az Ön által leírt formában szabályos. A 2011. évi CCIV. törvény (Nemzeti felsőoktatásról szóló törvény) 49. § (5) bekezdés rendelkezése értelmében "Egy adott ismeretanyag elsajátításáért egy alkalommal adható kredit." Ezt a törvényi előírást a vonatkozó eljárási rendje - az Ön által leírtak szerint - teljesíti.

    A kérdése másik része arra vonatkozik, hogy elfogadható-e 0 kredites kötelező tárgyak hirdetése a képzés során. A Nftv. 49. § (1) bekezdés értelmében "A felsőoktatási intézményben folytatott tanulmányok során a tanulmányi követelmények teljesítését – az egyes tantárgyakhoz, tantervi egységekhez rendelt – tanulmányi pontokban (a továbbiakban: kredit) kell kifejezni és érdemjeggyel minősíteni. A hallgatónak az adott képzésben történő előrehaladását a megszerzett kreditek összege, minőségét az érdemjegye fejezi ki."

    A fenti jogszabályhely alapján megállapíthetó, hogy a vonatkozó eljárási gyakorlat minden bizonnyal megfelel a törvényi előírásoknak. Tekintettel ugyanis arra, hogy a szigorlat során korábban már teljesített tantárgyak tudásáról ad ismételten számot (amikért az előírt kreditmennyiséget is megszerezte), új tudás elsajátításának kötelezettségéről ebben az esetben nincsen szó, a vizsga célja a korábban megszerzett tudás rendszerezése, összefüggéseinek kibontása. Ettől még természetesen érthető, ha felháborodott, hiszen a gyakorlatban egy szigorlatra valóban készülni kell, számos munkaórát kell befektetni annak teljesítésébe.

  • greenity

    senior tag

    válasz proci985 #39 üzenetére

    Nem mondtam, hogy a bolognai rendszer hibája lenne. Ez nálunk van eltolva de nagyon... Főleg akkor ha azt nézem, hogy kb két kurzuspáron kívül, mindent megtanítanak bsc-n ami osztatlanon megvolt. Telepakolnak töltelékekkel, amikre amúgy szükség van... csak azt nem értem, hogy az ő egyetemi diplomájuk ugyanazt fogja érni mint az enyém. (Tudásügyileg én jártam jobban....)

    szerk.: pont ezért volt felesleges az első közgáz óránk... értelmesebb helyeken megtanították még középsuliban. Szerencsémre ilyen helyről jöttem... Bár belátom, iszonyatos különbségek vannak a középsulik között, még akkor is, ha gimnáziumokat nézünk és akkor is ha szakközepeket...

  • bambano

    titán

    válasz proci985 #24 üzenetére

    a jelenlegi bolonyai rendszer semmit nem ér. az első probléma, hogy az egyetemek nem szólhatnak bele, hogy kiket vesznek fel. így bekerül egy csomó hallgató, akik még azt se tudják, hol az egyetem (kinek a szobra van az aulában :P ), nemhogy értsenek is hozzá. Emiatt a bsc képzés jelentős része az ótvar gimnáziumi képzés pótlása. Utána meg marad egy kis idő valami egyetemre is. Aki meg továbbmegy msc-re, az meg sok mindent tanulhat újra, mert azon is rosszul van összerakva a tananyag.

    A másik, hogy az egyetemek összevonása nem úgy sikerült, ahogy kellett volna. nem igazán szűntek meg a párhuzamos oktatások, miközben sok helyen a tananyagot az határozza meg, mit tudna tanítani a székébe erősen kapaszkodó nyugdíjas.

    A harmadik, hogy miért hat év a bsc+msc? Miért 7 azaz HÉT félév egy három éves bsc képzés és miért ÖT félév egy kétéves msc? van benne minimum két tinglitangli félév, konkrétan minek is?

    Közgázt meg ilyeneket tanítani kellene mindenkinek egy olyan országban, ahol a profit még mindig szitokszó, a tőkés meg lejjebb van társadalmi elismertségben, mint a szicíliai maffiózó.

  • Doze

    aktív tag

    válasz proci985 #24 üzenetére

    Egyébként én is 2 év alap,+1,5 év szakirány... 2 évben olyan tárgyaim vannak mint: Mikroökonómia, Makroökonómia, Vállalatirányítás, de sorolhatnék még olyanokat: mint szociológia, jogi ismeretek, technika történet.... :W

  • bambano

    titán

    válasz proci985 #20 üzenetére

    a bolonyai rendszerrel egy jó dolog van: már sokakban felmerült, hogy ki kéne vágni a fenébe... és lehet, hogy meg is teszik. az, hogy egyre több helyen akkreditáltatnak 5 éves osztatlan képzést, erre felé mutat.

  • Doze

    aktív tag

    válasz proci985 #20 üzenetére

    Kezdjuk pl: Mechanika szigorlat egyáltalán Bsc konform? Mert míg nálunk van, másnál már nincs.... Nézegettem én az adatlapot, az van benne hogy az előző 3 tantárgyból tudjál mindent. Ennél fogva elég tág fogalom.

    De már a Bsc rendszer bevezetésekkor voltak érdekes dolgok.... pl ugyan az az anyag mennyiséget nyomják le a torkunkon mint anno az 5 éves képzésben... csak 3,5 év alatt. A szöveg az hozzá há akkor hova lesz a színvonal... na puff. Ja mikor 5 zh meg 10 beadandó van egy héten (tanrend szerint, tehát nem 60 kreditet felvéve stb) A hök meg bólogat, reggel 7-kor zh... Néha úgy vagyok az egésszel legszívesebben otthagynám.... Mentem volna autószerelőnek...

    Azt meg had ne mondjam 40 éves jegyzetekből kell tanulni, meg had ne mondjam tanáraink nem oktatnak stb... hanem külsős munkával foglalkoznak, majd aztán oktatnak... Van olyan tantárgyunk ami szerintem 30 éve biztos nem változott.... Jó a matek ugyan az marad...De pl: a szerszámgépek, meg mondjuk a gépelemek.. 1978-as jegyzet... Beadandó mondjuk szíjhajtás, 15 oldalas jegyzőkönyvvel. Meg kézzel rajzolt A0-ás lepedő. Amit 3x átfirkálnak filctollal majd csak akkor veszik be...Persze AutoCAD nem elfogadott.. egyszerűen marha elmaradott az egész rendszer/tanárok. Stb.

    Most tudom lehet mondani: El lehet menni kéremszépen... De nekem kell az a diploma.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés