- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yepp: korlátlanság és streaming-modell a Yettel adatforradalma
- Ujjal lehet mutogatni a Huawei csúcsórájára
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Napfénysüti
nagyúr
Ez elég gyenge lett minőségben. Oké hogy 3-400 k elektromos kerékpárban nagyon belépőszint, de azért azokra a dolgokra amiket a cikkben említetettek igazán odafigyelhettek volna.
-
moldovan
csendes tag
Roller (lime) téma kapcsán (szerintem):
- előképzettséget igényel
- bukósisak nélkül ne
- túl kicsi a kereke
- túl keskeny a kormánya -
Bog
HÁZIGAZDA
Nem, az oké, hogy a Disznófő feletti erdei ösvény brutál meredek részein nincs esélyem, rendben. De a Szilassy úton tekertem rendesen 1-esre visszaváltva, oszt ott is tojt rám és idebízta az egészet.
Jó, hát annyiban nem bántam, hogy legalább a Watch Active2 megdicsért, hogy milyen ügyes vagyok, lévén felment a pulzusom a tökbe
Ugyanazokat az útvonalakat jártam be vele, mint a D3-mal, amíg csak enyhe az emelkedő, addig nincs lényegi eltérés, de ha már kicsit erősebb, akkor a D11-gyel többet kell dolgoznom, mert mintha elfogyna belőle az erő hamarább és akkor inkább már kíméli is magát. Pedig engem kéne kímélnie
Szóval városba továbbra is oké, a dunai hidakon nem fingik ki, a Libegőig is lazán fel lehet menni, még onnan felfelé is van help, de van egy pont, amikor már inkább hagyja a fenébe és ez nem függ attól, hogy előtte mennyi ideig vettem igénybe, szóval nincs túlmelegedési issue sem. -
vakablak93
őstag
Emelkedőn visszaváltunk és kis fokozaton de megtartva a fordulatot megyünk fel, nem gyök kettes pedál fordulattal erőlködve....bár ez is lehet....
Bog: hajrá
, de az átlag aki csak könnyebb tekerést vár el nem biztos hogy, ezzel nekiáll a szórakozni, valszeg csak hagyná a fenébe a bringát.
-
dse
tag
nem ez lehet a baj?
"A nyomatékszenzoros vezérlés a jelenleg elterjedt PAS egyszerű forgásérzékelővel szemben képes a hajtás erejéhez mérten szabályozni a rásegítés mértékét, ami különösen a meredek emelkedők leküzdésénél jelent kiemelkedő előnyt, ahogy az alábbi két ábra szemlélteti ezt.
Mint látható, a hagyományos PAS szenzor csak a pedálforgását érzékeli, így az emelkedőn a lassuló pedálfordulat esetén az igényelt motorsegítség helyett még az addigi rásegítés mértékét is csökkenti.
Míg a nyomatékszenzoros vezérlés éppen a legszükségesebb esetben az emelkedőn kapcsolja a legnagyobb rásegítésre a rendszert, és a sík úton csökkenti, lejtőn kikapcsolja a rásegítést ezzel jelentősen növelve az akkumulátor hatótávolságát."
[link] -
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
vakablak93 #85 üzenetére
Még nyomozom, hogy van-e valami hack, amivel unlockolni lehet a limitációt, az eddigi trükkök nem működtek, de előbb-utóbb valaki rá fog jönni és kiteszi a YouTube-ra
-
NoMix
tag
válasz
secretgarden #41 üzenetére
Mert nem tudják hogy nézne ki rája az ideális ajtó...
-
Bog
HÁZIGAZDA
Na, tegnap végre elvittem a D11-et én is. És elég csalódott vagyok, mert ellentétben a D3-mal ez egyszerűen egy bizonyos meredekségű emelkedőnél lekapcsolja a helpet, aztán oldd meg combizomból. A D3 az minden körülmények között igyekszik segíteni, de a D11 valószínűleg próbálja védeni a motort a túlerőltetéstől, pont ott nem segít semmit, ahol igazán kéne :-(
Pedig haladni vele jobb, mint a D3-mal, egyszerűen azért, mert nagyobb a kerék és biciklisebb az érzés, biztonságosabban lehet vele kanyarodni, lejtőn gurulni, de a másikkal simán felmentem a Disznófőhöz, ez meg megizzasztott, mert egyrészt nem segített, másrészt még az akkut is felcipeltem, ugye. -
vakablak93
őstag
nem jelentettem ki specifikusan hogy ehhez nem találsz alkatrészt de akkor sem gumira céloztam mert a kerékméretből még a kínaiak sem szórakoznak más szabvánnyal, hanem agyak csapágyak tengelyeket írtam, de az se biztos ,ezek szerint a tied rendben van ennek örülni kell sok boldog kilómétert kívánok a bicóhoz
MaCS_70 Jó szórakozást
, az a nagygumis dolog a komfort miatt terjedt el, hisz úgy alacsonyabb nyomáson ballonosabbak lehetnek a gumik, de egyrészt régebbi tipusú (17C-nél keskenyebb) felnik esetén iszonyat idegesítőek, mert szitál sokszor a gumi oldalfala, másrészről amit mondasz az is bene van a pakliban.......mázlim van a német aszfaltal.... itt elég a 23-as
-
mrrr74
aktív tag
válasz
vakablak93 #76 üzenetére
Hadd cáfoljalak meg egy kicsit. A Fiido D2-t elvittem egy bringaboltba, hogy nézzék át, mert pont azokra a dolgokra voltam kíváncsi amit írtál. Úgy fogadtak, hogy ez egy kínai bringa, mit szeretnék vele, úgysem tudják javítani ha elromlik. 15 perc múlva mind a két srác fülig érő szájjal tekert a bevásárlóközpont vásárlóterében
A polcról levették a hozzá való gumit, az alkatrészek csereszabatosak a normál biciklis cuccokkal és még a lengéscsillapítóra is azt mondták, hogy jó darab, de ők feltöltenék olajjal, úgy még jobb lenne. A verdikt az lett, hogy ez egy jó bicaj. Személy szerint imádom és eddig teszi a dolgát.
Ellenben a Xiaomi rollereket nem tudják javítani, mert azokhoz speciális dolgok kellenek. Pedig az meg egy elég elterjedt roller. -
válasz
vakablak93 #80 üzenetére
De bogarat ültettetek a fülembe! Ma már sajnos nem megy, de amit tehetem, megyek egy próbamenetet. Van nem messze innen egy enyhe lejtő, ahol pont 20 km/órás sebességre gyorsulok fel, ha nem tekerek. Kipróbálom laposmenetben is!
Egyébként arra lennék kíváncsi, hogy az egyre többet látott nagy átmérőjű, de iszonyat buflák gumik mennyit fognak vissza.
MaCS
-
válasz
vakablak93 #78 üzenetére
Ha olvasnál is látnád, hogy írtam: egy időben NAGYON sokat bicikliztem, de nem sportcélból.
Jelenleg is az a tapasztalatom, hogy 20 km/órás tempóval a bringások többségét megelőzöm, és nincs különösebb igényem a nagyobb sebességre.
De elismerem, sokat számít a légellenállás, csak azt nem, hogy ezt miért nem elég egyszer leírnom.
MaCS
-
vakablak93
őstag
" A légellenállás, legalábbis a járműipari normák szerint kb. 60 km/órától lesz tényező. Szép exponenciális függvény. De túra- / közlekedési kerékpáros téren szerintem sokadlagos. " LOL ültél te már biciklin úgy hogy sportolsz is vele? Abszolút a légellenállás a legfontosabb tényező nagyobb sebességnél hogy mást ne mondjak ha alul a koskormány allján fogom meg a kormányt és nem felül max tempó amit hajtnai tudok azonnal megugrik kb 4km/h-val ugyanazzal az erővel, simán azért mert kisebb felületen tolom magam előtt a levegőt...
-
vakablak93
őstag
ez eddig korrekt: utóbbiban sokkal több alkatrész, tervezési-tesztelési munkaóra
ahol csapágyak-tengelyek-agyak vannak ott mindenképp százados ezredes tűrések lesznek, ez bringákra is igaz ( elég ha belenézel egy csapágy-tengely illesztési tűréstáblázatba) ....a motor esetén inkább az anyagok mennyisége és amit írtál az alkatréssszám ami miatt érdekes hogy milyen furcsa is hogy csak feleannyi a bringa ára..Az enduro bringákról gőzöm sincs az nem az én műfajom de országúti vonalon én nemigazán látok drágulást, a mostani bringám 4 éves és az utódmodell azonos felszereltséggel csak mostani generációval ugyanannyi a boltokban...
-
vakablak93
őstag
abban igazad van hogy az ebike technika iszonyú drága....a hobbibringásokkal teli lévő nyugaton pedig tényleg az az árkategória a népszerű...
de ami a technikát illeti
a technika karbantartásigényével nem értek egyet sem mint naponta rengeteget országútizó hobbispori sem,
, sem pedig mint minőségellenőr, egy komolyabb kerékpár kevesebb törődést igényel, pl : -jobban megtervezett bowden-kábelvezetés-ami miatt sokkal kevesebbet állítódnak el a váltók illetve később se kezdi ki a váz festését sehol ahol épp kívül fut a vázon, vagy ami nagyon jellemző a mai integrált középcsapágyak recsegése ami szintén jobb szigeteléssel elkerülhető...vagy csak a sokkal jobb minőségű agyak és a bennük rejlő csapágyak is....
de sok ilyet mondhatnék még......minden kategórában megvannak a tipikus nyavaják....és én egyáltalán nem a grammhajhászás szintjéről beszélek...A cikkben szereplő cucchoz:
Sokféle bringán ültem már de mindig az ilyen cikkben szereplő kínai cuccok igényelték a sokkal több törődést....
Egy normális biciklinek elég ha lenyúláskor láncot cserélsz és időnként egy autómosónál kipucolod a hajtást meg meg van olajozva a hajtás...
Néha elég merészek hogy valami olyan nem szabványos agyat tengelyt pakoljanak bele ami ha valami van vehetsz kerekestől újat mert nem is kapsz hozzá alkatrészt, de ez ahogy nekem eddig feltűnt a kínaiak stílusa....
Sajnos a bringázás ha az ember tényleg sokat hajtja drága dolog.....A cikkben szereplő cucc árából ha valaki lemond az ebike-ról, simán vehet már tényleg jó bicajt...persze ez nem mindenkinél opció ez tény....vagy meghozza a maga kompromisszumát vagy pedig az a fajta hogy egyszerűen nem érdekli miként ameddig gurul a cucc... és nincs is ezzel baj ameddig az illető elégedett vele...
Azok a varratok brutál rondák.... a sorjás furatok meg...... sértés a szememnek....
-
E egy baromi jó kérdés. A jelenlegi, 1975-ö KRESZ előtt azért gyakrabban jöttek az újak, de erre a lehetőség és a szükség is megvolt.
A jelenlegi KRESZ-t leváltani szinte lehetetlen, de egy átfogó reform is elég veszélyesnek látszik. A szabályozása annyira átment a köztudatba, hogy nem mernek belevágni, pedig a szakmában sem titok, hogy egyszerűbb, korszerűbb, átgondoltabb, egységesebb szabályrendszerre lenne szükség.
MaCS
-
Új KRESZ, világos jogi környezet mikorra várható?
-
blueye
veterán
"csak a jelenleginél pontosabb szabályozást várnak." - ez a legfontosabb
En egy Ziyoujiguang T18-at tartok a hybrid Toyotam csomagtartojaban: a ketto egyutt szvsz super megoldas, kiveve a mostani szabalyozast
"Azt viszont tény, hogy régi montim egyszer bekerült a garázsba, és méltatlan módon azóta is ott gubbaszt" - sajnos az enyem is -
BiP
nagyúr
-
A szó amit keresel nem a "kemping" hanem a sokkal kifejezőbb "folding" ...
Táskában elfér, vonatra csomagban felvihető ingyen. Itt a metróba viszem.
Sok sebességesek, és a szürke Dahon a gyorsabb. A fehér könnyű.
Ha van pénzed megveheted a csukhatók kocka mercedes-ét (Brompton) vagy Rolls-Royce-át is. -
GreatL
őstag
Melyik a legnagyobb 20-as kerekű kempingbicikli - ami még elmegy a vonaton poggyásznak - kapható mostanság? 184 cm vagyok, és minél több váltófokozat is kellene. Elektromos hajtást inkább nem akarok.
-
a SLimeokat ott szokták letenni, ahol érik, csomószor van, hogy szűk járdán, bringaúton keresztbe otthagyják, mint aki jól végezte dolgát, és mindenki csak kerülgeti, amíg valaki meg nem unja és felrúgja a p!csába.
Ehhez azért, nem vitatva a valóságtartalmát, hozzátenném, hogy a partizánok is elég szorgalmasak tudnak ám lenni. Többször láttam már, hogy nyilván teljesen jó szándékú polgártársaink, tisztán jóindulatból pakolják a szépen a szélre leállított rollereket a járda közepére, helyre kis barikádokat építve belőlük.
MaCS
-
bLaCkDoGoNe
veterán
Ezt az igénytelen gagyi fost. Azok a taknyolások hegesztés címén... A sorjás furatok... Minden porcikájáról süt a "Made in China" életérzés.
-
Hogyne, egy időben úgymond a vécére is biciklivel jártam.
Ezért is írtam, hogy járműipari normák alapján, meg szerintem.
Egyébként meglep, hogy mennyire elválik egymástól a két görbe, de meg tudom magyarázni. Egy normál, felegyenesedve ülő kerékpárosnak botrányosan rossz a légellenállási tényezője, egy aerodinamikus, akár burkolt biciklinek viszont, amint azt számos rekordkísérlet is bizonyítja, egészen fantasztikusan alacsony is lehet.
Az általam tapasztalt km/óra körüli sebességtartományban mondjuk szinte tényleg mindegy, meg aztán valahogy mindig is úgy éreztem, hogy a gumi gyúrása viszi el a legtöbb energiát, ami tiszta fizikai fogalmak szerint nincs benne a gördülési ellenállásban.
Nekem egyébként tetszenek a fekvő bringák [mindkét értelemben ], pont a hatékonyságuk és kényelmük miatt.
MaCS
-
secretgarden
aktív tag
Én csak 12-15km/h környékén szoktam menni rollerrel menni, azt biztonságosnak érzem - viszont már ez is 2-2.5 gyorsabb mint gyalogolni. Lábbal hajtósról beszélek persze, az elektromosban mi a sport vagy a kihívás :-) És húszcentis kerekűt használok pont azért hogy egy faágra futva ne szaltózzak :-) Meg összteleszkópos, így rossz minőségű úton se rázza ki belőlem a lelket. A hátsó sárvédőt a kerékre nyomva is elég jól lehet fékezni - mindenesetre bőven jobb mint görkorcsolyával vagy gördeszkával :-) Lámpát tettem rá, egyszerű kis gumiszalaggal a kormányrúdra felcsatolható LED-es bigyó.
-
David75
őstag
A kis kerékből adódó veszélyekre nem tudok reagálni mivel ehhez nem értek. Viszont az hogy a rolleren ne lenne lámpa azt nem tudom honnan veszed, a legtöbbnél beépített. Nekem m365 volt amin ugyancsak volt lámpa, csak nekem a biciklihez képest lassú és unalmas.
Nekem az volt a tapasztalatom amúgy, hogy ha berogyasztod a lábad, tehát lejjebb viszed a súlypontod akkor könnyebb kanyarodni, egyébként meg rollernél elég könnyű leugrani is.
A balesetveszélyhez még annyit, szinte nap mint nap találkozok olyan gyalogossal aki még úgy se vesz észre, hogy szembe jövök vele és nyomom a csengőt, vagy útközepén megy telefont nyomkodva, hogy se balról se jobbról ne tudjam kikerülni. Sok biciklis pedig nullakezezve megy úgy hogy közben a telefonját nyomkodja, mindezt láttam már amúgy forgalomban is, szóval szerintem az hogy mi mennyire veszélyes az sokszor sokkal jobban függ a közlekedési kultúrától mint az eszköztől.
-
válasz
Polarstar #45 üzenetére
"Örülünk, hogy neked Milton Keynes-ben van e bájkod."
Azt írta (kiemelve), hogy nem elektromos...
Milton Keynes-t úgy tervezték és építették, hogy mindenhová el lehet jutni biciklivel az autós útvonalakat nem is érintve – egyszer nézd majd meg. De ez abszolút egyedi dolog a briteknél is.
-
chey
csendes tag
- Amikor a Spartan Jumbo roleremmel hirtelen szerettem volna valamit kikerülni kb. 10 km/h-nál, a keresztbe álló kerék miatt elrepültem és nyekkentem egyet. Ugyanez 40 km/h-nál legalább kórházat jelentett volna.
- A kerékpár kereke nagy, és egy 5 cm-es bukkanó esetén van vele esély még 30 km/h-nál is, hogy megtartsa magát az ember (vagy legalábbis értelmesen meg tudjon állni). Ugyanez egy 10-15 cm-es kerekű rollernél azonnali repülést eredményez.
- Ha a roller első fékjét jól meghúzza az ember (már ha van), orra bukik, ami kerékpárnál megint kevésbé valószínű. Ha nincs első fék, akkor már 20 km/h-ról is necces bármiféle megállás.
- A kormányrúd szöge és a tengelyhez képest magasan lévő súlypont miatt kanyarodáskor egy roller kevésbé uralható, mint egy kerékpár.
- A rolleren nincs lámpa, az autós egyszerűen nem számít arra, hogy több mint 20-szal jön egy álló gyalogos. Én sem, biciklin ülve.A legbrutálabb az, amikor apuka előtt áll a gyerek az elektromos rolleren, és meszelnek majdnem 30-cal. Csak egy kis bukkanó, faág, repedés, lehullott kemény termés (a listának csak a képzelet szab határt), és apuka a kormánnyal megnyomoríthatja szeme fényét. Ugyanezen akadályok egy kerékpárnál nem okoznak balesetet, vagy az esetek többségében a gyerek legnagyobb baja az lesz, hogy odakoccolja valamijét az elboruló bicikli miatt, és megijed.
-
chey
csendes tag
Nem furakodok előre, figyelek a többiekre, körültekintően előzök, előzés után külön hátrapillantok, nem viszem-e el a megelőzött orrát, elengedem a gyalogost a zebránál, tényleg. Legalább két gyerek van mögöttem (vagy éppen vár otthon), nem kockáztatok. Ugyanezt várnám a többiektől is. Lehet előzni és gyorsan menni, de ésszel, és én úgy látom, hogy az elektromos kerékpárral közlekedők közt sokan csak addig jutnak el, hogy ők gyorsan tudnak menni és lenyomnak mindenkit.
-
arn
félisten
titán, chromoly => evtizedek ota gyartanak vazakat belole, de ebbol a szempontbol elavult anyagnak szamitanak, a karbon sokoldalubb
magnézium => pedalokat, stb csinalnak belole
van olyan kazetta, ami harom negyfele fembol epul fel - alu, acel, titankarbont mar mindenhova hasznalnak, fekkar, kerek, vazelemek, amit akarsz - a mechanikus mozgoalkatreszeket kiveve egyertelmuen a favorizalt anyag. a karbonnal sok folyamat nem automatizalhato, egy csomot szorakoznak a szaliranyakkal, hogy egy jo kompromisszumot hozzanak ki suly, kenyelem, merevseg, csillapitas szempontbol. a komplexitasat alairom, a tobbi reszevel nem ertek egyet. a hightech mindenutt hightech, nem bekotott szemmel jarnak, ami uj anyaghasznalat, innovacio van egy masik jarmugyartasi teruleten, azonnal megjelennek mashol is, ha profitalnak belole.
arrol fogalmam nincs, hogy melyiken mennyi a nyereseg, de nyilvan lenne aki alavagna, ha annyira lehetne olcsositani, de teljesen egysegesen mozognak az arak felfele, minimalis szorassal, a kereslet kinalat megszabja az arakat. most vagy a bringagyartok zsenik, vagy a motorgyartok komplett idiotak - vagy csak hulyeseg amit irsz.
-
Peat;)
veterán
Azért ilyen termékekre leírni hogy környezetet kímél elég visszás. Kicsit kezd túl sok lenni az elektromos hype, egy sebtében összedobált termék, amire hivatalos szerviz nem mondhatni hogy van és lehet 1-2 év múlva a kukában landol... az nálam nem zöld.
Ez egy termék, bárki megveheti akinek tetszik, nincs vele baj...csak ne mondjuk hogy így vagy úgy környezetkímélő. Az lesz környezetkímélő amire a gyártó vállal pl. 5 év garanciát az akksira és stabil szerviz hátteret hogy a termék legyártása okozta környezetteher a megfelelő élettartam által legyen minimális.
Magyarországon meg sem az infrastruktúra sem a közlekedéskultúra nem adott a magas szintű kerékpározásra, de persze már írják ki a pályázatot pénzt osztani az elektromos bringára a budai szegényeknek. Én élből kötelező tenném a kresz vizsgát kerékpárra is, bizonyos életkorig meg csak szülővel mehetne a gyerek. Mely gyermekes szülő nem a nemzet hősének érzi magát hogy van gyermeke és nem generálja a vészhelyzetet a legkülönfélébb ökörségekkel ami nem kerékpárútra való és nem folyamatos extra figyelmet és empátiát követel a normálisan közlekedőktől. De majd talán elindulunk valamerre, én még maradok bkv-nál az elégtelen feltételek miatt.
-
.mf
veterán
Erről az orwelli doublethink fogalom jut eszembe, amikor te is tudod, mekkora bullshit, mégis meggyőződéssel tolod
Na meg nem is arra válaszolsz, amiről én beszéltem
"itt most azert az egyik beleposzinten gyartott szinten hasonlitod a masik felsobb kategoriahoz."
"egy 10000 euros bringa az mar azt a szintet jelenti (es ez barkinek megvasarolhato), amivel a profi versenyzok mennek. sok gyarto azt a vazat adja el, amit a versenyzojenek tervez. itt a superbikeokkal kellene osszevetni arban, karbantartasigenyben stb... nem egyszeru utcai motorhoz / bringahoz viszonyitva ezeket."Profi versenyzők által használt verseny enduro motorokat hasonlítottam össze profi versenyzők által használt verseny enduro e-bikeokkal - mindkét kategória hasonló árban megy. A 10000 eurós verseny-endurók szintén azok, amit bárki megvehet, és amikkel a profi versenyzők mennek, max. a tömegükhöz, motorozási stílusukhoz állítják a futóművet, ha egyáltalán (több nagymenő még ennyit se, full-stock használják).
"a megmunkalas, felhasznalt anyagok ugyanaz a hightech"
"egy sok darabos ossztelosnal sok munkaora. karbon, titan, specialis otvozetek hasznalata teljesen altalanos"Lóf@szt ugyanaz a megmunkálás (mondom, henger-dugó százados vagy félszázados illesztés, szelepek 1-2 százados), nem ugyanaz a hightech (sokkal nagyobb erőhatásoknak vannak kitéve alkatrészek, itt nem 0.25-0.5 kW-ról beszélünk hanem 40-50 kW-ról, na meg ott a hő is), egzotikus anyagokból (titán, chromoly, magnézium) is sokkal több van bennük, az összeszerelésük SOKKAL bonyolultabb és SOKKAL több időt vesz igénybe, sok kézi munkaóra osztrák, olasz, francia vagy japán gyárakban. És mégis ugyanannyiba kerülnek...
A kínai Sur-ron e-smkp endurot csak arra hoztam fel, hogy egy alsó-középkategóriás enduro e-bike árában kapható, több éve bizonyított, jó minőségű, jó alkatrészekből, legnagyobb költségeleme az akku, ami ugyanazokból a Panasonic cellákból áll, de tripla-akkora kapacitású (2000 Wh vs 650-700 Wh) - ha egy hasonló minőségű enduro e-bikeot kihoznának, fele-harmadába kerülne, mint a mostani nyugati márkák.
Chey: 30-40-nel nem mehetne, mert 25-ig segít csak rá.
Remélem azért te is úgy állsz hozzá, hogy elférjenek melletted a gyorsabbak. Sokszor látom, hogy lassú bringások előrefurakodnak a lámpánál, aztán megint kerülgetni kell őket.BiP: az e-bike egy gyűjtőfogalom, ennek részhalmaza a pedelec, ami PEDál-rásegítéses ELEKtromos bringát jelent; ami nem pedál-rásegítéses, az már nem pedelec (mint ahogy a cikk tárgya sem az hivatalosan). Külföldön az is lehet még e-bike, ami itthon jogilag már smkp, mert pl. gázkar van rajta és tekerés nélkül is megy, vagy 250W +max 20%-nál nagyobb folyamatos motorerő, vagy 25 km/h-nál tovább segít rá (s-pedelec 45-ig, de az itthon megintcsak nem legális)
David75: itthon az e-roller a fizetésekhez képest drága, és mivel jogi szabályozása homályos és hiányos (hivatalosan nem mehetne se úttesten, se járdán), sokan nem is mernek belevágni, hanem helyette az e-roller megosztókat használják, és annak a közlekedési kultúrája, nos... Lámpától indulásnál össze-vissza cikáznak a bringások között, utána meg ahogy elérték a max sebességet, kerülgetni kell őket, egy hete bringaúton enyhe balosban épp előztem ki egyet, erre úgygondolta levág a kanyarból és rámhúzta a kormányt (nem lett esés, de b+, nem dísznek van az a sáv-felfestés); ha járdán mennek 25-tel és kilép valaki kapualjból, abból is van baj; na de a legnagyobb baj, hogy ezeket a SLimeokat ott szokták letenni, ahol érik, csomószor van, hogy szűk járdán, bringaúton keresztbe otthagyják, mint aki jól végezte dolgát, és mindenki csak kerülgeti, amíg valaki meg nem unja és felrúgja a p!csába. Leginkább ez utóbbiért utálják itthon. Ha nem megosztós lenne, hanem saját, amire mindenki vigyázna, kint nem hagyná az utcán, hanem vinné magával; vagy ha a megosztós nem csak otthagyós lenne, hanem egy kijelölt gyűjtőhelyen lenne kulturáltan letéve, sokkal kevesebb konfliktus lenne.
-
Érdekes, amit írsz.
A légellenállás, legalábbis a járműipari normák szerint kb. 60 km/órától lesz tényező. Szép exponenciális függvény. De túra- / közlekedési kerékpáros téren szerintem sokadlagos.
A fekvő biciklire pedig az én anyagaim [egy időben a munkám része volt] úgy hivatkoznak, mint közlekedésbiztonsági rémálomra, ellenben gerinc- és altestkímélő, tehát orvosilag [a légszennyezéstől eltekintve] a normál bicajnál sokkal jobban ajánlott megoldásra -- ami mellesleg sokkal jobb hatásfokkal működik.
MaCS
-
válasz
secretgarden #50 üzenetére
Nekem is tetszene egy roller, bár a jelenlegi távoktatás éppen okafogyottá tette.
A gondom a teljesítménnyel van. km/óra nekem bőven elég lenne -- csakhogy történetesen egy dombot kellene naponta kétszer megjárnom: 2*2 km fel, 2*2 km le...
MaCS
-
arn
félisten
válasz
secretgarden #43 üzenetére
teljesen mas tema a ketto - a rekumbensek egy alternativ hajtasmod aramvonalasabb tekeresre, mivel egy adott sebesseg felett a legellenallas a legnagyobb ero, amit le kell kuzdeni. ezt meg lehet meg fejelni mindenfele hejjal, hogy meg aramvonalasabb legyen, de ilyeneket inkabb csak rekordokhoz hasznalnak (bar lattam olyat, hogy vki ilyennel tekert itt becsben).
a rekumbensek orszaguti edzesre valok, varosi kozelekedesben nehezkesek, es veszelyesek. mas bringas mufajban sok ertelme es elonye nincs.
amit te linkeltel, az csak egy dognehez cucc, amit kezelni es tekerni egy remalom lehet. -
secretgarden
aktív tag
Az igaz. Nekem nagyon tetszik viszont, hogy egy olcsó, egyszerű, 4 kilós, két mozdulattal összecsukható, vállra akaszthatós eszköz, ami az ember gyalogló sebességéhez képest 2-2.5-szeres utazósebességet kínál. (Ha meg hajtja az ember gyorsabban, akkor kitűnő sporteszköz - legalább is úgy fel lehet vele hajkurászni a pulzust a 170 feletti tartományba hogy csak na :-))
-
Az E-Bike gyakorlatilag egy gyűjtőfogalom, az elektromos hajtással rendelkező kerékpárokra vonatkozik -- bár nem igazán éles a gyakorlati elhatárolása a villanyos motorkerékpároktól.
A pedelec egy szűkebb kategória. Ezek a kerékpárok ugyanis nem alkalmasak önálló villamos hajtásra, nem is lehet rajtuk gázkar. Lásd a tesztben.} Az bennük a számomra roppant szimpatikus okosság, hogy a villanymotor kizárólag a vezető által kifejtett pedálerőre tud rásegíteni. Ennek vannak különböző műszaki megoldásai, de a lényeg, hogy nem hajt önállóan, csak rásegít.
MaCS
-
válasz
secretgarden #41 üzenetére
Ez a koncepció motoroknál a gyakorlatban fényesen bevált, lásd BMW C1. Akinek van, semmiért meg nem válna tőle.
Csak sajnos üzletileg nem, úgyhogy tudtommal jelenleg egyetlen kabinos robogót gyártanak, és az sem szilárd utascellás.
Tartok azonban attól, hogy egy ilyen kabinos bicikli autóárban menne.
MaCS
-
secretgarden
aktív tag
válasz
Polarstar #45 üzenetére
Angliában sem minden egyértelmű. Például nekem van egy viszonylag nagyobb kerekű felnőtteknek szánt lábbal hajtós rollerem (ilyen: https://www.decathlon.co.uk/p/town-7-xl-adult-scooter-with-suspension-black/_/R-p-12329 ). A Highways Act of 1835, section 72 homályos, hogy hol is lehet ezt használni. Van aki úgy értelmezi hogy sem úton sem járdán. Más értelmezés szerint mindkettőn. Vagy csak egyiken de nem a másikon. Van aki szerint csak bicikliúton, ha nincs bicikliút akkor megszívta a user. Stb. Szerencsére a rendőrök nem nagyon foglalkoznak vele, mert maguk sem biztosak mi a szabály...
-
Örülünk, hogy neked Milton Keynes-ben van e bájkod.
A hazai törvények továbbra is kurva kuszák, talán ott van némi fény az alagút végén.
Itt jó pár helyen a rollerek jóval gyorsabban is mennek (nem mehetnek, hanem mennek is!) mint 25 km/h.
Gondolom te teljesen másként közlekedsz, mint az itthoni emlegetett átlag.
Én kiegészíteném a te mondanivalódat azzal, hogy "nálunk"
Mert hogy mi nálunk nincs minden rendben! -
#16939776
törölt tag
Az ee-dobható e-bringa.
Érdekelné, hogy a leírásban van-e arra figyelmeztetés, hogy szakszervízzel/szerelővel helyeztessük üzembe?!
-
secretgarden
aktív tag
Igen, ha oldalszél van akkor megázol. De ha nincs szél akkor akár jó is lehet. Vannak hasonló (csak tető nélküli) ún. recumbent biciklik, viszonylag sokszor látok is felénk (Anglia), egyszer próbáltam is egyet, szokást igényel, de abszolút használható és kényelmes. (Pár példa itt: https://www.google.com/search?q=recumbent+bike&rlz=1CAEAQE_enGB858&sxsrf=ALeKk03EnjHKFzc8pxVW6SBqeQk_MmT_gw:1601026996247&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjT_YurgoTsAhWeQUEAHScaDuwQ_AUoAnoECBYQBA&biw=1366&bih=665 ). Most egyébként egy ElliptiGo-ra fáj a fogam, valami szenzációs szerintem, csak nagyon drágák. ( https://www.elliptigo.co.uk/ )
-
arn
félisten
10%os emelkedon is?
(#41) secretgarden
mert aki kicsit is bringazott komolyabban, az tudja, hogy ilyennel nem lehet tekerni. meg csak nem is biztonsagos (ha a tekeres elvezetetetol es a hatekonysagtol eltekintunk). ezen a bringan minimalis szelben is szarraazol. -
secretgarden
aktív tag
Ilyent miért nem készítenek már tényleg, miért rekednek meg mindig koncepció fázisban?
Olyan biciklit amit esőben és lehet használni, és az is tudja használni akinek fáj a dereka-háta-nyaka a hagyományos bicikliktől. Simán el tudnék ilyeneket képzelni bérelhető biciklikként fővárosokban, megyeszékhelyeken, nagyobb városokban... Nálunk Angliában a sok eső miatt kifejezetten jó lenne valami ilyen, fenének sincs kedve bőrig ázni... -
David75
őstag
Nekem egy nem elektromos, agyváltós, Cube Hyde pro biciklim van, amivel ezeket a 25kmh-ra lekorlátozott elektromos rollereket nevetve otthagyom, mégis mindenhol azt látom, hogy az emberek a rolleresbe kötnek bele. Egy karbonvázas országúti kerékpárral még gyorsabb lennék. A biciklis úton több helyet foglalok mint a rolleres, viszont ugyan akkora balesetet tudok okozni magamnak és másnak is. Akkor valaki mesélje már el nekem mi a baj rollerrel?
Itt Milton Keynes-ben most teszteli a Lime ezt a Roller sharing-et. Elektromos bicikli megosztás már régebb óta működik. Mint a roller mint a bicikli le van korlátozva 25kmh-ra, ehhez képest a rollerre be kell scannelned a minimum ideiglenes jogsidat.
-
Bdanyy
addikt
Ritkán rollereztem egy kézzel másodpercekig, de baromira instabil. Nem szoktam látni másokat sem, ellenben bicikliseket kéz nélkül igen, de szerintem még az is stabilabb
-
arn
félisten
itt most azert az egyik beleposzinten gyartott szinten hasonlitod a masik felsobb kategoriahoz. lehet kinai bringat venni olcson - nem minden teruleten, mert nincs ra igeny, az emberek nem biznak benne - de a jonevu brandeknek mindenutt ara van. egy top enduro vmi nevesebb gyartotol gondolom nem ennyi.
a bringa persze sokkal egyszerubb, de a megmunkalas, felhasznalt anyagok ugyanaz a hightech, mint a motorsportban (nem az utcai motorokrol beszelek). szelcsatornaban tesztelik, a karbonvazakat kezzel ragasztjak gyakran, foleg egy sok darabos ossztelosnal sok munkaora. karbon, titan, specialis otvozetek hasznalata teljesen altalanos, keramiadugattyuk vannak pl a 30 euros fekekben is.
egy 10000 euros bringa az mar azt a szintet jelenti (es ez barkinek megvasarolhato), amivel a profi versenyzok mennek. sok gyarto azt a vazat adja el, amit a versenyzojenek tervez. itt a superbikeokkal kellene osszevetni arban, karbantartasigenyben stb... nem egyszeru utcai motorhoz / bringahoz viszonyitva ezeket. -
arn
félisten
persze, van egy alapara mindennek... de megbizhatosag szempontjabol nem hinnem, hogy az also szintu modellekkel gond lenne. nehezebbek, es kevesbe mukodnek kifinomultan, es szelsoseges korulmenyek kozott megbizhatoan (mittomen tokig sarban, es fagyban), de mukodnek. ha 2000-3000 eur a kozepet jellemzo ar, ebbol mar erzekelheto, hogy az also kategoria sem lesz olcso.
sokaknak a kerekparrol vmi regi berogzulesuk van, kozben meg egyegy jobb alkatresz ararol beszelunk gyakran.
-
válasz
lomposfarkas #29 üzenetére
Ez a Solex. Nagyjából az 1950-es évektől velünk van.
-
chey
csendes tag
Az elektromos rolletől nekem halálfélelmem lenne, teljesen egyet értek azzal, hogy nem az úton lenne a helye.
-
chey
csendes tag
Nekem az elektromos kerékpárokkal az a bajom, hogy 30-40-nel elsüvít mellettem a papa vagy mama, majdnem nekem jön. A kereszteződésben betol az autók közé, mert ő tud gyorsulni, míg én a két gyerekkel magam mögött nem. Úgy, hogy egyébként a 30 kg terhemmel együtt is a "normál" biciklisekkel együtt gyorsulok kb. 15 km/h-ig, szóval csak fél-1 perc türelemmel kellene lennie, és simán megelőzhetne. Ugyanezt látom azoknál is, akik kilőnek a lámpánál, mint állat, nem gondolnak senkire maguk körül. Nagyon ritkán látok olyan biciklist, aki gyorsan szeretne menni, de körültekintően előz, vigyáz a többiekre.
Értem, hogy ha mindenki kulturáltan használna ilyen kerékpárokat, akkor csökkenne a légszennyezés, de a jobbkézszabály, macisajt, stop be nem tartása mellett a gyors és jóül gyorsuló kerékpárok nagyon veszélyesek tudnak lenni.
-
BiP
nagyúr
Jó volt olvasni a tesztet, sajnos a termék olyan, amilyen.
Ezt a spén szót soha nem hallottam még. Ma is tanultam valamit.Valaki 2 mondatban le tudná írni, mi a különbség az e-bike és a pedelec között? Utóbbi max.300w, 25km/h, de az e-bike milyen kategória? Vagy általános fogalomként használjuk? A cikkből nem volt egyértelmű.
-
lomposfarkas
tag
Korát megelőző hibrid megoldás
[kép] -
.mf
veterán
Én szétnéztem, inkább neked kéne alaposabban olvasnod: azt írtam, hogy "egy kivételével utólag rákókányolt elektromos hajtás" - és ez pont az az egy, a Palermo férfi ill. női változata. A motor az első kerékben van, amit annyira nem komálok, az agyváltó pedig csak 3-sebességes, annál kisebbet nem is gyártanak, a kínálat leges-legalja.
Arn: "ez ma europaban 2000-3000 eur kozotti arat jelent a tobbsegnel (de felhasznalasfuggo, egy ossztelos bringan joval tobb alkatresz van, ebikenal meg csak a hajtas vagy 1000-1500 eur)"
Az a baj, hogy a gyártók az alapján áraznak, hogy a fizetési hajlandóságot meddig tudják feltornázni... Egyszerűen nevetségesnek tartom, hogy pl. egy enduro e-bike a maga pár alkatrészével majdnem annyiba vagy akár többe is kerül (1-3.5 M HUF), mint egy enduro versenymotor (2-4 M HUF) - pedig utóbbiban sokkal több alkatrész, tervezési-tesztelési munkaóra, finomabb megmunkálás (százados pontosság dugónál és hengernél), spéci anyag (titán hajtókarok, szelepek, króm-molibdén ötvözet váz, magnéziumötvözet blokkelemek, stb) és kézi összeszerelés, beállítás van. Abszurd. Ezért várom, hogy a kínaiak végre feljöjjenek, csináljanak egy kis konkurenciát és letörjék a pofátlanul magasra belőtt árakat. Pl. ott a Sur-ron Firefly, elektromos enduro smkp/mkp, Kínából 3000-3500 USD 5 kW-os motorral és 2 kWh-nyi Panasonic akkuval; vagy itthon 2 kW-ra lekorlátozva, smkp-ként forgalomba helyezve 1.5 M HUF, ami a legolcsóbb "nyugati" enduro e-bike-ok árkategóriája. -
Konyika
senior tag
Nem néztél szét eléggé
. Ez például? Bafang motor, agyváltó vázba integrált akku. Szerintem ennyiért korrekt termék. Persze a nyomaték szenzoros gépek ennél jóval drágábbak de egy átlag biciklisnek teljesen jó lehet a pedálérzékelős is.
Egyébként a Neuzer évi 100 ezer bringát gyárt és fele nyugat európában végzi. Olyan xar nem lehet
.
-
Igen, az áremelkedés szemmel látható...
A nagy kérdés az ár-értéktartomány alakulása. A megbízható belépőszint van szerintem indokolatlanul magasra tolva.
Ez a bicajszerűség szerintem erre pont jó is lenne, ha:
- egyértelmű lenne, hogy szabályos (jelenleg nem az),
- látnánk benne a közepes megbízhatóságot,
- lenne rendes alkatrész- és szervizháttér.MaCS
-
arn
félisten
Minel feljebb mesz arban, tobbet tud, alacsonyabb sulyban (bizonyos szint felett ezert fizetsz), es igen - ez versenytechnika, tobb torodest igenyel. Egy f1es autonak sem eppen olyan a szervizigenye, mint egy utcainak. Nem foglalkozol vele, csak hasznalod, tonkre megy. De torodest meg a hetkoznapi auto is igenyel (kopo alkatreszek, olajcsere, etc), bringaval sincs mashogy.
akik sokat bringaznak, sporteszkozt vesznek - ez ma europaban 2000-3000 eur kozotti arat jelent a tobbsegnel (de felhasznalasfuggo, egy ossztelos bringan joval tobb alkatresz van, ebikenal meg csak a hajtas vagy 1000-1500 eur). A hasonlo kategorias bringak az elmult 10 evben kb 2x arra dragultak.
-
Érdekes amit mondasz. Itt pesten is van ételfutár ezzel motorizálva.
Odakint pedig a Solexnek hatalmas tábora van. És nem ilyen károgó kamuroller mint a mindenhová lebaszott bércucc a belvárosban.
Tagadhatatlan, hogy kint a 2-4ezer ejrósakat is meg tudják maguknak engedni az emberek, itthon a 400ezer már sok. Kivéve ha mondjuk mobil, mert az persze minden pénzt megér. -
válasz
Polarstar #20 üzenetére
A Solex szerintem egy kényszermegoldás volt (nem is működött, működik igazán flottul), én legalábbis már gyermekként is értetlenül bámultam rá. Az általa nyújtott szolgáltatásokhoz képest nagy, nehézkes, macerás. Akkor már inkább egy moped.
A pedelec viszont szerintem egy baromi nagy ötlet, sokan (én is) vevők lennének rá, ha nem lenne ilyen borzasztóan drága.
A villanyrobogóknak is látom létjogosultságát, a kicsikét és a nagyokét is. Nagyon sok ember életét könnyítenék meg, és nem mellesleg a nagyvárosokat is élhetőbbé tennék. Csak szintén elképesztően drágák.
MaCS
-
A kínaiak igen jól tudják, hogy a Hype-ot meg kell lovagolni. Ez a gép is ott kapott gellert, hogy siettek a gyártással és ez láthatóan a minőség rovására ment.
Én nem venném meg.
De más igencsak tárt karokkal fogja megvenni. Nyílnak a bukszák, sercegnek a plasztikok sarkai. Pörög a biznisz és épülnek a gyárak továbbra is - kínában.
Ha ennyire kellenek a mopedek, akkor hol a bánatban van a néhai robogó király francia SOLEX???? Olyan klassz cuccai voltak és elkezdtek szépen villanybringákat is csinálni. Amik szintén jól néznek ki, nem olyan elcseszetten mutánsok mint ez a gnóm birigli.
Ezeket miért nem lehet kapni a magyar piacon? -
válasz
mjani1172 #18 üzenetére
Félreértesz. A net tele van olyan szakértői cikkekkel, amelyekből egy az egyben az jön le, hogy egy megvehető bicikli minimum több százezer forint, és állandóan szervizelni kell.
Amikor legutóbb vettem drótszamarat, pont a boltos-szervizes-kölcsönzős panaszkodott erre: hogy gyakran nem hiszik el neki, hogy adott áron jó biciklit tud adni, mert az interneten a profik megírták, hogy annyiért csak sz@r lehet...
MaCS
-
Csakhogy nem erről van szó. Hidd el, ilyen Neuzer-féle megoldásokkal az olcsóbb, de nem ritkán a nem is olyan olcsó gépkocsikban is lehet találkozni. Nem is olyan ritkán.
A biciklissznobéria pedig sajnos elég komoly mértékű, ami szerintem sokakat riaszt el a kerékpározástól.
MaCS
-
.mf
veterán
Házibarkácsnak lehet jó, és lájtos felhasználásra lehet megfelelő, de egy gyártótól azért mégis elegánsabb megoldást vár az ember. Ha bemennél egy autószalonba, és ott egy kockaladát mutogatnak neked, tetejére felspaniferezett benzinhordóval mint tank, arra mi mást mondanál, mint hogy "gagyi"?
-
A szomszédom használ egy ilyen lesajnált, gagyi kategóriás jószágot. Utcai bicikli, gyárilag rászerkesztett rásegítéssel.
4-5 éve lehet meg neki (egyébként használtan vette) és tökéletesen elégedett vele.
Egyébként nagyon úgy látom, hogy a bicikliknél van egy olyan minőségi sáv, amelyik normál használatra már tökéletesen alkalmas, de az állítólagos profik mégis nagy lendülettel fikázzák.
MaCS
-
.mf
veterán
válasz
mjani1172 #13 üzenetére
Ha tudnám, hogy mi most a jó, nem kérdezném
Az biztos, hogy az utólag ráeszkábált csomagtartóba bedobott akku az nem az, az már régen is kotlák házibarkács volt, nem, hogy gyártótól.
Jópár éve úgy hagytam ott a bringás dolgok figyelését, hogy az árak rohadtul el vannak szállva, inkább nem is idegelem magam vele, hajtom, ami van, és nem szarozok a párgramm-párszázgrammon, úgyis testmozgás, max jobb edzés. Reméltem, ahogy a kínaiak feljönnek, majd lejjebb mennek az árak. Erre voltam kíváncsi, hogy ez már megtörtént-e. Ezek szerint nem... -
.mf
veterán
Nem vagyok meggyőzve, ez 5 éve is még a gagyi kategóriában indulhatott volna csak, azt hittem azóta nagyobbat fejlődött a piac. Legolcsóbb trekking váz, merev acél villa, nóném v-fék, egy kivételével utólag rákókányolt elektromos hajtás...
Lehet, hogy maga a bringa rendesebb iparosmunka itt (jobb hegesztések), de attól még ez is bőven a gagyi szint. -
darvinya
titán
Ezért kb. az eladónak kellene fizetni.
-
-
Az árához képest vicces minőségű járgány.
Egyébként csak az érdekesség kedvéért: kerékpáron a csengő a kötelező zajkeltő, csakis csengő.
MaCS
-
.mf
veterán
válasz
fornettisuti #2 üzenetére
Csak kíváncsiságból, hogy hol tart ma az e-bringás piac, tudnál párat mondani?
-
-
arn
félisten
ez egy elektromos segedmotorkerekpar. mint ez:
-
fornettisuti
veterán
ennyiért bőven jobb alternatívák is vannak
-
Ez ennyiért nem minőségi... Nekem nagyon drágának tűnik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 8a telefonhoz eredeti bőrből készült SURAZO kártyatartós, kitámasztható tok eladó!
- Ringke Fusion-X Xiaomi 14 tok
- Karctalan kijelző? Hydrogel fóliával gyerekjáték. Most 3.000 Ft-tól minden telefonra/okosórára!
- Google Pixel 8a telefonhoz Vena vCommute kártyatartós, kitámasztható tok eladó!
- ESR, Spigen, Guess Iphone 12 mini tokok
- Apple iPhone 11 Pro 64GB Space Gray / Szép állapotban / 100 % AKKUMULÁTORRAL / 12 hónap jótállással
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 11400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT Rampage SHIVA Zalman 600W
- Telefon felvásárlás!! Honor Magic6 Lite, Honor Magic6 Pro, Honor Magic7 Lite, Honor Magic7 Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest