Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • chey

    csendes tag

    Nekem az elektromos kerékpárokkal az a bajom, hogy 30-40-nel elsüvít mellettem a papa vagy mama, majdnem nekem jön. A kereszteződésben betol az autók közé, mert ő tud gyorsulni, míg én a két gyerekkel magam mögött nem. Úgy, hogy egyébként a 30 kg terhemmel együtt is a "normál" biciklisekkel együtt gyorsulok kb. 15 km/h-ig, szóval csak fél-1 perc türelemmel kellene lennie, és simán megelőzhetne. Ugyanezt látom azoknál is, akik kilőnek a lámpánál, mint állat, nem gondolnak senkire maguk körül. Nagyon ritkán látok olyan biciklist, aki gyorsan szeretne menni, de körültekintően előz, vigyáz a többiekre.

    Értem, hogy ha mindenki kulturáltan használna ilyen kerékpárokat, akkor csökkenne a légszennyezés, de a jobbkézszabály, macisajt, stop be nem tartása mellett a gyors és jóül gyorsuló kerékpárok nagyon veszélyesek tudnak lenni.

  • chey

    csendes tag

    Az elektromos rolletől nekem halálfélelmem lenne, teljesen egyet értek azzal, hogy nem az úton lenne a helye.

  • chey

    csendes tag

    válasz .mf #55 üzenetére

    Nem furakodok előre, figyelek a többiekre, körültekintően előzök, előzés után külön hátrapillantok, nem viszem-e el a megelőzött orrát, elengedem a gyalogost a zebránál, tényleg. Legalább két gyerek van mögöttem (vagy éppen vár otthon), nem kockáztatok. Ugyanezt várnám a többiektől is. Lehet előzni és gyorsan menni, de ésszel, és én úgy látom, hogy az elektromos kerékpárral közlekedők közt sokan csak addig jutnak el, hogy ők gyorsan tudnak menni és lenyomnak mindenkit.

  • chey

    csendes tag

    válasz David75 #40 üzenetére

    - Amikor a Spartan Jumbo roleremmel hirtelen szerettem volna valamit kikerülni kb. 10 km/h-nál, a keresztbe álló kerék miatt elrepültem és nyekkentem egyet. Ugyanez 40 km/h-nál legalább kórházat jelentett volna.
    - A kerékpár kereke nagy, és egy 5 cm-es bukkanó esetén van vele esély még 30 km/h-nál is, hogy megtartsa magát az ember (vagy legalábbis értelmesen meg tudjon állni). Ugyanez egy 10-15 cm-es kerekű rollernél azonnali repülést eredményez.
    - Ha a roller első fékjét jól meghúzza az ember (már ha van), orra bukik, ami kerékpárnál megint kevésbé valószínű. Ha nincs első fék, akkor már 20 km/h-ról is necces bármiféle megállás.
    - A kormányrúd szöge és a tengelyhez képest magasan lévő súlypont miatt kanyarodáskor egy roller kevésbé uralható, mint egy kerékpár.
    - A rolleren nincs lámpa, az autós egyszerűen nem számít arra, hogy több mint 20-szal jön egy álló gyalogos. Én sem, biciklin ülve.

    A legbrutálabb az, amikor apuka előtt áll a gyerek az elektromos rolleren, és meszelnek majdnem 30-cal. Csak egy kis bukkanó, faág, repedés, lehullott kemény termés (a listának csak a képzelet szab határt), és apuka a kormánnyal megnyomoríthatja szeme fényét. Ugyanezen akadályok egy kerékpárnál nem okoznak balesetet, vagy az esetek többségében a gyerek legnagyobb baja az lesz, hogy odakoccolja valamijét az elboruló bicikli miatt, és megijed.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák