Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz fornettisuti #2 üzenetére

    Csak kíváncsiságból, hogy hol tart ma az e-bringás piac, tudnál párat mondani?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz NoMix #7 üzenetére

    Éhes disznó makkal álmodik? ;]
    Bal hóna alatt látni a top vonalát, a nadrág vége pedig kicsivel a térde fölött ér véget. De ja, ez a divat, feszülős cuccokba kiteszünk mindent közszemlére, aztán meg vagyunk sértődve, hogy megnézik ;]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Konyika #11 üzenetére

    Nem vagyok meggyőzve, ez 5 éve is még a gagyi kategóriában indulhatott volna csak, azt hittem azóta nagyobbat fejlődött a piac. Legolcsóbb trekking váz, merev acél villa, nóném v-fék, egy kivételével utólag rákókányolt elektromos hajtás...
    Lehet, hogy maga a bringa rendesebb iparosmunka itt (jobb hegesztések), de attól még ez is bőven a gagyi szint.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz mjani1172 #13 üzenetére

    Ha tudnám, hogy mi most a jó, nem kérdezném :) Az biztos, hogy az utólag ráeszkábált csomagtartóba bedobott akku az nem az, az már régen is kotlák házibarkács volt, nem, hogy gyártótól.
    Jópár éve úgy hagytam ott a bringás dolgok figyelését, hogy az árak rohadtul el vannak szállva, inkább nem is idegelem magam vele, hajtom, ami van, és nem szarozok a párgramm-párszázgrammon, úgyis testmozgás, max jobb edzés. Reméltem, ahogy a kínaiak feljönnek, majd lejjebb mennek az árak. Erre voltam kíváncsi, hogy ez már megtörtént-e. Ezek szerint nem...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz MaCS_70 #15 üzenetére

    Házibarkácsnak lehet jó, és lájtos felhasználásra lehet megfelelő, de egy gyártótól azért mégis elegánsabb megoldást vár az ember. Ha bemennél egy autószalonba, és ott egy kockaladát mutogatnak neked, tetejére felspaniferezett benzinhordóval mint tank, arra mi mást mondanál, mint hogy "gagyi"?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Konyika #26 üzenetére

    :N Én szétnéztem, inkább neked kéne alaposabban olvasnod: azt írtam, hogy "egy kivételével utólag rákókányolt elektromos hajtás" - és ez pont az az egy, a Palermo férfi ill. női változata. A motor az első kerékben van, amit annyira nem komálok, az agyváltó pedig csak 3-sebességes, annál kisebbet nem is gyártanak, a kínálat leges-legalja.

    Arn: "ez ma europaban 2000-3000 eur kozotti arat jelent a tobbsegnel (de felhasznalasfuggo, egy ossztelos bringan joval tobb alkatresz van, ebikenal meg csak a hajtas vagy 1000-1500 eur)"
    Az a baj, hogy a gyártók az alapján áraznak, hogy a fizetési hajlandóságot meddig tudják feltornázni... Egyszerűen nevetségesnek tartom, hogy pl. egy enduro e-bike a maga pár alkatrészével majdnem annyiba vagy akár többe is kerül (1-3.5 M HUF), mint egy enduro versenymotor (2-4 M HUF) - pedig utóbbiban sokkal több alkatrész, tervezési-tesztelési munkaóra, finomabb megmunkálás (százados pontosság dugónál és hengernél), spéci anyag (titán hajtókarok, szelepek, króm-molibdén ötvözet váz, magnéziumötvözet blokkelemek, stb) és kézi összeszerelés, beállítás van. Abszurd. Ezért várom, hogy a kínaiak végre feljöjjenek, csináljanak egy kis konkurenciát és letörjék a pofátlanul magasra belőtt árakat. Pl. ott a Sur-ron Firefly, elektromos enduro smkp/mkp, Kínából 3000-3500 USD 5 kW-os motorral és 2 kWh-nyi Panasonic akkuval; vagy itthon 2 kW-ra lekorlátozva, smkp-ként forgalomba helyezve 1.5 M HUF, ami a legolcsóbb "nyugati" enduro e-bike-ok árkategóriája.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz arn #35 üzenetére

    Erről az orwelli doublethink fogalom jut eszembe, amikor te is tudod, mekkora bullshit, mégis meggyőződéssel tolod :P Na meg nem is arra válaszolsz, amiről én beszéltem

    "itt most azert az egyik beleposzinten gyartott szinten hasonlitod a masik felsobb kategoriahoz."
    "egy 10000 euros bringa az mar azt a szintet jelenti (es ez barkinek megvasarolhato), amivel a profi versenyzok mennek. sok gyarto azt a vazat adja el, amit a versenyzojenek tervez. itt a superbikeokkal kellene osszevetni arban, karbantartasigenyben stb... nem egyszeru utcai motorhoz / bringahoz viszonyitva ezeket."

    Profi versenyzők által használt verseny enduro motorokat hasonlítottam össze profi versenyzők által használt verseny enduro e-bikeokkal - mindkét kategória hasonló árban megy. A 10000 eurós verseny-endurók szintén azok, amit bárki megvehet, és amikkel a profi versenyzők mennek, max. a tömegükhöz, motorozási stílusukhoz állítják a futóművet, ha egyáltalán (több nagymenő még ennyit se, full-stock használják).

    "a megmunkalas, felhasznalt anyagok ugyanaz a hightech"
    "egy sok darabos ossztelosnal sok munkaora. karbon, titan, specialis otvozetek hasznalata teljesen altalanos"

    Lóf@szt ugyanaz a megmunkálás (mondom, henger-dugó százados vagy félszázados illesztés, szelepek 1-2 százados), nem ugyanaz a hightech (sokkal nagyobb erőhatásoknak vannak kitéve alkatrészek, itt nem 0.25-0.5 kW-ról beszélünk hanem 40-50 kW-ról, na meg ott a hő is), egzotikus anyagokból (titán, chromoly, magnézium) is sokkal több van bennük, az összeszerelésük SOKKAL bonyolultabb és SOKKAL több időt vesz igénybe, sok kézi munkaóra osztrák, olasz, francia vagy japán gyárakban. És mégis ugyanannyiba kerülnek...

    A kínai Sur-ron e-smkp endurot csak arra hoztam fel, hogy egy alsó-középkategóriás enduro e-bike árában kapható, több éve bizonyított, jó minőségű, jó alkatrészekből, legnagyobb költségeleme az akku, ami ugyanazokból a Panasonic cellákból áll, de tripla-akkora kapacitású (2000 Wh vs 650-700 Wh) - ha egy hasonló minőségű enduro e-bikeot kihoznának, fele-harmadába kerülne, mint a mostani nyugati márkák.

    Chey: 30-40-nel nem mehetne, mert 25-ig segít csak rá.
    Remélem azért te is úgy állsz hozzá, hogy elférjenek melletted a gyorsabbak. Sokszor látom, hogy lassú bringások előrefurakodnak a lámpánál, aztán megint kerülgetni kell őket.

    BiP: az e-bike egy gyűjtőfogalom, ennek részhalmaza a pedelec, ami PEDál-rásegítéses ELEKtromos bringát jelent; ami nem pedál-rásegítéses, az már nem pedelec (mint ahogy a cikk tárgya sem az hivatalosan). Külföldön az is lehet még e-bike, ami itthon jogilag már smkp, mert pl. gázkar van rajta és tekerés nélkül is megy, vagy 250W +max 20%-nál nagyobb folyamatos motorerő, vagy 25 km/h-nál tovább segít rá (s-pedelec 45-ig, de az itthon megintcsak nem legális)

    David75: itthon az e-roller a fizetésekhez képest drága, és mivel jogi szabályozása homályos és hiányos (hivatalosan nem mehetne se úttesten, se járdán), sokan nem is mernek belevágni, hanem helyette az e-roller megosztókat használják, és annak a közlekedési kultúrája, nos... Lámpától indulásnál össze-vissza cikáznak a bringások között, utána meg ahogy elérték a max sebességet, kerülgetni kell őket, egy hete bringaúton enyhe balosban épp előztem ki egyet, erre úgygondolta levág a kanyarból és rámhúzta a kormányt (nem lett esés, de b+, nem dísznek van az a sáv-felfestés); ha járdán mennek 25-tel és kilép valaki kapualjból, abból is van baj; na de a legnagyobb baj, hogy ezeket a SLimeokat ott szokták letenni, ahol érik, csomószor van, hogy szűk járdán, bringaúton keresztbe otthagyják, mint aki jól végezte dolgát, és mindenki csak kerülgeti, amíg valaki meg nem unja és felrúgja a p!csába. Leginkább ez utóbbiért utálják itthon. Ha nem megosztós lenne, hanem saját, amire mindenki vigyázna, kint nem hagyná az utcán, hanem vinné magával; vagy ha a megosztós nem csak otthagyós lenne, hanem egy kijelölt gyűjtőhelyen lenne kulturáltan letéve, sokkal kevesebb konfliktus lenne.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák