Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • stefi76

    aktív tag

    válasz Cifu #118 üzenetére

    "Mérvadó lehetsz, én kamionoztam és autóztam bőven ahhoz, hogy lássam hány ember vesz kesztyűt hidegben vezetéshez. Nem, nem egy embert..."

    Ej-ej....kitértem Norvégiára is.
    Ezt természetesen inkorrekt módon kihagytad.
    De te kamionoztál.
    Ezt írd meg a norvég Tesla tulajoknak is. Hogy tudják, ettől a mindent vivő ténytől neked lesz igazad és vigyék gyorsan vissza a Teslájukat a kereskedőnek.

    "Másodszor: ettől ez még hibrid hajtás, és nem elektromos"

    A hibrid-hajtás során a belső égésű a hajtásláncban részt vesz.
    Kéretik utána olvasni.
    Itt a meghajtást elektromos motor végzi.
    Mit nem értesz ezen?
    Mi hajtja a kereket?
    Villanyáram az akksiból KIZÁRÓLAG az elektromos motor.
    Nincs belső égésű, ami beleszól a hajtásláncba.

    Kéretik kicsit tanulmányozni a fogalmakat.

  • stefi76

    aktív tag

    válasz Cifu #104 üzenetére

    'A belső égésűek csillaga - főleg a négykerekű olajkályháké - most került leáldozóba az elektromos meghajtás pedig - végre - átveszi pár évtizeden belül a helyüket.'

    Talán majd 10-20 év múlva leáldozik a belső égésű motorok jövője, de köszönik szépen, jól vannak még. '

    A pár évtized, az szerinted mennyi?

    "Ilyen téren ajánlom figyelmedbe például a Nikola teherautók esetét, ahol először dettó elektromos meghajtásra gondoltak, aztán a realitásokkal szembesülve gyorsan áttértek hidrogénhajtásra..."

    Én meg ajánlom figyelmedbe azt, hogy mit jelen náluk a "hidrogénhajtás".
    Konkrétan elektromos áramot termelnek bele a lithium akksiba:

    https://nikolamotor.com/two

    100% ZERO EMISSIONS DAY CAB
    HYDROGEN POWERED
    800 - 1,200 MILE RANGE
    15 MINUTE REFILL TIME
    NEVER PLUG IN
    100% ELECTRIC DRIVE
    THE END OF DIESEL ENGINES
    1/2 THE OPERATING COST COMPARED TO DIESEL
    2,000 FT. LBS TORQUE
    1,000 HORSEPOWER
    320 kWh BATTERY
    1 MILLION MILES FREE* HYDROGEN FUEL
    REGENERATIVE BRAKING
    NO COMPETITION

    Nikola™ Battery Storage System

    There are over 32,000 individual lithium-ion cells welded together on the Nikola Two™, resulting in a 320 kilowatt hour (kWh) battery pack. That is 3x the pack size of a Tesla Model S P90D.

    3 Power Electronics

    The truck needs a sophisticated power-electronics box to manage the energy the fuel cell produces. This custom built device took nearly a year to develop. It takes 200 kW of energy, cleans it up, then dumps it in the batteries at a constant 800V DC - keeping the batteries topped off when needed.

    5 Chiller and Air Tanks

    The 800 volt chiller provides cold water to cool the batteries and, like many parts on the truck, was custom built. The air tanks keep the backup air disc brakes DOT compliant and offer redundancy - another first in the transportation industry.

    6 Fuel Cell

    The fuel cell outputs nearly 300 kilowatts (kW) of clean energy straight to the batteries, keeping them charged. This proprietary fuel cell has the ability to turn on and off within seconds. The fuel cell runs on zero emission hydrogen.

    7 Hydrogen Fuel System

    The battery bank is charged by a fuel cell, which needs fuel. There is enough hydrogen on board to power this truck up to 1,200 miles without stopping to fill up.

    8 Rear Motor Gearbox Housing and Independent Suspension

    This patent-pending, custom built housing can support up to 46,000 lbs. and holds both electric motors and gearboxes. It also helps support the first ever Short Long Arm (SLA) suspension in the linehaul industry - creating a super smooth ride.

    'Ezen kívül pedig tegyük szépen hozzá, hogy a Tesla-t ért kritikák elsöprő többsége jogos - Te sem hoztál fel egyetlen egy érvet, amely ezeket a kritikákat negálná. '

    A szubjektivitást és a dafke-t nem lehet érvekkel cáfolni. lásd kesztyűs abnormalitás, egy, azaz 1 emberrel ha találkoztam a kb 20 év alatt,amióta vezetek, aki kesztyűben lett volna.
    Norvégia, például ott adják el szinte a legtöbb Teslát, tehát a kesztyű-mizériád vélhetőleg megállja a helyét.
    Nem, ez értelmetlen szubjektív hülyeség, amit tényként és orbitális problémának vannak beállítva. Bukott dolog.
    Itt értelmetlen fikázás van, nem tetszik a dolog és pont.
    Erre logikus érveket nem lehet felhozni.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Cifu #109 üzenetére

    A mostani F-1-es motorok már45% felett vannak. A motorfejlesztő cégek pedig ezerrel dolgoznak az izoterm motorokon.

  • fattyu

    veterán

    válasz Cifu #106 üzenetére

    Bocsi, de ez nem picit marhaság. Hiába tudnál jobb hatásfokkal elektromos energiát előállítani egy erőműben, mint egy autómotorban, azt utána el is kell juttatni a fogyasztókhoz. Ez pedig veszteségekkel jár, amit sajnos szokás kihagyni a képletekből. Élnék a gyanúval, hogy még egy sima (nem plug-in) hibrid is jobb hatásfokot mutatna fel, mint a hőerőmű / elektromos autó megoldás...

    ha így lenne szerinted a világon mindenhol elektromosra váltották volna a vasutat? ( tudom nem mindenhol de érted )

  • QwErTy42

    addikt

    válasz Cifu #106 üzenetére

    "1.: Energiaforrás. Hiába nincs az állítások szerint káros anyag kibocsátása az elektromos autóknak, valójában van, hiszen nagyon-nagyon ritka az az ország, amely tisztán megújuló energiából termel áramot."

    Egyrészt nem kötelező fosszilistot égetni, ha mégis, akkor lásd az aláhúzott részt.

    "2.: ..." A hibridbe is kell benzin... Az csak részmegoldás. Egy elég drága és komplikált.
    Én nem a mai technológia színvonal mellett kardoskodtam a létjogosultsága mellett az elektromos rendszereknek, hanem ha már kellő energiasűrűséggel, alacsony költséggel állnak rendelkezésre.

    "A kémiai mókás dolog, mesterségesen is lehet előállítani szénhidrogéneket, legfeljebb drágább lesz."

    Nem csak hogy drágább lesz de honnan veszed hozzá az energiát? Jó buli lesz majd a maradék szén felét elégetni, hogy a másik feléből ipari szénhidrogének készülhessenek.

    "Hiába tudnál jobb hatásfokkal elektromos energiát előállítani egy erőműben, mint egy autómotorban, azt utána el is kell juttatni a fogyasztókhoz. "

    Nem csak hogy tudnánk de tudjuk is. Míg az autóknál kemény 25%-os hatásfokot karcolunk addig ennek cirka dupláját tudják az erőművek.
    Az áramot váltós formában vezetéken több száz kilométerre "szállítani" pár százalékos veszteséggel lehet. Van persze az akku töltésének is egy vesztesége de a teljes rendszerre vetített hatásfok még így is lényegesen magasabb, mint az előbbinél. Arról nem is beszélve hogy a károsanyag-kibocsátás töredéke az erőműben, valamint a mocskot nem az utcára eregetjük, hanem kicsit arrébb, kifele a pusztába.

    A korábban linkelt videót javaslom megtekintésre, ha még nem láttad. Van benne pár érdekes tény és meglátás.

  • QwErTy42

    addikt

    válasz Cifu #104 üzenetére

    Pedig ha pl. nem akarunk belefulladni a szmogba, akkor bizony váltani kell.
    Másrészt sokan elsiklanak afölött a tény felett, hogy a kőolajat nem kellene elégetni, mert akkor nem lesz vegyipar (amire többek között az elektronikai ipar, hadipar, bútoripar, építőipar, ruhaipar... épít) és gyógyszeripar (nem lesz szívgyógyszer a nagyinak) sem. Mert mindkettőnek a kőolajszármazékok jelentik az alapot.
    Pro: újrahasznosítás (gyerekcipőben, energiaigényes, nem elég hatékony stb...)
    Pro: szén katalitikus krakkolása (sok energija köll hozzááája... kéne valahonnan)

    Szóval itt azért lényegesen többről van szó, mint puszta szimpátia.
    Egy elektromos autónál ha sikerül leküzdeni a hatótávproblémát és a magas árat, akkor elég sok előnye van a benzineshez képest. Lásd korábbi felsorolásomat.
    Már akkor is beljebb lennénk, ha a kőolajat valamilyen erőműben égetnénk el nagyobb hatásfok mellett és kevésbé környezetszennyező módon és az azzal megtermelt árammal hajtanánk a villanyverdákat.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #96 üzenetére

    Ezt az érintőképernyőn is meg tudod tenni, kopogtatsz párat, melegebb lesz. Ha nem kell pontos hőmérséklet, akkor még kevésbé problémás szerintem. De meg lehet úgy is csinálni, hogy egy 10-20 centis csúszka az érintőképernyőn, azt elég könnyű odébb húzni, vagy bökni egy mozdulattal. Főleg úgy, ha nem a tizedekre pontos hőmérséklet érdekel :)

    Az érintőképernyő amúgy szerintem legfeljebb az idősebbeknél lehet problémás. Látom a szüleimen, hogy ők ugyan tudják használni, de nem olyan ügyesen, mint a fiatalok. Látszik az érintéseiken a bizonytalanság, hogy nem érzik, mikor milyen erővel érnek hozzá, és mennyire van szüksége a reagáláshoz. Olyanoknak viszont, akik okostelefonokon nőttek már fel, szerintem semmi gondot nem okozna egy ilyen kezelőfelület. És ilyenekből több lesz már csak, kevesebb nem.

    Attól függ, hogy milyen autó. Nekem mondjuk a Jazz az 130-nál már ötödikben is olyan 4000 fordulat körül pörög, ami hangos. Igen, van szélzaj és gördülési zaj is, de a motor is nagyon zajos. Oké, ez nem egy Model S kategóriája, de mondjuk egy Model 3, vagy Leaf már kb méretben hasonló.
    Amúgy meg a szélzajt is lehet csökkenteni, ha áramvonalasabb az autó. Nem tudom mennyire igaz, csak pont a múltkor néztem a TED videót Muskkal, és ott emlegette, hogy az egyik leginkább aerodinamikus karosszéria kialakítást használják a Model S-en. Szóval figyelnek ilyenekre, mert ezzel is többek közt fogyasztást csökkentenek, de egyben zajt is. A gördülési zaj pedig a kerékaknák zajszigetelésével megoldható, ez másoknak sem akkora gond, mondjuk egy Mercinél. Nem lehetetlen feladat.

    Kopi31415: Engem nem zavar a hang, zene, beszéd vezetés közben. Amikor vezetni tanultam, akkor az oktatóm folyton bekapcsolta a rádiót, ráadásul valami olyan adót, amin (számomra) idegesítő pop-zene ment mindig. Kérdeztem egyszer, hogy ő ezt szereti hallgatni? Azt mondta, hogy nem, de ha megszokom, hogy szól valami ilyesmi, akkor később sem fog zavarni, és pontosan így történt. Navigációt is úgy használok, hogy kikapcsolom a képernyőt, és csak hallgatom, hogy mit mond utasításnak.
    Vagy veled akkor beszélgetni sem lehet, amikor vezetsz? :) Az sem több inger, mint időnként egy hangos visszajelzés, hogy mennyi a hőmérséklet, ha állítottál rajta.

    HUD: oké, akkor úgy mondom, hogy általam megfizethető kategóriába nem csúszott még le sajna.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #80 üzenetére

    Mondjuk a 2000-es években én sem szerettem annyira az érintőképernyőt :N Főleg ha nem az okostelefonokra gondolunk (de még ott is dögivel akkoriban), hanem az ilyen kültéri rezitsztív érintőpanelekre, meg a repülőkön található pontatlan és megbízhatatlan képernyőkre.

    Ettől függetlenül nekem például tök mindegy lenne igazából, hogy érintőképernyő, vagy fizikai gomb. Ugyan a kresz megkívánja, hogy úgy ismerd az autó kezelését, hogy ne kelljen elvenned a tekinteted az útról, hogy mondjuk a fűtést, vagy rádiót kapcsolgasd, de szerintem gyakorlatban a legtöbben odanéznek azért. Ami nem a kormányon van, azért már a karomat kell nyújtani, és oda kell nézzek, hogy biztos jót kapcsolok.
    Talán amúgy egy jól működő hangvezérlés még jobb lenne, de egyelőre ilyen nem nagyon van.

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #79 üzenetére

    Egy kis kiegészítés még: Anno a 2000-es évek végén egyes autógyártók nekiálltak csak érintőképernyős megoldásra telepíteni mindent, a fűtés/hűtéstől kezdve a rádióig. Aztán a 2010-es évek közepére ez visszaszorult, és pár érintőgombot / tekerőt meghagytak a kétzónás klímának, illetve a főbb kezelőszerveknek, mert a felhasználók egyszerűen rühellték az érintőképernyőt.

    A Tesla alapvetően azoknak zseniális, akik geekek, nekik az érintőképernyő természetes megoldás. Az átlag embernek kevésbé. Amíg a Tesla tehát első sorban per pillanat a geekeknek gyárt autót. Ezen a piacon jó megoldás a drága S / X és a középáron szánt 3-as modell, ha évi párszázezres eladást akarnak elérni. A probléma a következő léc megugrása lesz, az átlag Average Joe számára is vonzóvá kell tenni az autót. Na ez nem fog menni érintőképernyővel és geekekre szabott technikai különcségekkel.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #73 üzenetére

    Az üzemanyagcellák szerintem akkor lesznek igazán jók, ha találnak olyan módszert, ahol mondjuk hulladékból (műanyagból például) tudnak hidrogént előállítani, de még akkor is ott a tárolás, szállítás biztonságos és gazdaságos megoldása.

    Akkumulátorra mindig szükség lesz szerintem, mert sok eszköznél az üzemanyagcella nem igazán opció, így azt mindenképpen fejleszteni kell. Nem mondom, hogy pont az ilyen fém-polimer akksikban van akkora potenciál még, de 50 éve még a mai elterjedt technológiák jelentős része és sci-fi volt, szóval én optimista vagyok, hogy előbb-utóbb jön egy olyan találmány, ami kis méretben és súlyban képes nagy energiasűrűséget tárolni, és nem lesz sem drága túlságosan, sem környezetszennyező az előállítása.
    Az elektromos meghajtásnak az az előnye, hogy elektromos áramot ezer módon lehet nyerni: nap, szél (és egyéb mechanikus megoldások, akár atomenergia is), stb. Ezért a környezetnek megfelelően lehet előállítani, és nem kell oxigén (vagy egyáltalán légkör) a működésükhöz.

    dabadab: Azt ne mondd már, hogy nincs egy olyan kesztyűd, amivel lehet kezelni egy érintőképernyőt :U :D

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #67 üzenetére

    Azért a Tesla még egy feltörekvő gyártó, a Toyota meg egy ezer éve létező mamutcég, aki nem utolsó sorban egy rakás bevételt szed be olyan üzletekből, hogy a kelet-ázsiai városokban sok helyen a rendőrségi és taxis flotta kizárólag őket használja. A MS sem az egyéni Windows felhasználókból szedi a bevételét, hanem a céges gépparkokból.

    Azt majd valóban meglátjuk, hogy melyik módszer lesz jó hosszabb távon, de az üzemanyagcellák előállítása sem olyan egyszerű és "zöld" folyamat azért. Mindkét technológiának vannak problémái, de egyelőre az elektromost most éppen jobban tolják.
    Én is azt hittem, hogy ez ilyen elérhetetlen, meg használhatatlan dolog még jelenleg, de Shanghaiban tudod mennyi Model S-t láttam? Mindennapos volt az utakon. Oké, nem úgy, mint egy VW Passat, de ahhoz képest, hogy Miraiól egy darabot nem láttam még soha, elég gyakori.

    Igen, nyilván visszamondanak páran előrendelést, de azért azt nehezen hinném, hogy a 400 ezres számból 50 ezer lesz a végére. Azt még inkább, hogy 50 ezren lemondják, de még az is elég sok szerintem.

    szerk.: Amúgy még egy másik dolog, amit még nem láttam sehol az üzemanyagcellákkal kapcsolatban, hogy ugye mindig úgy emlegetik, hogy a környezetre és klímára semmilyen hatással nincs. Nos erről azért néznék egy komolyabb tanulmányt, amiben mondjuk azt modellezik, hogy az összes jelenlegi autó hidrogén-üzemanyagcellát használ. Az így kipufogott vízgőz az például hogy viselkedik télen, amikor talaj menti fagy van, fagyos az út, és a sok kocsi gőzölög az utakon. Illetve mondjuk 2 millió kocsi egy nagyvárosban milyen párát/ködöt okozhat akár. Oké, ezek nem feltétlenül olyan volumenű dolgok, mint a globális felmelegedés, de érdekes lehet odafigyelni rá.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #54 üzenetére

    Igen, két tök más kategóriába tartozó autót hasonlítunk. De tessék, ott a 400e Model 3 előrendelés, amit ki tudja hogyan tudnak teljesíteni majd. A Leaf tömeges előrendelése is ilyen meggyőző, ugye? Azt bárki vehet, bármikor, csak éppen alig kell valakinek.

    A Toyota a Supra óta egyetlen értelmes autója a GT86, az összes többi az említésre sem méltó és unalmas tucattermék :U Az elmúlt 20 évben kellemesen felépítették azt az imázst maguknak, hogy ha egy megbízható, de tök unalmas és relatív drága tucatautót akarsz, akkor ők a megfelelő megoldás. Erre jött ugye a Prius, ami rendkívül megosztó, és mint olyan, nem tudja levetkőzni a mai napig a negatív megítélést. De ha már a Top Geart hoztad fel korábban, akkor az megvan, amikor Priusról kihozták, hogy átlag használattal kb annyi a fogyasztása (és ezzel arányosan a káros anyag kibocsájtása), mint egy átlag dízel Golfnak, csak sokkal drágább? Akkor ehhez kellene talán tapsikolni? :)

    Amúgy a marketingben tökéletesen egyetértünk, csak te a Tesla ellen szurkolsz, én meg nekik. Marketing kell, mert anélkül nem jutsz sehova manapság. Ezt minden értelmes ember és főleg cég be kell lássa. Amelyik cég pedig erre képtelen rájönni (khm... Toyota... khm), az nem lesz sikeres. Komolyan, ha a Mirai lényegét betették volna egy LFA kaszniba, akkor lehet, hogy most ódákat zengene az autós sajtó a gyártóról, és nem érdekelne senkit, hogy milyen drága, és mennyire használhatatlan még valós életben. Ennyire vakok ülnek ott a vezetőségben, hogy ilyet nem látnak? Jajj, pénzügyileg kockázatos lépés. Ezért kellene tapsikolni nekik? :)

    Amúgy igen, egy SolarCity házat összehozni jelenleg drága. Egy Model S-sel leautózni a riviérára jelenleg nem praktikus. De ezek nem állnak meg a fejlődésben, folyamatosan tolják, és folyamatosan fejlesztik. Vagy szerinted mondjuk egy Mirai hogy menne le innen Olaszországba? És utána hogy jönne vissza? Hol tankolnál? Mert azért töltő van út közben, még ha lassú is. De a cél ugye az, hogy levigyék pár percre a töltési időt, ami már simán vállalható valós életben is, főleg egy 1000km-es útnál, ahol úgyis megállsz pihenni, még ha autopilótával tolod is, mert kell wc, kell séta, cigi, akármi. De ha nem promótálják, akkor nincs miből fejleszteni, sosem lesz nyereséges, ha nem veszik a termékeket. Ezeknek a megtérülés a gyártó részéről is hosszabb távú, nem 1-2 éves projekt, és a vevő részéről is az early adopterek jóformán sosem látják megtérülni, sőt, még eleinte kényelmetlen is akár kicsit, de így fejlődik a technológia.

    Az meg, hogy egy cég egy felvásárlás után (is) veszteséges, az ROFLOL. Ha veszel egy autót 5 millióért, akkor arr az évre mondjuk 2 milliós veszteséged van? És ezért sajnálni kéne, meg a halálhíredet költeni? Komolyan? De hát vettél valamit, van egy autód, amit használhatsz!! :U Nekik meg van egy cégük, amire építhetnek, ami üzleti profilba vág, és lehet vele építkezni. És mondjuk 10 év múlva tudnak majd komplett ökoszisztémát nyújtani, amiben ott az elektromos autó, napelemes ház, meg még ki tudja milyen egyéb, automatizált cuccok. És nem kell az egész elektromos fogyasztásodat otthoni napelemről megoldani, da ha mondjuk a felét megoldod róla, akkor az nem segítség? Azzal nem lesz tisztább, és "zöldebb" a város? Mert ha nem, akkor a hibrid sem lesz zöldebb attól a kis elektromos motortól...

  • QwErTy42

    addikt

    válasz Cifu #49 üzenetére

    "Attól, hogy az EV autók maguk nem bocsátanak ki káros anyagokat, az elektromos energia létrehozása még termelt. Legfeljebb tehát a kibocsátás helyszíne változott."

    Erre csak annyit tudok írni, hogy egy meglehetősen nagy célgéppel lásd erőmívek, sokkal nagyobb hatásfokkal lehet elégetni a fosszilistottt mint a benzines jószágokban, továbbá míg egy autócskára nem lehet ráaplikálni egy társasházméretű füstgázszűrőt, addig bizony környezetbarátabb is.
    Másrészt senki se mondta, hogy fosszilist kell elégetni. Az ideális a decentralizált otthoni "minierőmívek" lennének a szerencsésebb országokban, ahol eleget süt a Nap. Így helyben lehetne az autó töltését megoldani.
    Lásd Tesla Powerwall.

  • dabadab

    titán

    válasz Cifu #49 üzenetére

    "Hatótáv-viták, vagy elég csak BBC / Top Gear elleni per és támadásra gondolni, hogy a legismertebbet említsem."

    Arra gondolsz, amikor a Top Gearben Clarksonék ott tolták a Roadstert, miközben az akksijában még bőven volt delej?

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #49 üzenetére

    Ja, a BWM 530i és a VW Golf 1.6 is benzines autó, így teljesen egy kalap alá lehet venni az eladási statisztikákat :U

    Augusztusi számot néztem, mert elsőre az ugrott fel: [link], ezek alapján havi 1000 körül adnak el belőle, pedig ez is, és a Leaf is felébe kerül a Tesla S-nek.

    Igen, a többiek kvázi ültek a fenekükön. 80-as években volt? Igen? És azóta mi történt? 30 év alatt mennyit léptek előre ezzel? Miért van az, hogy az e-Golfot most kezdték el reklámozni egyáltalán, amikor a dízelbotrány miatt kicsit kellemetlen helyzetbe kerültek. A GTE meg hibrid, azt ne keverjük már ide, ahogy a Priust sem. BMW i8 tisztán elektromos hajtással elmegy 30km-t a gyártó szerint. Az még a közértbe járni sem elég :U
    Nem azt mondom, hogy a Tesla találta fel az elektromos autókat, de messze tőlük hallani a legtöbbet erről, és arról nem is beszélve, hogy ők teszik menővé az elektromos autózást, mert olyan kocsikat csináltak, amit akarnak az emberek. Szemben a Priusszal, ami a közízlés szerint ciki és lenézett (igen, tudom, milyen sokat eladtak, de mondjuk az USA-ban kb a hónaljkutyás háziasszonyok bevásárlókocsija).

    Az emisszió persze, hogy két lépcsős, mert az elektromos erőműveket is át kell állítani tisztára, de ezt az autógyárak nem tudják megtenni. Illetve részben tudják, mond valamit a SolarCity? Kihez tartozi? Ja, Musk :) De a nagyobbik rész az állami kézben van mindenhol, amire egy privát cégnek nehéz hatni. Majd idővel az is változik. De már az is sokat segít egy nagyvároson, ha nem a városmagban pöfögi ki a sok káros anyagot az autó.

    A hidrogén meghajtás nekem régóta a kedvencem, de azért azt látni kell, hogy az üzemanyag kezelése ott sem egyszerű, és nem veszélytelen. Amióta kijött a Hondának az a tanulmánya, azóta várok rá, hogy valami nagyobb dobásuk legyen, terjedjen, de kb semmi nem történik az utóbbi években. Oké, a Toyotának is vannak hasonló próbálkozásai, de ezek nem elég érettek, hogy világszerte forgalmazzák. Lehet, hogy egy-egy városban, ahol demonstráció szinten kiépítették az infrastruktúrát hozzá, ott működik, és jópofa, de szélesebb körben nagyon macerásnak tűnik jelenleg.

    Amúgy meg az, hogy ki nyereséges és ki nem. Ez egy jó kérdés, de nem kell Detroitig menni, hogy bebukott gyártókat találj. Az egész angol autógyártás lényegében megbukott, a skandinávok dettó, és egyre inkább csak a bekebelezésekkel, átszervezésekkel tudnak talpon maradni a nagyok is. Egy Alfa Romeo, Ferrari vagy Porsche működőképes lenne önmagában? Nem, és már évtizedek óta nem is azok.
    Azért azt is nézd, hogy a Tesla most építette ki azt az egész infrastruktúrát, ami a többiek számára ezer éve készen van. De még ott sincs semmi kőbe vésve, ugye a VW mekkora cég, mégis megütheti a bokáját.

  • vicze

    félisten

    válasz Cifu #43 üzenetére

    Még mindig egy 150km-es hatótávot próbálsz összevetni egy 300-400km-es hatótávval. Egyik városba jó max. a másik meg szinte bármire, a saját töltőhálózat miatt. Ebben valós vetélytása jelenleg csak a Ampera-e/Bolt.
    Arról nem is beszélve, hogy a Tesla egy full extrás sport autó szintjén van teljesítményben a Leaf meg egy bevásárló kocsi. Leaf-t másod autónak veszik, a Teslát meg vezetni.

    Nem a Tesla maga csinálja a hype-ot hanem nyilván a tesztelők/sajtó és a felhasználóik.
    Tesla érdeme még mindig az, hogy "kívánatossá" tette az elektromos autós és nem valami szükséges rosszként tekintenek rá.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #43 üzenetére

    Azért azt is nézd meg, hogy a Leaf feleannyiba kerül, mint egy Tesla. Ráadásul a hatótávja is fele a legkisebb Model S-nek, és közel harmada az S 75 és 90-nek. Ez eléggé komolyan behatárolja a használhatóságát mondjuk városon belülre.
    BMW i3 eredetileg 80 mérföldes hatótávot tudott, most a 2017-es verzió már 114-et tud, ami még mindig elég satnya, bár városban elmegy. De még így is alig adnak el belőle.

    A többiek meg amikor lehetett látni, hogy egyre több régióban az a tendencia, hogy a 0 emisszió felé közelítsenek a szabályokkal, akkor a válasz ugye mi volt? 3 cilinderes dízelek, meg a motorok teszteredményének meghamisítása. Aztán most meg már kapálózhat sok csaló cég, hogy ja, van neki amúgy elektromos autójuk is, csak éppen évekkel a többiek mögött kullogva.

    A Tesla szerintem nagyon jól csinálja, hogy folyamatosan hírekben vannak, pörgetik a marketinget, és nyomják az elektromos autókat. Jelenleg ez is nagyon kell az elektromos hajtásnak, mert hype nélkül nehéz meggyőzni egy embert, hogy miért fizessen dupla árat egy elektromos autóért.

    QwErTy42: Igen, szerintem is ott lesz először jelentősége. Remélhetőleg megszűnnek ezzel az olyan balesetek is, amikor a sofőr elaludt vezetés közben, mert be akart érni időre a kamionnal/busszal. Aztán meg idővel jöhetnek az olyan Über jellegű megoldások is, amikor a saját önvezető kocsidat kiadod bérbe, amíg mondjuk az irodában ülsz nap közben.

    Kopi31415: Az a linkelt hír a Model X-ről szól, nem 3-ról :U

  • #06658560

    törölt tag

    válasz Cifu #36 üzenetére

    A Model 3 esetén még szép pofon lesz, amikor kiderül, hogy nem jó a normál jogsi hozzá, hanem teherautó jogsi kell a megengedett maximális össztömeg miatt. S ami miatt New York egyik ikonikus hídjáról le is tiltották.[link]

  • Inkvizitor1

    tag

    válasz Cifu #36 üzenetére

    "Cirka 200 000-et? Hány év alatt? Ezt hívod te elterjesztésnek?"
    Igen, lehet nem értünk egyet, de én úgy látom, hogy a tesla népszerűsége rákényszerítette a többi autógyártót az elektromos autó kifejlesztésére, dollármilliárdok belefektetésre és hatalmas kapacitások épültek ki kínában is és nyugaton is. Erre én már azt mondom, hogy elterjesztette, a klasszikus autógyártók sokkal felkészültebbek és tisztábban látnak mint mi, nem fogják megvárni még a tesla évi 1 millió darabot ad el és majd utána belekezdeni a fejlesztésbe, a beinvesztált milliárdok önmagukért beszélnek.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés