Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz #16820480 #98 üzenetére

    "De meg lehet úgy is csinálni, hogy egy 10-20 centis csúszka az érintőképernyőn, azt elég könnyű odébb húzni, vagy bökni egy mozdulattal. Főleg úgy, ha nem a tizedekre pontos hőmérséklet érdekel "

    Mondom, a Teslánál a tetőablak ilyen megoldása szerintem ritka trágya ergonómiailag. Csúszka van, százalékra írja a nyitás mértékét. Nézned kell, mennyire akarod. klímára így belőni sem túl jó, könnyen lehet, hogy egy fokon múlik, hogy túl hidegnek érzed, vagy túl melegnek a klímát.

    "Az érintőképernyő amúgy szerintem legfeljebb az idősebbeknél lehet problémás. Látom a szüleimen, hogy ők ugyan tudják használni, de nem olyan ügyesen, mint a fiatalok. Látszik az érintéseiken a bizonytalanság, hogy nem érzik, mikor milyen erővel érnek hozzá, és mennyire van szüksége a reagáláshoz. Olyanoknak viszont, akik okostelefonokon nőttek már fel, szerintem semmi gondot nem okozna egy ilyen kezelőfelület. És ilyenekből több lesz már csak, kevesebb nem."

    Viszont a fiatalok buszon, villamoson, vonaton, otthon tapogatják a kijelzőt, nem koncentrációt igénylő környezetben kell a figyelmüket megosztani vele, csak arra koncentrálhatnak. Vagyis eléggé irreleváns érvelés.

    "Nekem mondjuk a Jazz az 130-nál már ötödikben is olyan 4000 fordulat körül pörög, ami hangos. Igen, van szélzaj és gördülési zaj is, de a motor is nagyon zajos. Oké, ez nem egy Model S kategóriája, de mondjuk egy Model 3, vagy Leaf már kb méretben hasonló."

    Alfa 145 hasonló, viszont a szélzaj a domináns. A Honda akkor megint trágya motort tervezett? Minőségibb autóknál jobb a hangszigetelése a motoroknak, kevésbé hallanak, viszont a visszapillantó nem tud sokat csendesedni, mert nem lesz teljesen áramvonalas sose.

    "Vagy veled akkor beszélgetni sem lehet, amikor vezetsz? :) Az sem több inger, mint időnként egy hangos visszajelzés, hogy mennyi a hőmérséklet, ha állítottál rajta."

    Lehetni lehet, viszont igyekszem ignorálni a nem fontos ingereket. Amikor viszont a rendszer pofázik, hogy klíma bekapcsolva, hőfok ennyi, annyi, esetleg fokonként nyögné be, az nem ignorálható, így el fogja vonni a figyelmet.

    "Navigációt is úgy használok, hogy kikapcsolom a képernyőt, és csak hallgatom, hogy mit mond utasításnak."

    Jó is az újratervezés! :)

    "HUD: oké, akkor úgy mondom, hogy általam megfizethető kategóriába nem csúszott még le sajna."

    Ha nem tudsz középkategóriás új autót venni (Golf méret), akkor valóban nem.

  • vicze

    félisten

    válasz #16820480 #98 üzenetére

    "általam megfizethető kategóriába nem csúszott még le sajna"
    Attól függ mit szeretnél megjeleníteni, 40-től van 800 dollárig. OBD 2 csodákra képes. :)

  • #06658560

    törölt tag

    válasz #16820480 #94 üzenetére

    Mivel van kattanás visszajelzés és a lépésközök fixek, így meg van oldva a gond. Csak számolni kell. Nézni nem.

    "De hangos visszajelzés is jó lehet, ha mondjuk állítasz valamit, és bemondja a eredményét. Mondjuk benyomod a klímát, és "AC on", állítasz a hőmérsékleten, és "Temperature: 21°C", stb. Egy elektromos autóban ez már nem olyan problémás, még autópályán sem, mert halkabb sokkal."

    Szerintem pont rosszabb, mert a szemed mellett a füled is leköti. kevésbé tudsz koncentrálni a vezetésre.

    "Én arra várok majd, amikor lesz szélvédőre vetített HUD "

    Van. BMW, JLR, Mercedes, Audi, PSA, Renault-Nissan, Lexus mind használ HUD-ot.

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #16820480 #94 üzenetére

    A digitális klíma esetén is nézni kell, hogy mennyi éppen a beállított hőfok, és hova tekered, vagy nyomkodod, csak annyival jobb normál autókban, hogy érzed, ahogy kattan a gomb, de az értéket úgyis képernyőről kell leolvasni.

    A különbség, hogy érzed, hogy mennyivel állítod le vagy fel. Nem kell ránézned, mert aligha az a lényeg, hogy most ne 22,5 és ne is 23,5 fok legyen, hanem pont 23... Hanem az, hogy mondjuk 20 fokon volt, és melegebbet szeretnél.

    Érintőképernyőn ez úgy működik, hogy nyomod az érintőképernyőt... és ha folyamatos érintésre reagál, akkor tippelsz, hogy vajon most hol járhat (ha nem nézel rá) vagy ha nyomogatni kell, akkor meg idegesítő, hogy kopogtasz, hogy menjél már fel/le...

    Egy elektromos autóban ez már nem olyan problémás, még autópályán sem, mert halkabb sokkal.

    Bocsánat, de ellentmondanék. Pont autópályán már nem a motor (általában) a fő zajforrás, hanem a szélzaj és a gördülési zaj. A jobb autókon eleve a 6. (vagy utolsó) fokozat direktbe arról szól, hogy szép kényelmesen, minimális motor fordulatszámon haladj.

    Az elektromos autók pont, hogy induláskor / gyorsításkor / kis sebességnél hatványozottabban halkabban haladhat, mert a belsőégésű motorok zaja ugyebár terheléskor magasabb.

  • buvartacsko

    addikt

    válasz #16820480 #94 üzenetére

    már nagyon régen van szélvédőre vetített HUD. :)

  • #06658560

    törölt tag

    válasz #16820480 #88 üzenetére

    Ez valóban nem a legjobb ergonómia, kifejezetten rossz. A klíma két csoportba pakolva már nem túl jó, plusz sok lépést kell megtanulni, mire megjegyzed mi merre- melyik csoport, melyik kör, melyik gomb.
    A kijelzővel a gond: előbb nézni, hol a klíma gombja, utána megvárni, míg megjelenik a klíma panelje, ott kiválasztani ami kell, pláne, ha még pakolják menüben, ha gombot imitálva tudsz intenzitást, hőfokot állítani, akkor amíg benyomkodod a megfelelő mennyiséget, közben figyelni, hogy bevette-e, ha csúszkázzák, mint a Tesla a tetőablakot, akkor a megfelelő értékig elhúzni, végig figyelni kell,pláne nem tud haptikus visszajelzés lenni, közben autópálya tempónál, de akár kanyargósabb úton sem túl szerencsés. Ha pedig x idő után visszalép a rendszer a menüben, akkor kezdheted esetleg előröl, nem egy okos megoldás.

    A haptikus visszajelzés papíron jól hangzik, gyakorlatban nem ok nélkül nem terjedt el. Mert annak ellenére oda kell nézned, hogy jó helyen nyomod-e a képernyőt.

    A civic műszerfalát a három szinten elhelyezett kijelzőkkel szerintem többszörösen elrontották ergonómiai, biztonsági szempontból.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz #16820480 #83 üzenetére

    Ha egy klíma állításhoz oda kell nézni, azt ergonómiailag rosszul csinálták meg. Pl. nem tekerős, nincs visszajelzés, hogy lépett, elvész a sok gomb között. Rádió hasonló- nem véletlenül kerül kormányra egyes vezérlése, sok esetben eltérő formájú gombokkal. Ehhez mérten tableten állítani bármit, nulla visszajelzéssel csak akkor biztonságos közlekedésileg, ha teljesen autonóm az autó. Ehhez a Teslának sincs köze, szidják ilyenért a Peugeot/Citroent, a sok gomb miatt az Opelt, Fordot, nem tekerös klíma miatt az Alfát (a 159 eredetileg nem tekerős klímával jött, amit egyes-hármas-ötös fokozatban nem is lehetett rendesen kapcsolni, mert a váltó rá lógott, később így váltott is a márka) stb.

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #16820480 #71 üzenetére

    Azért a Tesla még egy feltörekvő gyártó, a Toyota meg egy ezer éve létező mamutcég, aki nem utolsó sorban egy rakás bevételt szed be olyan üzletekből, hogy a kelet-ázsiai városokban sok helyen a rendőrségi és taxis flotta kizárólag őket használja.

    Itt pro és kontra mehetnek a szövegek. Mert például a Tesla meg hihetetlen mennyiségű állami támogatást kapott ( erre egy kis emlékeztető ). Oké, nyilván ezek egy részét a Toyota is megkapja, mikor gyárat épít / bővít, node azért érdemes megnézni milyen brutális számokkal dobálódzunk a cég forgalmához képest.

    Azt majd valóban meglátjuk, hogy melyik módszer lesz jó hosszabb távon, de az üzemanyagcellák előállítása sem olyan egyszerű és "zöld" folyamat azért.

    Nem mondtam, hogy a hidrogén zöld energia, főleg, hogy per pillanat még mindig szénhidrogénekből, fosszilis nyersanyagokból a legkönnyebb előállítani. De ezzel együtt előremutatóbbnak tartom minden nyűgjével együtt.

    Aztán lehet, hogy a kismillió akkumulátor-technológiai kutatás valamelyike olyan áttörést hoz, hogy végérvényesen az EV-ké lesz a jövő...

    Amúgy még egy másik dolog, amit még nem láttam sehol az üzemanyagcellákkal kapcsolatban, hogy ugye mindig úgy emlegetik, hogy a környezetre és klímára semmilyen hatással nincs.

    Ez legalább olyan álságos állítás, mint a zéró emisszió emlegetése az elektromos autókkal kapcsolatosan... A hidrogént sem lehet bányászni, vagy szénhidrogénekből (ie.: főleg földgáz) állítják elő, vagy a víz bontásával lehetne még könnyen előállítani. Utóbbi dettó ugyan az probléma, mint az elektromos autók esetében...

  • QwErTy42

    addikt

    válasz #16820480 #71 üzenetére

    Az üzemanyagcellával ha jól rémlik az a legnagyobb baj, hogy a katalizátorként használt platina drága.
    Másik probléma hogy a hidrogént biztonságosan tárolni, szállítani is elég komoly kihívást jelent.

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #16820480 #58 üzenetére

    A Toyota a Supra óta egyetlen értelmes autója a GT86, az összes többi az említésre sem méltó és unalmas tucattermék

    A világ legnagyobb, évi 16-17 millió gépjárművet gyártó cége említésre sem méltó autókat gyárt. Nyilván azért a világ legnagyobb autógyártója.

    Bezzeg a Tesla... :U

    De ha már a Top Geart hoztad fel korábban, akkor az megvan, amikor Priusról kihozták, hogy átlag használattal kb annyi a fogyasztása (és ezzel arányosan a káros anyag kibocsájtása), mint egy átlag dízel Golfnak, csak sokkal drágább? Akkor ehhez kellene talán tapsikolni?

    Pontosan, de ugyebár én arra a megjegyzésedre reagáltam, mely szerint "De már az is sokat segít egy nagyvároson, ha nem a városmagban pöfögi ki a sok káros anyagot az autó."
    Mert ennek mi köze is van a Top Gear-hez?

    Arra jó a plug-in hibrid, hogy a városközpontban ne pöfögjön az autó. De ráadásul teljes értékű autónak is használható.

    Amelyik cég pedig erre képtelen rájönni (khm... Toyota... khm), az nem lesz sikeres.

    A Toyota 2015-ben 17 milliárd dollárnyi tiszta nyereséget hozott össze. A Tesla 712 millió dollárt mínuszt.
    Bocsi, de én úgy látom, hogy a Toyota nem picit sikeresebb, mint a Tesla.

    De ezek nem állnak meg a fejlődésben, folyamatosan tolják, és folyamatosan fejlesztik.

    Helyes, tegyék azt. De ahogy nem feltétlenül tapsikoltunk, amikor előjöttek az E85-el és E100-al, úgy talán most se kéne.

    Vagy szerinted mondjuk egy Mirai hogy menne le innen Olaszországba? És utána hogy jönne vissza? Hol tankolnál?

    Na ez az. Melyik megoldást támogatja majd a piac és az államok. Az elektromos megoldás sok kérdést vet fel (elektromos hálózat kapacitása, töltési opciók), a hidrogén is... Nem azt mondtam, hogy a hidrogén most megoldás, hanem azt, hogy a jelenleg látható alternatívák közül talán a legoptimálisabb.

    Azt nézted, hogy az előrendelés amúgy 1000 dolláros foglalót igényel? Nem hiszem, hogy ezt csak úgy kipengeti olyan, akinek aztán lehet, hogy mégsem kell majd. De talán tényleg túl sok olyan ember van, aki dobálja jobbra-balra a pénzt.

    A Tesla Model S-nél is volt foglaló, mégis voltak visszamondások... Ez már csak így működik...

    Toyotának projektjei vannak az alternatív üzemanyagos problémára, közben a Tesla meg már megvehető és egész sok helyen használható terméket árul.

    A Mirai sem csak egy projekt...

  • #06658560

    törölt tag

    válasz #16820480 #63 üzenetére

    De, hazugság. A kanyarban nem volt még a dízelbotrány, mikor már volt Golf-E, Totalcar is tesztelte, kapható is volt, Valamint már a Tiguanokban is létezett elektromos megoldás. Utóbbit BME-n láttam vagy hat-nyolc éve előadáson is. Csak nem reklámozták úgy.

    Miért ne tudnál metánnal ezer kilométereket menni? LNG, CNG az mi?

    "Ja, mert néhány celeb vett, hogy a bulvársajtóban el lehessen adni, hogy milyen környezettudatos, közben meg ott a garázsban még pár sportkocsi, meg SUV, biztos, ami biztos."

    DiCaprio esetén nem rémlik, hogy sportautó állna bárhol is. Plusz németeknél a Priusok minden formája kifejezetten gyakori taxi lett.

    "Most tényleg azon megy a vita, hogy a jelenlegi magyar viszonyok közt mennyire használható egy elektromos autó?"

    Hol beszéltem magyar viszonyokról?

  • #06658560

    törölt tag

    válasz #16820480 #58 üzenetére

    "De tessék, ott a 400e Model 3 előrendelés, amit ki tudja hogyan tudnak teljesíteni majd."

    Ami semmit nem jelent, kötelezettséget sem, hogy meg is kell majd venni, plusz kész termék még nincs. Magyarul csak a hypera ugrottak be ennyien.

    "A Toyota a Supra óta egyetlen értelmes autója a GT86, az összes többi az említésre sem méltó és unalmas tucattermék "

    Pont ez a két értelmetlen trágya van a Toyotánál az elmúlt pár évtizedben.

    "De ha már a Top Geart hoztad fel korábban, akkor az megvan, amikor Priusról kihozták, hogy átlag használattal kb annyi a fogyasztása (és ezzel arányosan a káros anyag kibocsájtása), mint egy átlag dízel Golfnak, csak sokkal drágább?"

    Jé, aki nem képes gondolkodni, az ezen de szépen meglepődik és csodálkozik! És kell neki hozzá Top Gear, egyedül nem tudja össze hozni!

    "Amelyik cég pedig erre képtelen rájönni (khm... Toyota... khm), az nem lesz sikeres"

    Az ugye megvan, hogy azt állítod, a világ legnagyobb autógyára nem sikeres?

    "Komolyan, ha a Mirai lényegét betették volna egy LFA kaszniba, akkor lehet, hogy most ódákat zengene az autós sajtó a gyártóról, és nem érdekelne senkit, hogy milyen drága, és mennyire használhatatlan még valós életben."

    Nem tudom, két különböző univerzumban élünk-e, de ahol én olvastam, ott ódákat zengtek a mirairól, sőt, már a Honda FCX Clarityről is, tíz évvel ezelőtt!

  • #06658560

    törölt tag

    válasz #16820480 #50 üzenetére

    "Miért van az, hogy az e-Golfot most kezdték el reklámozni egyáltalán, amikor a dízelbotrány miatt kicsit kellemetlen helyzetbe kerültek. "

    Ez így konkrétan hazugság.

    "(igen, tudom, milyen sokat eladtak, de mondjuk az USA-ban kb a hónaljkutyás háziasszonyok bevásárlókocsija)."

    DiCaprio hónaljkutyás háziasszony.

    "Lehet, hogy egy-egy városban, ahol demonstráció szinten kiépítették az infrastruktúrát hozzá, ott működik, és jópofa, de szélesebb körben nagyon macerásnak tűnik jelenleg."

    Pont mint a Tesla. ott ezt miért nem akarod észre venni?

    #53 sheratan: Hol tudod rendesen tölteni az autódat? Otthon, vagy ha a munkahelyed kiépíti neked. Mi a jellemzö a gazdagok és a szegényebb/átlag emberek lakhatási viszonyaira? Ki van olyan helyzetben, hogy autó töltési egyéni privilégiumokat ki tudjon szedni a munkáltatójából, vagy otthon tudja tölteni az autót? A gazdag. kinek tud racionálisabb alternatíva lenn egy elektromos autó? A gazdagnak, mert van infrastruktúrája, vagy ki tud építeni magának. A tizediken hogy töltöd az elektromos autódat a lakótelep parkolójában?

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #16820480 #50 üzenetére

    Ja, a BWM 530i és a VW Golf 1.6 is benzines autó, így teljesen egy kalap alá lehet venni az eladási statisztikákat

    Egy elektromos autó statisztikáit hasonlítottuk össze egy csak elektromos autót gyártó komplett cég statisztikájával. A Nissan Leaf-ét és Tesla adatait.

    Miért van az, hogy az e-Golfot most kezdték el reklámozni egyáltalán, amikor a dízelbotrány miatt kicsit kellemetlen helyzetbe kerültek.

    Miért csak most kezdték volna el reklámozni. A 2014-es VW reklámanyagokban ott volt a többi modell mellett. :F
    Akkor még sehol sem volt a dízel-botrány.

    Nem azt mondom, hogy a Tesla találta fel az elektromos autókat, de messze tőlük hallani a legtöbbet erről, és arról nem is beszélve, hogy ők teszik menővé az elektromos autózást, mert olyan kocsikat csináltak, amit akarnak az emberek.

    A Model S több, mint 70 ezer dolláros autó, az Audi S6 és a komolyabban motorizált BMW 5-ös osztállyal konkurál. Azok sem kevésbé vágyott autók. Ugyan ez Model X -> BMW X5 / X6, Audi Q7.

    Hovatovább az Audi a gyártás megkezdése előtt kaszálta el az R8 e-Tron sportkocsit. De még egy Audinál is dönthetnek úgy, hogy ha valami nagyon nagy veszteséget hozhat, akkor nem erőltetik. Ennyi.

    A menővé tenni megint olyan dolog, hogy marketing. Semmi több - de nem vitatom, hogy a Tesla ebben nagyon jó...

    Szemben a Priusszal, ami a közízlés szerint ciki és lenézett (igen, tudom, milyen sokat eladtak, de mondjuk az USA-ban kb a hónaljkutyás háziasszonyok bevásárlókocsija).

    A Toyota szétnézett, és azt látta, hogy aki hagyományos kocsikba szerelt hibrid vagy alaktromos meghajtást, az nem tudott igazán labdába rúgni. A Toyota azt az utat választotta, hogy egy jól felismerhető gnóm kasznit rakot a Prius-ra, hogy a környezettudatosnak tartott felhasználók jól elkülönülhessenek a "hétköznapi" autósoktól. Ez is marketing, és jé, célhoz értek vele. A hibrid divatos lett, népszerű lett.

    Ja, hogy a macsóknak ciki. Na bumm. Ettől még mindig csak marketingről beszélünk, amit a Tesla esetében szóbahozni is bűn, mert hát ők a villanyautózás úttörői, míg a Toyotát le lehet sajnálni és cikizni a Prius miatt, ami a hibrid autók úttörője volt. Akkor hogy is van ez? :U

    Illetve részben tudják, mond valamit a SolarCity? Kihez tartozi? Ja, Musk

    Mond valamit, hogy áll anyagilag? Kutyául. Ezért vásárolja fel Musk a Tesla-val, mert hát ha olyan jól menne neki, akkor ez nem lenne probléma.

    Továbbá hogy is fog a napelem feltölteni egy Tesla Model S mondjuk félig lemerült 90kW-os aksiját New York államban? Észak-Amerikában az északibb régióban egy négyzetméternyi napelem átlag 2kW-tnyi energiát termel egy nap. Kelljen tehát 45kW elektromos energia: 45/2 -> 22,5 négyzetméternyi napelemre lenne szükséged. Ez hozzávetőleg most 60-100 ezer dollár, alsó hangon. Igen, ha Hawaii-n vagy Floridában élsz, akkor sokkal kevesebb elég, de ott is alsó hangon 30-40 ezer dollár csak a napelem ára.

    Kell mellé ugyebár egy aksi. Elég nagy, ha nincs otthon a kocsi, hogy töltsed. A 14kW-os Tesla Powerwall 2 elviekben 5500 dollár, ebből nem ártana akkor legalább három, ez további ~15 000 dollár.

    Anyagilag hogy is éri így meg a Tesla / SolarCity páros a hagyományos energiaforrásokhoz képest? Hát leginkább sehogy.

    Na ezért kell a marketing, mert pénzügyileg nem versenyképes...

    De már az is sokat segít egy nagyvároson, ha nem a városmagban pöfögi ki a sok káros anyagot az autó.

    Erre egy plug-in hibrid is tökéletesen megfelel. Plusz azzal akár elindulhatsz egy 1000km-es útra is, menet közben majd tankolsz 5 perc alatt. Tán ezért mozdult a hagyományos autógyártók elsöprő többsége ebbe az irányba, nem? :U

    Lehet, hogy egy-egy városban, ahol demonstráció szinten kiépítették az infrastruktúrát hozzá, ott működik, és jópofa, de szélesebb körben nagyon macerásnak tűnik jelenleg.

    Az nem tűnik macerásnak, hogy egy Tesla Model S / X ha el akarna jutni Budapestről mondjuk Dél-Olaszországba, per pillanat mennyire macerás lenne bármilyen hagyományos belsőégésű motorral táplált alternatívához képest?

    Én a hidrogént inkább látnám életképes alternatívának, és pont ezért zavar, hogy amíg a BMW, Toyota, Honda, stb. gyártó próbálna életet lehelni a hidrogénkút hálózatba, jön a Tesla, és egy brutális lufit fújva ellopja a rivaldafényt az olyan autók elől, mint a Toyota Mirai. Ami mondjuk bűn ronda, nem vitás, szegény japánok technikai szinten ott vannak a toppon, marketing szinten kevésbé... :(((

    Egy Alfa Romeo, Ferrari vagy Porsche működőképes lenne önmagában?

    A Porsche önállóan tök jól működőképes volt a 2000-es évek elején, amíg ki nem találta, hogy felvásárolja a VW-ét. Aminek a végén a VW vásárolta fel a Porschét, ugye.

    De hogy a problémára rámutassak - pontosan ez a probléma. Egy Alfa Romeo-t felvásárolt a Fiat, amely elviekben (akkor) nyereséges cég volt. Na, akkor a Tesla hogy fog itt dolgozni? Felhatják a cég értékét, holott a cég maga masszívan veszteséges. 2015-ben bő 700 millió dolláros veszteség? A 2016-os számokat nem tudjuk, de várhatóan 1 milliárd felett lesz. A SolarCity megvásárlása nélkül, amivel együtt ugye akár még 4 milliárdos is lehet a vesztesége.

    Ennek kell tapsikolni? :U

  • dabadab

    titán

    válasz #16820480 #50 üzenetére

    "Ja, a BWM 530i és a VW Golf 1.6 is benzines autó, így teljesen egy kalap alá lehet venni az eladási statisztikákat :U"

    Ha arról van szó, hogy melyik az elterjedt benzines autó (így, minden egyéb nélkül), akkor igen.

    "Egy Alfa Romeo, Ferrari vagy Porsche működőképes lenne önmagában?"

    A Porsche az olyan működőképes volt egymagában, hogy nem sok választotta el attól, hogy megvegye a komplett VW-t meg a Ferrari is elég nyereségesen működik.

  • QwErTy42

    addikt

    válasz #16820480 #38 üzenetére

    A mondandód utolsó része fog nagy változást hozni a hétköznapokba, mert nem az egyszeri sofőr fogja kitenni a legnagyobb bázisát a felhasználóknak a kezdeti időszakban, hanem a teherszállítás és személyszállítás (taxi). Az üzemanyagköltségen illetve a bérköltségen tudnak majd hatalmasat spórolni a cégek ezáltal.
    A kamionokra hosszabb távokra nem kell majd két sofőr, hogy váltásban csapassák, hanem elmegy az egész magától, megállás és pihenés nélkül, éjjel-nappal, karácsonykor, újévkor...
    A taxitársaságokhoz kell majd egy szerver pár rendszergazdátlan, egy-két recepciós néni, a járgányokhó' pár karbantartó és kalap... Nem lesznek hiénák, optimális lesz az eszközpark kihasználása és olcsóbb lesz a szolgáltatás is.
    A jövő egyértelműen ez lesz, a fejlődést most sem lehet megállítani. Tippre 20 év múlva már teljesen bevett és elfogadott dolog lesz a droidtaxi is.
    Az mondjuk már egy másik kérdés, hogy az automatizálás miatt jelentkező munkanélküliséggel mihez fogunk kezdeni...

    Szurkolok a villanyautók elterjedésének, mert több szempontból is előnyösebbek, mint a fosszilis társaik:
    Jobb menettulajdonság, nagyobb utastér, környezetbarát üzem, kisebb karbantartási igény, olcsóbb fenntartás.

  • Raymond

    titán

    válasz #16820480 #25 üzenetére

    A zsufoltsagot en sok helyen lattam. Volt hogy az egesz open plan iroda tele volt tomve emberekkel de volt hogy valami idiota hozzaallas miatt egy bizonyos projekten dolgozok szivtak meg nagyon. Peldaul fejlesztes vagy QA egy ugyfelnek vagy projektnek es a csapat X meretu kulon helysegben van attol fuggetlenul hogy negyen, nyolcan vagy tizen vannak. Ja es pluszba az osszes hardware is ott van veluk. Ha szerencsejuk van akkor csak egy-ket desktop fejenkent, ha nem akkor egy server rack is par 2U cuccal benne. Mert hat "data silo is important"...Vagy egy masik partnernel ahol egy kb. 100m2 irodaban voltak 13-an belertve a "recepcios" csajt is (az asztala a bejaratnal volt :) ), volt kulon meeting room es kulon kis konyha asztalokkal hogy enni lehessen. Melletuk egy ugyanakkoraban meg egy masik ceg ahol faltol falig ember, valami 60-80 korul lehettek.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés