- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy A16 5G - a hetedik évben megpihen
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
A pár évtized, az szerinted mennyi?
Volt ott egy "Talán majd..." is, az a lényegi szempont. Feltételes mód, és nem kijelentés...
Én meg ajánlom figyelmedbe azt, hogy mit jelen náluk a "hidrogénhajtás".
Konkrétan elektromos áramot termelnek bele a lithium akksiba:Először is: magyar nyelvben lítium, a lithium az angol elnevezése a fémnek.
Másodszor: ettől ez még hibrid hajtás, és nem elektromos. Eredetileg mindenevő gázturbinát akartak, ebből lett hidrogén üzemanyag-cella.A szubjektivitást és a dafke-t nem lehet érvekkel cáfolni.
Szubjektivitás a Tesla pénzügyi jelentése?
Ezt tényleg nem lehet érvekkel cáfolni, mivel az érvek a Tesla ellen szólnak...A többi felhozott dolog dettó állja a helyét (biztonsági öv állíthatósága egy Peugeot 301-ben még elmegy, egy alsó hangon is több, mint 20 milliós autóban már ciki, stb.). Ha ezekre lennének ellenérvek, akkor azt hoznád elő, és nem azzal próbálkoznál, hogy a felhozott érvek azok nem érvek, csakmertazért...
lásd kesztyűs abnormalitás, egy, azaz 1 emberrel ha találkoztam a kb 20 év alatt,amióta vezetek, aki kesztyűben lett volna.
Mérvadó lehetsz, én kamionoztam és autóztam bőven ahhoz, hogy lássam hány ember vesz kesztyűt hidegben vezetéshez. Nem, nem egy embert...
Itt értelmetlen fikázás van, nem tetszik a dolog és pont.
Erre logikus érveket nem lehet felhozni.Szerk.:
Egyébként van itt egy érdekes átmenet a technológiában - ha jól értelmezem, még csak az ázsiai régióban elérhető - a Nissan E-Power, ami egy 1,2-es benzinmotor áramtermelést lát el és - szintén a Nikola elvén - beletermel a litthion-akksiba ami aztán elektromos motort hajt meg.
Ez a diesel-elektromos meghajtás révén lassan száz éve létezik, és például a hajózásban vagy a vasúti közlekedésben hosszú ideje használt megoldás, tehát nem a Nikola elvét használja, hanem a Nikola használja a már jó ideje máshol használt megoldásokat. Vagyis ez is csak egyfajta hibrid meghajtás.
Egyébként itt az elektromos meghajtást a legtöbben a tisztán plug-in elektromos autókra értik és támadják, lásd Tesla autók.
Ez is egy jó irány szerintem.
Én pont a hibrideket hoztam fel példának, hogy azok a problémák, amik a belső égésű autók ellen szólnak, lásd belváros légszennyezetség, arra a plug-in hibridek életképesebb megoldást nyújthatnak. Hogy aztán az most egy Toyota Prius vagy Nissan e-Power, az már ebből a szempontból részletkérdés.
-
válasz
QwErTy42 #107 üzenetére
Egyrészt nem kötelező fosszilistot égetni, ha mégis, akkor lásd az aláhúzott részt.
Pontosan. Itt a probléma. Gazdaságosság. Lehet marhadrága megoldásokhoz folyamodni, amik környezetkímélők, de akkor ugrik a gazdasági versenyképesség. Ez a nemzetközi károsanyag kibocsátást korlátozó egyezmények rákfenéje.
Képesek lennénk "zöld", minimális környezetszennyező megoldásokat használni egy-egy ország szinten, csak éppen leköröznének a gazdasági versenytársak, akik nem törődnek a környezetszennyezéssel.
Norvégiát folyton felhozzák például, mint a zöld mintaállamot, tele vízerőművekkel, a környezetbarát technológiák élharcosát. Csakhogy azért képes erre, mert az ország betegre keresi magát a környezetszennyező fosszilis energiahordozók kitermeléséből...
hanem ha már kellő energiasűrűséggel, alacsony költséggel állnak rendelkezésre.
Pardon, akkor ezt eddig még nem vettem ki, nálam pattog akkor a félreértés labdája.
Nem csak hogy drágább lesz de honnan veszed hozzá az energiát? Jó buli lesz majd a maradék szén felét elégetni, hogy a másik feléből ipari szénhidrogének készülhessenek.
Én a gazdasági oldalára kívántam rávilágítani. Nem csak a közlekedésben népszerű a kőolaj alapú energiahordozó, mert olcsó, hanem a vegyiparban és a gyógyszeriparban is. Ők is használhatnának más alapanyagot, de az drága lenne. Pont úgy, ahogy az elektromos autózás jelenleg a közlekedésben.
Az alternatívák pedig megint gazdaságossági kérdést vetnek csak fel...
Míg az autóknál kemény 25%-os hatásfokot karcolunk addig ennek cirka dupláját tudják az erőművek.
A modern benzinüzemű autóknál van 25-30%-os hatásfok (állítólag már a 35%-ot karcolgatják), Diesel-motoros autóknál 40-45%-ot érhetünk el.
Amíg csak benzinüzemű autókhoz méred, igazad van. Ha a diesel-motoros opciót is ide veszed, akkor nincs...Továbbá tegyük hozzá, hogy az elektromotorok hatásfoka sem 100%...
@fattyu: Értem, de gondolom te is érted, hogy mégis miért nem érte meg egy csomó helyen a pálya villamosítása. Plusz hogy miért olyan nehéz gazdaságilag életképes kereskedelmi vasutat üzemeltetni.
Gazdasági szempontból megvan a ráció a belsőégésű mozdonyokról való áttérésnek, de ez megint összetett kérdéskör...
-
válasz
QwErTy42 #105 üzenetére
Pedig ha pl. nem akarunk belefulladni a szmogba, akkor bizony váltani kell.
Nézd, ezt a problémakört már párszor körbefutottuk. Akkor ismét idézzük fel őket:
1.: Energiaforrás. Hiába nincs az állítások szerint káros anyag kibocsátása az elektromos autóknak, valójában van, hiszen nagyon-nagyon ritka az az ország, amely tisztán megújuló energiából termel áramot. Linkeltem be képet - még Németország is döntő többségében fosszilis energiából és atomenergiából nyeri az áramot.
2.: Amennyire az elektromos autó erre megoldást nyújt, annyira a plug-in hibrid is megoldást nyújt. A belvárosban szépen megy aksiról, viszont ugyanakkor bármikor el lehet menni vele egy több száz kilométeres túrára. Tehát a hibrid > elektromos autó. Most még legalábbis.Másrészt sokan elsiklanak afölött a tény felett, hogy a kőolajat nem kellene elégetni, mert akkor nem lesz vegyipar (amire többek között az elektronikai ipar, hadipar, bútoripar, építőipar, ruhaipar... épít) és gyógyszeripar (nem lesz szívgyógyszer a nagyinak) sem. Mert mindkettőnek a kőolajszármazékok jelentik az alapot.
A kémiai mókás dolog, mesterségesen is lehet előállítani szénhidrogéneket, legfeljebb drágább lesz. A kőolaj azért népszerű alapanyag, mert olcsó. Nem csak közlekedési járművekben elégetni, de vegyipari / gyógyszeripari felhasználásra is...
Ettől függetlenül egyetértek, valóban bölcsebben fel lehetne használni a kőolajkészleteinket...
Már akkor is beljebb lennénk, ha a kőolajat valamilyen erőműben égetnénk el nagyobb hatásfok mellett és kevésbé környezetszennyező módon és az azzal megtermelt árammal hajtanánk a villanyverdákat.
Bocsi, de ez nem picit marhaság. Hiába tudnál jobb hatásfokkal elektromos energiát előállítani egy erőműben, mint egy autómotorban, azt utána el is kell juttatni a fogyasztókhoz. Ez pedig veszteségekkel jár, amit sajnos szokás kihagyni a képletekből. Élnék a gyanúval, hogy még egy sima (nem plug-in) hibrid is jobb hatásfokot mutatna fel, mint a hőerőmű / elektromos autó megoldás...
-
A belső égésűek csillaga - főleg a négykerekű olajkályháké - most került leáldozóba az elektromos meghajtás pedig - végre - átveszi pár évtizeden belül a helyüket.
Talán majd 10-20 év múlva leáldozik a belső égésű motorok jövője, de köszönik szépen, jól vannak még. Hogy aztán mi fogja váltani őket és mennyire, az egy teljesen más kérdés lesz.
Pont a hosszú járatú "olajkályháké", ahogy te itt kifigurázod őket, ami ilyen formán pontosan ugyan olyan részlehajlás, amivel Kopit vádolod - magyarul ha az rossz szerinted, amit csinál, akkor magadat is állítsd majd sarokba, fél óra kukoricán térdeplé...
Ilyen téren ajánlom figyelmedbe például a Nikola teherautók esetét, ahol először dettó elektromos meghajtásra gondoltak, aztán a realitásokkal szembesülve gyorsan áttértek hidrogénhajtásra...
Már sokszor, sokféle képen temették a belső égésű motorokat. Egy időben az atommeghajtás volt a sláger, volt gázturbina-korszak, hogy majd az számúzi a dugattyús motorokat, és például teherautóknál volt téma, hogy felsővezeték-rendszerrel, elektromos meghajtással is közlekedhetnének. Ezt a megoldást anno tesztelték, elvetették. Nemrég megint előkerült (lásd még), és lehet, most lesz belőle valami...
Szóval örülök, hogy varázsgömbbe néztél, és te már látod a jövőt, de szerintem próbálj meg némi alázattal közelíteni a témához, és ne akarj pálcát törni valami felett csak azért, mert neked más tetszik.
Ezen kívül pedig tegyük szépen hozzá, hogy a Tesla-t ért kritikák elsöprő többsége jogos - Te sem hoztál fel egyetlen egy érvet, amely ezeket a kritikákat negálná. Illetve számodra is ajánlom figyelmedbe azt, amit alant már leírtam. Az elektromos autózás nem egyenlő Tesla. A Tesla csak egy a sok cég közül, amely az elektromos autózással foglalkozik...
@Heavyrain: Nem, eddig nem, de korrekt!
-
válasz
#16820480 #94 üzenetére
A digitális klíma esetén is nézni kell, hogy mennyi éppen a beállított hőfok, és hova tekered, vagy nyomkodod, csak annyival jobb normál autókban, hogy érzed, ahogy kattan a gomb, de az értéket úgyis képernyőről kell leolvasni.
A különbség, hogy érzed, hogy mennyivel állítod le vagy fel. Nem kell ránézned, mert aligha az a lényeg, hogy most ne 22,5 és ne is 23,5 fok legyen, hanem pont 23... Hanem az, hogy mondjuk 20 fokon volt, és melegebbet szeretnél.
Érintőképernyőn ez úgy működik, hogy nyomod az érintőképernyőt... és ha folyamatos érintésre reagál, akkor tippelsz, hogy vajon most hol járhat (ha nem nézel rá) vagy ha nyomogatni kell, akkor meg idegesítő, hogy kopogtasz, hogy menjél már fel/le...
Egy elektromos autóban ez már nem olyan problémás, még autópályán sem, mert halkabb sokkal.
Bocsánat, de ellentmondanék. Pont autópályán már nem a motor (általában) a fő zajforrás, hanem a szélzaj és a gördülési zaj. A jobb autókon eleve a 6. (vagy utolsó) fokozat direktbe arról szól, hogy szép kényelmesen, minimális motor fordulatszámon haladj.
Az elektromos autók pont, hogy induláskor / gyorsításkor / kis sebességnél hatványozottabban halkabban haladhat, mert a belsőégésű motorok zaja ugyebár terheléskor magasabb.
-
válasz
buvartacsko #91 üzenetére
Eddig egyetlen egy darab épkézláb érvet nem hoztál fel, ellenben trollkodni azt tudsz.
Van valami érdemes hozzászólásod, vagy jobb, ha élből letiltalak?
-
válasz
buvartacsko #81 üzenetére
Az megvan, hogy ha először végigolvastad volna a topicot, és nem write-only módban írtad volna, akkor ezen már rég túl van mindenki?
-
Egy kis kiegészítés még: Anno a 2000-es évek végén egyes autógyártók nekiálltak csak érintőképernyős megoldásra telepíteni mindent, a fűtés/hűtéstől kezdve a rádióig. Aztán a 2010-es évek közepére ez visszaszorult, és pár érintőgombot / tekerőt meghagytak a kétzónás klímának, illetve a főbb kezelőszerveknek, mert a felhasználók egyszerűen rühellték az érintőképernyőt.
A Tesla alapvetően azoknak zseniális, akik geekek, nekik az érintőképernyő természetes megoldás. Az átlag embernek kevésbé. Amíg a Tesla tehát első sorban per pillanat a geekeknek gyárt autót. Ezen a piacon jó megoldás a drága S / X és a középáron szánt 3-as modell, ha évi párszázezres eladást akarnak elérni. A probléma a következő léc megugrása lesz, az átlag Average Joe számára is vonzóvá kell tenni az autót. Na ez nem fog menni érintőképernyővel és geekekre szabott technikai különcségekkel.
-
@stefi76: gen, mert hát annyira baromira sokan vezetnek kesztyűben.
Amikor olyan hidegek vannak, mint ma reggel például, illetve a közeli napokban várható, és esetleg kint áll az autód, akkor értelmes ember kesztyűt vesz, hogy ne fagyjanak meg az ujjai. Plusz a kormányt se egy élvezet úgy megfogni, hogy fagypont alatti a hőmérséklete.
Szóval a kesztyű az mondjuk pont jó példa...
@QwErTy42: Még nem sűrűn ültem 30-40 millás tütükben, ezért nincsen viszonyítási alapom. Mik ezek a simítások?
Model S-ről tudok nyilatkozni, amit én hiányoltam, és nem 30-40 millás szinten:
-Állítható biztonsági öv magasság (két évtizede általános azért a komolyabb autókban)
-Állítható fejtámasz (196cm-el nekem sehogy sem volt kényelmes)
-Ajtózseb / rakodórekeszek
-Fűtött ülések. Édesanyám két éve vásárolt Ford B-Max-ában ott van. Télen nagyon jó dolog...
-Hűtött ülések (bőrülésnél ez is jó dolog, és ilyen árú autóknál már elvárás), nyáron bőrülésnél alap. -
válasz
#16820480 #71 üzenetére
Azért a Tesla még egy feltörekvő gyártó, a Toyota meg egy ezer éve létező mamutcég, aki nem utolsó sorban egy rakás bevételt szed be olyan üzletekből, hogy a kelet-ázsiai városokban sok helyen a rendőrségi és taxis flotta kizárólag őket használja.
Itt pro és kontra mehetnek a szövegek. Mert például a Tesla meg hihetetlen mennyiségű állami támogatást kapott ( erre egy kis emlékeztető ). Oké, nyilván ezek egy részét a Toyota is megkapja, mikor gyárat épít / bővít, node azért érdemes megnézni milyen brutális számokkal dobálódzunk a cég forgalmához képest.
Azt majd valóban meglátjuk, hogy melyik módszer lesz jó hosszabb távon, de az üzemanyagcellák előállítása sem olyan egyszerű és "zöld" folyamat azért.
Nem mondtam, hogy a hidrogén zöld energia, főleg, hogy per pillanat még mindig szénhidrogénekből, fosszilis nyersanyagokból a legkönnyebb előállítani. De ezzel együtt előremutatóbbnak tartom minden nyűgjével együtt.
Aztán lehet, hogy a kismillió akkumulátor-technológiai kutatás valamelyike olyan áttörést hoz, hogy végérvényesen az EV-ké lesz a jövő...
Amúgy még egy másik dolog, amit még nem láttam sehol az üzemanyagcellákkal kapcsolatban, hogy ugye mindig úgy emlegetik, hogy a környezetre és klímára semmilyen hatással nincs.
Ez legalább olyan álságos állítás, mint a zéró emisszió emlegetése az elektromos autókkal kapcsolatosan... A hidrogént sem lehet bányászni, vagy szénhidrogénekből (ie.: főleg földgáz) állítják elő, vagy a víz bontásával lehetne még könnyen előállítani. Utóbbi dettó ugyan az probléma, mint az elektromos autók esetében...
-
válasz
#16820480 #58 üzenetére
A Toyota a Supra óta egyetlen értelmes autója a GT86, az összes többi az említésre sem méltó és unalmas tucattermék
A világ legnagyobb, évi 16-17 millió gépjárművet gyártó cége említésre sem méltó autókat gyárt. Nyilván azért a világ legnagyobb autógyártója.
Bezzeg a Tesla...
De ha már a Top Geart hoztad fel korábban, akkor az megvan, amikor Priusról kihozták, hogy átlag használattal kb annyi a fogyasztása (és ezzel arányosan a káros anyag kibocsájtása), mint egy átlag dízel Golfnak, csak sokkal drágább? Akkor ehhez kellene talán tapsikolni?
Pontosan, de ugyebár én arra a megjegyzésedre reagáltam, mely szerint "De már az is sokat segít egy nagyvároson, ha nem a városmagban pöfögi ki a sok káros anyagot az autó."
Mert ennek mi köze is van a Top Gear-hez?Arra jó a plug-in hibrid, hogy a városközpontban ne pöfögjön az autó. De ráadásul teljes értékű autónak is használható.
Amelyik cég pedig erre képtelen rájönni (khm... Toyota... khm), az nem lesz sikeres.
A Toyota 2015-ben 17 milliárd dollárnyi tiszta nyereséget hozott össze. A Tesla 712 millió dollárt mínuszt.
Bocsi, de én úgy látom, hogy a Toyota nem picit sikeresebb, mint a Tesla.De ezek nem állnak meg a fejlődésben, folyamatosan tolják, és folyamatosan fejlesztik.
Helyes, tegyék azt. De ahogy nem feltétlenül tapsikoltunk, amikor előjöttek az E85-el és E100-al, úgy talán most se kéne.
Vagy szerinted mondjuk egy Mirai hogy menne le innen Olaszországba? És utána hogy jönne vissza? Hol tankolnál?
Na ez az. Melyik megoldást támogatja majd a piac és az államok. Az elektromos megoldás sok kérdést vet fel (elektromos hálózat kapacitása, töltési opciók), a hidrogén is... Nem azt mondtam, hogy a hidrogén most megoldás, hanem azt, hogy a jelenleg látható alternatívák közül talán a legoptimálisabb.
Azt nézted, hogy az előrendelés amúgy 1000 dolláros foglalót igényel? Nem hiszem, hogy ezt csak úgy kipengeti olyan, akinek aztán lehet, hogy mégsem kell majd. De talán tényleg túl sok olyan ember van, aki dobálja jobbra-balra a pénzt.
A Tesla Model S-nél is volt foglaló, mégis voltak visszamondások... Ez már csak így működik...
Toyotának projektjei vannak az alternatív üzemanyagos problémára, közben a Tesla meg már megvehető és egész sok helyen használható terméket árul.
A Mirai sem csak egy projekt...
-
válasz
#16820480 #50 üzenetére
Ja, a BWM 530i és a VW Golf 1.6 is benzines autó, így teljesen egy kalap alá lehet venni az eladási statisztikákat
Egy elektromos autó statisztikáit hasonlítottuk össze egy csak elektromos autót gyártó komplett cég statisztikájával. A Nissan Leaf-ét és Tesla adatait.
Miért van az, hogy az e-Golfot most kezdték el reklámozni egyáltalán, amikor a dízelbotrány miatt kicsit kellemetlen helyzetbe kerültek.
Miért csak most kezdték volna el reklámozni. A 2014-es VW reklámanyagokban ott volt a többi modell mellett.
Akkor még sehol sem volt a dízel-botrány.Nem azt mondom, hogy a Tesla találta fel az elektromos autókat, de messze tőlük hallani a legtöbbet erről, és arról nem is beszélve, hogy ők teszik menővé az elektromos autózást, mert olyan kocsikat csináltak, amit akarnak az emberek.
A Model S több, mint 70 ezer dolláros autó, az Audi S6 és a komolyabban motorizált BMW 5-ös osztállyal konkurál. Azok sem kevésbé vágyott autók. Ugyan ez Model X -> BMW X5 / X6, Audi Q7.
Hovatovább az Audi a gyártás megkezdése előtt kaszálta el az R8 e-Tron sportkocsit. De még egy Audinál is dönthetnek úgy, hogy ha valami nagyon nagy veszteséget hozhat, akkor nem erőltetik. Ennyi.
A menővé tenni megint olyan dolog, hogy marketing. Semmi több - de nem vitatom, hogy a Tesla ebben nagyon jó...
Szemben a Priusszal, ami a közízlés szerint ciki és lenézett (igen, tudom, milyen sokat eladtak, de mondjuk az USA-ban kb a hónaljkutyás háziasszonyok bevásárlókocsija).
A Toyota szétnézett, és azt látta, hogy aki hagyományos kocsikba szerelt hibrid vagy alaktromos meghajtást, az nem tudott igazán labdába rúgni. A Toyota azt az utat választotta, hogy egy jól felismerhető gnóm kasznit rakot a Prius-ra, hogy a környezettudatosnak tartott felhasználók jól elkülönülhessenek a "hétköznapi" autósoktól. Ez is marketing, és jé, célhoz értek vele. A hibrid divatos lett, népszerű lett.
Ja, hogy a macsóknak ciki. Na bumm. Ettől még mindig csak marketingről beszélünk, amit a Tesla esetében szóbahozni is bűn, mert hát ők a villanyautózás úttörői, míg a Toyotát le lehet sajnálni és cikizni a Prius miatt, ami a hibrid autók úttörője volt. Akkor hogy is van ez?
Illetve részben tudják, mond valamit a SolarCity? Kihez tartozi? Ja, Musk
Mond valamit, hogy áll anyagilag? Kutyául. Ezért vásárolja fel Musk a Tesla-val, mert hát ha olyan jól menne neki, akkor ez nem lenne probléma.
Továbbá hogy is fog a napelem feltölteni egy Tesla Model S mondjuk félig lemerült 90kW-os aksiját New York államban? Észak-Amerikában az északibb régióban egy négyzetméternyi napelem átlag 2kW-tnyi energiát termel egy nap. Kelljen tehát 45kW elektromos energia: 45/2 -> 22,5 négyzetméternyi napelemre lenne szükséged. Ez hozzávetőleg most 60-100 ezer dollár, alsó hangon. Igen, ha Hawaii-n vagy Floridában élsz, akkor sokkal kevesebb elég, de ott is alsó hangon 30-40 ezer dollár csak a napelem ára.
Kell mellé ugyebár egy aksi. Elég nagy, ha nincs otthon a kocsi, hogy töltsed. A 14kW-os Tesla Powerwall 2 elviekben 5500 dollár, ebből nem ártana akkor legalább három, ez további ~15 000 dollár.
Anyagilag hogy is éri így meg a Tesla / SolarCity páros a hagyományos energiaforrásokhoz képest? Hát leginkább sehogy.
Na ezért kell a marketing, mert pénzügyileg nem versenyképes...
De már az is sokat segít egy nagyvároson, ha nem a városmagban pöfögi ki a sok káros anyagot az autó.
Erre egy plug-in hibrid is tökéletesen megfelel. Plusz azzal akár elindulhatsz egy 1000km-es útra is, menet közben majd tankolsz 5 perc alatt. Tán ezért mozdult a hagyományos autógyártók elsöprő többsége ebbe az irányba, nem?
Lehet, hogy egy-egy városban, ahol demonstráció szinten kiépítették az infrastruktúrát hozzá, ott működik, és jópofa, de szélesebb körben nagyon macerásnak tűnik jelenleg.
Az nem tűnik macerásnak, hogy egy Tesla Model S / X ha el akarna jutni Budapestről mondjuk Dél-Olaszországba, per pillanat mennyire macerás lenne bármilyen hagyományos belsőégésű motorral táplált alternatívához képest?
Én a hidrogént inkább látnám életképes alternatívának, és pont ezért zavar, hogy amíg a BMW, Toyota, Honda, stb. gyártó próbálna életet lehelni a hidrogénkút hálózatba, jön a Tesla, és egy brutális lufit fújva ellopja a rivaldafényt az olyan autók elől, mint a Toyota Mirai. Ami mondjuk bűn ronda, nem vitás, szegény japánok technikai szinten ott vannak a toppon, marketing szinten kevésbé...
Egy Alfa Romeo, Ferrari vagy Porsche működőképes lenne önmagában?
A Porsche önállóan tök jól működőképes volt a 2000-es évek elején, amíg ki nem találta, hogy felvásárolja a VW-ét. Aminek a végén a VW vásárolta fel a Porschét, ugye.
De hogy a problémára rámutassak - pontosan ez a probléma. Egy Alfa Romeo-t felvásárolt a Fiat, amely elviekben (akkor) nyereséges cég volt. Na, akkor a Tesla hogy fog itt dolgozni? Felhatják a cég értékét, holott a cég maga masszívan veszteséges. 2015-ben bő 700 millió dolláros veszteség? A 2016-os számokat nem tudjuk, de várhatóan 1 milliárd felett lesz. A SolarCity megvásárlása nélkül, amivel együtt ugye akár még 4 milliárdos is lehet a vesztesége.
Ennek kell tapsikolni?
-
@Sheratan: Azért azt is nézd meg, hogy a Leaf feleannyiba kerül, mint egy Tesla. Ráadásul a hatótávja is fele a legkisebb Model S-nek, és közel harmada az S 75 és 90-nek.
[irónia] Sőt, a Tesla Model S hét üléssel bír, szóval végképpen nem egy kategória...
[/irónia]
Elektromos autó? Igen. Sokkal többet értékesített belőle? Igen.
De még így is alig adnak el belőle.
Mikori adatot néztél? 2016 november: 2875 példány. A Model S-ből 3375, a Leaf-ből 3529 darab. ( Forrás)
Ez alig?A többiek meg amikor lehetett látni, hogy egyre több régióban az a tendencia, hogy a 0 emisszió felé közelítsenek a szabályokkal, akkor a válasz ugye mi volt?
A "többiek". Ez most megint a tények ferdítése. A Renault-Nissan nem "többiek"? A VW a GTE autóival nem "többiek"? Az, hogy például a PSA az 1980-as és 90-es években masszívan nyomta az elektromos autókat, az nem "többiek"?
A 0 emisszió dettó tényferdítés, mert az elektromos áramot csak pár kivételes országban állítják elő tisztán környezetbarát energiaforrásból. Attól, hogy az EV autók maguk nem bocsátanak ki káros anyagokat, az elektromos energia létrehozása még termelt. Legfeljebb tehát a kibocsátás helyszíne változott.
Megint lehet jönni a különféle tényekkel, például hogy a "többiek" dolgoztak hidrogén-meghajtáson (Toyota, BMW, Mercedes például), ami még mindig lehet, hogy alternatíva lesz a jövőben.
Vagy elő lehet venni azt az apró tényt, hogy a Tesla a mai napig nem volt képes egy nyereséges évet összehozni. A közvetlen és tőzsdei befektetők és az állami kedvezményes kölcsönök tartják működésben a céget. A "többiek" egy jó része ellenben masszívan nyereséges (nem a Detroiti "hármakról" beszélünk), és a nyereségből maguk fizetik a fejlesztéseket (lásd még Toyota, BMW).
3 cilinderes dízelek, meg a motorok teszteredményének meghamisítása.
A Tesla ilyet nem csinált, ugye? Hatótáv-viták, vagy elég csak BBC / Top Gear elleni per és támadásra gondolni, hogy a legismertebbet említsem.
Jelenleg ez is nagyon kell az elektromos hajtásnak, mert hype nélkül nehéz meggyőzni egy embert, hogy miért fizessen dupla árat egy elektromos autóért.
Biztos, hogy az elektromos meghajtás a legjobb megoldás? Nem lehet, hogy alternatív üzemanyagok (metán, hidrogén, stb.) adott esetben jobb megoldást nyújthatnának a fosszilis üzemanyagokkal szemben? Az elektromos autóknak továbbra is vannak korlátai, ezért nem feltétlen terjednek el. Lásd Nikola teherautó esete, ahol menet közben az elektromos kamion-vontatóból inkább hidrogén-meghajtásra álltak át. Mert jobban megéri.
@vicze1: Még mindig egy 150km-es hatótávot próbálsz összevetni egy 300-400km-es hatótávval. Egyik városba jó max. a másik meg szinte bármire...
Próbálj meg 300-400km-es hatótávval lejutni mondjuk Budapestről Velencébe, vagy Budapestről Münchenbe. Átlagos hétköznapi használatra a 150-200km-es használat általában elégséges - ezért népszerű a Leaf is. Ha ennél messzebb kell menned, akkor bizony esélyes lehet, hogy a 300-400km sem elégséges. Ez az elektromos autók fő problémája, mely szerint nem tudod gyorsan utánatöltetni. A Tesla sem véletlenül csinált konkrét rendszert, amelyben a Model S / X csak egy elem volt, a másik fele a töltőállomások telepítése...
Arról nem is beszélve, hogy a Tesla egy full extrás sport autó szintjén van teljesítményben a Leaf meg egy bevásárló kocsi. Leaf-t másod autónak veszik, a Teslát meg vezetni.
Lásd fent. Most kifogásokat keresünk, hogy miért is adtak el több Leaf-et, mint amennyi Tesla-t összesen, csak hogy valamivel alátámasszuk a Tesla körüli hype-ot?
Nem a Tesla maga csinálja a hype-ot hanem nyilván a tesztelők/sajtó és a felhasználóik.
A hype-ot a Tesla generálja, de ez nem az ő találmányuk, ez régóta megvan, hogy kvázi lefizetik a médiát / médiaszereplőket, hogy azok mesterségesen nekiálljanak promotálni egy adott terméket. Azt sem mondom, hogy rosszul csinálják, hiszen a csapból is ők folynak, ha elektromos autók kerülnek szóba.
-
válasz
Inkvizitor1 #41 üzenetére
Igen, lehet nem értünk egyet, de én úgy látom, hogy a tesla népszerűsége rákényszerítette a többi autógyártót az elektromos autó kifejlesztésére, dollármilliárdok belefektetésre és hatalmas kapacitások épültek ki kínában is és nyugaton is.
Segít a tisztán látásban, hogy például a Nissan Leaf-ből (egy "normális" autógyártó modellje, megjegyzem) eddig cirka 270 000 darabot adtak el az elmúlt 6 évben? Akkor hogy is lehet, hogy a Tesla, amely összesen nem adott ennyi autót, mégis "rákényszerítette" a többi autógyártót bármire is?
Hogy "kényszerített" rá a Tesla bárkire bármit, amikor a BMW 2011-ben bejelentette az i modell családot, egy évvel a Model S elindulása előtt? Nem akkor kezdték el a fejlesztést, akkor már évek voltak mögöttük. Akkoriban a Tesla csak a Roadstert gyártották, minimális menyiségben.
A problémát én ott látom, hogy a Tesla nagyon ügyesen csinált egy hypetrain-t, amely arról szól, hogy márpedig elektromos autó = Tesla. Ők az alfa és az omega e téren, és pont. Ami egy méretes marketing bullshit. Mégis mantrázza a fél internet...
-
@Voloka: De! A Tesla már egyértelműen sikersztori!
Sikersztori egy cég, amely még egy negyedévben sem volt nyereséges?
Máshol erre azt szokták mondani, hogy lufi...@Inkvizitor1: A Modell 3-ra már 400.000 elrendelés van (nem fanboyok),
Először is aki úgy rendel elő autót, hogy még egy sorozatkész példánya sincs, az fanboy. Más márkáknál is van ilyen, nach so.
egymillió eladott autó körül meg már komoly autógyártóról beszélhetünk.
Évi egymillió. A Tesla meg összesen nem gyártott még ennyit, és még egy ideig biztos nem is fog...
Az már biztosan a Tesla érdeme, hogy elterjesztette az elektromos autózást, rákényszerítve a klasszikus gyártókat a fejlesztésre,
Elterjesztette? Én 20 éve láttam Peugeot 106 EV autót, amely állami támogatás nélkül született meg. Az tökös dolog volt valóban a PSA-tól.....
Hozzá képest a Tesla csak ügyes pénzügyi machinációkkal dolgozva csinált egy hype-ot maga körül. Ebben tényleg jó, ezt én is elismerem, de hogy elterjesztette az elektromos autózást? Hány autót is gyártott összesen a Tesla? Cirka 200 000-et? Hány év alatt? Ezt hívod te elterjesztésnek?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Filmvilág
- Úgy tér vissza a Commodore 64, ahogy titkon mindenki várja
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- Milyen autót vegyek?
- ROG Strix G16 notebook: tökéletes harmónia
- Motorola G86 - majdnem Edge
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 2700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- AKCIÓ! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest