- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- iPhone topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
Új hozzászólás Aktív témák
-
QwErTy42
addikt
válasz
#06658560 #113 üzenetére
Azért azt szerintem te is belátod, hogy a fosszilis az erősen pazarló jelen felhasználása szerint azontúl hogy technológiai zsákutca. Mindemellett az elektromos hajtásnak (most mindegy hogy hidrogén vagy akksi adja a kakaót) komoly előnyei vannak a benzinessel vagy dízellel szemben.
-
QwErTy42
addikt
"1.: Energiaforrás. Hiába nincs az állítások szerint káros anyag kibocsátása az elektromos autóknak, valójában van, hiszen nagyon-nagyon ritka az az ország, amely tisztán megújuló energiából termel áramot."
Egyrészt nem kötelező fosszilistot égetni, ha mégis, akkor lásd az aláhúzott részt.
"2.: ..." A hibridbe is kell benzin... Az csak részmegoldás. Egy elég drága és komplikált.
Én nem a mai technológia színvonal mellett kardoskodtam a létjogosultsága mellett az elektromos rendszereknek, hanem ha már kellő energiasűrűséggel, alacsony költséggel állnak rendelkezésre."A kémiai mókás dolog, mesterségesen is lehet előállítani szénhidrogéneket, legfeljebb drágább lesz."
Nem csak hogy drágább lesz de honnan veszed hozzá az energiát? Jó buli lesz majd a maradék szén felét elégetni, hogy a másik feléből ipari szénhidrogének készülhessenek.
"Hiába tudnál jobb hatásfokkal elektromos energiát előállítani egy erőműben, mint egy autómotorban, azt utána el is kell juttatni a fogyasztókhoz. "
Nem csak hogy tudnánk de tudjuk is. Míg az autóknál kemény 25%-os hatásfokot karcolunk addig ennek cirka dupláját tudják az erőművek.
Az áramot váltós formában vezetéken több száz kilométerre "szállítani" pár százalékos veszteséggel lehet. Van persze az akku töltésének is egy vesztesége de a teljes rendszerre vetített hatásfok még így is lényegesen magasabb, mint az előbbinél. Arról nem is beszélve hogy a károsanyag-kibocsátás töredéke az erőműben, valamint a mocskot nem az utcára eregetjük, hanem kicsit arrébb, kifele a pusztába.A korábban linkelt videót javaslom megtekintésre, ha még nem láttad. Van benne pár érdekes tény és meglátás.
-
QwErTy42
addikt
Pedig ha pl. nem akarunk belefulladni a szmogba, akkor bizony váltani kell.
Másrészt sokan elsiklanak afölött a tény felett, hogy a kőolajat nem kellene elégetni, mert akkor nem lesz vegyipar (amire többek között az elektronikai ipar, hadipar, bútoripar, építőipar, ruhaipar... épít) és gyógyszeripar (nem lesz szívgyógyszer a nagyinak) sem. Mert mindkettőnek a kőolajszármazékok jelentik az alapot.
Pro: újrahasznosítás (gyerekcipőben, energiaigényes, nem elég hatékony stb...)
Pro: szén katalitikus krakkolása (sok energija köll hozzááája... kéne valahonnan)Szóval itt azért lényegesen többről van szó, mint puszta szimpátia.
Egy elektromos autónál ha sikerül leküzdeni a hatótávproblémát és a magas árat, akkor elég sok előnye van a benzineshez képest. Lásd korábbi felsorolásomat.
Már akkor is beljebb lennénk, ha a kőolajat valamilyen erőműben égetnénk el nagyobb hatásfok mellett és kevésbé környezetszennyező módon és az azzal megtermelt árammal hajtanánk a villanyverdákat. -
QwErTy42
addikt
"hogy a végső simítások az, amihez baromi sok tapasztalat meg tudás kell és ez az, ami a Teslának egyelőre nincs meg."
Kérlek magyarázd el, mintha egy teljesen laikusnak magyaráznád a storyt. Még nem sűrűn ültem 30-40 millás tütükben, ezért nincsen viszonyítási alapom. Mik ezek a simítások?
Csak hogyha egyszer mégis lesz annyim egy kocsira, akkor tudjam, hogy mire kell figyelni. -
QwErTy42
addikt
Ez azért van, mert a német döntéshozók gyökerek... Nem kicsit, nagyon.
A hülye németek arra verik a nyálukat az atomerőmű-bezárások közepette, hogy nem használnak atomot és mennyire biztonságos ez így. Persze, meg a nagy büdös lótúrót! Azt az áramot, amit az ingadozó zöld sok esetben nem tud az iparnak biztosítani azt a franciáktól veszik meg (ott meg atomból állítják elő).
A megaga-giga facepalm, hogy ezzel az egész ökörséggel, csak a saját gazdaságuk versenyképességét rontják le, mert az energia ára bizony az iparban döntő jelentőséggel bír. -
QwErTy42
addikt
"Attól, hogy az EV autók maguk nem bocsátanak ki káros anyagokat, az elektromos energia létrehozása még termelt. Legfeljebb tehát a kibocsátás helyszíne változott."
Erre csak annyit tudok írni, hogy egy meglehetősen nagy célgéppel lásd erőmívek, sokkal nagyobb hatásfokkal lehet elégetni a fosszilistottt mint a benzines jószágokban, továbbá míg egy autócskára nem lehet ráaplikálni egy társasházméretű füstgázszűrőt, addig bizony környezetbarátabb is.
Másrészt senki se mondta, hogy fosszilist kell elégetni. Az ideális a decentralizált otthoni "minierőmívek" lennének a szerencsésebb országokban, ahol eleget süt a Nap. Így helyben lehetne az autó töltését megoldani.
Lásd Tesla Powerwall. -
QwErTy42
addikt
válasz
#16820480 #38 üzenetére
A mondandód utolsó része fog nagy változást hozni a hétköznapokba, mert nem az egyszeri sofőr fogja kitenni a legnagyobb bázisát a felhasználóknak a kezdeti időszakban, hanem a teherszállítás és személyszállítás (taxi). Az üzemanyagköltségen illetve a bérköltségen tudnak majd hatalmasat spórolni a cégek ezáltal.
A kamionokra hosszabb távokra nem kell majd két sofőr, hogy váltásban csapassák, hanem elmegy az egész magától, megállás és pihenés nélkül, éjjel-nappal, karácsonykor, újévkor...
A taxitársaságokhoz kell majd egy szerver pár rendszergazdátlan, egy-két recepciós néni, a járgányokhó' pár karbantartó és kalap... Nem lesznek hiénák, optimális lesz az eszközpark kihasználása és olcsóbb lesz a szolgáltatás is.
A jövő egyértelműen ez lesz, a fejlődést most sem lehet megállítani. Tippre 20 év múlva már teljesen bevett és elfogadott dolog lesz a droidtaxi is.
Az mondjuk már egy másik kérdés, hogy az automatizálás miatt jelentkező munkanélküliséggel mihez fogunk kezdeni...Szurkolok a villanyautók elterjedésének, mert több szempontból is előnyösebbek, mint a fosszilis társaik:
Jobb menettulajdonság, nagyobb utastér, környezetbarát üzem, kisebb karbantartási igény, olcsóbb fenntartás. -
QwErTy42
addikt
válasz
rottenbull #3 üzenetére
Tűnik? Ezek csak számok. Nincsen mögötte valós mért érték, valós legyártott autó.
Ezzel az erővel bármelyik nagyobb konszern előállhatna ilyen vad tervekkel.
Kíváncsi lennék, hogy árban hol állna meg egy ilyen járgány.
Mert hiába lenne jobb paramétereiben, ha másfélszer vagy kétszer annyiba kerülne, mint egy S. -
QwErTy42
addikt
Az egyik oldal kapcsolódó cikkében leírták, hogy a kínai tulaj egy kevésbé szimpatikus alak...
Birtokol egy kínai céget is ezen a piacon és az Amerikában kifejlesztett dolgokat sőt még a "munkaórákat" is átviszi, ezért nem halad itt rendesen a project. Más részt meg megy a szokásos f-szakodás a beszállítókkal, rengeteg a nyitott, kifizetetlen számla és a gyáruk építése sehogy sem halad. Közben meg megy az ígérgetés.Szánalmas.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- DJI topic
- LED világítás a lakásban
- Gitáros topic
- Véget vetne a hibrid magdizájnnak az Intel?
- sziku69: Szólánc.
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- PROHARDVER! - abszolút kezdőknek
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i7-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Dell Latitude 7410
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070 12GB BE QUIET! Pure Base 500DX 650W
- BESZÁMÍTÁS! Asus Maximus VIII Hero i7 6700K 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Zalman i3 NEO 700W
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő (bolti áruk 100.000Ft)
- 118 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest