- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Üdv a klubban!
Kábé két plusz fél éve űzöm az ipart, immár kék sityakosként. Nem egy leányálom ez sem. Hóban, fagyban, 40 fokban. Megbecsülés nuku, de legalábbis nem sok, a pénz még ennyi se, de legalább "biztos".
Nyugati fizukhoz képest a felét ha keressük. (DB)
Szokták mondani, h egy vasutas fél lábbal a börtönben van.Milyen vonalon mozogsz ha szabad tunni?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#42098752
törölt tag
"nehogymá' a 30 éve vasutas kolléga legyen a hibás, szopjon a taknyos, majd ráverjük a balhét".
Bizony, bizony a MÁV-Startnál tradíciója a van a más farkával való csalánverésnek. Ha a mv kollégák csinálják az a kisebbik gond. A rosszabb és ez az általános, amikor a munkáltató illetve az udvartartásába tartozó improduktív alakulat (vagy ahogy a vasútnál nevetik őket: az irodisták) tagjai művelik, mert más kárára bizonyítani kell, hogy szükség van rájuk, ahelyett, hogy elzavarnák őket 29-re, majd mehetnének a forgalomhoz...
De sebaj, majd a liberalizáció megoldja a sorsukat... -
Szép
Több ilyen szakmát őszintén emberi oldalról bemutató blogbejegyzés kéne amit később csokorba fűzve lehetne pályaválasztásra bedobni mint segédlet. #csakőszintén.
[ Szerkesztve ]
A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM
-
#56573440
törölt tag
válasz Klaus Duran #3 üzenetére
Ugyan minek? Senki se menne nőgyógyásznak pl
-
-
#16939776
törölt tag
Ezt a fajta kiszolgáltatottságot+felelősséget biztosan nem tudnám ép ésszel elviselni.
Riszpekt.
-
Doze
aktív tag
észak kelet magagyarország.... + kör IC, BP csak Keleti, illetve nyugati... Pont tolattam, a kék meg a sárga sisakosom úgy elázott mint a veréb, pedig kimaxoltam a dácsia lehetőségeit , sajnáltam őket... azt a munkát viszont nem csinálnám
betalokk: Hát ennyi papírt, meg név-annyaneve-törzsszáma-születési ideje-t ennyiszer nem írtam le, soha sehol , de azért úgy érzem konszolidálódik a dolog, régen 10x több iroda, meg eldugott semmit sem csináló irodisták voltak..
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
szülés 70ezer, terhesgondozás 13, negyedóránként időpont... számolj órabért... és ez nem is épp drága nőgyógyász és nem is pestről beszélünk... egy laza napon megkeres magánban annyit, mint pl én egy hónapban (szülés nélkül is) ...és én sem panaszkodom (oké, felelősség jóval több van a vállán) ...ja és bele sem kalkuláltam a fix fizetését
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Doze
aktív tag
Sokan sokféle képen reagálnak a felelősségre, valaki vérre menő precizitással, a másik a nagypofája, a harmadik pedig a pökhediség, kivagyiság mögé rejti... persze idővel csökken a stressz, ha minden bokrot ismersz adott vonalon, de a könnyelműség bajt szül... nincs is jobb jellemző az emberre hogy pl mennyi balhéja volt...
Ki a jó mozdonyvezető? Szerintem aki 30-35 évet végignyom úgy hogy nem esik ki a pályáról, az már jó MV...
Szubjektíven számomra: aki nem dramatizál túl dolgokat, gyakorlatias, a forgalmi utasítás idevágó passzusait betéve tudja, műszakilag pedig ismeri a mozdony minden porcikáját... a vezetése pedig nem idegbajos, lazán de mégis adott pontoknál pl útátjáróknál, a leghevesebb beszélgetés közben is elhallgat, és meredt csen támad addig amíg nem kereszteztük.
Egyébként a lelki állapot is fontos, egy otthoni veszekedés, egy családi tragédia, vagy bármi olyan, marhára elvonja a gondolatokat, benézel valamit felhúznak az első kandeláberre...
-
Ki a jó mozdonyvezető? Szerintem aki 30-35 évet végignyom úgy hogy nem esik ki a pályáról, az már jó MV... -> Nem csak rajta múlik. Bachassa élesben hátulról ha aláváltanak, hiába 30 éve MV.
Akinek nem volt valamilyen ballépése/szóbeli vagy írásbeli ejnyebejnyéje a vasúton, az nem is vasutas. Én egy ujjamat törtem.
Mesélték mikor még volt gurítás nálunk mennyi szarság volt. Siklott kocsik, elszabadult rakomány, stb...
Most meg olyanokat vesznek fel, akik lehet hogy betéve tudják az utasításokat, de 3 hónap alatt több szart csinálnak mint az öregek egy élet alatt. Tudom, tapasztalat. Hozzám volt/van beosztva az újonc. Nem alkalmas a munkára, de csom. főni leszarja, mert így megvan a létszám. Amíg darált hús nem lesz a fiúból...mephi666: Múltkor sebészhez mentem 30k-val anyajegy eltávolításra. Gondoltam én naív ebből három is kijön. (Egyedül az árról nem beszéltünk előtte.) Még jó, hogy ültem, mikor mondta, hogy egy metszés 30k, kettő egyszerre ákcijósan 50k. Mondom ok, legközelebb hozom a többit.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Doze
aktív tag
Najó, de ha aláváltanak, attól mv marad, max lesz kalandja , az elkerülhetetlen.... vagy jön egy sóderes billencs, akkor is mind1, szerencse is kell...
Már 3 szolit gurítottam, errefelé van, vágányfékkel... nem olyan mint Ferencváros, de hasonló... marha gyakorlat kell hozzá, főleg aki saruzik, de pl rakott kocsikat nem is gurítanak soha, inkább betologatjuk.
Egyébként az utasítással ha valaki képben van az arra jó hogy tudja milyen határokat nem érdemes átlépni, tudja a következményeket.
Hát most errefelé is lezúztak 1-2 dolgot , csak valaki sorozatban, foglalt vágányra mindig olyan óvatosan tolok, ez meg belerongyol 20 fölött.... na mind1, nem értem.... jó nekem is 0 gyakorlatom van, legalább 5 év kell, de addig meg minden csak szépen ....
-
válasz Kisgépkezelő #12 üzenetére
Ja csak ott max pár százezres (gondolom én) lehet az anyagi kár, itt meg egyszerű teherkocsis siklás több tízmilliós tétel (daru, kármentés, neaggyisten katasztrófavédelem, tűzoltóság, összegyűrt sínek cseréje, stb...).
Ráadásul itt nem csak a saját életeddel játszol, hanem személyvonat esetén MV-ként vagy tolvezként, váltókezelőként az utasokéval is. Ha ilyen van, akkor élből jön a rendőrség is, mivel első csoportos baleset és tuti, hogy a rács mögött végzed.
Az is bőven elég, ha csak nem vagy a helyeden és máris elcsapnak valakit. Én már majdnem megjártam egyszer. A kolléga (gépkísérő) egy másik vonatnál volt rendezni a gépeket. Én csaltam rá az induló gépet reggel 6-kor a csoport kellős közepén a szomszédos vágánynál a vonatra, az Intercityt meg nem láttam és hallottam a géptől, a hangos is későn szólt, hogy érkezik, addigra már vágódott volna be. Egy szőke ciklonból meg majdnem fasírt lett közben. A MV éberségén múlt, hogy dudált és vészfékezett, mert a csaj leblokkolt a vágány közepén úgy beszart.
Az már más tészta, hogy a kocsirendező kollégák épp merre jártak (am. már épp hazafelé).[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
CsiguszMaxim
senior tag
Nagyon jó írás! Teljesen átjött belőle, hogy milyen is lehet az egész, főleg a végén.
Én irodai munkából szabadultam egy kis építőipari céghez építésvezetőnek és ott éltem meg hasonlókat.Van benne valami megmagyarázhatatlan bugi, ahogyan az elemekkel harcolsz. És ha néha néha a sok stressz után győzöl akkor überkirálynak érzed magad.
[ Szerkesztve ]
Best teaparty evaaaaaaaaa!
-
válasz CsiguszMaxim #14 üzenetére
Van benne valami megmagyarázhatatlan bugi, ahogyan az elemekkel harcolsz -> Vasúton is lehet. Eső, hó, fagy, szél, !! 60°C !! ,... Csak itt sosem győzöl. De kiordíthatod a fájdalmad a 30. vágány mellett, a kutya se fogja meghallani.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz #16939776 #16 üzenetére
Nem igazán tom mire gondolsz most, de Rambo elbújhat a vietkongok dzsungelében... jó mélyen.
Ez viszont teljesen halálosan komoly, hogy egy percnyi figyelmetlenség a saját vagy mások életébe, nyomorba döntésébe kerülhet. Elég ha megfutamodik egy kocsi, félrenézel egy pillanatra miközben tolatsz, vagy elmulasztasz egy váltó ellenőrzést megtartani és életed végéig más köcsöge lehetsz. (Elég ha csak a Szajoli balesetet említem.)
Na most ehhez a felelősséghez képest a fizu éppen a nulla felé konvergál. ráadásul évente oktatásra kell járni, 3 évente újra vizsgázni az összes utasításból, ami nem kevés. Hol vagyunk ehhez képest egy repülőgép pilótától vagy egy óceánjáró hajó személyzetétől?
Na de nem panaszkodom tovább. Ennek a munkának is megvan a maga előnye/hátránya, ahogy az összes többinek is. Kint lehetsz a szabad levegőn (vagy épp szíhatod a dízelfüstöt), ingyen utazhatsz, nézheted a forrónacis csajokat az állomáson és ha laza a szoli, akkor még kumhatsz is egyet az asztalra borulva. De pszt! Ezt nem tőlem hallottátok.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Kisgépkezelő
senior tag
-
válasz Kisgépkezelő #18 üzenetére
Dolgoztam gyártó sor mellett 3 évig (robot és csomagoló gép operátorként) éhbérért, grátisznak is csak egy sérvet kaptam. Sok veszély nem volt. Max a targonca ment át a lábadon, ha nem figyeltél, de ha valakire ráesett volna egy polcnyi rakott big-bag élve nem szedték volna ki onnan se, az biztos.
Egyébként meg mindig a főnök a hibás és kész./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz CsiguszMaxim #20 üzenetére
Érdekes, hogy mikor az ujjamat törtem, akkor is csak káromkodtam, mint egy kocsis. Nagyob volt az ijedtség, semhogy eleredt volna a könnyem. Plusz kollégát sem akartam szarban hagyni és hazamenni, így végül törött ujjal végignyomtam az éjszakát. Írásbeli ejnyebejnyét kaptam és egy olyan jegyzőkönyvi leírást, amin egy valamirevaló vasutas egy jót röhögne. De úgy voltam a vizsgálóval, hogy dugja fel magának.
Nem kell szívbajosnak lenni, bár én is alapvetően konfliktuskerülő vagyok és inkább a nyulakat ugrasztom csak meg a bokorban mikor kiengedem a fáradt gőzt, mintsem felképeljek valakit, pedig néha annyira jól tudna esni.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#16939776
törölt tag
Ő csak tette a dolgát, de nem tudta egy társának az életét megmenteni ilyen zord körülmények között, és ebbe belebolondult.
Amíg csak 1 a 10M-ból, az akivel történik valami, addig túl lehet lendülni rajta, de ha kollégáddal/munkatársaddal, azután elég nehéz visszaülni előre teljesen tiszta aggyal.Nekem a nehéz gépek és az olajszag ami tetszett, fiatalon voltam szeged-bp. nyugati távon szilivel ismerős által, az élmény volt, úgy hogy mondta folyamatosan mi mindenre kell figyelnie.
-
mephi666
nagyúr
válasz #16939776 #22 üzenetére
tegnap mondtak valami statisztikát, hogy éves szinten valami 200embert csap el a vonat... majdnem minden mozdonyvezető elüt valakit pályafutása alatt... a "rekorder" valami 25-30 embert csapott el mondjuk elég barom öngyilkos-szokás a vonatot választani... lehet úgy vannak vele, hogy jól kib@sznak utoljára még a környékkel és megbénítják pár órára a vasúti közlekedést? valami légzsákot kellene szerelni a mozdony elejére olyan anyagból, hogy vész esetén jól időzített nyitással akár egy 1.5tonnás személygépkocsit is simán lelökjön a sínekről... így nagyobb lenne a túlélési esély, mintha fennakadna az ütközőn és bedarálná a szerelvény... gyalogos is lehet hamarabb túlélné, ha berepülne az árokba, mintha lefejelne 100 tonna acélt
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Tudod mihez kell még gyomor? A mozdonyvezetőnek minden esetben le kell szállnia és meg kell győződjön róla, hogy az elcsapott személy életben van-e még vagy meghalt-e.
Volt egyik oktatáson, hogy MV észre sem vette hogy elütött egy nénit, akit nem is tudom hány napra/hétre találtak meg a töltés melletti árokban. Gondolom gyanús lett napivizsgán a vérfolt/horpadás.
Az állatok még hagyján, de mikor emberi darabok vannak az alvázon... Brr...Legutóbb egy fácánbika pottyant le egy szili aljáról, egészen egyben volt. De saját két szememmel láttam már kollégát szarvasagyvelőtől csöpögő tömlőre is rányúlni.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Agostino
addikt
valami légzsákot kellene szerelni a mozdony elejére olyan anyagból, hogy vész esetén jól időzített nyitással akár egy 1.5tonnás személygépkocsit is simán lelökjön a sínekről
nem vagyunk vele előbbre, ha a vonat nem tud megállni. marad ott még erő... akkora lökést kapna az autó a kipattanó légzsáktól, hogy szomszéd falu templomtornyából szednék le
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
Plusz ha megnézed, a mozdony ütközői pont egy személykocsi ablakának magasságában vannak, tehát szó szerint megfejelsz egy 100+km/h-val érkező acéldarabot. Az már ráadás, hogy több száz méteren maga előtt tolja a gép a kocsit, esetleg kettészakítja.
Top Gear videó car vs train! 2:05-től!De nem mindig ússza meg a MV sem. Elég ha nem egy személyautó, hanem egy busz, vagy teherkocsi áll keresztbe és nem egy szergejjel mész, hanem egy BZ-vel és akkor bizony kampó.
Nálunk van egy balesetes BZ, szétnyílt mint egy konzervdoboz, az eleje az utastérbe tolódott. A MV nem úszta meg.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
mephi666
nagyúr
ja, durva... már gyerekként sokan álmodoznak erről a hivatásról, viszont senki nem beszél még akkor nekik az árnyoldaláról... (oké: ugyanez megvan rendőröknél, mentősöknél, tűzoltóknál, orvosoknál/sebészeknél is...)
#25: ja, de még mindig nagyobb az esély a túlélésre, mintha felakad a mozdonyra, ami úgy szedi szét a kasztnit+utasokat, mintha papírból lennének... az biztos, hogy esélytelen időben lefékezni az egész szerelvényt, mert 100méteres fékutak vannak... az lenne az egyetlen esély, ha valahogy "félrelökné" maga elől a mozdony az öngyilkosjelöltet/személygépkocsit... (persze csak biztonságos helyen, mert az se jó, ha a lepattanó autó tömegbe repül és borít mindenkit, mint a tekegolyó)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Magasvasút kell a rizsföldek fölé és meg van oldva az átjárók kérdése. De nem, Mo-on vagyunk és azon erőlködünk, hogy 100-assá építsünk át egy pályát, meg fapados elővárosi vonatokat koptassunk Bp-től az ország másik végéig.
Kínában egy hét alatt adnak át 20km vasutat, amin 350-el lehet repeszteni. WIKI/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#56573440
törölt tag
Ahol van pénz lóvéra ha kirakat projekt van... A MÁV azért egy igen feneketlen bendo, amit egyszer vittek el orvoshoz, aztán inkább beszántották a compilance osztályt, nehogy a gazdálkodás ésszerű, gazdaságos, vagy átlátható legyen. Így, hogy a legmagasabb szinttől van csak szetlopva én azon csodalkozok, hogy van még vasút itthon...
[ Szerkesztve ]
-
válasz #56573440 #29 üzenetére
Egy munkavédelmi bakancsért is lassan könyörögni kell, van akinek a 3 évvel ezelőtt leadott ruharendelését osztják most ki. És ezek nem nagy tételek.
Példa kiégett villanykörtére.
Régen:
Kitekerted a körtét, bevitted a Gizihez a raktárba, adott egyet cserére, beírta a kiskönyvbe. Visszamentél és betekerted. Kész.Ma:
Bejelented a hibát mondjuk tegyük fel pénteken, hétvégén ugye nem jön ki senki, ülsz a sötétben. Hétfőn kijön egy megbízott magáncég autóval és két szakival 25km-ről, felmérik milyen körte kell, mert olyan épp nincs náluk. Megy a számla a kiszállási díjról és a költségekről.
Két napig még ülsz a sötétben, mire megint kijön ugyanaz a cég, ugyanúgy 25km-ről két szakival. Az egyik a létrát tartja, a másik betekeri. Próba, van világítás! Megy a számla.És ez csak egy villanykörte.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
-
Kisgépkezelő
senior tag
Felénk azért veszélyesebb gépek vannak, eddig mióta dolgozom egy részleges látáskárosodás, egy csonttörés és egy csapat majdnem halott szerelő (szerencsére csak nagy ijedtség lett a vége, de nem sokon múlt) volt a környékemen, szerencsére egyik sem miattam/velem esett meg. Nagyjából 1 Milliárd forintos eszközparkért felelek, meg a környéken ólálkodó legfeljebb egyszerre 5-6 emberért (például az említett szerelőkért, hogy ne legyen beindítható állapotban a gép amíg benne vannak), ami azért közvetlen felelősség szempontjából messze kisebb mint mondjuk egy mozdonyvezetőé, de azért nagyobb mint egy fodrászé. Mondjuk megfizetni ezt sem fizetik meg, de nem is éhbérért dolgozom. Nem is azért hoztam fel a témát, hogy kinek van felelősebb munkaköre versenyt rendezzünk, hanem csak az egyszerű hasonlóság miatt, hogy itt is, ott is, onnantól szakmabeli az ember, hogy elbaltáz valamit. Mondjuk az első egy-két hiba (ha nem hülye az illető és tanul belőle), akkor a korai "ki ha én nem" hozzáállás helyett egy másfajta magabiztosságot ad az embernek.
-
Eastman
őstag
...egyszer fusiztam egy nyugdíjas mozdonyvezetőnek, volt vagy 70-75 éves. Jópofáskodtunk, kértem, hogy meséljen meredekebb történeteket. Azt monda, hogy inkább nem mesél, csak egyet; huszon-pár évesen betolt egy Wartburgot a kerengőbe, benne ült a család. Azóta azzal álmodik. És úgy ébred, hogy csatakokban folyik róla a víz. Többet nem kérdeztem.
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
Először is köszönöm szépen a leírásodat.
Bevallom én is kacérkodok a dologgal, hogy elszegődjek mozdonyvezetőnek.
Nyilván mindenhol vannak (nem túl szalonképes viselkedésű) emberek, de láthatóan itt is magasról letojják az embert, csak dolgozz. Persze a felelősség minden a tiéd, ha meg valamit csinálsz, akkor ahogy többen is írták akasztás...Ezzel együtt hatalmas tisztelet, hogy kijártad az iskolát és már egyedül mentél vonattal.
Azért szívesen olvasnék egy cikket az iskolás időkről, mi hogy merre hova.
Persze most nevetségesen hangszik, de én imádom a régi MÁV os közdok filmeket Azokat már rongyosra néztem.Szóval, egyszerűen én részemről tisztelem nagyon a mozdonyvezetőket, mert ott tényleg észnél kell lenni. Ettől függetlenül nagyon szép szakmának tartom. Az tény, hogy jobb mint kubikolni egy kertben vagy építkezésen, de meg is van a felelőssége.
Azt nem tudom, meg merjem e kérdezni, hogy mit jelent a fizetés címszó ott
Szép napot és, sok sok baleset és gond mentes kilométert kívánok.
Utókérdés: Minden mozdonyban, vagy vonatban van éberségi berendezés amit állandóan nyomogatni kell?
Csak azért kérdezem, mert párom nagypapája akkoriban mozdonyvezető volt. Még gőzösön kezdte, aztán villannyal is járt. És mesélte a nagymamája, hogy otthon is állandóan úgy járt a lába, hogy az éberségit nyomja.Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
-
válasz Lalikiraly #38 üzenetére
A régi filmek már csak arra jók, hogy jókat kacagjon rajtuk az ember, hogy a bakternak milyen pajesza volt, meg a MV-nek csucsánszki frizurája.
MV képzés szerintem kizárólag BGOK és Pest. Szóval ha az ország széléről jössz, akkor el kell szakadj a családtól (ha van) és ismerősnél kell lakj hétfőtől péntekig vagy a kóterban. MV képzés nem két hónap. Nem tom pontosan mennyi, úgy tudom legalább fél év és erre az időre tanuló bér jár.
Kezdő MV fizu (ha már levizsgáztál és önálló vagy) olyan 300-320k környéke a bruttó alapbér (ha jól tévedek, de javítsatok ki...), az öregek keresnek fél millát. Nyugaton (hogy messzebb ne menjek Deutsche Bahn) ez a szám alaphangon a duplája. Plusz erre jönnek még ugye a pótlékok (éjszakai, ünnepi, mittoménmivanmég...).
Van éberségi, meg egyéb finom kis fejlesztések/berendezések. Már nem nagyon lehet olyat, hogy százzal tépsz és közben durmolsz, közben meg jár a lábad. Egyébként is észnél kell lenni, mert egyszer csak arra ébredsz fel, hogy nem ébredsz fel.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
vince
őstag
válasz Lalikiraly #38 üzenetére
Ha jól értelmezem, szerepel fizetés-infó a bejegyzésben: "stírölöd a csajokat, leszállsz fagyizol egyet mert idődbe belefér, nettó 3 kilóért csak neked lehet ilyen munkád "gondolod magadba", kell ennél több?"
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
-
-
erer1000
őstag
kilo=100.000?
az SI forog a sírjában...
kiló=1000
hekto az 100
3 kilo az 3ezer ,vagy ha 300, akkor valami nagyon korrupt rendszer lehet hogy a többi 2700-at benyelte, és ennyi maradt csak...
300 kiló az 300.000...
ne erőszakoljuk meg a prefixumokat pls :'(
[ Szerkesztve ]
M5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH
-
vince
őstag
A mértékegységek prefixeivel én is teljesen tisztában vagyok, ugyanakkor a köznyelvben a havi nettó/bruttó x kiló az bizony havi nettó/bruttó x-szer százezer forintos fizetést jelent. Ha tetszik neked vagy nekem, ha nem
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
erer1000
őstag
De honnan jött ez a baromság?
Kenyér vásárlás is teljesen napi szintű dolog, sőt többet beszélnek az emberek a kenyér vásárlásról mint a fizetésről .
Boltba mégis ha 3 kiló kenyeret vesz Rózsi néni, akkor nem kell oda járni az utánfutóval hogy azt a 300.000g-t Béla bácsi fel tudja majd pakolni, aztán ami nem fogy el, azt a fagyasztóba majd berakja
Elvileg egy szakmai oldal , és annak a fóruma ez. Legalább itt ne a hülyeség menjen ilyen szinten is.
M5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH
-
Kisgépkezelő
senior tag
Ugyanonnan ahonnét a ropi, a rugó, a lepedő, az egység, az (x) pénz, a nokiásdoboz, a mátyás, a deák a guriga meg még ezer egyéb amit néha már én sem értek. Hogy a kiló miért lett a 100 000 forint, azt nem tudom, de az lett és kész, függetlenül az eredeti görög jelentésétől. Manapság fiataltól idősig, proletártól az értelmiségig, mindenki a 100 000 forintot érti alatta. Három kiló alatt meg a háromszázezret.
-
válasz Kisgépkezelő #48 üzenetére
Hát nem tudom, elég sokszor látom (sőt én is használom, meg a Mátyást is) aprós hirdetésekben is kiírva, hogy 3k vagy 8k és az ezret jelent. Eddig még senki nem értette félre. Mondjuk durva is lenne pölö egy prociért vagy egy nemsokatérő vga-ért százezret kérni/adni...
3k = 3 Mátyás = 3000 HufEzért is írtam a válaszban úgy ahogy: "olyan 300-320k környéke"
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
erer1000
őstag
válasz Kisgépkezelő #48 üzenetére
A francokat ért mindenki 100.000et a kilón..
Értelmiségi rokonok, munkás ismerősök, egyetemi szaktársaim, kb egyik se ezt a szlenges baromságot használja.
k=1000 a definíció szerint
Ez olyan hogy ha a piros alma mint definíciót páran elkezdik a sárga körtére használni, az nem lesz helyes!
Lehet hogy vagyon menőn hangzik hogy szlengeznek, hogy piros alma , amikor a sárga körtére gondolnak közben...De a piros alma az piros alma , a sárga körte meg sárga körte
M5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH
-
Doze
aktív tag
válasz Lalikiraly #38 üzenetére
10 hónap iskolapad, szakmunkás minimálért, 4 hatosági vizsga. Ha az megvan akor mentek ki vezetni, 2x 320 órát.. ha villany illetve dizelt is oktatnak... ekkor már jobb a fizu mert 35% fix potlékot megkapod... ha megvan a vezetési illetve alap tipus vizsgák akkor leszel hivatalosan is MV.
Sok hulyesség kering a neten jelenleg br.300.000 ft alap+35% pótlék, ez jár 168 órára.(kezdő).. 1-2 extra szolgálattal olyan 350e nettó felé tendál... ehhez jön br 400e évi cafetéria, és az alapod 3,5%-a amit havonta a munkáltató önkéntes nyugdijpéztárba utal, éves szinten az is olyan 120e... ami még érdemes említeni: céges telefon 990ft lebeszélhetőséggel havonta. 3 ft/p minden irányba, valamint tablet, korlátlan nettel de nem minden megy rajta, eléggé limitált mit tudsz böngészni. Még amit érdemes említeni: ruha, cipő, ing, téli/nyári öltözék stb...
Ha magánvasut felé tendál az ember akkor ott netto 600e környéke, csak ott rádhegesztik a mozdony ajtaját, és járod az országot...
-
-
-
Persze gondolom , hogy a 168 óra mellé még jön az oda meg hazautazás. Nekem utazás nélkül havi nettó 224 órám van, de több is inkább. És mindenestől 192 re jön ki. Persze se túlóra semmi nincs fizetve, meg persze szabadság sincs.
Na de mind1.
Mozdonyokon gondolom klíma jóformán csak a Flirteken van nem?
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
Doze
aktív tag
Miskolc, most gurítottam le vagy 3 szerelvényt.....
Légkondi: azért egyre több gépen van..
Utazási idő, tehát bejárást nem fizetik, viszont otthontöltött idönek kell lenni 12 orának, célszerű ha a telepállommás közelében laksz mert egy hajnali 2:40es feljelentkezést rossz megoldani[ Szerkesztve ]
-
Kisgépkezelő
senior tag
Hogy ki mit használ az mindegy. Én sem szoktam úgy mondani, hogy x kiló a fizetésem, de ha valaki azt mondja hogy az övé három kiló, akkor meg fogom érteni, hogy háromszászezer forintról beszél. Három kilóból 3 "ká" pedig 297 000 Ft. Logikát ne keress mert nincs. Valaki elkezdte így használni aztán mára már annyian használják, hogy majd mindenki megérti. A kiló+X kifejezés is már évtizedek óta kering a nyelvben, alternatív kifejezésként bármilyen 100 és 200 km/h közti sebesség meghatározására. Pl: kilónyolcvan=180 km/h Szerintem nincs ezzel baj. Színesíti a nyelvhasználatot.