- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- iPhone topik
- iOS alkalmazások
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Xiaomi 12 - az izmos 12
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Üdv a klubban!
Kábé két plusz fél éve űzöm az ipart, immár kék sityakosként. Nem egy leányálom ez sem. Hóban, fagyban, 40 fokban. Megbecsülés nuku, de legalábbis nem sok, a pénz még ennyi se, de legalább "biztos".
Nyugati fizukhoz képest a felét ha keressük. (DB)
Szokták mondani, h egy vasutas fél lábbal a börtönben van.Milyen vonalon mozogsz ha szabad tunni?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
Ki a jó mozdonyvezető? Szerintem aki 30-35 évet végignyom úgy hogy nem esik ki a pályáról, az már jó MV... -> Nem csak rajta múlik. Bachassa élesben hátulról ha aláváltanak, hiába 30 éve MV.
Akinek nem volt valamilyen ballépése/szóbeli vagy írásbeli ejnyebejnyéje a vasúton, az nem is vasutas. Én egy ujjamat törtem.
Mesélték mikor még volt gurítás nálunk mennyi szarság volt. Siklott kocsik, elszabadult rakomány, stb...
Most meg olyanokat vesznek fel, akik lehet hogy betéve tudják az utasításokat, de 3 hónap alatt több szart csinálnak mint az öregek egy élet alatt. Tudom, tapasztalat. Hozzám volt/van beosztva az újonc. Nem alkalmas a munkára, de csom. főni leszarja, mert így megvan a létszám. Amíg darált hús nem lesz a fiúból...mephi666: Múltkor sebészhez mentem 30k-val anyajegy eltávolításra. Gondoltam én naív ebből három is kijön. (Egyedül az árról nem beszéltünk előtte.) Még jó, hogy ültem, mikor mondta, hogy egy metszés 30k, kettő egyszerre ákcijósan 50k. Mondom ok, legközelebb hozom a többit.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz Kisgépkezelő #12 üzenetére
Ja csak ott max pár százezres (gondolom én) lehet az anyagi kár, itt meg egyszerű teherkocsis siklás több tízmilliós tétel (daru, kármentés, neaggyisten katasztrófavédelem, tűzoltóság, összegyűrt sínek cseréje, stb...).
Ráadásul itt nem csak a saját életeddel játszol, hanem személyvonat esetén MV-ként vagy tolvezként, váltókezelőként az utasokéval is. Ha ilyen van, akkor élből jön a rendőrség is, mivel első csoportos baleset és tuti, hogy a rács mögött végzed.
Az is bőven elég, ha csak nem vagy a helyeden és máris elcsapnak valakit. Én már majdnem megjártam egyszer. A kolléga (gépkísérő) egy másik vonatnál volt rendezni a gépeket. Én csaltam rá az induló gépet reggel 6-kor a csoport kellős közepén a szomszédos vágánynál a vonatra, az Intercityt meg nem láttam és hallottam a géptől, a hangos is későn szólt, hogy érkezik, addigra már vágódott volna be. Egy szőke ciklonból meg majdnem fasírt lett közben. A MV éberségén múlt, hogy dudált és vészfékezett, mert a csaj leblokkolt a vágány közepén úgy beszart.
Az már más tészta, hogy a kocsirendező kollégák épp merre jártak (am. már épp hazafelé).[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz CsiguszMaxim #14 üzenetére
Van benne valami megmagyarázhatatlan bugi, ahogyan az elemekkel harcolsz -> Vasúton is lehet. Eső, hó, fagy, szél, !! 60°C !! ,... Csak itt sosem győzöl. De kiordíthatod a fájdalmad a 30. vágány mellett, a kutya se fogja meghallani.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz #16939776 #16 üzenetére
Nem igazán tom mire gondolsz most, de Rambo elbújhat a vietkongok dzsungelében... jó mélyen.
Ez viszont teljesen halálosan komoly, hogy egy percnyi figyelmetlenség a saját vagy mások életébe, nyomorba döntésébe kerülhet. Elég ha megfutamodik egy kocsi, félrenézel egy pillanatra miközben tolatsz, vagy elmulasztasz egy váltó ellenőrzést megtartani és életed végéig más köcsöge lehetsz. (Elég ha csak a Szajoli balesetet említem.)
Na most ehhez a felelősséghez képest a fizu éppen a nulla felé konvergál. ráadásul évente oktatásra kell járni, 3 évente újra vizsgázni az összes utasításból, ami nem kevés. Hol vagyunk ehhez képest egy repülőgép pilótától vagy egy óceánjáró hajó személyzetétől?
Na de nem panaszkodom tovább. Ennek a munkának is megvan a maga előnye/hátránya, ahogy az összes többinek is. Kint lehetsz a szabad levegőn (vagy épp szíhatod a dízelfüstöt), ingyen utazhatsz, nézheted a forrónacis csajokat az állomáson és ha laza a szoli, akkor még kumhatsz is egyet az asztalra borulva. De pszt! Ezt nem tőlem hallottátok.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz Kisgépkezelő #18 üzenetére
Dolgoztam gyártó sor mellett 3 évig (robot és csomagoló gép operátorként) éhbérért, grátisznak is csak egy sérvet kaptam. Sok veszély nem volt. Max a targonca ment át a lábadon, ha nem figyeltél, de ha valakire ráesett volna egy polcnyi rakott big-bag élve nem szedték volna ki onnan se, az biztos.
Egyébként meg mindig a főnök a hibás és kész./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz CsiguszMaxim #20 üzenetére
Érdekes, hogy mikor az ujjamat törtem, akkor is csak káromkodtam, mint egy kocsis. Nagyob volt az ijedtség, semhogy eleredt volna a könnyem. Plusz kollégát sem akartam szarban hagyni és hazamenni, így végül törött ujjal végignyomtam az éjszakát. Írásbeli ejnyebejnyét kaptam és egy olyan jegyzőkönyvi leírást, amin egy valamirevaló vasutas egy jót röhögne. De úgy voltam a vizsgálóval, hogy dugja fel magának.
Nem kell szívbajosnak lenni, bár én is alapvetően konfliktuskerülő vagyok és inkább a nyulakat ugrasztom csak meg a bokorban mikor kiengedem a fáradt gőzt, mintsem felképeljek valakit, pedig néha annyira jól tudna esni.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Tudod mihez kell még gyomor? A mozdonyvezetőnek minden esetben le kell szállnia és meg kell győződjön róla, hogy az elcsapott személy életben van-e még vagy meghalt-e.
Volt egyik oktatáson, hogy MV észre sem vette hogy elütött egy nénit, akit nem is tudom hány napra/hétre találtak meg a töltés melletti árokban. Gondolom gyanús lett napivizsgán a vérfolt/horpadás.
Az állatok még hagyján, de mikor emberi darabok vannak az alvázon... Brr...Legutóbb egy fácánbika pottyant le egy szili aljáról, egészen egyben volt. De saját két szememmel láttam már kollégát szarvasagyvelőtől csöpögő tömlőre is rányúlni.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Plusz ha megnézed, a mozdony ütközői pont egy személykocsi ablakának magasságában vannak, tehát szó szerint megfejelsz egy 100+km/h-val érkező acéldarabot. Az már ráadás, hogy több száz méteren maga előtt tolja a gép a kocsit, esetleg kettészakítja.
Top Gear videó car vs train! 2:05-től!De nem mindig ússza meg a MV sem. Elég ha nem egy személyautó, hanem egy busz, vagy teherkocsi áll keresztbe és nem egy szergejjel mész, hanem egy BZ-vel és akkor bizony kampó.
Nálunk van egy balesetes BZ, szétnyílt mint egy konzervdoboz, az eleje az utastérbe tolódott. A MV nem úszta meg.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Magasvasút kell a rizsföldek fölé és meg van oldva az átjárók kérdése. De nem, Mo-on vagyunk és azon erőlködünk, hogy 100-assá építsünk át egy pályát, meg fapados elővárosi vonatokat koptassunk Bp-től az ország másik végéig.
Kínában egy hét alatt adnak át 20km vasutat, amin 350-el lehet repeszteni. WIKI/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz #56573440 #29 üzenetére
Egy munkavédelmi bakancsért is lassan könyörögni kell, van akinek a 3 évvel ezelőtt leadott ruharendelését osztják most ki. És ezek nem nagy tételek.
Példa kiégett villanykörtére.
Régen:
Kitekerted a körtét, bevitted a Gizihez a raktárba, adott egyet cserére, beírta a kiskönyvbe. Visszamentél és betekerted. Kész.Ma:
Bejelented a hibát mondjuk tegyük fel pénteken, hétvégén ugye nem jön ki senki, ülsz a sötétben. Hétfőn kijön egy megbízott magáncég autóval és két szakival 25km-ről, felmérik milyen körte kell, mert olyan épp nincs náluk. Megy a számla a kiszállási díjról és a költségekről.
Két napig még ülsz a sötétben, mire megint kijön ugyanaz a cég, ugyanúgy 25km-ről két szakival. Az egyik a létrát tartja, a másik betekeri. Próba, van világítás! Megy a számla.És ez csak egy villanykörte.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
-
válasz Lalikiraly #38 üzenetére
A régi filmek már csak arra jók, hogy jókat kacagjon rajtuk az ember, hogy a bakternak milyen pajesza volt, meg a MV-nek csucsánszki frizurája.
MV képzés szerintem kizárólag BGOK és Pest. Szóval ha az ország széléről jössz, akkor el kell szakadj a családtól (ha van) és ismerősnél kell lakj hétfőtől péntekig vagy a kóterban. MV képzés nem két hónap. Nem tom pontosan mennyi, úgy tudom legalább fél év és erre az időre tanuló bér jár.
Kezdő MV fizu (ha már levizsgáztál és önálló vagy) olyan 300-320k környéke a bruttó alapbér (ha jól tévedek, de javítsatok ki...), az öregek keresnek fél millát. Nyugaton (hogy messzebb ne menjek Deutsche Bahn) ez a szám alaphangon a duplája. Plusz erre jönnek még ugye a pótlékok (éjszakai, ünnepi, mittoménmivanmég...).
Van éberségi, meg egyéb finom kis fejlesztések/berendezések. Már nem nagyon lehet olyat, hogy százzal tépsz és közben durmolsz, közben meg jár a lábad. Egyébként is észnél kell lenni, mert egyszer csak arra ébredsz fel, hogy nem ébredsz fel.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz Kisgépkezelő #48 üzenetére
Hát nem tudom, elég sokszor látom (sőt én is használom, meg a Mátyást is) aprós hirdetésekben is kiírva, hogy 3k vagy 8k és az ezret jelent. Eddig még senki nem értette félre. Mondjuk durva is lenne pölö egy prociért vagy egy nemsokatérő vga-ért százezret kérni/adni...
3k = 3 Mátyás = 3000 HufEzért is írtam a válaszban úgy ahogy: "olyan 300-320k környéke"
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-