- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Mobil flották
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Magisk
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali mobilos kérdések órája
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ez nekem is feltűnt -- de egy koncepciómodell esetén ez még belefér.
Egyébként futnak az utakon meglehetősen hasonló gyári infotainment rendszerrel szerelt prémium autók, amiknek elvben át kellett menniük komoly biztonsági teszteken.Az utólag beszerelt monitorokra szót sem vesztegetnék.
MaCS
-
Mr.Silkó
veterán
Engem ez a kép gondolkodtat el: egy kisebb fékezés, és a hátul ülök arca beleszakad az idióta helyre pakolt monitorokba.
Amúgy a koncepció érdekes és futurisztikus, kiváncsi leszek, hogy életben marad-e a cég pár év múlva is.
Közeleg az Én, a robot jövőképe! 😎
-
Így van!
És van még egy érdekes, bár sokkal inkább morális tényező is.
Már a jelenlegi tapasztalataink szerint is egészen konkrétan biztonságosabban vezetnek az önvezető üzemmódban járó autók -- erre a Teslának vannak elég meggyőző adatai. (Kinek másnak...)Tételezzük fel, hogy egy önvezető autó halálos kimenetelű balesetet okoz. (Az eset polgári jogi következményeit tekintsük rendezettnek!) A gyártó elismeri, hogy a programban volt a hiba, tehát a szoftverhiba emberi életet követelt. Csakhogy a statisztika remekül mutatja, hogy az adott típus baleseti mutatói szerint statisztikai valószínűséggel ez a típus ez emberi vezetőkhöz képest már több ember életét mentette meg? Akkor hát van alapja bűnösért kiáltani? (A hibát mondjuk korrigálják.)
Bővítsük a kört: mi van, ha nem a szoftver a hibás, hanem a szenzorok vagy a rendszer egyéb eleme.
Hoppá, csakhogy ez már az az eset, mint ha egyéb hardverhiba lenne -- amire azért akad példa, hol kisebb, hol nagyobb botránnyal kísérve.Szóval vannak itt tényezők szép számmal. Milyen hibák vezetnek milyen valószínűséggel milyen következményekhez -- és a másik oldalon mindez milyen hasznot hoz...
Ha mondjuk kiderül, hogy egy típushiba miatt meghalt 50 ember -- a jármű használatát betiltják, de a tilalom során a veszélyesebb, hagyományos autóba visszaülő emberek 100 ember halálát okozó balesetet okoznak...
Na, ilyenkor mi van?MaCS
-
Úgy változott Wattra, h 1 órás várakozással számoltam
. Tudom, asszonnyal ez 3 óra, egyedül 10perc
. A töltési teljesítménynek nem néztem utána, ez persze fejlődhet még.
Jogos, arrafelé nem csak a dízel kerül másfélx annyiba, mint a németeknél, hanem a hagyományos autók is.
-
dabadab
titán
válasz
t72killer #52 üzenetére
"Egy mai model S akksija kb 80kWh, azaz ha 100 autónak mondjuk 50%-nyi töltést akarunk adni, az 8-10MW, ami egy minierőmű teljesítménye"
Csak szeretném jelezni, hogy a mondat felénél a Wh átváltozott W-ra, így semmi értelme nincs.
A Teslánál a turbótöltés 16,5 kW, a sima 220-as töltőkábellel meg 3 kW."a norvégoknál nagyon mennek a villanyautók mert extrém drágáért adják a benzint/gázolajat."
Nem is igazánt azt, hanem magukon az autókon van eszméletlenül magas adó és a villanyautók a hozzájuk járó adókedvezménnyel nagyjából egy árba kerülnek a belsőégésű megfelelőikkel.
-
dabadab
titán
-
fuze
őstag
Majd ha már vezetni is lehet azt az autót elhiszem. Addig ez is csak egy Faraday Future...
-
válasz
#33253120 #50 üzenetére
Komolyabb igény (ld egy Tesco-parkolóban óránként megforduló 100+autó) kb így néz ki:
Egy mai model S akksija kb 80kWh, azaz ha 100 autónak mondjuk 50%-nyi töltést akarunk adni, az 8-10MW, ami egy minierőmű teljesítménye. Hogy ehhez milyen vezetékek kellenek, nem tudom, de tuti hogy érdemi méretű autóflotta kiszolgálásához, nem néhány millió, hanem sok milliárd Ft kell majd.
Az éves 20-30ekm meg valszleg rövidtávú (<100km) ingázásból jön össze, ha jól rémlik, a norvégoknál nagyon mennek a villanyautók mert extrém drágáért adják a benzint/gázolajat.
A villany két átka az energiasűrűség (kevesebb, mint a dízel huszada) és az, hogy rövid ideig lehet egy helyben tárolni.
-
Tehát Nyíregyházán vagy Szegeden traktort kell bérelni, hogy vontassa el a teslát a már range-en kívül eső áramkútra, vagy egy nap meló egy nap töltés otthon. Fantasztikus.
#47: ennél meg rá fognak jönni, hogy hipermarketenként elkél majd pár tonnányi erősáramú kábel+egyéb, nem 2 fillérbe fájó infrastruktúra ahhoz, h ne puszta marketing legyen a dolog és többet tudjanak tölteni mint a beérkező kocsik 1%-a...
-
QwErTy42
addikt
válasz
Rodzser Mór #41 üzenetére
Szerintem. ☺
-
bbrain
tag
Szerintem a cikkben hibásan szerepel a Tesla ára. Az alap verziót 35k USD-ért adják. Gondolom itt is természetesen a minden csicsa-micsa nélküli verzió ennyi.
-
dlaj
őstag
Ezzel az autóval csak az a baj, hogy ebben az okádék mályva színben mutatták be. Nézzétek meg lent a sajtófotókat. Szerintem jól néz ki, és több színben el tudnám képzelni.
-
QwErTy42
addikt
Karcsú. Mondani sok mindent lehet. Ízlésük és szépérzékük továbbra sincsen ahogy látom. Bazári összelegózott foshalmaz.
ui.: A kevesebb több. -
atikó
őstag
nem igazán tetszik, ez valami űrkorszaki valami ami 50-100év múlva lesz jó, de a Tesla a jelen, és nem mellesleg autó formája van!
-
mikej95
aktív tag
Azzal nincs is gond, hogy kínai, csak ez a minta masina úgy néz ki, mint a 10 évvel ezelőtti elektromos autók: rondának és életképtelennek tűnik, egyszerűen leír róla a gagyi. A Tesla pont azzal futott be, hogy kompromisszum mentesen csináltak egy minőségi elektromos autót (jó azért a hatótáv limitált), ami jól is néz ki. Ez majdnem úgy néz ki mint a 10 évvel ezelőtti dodzsemek, amit még a tulajuk se tudott komolyan venni.
Kínai márkáknál pedig amúgy is az az általános állítás, hogy a kísérletező kedvű népek majd megveszik, aztán 2-3 éven belül kiderül melyik márka jó, melyik hulladék. -
TK36
aktív tag
(#10) Sebhelyes: "Úgy néz ki, mint egy Range Rover Evoque amire ráesett egy zongora..." - vagy lehet hogy még a beleteendő aksikat nem tudják megfelelő méretre gyártani; és kell a hely?
Mondjuk szép nagy darab kocsi. Ebből akár kettő rendes is kijönne.Ha majd a világba kilépnek, akkor perelhetik őket majd?
Én - jelen állás szerint - biztos nem vennék teljesen Kínai autót.Nem azért lesz csak jóval később elérhető ez az autó, mivel azért 1-2 db autó legyártása - nem sorozatgyártásban történik és annyira nem kell gyorsan elkészülniük vele - és tán addíg még tudnak a gyártástechnológián finomítani, hangolni?
-
Stard72
tag
A Teslat nem csak a kínaiak eszik meg hamarosan,hanem az összes nagy autógyártó. A Teslanak semmije nincs,amit a többiek nem fognak hamarosan ugyanígy vagy jobban tudni.
-
Matada2.3
veterán
Jó lenne, ha 2020-ra ebből tényleg lenne valami, kicsit kevés esélyt látok rá.
-
Rodzser Mór
senior tag
Kérek egy külső wax-os mosást és egy monitormosást!
Lófasz és esti fény. Miafasznak kell ilyen hodály monitoráradat? Továbbá baszott fontos, hogy az autó tudja a sofőr+utás vér oxigénszintjét, meg hogy mikor kullantott legutóbb!
-
Mint kütyü, tetszik, de mint auto, azért nekem hiányzik a sok tablet között a tapintható gomb. A kormány is elég vicces. A multi-kormány lényege, hogy a vezető az alap dolgokat vezetés közben - tekintetét az úton tartva - tudja machinálni. Ehelyett oda is egy kijelzőt raknak, amit megint csak leshet a páciens.
-
Almonen
aktív tag
Azt se tudom mennyire van itthon Magyarországon kiépítve olyan rendszer ahol tölteni lehet elektromos autókat, főleg vidéken
-
jUUh
addikt
Elég durván néz ki, főleg a belseje. Nem tudom eldönteni, h tetszik vagy sem, de amire ez forgalomba kerül, úgyis változik...
(Addigra főleg, amíg lesz rá pénzem...
)
-
Almonen
aktív tag
Az egyik képen a cikkben ott van hogy "Globál NCAP 5 csillag"
-
Miért, mennyivel előbb kéne bemutatniuk? Ez a két év még csak nem is különösebben hosszú idő.
Nem csak a tervezés befejezése, a gyártás megszervezése, a tesztek, engedélyeztetések vesznek igénybe hosszú hónapokat, éveket, hanem marketingszempontból is legalább ennyi, ha nem több idő kell a gyártó és a termék megismertetéséhez, felfuttatásához.MaCS
-
Teaway
veterán
Töréstesztek is kellenek, anélkül nem autó az autó.
-
arn
félisten
en csak arra leszek kivancsi, hogy egy ilyen auto milyen lesz majd a hasznaltpiacon 10-15 ev mulva. a dolgok nagy resze elavul addigra.
-
-
Nem egyszerű európában az autonom autókra vonatkozó törvény közlekedési és szabály -, büntetőjogi vonatkozása még most sem. Itthon sem.
Szoftver az nem ember. Mi van ha hibázik?
És mi van, ha eleve hibás? -
Amíg a világgazdaság arról szól, hogy az olcsó munkaerő reményében a tőkés kirúgja/ellehetetleníti az amerikai/európai középosztályt és kínában önként+dalolva válik meg a fejlett világban kifejlesztett szellemi vagyontól, addig ez lesz.
#8: a múltnak nincs akkora jelentősége, mint a kínába települt autógyártóktól lejmolt tudásnak. Ezzel+nyomott árakkal, pár évig egyben maradó "minőséggel" simán tarolhatnak a piacon kb ugyanúgy, ahogy a tornacsuka-piacot letarolták a 90es évek legelején.
-
#06658560
törölt tag
Döntsd már el, miről akarsz beszélni! Eddig azzal indítottál, hogy mennyi pénzt fektettek már bele. Most meg azzal terelsz, hogy mennyire lufi. Így nem lehet veled vitázni, ha ugrálsz témák között.
A lufiságnak hol van köze ahhoz, hogy mennyibe kerül kifejleszteni egy terméket? Vagy szerinted mégis hogy kellene piacra lépniük, ha nem úgy, hogy kezdésnek bele borítanak irgalmatlan mennyiségű pénzt?#11 Aprósólyom: Az megvan, hogy a németeknél már léteznek csak autonóm autókra vonatkozó KRESZ táblák?
-
Aprósólyom
addikt
Szemmel láthatólag, azért van rálátásod arra, mennyire bonyolult folyamat autót tervezni gyártani, akkor meg miért szúrod tökön magad, mikor azt kérdezed, hogy két év alatt nincs semmi eladható autójuk? Talán, mert egy régi motoros márkának ennyi a modellfrissítés. Nekik is a nulláról építeni autót, nem 3-4 év. Bár ha 4 év alatt megvan egy autó akkor ott már nagyon komoly erőforrásokat fordítottak rá. Ahhoz képest, hogy 2 év és állítólag 80%-ban kész, az jó. Már ha hinni lehet az adatoknak, és a maradék 20% fejlesztéshez nem 3-4 év kell még. Azzal magyarázni, hogy a befektetők mibe vetbek bizalmat, elég gyenge ér a kezdeti felvetésed mellett, és nem logikus érv, másrészről magánügy ki-mibe fekteti a bizalmát, nem tarzozik rád.
Tetszenek ezek az új koncepciók ötletek, de a kijelzőrengeteg szerintem nem szép. Nem ad otthonos, kényelmes érzést a szemnek, hogy a "pofámba" világít valami. Meg mintha annyi információra lenne szüksége bárkinek is, mikor utazik. Ha már autonóm autók lennének, akkor OK, de attól még nagyon messze vagyunk. Egyelőre még jogszabály se szabályozza tudtommal. Már a sokadik típust fogja kiadni ez a márka, ha megéli, mire az autonóm vezetés szabályozott lesz. (Az hogy néha látni ilyen youtube videókat, nem jelent semmit.) Látszik, hogy a kínaiaknál nem megy az ergonómia... Nem tudják analizálni, miért jobb egy fejlett autóipar autója. Nem attól lesz higj tech valami hogy mindenhova érintő panelekt teszünk, meg monitorok tömegét alkalmazzuk. -
Sebhelyes
senior tag
Úgy néz ki, mint egy Range Rover Evoque amire ráesett egy zongora...
-
Tudod mi a különbség egy VW konszern, Ford és egy Byton között? Az egyiknek van múltja, ismertsége, szakembergárdája, tapasztalata, tudása, piaca, kiépített szervizhálózata...nem sorolom tovább. Egy normál autógyártó millió számra adja el a kocsikat és közben fejleszti a következő modelleket.
A Bytonnak meg van egy frissen épült gyára, nulla ismertsége, pár darab bemutatóautója, valamint ígéretei arra, hogy két év múlva megveheted. És a legfontosabb: két évig 0 dollár bevétele.....aztán utána talán csordogál valami a kasszába. -
Több mint egymilliárd dolláros beruházás, és csak két év múlva fog eladható (?) terméket csinálni......hát üzleti és befektetői optimizmusból nincs hiány arrafelé, az biztos.
-
h1mpi
félisten
Ott van pénz lóvéra, nem lesz gond a fejlesztés (lopás)
-
oszi666
őstag
új brand de nem új cég: már két éve alapították. Kemény. Ez alatt felhúztak egy 250 milliárd forintos gyárat meg már párat összekalapoztak.
Néha úgy érzem túl sok a pénz a világban és a befektetők ész nélkül öntik bármibe, amíg ki ne durran az aktuális lufi/be nem dől az aktuális beruházás. Kínában meg főleg. Eltűnt a LeEco... na és? Feltűnt bárkinek? Hiányzik bárkinek? itt van helyette egy ugyanolyan cég. Kína még mindig le van maradva a szellemi tőke és a minőség terén, még van hova fejlődniük bár tepernek ezerrel -
Cyberpunk
félisten
A kínaiak ledarálják ezt a piacot is. Musk-éknak össze kell kapniuk magukat, főleg hogy gyártási nehézségekkel küzdenek.
szabakaa: érdeklődést felcsigázni, előrendelések akár. De nem a legpraktikusabb, prototípus, vagy koncept autó persze más lenne.
-
szabakaa
aktív tag
Minek bemutatni 2018. elején egy 2019. végi autót? Tökön lövik magukat rögtön az elején.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Phanteks NV5 MK2 White (PH-NV523TG DMW02)
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Ikea Eilif Paraván - Asztali elválasztó
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged