Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz dabadab #57 üzenetére

    Így van!

    És van még egy érdekes, bár sokkal inkább morális tényező is.
    Már a jelenlegi tapasztalataink szerint is egészen konkrétan biztonságosabban vezetnek az önvezető üzemmódban járó autók -- erre a Teslának vannak elég meggyőző adatai. (Kinek másnak...)

    Tételezzük fel, hogy egy önvezető autó halálos kimenetelű balesetet okoz. (Az eset polgári jogi következményeit tekintsük rendezettnek!) A gyártó elismeri, hogy a programban volt a hiba, tehát a szoftverhiba emberi életet követelt. Csakhogy a statisztika remekül mutatja, hogy az adott típus baleseti mutatói szerint statisztikai valószínűséggel ez a típus ez emberi vezetőkhöz képest már több ember életét mentette meg? Akkor hát van alapja bűnösért kiáltani? (A hibát mondjuk korrigálják.)

    Bővítsük a kört: mi van, ha nem a szoftver a hibás, hanem a szenzorok vagy a rendszer egyéb eleme.
    Hoppá, csakhogy ez már az az eset, mint ha egyéb hardverhiba lenne -- amire azért akad példa, hol kisebb, hol nagyobb botránnyal kísérve.

    Szóval vannak itt tényezők szép számmal. Milyen hibák vezetnek milyen valószínűséggel milyen következményekhez -- és a másik oldalon mindez milyen hasznot hoz...

    Ha mondjuk kiderül, hogy egy típushiba miatt meghalt 50 ember -- a jármű használatát betiltják, de a tilalom során a veszélyesebb, hagyományos autóba visszaülő emberek 100 ember halálát okozó balesetet okoznak...
    Na, ilyenkor mi van? :F

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák