- iPhone topik
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Végre bemutatkozott a Google Pixel 4a
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Mindent vitt az iPhone az ünnepi időszakban
- Android szakmai topik
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Új hozzászólás Aktív témák
-
_Atesz
addikt
válasz osztraksajt #98 üzenetére
"Én toltam már le furgonnal olasz fuvart oda vissza, 2400km 22óra alatt, úgy hogy a végsebessége az Ducato-nak óra szerint 150 "
-
Baltazár123
senior tag
100e havi rezsi? Miben laksz te, egy kastélyban? Egy kb120nm ház, külső fal szigetelés nélkül a legdurvább -20 fokokban volt kb 50e a gázszámla egy hónapban, amiben a fürdés is benne van. Nyáron meg 3-4e forint maximum. Áramszámla 10e per hó mondjuk, ha légkondit számolok, akkor legyen havi 15e forint mert nem kell egész évben hűteni. Az 5 millió az én esetemben röpke 20-25 év, de akkor nem számoltam azzal, hogy az 5 millió mennyit kamatozna közben. Te vagy érdekelt vagy ebben mert ezt árulod vagy szereled vagy megvezettek, de nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
_Atesz
addikt
válasz #24845312 #88 üzenetére
Egyet kellene megértsetek (de úgy látom nem fog menni), hogy nem az átlagot képviselitek. Pláne családdal nem mennének a rekordok.
A cikkben pedig Magyar-Horvát út volt említve egy seggel, az kb. 500-550km Pestről számolva. Mindehhez képzeld hozzá a családot..Amúgy utánaszámolva 6 nap alatt 4200km az napi 700, 2-3 megállással, simán jó lennél villanyautóval is, szóval nem hangzik durvának.
[ Szerkesztve ]
-
rezsije 0Ft/hó
Hát ez azért nem így szokott menni Nem szoktál sokkal nagyobbra méretezni a napelemek kapacitását, mint a ház fogyasztása. Ha minden villanyos, akkor télen masszívan mínuszos. Kb. hatoda akkor az egy nap alatt megtermelt áram, mint nyáron. És akkor mindent villannyal kell kifűteni éjjel-nappal... Nyáron nem termel meg annyit, hogy az a téli időszakot fedezze. -
pomorski
őstag
Köszi a tesztet!
-
sfdrakex
nagyúr
Aki telerakja a tetőt, főleg újházon, az mindent villanyosra csinál, fűtést is. A napelemekkel ha a rezsije 0Ft/hó, akkor egy téli szezonban, azonos méretű gázzal fűtött házhoz képest simán havi 100 ezer marad a zsebben. Legyen 100 ezer egy panel, tegyen fel 30 darabot, az 3 millió, egyéb költségekkel legyen 5 millió. Havi átlag 40 ezres spórólással 10 év alatt jön vissza az 5 millió.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
dabadab
titán
"10 év után, ha visszafizette az árát"
Én még nem láttam olyan valós számítást, ahol ez a tíz év tényleg összejött volna és ez NAGYON erősen alapult arra a feltételezésre, hogy a masszív állami támogatás továbbra is rajta lesz az átvételi áron (és de, változhat, már most felröppentek ilyen pletykák, hogy a kormány tervez valami ilyesmit).
De mindenesetre az "ingyen" az sehogy sem jön ki, az legfeljebb önámításnak jó.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
ncc1701
veterán
válasz Baltazár123 #85 üzenetére
Nem nagyon fog változni, EU nagyon nyomja, németeknél/osztrákoknál pokoli sok napelem van a háztetőkön.
De persze nyilván nem fog így maradni, állam bácsinak a jövedéki adó nagyon zsíros falat, megéreznék, ha kimaradna.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz Baltazár123 #82 üzenetére
Ha valakinek van 20-30 millája teslára, akkor legyen 1 ahhoz is, h tetessen fel egy rendes fali töltőt otthonra. A 3 fázis a kocsi árához képest elhanyagolható összeg.
Nem kell, h télen termeljen a napelem, nekem megtermeli a vellanyt nyáron. Év/év alapon kell nézni a rendszert.
-
#24845312
törölt tag
4251 km-t vezettem le 6 nap alatt, 10 országot érintve. És élveztem minden percét.
De szoktunk menni autókázni Győr-Trieszt-Győr vonalon is (Szlovénián keresztül), ahol csak tankolni/matricát venni állunk meg, illetve Triesztben. Utána meg nyomás vissza, mert másnap már meló. Tehát nincs ott alvás, meg hasonlók, hanem csak egy laza nyári tengerparti kirándulás. -
nkmedve
őstag
Persze, nem vagyok én sem a vonat, sem a repülő ellen. Voltam már vonattal pl. Münchenben, teljesen kényelmes és gyors volt (repülővel is sok helyen).
Ebben az esetben nem volt opció a vonat/repülő, mert az 1350km-es napot megelőzte egy kb. 4500km-es egy hetes európai körút. Valamint hazafele hoztam egy csomagtartónyi cuccot az egyik ismerősnek.Ilyenkor nem bánnám ha az önvezető autók gyorsabban fejlődnének, én azt sokkal inkább várom mint az elektromos hajtás elterjedését. Nagyon szeretek vezetni és biztos nem engedném, hogy az automatika menjen mindenhol, de pályán, dugóban ki tudna segíteni. Ha nem én kéne levezessem az adott több ezer km-t akkor még talán nem is zavarna ha elektromos lenne az autó, korlátozott hatótávval és pályán csak 100-zal döcögne (ha még "tankolni" is megállna magától az igazi megváltás). Én közben szépen aludnék, filmet néznék, dolgoznék, stb. Persze ilyen nem lesz egyhamar...
[ Szerkesztve ]
-
-
Baltazár123
senior tag
Közben rájöttem, hogy inverteres megoldásról beszélt a fórumtárs, nem direkt töltés napelemről. Annak azért van egy olyan kockázata, hogy most még persze, támogatják és az ELMÜnek kötelező átvennie, de ez bármikor megváltozhat.
30óra töltés, szorozva 2-2,5-el, el lehet molyolni vele otthon egy darabig, amíg feltölt. -
sztanozs
veterán
válasz Baltazár123 #71 üzenetére
Otthoni toltovel most 30 ora a toltes pl erre a tipusra, dupla kapacitas dupla toltesi idot jelentene a jelenlegi technologia mellett (10 km kapacitas / h).
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
-
Baltazár123
senior tag
Na igen, de most 7-800km hatótávról beszélünk, ami a mostaniak duplájánál is több. Tesla is mennyit tölt otthon sima hálózatról? Ha jól emlékszem, aki tesztelte 18 óránál is többről beszélt és ezt szorozd meg 2-vel. Ráadásul napelemről még talán ennél is lassabb tölteni.
Télen, borús időben mit teljesít a napelemed? Éjszaka? Ha meg tárolós rendszered van, akkor biztosan nem ingyen van az áram, mert annak van bekerülési ára is.
Én úgy látom, hogy az otthoni töltés a jövőben csak kiegészítésnek lesz jó, de jó hogy lesz ilyen opció is. -
ncc1701
veterán
válasz Baltazár123 #71 üzenetére
Amíg otthon napelemről kvázi ingyen tudom tölteni a napi ingázásnak megfelelő távot bele, addig nem látom értelmét, h publikus helyen töltsek, drágáért.
Ha távolra megyek, az más. -
axioma
veterán
De, 1M autobol 500e egyszerre gyorstolt az bizony kb. lehetetlen esemeny. Forditsuk meg! 1. mennyi km-t kell ahhoz megtenni az eppen toltesen levo autoknak 2. milyen szabalyok kozott kell ez kialakuljon (pl. az aramszolgaltatok jelenleg NULLA alkalmas tarifat tudnak arra adni, hogy csak a volgyidoszakban toltsek, nincs is ilyen csak a szocialisan - futes/melegviz - kialakitott vezerelt, ami egyreszt pont este keletkezo csucsba vetelez bele, masreszt meg NEM engedelyezett az e-auto fali toltorol toltesere se! -- siman lehet ugy arazni hogy ne is akarjon egyszerre igeny kialakulni)
[3. ha egyszerre akar, de nem tud (engedjuk), mert pl. az autotoltes tul sokat vetelez mar igy nem engedi a toltohalozat, akkor meg mindig ott a kerdes hogy mennyi varakozassal varhato hogy megis aramhoz jut - szerintem a kis peak-ek minimalissal athidalhatoak][ Szerkesztve ]
-
dionaea
őstag
Szép autó és a cikk is tetszik. Sajna nem a zöldség miatt tolnak ilyen autókat hanem mert divat kezd lenni. Ez álltal van egy piaci szegmens aki megveszi. Egyébként a nagy audi VW koncermnek kellet egy nagy pofon hogy elkezdjen fejlődni, bár ez inkább majmolás mint fejlődés. Ezek már nem azok az autó gyártók mint 20-30 éve ezek éhes autó gyártók- De hát a világ is ilyen lett.
-
Baltazár123
senior tag
Valószínűleg nem így fog ez működni, hanem amikor az e autókat fel lehet tölteni 7-800km távolságra normális idő alatt (mondjuk max 10 perc), akkor az otthoni töltés mindössze kiegészítő opció lesz és nem is lesz rá szükség feltétlenül, csak ritkán. Annyiban lesz jobb, hogy kényelmesebb és talán költséghatékonyabb lesz és ez mondjuk előny lesz a benzinessel szemben, mert otthon nem tudok benzint tankolni.
Az e autók áttörését jelenleg az ár és a hatótáv gátolja. 700km körül már nem lenne gond a hatótáv szinte senkinek. Városi környezetben meg már 500km is elég lenne és akkor az otthoni töltés nem lenne fontos, csak kiegészítésnek. Hetente egyszer egy 10-15 perc töltést ki lehetne bírni. Addig iszok egy kv-t a büfében. -
veterán
Nagy jó autó, nagyon tetszik... a teszt sem rossz, ha lenne pénzem akkor sem ilyet vennék.
-
Elég, ha egyszer akarnak egy hónapban, már megbicsaklik a rendszer. De akkor legyen 500ezer autó 10 kW-al. Ha van több, mint 1 millió elektromos autó az országban, akkor ez, nem lenne egy nagyon ritka esemény. Ez 5 GW-al növelheti a jelenleg átlagosan 5,5 GW napi villamos fogyasztási igényt, ami nem oldódik meg csak úgy magától
-
axioma
veterán
"200 ezer autót, ha 25 kW-al töltesz, az mekkora villamos teljesítmény igény"
Szerinted 200e db _egyszerre_ mikor akarna _villamtoltessel_ tolteni? Ertem ezalatt, hogy hany darab (villamtoltesre alkalmas, a hibrideket rogton vegyuk is ki) elektromos auto kellene legyen az orszagban, hogy akar elvi szinten ilyen merteku igeny fellepjen?
Masreszt a tartalek kepezheto (lenne) ugy, hogy tobb vezerelt jellegu kapacitast epitenek be (pl. legkondit is, az is allhat negyed orat ha jol van meretezve). -
Az áramárakat amúgy is fel kéne emelni, ha tényleg zöld termelést akarnánk. Olcsó áramot most a kifutó erőművek termelnek, amik már visszahozták a tőkeköltségüket, nagyobbrészt szénerőművek. Nyilván, amikor emiatt relatíve alacsony az áramár, akkor új szereplők nem nagyon akarnak belépni a piacra, mert nem éri meg. Állami szabályozás, támogatás nélkül meg jönnek majd az áramszünetek meg a brutál égbe kilövő áramárak, amikor meg elkezdenek a régiek kihullani és nincs meg a pótlásuk.
A szén ellátásbiztonsági szempontból egy nagyon jó dolog, de a tiszta szén technológiák nagyon drágák. És azokra lenne szükség, meg a CCGT-kre, atomra meg az időjárásfüggőkre a hálózatba beilleszthető arányban (Nem Leeroy Jenkins féle német módra). -
sztanozs
veterán
Ok, akkor másképp. Kapacitásban van elméleti tartalék, viszont ez a kapacitás nem üzemeltethető értelmes keretek között huzamosabb ideig, mert:
1) nem férünk bele a CO2 kvótába -> gyakorlatilag az elektromos autókat csak plusz fosszilis termeléssel tudnánk ellátni
2) nem gazdaságos -> az emiatt megemelkedő energia-árakat ugyanúgy mindenkinek el kell szenvedni, nem csak a prémium-rétegnekJOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Azok nagyobbrészt gázerőművek, vagy elavult olajtüzelésűek, ami nem épp emissziómentes. És Magyarország erőműparkja egyébként is (az európaihoz hasonlóan) kimondottan elöregedőben van. Szóval villanyautók nélkül is szükség lenne 10-15 éven belül néhány GW-nyi villamosenergia termelő erőmű létesítésére. Paks 2 éppen csak Paks 1-et fogja pótolni, mellette is fel kéne még húzni jópár erőművet.
Meg ha kiszámolod, hogy mondjuk 200 ezer autót, ha 25 kW-al töltesz, az mekkora villamos teljesítmény igény, akkor hamar rájössz, hogy kevés az a 30% többlet
Egy erőmű létesítése meg nem olyan rövid idő, szóval már éppen ideje lenne elkezdeni a projekteket.(#60) sztanozs
Van tartalék, csak azt még drágább lenne beindítani. De hol vannak azok az idők, amikor még az anti-atom lobbisták azzal ágáltak Paks 2 ellen, hogy sosem térül meg, mert milyen alacsony az áram ára... Már akkor is megmondtam, hogy az akkori alacsony villamosenergia árak átmeneti jelenségek együttes hatása csak.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz Napfénysüti #46 üzenetére
Én úgy vagyok vele, hogy szép-szép, de nincs pénzem zsiráfra.
-
_Atesz
addikt
Igen, írtam is szerkesztve, de akkor itt is. én néztem el, jól értetted, előtted levő kollega nem vágta.
sztanozsForgalomtól tenném függővé. Nagy forgalmú kutakra kezdetben elég lenne 2-3 töltő, kis forgalmú kutakra 1-1 db. Ha igazolhatóan rosszul megy egy egyedi üzemeltetésű kútnak gazdaságilag, akkor ott nem tenném kötelezővé.
Államilag 0 támogatás.. Keresnek annyit a kutak, hogy bőven futná rá.
Annyi, hogy a fogyasztott áramot természetesen az autósnak kellene megfizetnie (lehetne bankkártyával fizetni közvetlenül egy ott levő terminálnál), esetleg arányosan egy nagyon minimális költségét a rendszer kiépítésének/karbantartásának. (mondjuk 100ft/töltés) -
sztanozs
veterán
Magyarország elektromos hálózatában nem hogy tartalék nincs, de a folyamatos importkényszer mellett a szomszédaink is sz@rrá szivatnak.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
G4bi89
senior tag
A kiépíttesse szót pontosan ezért húztam alá. Én értettem, hogy a kormánynak kellene kötelezni a benzinkutakat, bevásárlóközpontokat stb.
Csak éppen nem az 51hsz-re kellett volna válaszolnom. (Reggeli KV itt is kevés volt, nah )#56: Magyarország hálózatában például van 30% tartalék. Többi országban nem tudom mi a helyzet, de a legfontosabb, hogy van időnk. Azért mire 1/3 -a elektromos autó lesz a teljes járműparknak az odébb van.
Akkumulátor kényes pont szerintem is, de "állítólag" 10 milliárd villanyautóhoz elegendő a lítiumkészlet.
[ Szerkesztve ]
"egyenlőre muszály biciglizni külömben..."
-
sztanozs
veterán
kötelezi arra xy-t (ott pl. a benzinkutakat), hogy építsék ki
Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy ezt konkrétan hogyan képzeled el. Írjanak ki tendert gyorstöltő-hálózat létrehozására? Hozzanak arra törvényt, hogy minden üzemanyagtöltő állomáson legalább X db Y típusú töltőt kell létesíteni? vagy ha nem mindegyiken, akkor mi alapján lenne meghatározva, hogy melyik kútra vonatkozik és miért vonatkozik. Támogassa ezt az állam valamivel (támogatás a létesítésre, vagy a kapacitás kiépítésére), vagy csak kötelezzen?
A kérdés azért érdekes, mert sehol máshol nincs állami beavatkozás, ezért érdekes, hogy itt miért is kellene (azon kívül, hogy a minimális prémium-villanyautós réteget az állam támogassa). Szvsz amikor a piac majd megérett erre, akkor lesz gazdasági érdek is a kiépítés irányába. Valamint hiába is lenne állami kiépíttetés, ennek hasznát a nép (úgy általánosságban) nem venné hasznát, hiszen ettől nem csökkenne az elektromos járművek ára.[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
_Atesz
addikt
Akkor te sem tudsz szöveget értelmezni. Ez azért elég szörnyű..
Kiépítse = a kormány építi ki.
Kiépíttesse = kötelezi arra xy-t (ott pl. a benzinkutakat), hogy építsék ki.
Szerintem tökéletesen fogalmaztam..
Szerk: most látom az előző hsz-re válaszoltál, akkor lehet ő nem érti, ez esetben sorry.
osztraksajtMint írtam, az üzleti út más, ezt eddig sem kérdőjeleztem meg.
Azért a cikkben levő autó inkább családi, ebben talán egyetértünk.[ Szerkesztve ]
-
Kíváncsi vagyok hova fejlődik majd a villany. Mivel a városban élő népesség részaránya egyre nagyobb, ezért adja magát a hajtás.
Szerintem van azért a villanyautók részarányának egy egyensúlyi határa (talán 1/3-a a teljes járműparknak), ami felett már komoly problémák jelentkezhetnének. Nem tudom, hogy pl. akkumulátorral bírná-e a világ. Meg, ha emissziómentesen akarnának ilyen brutális villamosenergia mennyiséget biztosítani, akkor már most érdemes lenne agyba-főbe építeni az atomerőműveket. -
nkmedve
őstag
Ez így van, ahogy mondtam nekem nem opció, másnak attól lehet.
Még ha az extrém hosszú utakat nem is veszem figyelembe (nem olyan gyakori azért), akkor is én nagyon keveset használom városban az autót és inkább közepes 300-600km-es távokat megyek amelyeknél elvárom, hogy egy "tankkal" végig tudjak menni.
Végülis csak azt akartam mondani, hogy nem biztos hogy feltétlenül kell eröltetni ezt az "oldjunk meg mindent full elektromos autóval" mentalitást, mert lehet végeredményben károsabb lesz mint egy értelmes kombinációja az elektromos és belsőégésű motoroknak (ie. hibrid).[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Egy ilyen úton nekem egyáltalán nem opció az elektromos hajtás és talán nem is lesz az soha"
MINDIG, minden technológiánál lehet találni olyan extrém eseteket, ahol az adott technológia valami miatt pont nem jó. Olyan helyzet is van, ahol az autó egyáltalán nem jó, csak a ló - ennek ellenére mindenki autóval közlekedik, mert a szükséges esetek kellően nagy részét lefedi, a maradékot meg megoldják valahogy.
DRM is theft
-
nkmedve
őstag
Nekem a rekord idén nyáron volt egy Berlin-Kolozsvár úton, ami kb. 1350km és 13 óra alatt sikerült megtenni (Berlini idő szerint 9-körül indultam, este 10-re értem Kolozsvárra). Volt fél óra ebédszünet és kb. 3x10 perc tanokolás/WC szünet, szóval nagyjából egy órát vesztettem el pihenőkkel.
A megtett távból kb. 250km-en nem volt autópálya, másik legalább 100-on pedig útjavítások voltak 60-80-100-as korlátokkal (a Cseh részen rengeteg). Ugyanakkor viszont egy vasárnapi nap volt, viszonylag mérsékelt forgalommal (bár nyáron a vasárnapok is forgalmasak tudnak lenni, helyenként akkor is az volt, pl. a Román részen alig lehetett haladni).Egy ilyen úton nekem egyáltalán nem opció az elektromos hajtás és talán nem is lesz az soha:
1. A hatótáv egyelőre még ideális körülmények között is nagyon gyenge
2. Még 150KW-os töltőkkel is rengeteg idő elveszne a töltéssel
3. Pályán nem tudsz folyamatos 130-al menni (annál jobban pedig főleg nem, pedig néhol van rá lehetőség), mert az kb. lefelezi a hatótávot egy konstans 100-as tempóhoz képestNagyon kéne már valami fejlettebb akkutechnológia, a líthium szerintem csak városi közlekedésre alkalmas, ha kicsit is hosszabbat akarsz menni vele akkor már tonnányi akkut kell pakolni az autókba (erre hosszú távon nem is biztos, hogy van elég kinyerhető líthiumunk).
Egyelőre inkább látok fantáziát a hibridekben (csak ugye ezekben még több az alkatrész ami meghibásodhat), pályán mehet a belsőégésű, városban/dugóban pedig egy normális méretű akku mellett elboldogul az elektromos.[ Szerkesztve ]
-
G4bi89
senior tag
válasz Emericus Max #50 üzenetére
#6) _Atesz
"Az pedig a mindenkori kormány feladata lesz, hogy kiépíttesse a...."Tanuljunk már meg szöveget értelmezni.
[ Szerkesztve ]
"egyenlőre muszály biciglizni külömben..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox 360 Játékok
- Akció! Dell Latitude E5530 laptop (15,6/i5-G3/16GB/320HDD) - 1 év garancia, 27 % számla
- Akció! Dell Latitude E6430 laptop (14/i5-G3/8GB/256SSD) -1 év garancia, 27 % számla
- Akció! Dell Latitude E6430 laptop (14/i5-G3/8GB/256SSD/AkkuX) - 1 év garancia, 27 % számla
- Wacom Cintiq 16 FHD (DTK-1660) digitalizáló tábla