Hirdetés

2019. január 16., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) laceszgamer


laceszgamer
(PH! addikt)

Egyre inkább kezd kínossá válni inkább ez a nagy RT erőltetés.

Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!

(#2) Hopkins95


Hopkins95
(senior tag)

Őőő...igen? :U Most tényleg annyira kellenek azok az árnyékok? Őszintén mondva, ha nem figyelek oda, észre sem veszem a különbséget. Még egy szerepjátékban sem pont az árnyékokat fogom figyelni, hanem a karakterekre koncentrálok és hogy mit beszélnek.

Ahol ezt esetleg el tudnám képzelni, valami horrorjáték.

[ Szerkesztve ]

T610 > K600i > Sony Ericsson Xperia mini pro > Nexus 5x \\ AMD Ryzen 1600 - MSI Vega 56 \\Playstation 4 Slim

(#3) kikikirly


kikikirly
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Ugyanígy gondolom.Ha egyetlen FPS-t se venne le a Raytracing a mostani kártyák teljesitményéből,akkor se lenne semmi köze a NEXT Generation Gaminghez.Játékokba interakció évek óta semmit nem fejlődik(Fizika,animációk mennyisége,sokszor a sérülésmodellezés is csapnivaló,még mindig nem alap a lövésnyom a testeken,vagy ha van akkor nem működik megfelelően lásd Far Cry 4 legalább az esetek 50%nincs lövésnyom,vagy eltűnik a testről 10-20 sec múlva még akkor is ha bámulod a holltestet még azt se várja meg a motor hogy máshova nézzek Hitman Absolution).Ezek baromi feltűnőek, ha elmerülök egy játékba kizártnak tartom hogy RTX bármit is befolyásolna a játék élményen,ha egyáltalán észrevenném.Ezzel az erővel csinálhattak volna valamiféle PhysX magot amire pl könnyebb megirni a fizikai motort mint CPU-ra vagy a hagyományos GPU-kra.Erre már én is azt mondanám VAO,ha ezáltal a PhysX csak 3x annyi játékba kerülne bele évente már csóválnám a farkam.Ehelyett fizetnek ezeknek a cégeknek hogy beépitsék a Ray Tracinget,miért nem a PhysX használatért fizetnek?Demonstráló videókon is 1000X jobban látszódna a PhysX On-off.Elég csak megnézni a régi PhysX demonstráló videókat.Mivel végre nyiltá tették,AAA studiók is sokkal pozitívabban állnának hozzá.Komplett Gaming társadalom felrója a fizika minőségét,nem értem milyen érvek alapján választották a Ray Tracinget.Arról nem beszélve hogy a PhysX most hogy nyiltá tették, királyul működne dedikált magok nélkül is,nem lenne muszáj minden RTX kártyára gyártást drágitó GDDR6 és RTX magokat tenni.

Jönnek itt még sokan hogy ez a jövő.Szinte biztosan igy van,nagyságrendileg kevesebb munka órával jár a natív Raytracing használata a megvilágításnál mint a most használatos ,,helyettesitő eljárások".
Csak hogy jelenleg a hardver natívan képtelen kiszámolni dedikált RT mag ide vagy oda,szóval van vele munka bőven, célozható piac miatt a helyettesítő eljárásokat is be kell épiteni,hisz a userek alacsony százalékra rendelkezik 2080/TI kártyával.Mire a piac magától áttérne Raytracingre mostani RT kártyák teljesitménye a fasorba se lesz,szóval semmilyen ,,alapozó" munkát nem végez Nvidia. Egyszerűen azt hitték ettől majd minden gamer hanyat vágja magát,és mivel Radeon évek óta csak lohol a Geforcok után,bukás esetén sincs különösebb probléma.

[ Szerkesztve ]

(#4) laceszgamer válasza kikikirly (#3) üzenetére


laceszgamer
(PH! addikt)

Probléma az van csak úgymond más téren jelentkezik a bukta, elég a részvényeiket meglesni, nem a semmiért zuhantak egy szépet.

Dovahkiin, Dovahkiin naal ok zin los vahriin wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal! Ahrk fin norok paal graan fod nust hon zindro zaan Dovahkiin, fah hin kogaan mu draal!

(#5) Enton válasza kikikirly (#3) üzenetére


Enton
(PH! addikt)

Sajnos a jelenlegi grafikai motorok alapfelépítése nagyban behatárolja a hozzájuk rendelhető fizika "milyenségét". Plusz a fizika részletessége olyan brutális számolási igényt tud jelenteni mint maga RT technológia, mely látványban 20ad részét sem adja egy RT jelenethez képest.
Nem eladható nagy tömegeknek így a rá való költés sem éri meg sajnos egyetlen kiadónak/fejlesztőnek sem.
Maga a RT mint számításigényes folyamat nem egy rossz irány ha azt vesszük hogy évek múlva ha már minden megy full RT-n utána már nem sokminden marad fejlődni.
Még a quake 2-3 idejében bőven arról volt szó, hogy felesleges is lenne dedikált hardver RT alá akkor sem érné meg a hozzá kellő sw&hw kifejlesztése.

"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."

(#6) kikikirly válasza Enton (#5) üzenetére


kikikirly
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Nvidia PhysX-ről beszélek,bekerült néhány játékba.Mafia 2 be lévő particle PhysX vagy a Fallout 4-es PhysX Debris tök jól imitálja a romboható környezetet,persze nem rombolható de elég jó jól adja a mindenfelé heverő törmelék darab.Költséghatékony megoldás rombolható környezet illuziójáért. Killing Floor 2-es Flex is elég állat,780TI/980GTX elég neki,kár hogy a játékmenet hagy maga után kívánnivalót. Én már ezekért kezet csókolnék,és vagyunk még páran.Mafia 2 akkor még ZÁRT PhysX-el együtt is vígan elfut 1050TI-on úgy hogy egyébként objektum szám,modell részletesség,grafikára mai napig megállja a helyét a játék.Hol fut neked akár RTX2050TI(ha lesz) Raytracing?
,,Nem eladható nagy tömegeknek így a rá való költés sem éri meg sajnos egyetlen kiadónak/fejlesztőnek sem.''
Hogyne, az RT eladható nagy tömegeknek,a fizika nem.Mutatok neked két rövid videót.:
(1:15-tól van a lényeg)
https://www.youtube.com/watch?v=kIvgopJntu8&t=1s
Zongorázni lehet a különbséget, maradjunk annyiba.
Rövid 7 seces videó:
https://www.youtube.com/watch?v=va6yUsIFXek
Nem áll össze amit mondasz.

Tükröződések,fények most is elképesztően néznek ki.Fizika minősége mellett zavaró még hogy minden harci nyom(lövedék nyom,töltény hüvely,vérnyom stb)eltűnik 20-30sec belül,ez azt jelenti hogy bőven még a tűzharc közbe bekövetkezik.Ilyen dolgokkal is lehetne javítani a részletességet.Nyilván ezzel Nvidia nem tud mit tud kezdeni,igazából a vacak fizikát se az ő dolguk megoldani,csak nem értem hogy a PhysX és RT közül hogy sikerült a Raytracinget választani.

[ Szerkesztve ]

(#7) SunMount3r


SunMount3r
(PH! kedvence)

Azok az árnyékok (Soft Shadow) már tényleg kezdenek hasonlítani az "igazi" árnyékokra (na végre). Ha jól hallottam azt mondta közben, hogy ez is a Ray Tracing eredménye. Akkor vajon milyen gépigény kellhet majd az ilyen látványhoz/árnyékokhoz mire megjelenik?

Egy GTX1060 6GB már elbírna vele? Vagy felejtsük el és ez is 2080Ti kategória...???

[ Szerkesztve ]

Na, mit tanultunk ma?! Első észrevételem: A téli-fagyin nincsen gombóc!... A második: Viszont, ennek megvan az az előnye, hogy így össze lehet tapasztani kettőt anélkül, hogy összenyomnánk a gombócokat!... Igaz, vagy nem igaz?!

(#8) kikikirly válasza SunMount3r (#7) üzenetére


kikikirly
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Shadow Of The Tomb Raiderbe is ehhez hasonló RTX működik,azóta is gépgyilkos.2080 alatt felejsd el.Pascal szériával 1080Ti-on se érdemes bekapcsolni,lévén Compute teljesitménybe elmarat Turing,Volta arch-tól,és RT magja sincs.Szóval elég szarul futna.2080TI-al is kb FullHD 60 körüli az FPS,nem jött hozzá Peerformance boost patch mint BF5-höz.
Itt az on-off Comarison:
RTX-offba az elől táncikáló embereknek nincs árnyéka,érdekes a hátul táncikálóknak van.Nem is tudtam hogy RTX kell hogy a modellek minden esetbe vessenek árnyékot....Anyátok.X D

Közbe találtam Raytracing on RTX2080 videót FPS mérővel.

[ Szerkesztve ]

(#9) Enton válasza kikikirly (#6) üzenetére


Enton
(PH! addikt)

A physx-et konkrétan a nv fizetős politikája ölte meg anno mikor bekebelezték a céget.
A maffia 2 nagyon jó példa arra, hogy működhetet is volna teljesen jól.
Itt a fallout 4-ben sem a fizikáért felel mint olyan csak plusz törmelékért(ami nem baj), csak egy játék megjelenése után már a kutyát nem érdekli, én magam is f4-ezek de pl nekem is új infó volt. Mondjuk sokáig nem is nyultam a játékhoz csak most hogy a VR-t verziot beszereztem.
Sajnos a jobb fizikára való igény még sokáig meg lesz amíg nem jön valaki valami nagyon átütő könnyen beépíthető általános kóddal. Ami persze ingyenes is. :(

"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."

(#10) Dr. Romano válasza Enton (#9) üzenetére


Dr. Romano
(PH! kedvence)

A fizx csak látvány fizika volt, úgy emlékszem játékelem beli funkciókat nem töltött be. Leginkább szövet szimulálás, falevelek és egyéb particles effektekre volt használva a legtöbb játékban.
Emlékezetes volt a Mirrors Edge első része amikor szépen lengett minden zászló, lógó szövet stb, azonban amikor egy libikóka felemelt végére álltam a karakterrel meg sem mozdult.

A Half Life 2-ben lévő fizika nagyon tetszett anno és a Havok "motor" sem volt rossz.

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#11) Enton válasza Dr. Romano (#10) üzenetére


Enton
(PH! addikt)

Sajnos erre esélye sem volt az elején a dedikált hardver végett, nv után meg a fizetős mivolta gátolta.
Amúgy képes lenne teljeskörű fizika ellátására is csak azt valakinek meg kéne írni(fizetni).

"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."

(#12) Enton válasza Dr. Romano (#10) üzenetére


Enton
(PH! addikt)

Most már hogy open source lett így már más tészta, meg egész elfogadhato amit tud:

4.0 physx sdk

Kérdés már csak az, hogy csak a physx vagy a többi, apex/flex/flow/blast/nvcloth is szabadon felhasználható-e?
De ahogy eddig olvasgatom, keresgélek csak a physx rész az.

"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."

(#13) kikikirly válasza Dr. Romano (#10) üzenetére


kikikirly
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Sajnos igazad van.Koncepció volt a PhysX mögött hogy nem befolyásolhatja a játékmenetet,lévén Radeonon nem ment és konzolon se, már akkor is többen játszottak konzolon mint PC-n,igaz nem volt ekkora olló.Szóval ezért nem tartalmaz a PhysX modul rombolható környezetet stb,csak ilyen particle,fluid, stb cuccokat, ezek kizárólag a látványon dobnak.Half Life 2 fizikai motorjához képest megint csak ugyanez miatt nem csinált semmit a libikókával, a játéknak kellett hogy legyen saját alap fizikai motorja,hisz ha az egész fizikát a PhysX-re épited NV kártyákat leszámítva többi platformon ZÉRÓ fizika lenne(Talán a CPU-s PhysX működik minden platformon,alap fizikának jó lenne de amúgy ugyanazt tudja mint a Havok vagy bármelyik CPU-s fizikai motor,GPU modul hozza az extrát)(Egyébként úgy tudom a Havok is fizetős viszont módosítható a kód,elég sok játékba felelős a fizikáért).Persze hogy ilyet nem csinált senki.PhysX másik baja a fizetős opción kívül a zárt kód volt,fejlesztők nem optimalizálhatták a kódot úgy ahogy szerették volna. Gépigénynövelésen kivűl másba is megjelent,több játéknál is előfordult hogy jóval kevesebb PhysX effektet tudtak beépíteni mint szerettek volna mert nem volt kompatibilis a játék leképzőjével.Ilyenkor a megoldás az lenne hogy a PhysX kódját módosítod,de erre nem volt lehetőség(Witcher 3,AC4 is ezért került be ilyen kevés PhysX effekt).Ilyenkor azt csinálták hogy a játék leképzőjét módosítottak hozzá hPhysX-hez de ez elég sok többlet munka órával járt,és nem érte meg szóval inkább lemondtak néhány plusz effektről.
Nemrég viszont teljesen megnyitották, ez a gond elhárítva.Kár hogy mostanra AAA cégeknek saját fizikai motorja van,igaz az összes CPU-val működik,azt meg látjuk kb elmúlt 10 évbe elég lassan fejlődött,még mindig csak effektek vannak,nincs hozzájuk törmelék fizika,így aztán persze hogy eltűnik minden még a levegőbe. :(

[ Szerkesztve ]

(#14) Dr. Romano válasza kikikirly (#13) üzenetére


Dr. Romano
(PH! kedvence)

Köszi a részletes infót :R

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.