- Milyen okostelefont vegyek?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- One mobilszolgáltatások
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Magisk
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
200 km-re van tőlem a fájl, amiben benne vannak a képletek. Írtam, hogy amint ez a távolság lecsökken, vagy bárki a fájl közelébe kerül megnézzük. Lehet, hogy nagy csalódás lesz, de nem fogok most vonatra pattanni emiatt.
De persze azt megígérem, hogy megnézzük, csak most ebben a pillanatban ez lehetetlen.
A félreértések elkerülése véget, nem mondom, hogy nincs igazatok, csak azt sem, hogy igen. Előbb látni akarom a képleteket, hogy nincs-e félreszámolva. Persze megeshet, de az is lehet, hogy jól van számolva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert maga az optimalizálás a procilimitet csökkenti. Az NVIDIA általános DX12 implementációja több procit zabál, mint az AMD-é, ez bizonyos körülmények esetén jelentős limitet is okozhat. Emiatt a probléma leginkább az alacsonyabb felbontásokat érinti, és ahogy mész felfelé úgy válik egyre inkább a GPU ereje limitálóvá, vagyis kezd csökkenni az AMD, DX12 implementációból származó előnye. Ezt igazából csak úgy lehet elkerülni, ha sosem frissítjük az érintett alkalmazást a driver optimalizálása által célzott programverzió fölé. Ha megtesszük, akkor a GPU bukja az optimalizálást, amíg az NV nem készít egy új programverzióhoz valót ebből.
(#64) Derivel: A minimum sebesség is beleszámít ebbe, illetve a többi felbontás is. Így számoltuk ki mindig.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem érted. Hiába gyorsabb, ha a program megváltozik. A DX12-ben az efféle driveres trükkök verzióspecifikusak. Meg lehet csinálni őket, persze, de amint kap egy javítást a program, ami speciel beletúr a leképezőbe is, azonnal elvész a hatásuk. Ha mondjuk az NV eldöntené, hogy a legújabb Hitman verzióhoz is kiad egy hasonló optimalizálást, akkor ugyanúgy visszagyorsulna, csak egyszerűen nem éri meg belerakni két-három hónapnyi erőforrást megint, hogy aztán lehet, hogy jön még egy patch a játékhoz, és újra kezdhetik elölről a gyorsítást.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Erről írok éppen. Kapott a játék egy olyan drivert, ami növelte a teljesítményt. De a DX12 API nem olyan ám, hogy ez a teljesítmény örökre megmarad, mint mondjuk DX11-ben. Ha a program megváltozik egy javítással, márpedig azóta megváltozott, akkor a teljesítmény megint odavész. Ehhez megint kell egy újabb driver, ami visszaviszi a tempót. Csak egy két éves játékra költeni folyamatosan az erőforrást, patch-enként nem éppen kifizetődő ám. Főleg úgy, hogy van más probléma is. Nem véletlen, hogy a Hitman 2-nek nem lett DX12-es módja. Egyszerűen az a módszer, ahogy a hardvert menedzseli a motor, marhára nem működik GeForce-on. És ha lenne DX12 mód, akkor az NV megint frissíthetné a drivert, patch-enként. Vagy újra kellene írni a DX12 implementációt, hogy működjön is, de szerintem marhára van jobb dolguk is, minthogy ezekkel törődjenek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Régen nem ez a Hitman verzió futott, hanem egy régebbi, amelyekben mások is voltak a grafikai beállítások. Ahhoz a Hitman verzióhoz az NVIDIA csinált egy olyan drivert, ami egy csomó dolgot megváltoztatott a programfuttatásban, ebből jött a teljesítmény. De már akkor írtam, hogy ha a játék kap egy patch-et, akkor ezt ahhoz is el kell készíteni, ami megint több hónapnyi munka, és ez viszont már nincs benne a driverben. Nyilván az NV azzal kalkulált, hogy mire jön egy Hitman patch, addigra már rég elfelejtik a tesztelők a játékot, így nem fog számítani, hogy csak egy verzióhoz van nagyon kigyúrva a driver. Mi most minden játékot a legfrissebb verzióra frissítettünk, hiszen új a tesztplatform, új az OS, minden új. Emiatt nem tud érvényesülni az NVIDIA specifikus verzióhoz írt optimalizálása. Újat írni pedig nem sok értelme van, mert csak a humánerőforrást viszi egy játék. Sokkal célszerűbb lenne a DX12-es driveren javítani általánosan, de az meg nem megy egyik napról a másikra. De mondjuk, ha három év múlva megnézzük majd ezt a címet, akkor valószínűleg gyorsabb lesz benne a GTX 1060, mert annyi idő alatt el lehet jutni oda, ahol az AMD DX12-es drivere van most.
Ha egyébként visszakeresed az első Hitman teszteket, akkor ott is ekkora volt a különbség a Radeon és a GeForce között. Csak egy programverzióval és egy drivertől kezdve változott ez meg. Azt is megfigyelheted, hogy a felbontás emelésével a procilimit csökken, tehát a GeForce driver is kezd jobban viselkedni, így közelebb kerülni a Radeon driveréhez. Ha mondjuk 16-magos lenne a procink a tesztben, akkor Full HD-ben is sokkal közelebb lenne a GeForce.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- Asus STRIX GTX 1080 Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- XFX Swift Radeon RX 9070 OC Triple Fan Gaming Edition
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
- PlayStation Plus Premium előfizetés 3291 Ft / hó áron!
- Xiaomi Redmi A3 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest