- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- iPhone topik
- Ulefone Amor 34 Pro - a nagy vetítőgép
- Teljes külső kijelzővel hódítana a Flip7, ami kapott egy kistestvért is
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Microsoft leszámolt a kötelező funkciókkal. Van egy alap szint az API-ban, amit támogatni kell és ez a DX11-nek megfelelő feature_level_11_0 lesz. Minden extra képesség, amit a hardverek támogatnak csak opcionális. A program oldalán ez azt jelenti, hogy a DX12-es alkalmazás fut mindenen, de nem minden effekt aktiválható a DX12-es hardvereken. Az MS egyszerűen megunta, hogy a gyártók állandóan megvétózzák az újdonságokat. Lesznek majd új feature_level szintek. Az Xbox One kap egy modernebbet és az biztos át lesz hozva PC-re.
-
Sir Ny
senior tag
nem tudom, ezen az oldalon szerepelt-e, de a konkurens hwsw szerint:
"Ez azért nagyon meglepő, mert az NVIDIA bejelentése szerint a DX12-t támogatni fogja nem csak a Maxwell, de a Kepler és a Fermi architektúra is, így ez a bejelentés több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol."
http://www.hwsw.hu/hirek/52023/nvidia-maxwell-cuda-pascal-volta-termekterv-nvlink.html
-
Loha
veterán
válasz
_Scythe_ #124 üzenetére
Én arra azért kíváncsi lennék, hogy hogy fogják egy (vagy több) GTX Titan teljesítményét integrálni egy cpu kupak alá
5 éven belül sehogy.Kicsit merésznek tartom ezt a "leszarom a dedikált vga-t mert a jövő az ultramobil szegmensé" mentalitást
Szerintem itt semmi ilyesmiről nincs szó. A DX eddig sem támogatta az aszinkron memóriamásolást és a dGPU-k jól megvoltak nélküle, most azzal, hogy nem megy a DX ebben a Mantle után, nem jelenti azt, hogy leszarják a dGPU-kat.A DX12-nek egy valamit kell jól csinálnia, amiben a DX11 nem felel meg a kor követelményeinek, az pedig a sokmagos procik sokkal jobb kihasználásának biztosítása.
-
_Scythe_
aktív tag
Én arra azért kíváncsi lennék, hogy hogy fogják egy (vagy több) GTX Titan teljesítményét integrálni egy cpu kupak alá, hova vezetik el a hőt és egyáltalán...
Kicsit merésznek tartom ezt a "leszarom a dedikált vga-t mert a jövő az ultramobil szegmensé" mentalitást különösen annak tükrében, hogy milyen háborgás van az api korlátai miatt és konkrétan egy új, a fejlesztők által, a fejlesztők igényeihez mért apit hívott életre az elégedetlenség.
Azért nem mindenki csak minecraftozik sztem.
Krájzisz nyócat viszi-e? -
Loha
veterán
válasz
Dilikutya #120 üzenetére
2. Nem drágább most sem ettől egy processzor.
Növeli a magméretet, ezzel drágítja a gyártást, csak ugye ezt nem úgy terhelik a fogyasztókra, hogy az IGP ára. A 4 magos Haswellbe az IGP helyén elférne legalább +2 proci mag és +2MB cache. Én inkább azt választanám, ha lenne ilyen opció. -
Dilikutya
félisten
válasz
SirCsimbók #117 üzenetére
1. Valós 3D teljesítményt nyújt mindegyik processzorba integrált IGP.
2. Nem drágább most sem ettől egy processzor.
3. Az IGP nem csak játékra, 3D-re használható, általános számításokat ugyanúgy lehet végeztetni vele, és adott esetben a CPU és a dVGA mellett igen jó szolgálatot tehet, feltéve, ha a program támogatja a jól párhuzamosítható folyamatokat.
4. Valószínűleg lesznek IGP nélküli processzorok is, mint ahogy most is van rengeteg. -
SirCsimbók
tag
én az nVidiában (bár utálom őket fujjj, a színük a zöld is undorító), valahol a LEGO(R)-zós PC megmentőit látom.
amúgy gyártanak még alaplapi csipszeket? azaz chip-set, vagy mit?
mindegy, majd megtámogatnak játékkészítőket jól, aztán alávágnak APU-nak meg anyunak is
-
SirCsimbók
tag
válasz
Dilikutya #109 üzenetére
egyébként te meg valamit súlyosan félreértesz, attól tartok:
én ugyanis attól félek, hogy egy idő után fostalicska IGP nélkül nem fogok tudni venni CPU-t, viszont valós 3D-s teljesítményhez kelleni fog a dVGA
azaz olyasmiért kell majd fizetnem, amire semmi szükségem meg ki se lesz használva
-
válasz
SirCsimbók #115 üzenetére
Muszály teleszemetelni a fórumot?
Szakmai... Húzzatok a f@szbúkra bájologni...
-
SirCsimbók
tag
válasz
SirCsimbók #114 üzenetére
az IGP-k viszont a levéltetvek szerepét töltik be
-
SirCsimbók
tag
simán csatlakozhatsz
azonban van egy rossz meg egy jó hírem.
kezdeném a rosszal: a dvga mifelénk nem paraméter (egyébként a bömösök se), mivel levél helyett is ilyenek nőnek
a jó hír viszont: felettébb barátságos, amolyan ölbe ülős leányaink vannak, akikkel jól el lehet babázgatni azoknak, akiknek kedvük szottyan az ilyesmihez
(szokott szottyanni
)
-
válasz
atti_2010 #107 üzenetére
Sokkal jobb, mint vártam, de ezeknek az integráltaknak amúgy nem vagyok tisztában a képességeivel. De van egy olyan érzésem, hogy azért nem járok jobban, ha átdugom a monitort az i7-4770K IGP-jéba a GTX 780Ti helyett.
#111 SirCsimbók
Én csatlakoznék. Remélem ott a csajok nem a BMW-re, hanem a minél combosabb GPU-ra buknak
-
Dilikutya
félisten
válasz
SirCsimbók #108 üzenetére
Akkor mássz még vissza! Ezután is meglesz a lehetőséged, hogy dVGA-t vegyél!
-
SirCsimbók
tag
erre az egész igp/dvga mizériára:
minek ERŐLTETIK a 3D-s gyorsítókat olyanok számára, akik vagy fütyülnek rá (azaz csak fészbúkolnak otthon, ilyesmik), vagy munkahelyen (elvileg) nem használhatják ki
mondjuk, én se ma jöttem le a falvédőről (hanem tegnap másztam le a fáról
): ez így költséghatékony számukra, azaz kifejlesztik a megfelelő architektúrát, aztán meg rákényszerítik az emberre: eszed, nem eszed -- nem kapsz mást. ez viszont enyhén bosszant
-
sb
veterán
A mai játékokat tekintve nyilván semmi különbséget nem jelent a közös címtér.
Igazából a render szempontjából szerintem a későbbiekben is keveset fog jelenteni.
Erre a kisebb teljesítmény és főleg a gyenge ram sávszélesség miatt "alkalmatlanok" ma. A dvga-khoz képest. (Atti-val vitáztunk is, hogy egy 2000+-os rammal etetett viszonylag drága apu helyett mennyivel jobb lehet egy 20k körüli kis dvga, de nem sikerült meggyőzni.)
A közös címtér inkább "minden másban" fog segíteni: szimuláció, AI, fizika...
Persze ebben is óriási a potenciál, de szerintem nagyon nagy különbség és emiatt téves mindig vga-ként összevetni a dvga-kkal az APU-kat.
Nem ott lesz előrelépés. (Vagy legalábbis ott kisebb lesz, mert a Kaveriben lévő 512 shader már nem rossz, ha erre jön még egy jelentősebb előrelépés akkor erőben sem lesz hiány... bár dvga-kkal akkor sem veszi fel a versenyt.)És így szerintem PC fronton még inkább az APU+dvga felállás lehet egy ideig a nyerő. Majd... még arra is sokat kell várni.
-
Sinesol
veterán
7 éves játék, azert az már illik hogy elfusson igp-n is. Ma már több apuban erösebb az igp mint az akkori vga-k.
40 fps az már kb játszható kompromisszum, bár ez is csak medium +minden extra offolva.Végülis elég jo ma az igp hogy egy 7 éves játék full lowon jatszhato legyen ..khmm ennek örülni kéne?
-
SirCsimbók
tag
tény, hogy még nem láttam BR filmet, igazából még BR lemezt se meg drive-ot (legföljebb képről)
"22+ colon fhd-n fél méterről azért már lehet látni a különbséget"
ágyban fekve olyan 2 méterről nézve (ami viszont lényegesen kényelmesebb, mint ücsörögni a monitor előtt fél méternyire, esetleg órákig), kétlem, hogy bárki is látna bármi különbséget
és maga a film se mind1. valami takony filmből biztos le nem szednék (már ha szednék egyáltalán
) nagyfelbontású verziót
viszont a "rip" vonatkozásában asszem összekevertem a szezont a fazonnal: inkább "image"-re gondoltam
-
válasz
SirCsimbók #92 üzenetére
22+ colon fhd-n fél méterről azért már lehet látni a különbséget untouched vagy encoded bluray (ez a 8-30 gigás osztály) és rip (ez meg 1400MB körül mozog) között.
elhiszem, hogy neked ez nem számít, de miből általánosítod ezt mindenki másra? -
Dilikutya
félisten
válasz
SirCsimbók #93 üzenetére
Azt azért lásd be, hogy a komoly tervezés megint egy másik felhasználási terület, arra eddig is külön termékvonala volt a videókártya gyártóknak (Nvidia Quadro, Ati FirePro), ezt a területet nyilván nem érinti, hogy IGP-re cserélik. A dVGA-kon (jobbakon) már rég GDDR5-öt használnak VRAM-nak, míg a processzor (és így az IGP) kénytelen egyelőre DDR3-al beérni, belátható, hogy ez alacsonyabb memóriasávszélességet jelent - cserébe gyorsabban kommunikál egymással a CPU és az IGP, adatot másolni is ugyanazon memórián belül kell. Hatalmas előrelépés lesz majd, ha a DDR3 utóda dolgozik a számítógépekben, bár a dVGA-k előnye memória szempontjából biztos megmarad.
De olyan nehéz elfogadni, hogy ez a terület valóban jó valamire? Nem mindenre, de sok dologra igen. Ha neked nem felel meg, még mindig vehetsz dVGA-t.
-
Dilikutya
félisten
válasz
SirCsimbók #92 üzenetére
Próbálj meg felülemelkedni azon, hogy van torrent, és gondolj bele, hogy nem csak otthoni felhasználás létezik. És hardverösszeállítás alatt nem arra gondolok, hogy Vérpistike hívja a szakit a családból, hogy rakjon össze neki 50 ezerből olyan gépet, amint fut a Crájsziszhárom. Én konkrétan a tervezés folyamatára gondolok, meg a felhasználásra, ahol az otthoni felhasználókat nem érdemes figyelembe venni ennyire.
24 colos monitoron 2-4 Gb-os ripet nézni? Mert van akkora monitor és a 20-40 Gb tizede pont annyi. Az azért szemet szúrna. De egy Youtube videónál is előjönne a különbség SD és HD tartalom között.
Arról nem is beszélve, hogy ritkán, keveset játszók nem szoktak felső kategóriás videókártyát venni, nem éri meg. Tényleg jó egy IGP játékra, ez saját tapasztalat, már a fullHD sem kihívás a tesztek szerint. Utóbbit nem volt még alkalmam alátámasztani, nincs fullHD monitorom.
-
SirCsimbók
tag
válasz
Dilikutya #86 üzenetére
"Egy hardver összeállításánál a torrent mindig kimarad a kritériumok közül."
mondod te.
én is állítottam már össze konfigot meg mondtam véleményt konfigról (otthoni felhasználás), és a torrent viszonyítási alap volt"Egyébként ott is egyre több a HD/fullHD tartalom."
én is így tudom, de a hajam se akarna leszedni fullos BR ripet (mittudomén, 20-30-40 giga), amikor (monitoron nézve) úgyszólván ugyanaz a minőség tizedéből megvan. meg hát az se mindegy milyen filmről van szó.(bocs, már megint flúdgyanúba keveredtem)
-
patomi
őstag
válasz
SirCsimbók #90 üzenetére
hol kell komoly 3D-s teljesítmény? mondjuk gépészeti vagy építészeti tervezőprogiknál. itt az IGP kevés lesz.
Nem lesz tudom. De vannak területek , ahol igen, kevés már az IGP. A második részben igazat adok az 5perc után volt én számoltam el. -
SirCsimbók
tag
"még szerencse,hogy sokan ezt nem tudják és boldogan használják őket"
először is válaszként 1 idézet Dilikutya #86-os hsz-éből: "És ha kiragadsz gondolatokat, ragadd ki az egészet!"
nem biztos, hogy elolvastad hsz-em ezen mondatának elejét, ezért most bekopizom: "ott exceleket meg wördöket meg ilyesmiket várnak el inkább az emberek meg a gépek zömétől, viszont ha meg komoly 3D-s teljesítményre van szükség, akkor dVGA,..." hol kell komoly 3D-s teljesítmény? mondjuk gépészeti vagy építészeti tervezőprogiknál. itt az IGP kevés lesz.
"Egyébként 5 percen belül szerkeszthető a hozzászólás és illik ezt alkalmazni..." azt, hogy konkrétan 5 perc, nem tudtam, viszont az 5 perc leteltével jutott eszembe #83-as hsz-em, így kénytelen voltam új hsz-be írni. meg egyébként ha visszább nézel, láthatod, hogy igenis használtam a szerkesztés funkciót. egyáltalán nem akartam flúdolni
@ Dilikutya #86: #82 hsz-em első mondata épp erről szól: "lehet valami abban, amit mondasz." (ez igazából nem neked ment, de arról szólt, hogy nem teljesen helyesen értelmeztem az általad leírtakat)
"Az integrált videó nem parasztvakítás, és annyira nem is gyengék, lassan az alaplapi integrált VGA-k kikopnak, helyüket az IGP-k veszik át, amik sokkal alkalmasabbak mindenre."
egyáltalán nem értek veled egyet, mondatod utolsó részére válaszom ugyanaz, mint 3 bekezdéssel feljebb: "hol kell komoly 3D-s teljesítmény? mondjuk gépészeti vagy építészeti tervezőprogiknál. itt az IGP kevés lesz."@(#84) FLATRONW: "Azonban egy S3 trio még AGP-s volt..." nem kötözködésképp, de a szekrényem aljában lévő S3 Trio 64V2/DX 1 + 1 megás kártya még sima PCI-os. nem zárom ki mondjuk, hogy később lett belőle AGP-s verzió is
@pH: valahogy szerintem ez nem kafa, hogy ömlesztve kell irkálni külön hsz-ekre, mert a kutya nem veszi a fáradtságot úgyse, hogy visszalapozzon -- esetleg oldalakat is --, hogy megkeresse a hsz-t amire a válasz ment. szinte minek írja meg az ember az ilyen hsz-eket
-
Dilikutya
félisten
válasz
SirCsimbók #78 üzenetére
Egy hardver összeállításánál a torrent mindig kimarad a kritériumok közül. Egyébként ott is egyre több a HD/fullHD tartalom.
Az integrált videó nem parasztvakítás, és annyira nem is gyengék, lassan az alaplapi integrált VGA-k kikopnak, helyüket az IGP-k veszik át, amik sokkal alkalmasabbak mindenre. Az AMD ráadásul korrekt GPU-t használ erre a célra.
AMD APU-m van, nagyon szépen lehet vele játszani.És ha kiragadsz gondolatokat, ragadd ki az egészet!
-
patomi
őstag
válasz
SirCsimbók #82 üzenetére
igp-k szánalmasan kevesek még szerencse,hogy sokan ezt nem tudják és boldogan használják őket..
Egyébként 5 percen belül szerkeszthető a hozzászólás és illik ezt alkalmazni...
-
FLATRONW
őstag
válasz
SirCsimbók #83 üzenetére
Le lehet játszani és még igazán erős cpu sem kell hozzá. Azonban a mai leggyengébb grafikus kártyák és igp-k is teljesen megfelelnek erre a feladatra. Azonban egy S3 trio még AGP-s volt és azokban az időkben még nem voltak olyan erős CPU-k amik akadás nélkül vitték a FHD-t.
-
SirCsimbók
tag
videókat otthon meg talán egy jó erős CPU-val is le lehetne játszani FHD-ban GPU-s rásegítés nélkül is
-
SirCsimbók
tag
lehet valami abban, amit mondasz.
szerintem meg melóhelyen nemigen várják el az embertől, hogy FHD videókat nézegessen. vagy akármilyet.
ott exceleket meg wördöket meg ilyesmiket várnak el inkább az emberek meg a gépek zömétől, viszont ha meg komoly 3D-s teljesítményre van szükség, akkor dVGA, mert az igp-k szánalmasan kevesek
exceleket meg wördöket meg ilyesmiket viszont egy trióval is teljesen jól lehetne (régebben legalábbis nem volt ezzel gond) nyomatni
tavalyelőtti emlékeim szerint egy S3 Trio, ami 1 mega ramról brutkó 2 megára volt bővítve, 1024x768-at tudott 16 bites színmélység mellett (illetve ma is ezt tudná, csak elő kéne kaparnom a szekrény aljából)
-
FLATRONW
őstag
válasz
SirCsimbók #80 üzenetére
Nincs ellentmondás az írásában. Az érdemi részhez hozzá tartozik az is, hogy régebbi integrált munkaállomás.
Azt írja, hogy az S3 Trio teljesítménnyel bíró IGP-k alkalmatlanok lennének videolejátszásra is, míg a mai IGP-k (gyártótól függetlenül) videólejátszásra alkalmasak de 3D-re (gyártótól függetlenül) nem. -
SirCsimbók
tag
válasz
Dilikutya #77 üzenetére
ne haragudj meg rám nagyon, de most még 1-2-szer elolvastam a HSZ-edet, és végképp nem értem, mire akartál kilyukadni:
első két mondatodra utalnék, amik most erős ellentmondásnak tűnnek fel:
1. mondat: "Mondjuk egy full HD videót illik tudni lejátszani."
2. mondat (érdemi része): "Láttam már integrált videót kínlódni pusztán az asztal felbontása miatt..."szerintem egy olyan videovezérlőtől, ami még az asztalt se képes normálisan megjeleníteni, aligha várható el, hogy FHD videókat röccenés nélkül lejátsszon. (bár mondjuk, maga a kép- + hangfeldolgozás mehet pusztán CPU-ból is)
akkor végülis mit akartál mondani? szerinted jók az igp-k vagy nem?
-
SirCsimbók
tag
válasz
Dilikutya #77 üzenetére
"Mondjuk egy full HD videót illik tudni lejátszani"
bizonyos t-vel kezdődő és ent-re végződő fájlokat forgalmazó oldalakon ez a felbontás nem kritérium"Láttam már integrált videót kínlódni pusztán az asztal felbontása miatt"
pont erről szól az aláírásom, amit kedvedért máris megváltoztatok "Produktum"-ról "Parasztvakítás"-ra"azt hitted, okosat és jópofát mondtál, pedig nem"
márpedig de. főleg okosat -
Dilikutya
félisten
válasz
SirCsimbók #74 üzenetére
Mondjuk egy full HD videót illik tudni lejátszani. Láttam már integrált videót kínlódni pusztán az asztal felbontása miatt (régebbi integrált munkaállomás), szóval azt hitted, okosat és jópofát mondtál, pedig nem. Lehet, hogy elsőre furcsának fog tűnni, amit mondok, de nem csak 3D-s játékok vannak a világon. Egy számítógép sok egyéb másra is használható.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha 1:1-ben portolnak X1 DX12 kódot PC-re, akkor az csak az AMD-nek jó. Szóval mindenképp változtatni kell rajta, hogy közelebb kerüljön a kód az Intel és az NV architektúráihoz. Az EDRAM itt mindegy, a probléma abból eredne, hogy az egész kód a GCN működéséhez van igazítva.
Másrészt az ESRAM-ot a boxon igen speciálisan lehet elérni. A DX12 egy szabvány API, túl szabad erőforrás-hozzáférést nem adhatnak, mert nagyon specifikus hardvert igényelne. -
Sinesol
veterán
Hát éppen adhat ki, de eddig ilyesmiben nem gondolkodtak eddig , szerintem nemigazan van ra szükségük a fejlett architektura miatt.
Viszont akarmennyire is fejletlenebb az intel megoldása, ha az egész api egy ilyen edram-os cuccot kihasznalo valami lesz, akkor valoszinüleg elönyhöz jutnak az edramos cpuk.Érdekes hogy kényszerű megoldásként kezdtek el hasznalni edram-ot, mostanra meg lehet komoly szerepe lehet a dx12-ben.
-
Sinesol
veterán
Egyébként az eDram kihazsnálást is ha teljes egészében beleveszik, akkor nem lesznek kicsit tisztességtelen elönyben a Broadwell procik? Mivel Microsoft gondolom full atveszi a One Apiját, és ha már amugyis lesznek eDram-os cpu-k a piacon akkor 1:1 ben tudják szinte portolni a saját cimeiket, amelyek gondolom erősen épitenek az eDram kihasznalasara.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akik Mantle-re dolgoznak teljesen máshogy gondolkodnak. Csinálnak egy alap rendert PC-re, ami fut mindenen és mellé csinálnak egy gyors Mantle rendert, amihez vehetsz hardvert. Nem mennek bele masszív pénznyelőbe mostantól. Lesz egy idő- és pénzkeret a DX-rem és ameddig eljutnak azzal azt a sebességet adják ki. Nagyon egyszerű koncepció ez, annyi pénzt raknak bele, amennyi feltétlenül szükséges, hogy ne tekintse a júzer szarnak a PC portot. Aki pedig többre vágyik kap Mantle-t.
-
CybonTom
tag
"Övék a piac 2/3-ada. Nyilván fogalmuk sincs róla, hogy mit csinálnak"
A Microsoft ennél nagyobb hányaddal rendelkezik az os-ek terén, mégse venném készpénznek a véleményüket...
Persze ettől nem bizti, hogy az Intel nem tudja, hogy mit csinál, valószínű ezt úgyis csak az idő fogja eldönteni...
Egyébként szerinted, ez nem megy megint kicsit szembe a fejlesztők kéréseivel (a Mantle által is alkalmazott megoldással szemben), a saját x1 gépük piaci helyzetének (kicsit túlságosan is erőltetett) erősítéséért? -
#06658560
törölt tag
GPU téren intelre hallgatni elég nagy naivitásra vall. Használom integrált mobilos megoldásukat, szidom is eleget. Marketingdumának viszont tökéletes.
#62 sb: az energiahatékonysági fejlesztések nem adhatók át a dGPU-knak? Ha növeled a számítási teljesítményt APU-ban, honnan veszel sávszélt, megfelelő Cachet hozzá?
-
sb
veterán
A 3. ponttal kicsit vitatkoznék. Legalábbis az egész egységes címtér móka és az eddigi gpgpu felhasználás szegényessége is elvileg onnan eredeztethető, hogy a memóriamásolások sem igazán használhatóak hatékonyan egy heterogén kódban.
Vagyis én úgy látom eleve az egységes memóriát kezelő APU volt az irány eddig is. Erre max ez a DX12-es hír csak ráerősít.
Azt mondjuk azért ennek ellenére sem merném kijelenteni, hogy a dvga-k meghalnak 1 éven belül, mivel van pár korlát, ami miatt ez még ma nem látszik lehetségesnek:
1. A dvga-kban jóval több a kraft egyelőre. Ezt egy APU-ba ma fizikailag nem lehet belepréselni (fogyasztásban). De persze 1-2 újabb energiahatékonyságot növelő fejlesztéssel azért lehet nagyokat lépkedni előre.
2. Nincs sávszélesség az APU-k mellé jelenleg. Még a mostani számítási kapacitáshoz is kevés, nemhogy többhöz. (persze ez feladatfüggő mennyire van szükség)
3. Írta valaki a mobil piacot, ami meghatározza majd a fejlesztéseket. Mobil oldalon még több teljesítmény/fogyasztás korláttal lehet találkozni és az energiaellátás is eleve problémát jelent ma is. Ezen nehéz lesz átlépni, így pedig egy jól meghatározott teljesítményszint alatt marad minden mobil eszköz.
Persze itt is óriási lépésekben fejlődött eddig a piac, de a fizikai határokat nem lehet átlépni. -
Dilikutya
félisten
Senki sem mondta, hogy el fognak tűnni. Nyilván, ha senki sem vesz videókártyát, akkor igen, de ennek nem fenyeget a veszélye. De ha mégis így lesz, nyilvánvaló, hogy amire szüksége van a felhasználóknak, azt IGP-vel is meg lehet valósítani majd, meg legfeljebb az Nvidia is beszáll ebbe a piacba. De nem valószínű, hogy minderre valaha is sor kerül úgy, ahogyan elképzeled. Egyenesen rettegni tőle meg végképp fölösleges, a cikk sem sugallja ezt.
-
1.) - Nem fognak (mostanában) eltűnni a dGPU-k.
2.) - A hír "csak" arról szól, hogy a dx12 lehetővé teszi, hogy a modern APU-k az SVM-met kihasználják.
3.) - Nem hiszem, hogy minden esetben jelentős előnye lesz egy IGP-nek egy vele azonos erejű dGPU-hoz képest.Persze, előny az lesz, de mivel komoly erőfölénye van (és marad is) a dGPU-knak az IGP-khez képest, így legfeljebb a dGPU-k mostani alját teheti fölöslegessé a dx12, de ez is csak idővel fog bekövetkezni.
Inkább az lesz szerintem a tendencia, hogy ha van SVM-képes APU-d, akkor a játékban olyan effektek, vagy szimulációk lehetnek bekapcsolva, amikre a külön CPU-GPU páros nem képes hatékonyan.
-
Nekem kell az NV a CUDA miatt. Pár hete vettem egy Giga GTX 780Ti TOC-ot, hogy akkor már játszani is tudjak, ha ahhoz támad kedvem. Most ha kihalódnak a dedikált GPU-k akkor IGP-n hogy GPGPU-zzak? Jó tudom, OpenCl. De én nem informatikus, hanem fizikus vagyok, nekem tökéletes, hogy az NV megalkotta a CUDA-t, mert így gyakorlatilag elég a C++ tudásom, és alig kellett valamit hozzátanulni. Pipeline-ban biztos, hogy nem tudnék GPGPU-t csinálni, annyira más a megközelítés. De azért az OpenCl-hez is hozzá kéne tanulnom rendesen szerintem.
-
flexxx2
őstag
Az jó lesz ha kihalnak a vga-k. Eddig egy cpu kihajtott 2-3 vga-t is jó esetben, most lehet venni a cpu-igp-ket 1-2 évente mert kevés lesz (és +alaplapot is). Az áráról nem is beszélve, mennyivel dobja meg a cpu-t néhány ezer stream processzor? Hogy fogják ezt 1 lapkába integrálni? Ez a dx12 tényleg csak az xboxra lesz jó így.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A valóságalap úgy jó, hogy Francois Piedoneltől (Intel mérnöktől) tudom ezt az adatot? Ő írta nekem, hogy minden SVM integráció támogatni fogja, és ha gondolom, akkor megírhatom. Azt nem mondta, hogy a Broadwell támogatni fogja, de ismerve a dokumentációt én elárulom, hogy igen. Persze a Kaveri is támogatja, de mindegy.
Az Intel számára ez a DX12 legfontosabb képessége, mert végre ki tudják rakni a dGPU-kat a mobil termékekből.
Tweetelte is régebben: [link]
-
CybonTom
tag
válasz
Dilikutya #52 üzenetére
Egy újabb dx generáció ami ki fog maradni az életemből (pedig a hw megvan hozzá)... amúgy a Microsoftnál honnan jönnek vajh ezek a zseniális ötletek... mint a win 8 abban a formában ahogy elkészült elsőre és most az új dx ezzel a megoldással?
Lehet, hogy én gondolom rosszul, de ez a dx a program fejlesztőket még tovább nyomja majd a mantle felé, hisz az egyaránt jól használható dedikált és integrált rendszer esetében is, ráadásul azt több fejlesztővel összedolgozva készítették el, míg a dx bárminemű változásáért könyörögni kell.... -
Dilikutya
félisten
Mit értesz gyorsuláson? Az IGP-t vagy a CPU-t? Mert nagyon nem mindegy. Az Intel valószínűleg nem is erőlteti, hogy jobban gyorsuljon az IGP.
A CPU pedig nagyon is sokat gyorsult 4 generáció alatt. De az i7 processzorokat nem is arra szánják, hogy egy IGP-vel közösen dolgozzon 3D-ben. Ha a 3D nem szükséges, akkor jó az IGP, ha meg kell, akkor a jelenlegi gyors AMD IGP-k sem megfelelőek egy olyan CPU mellé. -
Jack@l
veterán
Nemrég láttam egy fejlesztés alatt levő autós játékot, kinézetre már rámondható volt, hogy egy jó pc-s grafikát megüt, viszont 30fps-el ment. Lehet levonni a konzekvenciát... (max butítani fognak a grafikán mire koijön, hogy éppen elvigye 60-on)
Nekem ilyen "nextgen" köszi, de nem kő
Ugyanez a válasz RECSKA hurráoptimizmusának is. Az APU zsákutca, már mondtam többször, egy idő után már nem tud gyorsulni tovább. (elég közeli ez az idő, már most látszik, hogy amd nem tud 4 erősebb magnál többet beléjük pakolni) -
Ps4 es xbox1 fejlettebb mint egy 500w-ot fogyaszto gep. Ha ezt kiaknazzak majd a next-gen motorok ( nem, nem a mostaniak, azok meg brute force-vol oldanak meg szinte mindent ), szebb is lesz...
Az apue a jovo. Meg 2-3 ev, es kiderul, de pl jol mutatja, hogy az i7 cpu mennyit gyorsult 4 ev alatt? 10-15%-ot? Es az apu-k mennyit gyorsultak?
50-70%?
-
martonx
veterán
"Pár év és pár wattbol nem csak a felét de a full 270x teljesitmény meglesz, de kb akkor az már sokra nem lesz elég a nextgen jatekok világában."
Csakhogy a nextgen játékok már most APU-kkal számolnak (PS4, Xbox1, és a PC-k jelentős hányada, ami fokozatosan növekszik), meg Mantle-lal, DX12-vel. Azaz pár évre visszatekintve, illetve pár évre előre tekintve elmondhatjuk, hogy mostanra gyökeresen átalakultak az architektúrák, viszont ez az irány marad, azaz pár évre előre tekintve közel sem lesz olyan drasztikus a változás, mint eddig volt.
-
Sinesol
veterán
-
Sinesol
veterán
válasz
BlackPriest #44 üzenetére
Nem is olyan régen ugyanigy gondolkodtak , hogy semmi fogyasztassal dejo lenne pl egy 4850 szintje, és az mindenre elég lenne. Aztan eltellt a par év Kaveri kb tudja a szintet de ma az a teljesitmény igényesebb jatekra kevés.
Pár év és pár wattbol nem csak a felét de a full 270x teljesitmény meglesz, de kb akkor az már sokra nem lesz elég a nextgen jatekok világában.
-
BlackPriest
őstag
-
-
Jack@l
veterán
válasz
BlackPriest #11 üzenetére
Nyugalom, a valóság kb az lesz, hogy igp-n majd fog 5-10%-al gyorsabban futni az, mint ami ugyanolyan "erős" dgpu-n. Az már más kérdés, hogy a mai top vga-k már vagy 3x erősebbek, és ez a tendencia csak folytatódni fog...
-
Jakuu
őstag
Az MSt a DX-evel egyutt ki kellene loni az orosz uranbanyakba, hogy rothadjanak meg ott.
-
Jack@l
veterán
válasz
Vitamincsiga #7 üzenetére
Ja, ez kell a parasztnak, meg sok napfény
Miből gondolod hogy bármennyi valóságalapja is van? Betárazol-e emiatt "prohardver preferált amd APU"-ból? -
Johnny001
senior tag
Hi!
Szóval akkor az IGP-k valamire jók is lesznek, mert én nem is telepítettem. És mikor? Amíg nincs DVGA, addig el lehet vele vegetálni, és semmi több.
By.: Johnny
-
olbaidhun
őstag
Nehéz helyzetbe kerülne a microsoft, ha a felhasználók túlnyomó többsége megint passzolná az új dx-et.. hiszen a fejlesztők is figyelik a tömeg igényeit. Konzol ide vagy oda, a pc, mint platform még sokáig elkerülhetetlen.
-
Tyrel
őstag
Én azt nem értem hogy mi a francért nem lehet egyszerre mindkettőt támogatni (??), aztán majd vagy maga az API vagy az adott szoftver fejlesztője eldönti hogy melyik megoldást használja, az adott hardvertől függően...
-
ViZion
félisten
válasz
BlackPriest #33 üzenetére
Játékra minimum 4×4 kell majd, vagy több. Nyugi, megoldják
-
#06658560
törölt tag
válasz
BlackPriest #11 üzenetére
Ez azért nem igaz, mert midnig is megmarad az a sáv, ahol az alaplapon nem lehet a TDP korlát miatt növelni a számítási teljesítményt, viszont kellene még bőven, ellenben egy cluster- render farm meg sok, nem hozza vissza az árát.
-
válasz
BlackPriest #29 üzenetére
De egybe 8 v. 2x4 ?
-
ViZion
félisten
Lassan feltalálják a SoC-ot, esetleg OS-t is integrálhatnának rá, meg wifit, kész.
Nekem kell a legózós PC, nem akarom ezt a nagyonintegráltat.
-
válasz
BlackPriest #25 üzenetére
Es ha a draga x4-et raktad volna, 128bit legalabb 1600 ram mellett, medium-highba is gond nelkul vitte volna
-
atti_2010
nagyúr
válasz
BlackPriest #25 üzenetére
már minden a prociban van, egy unalmas kis doboz lesz a pc
Majd az unokádnak előkotrod a padlásról megmutatni hogy a régi szép időkben külön volt a CPU-APU, memória, HDD stb. ő meg nem fogja érteni hogy miről beszélsz., hogy lehetett szeretni egy akkora batár deszkát mindenféle kanóccal rajta
-
BlackPriest
őstag
fene tudja. nemrég unalmamban összeraktam egy olcsó fm2-es gépet, két magos kis procival, 1280*1024-ben szépen guildwarsoztam minimum beállításokkal. tudom, ez nem gamer, de a lap meg a proci került együtt 25-be, ha a aput kicsit még turbózzák és a dx, mantle, akármi is alá dolgozik, a hc gamer alatti réteget már bőven ki fogja szolgálni. a hc gamernek megmarad a dvga, csak arany áron. én így látom a jövőt. egyik szemem sír, másik nevet, mert a környezet szempontjából sokkal jobb a kis fogyasztás, de nekem tetszik egy mostani gép. az út meg oda tart, hogy az alaplap lassan csak pár csatlakozó meg memória slot, már minden a prociban van, egy unalmas kis doboz lesz a pc
-
santosa
csendes tag
talán nem véletlen a HBM-s memóriák integrálása az APU-hoz 2016-ra.lesz rendes sávszélesség ,ami most hátráltatja az APU-kat.
talán nem véletlen az amd törekvése az integráció fele.dx12 nekik fog egyértelműen kedvezni.na majd meglátjuk.a 2016-s időpont egybeesése a fejlesztéseknek több mint érdekes -
Hiftu
senior tag
Az MS miért utálja ennyire a PC-s játékfejlesztőket?
Csak sikerül összehozni, hogy a gyártófüggetlen API szar (ideálistól elmaradó) legyen. -
satz18
őstag
Ahogy megyünk el ultrahordozhatóság irányába, jól látható, hogy az IGP-ben van a jövő. Abszolút nem meglepő a dolog.
-
con_di_B
tag
Az OpenGL-es reszrol nem tudok nyilaktozni, de az OpenCL-es resznek az az egyetlen nyilvanvalo oka van, amiert senki nem mer ra fejleszteni, hogy egy "hontalan" API-rol van szo, semelyik platformon sem idealis a tamogatottsaga. Politikailag meg az OS X a legjobb, de az meg muszakilag olyan amilyen.
Gyanitom tortenetileg az OpenGL-nel is jatszhatott eleg erosen ez a tenyezo, hogy Windowson mindig a D3D a "kiralyi" ut.
Olvastam persze en is a kommenteket a GL kapcsan a toolok hianyarol stb. de a valosagban ezek mind csak tunetek. Ha valamilyen oknal fogva aktivan hasznalnak, par ev alatt kinone a lemaradast, a toolok kovetik az igenyeket.
Lam, ahol az OpenGL ES a kiralyi ut (iOS, Android), ott valamiert viszonylag ritkan megy a hiszti, h mennyire kene mar egy zart API helyette. Volt ra kiserlet (RenderScript Graphics), eleg gyorsan meg is bukott halistennek.
-
-
atti_2010
nagyúr
Az informatikában semmi nem történik egyik évről a másikra, mindig kis lepésekben haladnak nem csak azért hogy jobban megfejjék a vásárlót hanem mert így kockázatmentesebb és gazdaságosabb, a dVGA-t sem holnap vágjuk a kukába mert mire jó lenne leváltani egy IGP akkorára elterjed a 4k felbontás és megint kezdődik elölről, ez a hír nekem azt sugallja hogy a DX 12 sem fogja elhozni a Kánaán hanem terjedni fog továbbra is a Mantle.
-
Crytek
nagyúr
válasz
BlackPriest #11 üzenetére
Annyira fog kihalni mint a már ezer éve temetett pc-s játékipar....
-
szacsee
nagyúr
válasz
Meteorhead #1 üzenetére
HW oldalról ez mit jelent? Amd-nél gondolom Kaveri, Intel oldalon Broadwell vagy Skylake?
-
válasz
BlackPriest #11 üzenetére
ha a számokat kivesszük a postodból, még igaz is lehet. de számok nélkül most is igaz, van olyan igp, ami mellett kolonc egy régi dvga.
szóval, továbbra is a matekon múlik minden. -
con_di_B
tag
Lehet, hogy most nem teljesen lesz igazam, de ha jol ertem megint jopar eve megoldott dolgokon megy a ragodas. Megint csak ugyanazt tudom mondani, OpenCL 1.0 ota siman megoldhato, hogy egyszerre szamolj es mukodjon a DMA motor, raadasul mindez elegansan absztrahalva ket kulon parancssorra lebontva. (Es ami a hab a tortan, hogy meg mukodik is, AMD-n, NV-n is.)
Ez volt az a resz, amiben biztos vagyok, de akkor persze lehet mondani, hogy ez nem grafika. Teny, de OpenGL-ben meg megregebb ota lehet aszinkron masolasi parancsokat kiadni, ami persze csunya, mert utana nem tudsz fuggosegeket definialni normalisan, de a driver oldalon ez csak annyit nehezit ugyanazon az utemezesi probleman, amit egyebkent meg kell oldania, h a fuggosegeket is o talalja ki. Ez azonban annyira nem nehez, mert altalaban ha rajzolas kozben eppen olvasnal egy texturabol, amit meg fel sem toltottel, akkor valoszinuleg ott erdemes lesz pihenni egy kicsit...
(Vagy double bufferelsz, vagy addig van egy thumbnail, vagy amit akarsz, ami homalyos elottem, h h ertesit a rendszer arrol, hogy kesz van a masolas, de gondolom OpenGL-ben is van valami callback erre, OpenCL-ben meg szamtalan modszer van ra.)
Szoval, megint csak azt tudom mondani, akik szerint meg kell varni az uj API-kat ahhoz, hogy normalis programokat lehessen irni, azok nem tudom mit csinaltak az utobbi evekben.
(Ja, de, otvarabbnal otvarabb implementaciok hibait kerulgettek kenyszerbol, bocsi, nem szoltam.)
-
martonx
veterán
válasz
BlackPriest #11 üzenetére
Jelzem, nem is lesz szükség diszkrét GPU-ra, ha a DX 12 tényleg ilyeneket fog tudni, illetve figyelembe vesszük, hogy per pillanat is milyen erősek az integrált GPU-k, csak éppen a memória műveletek API támogatatlanságai visszafogják őket.
-
BlackPriest
őstag
válasz
Vitamincsiga #7 üzenetére
tehát egy 40W-os fogyasztó igb beéréséhez kell egy 240-et fogyasztó dvga, mert az igp fontosabb dx szemmel. szép lassan(?) kihal a dvga...
-
Crytek
nagyúr
Az igp-k létezése óta eltelt ezer év és végre valamire jók is lesznek majd jövő év végén YES!
-
TOM-202
senior tag
Akkor kezdek megnyugodni. HD7970CF-em van és W7Ux64 -amiről nem akarok váltani- tehát nekem a Mantle kell majd. A W8 és az IGPk együtt tőlem nyugodtan tolhatják a DX12 szekerét.
-
Vitamincsiga
tag
"Ez persze nem jelenti majd, hogy a leggyorsabb IGP lehagyja majd a leggyorsabb GPU-kat, de hasonló számítási kapacitás esetén az IGP olyan előnyre tesz szert, amit a dedikált GPU-k csak nagyobb nyers teljesítmény mellett képesek lehagyni."
A legfontosabb mondat!!
-
CsonkaImo
addikt
Most már teljesen össze vagyok zavarodva. Lesz értelme a directx 12-nek dedikált vga-s konfigokban? Nem úgy volt, hogy a mantle megjelenése ráébresztette őket egy új api fontosságára pc-n? Konzolra minek új api? Amúgy is gyors a hardverek elérése ha jól tudom.
-
dfdfdf
őstag
Hát így ez nem túl örömteli hír
Milyen szép is lett volna hogy ha az APUt betudja fogni a DX bizonyos műveletekhez és már a kész dolgokat kapná meg a dedikált kártya.
-
válasz
Meteorhead #3 üzenetére
Vagy a Win9 megjelenéséig érkezik valami HSA-hoz hasonló MS platform, amit támogat az nV is.
Persze, a régi játékok nem fognak menni...
Kivéve ha pl. a GOG némi nV pénzmaggal a zsebében rohamtempóban kiadja a régebbi játékok egy részét nV-ARM-re. -
Meteorhead
aktív tag
Hát, nincs félnivalójuk amennyiben:
- Win9-nek hivatalosabb lesz az ARM támogatottsága, és ARM binárisokkal is felvértezik a játékokat.
- Több játékot (értsd: az AAA játékokat is) kiadják az App Store-on keresztül, ahol eleve megoldott az ARM bináris kérdése.Ezekből ha bármelyik teljesül, akkor valóban nincs félnivalójuk. De hogy a pre-2016 játékok nem fognak szóbaállni a gépekkel, az is biztos.
-
válasz
Meteorhead #1 üzenetére
Nekik nem lesz ARM-es desktop platformjuk?
Nem az volt, hogy a teljes értékű Win9 is fog már menni ARM procikon?
Ha igen, akkor az nV-nek nincs félnivalója szerintem. -
Meteorhead
aktív tag
Csak granulálni tudok. Ez a hír annyira kellett NV-nek, mint egy falat kenyér.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mikrotik routerek
- Gitáros topic
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Gyúrósok ide!
- Futás, futópályák
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Linux haladóknak
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- GIGABYTE GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC V2 12GB GDDR6X 192bit
- GAINWARD RTX 4070 Ti SUPER Phoenix 16GB GDDR6X - 3 év garancia
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- Eladó Powercolor 5700XT Red Devil Dobozában
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Akciós dokkolók, Lenovo Legion Pro 7 RTX 4080/4090 laptopok, licencek, antivírusok
- Samsung Galaxy A40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest