- Jól néz ki a világoskék iPhone 17 Air
- Magisk
- Telefon javítás, szervíz!
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Új belépőszintű Motorola árára derült fény
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos XIII
aktív tag
Megnéztem, fotóztam amit tudtam, ami nem sok minden sajnos.
gumi:175/65R14
Elől kb esélyem nem volt fotózni, mert nem férek hozzá az "ültetés" miatt. Ezt a kettőt sikerült lőni elől, vakon. [kép1] [kép2]
A hátsók így néznek ki: [bal hátsó] [jobb hátsó] Mintha aszimmetrikus lenne.
Itt meg látszik, hogy mennyire alacsonyan fekszik: [kép]
-
rumos XIII
aktív tag
Köszi nektek, akkor azt elengedtem!
Olyan az autó, mintha ültetve lenne. Ha már hárman ülünk benne, körforgalomnál már bele is ér valamibe a kerék.
2019-ben volt már futómű felújításom, rugók, lengéscsillapítók, toronycsapágyat cserélték, jobb volt, nem az igazi, de igen hamar visszaállt az "ültetés". -
master90
aktív tag
Gyújtás trafon csatlakozója van eltörve amit bele kel dugni a trafóban , 6 kábelből áll csatlakozó és az egyik oldala el van törve arra irtam csak 5 juk van .
Kicsit össze csaptam az írást elnézestMemphi666: most már amikor be inditom hibakód és dadog
Drága egy ilyen gyújtás trafó, inkabb keresek valami jó opel
Szakít hátha tudja vagy találkozott mar ilyen hibával -
Ja, h a világításkapcsoló része nem kapcsol oda (nem zárja azt a részt) ahova kéne és ezért nem megy? Ehhez tudnom kellene, h egy jól működő melyik állásban hova kapcsol. Nekem így kapcsol most:
A fehérrel jelölt lábhoz mértem. A piros karika jelöli, h melyik lábakat zárja a kapcsoló.
Egyébként a kapcsoló kizárása miatt akarnám közvetlen a csatlakozót (ahova megy ez a kapcsoló) összekötni a relé megfelelő lábával
-
Jaja, ezek nekem is eszembe jutottak
Már ott tartok (fejben), h összekötöm a kapcsoló érintkezőjét a relével.
Nem egy űrtechnika: 1.-es érintkezőn bejön a delej, a 2-eseken meg elmegy attól függően, h melyik gombot nyomom.Miközben írom a posztot kimentem méricskélni és valami nem kerek (nekem):
A középső fém érintkezőhőz mérve minden lábon (vagy mik azok) 12 V-ot mértem (gyújtáson of course), kivéve a 2 jelöltet (azokon nincs áram)
-
Ilyen hidegben gondolod hogy eléri azt a hőfokot hogy jelezzen is a mutató? Nem emlékszem már nekem hogyan is volt amikor rossz volt benne.
Amúgy meg kell nézni kézzel, ha együtt melegszik a hűtő és a motor hideg indításnál akkor rossz a termosztát. Ennél egyszerűbben szerintem nem lehet tesztelni. -
Igen, a feszültség (V) az csak az egyik része a dolognak. Ha gyengül az akku akkor az áramerősségét (A) is veszti, így nem fog (megfelelően) indítani - holott még a feszültsége megvan. Úgynez volt nálam is. Koppra töltött akku ~1 hét múlva már nem nagyon akart indítani pedig a töltő szerint rendben volt - 5k-s gagyi lidl-is / parkszájdos / vagyhasonló márka
-
Van olyan hely ahol cseredarabot kapsz igen, de itt a sajátomat kaptam vissza - már amennyire meg tudtam állapítani. El lett takarítva, le lett festve. A gyári címke rag. szalaggal volt letakarva festés előtt, így simán leszedtem és ott volt alatta az eredeti címke. És az olyannak tűnt mint amit odaadtam
-
F Astra, 1.6 x16szr - 3.5 liter elegendő. Féltem is, hogy sokat töltöttem bele, mert van olyan kiadás, ami 3.2 literrel is beéri, de pont jó mennyiséget töltöttem fel.Ha már olaj... az olajteknő tömítése szerintem már nem az igazi; szivárog a' olajka. Következő cserénél ez a tömítés is cserés lesz.
-
-
-
saril
senior tag
Ugyan ez amit írtál, Mannol-t használok, azt is van aki szapulja, meg a legtöbben azt mondták nekem, több szerelő is hogy közép kategória.
Nekem bevált, jó ár/érték arány, de már én sem ajánlom senkinek mert attól hogy nekem bevált, másnak lehet nem fog.
1.7 CDTI és 15-20-30e km-re is elengedné a cserét az autó, százalékosan jelzi ki, használatfüggő de mivel járok vele hosszabb utakat így most 73%os olaj élettartamot jósol és 7e km mentem már vele.
Nem érdekel mit jelez, én 10-12e km-nél fogom cserélni, előző automnál 8e km-ként cseréltemarról most leszokok..
-
Petyyyyy
addikt
Hát, az attól függ.
Szíjon pl látni ha esetleg elfáradt, meg van repedezve - bár inkább ne legyen. Esetleg matrica a légszűrőházon hogy mikor volt cserélve, mennyi van még benne. Injektort szemre valóban lehetetlen, de egy opcommal már látható pl a korrekció. Nem tudom milyen a fegyvertár.
Egyébként +1 amit írtál. -
saril
senior tag
Én csak azt nem értem hogy miért ő akarja átnézni?
Én műszaki ember vagyok de vásárlás előtt előre leegyeztettem egy órás átnézést Opel márkaszervízben, kb. műszaki vizsga szint + festék vastagság mérés körbe, 15e Ft volt.
Egyből utána mentünk egy diagoshoz az élő adatokat átnéztük és a részecskeszűrőhöz kapcsolódóakat is.
Mikor minden pipa lett, megvettem, ennyi. -
Persze, de valahol el kell kezdeni a keresést. Ismerős meg olcsón meg szeretné úszni, de mint tudjuk általában híg a leve.
PHn akku ügyben Exide márkát ajánlottnak találtam, de sokszor olvastam, hogy mehet a legolcsóbb, mert 4 évnél többet a márkás se fog menni. Ezek után legyen okos az ember.
-
dethroner
veterán
Dehogy volt. Valami falusi zugszerelő, aki otthon a házánál melózik feketén. Hülye apám ilyen idiótákat használ, mert nem fizet egy márkaszerviznek se, viszont semmit nem értenek az autókhoz. Lásd kéne téli gumi kérdése. Vett felire szelet használt gumikat. Sebring, 2017-es gyártás, jó rozsdás felnik, igényesen ráfestve fekete festékkel.
Gondolom minőségi tapadás, muternak pont jó lesz összetörni vele a kocsit.
-
dethroner
veterán
Anyám elmondása szerint kiszedte. Sőt, a lényeg most jön. Azt hiszem meg is mutatta nekik (nekik, akik annyit tudnak a gyertyáról hogy kell bele és nagy büszkén jelenti ki anyám, hogy közel 30 éve vezet és van autója, de még sose cseréltetett egyikbe se gyertyát). Szóval azt mondta nem jó, de ami benne van azt "kiégette" és visszatette. Ja és azt mondta ez még ami benne van a gyárban került bele 2006-ban és nem mondta hogy cserélni kellene.
Van a kocsiban 160 ezer km. Minek is azt cserélni.
-
#24845312
törölt tag
Biztos, hogy nem oké a két oldal közötti jelentős mértékű eltérő kopás.
Nekem a B Vectrán 19 éves korában volt először cserélve a fékbetét, és egyszerre a két oldal. Nem igazán volt eltérés a jobb és bal oldal között, meg egyébként sem lett volna értelme ennyi idő után külön csak az egyiket cserélni. Egyúttal új tárcsákat is kapott.
Őszintén szólva én a 60ezer km alatti elkopást is gyanúsnak találom, bár ez erősen függ a használat módjától. Nekem kb 200ezer km volt az autóban az első cserénél, bár tény és való, hogy nem városi autó volt napi használattal, hanem kirándulóautó. Nyaranta volt, hogy kapott 1 hét alatt 5ezer km-t, de javarészt autópályán (már amelyik országban épp volt egyáltalán autópálya, pl. Albánia). Télen meg pihent. (24 évesen még a gyári lengéscsillapító, váltó, kuplung, gyújtótrafó, stb., stb. van benne.) -
peet137
tag
Lehet, egy ideje van ilyen jön-megy check engine lámpa, a gép szerint szegény keverék miatt, akár ez is lehet az ok. Az a fura benne, hogy random eltűnik és visszajön. Annyi tűnt fel, hogy sok város után, ha kimegyek vele országútra, jellemzően akkor jön vissza, vagyis valami köze lehet a magas fordulathoz, vagy komolyabb gyorsításokhoz... Eddig nem sikerült megtalálni az okát, volt gubanc a twinport "szeleppel", azt cseréltem, azóta a rudazat frankón műxik, mivel ezt is a motor vákuum mozgatja, gondoltam, ez majd megoldja a szegény keverék gondot is, nem így lett. A csövek egy részét meglestem, nem tűnnek gyászosnak, ill a szelepfedél membrán is jónak tűnik így elsőre, ott sincs gyanús jel.
-
-
Sanki
addikt
Ja okés, azért köszi a tippet.
#103598 diablo1984 lokalizálni vagy felgyújtani...
örülni fogok, ha ötödjére is szét kell szednem a szívósort....
Z14XEP szívósor szerelésben már gyakorlott vagyok, ha valakinek segítség kell Debrecen környékén szóljon. -
mephi666
nagyúr
megszagolgattam, amikor hazaértem, de semmit nem vettem rajta észre... ja és most ugrik be, hogy frissen futottam lámpánál pirosba, ahol üzemi fékkel tartottam legalább 1 percig a kocsit és utána sem szorult... csak kézifék után elindulásnál be volt ragadva... ahogy kiengedett, már ment gond nélkül
(mindenesetre ránézetek azért jövő héten)
-
mephi666
nagyúr
jaja, tárcsa hátul is... lementem, mert hülye fejjel kézifékkel hagytam lent a kocsit... meg volt szorulva, kicsit megmozgattam előre-hátra és sebességben hagytam... próbáltam, hogy kb 0 tempóval gurulva és nem fogott be, kézifék kiengedés utáni indulásnál okozott csak problémát (gondolom egy 10ezres bowden és 5perc a csere akna fölött?)
-
csoszogi
tag
Igen, az enyém 2009-es gyártású, tuti első szériás. 2010.12 volt üzembe helyezve, hozzánk 2017 év végén került. Keveset futott, jelenleg 108000 km van benne. Mégis előjöttek azok a problémák amik előjöttek, hogy miért? Szerelőm szerint a felhasznált anyagok minőségével van a baj, sok a műanyag (ami a meleg motortérben gyorsabban is öregszik), alultervezettség stb...
-
diablo1984
veterán
Nálunk mikor az asszony hazajött, beállt a kertbe, hallom, hogy valami furcsa hang jön az autóból, alánézek és ömlik a fagyálló. Eldurrant egy cső előttünk az utcán(akkor jött haza 22 km-ről), mák, hogy előttünk, mert a feleségem addig jött volna amíg a motor átfordul...
Az összes vízcső cserés lenn, kedvezménnyel valami 70ezres tétel, home-made cserével.... Kellemes volt... -
Az volt a fura, h nem is csúszott. Csak olyan súrlódó, csiszmákoló, csillingelő hang jött a kocsiból. Előszőr azt hittem, h az előttem vánszorgó busznak van ilyen hangja
Amikor lámpa jött ahogy lassabban, kisebb fordulaton mentem hangosabb lett - és mikor megálltam dőlt belőle a füst (+szag) -
A kereskedővel beszéltem, azt mondta vigyük vissza az autót, és ő elviszi szervízbe kijavíttatni a megtalált hibákat. Ez eddig rendben is van, csak majd kérünk számlát a javításról, illetve még ott a kereskedésben megnézetjük egy hozzáértővel (aki többek között rádugja a gépet), hogy tényleg ki lettek-e javítva a hibák.
Ez így jó tervnek tűnik?
Amúgy vicc, tegnap vettük az autót, erre ma 200km-re a lakhelytől, otthagyott az autó
Nem lehetett váltani, mert elszállt a váltó. A szerelőnél kiderült, hogy levegős lett. Megjavította, most menni fog egy ideig, remélem a kereskedőig még el tudunk vele gurulni.
-
zgospel
őstag
Valószínűleg nincs, mert már visszaigazolták az új szerződést.
#103062 Richard! nekem automatikusan csak nagyon ritkán csökkent volna a díj. Legtöbbször váltanom kellett, és talán ez a második alkalom, hogy ugyanannál a biztosítónál újrakötve ugyanazt olcsóbban jövök ki. Ez volt a G Astrámnál is és ez van a H-nál is. De az Allianz csinált olyat még a G Astrával hogy a 45 ezres éves díjat 90 ezerre akarta tenni a következő évre, úgy, hogy közben bónuszfokozatot léptem felfelé
A figyelmetlen vagy lusta emberekre játszanak, akik nem foglalkoznak vele. -
De ennek van fordítottja is.
Off Toledo gyári kialakítását 15 év múlva megszólták vizsgán.
konkrétan a fényszóró előtti kerek takaró műanyagot. Hozzáteszem, gyári volt, és úgy helyezték forgalomba (szerk.: és a sors fintora, hogy a Seat szalon a KPM-től 40m-re volt még akkor). Vizsga előtt el kellett távolítani- szerencsétlen após ott törögette, feszegette le a gyári extrát, amiért annó fizetett.
Ilyenkor jut eszébe az embernek az anyós mértékegysége... -
Tikakukac
titán
Igen, de ezek maszkok. Tehát persze, mehetsz el x irányba balra és jobbra, hogy valamivel jobb legyen számodra akusztikusan vagy szimplán olaj zaba oldalról a motor, de ettől még nem lesz sem jobb a hidrotőkéd, sem semmi más. Max eljutsz oda, hogy egy idő után már a más olaj is kevés és akkor tényleg jön a generál.
-
thomasvold
őstag
-
Nekem váltásnál ránt egy óvatosat - de ezt betudtam a váltótartó baknak (mivel a motortartók már cserélve voltak), szóval nem lehet "szépen" váltani. Hidegen jobban előjön, ahogy melegszik enyhül de megmarad (főleg kis fokozatokban, de most 3-ban is játszottam vele és ott is ránt egy picit)
-
-
-
csoszogi
tag
Nekem is pont ilyen autóm van A16XER, 2010-es, hivatalos szervizekben szervizelt, osztrák-szlovák régióból
. Eddig kb 100000km-t futott. 2017 óta van nálunk.
Ha visszaolvasol volt pár probléma vele, amit itt kérdeztem, ami használat is, és kor függő is. Szerelőm is azt mondta, a sok városi közlekedés jobban eszi a gépet, mint a pályázás.
Akkor nézzük
gyújtótrafó csere, első hátsó fék, vízpumpa(+ vezérműszíj), kartergáz szellőztető szelep beszart, próbáltuk kicserélni, de annyira szét volt égve/öregedve a szelepfedél, hogy végül teljes szelepfedél csere volt, bal-jobb első kerékcsapágy csere, fék munkahenger borítás csere (plusz tisztítás), olajhűtő tömítés, egy hűtőcső, ami a motor jobb oldalán van, a termosztát felett közel a szelepfedélhez, nem tudom mi a neve, pici cső, mint egy vastagabb szívószál, egyértelműen alultervezett, szétporladt..
ja meg termosztát csere, műanyag házast fémre, mert szivárgott..Ezek voltak a nagyobb javítások, hogy pontosan mennyi volt nem tudom.
-
Orvos tulajtól (nem röhög, tényleg a telefonszámára adta a profilját a google) - Nem szeretnék általánosítani, de ezen mindig mosolygok. A legtöbb kolléga finoman szólva sem vigyáz a gépjárművére. Én tanártól vettem (VSZC Gépjármű-mechatronikai technikus képzést oktat), mégsem tudta milyen olaj volt az autóban.
-
-
-
-
sherlock82
senior tag
A jelenlegi járgányom helyett szeretném.
Havi 7 -800 km et mennék vele kb.
Semmi komoly célom nincs vele, elmenni bevásárolni, meg max nyaralni 1x egy évben, meg így kirándulgatni.
A kocsi többi műszaki részletéről sajnos én sem tudok többet.
Az állapota rendben van, vigyáztak rá. Folyamatos szervíz, alkatrészek, normális gumik.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Háztartási gépek
- Hajmeresztő ajánlat: 34,5 milliárd dollárért vinnék a Google Chrome böngészőjét
- Androidos tablet topic
- Xbox Series X|S
- VGA hiba
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Jól néz ki a világoskék iPhone 17 Air
- GTA VI
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! 6TB Seagate SkyHawk SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3133, 95% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest