- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gban
veterán
válasz
csoszogi #110679 üzenetére
Nem tudom még mi fog idővel menni róla, ezért is érdeklődök először.
A 300W elég egy PC + monitor párosnak is talán.
A szivargyújtónál ez elvileg 25 Amper veszteség nélkül - már ha ezeknél is így működik a matek.
Az enyém elvileg 200 wattos lesz, a gyakorlatban tuti kevesebb. -
hdanesz
őstag
válasz
csoszogi #110292 üzenetére
Én már meg sem próbálom megérteni. Elvileg tényleg csak színezés kérdése, de semmi összetételbeli vagy specifikációt nem jelöl.
A Honda Accordban nekem kék volt, 10-12 év körüli Hyundai és Kia autókban is kéket láttam, nekem a 2012-es Astrában narancssárga van anno a 2007-es G Astrába is narancsszínű volt...szóval ki tudja.
-
ncc1701
veterán
válasz
csoszogi #109611 üzenetére
Méh telepeken is átveszik, és fizetnek is érte, akksi 202ft/kg jelenleg.
-
válasz
csoszogi #109183 üzenetére
Dicséretes a szerelőd hozzáállása, emlékszem régebben mindenki így csinálta
Csak akkoriban azért, h olcsóbban jöjjön ki a munka (vagy nem volt más lehetőség), mostmeg azért mert egyszerűbb. A másik része az újrahasznosítás. Nem hinném, h környezetbarátabb újraönteni egy lengőkart mint kicserélni rajta a szilenteket. De nem akarok kukacoskodni (
), csak zöld lábbal keltem ma
-
bul07
nagyúr
válasz
csoszogi #109015 üzenetére
Lehet kezdi megadni magát a gyújtáskapcsoló
Figyelj vele mert ha indítás utána nem rúgja vissza magát akár önindítózva maradhat és akkor az önindító is tönkre mehet(bár ezt halni, mondjuk édesapám Meriva A esetén nem érzékelte önindítót is cserélni kellet gyújtáskapcsolóval együtt) -
mephi666
nagyúr
válasz
csoszogi #108740 üzenetére
Z16XE1-nél nálunk 2 hete lett cserés a gyújtótrafó: hella került bele, azt ajánlotta a szerelő
tünet: délutáni rohadás melegben kb pár perc után lendületesebben akartam megindulni és alig akart húzni a kocsi... visszaesett a teljesítmény és jött a checkengine lámpa (időnként villogott is, hogy vegyek vissza a gázból) ...nem javult meg másnapra sem, szenvedett, dadogott, klíma bekapcsolásával meg átment totál lajhárba... nagy mák, hogy pont állt bent a szervizben ugyanolyan típus és néhány sikertelen teszt után átpróbált gyújtótrafóval azonnal megjavult... pedáltesztre p0300-t dobott, ami rendszertelen és/vagy több hengert érintő égéskimaradás... utána én is örültem, hogy nem nyaralás közben jött elő a hiba, határon túl... (habár ez az út 2 nap múlva vár még ránk, remélem más már nem lesz: most 200km óta hibamentes a gép teljesen)
-
peet137
tag
válasz
csoszogi #108740 üzenetére
Én is amit lehet, onnan szoktam rendelni. Nem csak az Opelhez, hanem a családban lévő többi autóhoz is, nagyon elégedett vagyok velük... G Astrához komplett "hengerfejbetét" pakk (veztengelyek, himbák, hidrotókék, szárszimeringek..) fele áron volt, mint bárhol máshol pl. És eddig egyszer volt, hogy melléfutottam alkatrésszel, szó nélkül cserélték...
Korrektek nagyon! -
Markizmark
addikt
válasz
csoszogi #108748 üzenetére
Csak akkor lesz hibalámpa ha már gyakori az égéskimaradás, nálam se volt semmi hibakód, egyszerűen érezhetően nem egyenletesen gyorsított. Mivel ennél nincs EGR és eleve újak voltak a gyertyák a nafta pedig mindig 100as shell ezért sok opció nem maradt. Kikaptam a trafót a másik autómból és mentem egy próbakört városban és pályán is, visszatért belé a kakaó, szóval vettem egy trafót.
Ilyen hibáknál vagy a szikra nem tökéletes vagy a keverék, keverékbe még a rossz szelepfedél membrán is bekavarhat rendesen. Hibakód ott is már csak akkor van amikor nagyon gatya a helyzet. -
gban
veterán
válasz
csoszogi #108748 üzenetére
Bárdi dupla ár ha nincs kedvezményed.
Nálam trafósor hibánál alacsony fordulaton nagy gáznál berángatott erősen, igaz, csak a vége felé, előtte hasonló volt mint nálad - hol előjött hol nem.
Ha így tudod reprodukálni a hibát, akkor trafó.
Ha nem, akkor ki tudja, lehet azért mert akkor épp nincs a trafósorban kontakthiba vagy más ami okozza ezt, simán el tudom képzelni azt is hogy pl. akkor jön elő ha meleg van / hideg van, ami kontakthibát okoz elrepedt forrasztásnál vagy bárhol. -
tlala
addikt
válasz
csoszogi #108740 üzenetére
Ugyanilyen cikkszámú trafó kellett az én Mokkámba is.
Itt volt legolcsóbb, 42e Ft volt, tökéletes - fém hüvelyes, dög nehéz, komoly darab.
Május 28-án 22 órakor rendeltem meg, 31-én volt a GLS automatában. -
Markizmark
addikt
válasz
csoszogi #108740 üzenetére
Kovácsék jó bolt.
Egyébként a gyári trafó is Delphi, de én pl Hüco-Hitachit tettem bele pár napja (arra valamiért 5 év garit adnak és ajánlott is az utángyáriak közül) nekem a gyorsítás nem volt egyenletes, azóta hibátlan. Aztán majd kiderül tényleg jó-e. Gyertya hézagokat azért nem árt ellenőrizni még új gyertyák esetén is.
Hella pl elvileg nem ajánlott, szarakodnak a garival.
Nem tudsz gyorsan egy kölcsön trafót kérni próba erejéig? Ha már egyszer rajta volt az autón és mégse az a baja akkor nem nagyon veszik vissza, meg vannak festve belül a pipák. -
gban
veterán
válasz
csoszogi #108740 üzenetére
Lehet alvázszám alapján eltérő való a különböző példányokba.
Nekem ilyen (vagyis ERA, alvázszám alapján nem tudom ezt adja-e) került bele, semmi gondom vele, és árban is kedvezőbb.
De most nézem a fölső linked, ott van ERA 20 alatt is - nem tudom megfejteni melyik kellhet neked. -
gban
veterán
-
gban
veterán
válasz
csoszogi #108221 üzenetére
Igazából a Meriva is belül Corsa a Zafira meg belül Astra.
A motor más kérdés, nem azért mert nem fontos, csak a belseje lehet nagyon árulkodó.
De az is lehet hogy az újaknál már nem annyira igaz ez, nem tudom, pl. nem ismerem a J Astra Corsa párját, az is lehet hogy már nagyon hasonlóak belül. Mert kívül nagyon hasonulnak már, ez tény. -
mephi666
nagyúr
válasz
csoszogi #108144 üzenetére
mi is csak átutazunk, úgy hogy sofőrködök: csak azért írtam Szlovéniát, mert az kb félút és nem lenne jó pl Ljubljana környékén, ha gőzgéppé változna a kocsi
más lenne, ha végállomáson érne ilyen baj, mert szerencsére olyan alkatrészről van szó, amit kb egy csavarhúzóval 5 perc alatt kicserélnék én is... csak az a kérdés, hogy honnan tudnám azonnal beszerezni (autópálya közepén elég nehezen
)
...szép hely tényleg: sofőrként is nagyon tetszett a sok alagút-völgyhíd
meg alapvetően szép zöld hegyes-völgyes ország... és itt van a szomszédban egy köpésnyire... alföldiként kimondottan tetszik... a forgalom is kulturált, leginkább magyarokat láttam gyökér módon közlekedni
(de erre előtte felkészít bőven az M7)
...leadtam közben a kocsit, kíváncsi leszek milyen árat mondanak tartályra, mert látok 5-10 és 25-30ezer közöttit is
-
mephi666
nagyúr
válasz
csoszogi #108079 üzenetére
ráguglizva elvileg létezhet z14xe-nél is alapjárati motor
én ezzel tennék először egy próbát... (anno F-nél magam cseréltem, mert 2 csavar fogja, ami imbuszkulccsal könnyen kitekerhető és 1 csatlakozó van rajta... annyi, hogy akkut le kellett húzni csere idejére, majd utána visszakötni, hogy "újra tanulja" az újat)
-
mephi666
nagyúr
válasz
csoszogi #107335 üzenetére
...ha meg van csinálva, bármi lehet jó
nekünk a hírhedten olajzabáló Z16XE1-re az elmúlt 3 évben időszakos olajcserék közt nem kellett rátölteni... (úgy vettük, hogy számlás-garanciális motorfelújításon esett át, ami után az 1000km/1liter olajfogyasztása megszűnt)
ami most B Zafinál vár rám: antenna gumitalpat cserélni
viseltes volt eddig is, de most elvittem a kocsit lemosni, mert vasárnap olyan fa alá sikerült parkolni, ahonnan 1 óra alatt telibef*sták a madarak minden irányból és mosás után elköszönt a tömítés egyik fele
...ahogy nézem 17es kulcs meg nőgyógyász ügyesség kell hozzá
-
-
válasz
csoszogi #106213 üzenetére
Sok autós topikban előkeról, hogy valahogy nem egészen olyan stabilak, megbízhatóak a mostani autók, mint régebbi társaik (régenmindenjobbvót'), de környezetkímélőbbek (khm... elvileg...)
A gyártói garancia után meg már nem foglalkozik vele a gyár, és "problem solved", sőt szerintem a meghibásodásos statisztikába sem beszik bele. -
gban
veterán
válasz
csoszogi #106201 üzenetére
Már az első mondata is szuper:
Az Opel motorok mindig is hajlamosak voltak az olajfogyasztásra, vagy csak egyszerűen kifolyt belőlük.1990-ben vettem egy E Kadettot, utána volt 2003-tól egy F Astrám, majd 2016 óta egy J Astrám.
Vagyis nem évente cserélem, elég hosszú tapasztalatom volt minddel.
De azt a mondatot valahogy nem sikerül alátámasztanom.
Az éves olajcserék között nem igazán kellett rátöltenem, pedig megvolt mindig a km is vagy több is a javasoltnál. -
gban
veterán
válasz
csoszogi #105960 üzenetére
F -> J szintén, évtizedekig nem kellett a tempomat, most hogy van, rövid szakaszokon is használom.
Gyorsítás - lassítás: ugyanoda visszaáll előzés után ha csak gázt adsz, jól ki van találva.
Gyorsítani is a tempomattal szoktam sokszor, jobb mint a gázpedállal, gondolom más a vezérlési program.
És lassítani is lehet vele megfelelően ha nem kifejezetten fékezni kell. -
ArthurShelby
addikt
válasz
csoszogi #105543 üzenetére
Általában tetőboxot az ember hosszú autópályás utazáshoz használ. Én nem ajánlom ezt a puha tetőboxot.
Ha az autódon nincs tetősín, akkor fixpontos a rögzítése a tetőcsomagtartónak. Én thule-t vettem anno, drága, de ajánlott márka. Használtan vettem a tetőcsomagtartót (3 részből áll: maga a sín, a lába, és a fixpontos rész, ami a kocsidhoz egyedi).
Ezenkívül kell még venned tetőbox-ot, az sem lesz olcsó (itt a thule szintén jónak mondható, de drágának), esetleg használtan ki tudsz fogni jót olcsóbbat. -
bul07
nagyúr
válasz
csoszogi #105479 üzenetére
Nem tétel az ára, legyen nálad
Felrakod a mankókereket és ha nem találsz gumis megjavítod magad.
De érdemes a youtube-ról lementeni pár videót a telefonra hogy kell csinálni, könnyebb lesz követni úgy hogy mit kell csinálni mint nézegetni a csomagoláson a képeketKompresszor
Én azt tanácsolom hogy menj be egy VAG csoport bontóba(VW, Skoda, Seat) és ott kérdezd meg hogy van e eladó autóba való kompresszor
Régi fajta(kép[link]) is tökéletes és már az újabb is (8P0012615C)
Pár éve 7e Ft magasságában mentek, ahogy nézem 10e találni eladó oldalakon, de bontó esetén ugye egyből kipróbálható
És arra figyelj hogy a cső vége és a folyadék szelepnél ne legyen nyoma a defekt javító folyadéknak mert akkor már használták a löttyel és akkor az okozhat dugulástKis helyen elfér hosszú a elektromos kábele, és erre lett tervezve
Ezek sokkal tartósabbak mint egy barkácsboltbak kapható autós kompresszor
Nekem is ilyen van sokszor használom -
gban
veterán
válasz
csoszogi #105479 üzenetére
Bennem az merült föl csak sose próbáltam ki, hogy befér-e a normál kerék a kis pótkerék helyére.
Egyrészt hogy állandóra ne a kicsi legyen bent, másrészt ha teli csomagtartó mellett kell cserélni a kereket akkor hova teszi az ember a lecseréltet ha nem fér be a kicsi helyére… -
mephi666
nagyúr
válasz
csoszogi #105077 üzenetére
...a sofőr megérkezés után pótolja a folyadékveszteséget
Isztria volt nálunk is egyébként az elsőszámú cél nyárra: hetek óta halogattuk a szálláskeresést, tegnap nekiálltunk, végig mentünk a nyugati parton és egyszerűen már nem találtunk normális szállást, elérhető áron... ami jó lett volna, az 500-600ezer lett volna 1 hétre (2 felnőtt és egy 6éves) ...így mentünk tovább: Szlovénia, Trieszt környéke, végül eljutottunk Grado-ig, ahol parttól kb 200-300méterre lett normális szállás
távolság kb ugyanannyi és amúgyis közelebb áll hozzánk az olasz konyha, mint a sok tengeri herkentyű
fix áras a szállás, ha anyósom úgy gondolná indulás előtti nap, hogy mégis jönne velünk, akkor is kényelmesen elférünk a B Zafirában... (nem látta még soha a tengert, viszont a 7-8órás autóúttól tart) ...amikor F-el jártunk országon belül nyaralni, abban is elfértünk így 4en, de a tetőboxba nagyon sok cucc bement (volt, hogy nagy babakocsi, 2 tálca sör, pár zsugor ásványvíz, horgászcucc, fagyasztott kaják, zöldségek, ruhák... így minden az F-ben
...Zafirában ugyanez sokkal kényelmesebben bement már tetőbox nélkül is)
-
peet137
tag
válasz
csoszogi #105032 üzenetére
Nekem is ilyen volt a bicskakulcs, kinyitni már nem lehetett a gombbal, csak bezárni. Rendeltem házat, a panelen kicseréltem a mikrokapcsolót, mert már le is volt törve (3 láb forrasztás, ennyi) és már meg is volt az új kulcs. Ahogy írtad, kb 2 000 huf volt, vagy még annyi sem.
-
Integrale
veterán
válasz
csoszogi #104339 üzenetére
Én cseréltem a komplett egységet a szelepfedélben, nem tört el semmi, remekül illeszkedett, de!
A benne levô rugó túl kemény, nem szívja meg a vákuum a fojtószelep felôl annyira, hogy lezárjon, úgyhogy dôlt bele az olaj.
Egyben kell cserélni, most 38-ért meg lehet kapni a gyárit. -
gban
veterán
válasz
csoszogi #103499 üzenetére
Nálam is elkezdett random fogyni a hűtővíz, én új tartályt vettem
Mondjuk nálam az egyik cső mögött néha a szerelő ujja vizes lett.
Aztán kiszedve mintha ott el is lenne repedve, olyan módon hogy szerintem csak nyomásra jön át rajta a víz, ezért is csak néha érezni ott nedvességet. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
csoszogi #103487 üzenetére
Tegyük helyére a dolgokat. Így kezdődött:
"…Ma a feleségemnek néztünk egy 5 ajtós astra j 1,4 100 lovas benzin motorral szerelt autót..."
A hozzászólásokban elmondták, hogy ezen motortipusokban nincs EGR. Válaszod: "tudtommal van", és betettél egy linket, aminek egy szépséghibája van, azok az EGR-ek Astra J dízel motorokhoz valóak.
Azoknak a motortipusoknak akiknek van okoskereke, nem kell EGR, (külső kip gáz visszavezetés), mert ezt a feladatot, az okoskerekek a szelepek egybenyitásával megoldják. (belső kip gáz visszavezetés).
-
gban
veterán
válasz
csoszogi #103487 üzenetére
Nem azt mondtam hogy a J Astrában nincs EGR hanem hogy az A16XER-ben
Én F Astrából ültem át, mit mondjak nem sokkal nagyobb a beltere
Én is F-ről váltottam J-re, és konkrétan kisebb belül a J, elöl is és hátul is - nem vagyok kicsi, nagyon észrevehető nálam.
Cserébe kívül valóban jóval nagyobb, a megnövelt biztonság okán.Nálad sokkal több dolog ment tönkre mint nálam, pedig én 15.000-et megyek kb. évente, szokott nálad állni hosszabb ideig? Csak az okát próbálom kideríteni hogy miért mehetett több dolog tönkre nálad.
És bízok benne hogy az állás miatt mert különben jönnek nálam is ezek előbb-utóbb. -
diablo1984
veterán
válasz
csoszogi #103487 üzenetére
Köszi a beszámolót!
Nálunk a h-ban már kb minden IS ki lett cserélve mióta nálunk van, vízcsövek, szívósor, trafósor, kuplung, futóműalkatrészek a-z-ig, vezérlés(az megint cserés lesz, valszeg a feszítője ment tönkre pár ezer km után), vízpumpa és minden kopó fogyó alkatrészek. A feleségem szereti, fogyasztása barátibb, télen a 8 litert eléri, most pl szívósor csere után 6,2es fogyasztást produkált(22km-es ingázással minden nap). Egy baja van, hogy a jobb első sárvédőn pöttyen a rozsda, de az javíthatóbb akkor mint a j esetén a rohadó ajtóél, az egy igazi szívás(ahogy elnéztem az ajtó a két lemez között rohad kifelé, gondolom üregvédelemre nem telt opeléknál).
Sajnálom, hogy ennyire elcseszték a j-t, kívülről pofás, belülről modern, de méretileg belül nem nőtt(kívül igen), ez a rozsdásodási hajlam dühítő, hogy benne maradt, az ára most még csillagászati is(pár éve fiatalabban fele volt a mostani árának). -
-
#24845312
törölt tag
válasz
csoszogi #103208 üzenetére
Nekem a B Vectra akkor húzza fel automatikusan az ablakokat, meg húzza be (vagy csukja le) a napfénytetőt, ha leriasztózom az autót, vagy ha a kulcsot a zárban elfordítva tartom egy darabig. (Mondjuk ezt a hosszan nyomva tartást nem is próbáltam, lehet, hogy arra is csinálja, de akkor már egyszerűbb nekem az 1 gombnyomásos módszer.)
Ami még lényeges, hogy csak akkor csinálja meg, ha aktív az automata felhúzó/behuzó/lecsukó funkció. Ha leveszem az akksit, utána inaktívvá válik, vissza kell kapcsolni (végállásig nyomvatartani az ablak/napfénytető gombját, majd amikor teljesen visszament a helyére, akkor még egy kicsit nyomvatartani, míg egy halk kattanó hangot nem hallunk). -
-
ArthurShelby
addikt
válasz
csoszogi #102183 üzenetére
Egy generáció a J astrával a C zafink: 2012 2.0cdti (a20dt) 253ezer km, így most írok én is egy általános állapotjelentést.
Mind a 4 hengerben izzítógyertya csere (egyesével mindig más alkalommal), fékbetét-féktárcsa cserék, vezérlés csere 250-nél (150ezernél, mikor vettük volt az első az előző tulaj által). Most vezérlés csere után már lehet hallani a turbó hangját, értékek alapján elvileg jó. A részecskeszűrő alacsony %-on van (ez nyilván ingadozik, anno 18%-ot mondtak nekem, bár akkor regenerálás után lehetett), még egyszer sem írta ki, hogy regenerálnia kell és menjünk tovább. Kettőstömegű-kuplung cserének még nincsenek jelei.A kocsin parkolási sérülések, kavicsfelverődések vannak.
A hátsó szélső oldalsó radar/szenzor anno meghülyült (holttérfigyelő) (ebay-ről rendeltem 2db-t, postával 5ezer ft volt, azóta is jól működik, itthon márkaszerviznél 1db 50ezer ft körül volt). Gumi csere volt még (michelin primacy 17', michelin alpine 5 16').Javítandók:
A váltó jobbról (5-6 fokozat) nem ugrik olyan jól vissza (valószínű a huzalok, vagy a rugó miatt) (feltehetőleg az autópályázástól), illetve a bal-első ajtóhatároló recseg.
A turbó, kettőstömegű-kuplung, részecskeszűrő bármikor beüthet lassan, ettől kicsit félek (bár valószínűleg túldramatizálom), illetve még a futóműhöz sem kellett nyúlni.Próbálom szárazon tartani a puskaport, és spórolni vele, igyekszek a kocsinak mindent megadni.
Eddig nagyon el voltunk kényeztetve (checkengine csak egy-egy izzógyertya, vagy tolató/holttér szenzor miatt volt), sosem volt vele semmi komoly probléma, igaz igyekeztem is neki mindent időben megadni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Elektromos autók - motorok
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Háztartási gépek
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Windows 10
- TCL LCD és LED TV-k
- RAM topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- További aktív témák...
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3045, 96% Akkumulátor
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest