- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Google Pixel topik
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4543 üzenetére
Ebben a 3 fázisú dologban csak azt nem értem, hogy lehetett az egyik fázis maga a sín ??
Hiszen a nevében is benne van, mindhárom vezető 0 és fázis egyben, csak időben eltolva. Mint fázis, tehát áramütés veszélyes és a talajjal, mint földponttal áramkör alakul ki, attól is el kell szigetelni, 3000V pedig már elég ahhoz, hogy földzárlatról lehessen szó, még ha nagy is a talaj ellenállása.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4545 üzenetére
Szevasz
A pesti metró úgy tudom 850V-on megy.
És azért a metrónál is van bizony emelkedés, egyrészt amikor kijön a föld alól a felszíni végállomására, Kelenföldön, másrészt amikor a Duna alatt megy át, ott bizony elég mélyre megy, aztán onnan vissza fel, mindezt elég tempósan.
Persze ezeknél is, mint a villamosoknál is az egész szerelvény alatt, majd minden keréknek van hajtása önálló villanymotor által, így el van oszlatva a vontatás, a metrónál ráadásul még az áramfelvétel is el van oszlatva mivel a szerelvény minden kocsija önállóan veszi fel az áramot a saját oldal érintkezőjén keresztül, így egy adott ponton nem kell több ezer ampernek folynia, csak legfeljebb 1-2száznak, a relatív alacsony feszültség ellenére is.Üdv.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4547 üzenetére
Meglepő mód nem volt egy erőgép, mindössze 15LE volt a kapcitása és 40km/h a végsebessége. A '90-es évek elején még jártak ki-be innen, de aztán selejtezték egyiket, majd a másik kettő is eltűnt jó időre. Most egy van a füstiben, egy pedig sorsára hagyva itthon áll Pécsett, várva lángvágót. A pálya teljes mesemmisülése szerintem a legnagyobb mulasztás valaki részéről. Fogalma nem volt, mit tesz tönkre… Azóta sem láttam ugyanis még csak hasonló bizosító berendezéseket sem, mint amik itt lógtak vagy hasonló elképzeléseket. Hiába keresem, hátha mégis szabvány, valószínűleg csak itt léteztek, még feleőtlen módon tönkre nem vágták…
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4545 üzenetére
A közútiak 450V-os DC motorral mennek,legalábbis, amikről én eddig infót találtam. Ez volt az egyetlen 850V-os.
Ahogy elnézem nem egy, hanem rögtön két pár vezetéke volt, bizonyára a szakadások elkerülése végett:
Ha megnézed ott ahol áll és a háta mögötti szintet,majd az épület mögött balra a folytatást ahol szintbe hozták a két vágányt, akkor látszik mekkora lejtés volt itt.
Sajnos a teljes mértékű pusztulás után lehetetlen kideríteni ma már a technikai részleteket. Csupán annyi világos, hogy ezeken a képeken nem olyan kampók és oszlopok vannak, amit később használtak, szóval nyilván több rekonstrukció történt,mire bevégezte a két pálya...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4543 üzenetére
Áhh. Hogy az egyik máris csak függesztő!! Azt hittem az a null szál jelenleg, de akkor a hagyományos sínre földelt megoldás ez mégis.
Kandó bácsi egy lángész volt, de ő a DC-t nem preferálta tudomásom szerint. Tán pont a szakaszolás miatt. Pont ezért nem értem a pécsi DC hogy ment 20km távot a maga csekély 850V-os feszültségén, ráadásul jelentős emelkedőkkel is számolni kellett. Tudom hol ment fel, rémiszően néz ki így utólag… -
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4539 üzenetére
Fura a két szál felül, nem lehetne egyik pólus a vágányzat? Nem tudom a kerékfelfogatás meddig vezet át, de szerintem határozottan jobban mutatna. Nyilván ettől még nem kéne az áramszedőt szana-szét vagdosni, csak az egyik kampót kellene levenni.
A másik aggasztó tény számomra az, ami miatt a DC vonalakkal nagyban is baj volt: fűti a vezetéket a táp az egyenfesz. miatt, így nagyobb hurokban nem csak durva fogyasztással kell számolni, hanem azzal is, hogy a hurok bizonyos hossza után jelentős fesz. csökkenés lép fel.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4539 üzenetére
Jó kép.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4539 üzenetére
Nagyon jól néz ki !
Üdv.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
YanezTTrain #4529 üzenetére
Van egy 1:700-as hajó, meg márom 1:144-es repülő, amik elvileg komplettek.
Van még három nagyobb ruszki csoda, made in CCCP, de azokon egyiken sincs méretarány írva, és ha lenne se tudnám elolvasni, mert ciril betűsek. Azok talán megütik a 100-ast. Egyik hátulján mintha lennének méretek, ha öregem ki tudja bogarászni, akkor megmérem a modell törzsét és az alapján megpróbálom bemérni a dolgot neked.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4525 üzenetére
egy mosogatószeres, melegvizes, fogkefés nagytakarítás
Biztos hogy ez jó ötlet volt? -
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4522 üzenetére
Hali!
Látom a kokárdákat már előkészítetted.
Hol lőtted ezeket a régi anyagokat? Ezek 56 előtt készültek ha jól emlékszem akkor vezette be a Marklin a pontérintkezőt középre. Közben nekem is sikerült, nem ilyen régi de igen érdekes vágányt szerválni, majd ha hazaérek lefotózom.
Majd jelentkezem. -
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #4518 üzenetére
kék...
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4506 üzenetére
Pont ilyen hídunk van nekünk is !!
-
Irmscher 353
aktív tag
válasz
YanezTTrain #4503 üzenetére
Ha jól számolom ez tulajdonképpen sok sok váltóval megbolondított, lényegében 3 dilikörös pálya.
Elgondolkodtató, és jobban meggondolva, tetszik a terv, lehet egy egyszerűsített változatán én magam is elgondolkodok, bár csak analógban... -
válasz
YanezTTrain #4500 üzenetére
Mennyibe fájt ez neked, ha nem vagyok indiszkrét?
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4493 üzenetére
Kösz, megpróbálkozom elsőre a közlekedési múzeummal, hátha tudnak valamit erről a szabványról. legalább egy nevet... mondhatni a pénz jelenleg nem gond. Persze hogy... dehogy is nem, de telik talán megvalósítani egy álmot, vagyis inkább visszahozni az életbe egy letűnt kor hangulatát... Ami nálam nagyobb baj, az a hely. Mert az itt nincs...
Boldog Karácsonyt!
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4484 üzenetére
Szia!
Pedig elkeserítesz, mert sajnos nem, nem mindenhol. Illetve már csak elég kevés helyen. Azok, amire most gondolsz, pl. ilyenek. Ez nyilván egy megerősített revíziója lehet az alap elképzelésnek, ami nyújtottabb, másik jelzőrendszert használt, talán a nyomtáv szabványa sem ugyan ez. Ezt ugyanis nem villamoson használták elsőnek, hanem normál nyomtávú vasúton. Egy helyi legenda szerint pont itt Pécsett. Erről nem sikerült túl sok infót szerezni hitelességét illetően, azon túlmenően, hogy 1912-ben épült fel a két vasút felsővezetékelése, amit 850V DC üzemben használtak.
Legyártatni jó ötlet... lenne... ha tudnám, hogy ez kinek a szabványa/szabványai alapján lehetséges.
-
ezsolti
tag
válasz
YanezTTrain #4485 üzenetére
Eldőlt a dolog. Az ár miatt egyértelművé vált a Peco. Sajnos egyik gyártónak sincs betontalpas kitérője 2,1mm sínkorona magassággal, így ezek fatalpasak lesznek. Mivel fugit is használok a roco és új piko mellett így alacsonyab sínprofil nem jöhet szóba.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4462 üzenetére
-
ezsolti
tag
válasz
YanezTTrain #4467 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
Jelentős az árkülönbség a két gyártó között (Roco, Peco) Minden termék jóval olcsóbb, ez minőségre vezthető vissza?
A padló alatti állítóművek ára között a legdurvább a különbség.
Amíg a rocoból a betontalpas flexi sínből 2 szálat veszek addig a pecoból 3 szál is kijön és csak 6mm-rel rövidebb szálja. Szó se róla a rocojé jobban tetszik. A beton kidolgozottsága, színe és a sín színe is szebb de ennyi kompromisszumra kész vagyok az árak láttán.
Ami az igazi gondom vele, hogy csak az 1,9mm sínk. magasságú flexi sínhez találtam betonaljas kitérőt a 2,1mm magasságúhoz nem látok. Attól tartok, hogy a fuggerth mozdonyoknak kevés az 1,9mm magasság. talán még a roco mozdonyoknak is.
Találtam pár fórumon hozzászólásokat a flexi sínek ívelésével kapcsolatban. Azt mondják, hogy az ív vége, ahol a másik felxit csatlakoztatnád (a másik ugyancsak ívben van) megtörik a csatlakozás. Ezért elő kell hajlítani a sín végeit. Van ilyen tapasztalata valakinek? -
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #4465 üzenetére
Nem nekem lesz, most megrendelésre szedek össze egy asztalhoz (kofferbe) síneket.
Magamnak van itthon egy bontatlan doboz Peco -
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4460 üzenetére
Hali!
Örültem hogy anno a kiállításon találkoztunk, csak sajnáltam hogy nem tudtunk eleget beszélgetni. Hamarosan feltöltöm hogy év végéig mivel bővül a gyűjtemény.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4452 üzenetére
"Ismert egy ún. nulladik törvény is:
A robot nem árthat az emberiségnek, és nem nézheti tétlenül, ha az emberiséget veszély fenyegeti."
[link] -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4450 üzenetére
És mint kiderült, van még egy nulladik törvény is...
Egyébként mire gondoltál ? -
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4446 üzenetére
Én is szívesen megismerném, remélem tiszteletét teszi esetleg itt is néha. Sajnos az oldalon nem látok elérhetőséget, pedig ha valaki, hát ő aztán megérdemelné, hogy szélesebb körben is ismertebb legyen!
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4434 üzenetére
Szép darab.
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #4434 üzenetére
Picit svájci feelinges szerintem...
Valami AExxx széria -
ezsolti
tag
válasz
YanezTTrain #4431 üzenetére
Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek. Most éppen szervizet keresek a XVI ker-ben vagy annak közelében. Mielőtt meghírdetem eladásra a mozdonyokat és kocsikat szeretném átnézetni, karbantartatni őket. Én még nem akarok hozzájuk nyúlni mert kb 30 évvel ezelőtt gyerekként láttam ahogy Édesapám javítja, karbantartja őket, az meg már régen volt. Előbb utóbb persze muszáj lesz belerázódjak.
Szombaton ástam elő őket a szekrényből, még kipróbálva sem voltak. Minden kb 25-30 éve pihent a dobozokban. Talán az N-esek mentek még 14 éves koromban aztán az az asztal is szét lett szedve.Ami most eszembe jut: TT
van 2db nohab máv 001-es. (forgózsámoly maszkok töröttek 3db pótlásra szorul)
van 1db nohab dán színekben (forgózsámoly maszk törött 1db pótlásra szorul + 1 db kuplung)
van 1db ludmilla (ütköző hiányzik róla 1 db)
van 1db E 94 krokodil (1db áramszedő hiányzik a másik deformálódott de menthető, az egyik burkolat hiányzik az "elejéről", 1db izzó pótlásra szorul)Van még ezen kívül villanymozdony 2 db, gőzös 1 db de fejből a típusra most nem emlékszem. 4 tengelyes teher és személykocsik, 2 tengelyes kocsik modern és gőzösökhöz való kivitelben. Sinek, váltók. Írok majd egy részletesebb listát a hétvége után, akkor katalogizálom a gyűjteményt.
N-esből is van 1db nohab (máv-os, emlékeim szerint) 1db gőzös, kocsik: személy, teher. Vannak motorvonatok is.
H0 nohabokhoz is kellene forgózsámoly maszk, googlizok folyamatosan de nem találok semmit.
A lista nem teljes, szerintem még engem is fog meglepetés érni ahogy bontogatom a dobozokat.
Karbantartás után teszek fel fényképeket.
Ezt a műhelyt ismeritek?: Csikos
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4416 üzenetére
A modulasztalból annyi van, mint a szemét.
Érdekes módon azokat pont nem szeretem. (Nem látom be, sokszor nem jól sikerülnek az illesztések, stb) -
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #4418 üzenetére
Üdv!
Vasárnap én is arra járok, szombaton vendéglátás van...
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4418 üzenetére
Korlátokat készíteni, viszem az összes rosszcsont gyerekemet.
-
Firkaas
újonc
válasz
YanezTTrain #4412 üzenetére
szevasz !
Ezt a fb-n találtam. A Vasutmodellezők csoportban kereste Gregory Littleringwood -az U.K. ból-
Milyen jelzőket és hogyan kell elhelyezni, valamint milyen elektronika kell a működtetésükhöz, ebben kérném a segítséget. Viessmann N-es termékeiből szeretném összeválogatni a megfelelőt, és német témájú lenne a pályarészlet.ez jött rá infónak:
http://www.sh1.org/eisenbahn/
jah és angolul van!
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4407 üzenetére
Szurkolunk szurkolunk.
Egy bajom van csak, hogy az ilyen gyorsan összedobott asztalban nincs benne a lélek... -
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4398 üzenetére
Ja a sok önjelölt modellvasút kereskedő. A múltkor valaki feltett az OLX-re egy 89-est 15e-ért és még le is írta hogy nem tudja működik e? Persze vannak azért korrekt kereskedők is.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4396 üzenetére
egy valóban új példányt
És a valóban újak sokszor műszakilag és kidolgozottságban is jobbak. Na jó nem mindig. -
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4394 üzenetére
Én is a licitálós oldalakon szerzem be a cuccokat, néha igen jó állapotúakat hoz egy arc Hamburgból de az nagyon esetleges. Itthon ritka a szép állapotú modell ami meg újszerű azt szinte bolti áron akarják adni.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4382 üzenetére
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4387 üzenetére
OK elolvastam.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4385 üzenetére
OK hogy a Marklin olyan. Nekem viszont van 40 éves Piko mozdonyom, 30 éves Arnold ill. Fleischmann motorvonatom és teljesen jók. Persze lehet hogy újabb 30 év után gond lesz velük.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4382 üzenetére
Este lesz időm teszek fel egy nagyobb felbontásút. A régi primex-el nem sokat szaroltak megnéztem egy régi katalógusban valóban volt ilyen puritán festéssel is. De olyan állapotban vettem hogy 10m-t nem ment a síneken.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4371 üzenetére
ez főképp pénztárca kérdése leszen.
Nálam most ezért all a project. -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4369 üzenetére
A lila ?
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4367 üzenetére
A Rheingold poggyászkocsival együtt van?
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4365 üzenetére
Majd egyszer talán meglesz. Vagy az Orient vagy a Rheingold sor, ami a másik kedvenc.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4363 üzenetére
Pontos árat nem tudok, de emlékezetem szerint Az 5 kocsis szett + mozdony nem áll meg 100 alatt. Inkább 150. Legalább is N méretben. Például. Bár én az Arnold szettet nézegettem.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4361 üzenetére
Egy ilyen szerelvényt én is szeretnék begyűjteni. Szép húzós ára van minden méretben.
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4358 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
válasz
YanezTTrain #4357 üzenetére
Szerintem jól látod a dolgokat. Ha digitális rendszerben kezded az építést, gyűjtést, akkor analóg mozdonyokkal nem tudsz közlekedni. Viszont ma már szinte minden mozdonyban benne van legalább a dekódernek a foglalata. A boltban vásárlásnál az eladó meg tudja mondani - remélhetőleg - hogy van e dekóder a mozdonyban, vagy csak digitálisan előkészített. Ez utóbbi azt jelenti, hogy csak a dekóder foglalata van beszerelve, a digitális kütyüt külön meg kell venni és beszerelni. Lásd pl. Piko Tau, ahol a foglalat be van építve és egy vakdugóval meg van oldva az analóg üzem.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4352 üzenetére
Nem passzol a Milkához a tank....
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4350 üzenetére
Ha jól emlékszem roco.
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4347 üzenetére
Nice!
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4345 üzenetére
Ezek milyen méretek?Lehet hogy ott volt valahol de nem láttam.Amúgy te milyen méretben utazol?
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4342 üzenetére
Még nem tudom mikor fogom megvenni,kicsit még várat magára,ha az idén más nem is de egy olcsóbb digi kezdőkészlet belefér remélem.Meg még helyet kell keresnem az asztalnak,mert miért is ne,nem lesz kicsi!Ilyen dolgokban sajnos ha már lúd legyen kövér mondáshoz igazodom
.
Kb. 3m hosszút akarok a szélessége is 1-1,5m lessz.
Legalábbis így tervezem. -
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4340 üzenetére
Már nézegettem az aprókat is baráti áron lehet kocsikat venni személy,teher alig használtakat,szép lassan lehet bővíteni a szerelvényt.
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4336 üzenetére
[Erre] gondoltam kezdésnek.
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4336 üzenetére
ja,és köszi
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4333 üzenetére
Neked mekkora a mérete a terepasztalnak?
-
Firkaas
újonc
válasz
YanezTTrain #4329 üzenetére
Jaj de frankó !
A terep is készen van már amin szaladgál a Termon ?
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4327 üzenetére
Az pedig szép lenne ha tényleg működne a két szergej,akár egymás után is a valóságban is szép látvány,egy jó hosszú szerelvénnyel!
Igazából az érdekelne mivel nyújt többet az a Z21-s vezérlő a mutlimaus-hoz(vagy mi a fene) képest?
Hátha akad itt majd valami szaki aki megmondja! -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4322 üzenetére
És már van is dátum..
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4316 üzenetére
Nah igen..
Ha a kiállításra nem is,de egy komolyabb szaküzletbe el fogok látogatni.Sajnos még konkrét leírást nem találtam a neten,így meg még elég zavaros a dolog.Ezt az oldalt én is nézegettem csak mint minden webáruház semmilyen információval nem szolgál a termékkel kapcsolatban.
Én meg ilyen téren szeretem a szájbarágós tájékoztatást,az utolsó részletek is érdekelnek. -
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4314 üzenetére
Megpróbálok elmenni a kiállításra már fűzöm az asszonyt.
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4312 üzenetére
Nem igazán ismerem a gyártókat sem,van nagy különbség köztük?
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4308 üzenetére
Különben úgy gondoltam először veszek egy kezdőkészletet aztán szép lassan bővitgetem ahogy engedi a büdzsé,csak még mindég nem tudom hogy analóg vagy digi legyen.Persze jól hangzanak a digiben rejlő lehetőségek,meg tetszenek is.Gondolom az több pénzt is igényel majd.
-
blackmacs
senior tag
válasz
YanezTTrain #4308 üzenetére
Köszönöm igyekszem infót gyűjteni!
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #4300 üzenetére
Nem azért a zák apróf*szért, de rávéshették volna a plakátra, hogy mikor lesz...
Yanez, te ott leszel? Mert akkor kimegyek dumálni -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4292 üzenetére
Az utcai lámpákat csináltad, vagy vetted ?
-
Eltomi
tag
válasz
YanezTTrain #4268 üzenetére
Közben megoldódott minden
"Tisztelt Vasútmodell és Vasút Barátok!
A technikai problémát megnyugtató módon sikerült kezelni, tehát az idei rendezvény előtt nincs akadály!"
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4268 üzenetére
Igen, épp ki akartam fejteni a "tisztességtelen technikai probléma" mibenlétét, de látom már megtetted.
-
br120
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4192 üzenetére
"A szerelvény tervezési sebessége 140 mph (230 km/h)"
-
br120
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4098 üzenetére
Aztán egy ideig volt a Marklin bolt mellett egy Trend Shop nevezetű próbálkozás, azok is elkezdtek vasútmodellekkel foglalkozni, de fasorban nem voltak a Marklin bolthoz. Csak drága modellekkel foglalkoztak, abból sem nagy választékkal és persze szakmailag teljesen kutyaütők voltak. Be is borult az egész nagyon hamar.
Azt a "próbálkozást" most MODELL KIT 1001 Kft-nek hívják és az Erkel utcába költöztek át a Váci utcából több mint 20 éve.
http://modellkit.hu/tools/ecommerce/index.php?homeinclude=content&content_id=11
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4256 üzenetére
A film elején az van kiírva, hogy "All doing at least approx 70MPH!", ami még merő tévedésből sem azt jelenti hogy "vonatok 70 mph fölötti sebességgel", hanem azt hogy legalább kb. 70MPH sebességgel! A kísérőszövegben írja, hogy van ami felette van és meg is említi, hogy van, ami 94MPH. Csak éppen még mindig 106 hiányzik a 200-ig,.. Nem véletlen mondtam, hogy gyorsnak gyorsak, de nem ennyire! Egyetlen vonat létezik az öreg kontinensen, ami 320km/h-val teker, az pont az említett TGV, de azt ne az angol vasutakhoz soroljuk át, mivel az Francia büszkeség...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4253 üzenetére
Ne ködösítsünk már!
"azt nem írtam, hogy a caliban megy 300-at, mert ott tényleg nem megy annyit" <> "200 MPH-val szaggató expresszvonatnak kidob egy 20MPH-s lassújelet. A Csalagút közepén...
"
A videó elején ki van írva, hogy 70MHP, de te 200-at írtál! Az az 200 még mindig 314km/h, ezek jó ha mennek 160-180-at, de NEM MPH-t, hanem km/h-t! Az expressz tehát kiesett, mint szupergyors megoldás. Gyorsan mennek, de nem ennyire!
A TGV-t hagyjuk ki innen, mert annak egyrészt speciális szerepe van, másrészt az RFF 300km/h-ban korlátozza a sebességét, kivéve egyetlen szakaszt, ahol elérheti a 320-at is az LGV északi szakaszán. Ott is 320 a vége. Nem megy 500-al, hiába tudna annyit...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4253 üzenetére
Egyik szebb mint a másik.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4251 üzenetére
Na jó de te 200MPH-t írtál, ami 314km/h! Ráadásul a csalagútba, ahol SOHA nem ment még 200-al sem a szerelvény.
2010 június 6.-án emelték fel a pályasebességet 140-ről, 160-ra. Az azért erős közelítésben kb. a fele annak, amit írtál. A felszíni vonalakon persze hogy van gyorsabb is, de ott nincs!
Íme a hír: [link]
-
YanezTTrain
tag
válasz
YanezTTrain #4250 üzenetére
Közben eldobta agyát a rendszer, de legalább amit írtam megmaradt.
Na. A 192 km\h az pedig pontosan 120 MPH-s sebesség.
De másik példa, repülőtérről hazafelé, autópálya, Greenline busszal. Van benne utastájékoztató, folyamatosan írja a busz pillanatnyi sebességét. 91MPH-t mutat a kijelző és a mellettünk lévő vágányon lazán otthagy minket egy elővárosi szerelvény, majdnem mint ha állnánk. Tehát ott is keményen 100 MPH azaz 160 Km fölött tolta a vonatnak.
Egyébként muszály, hogy nagyobb legyen a sebesség, mert az ország is jóval nagyobb. egész pontosan kerek 10000 négyzetkilométerrel kisebb Nagy Britannia területe, mint Nagy-Magyarországé volt Trianon előtt. Vagyis képzeljétek el, hogy monduk Poprádról át akartok vonatozni Fiumébe, hogy hajóra szálljatok. Azért az 140-160 Km-es sebességgel eléggé vicces volna. -
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4247 üzenetére
200 MPH-val szaggató expresszvonatnak kidob egy 20MPH-s lassújelet. A Csalagút közepén...
Nana, azért ne essünk át a ló túlsó oldalára!
Soha sem ment 200MPH-val egyik szerelvény sem ott, de még 200km/h-val sem. 2010-ben mértek egy sebességet és a 140km/h felemelték 160-ig. Ez pedig pont annyi, mint az itteni fővonali sebesség...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4247 üzenetére
másnap reggel nyilvánosan akasztanák a British Railways teljes igazgatótanácsát...
Ez a módszer itt is beválna... -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4243 üzenetére
hogy tele a pálya sebességkorlátozással
Azt gondolom nálunk ez a pocsék minőségű pályát jelenti... -
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4232 üzenetére
"Utána megmérném egyenként a tekercseket szakadás vizsgálóval."
Tekercseket nem mindig célravezető szakadásvizsgálóval mérni, mert pont a szakadás nem jellemző hibájuk, még akkor sem, ha 0.2-es huzalozásuk van. A legtöbb esetben éppen ellenkezőleg: csodás menetzárlat alakul ki a túlmelegedés következtében. Akárcsak előtte közel 0 ohm értéket lehet mérni, csak éppen az induktivitása is közel van ehhez... Tehát tekercsben célszerű feszültségesést mérni vagy ha lehet és bontható a kör, akkor áramot.
"Ha van forrasztási pont, rámelegíteni és egy csöpp cinnel felújítani a kötést."
Cin...
Forrasztóón...
A hiba leírása alapján nekem amúgy úgy tűnik, hogy egyik ilyen szerkezet sem vált a másik irányba. Nem tudom hogy van a bekötésük, de ha aszimmetrikus tápkör van, akkor ott bizony megnézném gyorsan nem-e szakadt pont az egész tápkör, ami az ellenkező irányt megvalósítaná.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4228 üzenetére
Keskeny nyomközre is van itt éppen "jó" példa. >> [link]
Kibírt csaknem 100 évet, de az emberi gyarlóságra nincsen megoldás. Itt nem ismerik azt a szót, hogy "gazdaságossá tenni", vagy "felújítani"... itt csak az megy, hogy "lebontani, szétszedni, rekultiválni, megszüntetni".
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4226 üzenetére
Az "szép" az egészben az, hogy ez nem mellék vonal... Vagyis nem az volt. Ez a Pécs-Kiskunhalas összekötő fővonal, az egykori 64-es. Persze előbb mellékvonali státuszba sülyésztettek, most pedig hivatalosan üzemszünet van. Mindörökre... Mert itt már nincsen mit rendbe hozni. Baromi sokba kerül egy ilyen szintből újraépíteni. Már magában a kavicságy drágább, mint az a nevetséges közűt felújítás, amit évente kiszurkolnak. Egy 48 fm nehézségű sín alá illik alátenni 3 t/m kavicsot. Tudomásom szerint a 64-esben voltak az ország legnagyobb ívei, oda még többet, mert ugye kell alátámasztás. Végig kellene víztelenítő árkokkal menni mellette az egykori leghosszabb egyenesben is, mert egyik oldalt völgy, a másikon homokfal, a kettőt összekombinálva pedig kijön ami ennek a végzete lett. A homok hamar helyet cserélt a völgybe távozó kaviccsal, ha jött egy nagyobb vihar.... A másik ami a felső szakasz sorsát is megpecsételte: HÉV-nek épült. Még volt igény a teherforgalomra, addig virágzott. Ahogy a cégek elmentek, már nem volt értelme. Főként a szénbányák halála volt lesújtó, mivel azokra hosszú szakasz támaszkodott az elővárosi vonalból.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4218 üzenetére
Az ott a felső képen nagyon dögös. El is fogadnám az asztalra. Motorvonat vagy vezérlő kocsi ?
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
YanezTTrain #4219 üzenetére
Ha esetleg érdekel: Orient Express jegyárak.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4214 üzenetére
A járművekről nincs képed ?
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4211 üzenetére
Akkor ez olyan lesz mint mondjuk a HÉV megálló Szentistvántelepen.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4208 üzenetére
Jó bográcsos pince pöri... hmm...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4208 üzenetére
Gondolom érkezik egy állomás épület meg néhány lakóház.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4204 üzenetére
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4202 üzenetére
Ez a páros azért nem kér nagy helyet. Ha nem fér be az állomásra, az nálam már méret alatti.
Igaz én mindig N-ben gondolkodom. -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4192 üzenetére
A régi motorvonatokat nem szereted? (ET 88 és hasonlók.)
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4190 üzenetére
Szép. Motorvonat mániás vagyok úgyis. De még csak kettő van.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4188 üzenetére
Ez a tied?
-
YanezTTrain
tag
válasz
YanezTTrain #4187 üzenetére
Az idei Temofesztre készül még pár finomság, lesz egy számítógépes applikáció, ami az asztalon közlekedő járművekről fog folyamatosan információkat filmrészleteket, stb nyomatni egy monitoron, egy másik gép pedig egy-két kamerát fog kezelni, így egy helyről az asztal több pontja is megfigyelhető lesz.
Tervben van még a terepasztal belső részén egy kb 10cm széles szegmens sor építése, ami 5-6cm-el magasabban lenne, mint a jelenlegi asztal szintje. Ez egy sima egyszerű körben futó vágány lenne egyenáramos táplálással ennek a kicsikének, hadd száguldozzon.Hornby Virgin Pendolino Gauge 00
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4183 üzenetére
Hali!
Német gyártás. Sikerült a 86-os ba visszarakni a digi panelt? Amúgy én is analógra állítom a digitális mozdonyaimat (én irányítok ergo játszom). Otthon ritkán épít az ember akkora pályát ahol megérné a full automata digi üzem (ezért az i...xen megköveznének). Kint dolgozol még mindig? Valamelyik idei kiállításon jelen leszel?
Üdv: Zsolt.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4181 üzenetére
A 36-os digitális, de akármelyik régi vas digitalizálható, a Trix motorvonat iszonyat szépen jár pedig nem mai darab. Hamarosan jön a többi társa is.
-
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4174 üzenetére
-
lehella
senior tag
válasz
YanezTTrain #4171 üzenetére
Köszi, küldtem pár emailt
A dekoros akinél elsőre voltam, ő azt mondta hogy szitanyomással oldható meg ez a kicsi méret, pont volt olyanra link a topicban.
-
lehella
senior tag
válasz
YanezTTrain #4169 üzenetére
Ez a probléma, hogy túl pici a matrica, igaz eddig csak két helyen próbáltam, de egyik helyen sem vállalták el.
A nyomtatandó részt összerakni nem lenne probléma, megvan a betűtípus meg a szöveg is hozzá. -
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4161 üzenetére
Vasúttal alszol. Wow!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- SSD kibeszélő
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- World of Tanks - MMO
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bittorrent topik
- Facebook és Messenger
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Google Pixel topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- Xiaomi Redmi 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Prémium vizhűtéses számítógép! I9 11900K / RTX 3090 / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- Update 07.16. Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Kompakt, megbízható és szuperolcsó Dell Latitude 3180!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest