Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4349 üzenetére

    milyen vágányrendszerben terveztél? Szerintem csak gyakorolni kell. valszeg elnéztél egy két vágánymezőt és az okozza a pontatlanságot. Általában egész jól össze szoktak állni a tervek, persze van amikor kicsit játszani kell a vágánymezőkkel.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4346 üzenetére

    Ezek 00 méretarányú modellek. 1:76 16,5 mm a nyomtávolság pontosan annyi mint a H0-ás vasutaké. Gyakorlatilag minden további nélkül összekapcsolhatóak akár sima H0-ás járművekkel is. Mondjuk a kapcsolószerkezetük teljesen más, mint a standard H0.

    Én jelenleg H0-ban működöm, azon belül is a MARKLIN AC rendszerben. Háromsínes váltóáramú rendszer. "M" azaz metal, vagyis teljesen fémből készült vágányrendszer, ez volt a MARKLIN cég első H0-ás vágányrendszere. 1935-ben kezdték gyártani és kisebb módosításokkal a 70-es, 80-as évekig gyártották azt hiszem.

    Az asztalon a MARKLIN járművek mellett akad pár 00-ás jármű is. Nem igazán lehet észrevenni a különbséget méretben, az ívekben a szűkebb helyeken esetleg, hogy picit közelebb van a valami a kocsik oldalához, mint a H0-ás modellek esetében.

    [link]
    Itt körül tudsz nézni a terepasztalomon. :D

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4344 üzenetére

    Csinos kis darab mind a három készlet...
    Annyit foglalkozunk itt ezzel a digi dologgal, hogy lassan kezd engem is birizgálni, kellene venni egy valami digi szettet, kicsit próbálkozni.
    [link]
    Ez egy olcsóbb variáció a digi témában. Ehhez valami PC-s vezérlőszoftvert adnak, egy laptopról lehet irányítani a vonatot gondolom.

    [link]
    Ez már egy ütősebb készlet - árban is - szintén PC vezérléssel. Ha már belevágnék, ez lenne amit megvennék. Persze előzetesen a családot fel kell készíteni, mert ha szó nélkül elvillanyvonatozok 300 fontot valószínűleg megnyuvasztanak. :D

    [link]
    Egy ilyen szettem már van. Csak én akcióban vettem 99L-ért. Ebbe csak bele kell cuppantani a dekódert és máris mehet a digi rendszerbe. Avval a duplaszerelvényes cuccal együtt már igen komoly motyó lenne. És egy laptopról dirigálni a vonatokat, az se kutya. :))

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4341 üzenetére

    Igen. A készletek egyetlen hibája, hogy gyakorlatilag fél szerelvényeket kap az ember. Az emeletes kocsik végére is illene egy vezérlő és hát a tehervonat is 7-8 kocsinál kezd komoly formát ölteni. Így viszont megfizethető árért adják és tényleg nagyon jó az a szett annyi pénzért. Teherkocsikat meg tényleg lehet egész jó árakon kapni ami kicsit húzósabb az az emeletes vezérlő, de ennyit be kell áldozni az élethűség oltárán. Ha megveszed a cuccot, várjuk a fényképeket és esetleges videót az első körökről a szerelvényekkel.
    Ha nem ágyazatos síneket adnak a készletben akkor valami asztalszerűségen építsd össze mindjárt az első próbánál, hogy szőnyegről padlóról a hajszálakat, szöszöket ne szedje be a hajtás. Akár egy a földre fektetett osb vagy farost lemez is megteszi.
    Közben az amerikai részen a pályán annyit változtattunk, hogy az ívek közepéről kikerültek az egyenes szakaszok így a pálya 10-10 centivel bejjebb került, biztos ami biztos, gondoljunk a látogatókra. 65 cm magasan lesz az az asztalrész, ami már támadási felület a fiatalabb korosztálynak is, mert felérik az asztalt. Próbálok arra a részre valami brutális plexi lapot újítani.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4339 üzenetére

    Nagyon jó kis készlet! Kapsz két szerelvényt, egy egész komoly pályát, és ráadásul digitális a cucc. És az ára sem életveszélyes, én a mediker oldalán láttam ezt a szettet 99500 magyar forintért.
    Ennyi cuccal már így alapból neki tudsz állni játszani. Néhány váltóval és egy külső pályakörrel, hogy két vonat mehessen egyidőben, már egy kisebb terepasztalt fel is építettél.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4335 üzenetére

    [link]

    Terepasztal tervező program oldala. Ingyenesen letölthető, használható, igen sok vágányrendszert ismer. Nem túl csicsás, de legalább könnyű a kezelése. És be lehet állítani magyarra a szövegelést.

    Terepasztal mérete:

    Az alapasztal, amin a két ovál pálya van, az 98x198 cm. A fejállomás 185x45 cm és van egy kb 80x45 centis sarok elem ahol a tó meg a vár van a kis hegytetőn. Ez az állandó berendezés, begyűrve a szoba sarkába.

    Ehhez jönnek még a kiállításon a többi, ideiglenesen hozzáépített bővítések.


    A kiállításon ezt a pályát szeretném üzemeltetni. A teljes cucc Marklin M vágányból épül meg. A kék rész szintben a zöld alatt lesz 10-15 cm-el.
    Az alap asztalmagasság 75 cm ez a zöld pálya magassága. Ehhez képest a piros pálya 8 centivel magasabban van, a kék meg alatta lesz elhelyezve. A kék asztalrész amerikai tájat fog utánozni, az amerikai szerelvénynek legyen hol közlekedni. A másik - belső - vágánykörön pedig csak a móka kedvéért egy német katonai szerelvény fog közlekedni.

    Így a teljes asztalméret 350x260 cm lesz. Persze középen lyukas az asztal, a személyzet ott tanyázok középen több napi hideg élelemmel és sörrel.. :K :K :K Itt helyezkedik el a 360 fokban körbeforgatható géppuskaállás is, mert ha valaki a kiállításon hozzányúl a cucchoz...

  • Firkaas

    újonc

    válasz blackmacs #4328 üzenetére

    nem szeretnék nagyon bele dumálni,de digi tmában Csíkos MesTTer tud sokat segíteni.
    Itt találod :http://www.csikos-muhely.hu/

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4328 üzenetére

    Ha mégsem müxik a dolog, amit nem hinnék, a motoros Szergej mögé még mindig tehetsz egy dummy-t. Ahol én laktam anno, Recskre jártak fel a köszállító vonatok. Üresen nem volt gond Szergej elvtárs felhúzta a szerelvényt a bányához, de visszafelé rendszerint ott volt a végén egy Bobó. Hogy tolt, vagy fékezett, vagy mit csinált, nem tudom, de rendszeresen így jártak a vonatok, amikor jártak.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4326 üzenetére

    A Z21-ről nem tudok neked mit mondani. A két szergejes dolog működhet szerintem. Én még csak Youtube-on láttam hasonlót, egy USA terepasztalon. Háron mozdony húzta a szerelvényt és hátul is volt egy tológép. Hogy az tényleg tolta e a szerelvényt vagy csak egy "Dummy" volt e az nem derült ki. De szerintem működött a mozdony, a mai digitális világban semmi nem lehetetlen.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4324 üzenetére

    2013-ban ha jól emléxem 2200 magyar forintért lehetett bejutni kopoltyúnként. VAn diákjegy ha jól tudom, meg kedvezmények. 1200 a sima parkbelépő, ha nincs semmi rendezvény a vasúttörténetiben. Arra még rádobtak egy 1000-est a kiállítás miatt. Ha a plusz dolgokat is ki akarod próbálni, Kerti vasút, hajtányozás, sínautó, fordítókorong, lóvasút, gőzmozdonyozás, stb. azért tételenként kimarnak a zsebedből pár száz forintot.
    [link], itt meg tudod nézni az árakat. Hát nem egy kétforintos matiné az hétszentség.

    [link]
    Webkamera a vasúttörténetiben. Na fogadjunk, hogy a rendezvényeken lekapcsolják.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4317 üzenetére

    Én azt javasolnám, a kiállítást semmiképpen ne hagyd ki. Mivel ott lesz a magyarországi vasútmodell kereskedések legtöbbje. Mondhatnám, aki számít valamit is a témában, az ott képviselteti magát.Tehát itt mindent egy helyen meg tudsz nézni, nem kell kereskedések tucatjaiba külön külön elmászkálnod, mindent egy helyen meg tudsz nézni venni. Sőt! Tavaly voltak kint olyanok akik kimondottan járműdigitalizálással és digitális rendszerek árusításával foglalkoznak, tehát ebben a témában is ott tudod a legtöbbet profitálni.
    És hát hétvégi programnak sem rossz, hatalmas élmény. A modellvasút kiállításon kívül minden mást is ki lehet próbálni a parkban ami üzemel. Persze a látogatóknak ez sajnos mind külön pénzbe kerül, nekünk kiállítóknak van annyi löffünk, hogy a karszalaggal bárhová ingyen. Mondjuk amennyit kérnek a belépőért ilyenkor beleférhetne egy kertivasút, vagy gőzmozdonyon utazás vagy akármi pluszban. De maga a kiállítás is jó pár órás elfoglaltság mire végigböngészi valaki, az árusokat végigtúrni meg szintén.

  • applause

    aktív tag

    válasz blackmacs #4318 üzenetére

    Olvasni való.
    http://www.booci.hu/index.php?p=index_hun.html
    http://www.vimav.hu/digital/roco/system.html

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4315 üzenetére

    No itt van amit mondtam volt. Marklinék félmilliós kezdőkészletei. :D Csak erős idegzetűeknek! Ahogy mondani szokás...

    [link]
    Egy svájci szett...

    [link]
    És egy német szett...

    De ez egy más világ. Három sínes rendszer, AC táplálás. Ha ezt a rendszert választod, akkor a DC járművek használatát vagy mellőzöd, vagy tényleg marad a digitális rendszer. Mert itt is van olyan, persze aranyárban. Viszont ezért az árért tényleg minőséget kapsz. Nekem van egy két 1950-ben és még a háború előtt készült Marklin mozdonyom, úgy járnak, mint a svájci óra.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4313 üzenetére

    Elég jelentős különbség tapasztalható a gyártók között. Elsősorban árban.
    [link]
    Ez egy Roco Taurus.

    [link]
    Ez pedig ugyan az a Tau Piko gyártásban.

    Az árkülönbség gondolom szembetűnő. Olcsóbb nincs, de drágább kivitelek akadnak. Ha a boltban elég türelmes az eladó, akkor kérd meg, hogy hagy hasonlítsd össze a két modellt. Rengeteg apró különbséget fogsz találni, ami itt a fényképeken nem látszik. Kidolgozás részletessége, tamponozás(feliratok) minősége, stb, stb. Egyébként mindkét gép alkalmas digi üzemre is, tehát ha egyelőre analógban kezdesz ezek a mozdonyok később minden további nélkül beilleszkednek a rendszerbe.

    Mindenképpen egy komolyabb boltban kezdd a vasútvásárlást, tehát ne a sarki játékboltban, vagy a piaci árusoknál, hogy legyen összehasonlítási alap.
    Egy dolog viszont fontos a digitális világban. Úgy tudom, de ez nem biztos, hogy a különböző digi rendszerek nem nagyon kompatibilisek egymással. Vagyis, ha pl. a Roco digit kezde használni, akkor minden mozdonyban, kocsiban, stb roco kompatibilis dekódernek kell lenni vagy mifene. De vannak itt a topicon ebben járatosabbak, talán adnak tanácsot a témában. Én mint öreg Marklin fan elkötelezett vagyok az analóg rendszerek mellett. Bár az egész digitális dolog a Marklin találmánya volt kezdve a delta rendszerrel, ha nem tévedek.
    Azt mondom, ha nem egetverően sürgős a terepasztal építés, akkor várd meg vele a Temofeszt utáni időszakot. Oda mindenképpen gyere el, ott hihetetlen mennyiségű információt, tapasztalatot szerzel és jónéhány árus is lesz, akár ott is elkezdheted a vasutazást.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4311 üzenetére

    Indulásnak nézz körül a [link] oldalon. Budapesten ez az egyik legjobban ellátott bolt. Nem a leg olcsóbb de ami itt nincs azt nem is nagyon érdemes keresni. Mondjuk a Marklin témában ez az állítás nem áll meg, mert ahhoz kutyaütők-saját tapasztalat. De DC-ben ott vannak a szeren elég rendesen.

    Analóg - digitális. Itt elsősorban az árfekvés dominál. Ha megnézed az árakat egy Roco analóg kezdőkészletet már utánad hajítanak 21600 forintért. A legolcsóbb digi készletük 55000 körül sétál. Ha ez az elsődleges szempont akkor mindenképpen analóg, mert egy digi készlet árába úgy még belefér egy két kocsi, némi sínanyag és egy két kitérő. 50-60 ezerből el tudsz indulni egy kis analóg berendezéssel.

    Ha vastagabb a buksza, akkor van digikészlet 55 ezertől több száz ezerig, sőt, ha körbenézel a Marklin kínálatban laza fél millióért is kínálnak vasútkészletet. Szóval ez teljesen Pénztárca függő.

    Ha megelégszel a Piko minőségével, ott egy normálisabb analóg készlet, Taurus villanymozdony és egy normálisabb szerelvény 40-50 körül sétál. Jóval komolyabb mint a 21 ezer forintos Roco. És a Piko Tauk jó gépek, ha eltekintünk a pocsék tetőáramszedőktől és attól, hogy R440-esnél kisebb ívekben nem igazán ajánlott futtatni.
    Tehát nézelődj, informálódj, Az analógot bár mikor tudod digitalizálni, tehát nyugodtan kezdj egy olcsóbb szereléssel. A kéttengelyes Piko gőzösök nem igazán jók modellvasúti üzemre. Bár azok a készletek is eléggé olcsóak, azokat nem ajánlanám.

    [link] Ez például egy egész használható készlet és az ára sem olyan, hogy nagyon földhöz vágná az embert. Analóg, de digitalizálható bár mikor.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz blackmacs #4307 üzenetére

    Első alapdolog amire oda kell figyelni, az utolsó gatyádat ne költsd a vasútra! Mert ez a hobbi is olyan, hogy az isten pénze sem elég. :D

    A digitális üzem sokkal élethűbb, mint az analóg, több mindent tudnak a mozdonyok szerelvények. Analógban is megvalósítható ez az, de a digitális tudásban agyonveri. Persze ennek van negatív oldala is, a digi rendszert is meg kell venni a vasút mellett. Áthidaló megoldás, hogy analógban kezded el a vasutazást és ha nem vagy megelégedve a rendszer tudásával, akkor át tudsz állni digitális üzemre. A pályát nyilván modellsínből építed, ebben az esetben nem lesz akadálya a digi üzemnek.
    Az új mozdonyokban már benne van a dekóder foglalat, régebbi mozdonyokat pedig tudsz digitalizálni, digitalizáltatni.
    Vegyél egy alapkészletet és kezdjél el ismerkedni a modellvasúttal. Fentebb szó volt a Temofesztről októberben. Ki ne hagyd, hatalmas élmény és hatalmas mennyiségű információra tehetsz szert. A terepasztalépítéshez pedig rengeteg ötletet tudsz szerezni. Egy jó fényképezőgép és minél nagyobb memóriakártya elengedhetetlen! Ezen a kiállításon lesz egy pár digi asztal, ott a téma szakértőitől minden kérdésedre választ kapsz. Analóggal meg egyszerűen elkezd játszani az ember és rájön a dolgokra szép lassan.

    [link]

    A fenti linken kicsit kotorászva le tudod tölteni Gerhard Torst Modellvasút c. könyvét PDF formátumban, magyar nyelven. Bár nem mai kiadás az analóg vasutazásról sok mindent meg tudsz belőle. A másik ilyen könyv Linzbauer Tamás Vasútmodellezés c. könyve, ezt Vaterán, antikvárosoknál keresd!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés