-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
...Gondoltam hogy gyári hengerrel nem, mert azt úgy tervezték meg hogy nagyon nehéz legyen felforralni, lehetne úgy is fogalmazni hogy egy gyári motort lehetetlen. em az én motorm, a tulajdonosa nagyon hajtja (életveszélyesen), tehát az ő gondja hogy szétégeti a blokkot vagy nem. De megmondom neki hogy érdemes lenne nagyobb vízpumpát venni. Amúgy az Aprilia Rs 50 mennyire jó gép, mert a minap nézegettem és még mindig nem tettem le a voksomat eggyiknél sem.
-
Fooler89
őstag
Bocs ha nem látható akkor megprobálok egy fényképezőt szerezni. A vezetékbe még külön be van rakva egy biztosíték.
Benzintartály alatt látható csap vagy micsoda
Ebből négy cső jön ki, Ezek nálad is megtalálhatóak és ha igen akkor hova mennek? Mi a szerepük?
-
bajnokpityu
félisten
őőő,olyan rég ültem nagymotoron,hogy holnap az lesz a furcsa.
amúgy,de furcsa,mikor végseb körül pörög szegény 9,5ezret,akkor néha keresem a könnyitő másodikat.amúgy baromira élvezem az éroxot.áldom a napot,hogy belevágtam a robizásba.gyorsabb vok vele,mint a 110lovas motorral kanyarban(lesz*romhacsúszik olajfolton,simán megfogom erőből),városban,ráadásul praktikus.mázsa súly,195centi,óra szerint 50es létére óra szerint 90fölött tud menni(tépi a spirálokat,és amúgyis 80ig van skálázva,ezért hogy konkrétan mennyi a vége,passzolom.)
az 1.9es fogyi azért injektoroson is csak akkor igaz,ha max 30al mégy.haveromnak SR50ese van pöpec állapotú.no,finoman hajtva 2.4,normálisan 2.7 és sem nem gyorsul úgy,sem végseb nincs annyi mint éroxon.ha csak annyira hajtanám,mint ő az SRt,akkor enyim is lemenne 3literre.fogyiért cserébe jóval bonyolultabbak,és persze nem olyan hirtelen pörögnek fel.
nem az a megoldás,hogy sáv közepén mégy,attól lesz biztonságos,ha tudod az autók menetteljesitményeit.és világitasz.
-
bajnokpityu
félisten
semmi gond.legalább jó volt kint?
megjavitottam.gyakorlatilag megértettem működését a váltónak,innen már simán ment.a kuplungpofa csúszott,kitakaritottam a harangot,beállitottam 7ezerre a fogást,igy gyönyörűt lehet rajtolni.5-20között továbbra sem oké(csúszik a kuplung),de állórajtból király.amúgy sztem ha puhitanék a kuplungrugókon ugyanúgy megoldás lenne. ha 3ezernél összezárna a kuplung,akkor mivel könnyűen a súlyok,sztem el tudna indulni ugyanugy.én meg valahogy nem szeretek rugdosni.oldalsztenderre szoktam leállitani a gépet,és csak azért feltenni középre, hogy berugjam,ehhez lusta vok.szal nekem ezért sem lesz 70es hengerem
-
-
-
bajnokpityu
félisten
pláne,h mint mondtam ez a maximum.ha én hajtanám a ticodat,akkor garantáltan nem 4litert enne.
nemtom mit nem értettél.a robikat ma BPn mocskosul lopják,pláne a szép és jó példányokat.erre mondtam,h a rolleredet hátadra kapod,és felviszed.én nem akarlak semmire rábeszélni,nem érdekel,h mit veszel,ha veszel.a jól feltett kérdésekre válaszolunk,ennyi.abban sem lennék biztos,h bejönne egyáltalán a robeszezés.emberek felének nem jön be. nem tud telefonálni közben,megázik ha esik az eső.és béna a kocsik közötti lavirozáshoz.enélkül meg nem ér semmit a robi.
-
bajnokpityu
félisten
kb 3 hete van meg.nem,de kelleni fog...
citromsárga kis és nagyrugó van benne,ismeretlen súlyokkal.van középkék szettem is hozzá.időm nincs,az a baj.robit minden nap használom,igy nehéz ügy variálni.ahogy összerakom,ez próbálgatás kérdése.szinekhez tartozó fordulatszámok hol vannak összeszedve?
-
stargazer
senior tag
neeeem nembaj hogy olasz, az sh is olaszban készül, ettől még simán megvenném (különben ahogy egyre többet nézegetem, már nemis tűnik annyira gáznak). meg a runnerem is olasz volt, és nagyon príma kis gép volt, szóval nem szólhatok egy rossz szót sem, de mégis: ha választanom kéne hogy olasz vagy japán, hát inkább japán.
spórolok egy zoomerrel? ez most vmi irónia?
azért 550 nem kis pénz!
-
stargazer
senior tag
ezek szerint nem vagy fiatalabb...
hát azért ez nagyon mérgessé tud tenni hogy egy harmadannyi lóerős robogó ugynannyiba kerül mint egy motor. ha belegondolok, nem az hogy bármelyiket drágállanám, de akkor is túlzásnak tartom hogy árban alig van különbség.
ácsi én nem azt mondtam hogy kevessebbért többet pakoljanak bele, te azt mondta nem hoz kevesebbet, én azt mondtam, kevesebbet hoz. persze nem értékarányosan.
-
stargazer
senior tag
a t-max nem jobb a burgmannél? merthogy? biztos sokkal fiatalbb vagy nálam, azért tetszenek annyira ezek a mérges kinézetű nexusok.
a burgmannak nincs alu váza, nincs 2hengeres blokkja, nincs ABS, gyengébb egy kb 10 Le-vel (persze kisebb is a blokk), de mondjuk egy jó 800-zal rövidebb is az ára. minőségben nem tudom van-e különbség.
-
stargazer
senior tag
miért akkor már inkább egy túramotor? na az már tényleg egy nagy böszme nehézkes dolog. sztem. az nem olyan hogy csak rápattansz és mész. nekem szaladgálós motor kell, ami ha kell hosszabb utakra is jó.
a burgman nagyon szép sztem is legalábbis a 400-as. csakhát a tmax sokkal jobb, mondjuk sokkal drágább is.
a nexus vonalai nekem túl agresszívak, nem kifinomult, nem elegáns, hanem túl sportos, túl éles. -
stargazer
senior tag
-
niti
aktív tag
Ez nem lenne veszélyes?
Én így sem értem, miért nem tanítják meg a B-s jogsival együtt a motorozást is, legalább egy picit. Mondjuk 4-5 órában akár.
Nekem most van folyamatban a B, már városban vezetgetek, és nem értem, miért kell a robogóhoz megszerezni a jogsit, amikor csak a kresz alatt esik róla szó.
Akkor vagy vezethessem már most is, sikeres kreszvizsga után, vagy tanítsák meg a kezelését. Mert ugye húzni a gázt azt mindenki tudja...
125 köbcentit vezetni, ahhoz szvsz már mindenképp kellene oktatás, de akkor meg nagyon megugranának a jogsiárak.
És bocsi, hogy egy kéthetes hozzászólásra reagálok. -
CL Smooth
tag
-
CL Smooth
tag
Nekem az a véleményem, hogy egy citroen, peugeot, opel, ford egyedül arra bazírozik, hogy a dizájnal csábítsa maga mellé a vásárlókat. Műszakilag egy fos mindegyik. Nem a régi autókkal van a baj, régen úgy általában jobb autókat készítettek, már ami a tartósságot illeti és ez igaz bármelyik márkára! Az a baj, hogy egy citroen pl egy c4 ugyan annyiba kerül mint pl egy wolksvagen golf V, amit pl nem lehet minőségben egy napon említeni egy citrommal. De ez igaz pl az astrára is. Fateromnak ez a munkája, hogy új autókat vesznek át, ellenőriznek le. Olyanokat mesélt már ,hogy az esztméletlen. A francia autók minősége egy rakás szar. És akkor még dícsértem őket. Wolksvagen, Audi, Mercedes, Bmw. Ezek autók.
-
CL Smooth
tag
Hát igen, elvileg volt már szó arról hogy 125 köbcentiig legyen vezethető motor b-s jogsival. Bár erre nem sok esélyt látok, de ki tudja. Amúgy abban igazad van hogy persze lehet némely 50-es el gyorsabban menni, de erőtartalék az nem marad benne, esetleg egy rázós helyzetben jól jön ha el tudsz sprintelni onnan. Viszon kezdő meg tényleg ne üljön 50-nél nagyobbra ez is biztos. Nekem amúgy az a véleményem a motorozásról, hogy aki motorozni akar, előbb bringázzon kicsit előtte. Akár erdőben hegyről lefelé terep viszonyok között, persze ehhez nem árt egy jóféle kerékpár. Én mondkuk kisgyerek korom óta rengeteget kerékpározok, versenyeztem 6 évig. Downhill-t és cross countryt is csináltam versenyszerűen. És a mai napig sok km-t letekerek. Leginkább erdőben szoktam túrázni és durva terepen lefelé jönni. És rengeteg haszát vettem már motorozás közben a bringás rutinnak. Ennek is köszönhetően akármilyen motorra ülök nagyon hamar otthon érzem magam rajta, robogókon meg pláne hamar. pl. az egyik legfontosabb szerintem aki motorra ül hogy megtanulja az utat olyan szinten figyelni, hogy minen repedést, puklit, viztócsát figyelni kell. Illetve az első fék használata nagyon körültekintő kell hogy legyen, nagyon könnyen megcsúszik egy elsőkerék egy enyhén poros látszólag jó úton. Vannak tipikusan olyan útviszonyok amik látszólag veszélytelenek de mégis csúszásveszélyesek. És ezt autóval ilyen szinten nem lehet megtanulni pl mert ott ennyire nem érzékeny a csúszásra egy gépjármű. Kerékpárral viszont gyönyörűen meg lehet tanulni.
Meg úgy egyáltalán szokja az ember a 2 kereket. Szerintem sok motoros még kerékpárral sem tudna pl. szlalomozni bólyák között nem hogy motorral. -
CL Smooth
tag
Jó persze én nem azt mondtam mindent tudó szakember vagyok, csak azt hogy hobbiból foglalkozom velük. Néha adok veszek ha valami ismerősöm szól hogy van vagy vannak jó vételek. Mindkét ismerősöm aki foglakozik mocikkal, robogót azt szinte csak olaszt hoznak, én is inkább ezekkel a mocikkal találkoztam. És kövezzetek meg de én csak úgy tudtam a japánok közül yamaha aerox ban van minarelli. Nyilván egyszerűbb a kymcoba is belacsapni egy jól bevállt mocit mint legyártatni valami újat. És ez még oké, de akkor is drága, és nem hiszem hogy minőségben egyenértékű egy gilerával vagy apriliával. Én azt próbáltam mondani hogy nem hiszem hogy jó üzlet egy kymcot annyiért megvenni mint egy nagyobb márkát, arról nem is beszélve mi lesz később. mennyit veszít az értékéből. Abban az esetben lehet értelemes alternatíva ha jelentősen olcsóbb és tényleg jó minőség.
-
-
Topiccsendőr
addikt
igaz.
arra kell rájönni, hogy melyik periféria milyen beálltása hozza a kívánt menetdinamikát, viszont a perifériák által befolyásolható tulajdonságok közt igen nagy az átfedés. Ezért inkább arra nehéz rájönni, melyik alkatrész beállítása hatott igazából az eddigi viselokedésre. -
qpakcovboy
őstag
Hali
Sokan oltanak azal, hogy ne vegyek papír nélküli rotyeszt, mert jövőre le kell őket majd rendszámoztatni és csak a baj lesz vele stb... Te tuds zerről a rendszám mizériáról valamit?
MErt a szerelőm mondta, hogy flejtsem el ezt a dolgot, főleg a peugeot-at mert nem lehet javítni stb.. ajánlotta, hogy va nneki is ugyan ez a típus, de nem tudja eladni, mert nincs enek papírjai és szar az imoja egy 20-ért nekem is adná. -
qpakcovboy
őstag
Csak az alkatrész beszerzés szempontjából szar? esetleg más baja is van? Mire kell figyelni amikor megnézem? Még nem volt robogóm, de szeretnék, eddig egy 88-as CBR600-al jártam, de munkára jobb a robogó, olcsóbban kijövök vele. Tehát mire is kell figyelni amikor megnézek egy ilyen robit?
-
Topiccsendőr
addikt
ééértem már!
Azt hiszem.
Mivel a dugattyú nem szív egyfolytában ugyebár mert forog körbe a főtengely ezért van egy szakasz ahol szív, majd a membránt ugye elmozdítja, ami a pumpában van. Amikor a dugattyú felfelé mozog a vákuum megszűnik, a benzinpuma membránja visszaáll a az eredeti helyzetbe. Azaz pumpál. Legalábbis így volna logikus.
Akkor viszont mindenhol szivattyúként szolgálna az, mire mindenki azt mondja, hogy benzincsap? Hmmm -
Topiccsendőr
addikt
Csak azért, mert a szokásos módszer, hogy a dugattyú vákuuma kinyitja ezt a benzincsapot, és nem neked kell kézzel ugyebár elzárnod, ha leállítod a motort. Ha leáll a motor, megszűnik a vakuum, megszakad az üzemanyagellátás is. Ez praktikus, viszont az Areának annyira nincs fent az üzemanyagtartálya, úgyhogy én is elgondolkdtam, hogy ejtőtartályosra hogyan sikerült kivitelezniük... Lehet, hogy tényleg pumpa lesz az? Bár nekem volt Areám, de ezt nem szúrtam ki benne.
-
mdk01
addikt
Ezt idáig értem de azt nem szeretném hogy veszek egy jó kiput meg egy gyengébb karbit ami visszafogja az egészet.
Konkrét típusokat,márkákat nem tudtok mondani amivel összhangba lenne a motor?
legjobban az tudna ilyene segíteni aki már tunningolt area-t vagy esetleg más robit.
köszi -
golyani
őstag
nme tom betétcserénél miért kéne légteleníteni???
én is vettem már ki őket.. és a fékhatás változatlan maradt.
egyébként ja az kb annyi h mindenműködik-e jó-e a karburálás, esetleg ránéznek az olajszivattyúra.
a procedúra nme sok de monta a srác h a yamah írja elő mi mennyi és nekik erre be kell írni h 1 óra kötelezően -
golyani
őstag
120-as papírral, kézzel finoman, hogyha van rajta vmi retek azt szedje le.
fémes betétek szal elrontani nagyon nem lehet. csak én először felcseréltem a két betétet és nem volt az igazi, mikor visszaraktam.. de mikor vissza cseréltem eredeti felállásba jó lett. talán picit jobb, mint volta tárcsám eddig picit olyan ''sávos'' minta bakelit. na ezek 2 izmos fékezés után eltűntek
.
[Szerkesztve] -
ToRR3nt3
senior tag
-
ngabor2
nagyúr
az a baj, hogy ezen nincs áramerősség-állítási lehetőség. a ''tized áramerősséggel 14 órán át'' szabályt én is ismerem, alkalmaznám is... ha tudnám. mindenesetre kb. 3 órán át töltöttem a jószágot, nem melegedett, csak pezsgett (nagy áramerősség/sűrűség miatt ment a vízbontás az elektródokon...). reggel betettem, a gép pöccre indult.
elől új gumi van, írtam valahol korábban. az nem ereszt. a hátsó viszont nem tartja a nyomást. ma vittem szervízbe, tetőtől talpig át lesz nézve, rendbe lesz téve. ezzel kellett volna kezdeni. pontosabban azzal, hogy normális gépet veszek... egy kicsivel (kb. 5k) többért, amin minden (!) rendben van. ezt a lehetőséget most tudtam meg.
-
ngabor2
nagyúr
a mitas eddig jó, már csak menet közben kellene kipróbálni... a franc essen az állandó elfoglaltságba, nincs időm száguldozni
a hátsó, vee rubber megint leengedett, de valszeg vagy a szelep, vagy a felni a hibás. vagy rosszul lett feltéve, és (még?) nem tökéletes az illeszkedés. bár akkor nem 2 nap alatt engedne le. mindegy, vasárnap megyek szervizeshez, és meglátjuk. szerinte selejt a vee rubber. -
ngabor2
nagyúr
igen, természetesen csak a betétre gondoltam, hisz csak az kophat benne (meg esetleg a bowden). a robogóhoz max. ''felhasználói'' szinten értek, úgy is csak kicsit. tehát amit én összehasonlítási alap híján nem látok meg, azt egy profi szerelő, akinek átment a keze között pár ilyen gép, egyből kiszúrja. meg én olyan vagyok, hogy jobb, ha komolyabb dolgokat szakértő is átnéz.
gyertya vételkor lett cserélve, a blokk nem sokkal előtte. de pl. teleszkópok, karburátor, egyéb cuccok... jó volna tudni, hogy tökéletes állapotban, vagy ''ezt miért nem cseréltetted már régen le?'' állapotban vannak-e, illetve melyik végponthoz van közelebb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Noblechairs HERO, 1 hetet használt irodai/gamer szék
- Baby design smart sportbabakocsi
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- ÁLTALÁNOS IGAZGATÓHELYETTES tábla
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- Bomba ár! Dell Latitude 3590 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- LG 48GQ900-B - 48" OLED - 4K 3840x2160 - 138Hz & 0.1ms - G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1
- LG 42C4 - 42" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- HP Omen - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB-C - KVM Switch
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest