Hirdetés
-
The First Descendant - A legújabb fejlesztői videó a végjátékra összpontosít
gp Hosszú várakozás után jövő hónap elején végre megkapjuk az akciójáték teljes változatát.
-
Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
ph A Copilot+ PC-kkel érkező szolgáltatást rengetegen kritizálták elsősorban biztonsági okokból.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Akkor is eros kivetel 5 kilobol ilyet talalni, hiszen neked is 6 kiloba kerult az, hogy menjen, es akkor ki tudja meg, mikor mennyit kell ralocsolni. A kerdes pedig a megbizhato auto vasarlasa volt, nem "valaminek" a vasarlasa. Kijossz nemetbe, kb. ingyen elhozhatsz olyan kocsikat, amiket otthon penzt kernek, es lehet, hogy meg jobb allapotban is van, de egy autot megbizhatova tenni akkor is ott kezdodik, hogy csereled a vezerlest, az olajakat, szuroket, folyadekokat, ami mar onmagaban lesz vagy 2 kilo, hacsak nem akarja az ember ezt is elcsalni, es mindenbol a legolcsobbat beletenni. Es akkor meg nem nyultal a fekhez, nem vettel ra gumikat, es igy tovabb. De ha csak 2 kiloval szamolsz rakoltesben, akkor is 300e-ert kell autot venned, hogy beferjen az 5 kilos keretbe.
Szoval persze, lehet 5, sot 3 kilobol is venni autot ami gurul, de nem garantalja semmi, hogy nem fog szethullani fel even belul, es nem kell rakoltened a gyatyad. Ezert is irtam, hogy nem sok ertelmet latom a kivetelekkel igazolni egy teoriat, foleg nem ugy, hogy kozben a tobbseg, aki itt autot keres, nem ert hozza. -
Tin
veterán
Pontosan, de ezert is irtam a listaban, hogy kevesbe problemas modellt kell keresni. Nekem az elso kocsira rament a kocsi aranak 2x-ese, es vegul csak az eredeti aron tudtam eladni, azt is nehezen. Masodikra olyat valasztottam, ami fiatalabb es megbizhatobb, sokkal kevesebbet is kellett rakolteni. A mostani elotti 2 kocsinkkal, amit 5-6 eve vettunk (egyik uj volt, a masik hasznalt) majdnem nyertunk, mivel olcsok voltak a kocsik, most meg dragak, amikor eladtuk az elmult fel evben.
En tartom ezt a dolgot, hogy vasarlas utan "nullas szerviz" a kritikus dolgokra (kiveve ha biztosan ismert az eloelete), es nem szabad az alkatreszen sporolni. Igy ugyan van egy +200e kiadas induloban, de ha az ember 5 evre tervez a kocsival, es evente megkapja a szervizt, akkor nem lehet nagy gond. Persze ehhez normalis tipus kell, es rendszeres karbantartas. Anelkul nem megy. -
tboldi
nagyúr
2016/17-ben nálunk is felmerült egy pillanatra, hogy 1,99 millióért elhozunk egy új, totál fapad Dacia Sanderót, de gyorsan el is hessegettük ezt a gondolatfelhőt.
Aztán lett belőle egy 2006-os Honda Jazz 1.4 LS 1,6M-ért, ami elég jól fel van szerelve kényelmi extrákkal (a kortársaihoz mérten persze), mint pl. digitális klíma, ami a Daciában sehogy sem lehetett volna.(#188905) BigBlackDog: Úgy látszik, Hondáék a motorháztető borításán is spóroltak az újabb generációnál. A GD-ben még a másik oldalára is jutott.
[ Szerkesztve ]
-
bernel
tag
Akár a használtautós oldalak is nyújthatnának ilyet. Feltesz az ember egy autót, az érdeklődők jöhetnek megnézni, átvizsgáltathatják, és utána a neten licitálhatnak rá. Az eladó meg beállítja, hogy mondjuk két hétig folyjon a licit, és aztán a legtöbbet ígérőé lesz.
Ez előnyös lenne az eladónak, mert magasabb árat kaphatna a kocsiért, és a vevőknek is, mert a jó kocsikat nem vinnék el gyorsan a profik potom áron, hanem ha neki tetszik, és át is vizsgáltatta, akkor rálicitálhatna a profik ajánlatára.
-
bernel
tag
Lejjebb volt szó arról, hogy a nepper lecsap a jó kocsira, aztán többszáz ezerrel drágábban árulja, mert neki így van nagy haszon.
Ha lenne ilyen licites oldal, akkor az feljebb srófolná ugyan az árakat, de nem annyira, mint amennyire a nepper csinálja. Neki nem lenne így már akkora bolt, mert a haszon nem lenne garantált, mások ráígérhetnének az árára, a laikusoknak meg jobb lenne, mert több idejük lenne dönteni, és a nepper áránál így alacsonyabbat érhetnének el.
[ Szerkesztve ]
-
inf3rno
nagyúr
A beltér akár még egyforma is lehet mindkettőnél. Mondjuk ha 120-as átlaggal mész 200k-t autópályán és 60-as átlaggal 100k-t városban, akkor időben ugyanott vagy, és a beltér kopása inkább attól függ, hogy időben mennyit használtad. Nekem nem ennyire triviális, hogy a km-től vagy a használati időtől függ e jobban az alkatrészek kopása. Van erre valami tanulmány, hogy az autópályás használat kevésbé megterhelő és inkább az idő számít ott is, mint a kilométer? Ha így van, akkor pl az olaj cserét, ékszíj, görgő cserét, stb. miért km-ben határozzák meg és miért nem menetidőben? Egyáltalán azt sem vágom, hogy miért nem mér menetidőt egy autó, miért csak km számot.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
Az a baj, hogy BP központúan gondolkodsz, mintha csak az létezne. Nálam a városi használat kb. az, hogy rámegyek a főútra, megyek 10 percet 110-el, beérek a városba, ott bóklászok egy órát 50-el, aztán megint 10 perc vissza. Ez nagyjából adja a 60-as átlagot.
Jó, szóval bizonyos dolgok jobban kopnak a fékezgetéstől, kigyorsítástól. Mi a helyzet a motorral és az elektronikával?
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
Szerintem átlag vidéki ingázó nagyjából így csinálja. Bemegy 10 perc, max 1 óra úttal a városba, melózik, utána járkál, vásárol, elmegy edzeni, kajálni, moziba, stb. Aztán hazamegy ugyanúgy. Erre egy 60-80-as átlag kijön még ha a városi részét 25 km/h-nak vesszük. Ha valaki városban lakik, akkor nyilván a 25 igaz lehet. Az átlag meg franc tudja mi, valszeg egyik sem. Itthon nem hiszem, hogy sokan tolják úgy személyautóval, mint a németeknél, hogy többszáz km autópályán egy huzamban akár napi szinten. Itt inkább a fuvarosok, ügynökök, területi képviselők, stb. lehetnek ilyenek, nem az ingázók.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
gzbotii
veterán
Épp ma rendeltem meg a hátulra féktárcsa+fékbetét kombót, mert a kevés fékezés és a téli idő + relatív sok állás miatt kicsit berohadt és nem olyan jó a fékhatás. Ha meg hozzá kell nyúlni, akkor dobjuk le.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Taci
addikt
Bocsánat, lehet nem volt egyértelmű a kérdésem, de nem konkrét esetre vonatkozik, csak eszembe jutott, hogy mi lenne egy ilyen esetben a teendő.
Leegyszerűsítve: ha veszek egy autót, de a kereskedésből/telepről/eladótól kigurulva 100 méter múlva csavarokra esik, akkor:
1) Így jártam, megnéztem, volt lehetőségem átvizsgálni, igent mondtam rá, megvettem, innentől az én felelősségem,
vagy
2) Azért erre is van valami féle biztosíték, hogy bár van lehetőségem megnézni, de nem tüzetesen (csavartól csavarig), ha valami eltitkolt hiba derülne ki, visszakaphatom a pénzem, vagy ennek a hibának a javítását az eladón legálisan behajthatom?
(Nyilván ezért kell mindent megfelelően lepapírozni.)
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Köszi a Clio 2 tippet is. Borzasztóan sok belőle a 3 ajtós példány ennyi pénzért (ez a bajom a Ford Fiestával is), de hát miért ne, keresőt rá lehet uszítani a típusra (mondjuk nagyjából minden nyolcadik példány olyan, hogy nincs fosbarnára mattulva a fényszóró, ami sokat elárul arról, egyesek mit gondolnak az autótartásról és a forgalomban részvételről). De továbbra is inkább a Fabia/Polo/Ibiza érződik fő csapásiránynak.
Elsősorban az 1.4-es 16v motorokkal nézem a hirdetéseket, amennyire bele tudtam ásni magam a motorkínálatba ez a legjobb arany középút a dinamika, tartósság és a fogyasztás egymáshoz mért arányaiban. De ezzel majd még megyek a VAG topikba.
---
Más: Kaptam tippet máshonnan Fiat Punto II-re is, hogy állítólag a keretből már egész jó példányok foghatók ki, állítólag nem rohadnak és a javítani valók is olcsón megúszhatók (talán csak a City Servo bedöglését mondták aránytalanul drágának, de lehet az már a Grande Punto-ra vonatkozik). Ja meg a legendák szerint a kuplungpedál nyöszörgés egy neuralgikus pontja, vagy nyöszörög, vagy nyöszörögni fog, tartja a szájhagyomány. Külsőre még egész pofás is, de belül valami elképesztően bénán öregedett és a 90%-ban kék kárpit van (gondolom ez volt az alapáras borzalom), ami ennyi idő után már igazán undorítóan tud kinézni.
---
(#189846) hobizoli: Én is ezért dobtam fel, hogy maradjunk a szívó benzin vonalon, ez a legkevésbé szar megoldás városi/városkörnyéki mászkálásra.
-
Doki16
addikt
Jah, hogy újat keres a kolléga, azt nem tudtam
Új kocsinál ami nem HSD már nem igazán lesz olyan ami nem turbó. Csak a Mazda CX30 ami eszembe jut az említett KIA/Hyundai után. 8 millióba sajnos manapság már nem igazán fér bele SUV vagy nagy kombi. Vicces árazások vannak, egy Mazda 6 kombi is már 10-től indul.
Elgondolkodnék a használton inkább egy 2-3 éves RAV4 hibrid nem kockázatos. És azért sokkal többet ad mint egy kona/tucson/niro/sportage.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
[CS]Blade2
addikt
Állandóan 1-2-3 km-eket menve gondolom senki nem tesztelte. Ebben az esetben nem kapcsolna le a benya motor, úgy meg lehet, hogy nem fogyaszt 2 literrel a Jazz alatt. Napi szinten 15-25km-t megyek, így azért van, hogy a 3.-4. indításnál már van valami meleg olaj és víz, de van, hogy reggel megyek 6 órakor, utána este 17 órakor, addigra meg az olaj is visszahűl. Olyan, hogy a motortömb teljesen át legyen melegedve, csak elvétve fordul elő, ez meg öli a technikát. A teljesen elektromos bírná ebből a szempontból. Összességében a hybrid-del is menni kell, hogy megérje költség szempontból. Olyan 12.000km/év körül már talán garantálni lehetne, hogy a hybrid költségben biztos, hogy visszahozza a felárat egy 5 éves használtnál.
-
-
-
[CS]Blade2
addikt
Azt olvastam így rákeresve, hogy az a legjobb, ha megbíznék egy kereskedőt, aki megveszi a lízingeltet, és utána én meg a kereskedőtől veszem meg. Ez így elvileg pár 10.000-el drágább lenne, ellenkező esetben necces az átíratás, mert lehet még hitel a kocsin, a törzskönyv lehet, hogy a banké, lehet, hogy az eladónál van, de azt hiába adná oda. Ha nem tudod átíratni, akkor még gond is lehet, hogy mit keres nálad a törzskönyv. Valami ilyesmi.
Szóval a lényeg, hogy nem kereskedő-magánszemély egy kifizetett hitelmentes autóra, vagy magánszemély-magánszemély, hanem bonyolultabb vétel lenne. Elvileg magánszemély lízingeli jelenleg.Jazz: A vezérlésre nem tudok ránézni 200-250e km-nél, mert nem tudni biztosan, hogy az mikor lesz, vagy nem-e volt már. Jürgen ment vele, esetleg adnak valami német szervizes papírt, de ki tudja, hogy nem-e pörgött vissza a behozatalkor az óra.
Ezekből nem találtam eddig olyat, aminek elhiszem az előéletét, így számolnom kell valamennyi kockázattal a vezérlés, motorkopás, egyebek esetén, hogy belenyúlok. (tudom, ezekkel kisebb az esély, egyrészt a jó híre miatt is nézegetem a Jazz-eket.)Árban viszont a 2013 és 2018 közti éveltérés, a km eltérés, a felszereltség eltérés miatt lehet, hogy simán megérne +700K-t a Swift.
Szervizek: (2018.07-es a gép)
2018.10.31. - 12158km
2019.02.01. - 20738km
2019.05.10. - 31888km
2019.08.30. - 44010km
2020.01.31. - 58320km
xxxxxxxx - 75200 (fékeket is beleértve, de nem tudjuk, hogy azzal mit.)Amit nem tudunk, hogy mit csináltak a fékekkel, és azt, hogy ezek közül mikor cseréltek olajat. A motorban, kuplungban, váltóban, futóműben 99%, hogy 75.000km van). Ha cseréltek valamit a fékeknél, akkor abban 250km, ha nem, akkor 75000.
Ha 6x cseréltek olajat is, akkor az istenkirály lenne, csak az utolsó közti 17.000 ami nem teljesen tetszik. Ha az enyém lett volna, akkor biztos, hogy hamarabb cseréltem volna, csak gondolom tudta, hogy idén év végén eladja.Jövő nyárig garis, ha jól számolom. Nem tudom, ilyenkor még kellene 1x márkaszervizbe vinni? Egyáltalán 18-ban már 3 év garival adták?
(egyébként aki a ideit nézegeti, abba a hybrid miatt 0W16-os olaj kell. Ezekbe a korábbiakba aszem 0W20.)
szerk.: Ha ezt elengedem, akkor a 2. legolcsóbb ilyen 3.500.000. Úgy már más mutatna a matek, mert úgy nem 700K lenne közte, hanem 1200K.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
Ő lízingeli. Én megvenném kp-ra is. Főleg, hogy már csak 2.790.
Ezt írja a netrisken:
Ilyen esetekben a legbiztonságosabb módszer, ha az eladó és/vagy a vevő egy autókereskedést kér fel a tulajdonosváltás lemenedzselésére. Ennek során a kereskedés technikailag megvásárolja az autót, de előtte előleget nyújt az eladónak, aki ebből végtörleszti a hitelt, a törzskönyvet megkapja a régi tulaj, tőle a kereskedés, végül pedig az új tulaj fizet a kereskedésnek, megkapja a kocsit is, a törzskönyvet is - minden jó, ha a vége jó. Persze a kereskedés mindezért felszámíthat pár tízezer forint díjat, de a vevői kockázat így a legalacsonyabb. Ha pedig az új vevő is hitelből kívánja megvenni a kocsit, akkor ez a folyamat nem is nagyon kerülhető ki, hiszen az új vevő bankja nem fog hitelezni addig, amíg a törzskönyv nem kerül hozzá. -
nagyúr
Nekem nem szűnt meg igazán a gyerekek miatt a (talán nem is annyira) sporotos (inkább dinamikus) haladás . Talán visszafogottabb lettem, de még mindig imádok gyorsan menni (ésszel gyorsan).
Ha feszélyezne, hogy ki ül mellettem/mögöttem, kiesnék a ritmusomból/stílusomból, és annál nem sok rosszabb van.B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF