- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Egy héten belül bemutatkozik a Nubia Z70 Ultra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz Luck Dragon #193351 üzenetére
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
nesa
veterán
válasz Luck Dragon #193351 üzenetére
Sok szétrohadt vw és testvérei után egy szép állapotú 2.0crd Trajet lett, tipp topp kívül belül ,majd lefotózom.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gzbotii #193290 üzenetére
Emelt kombi: XC70 mondjuk (jó öreg 2.4D), vagy Octavia Scout drágábban, esetleg Octavia 4x4 (annak is emelt a futóműve valamennyire, és olcsóbbak), utóbbiak esetén 1.9 PD vagy 2.0 CR természetesen.
PSA: 2.0 HDI rokona a 2.2 ez esetben (DW10 és DW12), jól bírják, de a kisebbik fenntartása pár százalékkal szerintem alacsonyabb, már ha volt az adott típusban (pl féltengelyt kevésbé eszi a nyomaték, 2 literes gyakoribb és emiatt 1-2 alkatrész picit olcsóbb lehet hozzá, ilyenekre gondolok, de nem annyira nagy a különbség). -
molnarpeter
nagyúr
Bocsi, nem a kérdésre válaszolok, de főleg hosszú években gondolkodva én dízelt vennék Szóval:
Focus mk3 1.6 TDCI már van ennyiért szép példány, és annyival olcsóbbak, hogy simán kijön pl egy szett porlasztó csak az árkülönbségből, és akkor a tankoláson spórolt összeg megint marad a perselyben.
Megane 3 1.5 dCi 86 lóval még eggyel olcsóbban fenntartható szekér, mondjuk nem a leggyakoribb a piacon, de megbízhatóbb a 90 és 110 lóerős motoroknál. Befecskendező rendszer Bosch (tartós, mindenhol javítják nem vész pénzért), nincs kettőstömegű, talán ebben még DPF sem ha jól rémlik, mivel Euro 4.
Octavia 2 1.9 TDI 2010-ig volt épp, egyszerű motor, még nem common rail, minden bokorban van bontott alkatrész, strapabíró futómű, stb. Kifutó történet volt, szóval ezt is nehezebb ilyen fiatalon találni, de nem lehetetlen; hajtókarcsapágyak megelőző cseréje egyszeri költségként felmerül.
Írtad a tömegközlekedést, így a smog riadó sem érint különösebben szerintem. Ha meg csak a benzin, akkor gázszettel indítanám a karriert, 10 év alatt bőven bejön szerintem. -
Gyb001
senior tag
Sziasztok.
Eléggé megjártan egy használt autóval. Egy év alatt 2M forintot kellet ráköltenem, ezért "új" kisautót akarok venni.
5M a max ami belefér, ezért teszt autókat nézek (párezer km, szalonból)
Eddig ezeket néztemswift hybrid glx 85 le 4,4M
Mindenki dícséri, de érezhetően rosszabb anyaghaszunálat és kényelem mint a corsa.corsa 3 henger 75 le 4,5M
Jobb anyaghasunálat(kb mint a mostani scenic 3 autóm) , de szűkebb mint a swift és már ez is francia.Mitsubishi space star 3 henger
Nem láttam élőben.Mik jöhetnek még szóba hasonló árban?
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station
-
vzsryl
nagyúr
válasz Gyb001 #193363 üzenetére
Esetleg az új i20, ha belefér. Az a legnagyobb belül és még a Corsa-nál is frissebb egy picit. Egyébként fogyasztásban a Swift nagyon veri az egész mezőnyt, max. egy valódi hibrid Yaris/Jazz tud jobbat produkálni, de azok másfélszer drágábbak.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
gzbotii
nagyúr
válasz molnarpeter #193361 üzenetére
Köszi, már akartalak pingelni updateért, mert felcsigáztál
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gzbotii #193365 üzenetére
XC70 AWD jó, az az 5 hengeres 2.4-es motor nagyon finom. Haveromnak S60-ban volt és valós 638k km-el adta el. A motor gyári bontatlan volt, még a turbó is!
Egyedül az AWD szöghajtóműve tud ledarálódni de azt könnyű ellenőrizni vételkor, fel kell emelni csápossal a kocsit és ha egy kereket forgatva forog az összes többi is akkor (még) nincs vele gond.Octavia 4x4 sem rossz, bár abban kicsit butábbra van programozva a 4wd hajtás (nálunk a cégnél futott pár db) cserébe nem olyan kényes mint a Volvo hajtása.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gzbotii
nagyúr
A Skoda alatt ugyan az a rendszer van mint Passat B5 Alltrack, nem?
Igazából a 4x4 arra kell, ha lehull a hegyekben egy óra alatt 30-40cm hó, és haza kell jutni. Szülővárosomat három irányból is csak nagyobb hegyeken keresztül lehet megközelíteni, ahol láttam már érdekes dolgokat (hegy egyik oldalán zöld fű, a másikon enyhe havazás, fent meg akkora és olyan intenzitású havazás, hogy alig tudtam átvergődni, rengeteg autó elakadt, sáncba csúszott). Összkerékhajtás nem old meg mindent, de jobbak az esélyek.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
_NCT
addikt
válasz molnarpeter #193362 üzenetére
Köszi, lehet meggondolom a dízelt, de elsősorban főleg városban rohangálósnak vennénk valamit, amit az asszony is tud hajtani. Oda meg inkább benzinest preferálnám,de majd kiderül. Focus kombi is szimpatikus lehet, bár ismerősnek van, ott is repkedtek az euro-k a javításra, főleg a turbonál. Próbálnám megúszni a turbót (benzin/diesel), de minél fiatalabb autót akarok, annál nehezebb lesz. Megane-ból volt 1.6 szívó, kis bódét egész jól mozgatta, de nem idegbeteg, ellenben szomjas. Autópályán meg egyenesen hangos volt hosszútávon.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gzbotii #193368 üzenetére
Fizikailag igen, ami jó rendszer (haldexes központi difi van benne mint a Volvoban vagy a Subarukban is). A dolog lényege a programozásban rejlik. Ha nem küld időben kellő nyomatékot hátra akkor az max bohóckodásra jó de nem haladásra (lásd Honda CRV 4wd).
A Subaru is azért ügyes mert állandóan hajt hátul is (cserébe sokat fogyaszt, ezért nem hajt hátul a cr-v), nincs késlekedés. A Volvo is gyorsan reagál ott sincs gond, mert max 1/8-ad kerékfordulat elég neki, hogy tudja, hogy most akkor hátra is kell nyomaték.Egyes vélekedések szerint arra jó a 4x4, hogy sokkal néptelenebb helyen akadj el. De valóban, ahol elvérzik egy sima rwd/fwd autó jó télivel ott az awd még egy gyengébb gumival is elmegy. Persze nem mindenható nyilván, megvannak a korlátai annak is.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #193371 üzenetére
Úgy tudom fizikailag azonos de Mágus lehet rám tud cáfolni. A Passat-é kicsit okosabbra van programozva, az már nézi a pl a kormányszöget és már a kanyarodás kezdetén változtat a nyomatékosztáson, így előre dolgozik a Skoda meg csak utólag.
Jó hát a Volvo awd-je ami neked volt az egy másik szint, mert ott külön hajtása van a két tengelynek mint pl a Lexus RX-nél. Ott nincs késlekedés/találgatás csak menés.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
lali81
tag
sziasztok, 50% város, 50% vidéki utakra év 15e km-re keresek középkategóriás benzinest. Korábban BMW dízeleket (E90, E60) hajtottam, de most kicsit anyagilag kifáradtam.. Egy ilyen szívó benzines 6-os Mazdánál mi lehet a buktató a sokszor hallott rozsdán kívül? köszi
-
kitka6
csendes tag
válasz ngaba #193346 üzenetére
az egyterűek nagyon praktikusak, de kicsit nagypapisak, és igazából nem is kell nekem nagy hely. Se kutyám, se macskám, se gyerekem
29 évesen ott vagyok, hogy szeretnék egy szép kocsit. A lancer nagyon karakteres kis kocsi, egy spoilerrel meg egy nagyobb felnivel, álom
Most egykébként egy G-s astrát hajtok, ha menni kell valahova. Egész jó ez az 1.4-es motor, de a beltere puritánabb, mint a 6 évvel idősebb scenicemé volt. A dombokkal viszont meggyűlik a baja szegényemnek, de nem járunk annyit a Mecsekbe, úgyhogy megbocsátom neki
A céges flottában van focus, belülről nekem nagyon űrhajós, annyi gomb van rajta, hogy általában azt se tudom hova nyúljak hirtelen, de szerintem megszokható (a V40-nek nekem rondább a beltere pl) -
ngaba
aktív tag
válasz kitka6 #193375 üzenetére
A Lancer nekem is nagy vágyam (volt), elolvastam róla mindent anno, amit találtam (de nem próbáltam). Nekem ez jött le: Megbízható puritán "olcsóautó", jó értéktartás, feszes futómű, nulla hangszigetelés, drága alkatrészek. Az 1.5-1.6-os motor viszonylag takarékos, az 1.8-as szomjas.
Itt is előjött nemrég a téma, molnarpeter fórumtárs kicsit lelombozó dolgokat is írt (az infó / tapasztalat forrását tőle kell megkérdezni): [link]
Nekem végül nagypapis egyterűm lett a család miatt. :)
A Focus3 belterével az a bajom, hogy olyan kínai / bazári benyomást kelt nekem. Igaz, élőben nem annyira, mint képeken.
-
tboldi
nagyúr
válasz ngaba #193378 üzenetére
A 159-es az egyik legszebb Alfa szerintem, nekem jobban tetszik, mint a mostani Giulia.
De az abszolút kedvenc a 60-as évekbeli Giulia, egészen pontosan az Alfaholics-féle GTA-R 290.
-
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #193379 üzenetére
Nem rossz. :)
Vissza a 159-hez: Ha lenne fölös 3 millióm 1.8 tbi-re, nem tudom, hogy mernék-e venni (bár ha őszinte vagyok magamhoz, nem az én stílusom): Biztos, hogy nem német nyugdíjasé volt ugyanis... Bár ki tudja, aki szereti az autót, az valamennyire vigyáz is rá (mielőtt széthajtja ).
-
ngaba
aktív tag
válasz kitka6 #193383 üzenetére
Jó, annyira azért nem öreg a 159. :)
Egyébként ha nincs igényed a mai modern kütyükre, akkor egy régebbi, de patika(közeli) állapotú autó nagy kincs. Úgy 2010 körül (sokan még korábbi dátumot mondanak) érezhetően leromlottak az autók megbízhatóság és/vagy vezetési élmény szempontából...
-
kitka6
csendes tag
válasz ngaba #193385 üzenetére
Jaj persze, nem is azért mondtam, nem akartam leszólni a 159-et!
Igazából 2012 utáni kocsit szeretnék, de még lehet ebből is lejjebb fogok adni. Nem ragaszkodom semmi extrához, az ülésfűtés talán az egyetlen, amit szívesen látnék az új járgányban, ezen felül a zenére fogok nagyobb hangsúlyt fektetni, de azt úgyis majd utólagAlfában eddig nem gondolkoztam, mert felénk -bár senkinek nincs nagy tapasztalata a kocsik terén- nagyon tartózkodnak az olasztól. De akkor ezek szerint ez is ilyen urban legend?
@diegho, a mito formára még tetszene is, de a kérdés itt is ugye, hogy az olasztól akkor nem kell (már) félni?
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz diegho #193386 üzenetére
Tipikus női autó Ami még nekem is tetszik. A Pro Ceed egyébként kellemes az európai szemnek, s nem is elszállt az árazásuk a használtpiacon.
Ha már Mito: Punto Evo, akár keveset futott, 1.4 multiair turbóssal? Tudom, a modulcsere "esedékes lehet" 150k körül futott példányoknál, de, ha 70-80ezer km-es darabot fog ki az ember, s tartja a sűrű olajcsere-periódusokat (nem gyártói előírás szerint), akkor jó ideig gondmentes lehet. Bár a Punto Evo is elég feminin a Grande után, megjelenésre.
[ Szerkesztve ]
-
bandus
veterán
válasz kitka6 #193384 üzenetére
én szeretem az enyémet, de nekem a legelső szériás van, ugyanígy 1.6 crdi motorral. ami szerintem fontos, hogy van néhány jó és korrekt szerviz bp-n, akik értenek hozzá. volt 1-2 kellemetlenség vele, de alapvetően elégedett vagyok a kocsival. ez a 2nd gen pedig még baromi jól is néz ki.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
ngaba
aktív tag
válasz kitka6 #193387 üzenetére
Minden urban legendnek van valami valóságmagva, de így általánosságban annyit lehet csak mondani, hogy minden márkának vannak jól és rosszul sikerült modelljei, a konkrét típusnak kell utánanézni (konkrét motorral, váltóval). A rosszabb hírű márkáknak (francia, olasz, ford) jobban leesik az áruk használtan, ezekből egy jól sikerült típust ki lehet fogni jó áron. (De ahogy egyre jobban utána lehet nézni mindennek a neten, egyre kevésbé lesz ez igaz szerintem.)
Ezen a fórumon az a kimondatlan szokás, hogy csak olyan autót ajánlunk, amiről az a közvélekedés, hogy összességében megbízható (az objektív negatívumok, gyakoribb hibalehetőségek felsorolásával). Például a Bravo t-jet motorja szinte a legmegbízhatóbb turbós benzines a kategóriájában stb. Ha mégsem az, valaki úgyis válaszol, hogy "de hát blokkrepedésre hajlamos" stb. És próbálunk a kérdezőnek "autót venni", nem magunknak (én is csomószor ajánlok olyan autót, amit jónak gondolok, de magamnak soha nem vennék). Persze szubjektív dolgok is előkerülnek, de még boldi is offba rakta, hogy neki tetszik az Alfa 159, mert ebben a topicban nem ez a lényeg.
-
diegho
nagyúr
válasz kitka6 #193387 üzenetére
Az olasz autókkal az utóbbi évtizedekből nincsenek nagy problémák. A Bravo pl az ismert típushibákon túl egy megbízható autó. A Mito-t nem ismerem, magamnak nem vennék Alfa-t, most is vehettem volna 159-et a legtetejéről, de mégsem, viszont ettől még a tetejéről választott Alfa nagyon jó autó lehet.
-
nesa
veterán
válasz gzbotii #193366 üzenetére
Minden van hozzá, viszont friss műszakival vettem 4db új (nem felújított) bosch porlasztó, felújított magasnyomású, kettestömegű gyárilag nincs, DPF ezekbe soha nem is létezett, túl nagy kockázatot nem látok benne, tavaly volt rajta váltófelújítás (szinkrongyűrű csere).
Nem tervezek vele hosszútávra csak amíg találok valami olyat ami a szívemhez igazán közel áll. -
Paxker315
addikt
válasz kitka6 #193396 üzenetére
Érdemes lenne ide beugrani, és a tulajokat is faggatni egyébként, ha mégis Alfában gondolkoznál. Biztos tudnak környéken akár tesztvezetésre lehetőséget biztosítani, akár jó szakikat ajánlani.
-
chester99
aktív tag
Üdv
Milyen munkásbajárós autót érdemes venni napi 120 km-re, kis fogyasztással, max 500e ig?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz chester99 #193398 üzenetére
VW Lupo/Seat Arosa 1.7 SDI motorral, vagy kicsit nagyobb méretben VW Polo/Škoda Fabia/Seat Ibiza 1.9 SDI. Adagolós szívó dízelek, nincs minek elromlani (se turbó, se kettőstömegű... és ha már itt tartunk, se gyújtógyertya meg trafó csere), fogyasztást spritmonitor.de oldalon meg tudod nézni, nagyságrendileg 4-5 literre kell gondolni. Rozsda a lényeg, hogy ne legyen rajta, illetve az utóbbi trió esetén váltó hiba lehet a korai évjáratoknál (mondjuk amiben van már 200 ezer km, az már vagy volt javítva, vagy nem érintett ). Jó sok amúgy az a 120 km, ha többen vagytok, jól eloszlana a költség, de egyedül elég húzós napi több ezer forintot elautózni
-
félisten
válasz molnarpeter #193399 üzenetére
A napi 2x60 akkor sok igazan ha azt nem palyan teszed meg 90%-ban hanem sima fouton telepuleseken keresztuk, az siman 2 ora vagy tobb.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest