- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi Redmi Note 8T - mélyvíz
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Poco X6 Pro - ötös alá
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacko32
tag
Moat ugrott be a gondolat, főnököm kotlája:
Kia Carens 1.6 GDi
7 személy, szívó benya, semmi cécó. Sok rosszat nem olvastam erről a motorról.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Lacko32 #193751 üzenetére
I40-ben kipróbáltam azt a motort, de ahhoz rendkívül méltatlan volt (a Carens pár kg-mal nehezebb is).
Városban, óvatosan cirkálni teljesen elegendő, de országúti előzésekhez kevés, mert akár 2-3-at is vissza kell váltogatni, bömböltetni kell, és ez ebben a kategóriában egyszerűen siralmas. Autópálya tempónál pedig szintén túl magas a fordulat és hangos, hiába 6 sebességes.
A-ból B-be elvisz, de azt a csendet és határozottságot nem tudja nyújtani, mint egy olyan kategória-társa, amibe rendes motort raktak.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz slett27 #193750 üzenetére
VW topikban dj79 fórumtárs rakatott rendbe majdnem ugyanilyet (Golfban), utána váltott Prius-ra, ahogy az előbb is ajánlotta koksz tisztítás és vezérműlánc nyomja meg a költségeket. 1.2 TSI esetén amúgy nincs okoskerék, ami miatt drága az 1.4 vezérlés cseréje, de olajfogyasztásra a kisebb teljesítmény miatt talán hajlamosabb kicsit - szóval érdemes megbízható forrásból származó példányt keresni. Az Octavia 3 már szíjas vezérlést használ, de az a generáció 3-3.5 millió legalább, a különbségből pár vezérlés kijön
[ Szerkesztve ]
-
Lacko32
tag
válasz vzsryl #193752 üzenetére
Évi kb 2-3 alkalommal járunk Pesten, szóval autobahn ritka alkalmak egyike lenne.
Helyi cirkálásra kellene, oda az 1.6 bőségesen elegendő, főleg hogy az asszonynak szánnám, tolatókamera legyen, többi már csak hab a tortán.Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Lacko32
tag
válasz ngaba #193753 üzenetére
Ültem benne, vezetni még nem vezettem.
Ezt mihamarabb pótlom, be vagyok sózva egy másik autóraIsten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
dj79
senior tag
válasz slett27 #193750 üzenetére
Egy koxmentesítő túra nem árt neki ennél a futásnál, injektorok rendberakásával együtt. Ez 100-150e költség, kivéve ha novothtibi csinálja, mert akkor több.
Ha a linkelt példányban longlife olajcsere-periódust tartottak, akkor bizony elképzelhető, hogy keverékkel megy már.
Amennyiben a vezérléscseréről nincs számla (ami gyár feszítőt tartalmaz), akkor úgy kell tekinteni, hogy nem történt meg. Az utángyártott feszítők sajnos sok embernek nem váltak be, a gyári pedig elég drága tud lenni beszerzési forrástól függően.
Ennél a futásnál még az is lehet, hogy éppen kuplungozás előtt van pár tízezerrel a gép, és emlékeim szerint ebben már van kettőstömegű lendkerék.Amúgy a prius nem büdös, a belső szagot meg lehet szüntetni a megfelelő eljárásokkal.
-
Qru
MODERÁTOR
-
csoki46
senior tag
Prius témához kapcsolódva, P2-nél megéri a FL a felárat? Hasonló állapotú preFL és FL típusok között simán van 300-400 HUF különbség.
Olvastam, hogy beltéri anyagok mások, tolató kamera könnyebben beépíthető...1,7-2M között tervezek P2-t venni, ennyiért válasszak öregebb, kevesebbet futottat vagy fiatalat több kilóméterrel
-
joshua7
veterán
válasz slett27 #193750 üzenetére
Megnézném azt az ,autószerelőt', milyen konkrétumot tudna róla. TC-n is a 10+ éves beragadt szöveget nyomják a mai napig, a TSI egy sz@r! Ennyire képesek...
A 122 lovas verziót simán bevállalnám (meg kell nézetni, mit csináltak rajta, de ez mindenhol így megy). Sosem vennék helyette egy 1.6 szívót.Nekem egy láncos CAXA 1.4 TSI van, 130e-nél cseréltettem vezérlést (már csörgött, de baja konkrétan nem volt). Relatíve jól megy, fogyasztása is rendben.
[ Szerkesztve ]
Semper Fi
-
mufi
senior tag
Hát, akkor ha rábólintanak az Octavia konfigra amit csináltam, akkor minden gondolkodás nélkül azt választom, prémium üléscsomaggal kértem, az azért gondolom odaver mindennek, szellőztethető is, nyáron hát az valami nem földi élvezet lenne, ha mondjuk állíthatnám hogy egy normális hőmérsékletet tartsanak az ülések... meg őszinten, igen, Passat, nagy név, de valahogy nekem unalmasnak tűnik...
Creed Aventus 500 ml splashre keresek jelentkezőket.
-
Qru
MODERÁTOR
Azzal az üléssel jó lesz, az alap ülés az határsz@r. Majd jöhet a beszámoló ide vagy a Skoda topikba ha már belegyűrtél 1-2 ezrest.
#nincsbennetarcsi
-
mufi
senior tag
Hát előbb csak bólintsanak rá a nagyok... Azt viszont elmondhatom, hogy az előző faceliftes illetve a mostani Octavia ég és föld...anno amikor a facelifteset kaptam, míg vártam a szalonban volt rá lehetőségem, hogy az akkor Superb-be beleüljek. amikor kinyitottam az ajtóját, olyan érzésem volt, mintha egy páncélszekrény ajtóját nyitottam volna ki: tömör, masszív...amikor odamentem az Octaviához, kinyiotottam az ajtóját majd kissé nagyobb lendülettel becsaptam azt...olyan feelingje volt a Superb után mintha egy "klozett" ajtót vágtam volna be, könnyű volt, üres volt a hang amit kiadott...a mostani Octaviánál ugyan ezt megcsináltam, teljesen olyan érzést és hangot produkált mint anno a Superb...mondjuk, két éve a feceliftes Octavia kombi alapára másfél misivel kevesebb volt...tudom tudom, infláció meg minden...de az szent hogy a Skoda már régóta nem népautó....
Creed Aventus 500 ml splashre keresek jelentkezőket.
-
ngaba
aktív tag
-
mufi
senior tag
válasz BigBlackDog #193768 üzenetére
Az egész kocsi tömege nem lett sokkal nagyobb, amúgy meg a VW xarik a környezetre, ezt mind tudjuk
ngaba: erre már én is gondoltam. Hát...a befektetők részéröl ez volt a "jó" megoldás...Creed Aventus 500 ml splashre keresek jelentkezőket.
-
Qru
MODERÁTOR
-
veterán
Kérdése volna: Ha külföldről úgy hozok be autót, hogy az ott is az én nevemen volt, akkor is vagyonszerzési illetékestől ki kell fizetni mindent? Hiszen a "vagyont" nem akkor szereztem hanem hónapokkal korábban.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
vzsryl
nagyúr
Nekem fogalmam sincs, hogy alap ülés van-e a Superb-ben, de az oldaltámasza olyan, hogy alig fér bele a hátam, és meg se moccanok egy elmért kanyartól. Van benne deréktámasz, de csak kézzel állítható. Ettől függetlenül a 92-es F Astra-m kagyló ülése volt a legkényelmesebb minden közül, amiben életemben ültem (német import, nem láttam egy magyar Astrában sem olyan ülést). A Superbet kb. középsz@rnak mondanám, 3-4 óránál többet még nem ültem benne, de szerencsére nem fájt semmim.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
nagyúr
válasz rasotamas #193778 üzenetére
"Kedvezőbb-e a saját autó honosítása, mint a direktbe történő külföldi autó forgalomba helyezése?"
A válasz lényegében nem. A műszaki szemle/vizsga díja a jármű műszaki érvényességétől függ, a regisztrációs adó pedig csak a jármű paramétereitől függ. Emellett az okmányirodai költségek is előre meghatározottak, az egyetlen amin spórolni tudunk a vagyonszerzési illeték, amennyiben 2014 előtt szereztük a tulajdonjogot. A 2014.01.01. után vett autókra ugyanis vagyonszerzési illetéket kell fizetni, forgalomba helyezéskor.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz vzsryl #193779 üzenetére
92-es F Astra-m kagyló ülése
Ej, mit nem adnék egy olyan ülésért most... mi kiültük a miénket így 15 év alatt, pedig <70kg-mal én vagyok a legnehezebb.VW alapülések botrányosak. Polo és Touran próbák alapján (Polo classic az volt, utáltam).
Amikor 7 üléses választás volt, sokat próbálgattunk, és alapülésben az S-max-é volt élhető a Peugeot-on kívül.
Néha a régi autók ülései meg jobbak, mint a mostaniak... spórolás, spórolás, hatékonyság árnyoldala...B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
veterán
válasz vzsryl #193779 üzenetére
Itthon is elérhető volt rendes sportülés F Astrában: a GSi-kben, illetve a hazai gyártású (valódi) Club felszereltségű Caravanokban.
Mindkettőt birtokoltam - ugyanaz az ülés, rendes Recaro, ők is gyártották, az ülés alján ott a Recaro felirat.Nagyon jó ülések voltak.
(Amiket ismerek, talán csak a Saab 9-3 Aero ülése jobb nála.)[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz vzsryl #193779 üzenetére
Nem rég toltam egy Bp-Debi-Bp kört: a sávtartó pontos és bitang jó, akárcsak a radaros tempomat. Kvázi elvezette magát az autó, semmit nem kellett csinálnom. Egyedül a visszagyorsítás amit nagyon lassan vitelez ki, azt most átállítottam Sport módba, úgy már egész normális tempóban veszi fel újra a beállított értéket.
Az ülésben viszont már visszaúton nagyon fészkelődtem...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #193785 üzenetére
Nekem kellett egy kis idő mire megtaláltam a menüben, mert amúgy olyan ványadtan gyorsít mint a dédnagyanyám.
#nincsbennetarcsi
-
TrollBalint
addikt
Sziasztok,
amit kinéztünk autót, néhány perccel azelőtt, hogy odaért volna a szerelő megnézni, lefoglalózták, úgy hogy most újra autókeresés jön... Viszont úgy döntöttem, most nem feltétlenül ragaszkodok a Toyotához Mit tudnátok ajánlani a következő igényekhez:
- Benzines legyen (vagy hibrid benzines, de az a keret miatt nem annyira fér bele)
- Árban a 4 millió a maximum. (csak az autó ára, minden egyéb költség nélkül) (4,5 ha nagyon-nagyon jó vétel )
- viszonylag ritkán használjuk, akkor viszont nagyobb távokra (100+ km) hétvégente leutazni rokonokhoz / barátokhoz havonta 1-2 alkalommal.
- Legyen nagy és kényelmes utazó autó (akár 4 embernek is) , külön jó pont, ha nagy a csomagtartója (mostani autónknak kb. 480 liter, erre már azt mondom, hogy elég)
- mindenképpen legyen motorilag / műszakilag megbízható, és lehetőség szerint nem túl drága szervízigényű. MIvel nem értek az autókhoz, a megbízhatóság kiemeleten fontos.
- alapvetően valami fiatalabb, modernebb autót szeretnék, legalább tolatóradar, de a tolatókamera még jobb, ha van benne. Első körben 8-9 évnél nem szeretnék öregebbet.
- Mivel sokat autópályázunk, plusz pont, ha 120-130 -nál még van benne annyi erőtartalék, ha odalépek neki, akkor érezhetően gyorsul, egy-egy előzéshez, vagy ha nagyon rámállnak.https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
nagyúr
Köszönöm a felajánlást, remélem fogunk tudni élni vele.
(nálunk azért lassan őrölnek a malmok, anyóka a külcsínyért felel, engem inkább a műszaki tartalom ... igaz, a nagyautónál inkább az ár/kinézet/méret döntött, mint a teljes racionalítás)B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
joshua7
veterán
válasz focvis #193765 üzenetére
Jól látod. :) Az elmúlt 2 évben pályáztam elég sokat (magamhoz képest), az megnyomta a fogyasztást.
Ha onnan indulok ki, hogy
1. 16-os nyárik, 90% országút, 10% város, 0 pálya - átlag 5,7-5,8
2. akkor a 18-as nyárik a fönti eloszlás mellett + fél litert jelentettek - átlag 6,2
3. 18-as kerék + több pályázás (60% pálya, 30% országút, többi város) - átlag 6,61-2: itt az útvonal ugyanaz, stílus sem változott. Szóval a kettővel nagyobb kerék szinte decire pontosan + fél liter. Bár hozzáteszem, akkor is sikerült akár 6L alatti átlagot is 1-1 tankolásra visszaszámolva. A 3. útvonal aztán sokat változott, Bp-Kecskemét pályázás ment, tavalyig.
Korlátozástól függően ide szoktam belőni a tempót: 97, 111 és 132 km/h, tempomattal, amikor csak lehet.Semper Fi
-
veterán
válasz joshua7 #193789 üzenetére
Köszönöm a részleteket!
Csak érzésre, a pillanatnyi fogyasztásra időnként ránézve, tehát különösebb visszamérés nélkül szoktam azt hasalni, hogy egy 2"-lal nagyobb kerék + fél litert jelent. A mérésed alapján egész jól tippeltem.
A másik, hasonlóképp nem tudományos megérzésem az, hogy azonos méretű nyári és téli között is fél liter van.
Magyarán ha 18-as nyárival és 16-os télivel jár az ember, akkor érdemben nem változik a fogyasztás a kerékcserét követően. -
Zsombe
senior tag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TrollBalint #193787 üzenetére
Pár dolog eszembe jutott, főleg általánosságban Sima hibrid pont rövid városi utakon, gyakori használattal ideális, az állás miatt lehetnek akku nyűgök (kérdés, mennyi idő lenne), Prius és tsai NiMH cellái érzékenyebbek rá. Konnektoros hibriddel ez a gond nincs, pl egy C-Max Energi lehet tetszene. Viszont erre a használatra egy megfelelő forrásból beszerzett dízelt vennék, autópályán az érzi jól magát, grátisz több százezerrel olcsóbbak, és kevesebbet fogyaszt, főleg nagyobb terheléssel/tempóval... vagy esetleg turbó benzin, aminek van rugalmassága 100 fölött, váltóval kavargatás nélkül (akár egy szíjas 1.4 TSI)
Tolatóradar olcsón és könnyen pótolható utólag, hátha anélkül találsz jó példányt -
slett27
addikt
válasz joshua7 #193762 üzenetére
Hát jól elmegyek aztán beülök az autóba és tesztvezetés lesz azt hiszem. Így elméletben úgy is baromi nehéz a választás. Mondjuk az hogy valójában milyen érzés az akkor derül ki amikor már 1 hónapja vezeted és volt benne egy autópálya is.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
Azt szeretném már hogy menjen azért. Nem versenyautó kell. A teljesítmény nekem a biztonságos előzésre kell, nem arra hogy 220-al vágtázzak városban. Csak a mazsolák és a főúton előforduló long vehicle előzésére.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
Qru :
dj79, molnarpeter, vzsryl : Igen, értem amit mondtok. Eddig igazából úgy néztem autót (tatai vagyok) hogy itt a környéken végignyaltuk a kínálatot aztán ami a legjobb vételnek tűnt, meg lett véve (márkától függetlenül). De pl ha Kecskeméten vagy Debrecenben van egy általam kiszemelt kocsi ? Elmegyek megnézem, nem tetszik, bukta 6-7e benzin. Lehet lesz öt ilyen menet, de lehet 10.
Ha mégis megvan, 200km-el arrébb és ott megmondom hogy Tatán van az autószerelőm elhozom átnézetni majd visszaviszem. Ezt ilyet még nem hallottam. Biztos oda is adják.
Szumma, a keresőt a használtautón úgy kell beállítanom hogy Komárom-Esztergom egye kb.Nektek van bevált módszer erre ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
Új hozzászólás Aktív témák
- Monitor hiba topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Ukrajnai háború
- Bakelit, Vinyl lemezjatszó
- Politika
- Gitáros topic
- Felmerült az Intel és az AMD egyesülése
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest