- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz molnarpeter #192599 üzenetére
Közben kidetült, hogy kézi, sötétben rosszul láttam. Kár, pedig azt hittem olcsón letudtam az asszony kocsiját és akkor az enyémre lesz 10 helyett 15 nem jelenti hogy nem veszem meg csak max nem lesz az övé, vagy hozzászokik.
De kíváncsi vagyok miért mondta neki a kereskedő hogy 2000ért számítja be, lehet gatya már mindene, lóg a futómű, stb.
Mondjuk ha a kocsira is úgy vigyáz mint a lakásra... Kicseréltet egy teljesen jó ablakot mert kicsit közé ment a pára és hát milyen már az hogy bevakult, mondtuk hogy nekünk jó de akkor is.https://tinyurl.com/rasoapro
-
HKorn
addikt
Octavia 1.4TSI-t (2015-2016 körülit) lehet venni bátran 100K km környékén? Mire lehet számítani, ha elvileg az autó végig márkaszervizben volt szervizelve. Koksz ilyenkor már lehet gondolom attól függetlenül.Vezérműszíj csere, egyéb TSI nyűgök?
Kicsit tartok az ennyit futott kisturbósoktól, nem tudni mennyire volt megkímélve, hidegen hajtva stb.
Auris HSD-t is szóba jöhetne, de ott meg csak szinte külföldről behozottak vannak, azoktól is ugyanúgy tartok az ismeretlen előélet miatt.
Run&Ride
-
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #192606 üzenetére
Ha jól tudom, legalább a második tulaj. De Nála a problémás konstrukciók is szelídek szoktak lenni.
A 2015-2016 körüli már nem láncos, hanem szíjjas vezérléssel van szerelve, ha jól tudom. Emiatt egy méregfoggal kevesebb. Kokszosodás még aktuális lehet, de szerintem 150e km előtt az sem jelent nagy gondot (ha nem csak városi használatot kapott).
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #192608 üzenetére
Szerintem 3. tulaj vagyok. Amúgy szíjas.
-
HKorn
addikt
válasz BigBlackDog #192608 üzenetére
Köszi.
Le lehet valahonnan tölteni hogy 2016-os Octi évjáratoknál mit takart a Style felszereltség? Ebből van a legtöbb a piacon.
Run&Ride
-
HKorn
addikt
-
HKorn
addikt
-
Jaded
senior tag
válasz Ádám16 #192602 üzenetére
& #192603sky11
Még eddig nem keverte össze senki de ha már Megane-ról volt szó előtte, reméltem, hogy egyértelmű lesz
Ha egy BMW-nél ilyenekkel b.szakodni kellene, simán felgyújtanám annyi pénzért, a Renaultnál csak nyugtatom magam, hogy "kis pénz, kis foci"Renault Megane IV Limited
-
Üdv. Mi a vélekedés most az 1.6 AllGrip Vitarákról (2016) GL+ , +néhány extrával? Mit érnek?
Mit ért 2016-ban újonnan?
Km: Direk nem írom egyelőre.
Hajt valaki ilyet?
Ilyen lesz az már tuti. SX4-et vált.Vitara
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz HKorn #192613 üzenetére
Ezeknek nem szokásuk ha rendes gazdája van és legkésőbb 15k km után ledobják az olajat. Harmadik generációs TSI motorok már eléggé jól összelettek rakva. Szokták is mondani, hogy kár volt ezeket TSI-nek elnevezni újból, mert már jobbak lettek a rossz hírű verzióknál.
Amúgy meg az Auris HSD-től az égvilágon semmi félnivalód nincs, hogy külföldről jön. Sőt az a jobb ha olyan példányt találsz ami a Hollandoktól érkezett be.
#192615 Kolondrum: Nagyon jó kocsik. Amennyiért megvették 2016-ban most ugyanannyit érnek a sok drágulás miatt, ha nem többet. Bátran vehető egy jó konstrukció, eléggé szeretik az emberek. Nekem volt egy kis ideig, egyszerű kis kocsi.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
szotyika77
aktív tag
Sziasztok!
Idén év végén vagy jövő év elején szeretnénk lecserélni a 2013-as kombi Focusunkat, és érdekelne, hogy milyen autók felelnének meg a következő kritériumoknak:
-mindenképpen kombit szeretnénk;
-Isofix, klíma, ülésfűtés, szélvédőfűtés, fő a biztonság
-benzines, városban lenne használva;
-motor szempontjából tanácstalan vagyok, legalább olyan erős legyen, ami egy kombi vasat elvisz, és nem kell félnem az előzéstől vele illetve ezektől az ezres motoroktól lehet félnivalóm? Nem gyengék?
-2019-2020 évjáratú legyen;
-keret: max 6 millió.Eddig amiket nézegettem, azok a Kia Ceed SW, Hyundai i30 kombi, Opel K astra kombi. Tetszene az új Focus kombi is, csak amint láttam hahun, az kiesik a keretből.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv!
-
Gombinyó
őstag
válasz szotyika77 #192617 üzenetére
Városba a helyedben szívóbenzinest néznék. Az utolsó Auris kombi belefér a keretbe 1 évesen, nem sok km-el, az 1.6-os motorral. HSD-vel lenne a legjobb, de az már drágább, viszont a fogyasztása városban jóval kedvezőbb és automata, ami nagy előny lehet. El lehet gondolkozni esetleg, hogy mennyi idő alatt hozná be a különbséget fogyiban. Nem írtad meddig tervezel vele, a turbos motorok nem fogják díjazni hosszútávon a rövid utakat.
-
Doki16
addikt
válasz szotyika77 #192617 üzenetére
Én a helyedben simán néznék ezek közül egyet. [link]
Egyszerűen a HSD-nél nem létezik jelenleg jobb megoldás városba. Persze az elektromoson kívül, de az gondolom nem játszik. Atombiztos konstrukció, automata, olcsón fenntartható.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
HKorn
addikt
válasz Kolondrum #192615 üzenetére
Nekem egy 2018-as 1.6 GL+ van, újonnan vettem 4.1M-ért, akkor a sima metál nélküli GL+-ok ennyiért mentek, ha jól emlékszem az Allgrip felára 600K Huf volt. Most jelenleg az autó drágábban megy a piacon, mint újonnan, szóval szerintem arányaiban az Allgrip-es is ugyanez. Persze az ár erősen km/állapot függő, nyilván egy sokat futott Vitara már nem megy annyiért, mint amennyi újonnan volt.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #192613 üzenetére
122 lovas 1.4 TSi Leon 12e kilométerrel került hozzám, 19e kilométernél öntöttem bele 8-9 dl olajat. 30e kilométeres olajcseréig nem nagyon fogyott (illetve utánna sem 35e kilométerig, ahol leadtam). A mostani 116 lovas, 1.0 TSi 18e kilométernél kért 7-8 dl olajat, majd 28,5e kilométernél még kapott 1 decit.
Mindkét esetben fix. 2 év-30e kilométerre volt állítva az olajcsere ciklus. Ha sajátom lenne, 10-15e kilométer között cserélném, addig nem is láttam fogyást a nívópálcán.
-
HKorn
addikt
válasz Doki16 #192616 üzenetére
Oké, köszi, jelenleg a két verda között vacillálok, Auris HSD és Octavia 1.4TSI 150LE, családi pakolós utazós autónak kellenének.
A sportosabb menet és igényesebb beltér miatt Octavia lenne a befutó,( külső design-ra is jobban bejön), legszívesebben DSG-vel venném, ha nem olvastam volna sokat arról, hogy száraz kuplungos DSG-t nem szabad venni. Aurisnál az automata váltó, meg a megbízhatóság és a hibrid újdonság faktor tetszik.
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
diegho
nagyúr
válasz HKorn #192622 üzenetére
Céges autó, amit hajtok 1.4 140LE. Lassan 6 éves lesz, 140k van benne, DSG-s, eddig volt rajta egy klímakompresszor és egy trafó csere, azon kívül minden rendben. Fogyasztás az én használatommal nyáron 5,3, télen 5,9. Nagy, tágas, megy, teszi a dolgát, mondjuk most kicsit átalakítottam a kasztnit cégvezető annyit mondott rá... na, ha meg akarod venni, akkor -300k az árból, mert már volt törve
Amúgy érdemes megnézned a speedzone tesztjét, pont ilyeneket hasonlítottak össze: [link] -
dj79
senior tag
válasz HKorn #192622 üzenetére
Láncos TSI-ből (golf5 kombi) ültünk át kettes priusba.
A teljesítmény csak pályán hiányzik, fogyasztásban másfél-két liter a hibrid előnye a mi felhasználásunkkal, pályán kb egál az eddigi tapasztalatok alapján.
Octavia hátsó üléssoránál nagyobb a lábtér, mint az aurisban.
Mindkettőnél 15 ezrenként olajcsere azt jónapot. Sok rovid távval/hidegindítással viszont a tsi jól tud eszegetni, illetve hamarabb lekoxol (én 150e körül vittem a golfot, sok városozás esetén azt mondják a szakik, hogy 60-90e futás között érdemes). -
4.34M 2016 18.000Km. Végig márkaszerviz. Karbantartás után már nem hagyta el a szalont. Hát majd kiderül.
-
HKorn
addikt
Fogyasztás nem annyira releváns, városban relatíve keveset lenne használva, inkább pálya, főút.
Ki kellene próbálnom egy HSD-t, mert fogalmam nincs milyen a valóságban, csakhát senki ismerősömnek nincs ilyen. 1.4 TSI Octit vezettem már egy rövid 1-2 km-es szakasz erejéig odalépve neki, az meggyőző volt. Szedte a lábát elég jól. Auris gondolom más világ ilyen szempontból.
Az az igazság, hog eddig csak 1.4-es, 1.6-os szívó benzines autóim voltak és kivétel nélkül az összes lomha volt, most már igazán jó lenne valami dinamika az életembe
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #192631 üzenetére
Az 1.8 hibrid C-HRben pályán nem volt az igazi (nem meglepő mód). Zajos is volt (Leon/Polo után), erőben is lehetett volna több és fogyiban is több volt a vége, mint egy 120-140 ló körüli TSinél.
Auris jobb kellene legyen valamivel (elvileg jobb zajszigetelés, alacsonyabb, emiatt kisebb légellenállás, fogyasztás).
Valamelyik márkakertől nem tudsz tesztautót kérni 1-2 napra? Bár gondolom mindenhol már a legújabb modell van csak tesztautóként.
[ Szerkesztve ]
-
Teszünk. Csak papírozzuk, meló stb így kell pár nap.
Mondom a kereskedőnek adjon már téli gumit is mellé. Hátra dől, hm pillanat és jövök. Vissza jött, lesz! Jó mondom akkor írhatjuk a papírokat.Tv? Fuu hallod oda meg vissza vagyunk. Aktívan napi szinten megy a Yt meg a pendrivos videók, nagyon bejött. LG 55UN74003LB ha jól Tudom.
HKron! Simán!!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz HKorn #192631 üzenetére
Normális, autószerű autóból átülve szvsz az Octavia a nyerő.
7 évvel ezelőtt gyorsan kellett vennem egy minden elvárásomnak megfelelő autót; 2 közül választottam, az egyik pont egy Auris hibrid volt, a másik egy Golf 6 1.4 TSI - egyértelműen a Golf volt a nyerő. Az Auris ellen a számomra idióta/antiautó CVT váltó, a váratlanul és jéghidegen a hajtásba bekapcsolódó benzinmotor, az igénytelenebb belső és a használhatatlan formájú* csomagtartó szólt.
(*7 éve még az első gen. Auris hibrid ment.)[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz focvis #192639 üzenetére
Sokat változott azóta a belső. Az FL Auris lényegesen minőségibb és a csomagtartó nem kisebb egy Golfnál, sőt. Persze ha ez 100%-ban igaz lenne akkor még mindig az Aurisban ülnék és nem egy Golf 7-ben
Én a váltót amúgy kifejezetten szerettem. Ezt a DSG-t nagyon nem csípem.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
runner 125
nagyúr
válasz runner 125 #192450 üzenetére
Uh, basszus ez az új Corolla mennyivel szebb, mint az Auris.
Lehet akkor inkább most lesz valamilyen válságmodell Swift, vagy régi Jazz, és egy 2-3 év múlva egy ilyen.
Főleg annak fényében, h hihetetlen 4,8-ért milyen hulladékokat kapni.
Az volt a szerencsém még, h egy fehévári cimborámnak helyben volt, tehát nem kellett elutaznom megnézni, ő megtette helyettünk.
Természetesen telefonban a kereskedő "élőben körbemérte" nekem. Mondtam h ugyan, hagyja csak.. (úgysem hiszek a kavicsos neppernek.. ), de erőlködött h ő végigméri.. persze, mert tudta hol van talán gyári réteg. A lényeg, h 83-tól 108 mikoronig mondta az értékeket.
Aztán élőben kiderült, h kapott az eleje, hátulja. Mindkét lökhárító csálén állt, illesztések iszonyú csúnyák és eltérőek voltak.
Emellett ami a legdurvább volt, h a bal hátsó ajtó rendesen elállt a síktól..
Mindez majdnem 5 gurításért. Hát csesszék meg.. komolyan, innen már "csak" 2-vel több pl a fenti új Corolla ugyanazzal az 1.8-as hybrid-del. Persze fapad felszereltséggel, de az mégis vadi új. Vagy 6 körül van már belőle tizenezret futott. Azért formailag mérföldekkel innovatívabb a Corolla, mint az Auris.
Pár kép akit érdekel: [link]
Néztem a kinti piacot is, de 361-es Euro mellett egyszerűen nem éri meg kimenni autóért most (ha egyáltalán fizikailag ki lehet..). Hiába futottak kint jobb körülmények között (talán azért huszonezer km-ig nincs akkora használati különbség a hazai és kinti között), de egyszerűen 10-12%-kal simán drágább az autó és akkor még a honosítás, behozatal költségei is ott vannak.
Szóval, marad a magyar piac. De ennyiért lehet már tényleg nem az Auris-on kellene agyalni. Jelen véleményem szerint, inkább várunk pár évet egy szép Corolla-ra.
Noh bocs az eszemefuttatásért, csak gondoltam megosztom."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HKorn
addikt
válasz runner 125 #192641 üzenetére
Ja ez nagyon bejön nekem is, csak a csapott hátú nagyon kicsi belül is meg csomitartóban is, kombi lenne a jó.
Na ezért félek én a kavicsos nepperektől, lehet maha a HSD teknika jó, de maga az autó még lehet tákolt.
Run&Ride
-
nagyúr
válasz runner 125 #192641 üzenetére
Foleg ha egy felhokarcolokra nezo tetoteraszon allsz vele
while (!sleep) sheep++;
-
szotyika77
aktív tag
válasz Doki16 #192619 üzenetére
+ Gombinyó
Köszönöm a tippeket, frankón néz ki ez az Auris Touring is, szétnézek közöttük. Nem kell félni attól, hogy egy 2-3 éves autóban 90-150 ezer kmter van?
Ha van elektromos 6 millióig az is benne lehet a történetben! Mindenre vevő vagyok ami megfelel a feltételeknek.
Amúgy kb 6-8 évig tervezek vele, és napi 10 kmterre van a munkahely, oda járnék vele, plusz bevásárlások stb. Automata váltós is jöhet akár, mindent meghallgatok. -
Doki16
addikt
válasz szotyika77 #192645 üzenetére
Egyáltalán nem kell félni tőle. Én a sajátomat 2,5 évesen vettem 166k km-rel. Nagyon jól bírja a HSD a felhasználást, főleg ha ilyen sok belekerül az azt jelenti, hogy végig pályán volt használva. Ezeknek a motoroknak meg álom egy állandó meleg üzemmód, mert szög egyszerű szívóbenzines. Az akkumulátor meg nagyon jól bírja. Nekem 170k km-nél még 100%-os volt. Normális valamire való villanyautó az a Leaf2 meg a Ioniq. Na ezek éppen hat milliótól indulnak, most a HAHU-n. De napi 10 km-re bőven jó lenne neked egy PHEV is. Az meg lehet egy cmax, gte, ampera stb. [link]
Én személy szerint a GTE-t ajánlom. 6-ért már jó Golfot lehet kapni és azért ott van erő bőven. Mondjuk ez neked kicsi akkor ott a PassatA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
őstag
válasz HKorn #192631 üzenetére
Én lassan egy hónapja hajtok egy 1.8 Hybrid kombi Corollát, eddig 2300 kilométert tettem meg vele, ebből kb. 1500 autópálya volt (majd írok egy hosszabb összefoglalót is hamarosan).
Előtte 1.6 HDi-vel toltam, azt belőttem 155 tempomatra, aztán hajrá, ott fogyasztott 6,5 litert.
Na a Corollával ezt felejtsd el. 130-135 ami még egészséges neki (itt már 6,5-7 litert kér ebben a hidegben a 17-es 225/45-ös papucsokkal), persze 180 a vége, de mivel állandóan lassítani-gyorsítani kell a forgalom miatt, ezért a bőgés ki fog kergetni a világból és eszedbe se jut nyomni neki. Emellett ha 150+ra lövöd be, akkor a 8 litert úgy bekéri alsó hangon, mint a huzat. Ez a konstrukció, illetve mondjuk úgy, hogy ez a motor nem pályára való, egy 2,5-ös motor a Camryben vagy egy Lexusban talán jobb egy fokkal ilyen szempontból.
Városban nyomban visszaáll 6 liter alá, nyáron talán 5 alá is be fog nézni. Egyébként 16-os kerekekkel kapásból fél literrel jobban fogyasztana.Mivel céges kocsi és 3 évente van csere, ezért engem különösebben nem érdekel a megbízhatósága és tartóssága, azért ezt választottam mégis, mivel a policy szerint nekem nem járna még automata váltó, de ezzel a hajtáslánccal ezt a problémát könnyen ki tudtam küszöbölni.
"Less but better" - Dieter Rams
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...