- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi Redmi Note 8T - mélyvíz
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #192652 üzenetére
Tetőablakra nagyon rá voltam én is izgulva. De szűk egy év alatt lejjebb apadt a lelkesedés. Szvsz inkább az utasok profitálnak belőle, a vezetőnek nincs a látóterébe, ha előre figyel. Legfeljebb világosabb lesz az utastér. Nyitható változatot kicsit előnyösebbnek (pl. szellőztetés miatt) gondolom, de 50-60 felett hosszabb távon nem szoktam bírni.
-
HKorn
veterán
válasz BigBlackDog #192653 üzenetére
Ja hát nálunk is a gyerekeknek a hátsó sorban lenne nagy élmény.
Run&Ride
-
Paxker315
addikt
válasz szotyika77 #192645 üzenetére
-
alázógyík
addikt
válasz BigBlackDog #192657 üzenetére
Aurisnál a 145 az 135km/h valójában, 10-et csal.
-
őstag
válasz HKorn #192652 üzenetére
Én is sokat agyaltam az Aurison, végül az általad is említett kereskedőhöz mentem megnézni egy FL előtti (2014-es) modellt még májusban. Mentem vele egy jó nagy kört, és beleszerettem. Korábban használtam már kollégám által kölcsönadott Prius 2-t, és jelentős volt a különbség a két autó között, de ez egyértelmű, hisz újabb az Auris alatt a gépezet.
Az Auris megindul - főleg Power módban - ha odalépek neki, akár pályán is, 150-160 sem akadály neki, nem is érzem hogy annyival megyek, mert csendes.
Gyorsításkor tud hangos lenni, de utána beáll 1500-2000-as fordulatra ha már állandó sebességgel mész - ilyenkor amugy érdemesebb lepadlózni, mert akkor az erő is megjön és előbb eléred a kívánt sebességet.
Panoráma tető, jó dolog nagyon. Nyáron azért többet van behúzva főleg ha verőfényes napsütés van de így télen, végig el van most húzva, sokkal világosabb van bent, és igen, ahogy írták, a hátul ülők élvezik ennek az előnyét Neked max a fejed búbját süti a nap és azt érzed..
-
őstag
válasz alázógyík #192654 üzenetére
Lehet azért, mert még bejáratós vagy nem tudom, de kúton mérve 7 fölötti fogyaszásaim voltak legutóbb, pedig nagyon ritkán padlózom, sőt, amikor csak lehet, adaptív tempomattal megyek még a budapesten belül is, az meg amúgy is nagyon spórolósan gyorsít.
"Less but better" - Dieter Rams
-
-
runner 125
nagyúr
Na szép, itt mindenki hybrid Auris-ra vadászik?!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bandus
veterán
válasz runner 125 #192665 üzenetére
nekem nagyon bejönnek, de elsősorban a freestyle, vagy a selection. abból pedig nem nagyon van itthon, szóval még várok kicsit az az egy jelenleg hirdetett freestyle meg egy kicsit sok szerintem 6.4-ért.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
HKorn
veterán
válasz runner 125 #192665 üzenetére
Én még nem tudom mire vadászok, Octavia vagy Auris, de még akármi más is lehet.
Run&Ride
-
HKorn
veterán
Flottás 1.4 TSI Octaviáknál felmerült bennem még az a kérdés, hogy gyári 30 ezres olajcsereperiódus mennyire tesz jót egy olyan autónak, amire amúgy sem ügyelnek túlzottan...
[ Szerkesztve ]
Run&Ride
-
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #192670 üzenetére
Valószínűleg nem pont ideális, de nem biztos, hogy sok egyéb opció van. Aminek örülni kell, hogy legalább olajcsere van 2 évente/30e kilométerenként.
Polót tegnap előtt kaptam vissza az első kötelező szervizből. Kiderült, hogy pollenszűrőt csak 2 év/60e kilométernél fognak cserélni benne, légszűrő meg csak 90e kilométernél cserés állítólag a gyári előírások szerint. Néztem egyett, hogy már ennyire a flottás üzemeltetéshez optimalizálták a költségeket.
[ Szerkesztve ]
-
snefi2
csendes tag
Hello
Egy kis "validalast" szertnek kerni a kovetkezokre:
auto 2010 kia ceed benzines.
a kiszemeltet hasznalt autot atvizsgaltattam az autovizsgalat.hu -val -reszukrol veheto az auto nincsennek komolyabb problemak vele. /sajnos az auto also felemlesere nem kerult sor csak az alanezes volt az atvizsgalo reszerol/
sikerult elernem az auto elozo tulajdonosat /maganszemely/ is aki szerint egy lanccseren kivul nem volt mas problema . 80ezerrel vette es 1.5 ev alatt tett bele 40 e km-et /munkabajaro auto volt de nem szobafesto vagy hasonlo pakolos/
A lanccsere szamlaja megvan, es sikerult a cseret vegzo szervizt is elerni es szerintuk is akkor /az ev elejen/ meg minden rendben volt az autoval a csere utani ellenorzesen es min 100 ekm et siman menni kene a motornak.
Reszemrol a lanccsere inkabb elonyt jelent ezeknel a motoroknal szoval ennek inkabb orulok hogy megtortent.
autdns es a magyar lekerdezes is validalja a km-eket.Szoval autovasarlanal mi az amit meg megszoktak nezni/validalni es en kihagytam?
Snefi
-
HKorn
veterán
válasz BigBlackDog #192671 üzenetére
Durva, nem hiszem hogy ezek jót tesznek ezeknek az autóknak. Most megint ott tartok hogy nem tudom milyen kocsit vegyek
Run&Ride
-
BigBlackDog
veterán
válasz HKorn #192673 üzenetére
VAG vonalon a 3. generációs 1.4 TSi (Golf/Octavia/Leon kategóriában) szerintem nem rossz választás, csak ki kéne fogni egy magánszemélyes ajánlatot, aminek a tulaja legfeljebb 15-20e kilométerenként elvitte olajcserére és/vagy legalább figyelt rá.
Az 1.6-os Vitara helyett keresel alternatívát? Mi az amiben kevés, vagy ami miatt lépnél?
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz HKorn #192673 üzenetére
Ha tudnád, milyen osztást kaptam a tfsi fb clubban, amikor meghirdettem a golfot és kiemeltem az évenkénti/max 15 ezrenkénti olajcsere megtörténtét. A régebbieknél még azt is soknak tartják. Priust most viszem majd, 11 ezer után, kíváncsi vagyok, milyen lesz a leeresztett anyag a sok karanténvárosozás után.
-
diegho
nagyúr
válasz BigBlackDog #192675 üzenetére
Nálunk a cégesek 15k után kapják a cserét.
-
diegho
nagyúr
válasz BigBlackDog #192678 üzenetére
Nem tudom, szerintem 7-8 év maximum. Az 1.4tsi DSG-t lehet el is hoznám, csak addig ki kell nyírni a váltót
-
HKorn
veterán
válasz BigBlackDog #192675 üzenetére
+Gombinyó
Megvan a Vitara, az menne most asszonynak a vasaló Stift helyett, így nekem kellene valami családi gép, ami azért tud is menni, meg hely is van benne ha néha pakolni kell. Mindenféle forgatókönyvet átgondoltam már, hogy esetleg a Swift helyett egy új Swift 2018-ból, de azok is 3.7 körül mennek használtan es akkor ugyanott vagyok, hogy kisautó, kis csomagtartóval es még menni se megy jól.
Vagy esetleg egy 24kwh Leaf városi rohangálósnak, deott tartok at akksi degradálódástól, illetve csúnya az autó.Így jött, hogy akkor Vitara helyett kell valami nagyobb, hamár másik autó, legalább a hely ne legyen többé kompromisszum.
Run&Ride
-
molnarpeter
nagyúr
Vezess Octavia mk3 cikkje szerint a gyenge akkut sem szereti a DSG, ilyen szempontból mondjuk az EFB-AGM erős, de rajta hagyott gyújtás, telefon töltő, lámpa, stb, vagy akár pár hónap állás nem tesz jót neki. Viszont időben szokott szólni az autó, hogy merül az akku. Figyeltek azért a gyártónál pár dologra
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #192682 üzenetére
Jah leginkább arra, hogy a gari időt kibírja (bár már ez is előrelépés lásd vézérlészakadós, hengerfejesedő TSI-k).
#nincsbennetarcsi
-
Biqci
aktív tag
válasz snefi2 #192672 üzenetére
Ha láncos akkor vagy 1.4-es vagy 1.6-os. Tudomásom szerint ez az egyedüli gond ezekkel a motorokkal, így ezzel már nincs gondod. Persze a szokásos általános dolgokat meg kell nézni, de amúgy ha rendben, vehető.
Most van benne ezek szerint 120k km. A fiam a Pro'ceed-jét 180k- val vette, 2.0l benzines, január végén lesz 2 éve. Eddig a féklámpa kapcsolóval volt gondja, ki kellett cserélni és most 2 hete lett a kuplung cserés, 200k után. Még az eredeti volt benne..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz snefi2 #192685 üzenetére
Mind a kettő jó, de szerintem ha ez nem jön össze, ne ragaszkodj feltétlenül az 1.4-hez. Ha találsz egy 1.6-ost, ami megfelelő, érdemes megvenni azt is. Minimális a különbség a fogyasztásban, de jobban megy. Ja, még elfelejtettem, hogy az első években a rádió eléggé tré volt, kontakhiba és gyenge vételkészség jellemző. Nem tudom pontosan mikortól javítottak rajta, de szerintem a fészlift után már jobbak.
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
ngaba
aktív tag
válasz snefi2 #192687 üzenetére
Ha nem kézifékes kanyarodást és hasonlókat akarsz gyakorolni (amit meg 20 éves autón szokás szvsz), akkor szerintem mindegy, hogy 1,5 milliós vagy 2,2 milliós autót veszel. Az emberek elég nagy része egyszer sem balesetezik életében önhibájából, és mindenki volt kezdő. A falvak közti járás ráadásul a legegyszerűbb terep, előzéseknél kell óvatosnak lenni + vadakra figyelni, ennyi. Persze ez csak az én véleményem.
-
snefi2
csendes tag
válasz bandus #192689 üzenetére
Hello
ez a ket auto van ami nezve van
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/kia/ceed/kia_ceed_sw_1_6_ex_friss_vezerles_csere_-_vezetett_szervizkonyv_-_karambol_mentes-16333145https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/kia/ceed/kia_ceed_sw_1_4_ex_klima_128_000_km_szervizkonyv-16144435
de lenyegeben csak a motor a kulombseg meg az avalonos cserek az 1.6 -nal es hetvegi auto lenne
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz ngaba #192688 üzenetére
Nekünk az KERSZ oktató annó azt mondta a tanfolyamon, hogy nem a friss jogsis töri össze, hanem a 3-5 éves jogsis, amikor azt képzeli, hogy ez már nagyon megy neki. Erre kell figyelni. Ésszel kell menni továbbra is, és nem vállalni felesleges kockázatot.
Munkatársam lánya pl. kb. 2 éve úgy törte rommá a gépet, hogy eső után egy veszélyesebb szakaszon beküldte a víz átfolyásba még a megengedettel, de az út viszonyhoz képest nagyon elmérte, és befordította az árokba, az árok végén meg ott volt a beton. A motor 90°-al elfordult a gépben, neki csak annyi baja lett, ahogy az öv megfogta. A mentősök is mondták neki, hogy ilyen roncsból ilyen kis sérüléssel még nem láttak embert kiszállni.
Előtte is járt arra rendszeresen, ráadásul tudta, hogy ott szokott lenni baleset, sokan beestek már ott. Nem az volt a baj, hogy nem volt elég tapasztalata, hanem szimplán hülyeséget csinált. Onnan már kb. nincs ember, aki megfogja, majdnem úgy próbálta meg átküldeni a kéréses szakaszon, mintha száraz lett volna.
Piásan, drogosan, fáradtan, gondolkodás nélkül, stb. szokott jönni a perec, amikor fiatal és/vagy frissebb jogsis borul, és töri a gépet. A legtöbb ilyen helyzetet egy nagyon tapasztalt sem tud megfogni, főleg, hogy már eleve nem mennek be ilyen szituációkba.
Olyan meg marha ritkán van, hogy friss jogsival még pont hülye vagy, majd később megjön az eszed.
Tapasztalattal elkerülhető helyzetet valszeg nehéz lenne megfogni friss jogsival, de, akiknek van már sok tapasztalat, azok sem/nem dobálták be a gépet kérdéses szitukba. Az ilyet ott kell próbálgatni, ahol van bőven hely.
Ergó, ha hajlamos vagy hülyeséget csinálni, akkor sem az első években fogod, szóval akkor a 3-5. évre érdemes egy olcsó és biztonságos autót venni. Viszont, ha hajlamos vagy rá, akkor ezt nem ismered fel.
Másik verzió a ló túloldala, amire a legegyszerűbb példa pl. egy új drága telefon pl. Ha marhára próbálsz vigyázni rá, félted, hogy nehogy leessen, akkor szinte tuti, hogy még az elején le fog esni. Ha történt mondjuk többször is ilyen valakivel, és azóta sem tudta ezt kezelni, az lehet, hogy egy drágább, újabb autóval is úgy járna. Akkor nincs meg egy normális, minimális önbizalom, hogy nem ejted le, nem tőröd össze, stb. -
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #192692 üzenetére
Drivingcamp.hu
-
szotyika77
aktív tag
Sziasztok!
Érdekelne, hogy van-e valakinek tapasztalata az alábbi motorokkal:
-Ford Focus 1.5 Ecoboost Benzin 150 LE manuális 6 váltóval (2020 évjárat) és
-Kia ProCeed 1.4 T-GDI Benzin 140 LE manuális 6 váltóval (2020 évjárat) ?
Mennyire nyűgös motorok ezek, és hogy bírják a városozást, dugókat?
És kb milyen fogyasztással számolhatok velük?Városi használatra lenne, napi 20-40 kmt mennénk vele.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv!
-
Biqci
aktív tag
válasz snefi2 #192687 üzenetére
Az a helyzet, hogy amíg ki nem mész az autópályára elég az 1.4. De a pályán elvérzik. 1300kg 90Le-vel főleg ha meg is pakolod, mert kombi, akkor miért ne? alapon nagyon gyenge. Én sokat jártam egy kombi 1.8l-es Focus 2-vel és ha meg volt pakolva kellett neki türelem amíg felgyorsult. A többit leírták előttem a kollégák, csak igazat tudok nekik adni...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
alázógyík
addikt
válasz szotyika77 #192694 üzenetére
A dugót és a sok várost egyik se szereti, sőt.
Viszont ha csak ebből a kettőből lehet választani, az ecoboostot biztos elfelejteném. -
vzsryl
nagyúr
válasz szotyika77 #192694 üzenetére
Városba bőven elég valami kis szívó benzin is, szóval ha más verdák is szóba jöhetnek, akkor i30 1.5 benzint javaslok. Ezeknek nagyon rövid a váltója, tehát lehet velük dinamikusan autózni városi körülmények között.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
HKorn
veterán
Na úgy néz ki meglett a választás pár megnézett autó után. Először egy 2016-os Auris kombit néztem meg (nem HSD volt,asszem 1.6 benzin), maga az autó érdekelt, mivel még nem ültem Aurisban, nem vezettem. Ez nekem csalódás volt, nem szép a belseje, meg a műszefal is zavaró volt nekem, ahova a kijelző van beépítve, túl szűkösnek találtam a szélvédőn a kilátást is.
Aztán megnéztem egy 2016-os Octavia kombit is, ez már határozottam jobb volt, de sajnos a flottás nyomok látszódtak rajta, meg amúgy is elvetettem az ötletet, hogy flottásat vegyek.Végül magánszemélynél sikerült egy 2016-os Leon 1.4 TSI FR-t találni, gyönyörű szép állapotban, kevés km-el, amiből első látásra szerelem lett. FR csomag levett a lábamról
Run&Ride
-
Doki16
addikt
válasz HKorn #192698 üzenetére
Jó választás, király autó lett az FR Leon, nekem is majdnem az lett a Golf helyett. Főleg akkor király ha megvan hozzá a LED csomag. Brutál jó fényszórókat szereltek bele. Kézi vagy DSG? Majd jöhetnek róla a képek, ha tudsz és van is kedved kitenni
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Felmerült az Intel és az AMD egyesülése
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Vezetékes FEJhallgatók
- Háztartási gépek
- PlayStation 5
- BestBuy topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest