- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz diegho #188249 üzenetére
Jazz jó választás, de inkább 5,5-6 liter lenne a fogyi. Mondjuk az esetleges rozsda miatt lehet akár kevesebb is, weight reduction.
(#188250) dj79: Ennek kapcsán csak úgy eszembe jutott, hogy hiába nem másabb egy olaj- vagy fékcsere, hivatalosan csak az a szerelő nyúlhat hozzá, aki levizsgázott alternatív hajtásokból is. Nekem is meg kéne csinálnom, meg az általános villamosságban is jó lenne mélyebben elmerülni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188253 üzenetére
Mihez képest. A másik jelölt Swifttel összehasonlítva szerintem a Honda lenne halkabb. Nyilván nem egy deutsche prémium, de a kategóriatársaitól semmiképp nem rosszabb.
Amúgy én kifejezetten jónak találom a saját Jazzemet ilyen téren, még autópályán sem kell megőrülni benne, normál hangerővel lehet beszélgetni, országúton, ahol diegho többnyire használná, meg pláne.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz tboldi #188254 üzenetére
A Swiftel nincs ilyen tapasztalatom, de a Meriva az halkabb, szóval érdemes mellé rakni mint infót.
Nem tudom, hogy lehetett ennyire elcseszni a szigetelését, tapasztalatból mondom egy F Astra halkabb sokkal
*Az a baj nagyon keveset mész vele, főleg egyhuzamban. Éves talán 5000? km alatt azért nem igazán lehet ezt megtapasztalni vagy éppen zavarónak mondani, főleg ha annak jelentős része azért csak város, 60-70-ig tényleg elviselhető a hang, felette azért megjön.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188255 üzenetére
Merivával mentem már (1.6 benzin), nekem nem tűnt másabbnak a Jazzem után, se halkabbnak, se hangosabbnak nem találtam. De a váltóját utáltam, mint egy kanál egy tál pudingban.
szerk.: Van az 7k is!
Amúgy "békeidőben" azért legalább havi 1 győri út szokott lenni az M1-esen.[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz molnarpeter #188252 üzenetére
Ez is opció igen. Ha még ki tudok fogni valami épkézláb darabot belőle.
-
diegho
nagyúr
Az 1.4PD-ben van kettőstömegű és részecskeszűrő?
-
olajbogyo
aktív tag
válasz szabonagyur #188255 üzenetére
Szia!
Pont jó, hogy erről a két autóról beszéltek. Mert igaz, már régebben kérdeztem, hogy asszonykámnak, a családba 2. autónak melyik lenne a jó kisautó választás, és ezek+ a fiat grande punto 1,4 es volt ajánlott kat. No, most, hogy ne legyen egyszerű, ezekhez most bejött lehetőségnek a Mazda 2 .......megmondom őszintén, nekem még tán a Mazda a legjobbnak tűnő mind közül, de mivel nem értek hozzá, így csak abból tudok válogatni, amiket olvasgattam róluk, és elég jónak tartották a totalcar tesztelésekor is. Szerintetek is jó döntés lenne a Mazda, Vagy rohadós verzió ez is?(totalon nem írták ugyan, de hátha...) Olyan 2008-2010 es autókról lenne szó 1,5 millió környékén. Köszönet, ha ismét segítetek!
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
szabonagyur
félisten
válasz tboldi #188256 üzenetére
Továbbra sem mész vele annyit, hogy különösen zavaró legyen, 2X40 km azért nem nagy táv.
Nem mondom, hogy nem lehet kibírni, de ilyen téren tegyük hozzá, hogy alulmarad sok társával szemben, persze mellé nem nyűgösek, meg a rohadással is jóbban állnak.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188261 üzenetére
Idén már 2x is voltam vele Pest megyében, Balatonon is jártam már vele, sőt, Bécsben is... Azért 3,5 év alatt volt alkalmam megtapasztalni, kiismerni, hiába szaladgálok vele jórészt csak Móváron belül.
Vagy mi az a táv, amin már zavarónak kellene éreznem? Mondjuk Örebro?
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz olajbogyo #188259 üzenetére
Én vezettem mazda 2-t, teljesen vállalható kisautó, de elég aprócska. Hátul max gyerek, csomagtartó alig, elöl nekünk kényelmes volt, de én 75kg vagyok, párom meg éppen 50 fölött. Tesztnek betettük a 2 lányt hátra, nekik pont jó volt, de akkor voltak olyan 10, ill. 14 évesek. Kilátni esélyük sem volt, annyira mélyen ültek, és kicsi az ablak. Szóval két embernek ok, de nem a jazz-zel egy kategória. Menni teljesen normálisan ment, semmi extra, de ez nem alap verzió volt, nagyobbik skyactiv motor, kvázi fullra extrázott a maga idejében, és kategóriájában. Azt meg, hogy rohad-e, azt meg kell néz(et)ni. Szerintem nem lesz vészes, de ha mégis, akkor még mindig otthagyhatod. CX-3 amúgy full ugyanez, csak kicsit meg van emelve. Punto biztos, hogy tágasabb, de q fiatokhoz nem értek.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
olajbogyo
aktív tag
válasz parandroid #188264 üzenetére
Szia!
"tboldi" köszi neked is.Akkor szerintetek is inkább jazz,..... no, majd meglátjuk melyikből találunk jobb ajánlatot. Meg persze az se árt, ha én is beférek az autóba majd időnként a 187cm/105kg-os töpörtyű méretemmel, mert igaz fogyózom, de azért 75kg os biztosan nem leszek , csak ha ebben az évben már nem eszek semmit se.
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
tboldi
nagyúr
válasz olajbogyo #188266 üzenetére
194 cm és 130 kg vagyok, a Jazz-ben még magam mögött is elférek. De igazából nem szívesen utaznék így.
Az első ülés teljesen hátratolva és a legalacsonyabb pozícióban, a támlája pedig a legmeredekebben, mert így érem el a kormány tetejét a csuklómmal.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz tboldi #188262 üzenetére
Mindegy, elfogult vagy vele Sajnos nehéz beismerni, hogy azért nem mindenben svájci bicska egy Jazz, többször többen is leírták, hogy igen is hangos legtöbb társhoz képest ahogy a korabeli Civic/City/Jazz meg még ami van.
Ezek meg továbbra sem nagy távok, tehát az éves legyen akkor 6x200 km meg a napi 2x10 az persze, hogy nem zavaróan hangos hiszen kb. elvagy azzal, hogy vezetsz, meg utazás stb.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
-
diegho
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz diegho #188275 üzenetére
1.9 SDI-ben semmi drága hibalehetőség nincs (adagolós, egytömegű, nincs turbó, se DPF), cserébe lassabb és régebbi évjárat ok (inkább 15, mint 10 éves). Mondjuk egy Ibiza szerintem egész pofás mai napig. Pár éve a Saxo/106/Micra 1.5D volt ilyen olcsón üzemeltethető, csak azok már elporladtak.
Fogyasztás: spritmonitor.de
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz hobizoli #188279 üzenetére
Ez van. A piac sebészi pontossággal kíméletlenül beáraz minden használt modellt. Ha valaminek fent van az ára vagy épp ellenkezőleg szart sem ér a piacon az nem véletlen. Amúgy négy-öt kilóért kb. Dunát lehet rekeszteni az 1.4pd motoros autókkal... 1misiért jól felszerelt Audi A2 is akad azzal a motorral nem egy nem kettő.
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #188273 üzenetére
Az vagyok, nem tagadom, de sosem szoktam elhallgatni a hibáit, hiányosságait. Pont ebben a topikban írtam egyszer egy nem túl rövid listát ezekről kiegészítve a vezess.hu - amúgy viszonylag jól összeszedett - cikkét. Olyat meg nem állítottam soha, hogy svájci bicska lenne, mert tisztában vagyok vele, hogy nem felel meg feltétlenül minden igénynek, illetve vannak olyan felhasználási területek, ahova egyszerűen nem való. Ennek megfelelően nem is ajánlottam soha senkinek pl. pályás hosszútávfutásra.
Diegho viszont ilyen kaliberű járgányt keres, és csak annyit írt, hogy 90%-ban országúton használná, de nem tudjuk, ez km-ben kifejezve mégis mennyit jelent. Gondolom, nem napi 600-at, ezért talán a hangszigetelés nem is az elsődleges szempont nála.Mindenesetre én nem érzékelem hangosabbnak a riválisaihoz képest, te igen, de elég valószínű, hogy nem ugyanolyan érzékenységre vagyunk beállítva. És ezzel nincs is probléma.
(#188276) Tothgera30: Ez megint nagyon elfogultnak fog hatni, de a Honda-féle kapcsolási érzetet nem hozná egy olajcserével sem. Még apum WagonR-ében is határozottabban kattannak a fokozatok.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tboldi #188283 üzenetére
Részben a hsz-edhez kapcsolódva:
-szerintem lowcost megoldás volt a kérdés, nem low-noise, 3 hengeres dízel karakter ha megfelelő a célra, akkor a Honda esetén sem a zaj volna a gond
-váltóolaj előtt szerintem amúgy a rudazat stb állapota többet tud jelenteni kapcsolási érzetet tekintve
-végső soron mindenki más típusokat ismer és preferál, de így jobb a kérdezőnek, olvashat több véleményt, nagyobb számú típus kerül fel a radarra, stb. (nálam ugye az alfa és omega az SDI mivel nem tudok olcsóbban és egyszerűbben fenntartható motort, nyilván ajánlom is annak, aki olcsón autózna) -
Dare2Live
nagyúr
válasz tboldi #188269 üzenetére
"Az első ülés teljesen hátratolva és a legalacsonyabb pozícióban, a támlája pedig a legmeredekebben, mert így érem el a kormány tetejét a csuklómmal."
Engem anno az ülés hossza lepett meg sztem kategória legkisebbje nem 193cm/130kgs embernek tervezték az tuti. De ha neked kényelmes az a lényeg.Az újat sztem elszúrták. digit klímás verzió 8misi. Uez elöző genben 5.5. De amit elszúrtak, hogy a 390les csomagtartoból lett egy 300literes. Inkább rakták volna ülés alá...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
szabonagyur
félisten
válasz tboldi #188283 üzenetére
Mindegy, tovabbra sem erted, a svajci bicska dolgot foleg nem...
Erdekes kb fele akkora vagyok mint Te, parom meg meg kisebb minden iranyban es azert a magam mogott elferek dolog eleg erdekes ertelmezes lehet.
Okes be lehet ulni, de inkabb van gyerekekre/160as magassagig meretezve.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
8th
addikt
válasz hobizoli #188286 üzenetére
Az a helyzet, hogy sztereotípiák sem véletlenül születtek egy-egy gyártóról és/vagy típusról. Nyomhatod a szokásos elvakult digó marketingedet attól még a Stilo akkora bukás volt mint a szar. Kutyának sem kellett az "olasz Golf" (lol). Ha sztereotípia ha nem az olaszok anno keményen megdolgoztak érte, hogy az embereknek egy életre elmenjen a kedve az autóiktól.
#188285: mint ha ennek lenne bármi jelentősége.
[ Szerkesztve ]
-
válasz diegho #188275 üzenetére
Az 1,2 12v kerülendő, lánc problémák, szelep átégés, (nálam az 6liter körül evett) az 1,4 szívó meg 7 liter körül eszik, de én nálam sok a hideg járat és az autópálya. Országúton ezzel os e lehet menni 6 liter körül. (Nálam minden legalább 1 literrel többet eszik, mint másoknál)
Az 1,2 tsi biztos jól kajol ezekben is, de azt még nem próbáltam, meg az 1,5M Ft-tól indul.
Az 1,4 1025 kg, a baleno titka, hogy 860kg
Az i20 1,25 annyival eszik tőle többet amivel nehezebb 980kg 6,3 lett vele az átlagom, tehát simán 6 alá vihető az is
Rakatsz bele LPG-t ?[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Tothgera30
Ármester
-
Az olasz autók legtöbb baja az itteni rossz minőségű üzemanyag és a hozzá nem értő szerelők voltak.
Ez megalapozta a "jó hírét".
A legtöbb elektronikai fejlesztést az olaszok csinálták.
A stilo-t meg a golf ellen küldték harcba, de magas lett az ára és a német autó fejnehéz poacon így nem tudott érvényesülni, aztán meg jött a válság.
Amúgy a 2010-es seat ibizámat, többre tartják az emberek, mint az új fiat tipomat, pedig nyomába sem érhet. Mondom ezt úgy, hogy volt fabia-m, van golfom, van ibizám és volt opelem. (Hyundai, kia-kat most nem keverem ide, de még azoknál is jobban szerettem a tipo-t)[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tboldi
nagyúr
válasz Dare2Live #188287 üzenetére
Nem mondom, hogy annyira kényelmes lenne, inkább azt, hogy éppen elég. A WagonR-ünknek szerintem rövidebbek az ülőlapjai, az már zavaró tud lenni már egy győri út után is.
Bizonyos szempontokból az újabb és újabb generációk egyre rosszabbak lettek, egyre több dolgon spóroltak, pl. a hátsó kerékdob csak a GD-ben van rendesen kiburkolva, a rákövetkező GE-nek már kevésbé, így hajlamos is a tanknyílásnál rohadni. A GK-nak meg marha rondán vannak hegesztve az ablakkeretei, arról nem is beszélve, hogy a hátsó ülések alja egyszerűen csak ki van lyukasztva, a GD-nek még jutott burkolat.
Ez az új GR egy fokkal minőségibbnek tűnik az elődjénél, majd a pozsonyi autószalonon megvizslatom közelebből. De a csomitartóért valóban kár, az is a GD-é volt a legjobb a 380 literrel, de még a rolós kalaptartó is sokkal mencibb. Igaz, kicsit macerásabb is.
Ráadásul még a teljesen sík padló is elveszett.Az biztos, hogy ha egyszer odajutok, hogy lecseréljem, akkor nem Jazzeket fogok nézegetni, bármennyire is szeretem a típust.
(#188288) szabonagyur: Pedig szeretném megérteni.
És alkalomadtán szívesen megmutatom élőben, hogy hogy férek el.(#188291) Tothgera30: A miénk M13A, G13BB-hez még nem volt szerencsém. Előbbi egész jól klattyan, csak az út rohadt hosszú.
3 (4) db Opelt vezettem eddig, az említett Merivát, 2 db G Astrát (nem Classic-ok, és azt hiszem, ugyanaz az 1.4 volt mindkettőben), illetve egy dízel Insigniát. Mindegyikben olyan "lötyinek" éreztem a váltót, de a Meriváét különösképp.
Persze, hogy kell olajcsere, nem is írtam olyat, hogy ne kéne. Hondáknál 120k km vagy 5 év az előírás. És a Suzukinál is tartjuk a gyári 45k-es periódust.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tboldi #188293 üzenetére
Ár/értékben sztem idáig rendben volt. Méret, csomagtartó aránya egyik hanem legjobb volt. Erre most csomagtartó összement mert aksi ára meg brutál elment. Innen csak egy a sok kiskocsi közül. De oda se jó mert drága.
balaton volt szombat+vasrárnap. Zamárdi/Siófok/Világos. 50menként úsznak a döglött, felpuffadt halak mindenhol. Ezen felűl még a kissebbség is élmény. A 10percenként ordítás, hogy meggyilkollak k*csög, szádba v*remet hallgatni különös élmény 4éves gyerekkel. A Siófok aranypart mint egy szociologia tanulmány. Piros ferrari, bentley mellette nincs alja F Astra. Néhol egy egy beherbázott csoda nyáladzik.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
8th
addikt
válasz kisza25 #188292 üzenetére
Frászt. A probléma a néhol kritikán aluli összeszerelési minőségben keresendő. Lehet csűrni csavarni a dolgot az minden esetre mindent elmond, hogy az olaszok is alig veszik a saját autóikat. Lancia rég beleállt a földbe mert nem kellett senkinek sem. Vajon miért? Az Alfa felett évek óta rezeg a léc, a Maserati felett szintén. A Fiatnak is jó szarul megy a bolt lassan egy évtizede. A mostani relatív jó Tipo eladások nagyjából annyit érnek mint csonkolt végtagra a sebtapasz. Kétségbeesésükben igyekeznek összeállni mindenkivel pedig a megoldás baromira nem ez. Ha akarnának tudnának egész tartós "minőségi" olcsó autót gyártani (lásd. Panda II) amin kereshetnének de mennek megint a hülye fejük után szépen befelé az erdőbe és ahelyett, hogy a Fiatot erősítenék meg borogatják a halott márkáikba a pénzt. Én nem is keresek már benne a logikát.
"A stilo-t meg a golf ellen küldték harcba, de magas lett az ára"
Ez a mai napig jelenlévő probléma. Pl. a legolcsóbb Alfa Giulia ~10M forint, a Stelvio 12M felett indul. Az FCA-konszern mérhetetlen pénzt beleölt ennek a két autónak a kifejlesztésébe mindhiába. Szép meg jó mindkettő egészen addig míg be nem ülsz. Ott el is megy a kedved tőlük, Mindkettő olyan pici belülről, hogy alig lehet elférni bennük. Amikor egy jóval nagyobb KIA Optimát megkapsz automata váltóval Gold Business felszereltséggel 7év garanciával egy belépő Giulia árából ott nem nagyon van több kérdés. Vagy ha az egy kategóriával nagyobb Sorento dízel motorral automata váltóval a legmagasabb GT Line felszereltséggel nagycsaládos állami támogatás nélkül!! csak néhány százezer forinttal drágább mint a legolcsóbb Stelvio én lehet elgondolkodnék az FCA fejesek helyében, hogy mi merre hány méter. Mert amúgy tuti vennék mindkettőt de iszonyatosan túl vannak árazva. A Fiat Tipo az egy teljesen korrekt kiváló ár/érték arányú őszinte autó. Az nem akar többnek látszani mint ami. Pont az ilyen modelleket kéne ezerrel nyomatni az olaszoknak Szerintem..
-
CactuS
Arcképgyáros
Lancia azért állt bele a földbe, mert el kellett engedniük a kézzel készített autókat és át kellett állni a sorozatgyártásra, ráadásul kötött, a konszern által adott technológiával. Teljesen más koncepció alapján készültek az autóik akkor, amikor még nem vegetálva próbálták elkerülni a halált. Egyébként már rég halott volt a márka, csak nem akarták levenni a lélegeztetőgépről.
Fiatnál (ahogy például a Peugeotnál sem) nem a személyautók hozzák a pénzt, hanem a haszongépjárművek. Abból pedig nem állnak rosszuk, pl: mi is előbb veszünk a flottába Ducatokat és Fiorinokat, mint mondjuk Jumpert/Transitot vagy couriert, mert kevesebb a gond velük és egész jó áruk van.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
-
Egy hátsó kerekes sportos autót, miért hasonlítasz egy első kerekes családi sedanhoz azért kicsi benne a hely, mert hossz motoros és kardánalagutas, mert hátsó kerekes, mint a mercik és bmw-k...
Ha tudni akarod, hogy mi is az igazság, akkor nézd meg ezt a videót , minden benne van, hogy hol ment félre az alfa/fiat
Amúgy teherautó és jeep fronton jól állnak, személyautó szinte nincs is. Fiat 500, panda, tipo
Alfa giulia meg stelvio aztán csá[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
8th
addikt
válasz kisza25 #188299 üzenetére
Én autót hasonlítok autóhoz. szerintem tízből kilenc autósnak mindegy, hogy elöl vagy hátul hajt az autója csak az számít mit kap a pénzedért, igazából semmi más. Ha egy kategóriával nagyobb autót is hazaguríthatsz az alfák árából akkor szerelem ide vagy oda úgy is a józan ész dönt és skippeled az olaszokat. Így viszont baromi nehéz lesz bárkit egy új alfába beültetni. 500-as jópofa de borzalmasan öreg modell már ahogy a Panda is. Ahogy írták is fentebb rég eljárt felettük az idő. A Tipo önmagában viszont kevés. Se alatta se felette nincs semmi a gyártónál. Jó, ott vannak az 500-as különböző torszülött verziói de azokat inkább hagyjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...