- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
őstag
válasz focvis #158387 üzenetére
A DPF városi üzemben hogy működik? Tehát pl. az öntisztítás megvárja a stabil menetet és ha kéthetente megy az ember kirándulni országútra, akkor ilyenkor tisztítja magát, vagy pedig a tisztítást rendszeres időközönként / bizonyos korom után mindenképp el akarja végezni, így a városban is random fog - esetleg sikertelenül - tisztításba kezdeni?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mauzes #158402 üzenetére
Az utóbbi. A gép nem nézi a felhasználási szokásaid, ha elér egy bizonyos szintet a szűrő koromtartalma akkor regenerálásba kezd ha városban vagy ha nem. Sokat szívok ezzel én is főleg akkor bosszantó a dolog amikor autópályázás után kezd el regenerálni...
mod:
Egyébként érdekes, hogy mióta fent a nem csaló szoftver (2.0 TDI) azóta gyakrabban akar regenerálni... De nyilván a megemelt turbónyomás miatt nagyobb a koromképződés.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ReFleXx
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ReFleXx #158405 üzenetére
Nem teljesen ugyanarról beszélünk de reagálva: igen a sok rövid út kinyírja dízelben a DPF-et, nem városba való csak ezt nem propagálja a gyártó. Ha bemelegszik akkor viszont elindítja akkor is ha városban közlekedsz éppen (erről írtam az előbb).
Ha már letilt akkor már sokszor a kényszerregenerálás sem segít. Marad az, hogy savval kitisztítják vagy jöhet egy új DPF.
mod:
athomi: Nem, sajnos nem. Egyedül a megemelt alapjárat (950-1000 rpm) árulkodik róla, meg az hogy elkezdi pörgetni a hűtőventiket (a megváltozott befecsi miatt nagyon sok hő termelődik). Pénteken pl 4x szakítottam meg a regen-t de egyszerűen nem volt időm kivinni városon kívülre.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ReFleXx
addikt
válasz athomi #158406 üzenetére
szándékosan nem kötik a user orrára, a pillanatnyi fogyasztás megemelkedése árulkodhat rola pl alapjaratnal.
van auto ahol a regen esetén mennek az izzitogyertyak, reléjére egy LED-et patkolva már lehet jelzőt fabrikálni
ha nem felejtem el en leallitas elott rapillantok a pillanatnyi fogyira es ha nem a megszokott hanem annak 2-3xosa akkor biztosan tudom hogy regeneral.(#158408) Qru csak arra reflektaltam, hogy a szuro telitettseg onmagaban nem elég a regen beindulásához.
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
SzlobiG
félisten
Tdci-nél nem emeli meg ellenben a TDI esetén igen szóval ott könnyen ellenőrizhető, hogy fut, avagy nem.
(#158404) Qru Turbo nyomás emelést hozott az új szoft?
(#158411) Eagl3 Szándékosan nem raknak kijelzést, hogy a vezető ne foglalkozzon vele, gondozás mentes megoldásként árulják így. Mondjuk az opel kijelzi.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SzlobiG #158410 üzenetére
Igen. Átírták a befecsiképét is a kocsinak meg az EGR nyitáshoz is hozzányúltak, ez teljesítményvesztéssel járt (ami nem volt vállalható következmény a userek felé), így az új szoftvereben ennek kompenzálására megemelték a maximális turbónyomást.
De ezt Mágus nagyon szépen és érthetően leírta, érdemes elolvasni: [link]
#nincsbennetarcsi
-
válasz ReFleXx #158413 üzenetére
Mert a motort nem érdekli h a sofőrnek mikor jó. Mert (engedd meg h csak VAG vonalon beszéljek lévén mást nagyon nem ismerek) ha a két nyomásjelző értékei közötti különbség eléri a megadott értéket, akkor meg fog próbálni regenerálni akkor is ha nem pályán mész 8000-rel. Ha ugyanis a DPF telítettsége átlép egy szintet akkor ott fizikai roncsolás v megállás jön. Tudtommal nincs olyan része a kipuffnak ami megkerüli a részecskeszűrőt ha úgy adódna.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz footy #158417 üzenetére
Nem mindegyiknél. És ha akkor sem engeded neki akkor jön az h a korom nem ki hanem beleég a dpfbe és eldugul. Ekkor még előferdül h egy regen ráküldve átégeti az egész hóbelevancot, de jellemzőbb h megbontják és kitördelik belőle.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Eagl3
veterán
válasz Morris #158418 üzenetére
Mire vagy kíváncsi?
2.2CD, probaltam a 2.3-as turbos benzines valtozatot is mikor autot kerestem, nagy tuzijatekra szamitottam az adatok alapjan, nem volt ugyan rossz, de konnyen el tudtam engedni a fogyasztas kulonbozet miatt. Ez 7-7,5 korul fogyaszt es egesz jol is megy. Varosba nem az igazi, az egyes nagyon rovid. Orszaguton, palyan viszont dinamikus.
A beltere japanosan puritan, a valtogomb/kormanyon a vezerlogombok festese kopik. Ettol fuggetlenul minden kezreall, a valto viszonylag rovid es pontos, a kormanyzas is a futomu is meglepoen feszes, az osszkerek is szepen kihúzza mindenhonnan.Nem igazan tudok rosszat mondani az autorol, ha nem az audi belterehez van hozzaszokva az ember, akkor szerontem egy nagyon jo ar-ertek aranyu kocsi.
Mivel mostanaban tobbet haszbalom rovid tavon az autot, igy lassan megy a haztol es valami benzines lesz, bajban is vagyok, mert a 2-3 eves 6-os mazdak meg egy kicsit zsebbenyulosak, viszont szerintem azoknak nincs annyi lehetseges problemajuk mint a feltoltős benzineseknek. -
ReFleXx
addikt
válasz bitpork #158415 üzenetére
egyszer találtam egy tök részletes leirast psa dizelek regenjerol. ott felvoltak sorolva a feltetelek a regen inditashoz. hiaba mér telitettet, nem fog regent inditani ha teszem azt hideg a motor. ez konnyen elofordulhat rovid varosi utak eseten.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
TheProb
veterán
Vélemény? Hátulján 2 oldalt a meghúzás nem annyira vészes, nem?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
BigBlackDog
veterán
válasz TheProb #158425 üzenetére
Szerintem nem vészes. Polírral és javítófestékkel fel lehet eléggé javítani véleményem szerint. Viszont látok valami kör alakú furcsaságot a csomagtérajtó bal oldalán.
Egy nedves kárpittisztításra elvinném (üléseket újjá varázsolná), illetve az általad is említett váltó és kormánybőrözéssel valamit csinálnék. Plusz természetesen egy lightos külső-belső kozmetika nem árthat.
Egyébként műszakilag milyen állapotban van? Ajtók szépen nyílnak, csukódnak? Mindegyiknél ugyanakkora erő kell a nyitáshoz-csukáshoz? Menet közben furcsa zörejek, zajok nem voltak? Lassú előremenetnél, tolatásnál koppig tekert kormány esetén nem hallasz kopogó, pattogó, nyiszogó hangot? Elektromos cuccok működnek mind? Tulaj korrekt?
Most egyékbént kicsit rá is kívántam. Jó a színe, meg nem egy rossz szerkezet a eddig olvasott vélemények alapján.
[ Szerkesztve ]
-
Kisszidi
csendes tag
Sziasztok,
Párommal örlődünk egy ideje, hogy milyen autót kéne venni.
A jelenlegi park:
Ford Focus 1.6 TDCI 2009
Honda Civic 1.4Új helyre költözünk, autópálya közelébe, így mindketten, ugyan más irányba, de autópályán ingáznánk nagyrészt, én irányonként 42km-t amiből 30 autópálya, párom irányonként 51km-t amiből 48 autópálya. Én várhatóan sokat fogok dugóban is ülni.
Páromnak ezek kerültek szóba: Kuga, HR-V vagy Quashqai, dízel motorral. Esetleg egy Civic 2.2 i-CDTI vagy Passat 1.9PDTDI. SUV mellett szól, hogy ha esetleg babaprojektet indítunk, könnyen lehessen ki-bepakolni a gyerekülést és ne kelljen hajolni, biztonságosabbnak is gondoljuk és legyen benne hely a gyerekes, kutyás kimozdulásokra is.
Én vagyok a problémásabb, mivel a második autón pénzt akarok megfogni hosszútávon. Úgy gondolom elég egy rendes méretű és hatótávú autó, így magamnak valami elektromosra vagy hibridre gondoltam, kizárólag ingázásra, semmi másra. Nem tudom, hogy pl a hibridek jelentenek-e valós megtakarítást. A Priusok és az Insight-ok tetszenek, de anno mikor céges Priust vezettem hébe-hóba, nem láttam annyira hatékonynak mint reklámozták.
Renault Fluence Electric is szimpatikus, a Leaf már egy kicsit kicsi, de ha azt mondjátok az a szent grál, akkor tökéletes számomra, pár a hatótáv oda-vissza elég karcosnak tűnik. 1 töltő van a cégnél, de azon legalább 3-an lógnak, nem mindig elérhető. Szívem szerint Teslát vennék, de arra még spórolni kell.Szóval ki mit ajánlana erre a kombinációra?
-
#47205632
törölt tag
Ha egy nepper árulja a kocsit és azt írja minden papírmunka intézhető helyben nála, akkor az azt jelenti nem kell eredetvizsgára se vinnem, sehova se? Az úgy cukor lenne, mivel az eladók 90%-a nem megy bele az eredetvizsgába amúgy se, szóval az egy fix rizikó marad a használt autó vásárlásban mindig is, így viszont nem lenne ez se. A további kényelmeken kívül, hogy nekem se kell a kocsival mennem utána sehova.
Fél év garit adnak a kocsira, az se rossz. -
Magnum_
nagyúr
válasz #47205632 #158429 üzenetére
Pedig meg lehet csinalni az eredetvizsgat vasarlas elott is.
Ha nepper csinaltatja, ugy, hogy nem vagy ott, az nem riziko?
Okosmuszakit is tol ra?
Fel ev garit vallal? Az jo, mert a Ptk.szerint 1 evet kellene.Ki az elado? Maga a kereskedo? Vagy mar elore ala van irva eladoi reszrol a szerzodes? :-)
I humbly and respectfully decline™
-
Mauzes
őstag
A spritmonitor-os "statisztika" mennyire mérvadó szerintetek? Már többször észrevettem, hogy elég alacsonyra jön ki ott az átlagfogyasztás ahhoz képest, amiket itthoni tesztekben olvasok - vagy csak a tudatos könnyűlábúak mérik és írnak be?
Most pl. 2005-2009 közötti Lexus RX 400h-kat néztem, és spritmonitoron kedvezőnek tűnő 9,4-es átlagfogyasztás szerepel, a tesztekben meg 12 körül lövik be nagyjából a vegyes használatot.
-
válasz ReFleXx #158424 üzenetére
Sajnos a PSA-t nem ismerem
Elméletileg a VAGnál is kell olajhőmérséklet, és fordulatszám+ sebesség. Ugyanakkor ha dugul el, akkor a nyomáskülönbséget próbálja a motor kompenzálni. Egyre rosszabb lesz az égés, egyre több korommal, így ha egyszer ráengedi akkor képes a szűrő átégni, vagy annyira eldugulni h ott minden fog menni csak gáz nem.Persze hozz kell tennem, hogy én csak egy malac vagyok nem értek én a bonyolult dolgokhoz
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
BigBlackDog
veterán
válasz Magnum_ #158431 üzenetére
+1, kb. mindent leírtál.
(#158429) Dorothy: Amit Te csinálsz, azt nem fogja más elsumákolni. Igen, több idő, meg fáradság, de lesz tapasztalatod és a későbbi kellemetlen meglepetések esélye csökken. Eredetiségvizsgára már több embertől hallottam olyan konstrukciót, hogy előre megcsináltatják. Ha átmegy, akkor adásvételi és fizeti a vevő, ha bukik, akkor nincs szerződés és az eladó fizeti. Persze, kell egy egészséges mértékű bizalom ehhez, de amelyik eladónál ez nem működik, azt elkerülném.
(#158433) Mauzes: Nálam kb. az ottani nagyátlag fogyasztás van/volt meg. Szerintem a szélsőértékek lehúzásával figyelembe vehető. A hagyományos tesztekhez képest annyival jobb véleményem szerint, hogy látod a fogyasztásértékekhez tartozó vezetési szokást, használati módot is megközelítőleg.
[ Szerkesztve ]
-
TheProb
veterán
válasz BigBlackDog #158427 üzenetére
Még nem voltam kipróbálni, csak a tulaj küldte a képeket. Kénytelen leszek valami parkolóházban megnézni este, mert csak akkor jó neki. Vagy max várok hétvégéig. De köszi a tippeket, hogy mit érdemes megnézni.
Amit most észrevettem még, jobb oldalon az ajtók és küszöb "találkozásánál" csak szerintem olyan, mint ha végig le lenne verve a fényezés? Sztem az kosz nem nagyon lehet, nem?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
őstag
Sziasztok!
Nagyon elgondolkoztam ezen a corsán. Lehet hogy még egy xenont rádobnék 180 ezerért. Asszonynak lenne 10 évre, valamikor idén megvéve. Hagyományos automatást preferálnék, szívóbenzinnel. Főleg városban menne, de lenne nagy ritkán pálya is, és legalább 10 évig megtartanám. Van valakinek jobb ötlete? Mazda 2 rohad és +1 milla, yaris hybrid cvt +1 milla szintén és félek hogy ellopják. SUV nem kellene, sem suzuki olyan nagyon (bár a baleno és swift vagy szivóbenzin cvt, vagy turbós hagyományos ami amúgy sem felel meg).
Szóval valami olyasmi kellene amibe szervizelve csak benzint kell tölteni (vigyázzunk a turbóra és váltóra nélkül...).
-
SzlobiG
félisten
Köszi, így már világos. máginak is.
(#158420) Eagl3 Ismim nem rég szabadult tőle a turbo benyás CX7-től iszonyat sokat evett neki (Svájc-Mo) viszont nem ment rosszul, de nem érte meg neki ekkora távokra, na meg jó drága is volt a szervizelése. Átült egy 3.0 tdi A4-be, ami elmondása szerint sokkal kevesebbet eszik és jobb minőségibb a beltere is. Valszeg a szerviz számla itt se lesz kevés...de amúgy nagyon jó kellemes gép próbáltam egyik nap, nagyon jó vezetni.
-
Mauzes
őstag
válasz BigBlackDog #158436 üzenetére
Hát ha igaz a ~9,4 nagyátlag, az lóf*asz egy 3,3 literes V6-hoz, ami 2 tonnát mozgat fix négykerékhajtással. Csak a 12 körüli szint már megfeküdné a gyomrom/pénztárcám.
Erősen mozgatja a fantáziám, mert ugyan 10 év körüli hibridről van szó, de vezettem már rokonét és akkor nagyon bejött. Ráadásul sok a szervizelt fix km-rel hirdetve, míg ezen az áron egy jellemzően ismeretlen eredetű dízel Mondeót vagy Octaviát tudnék venni.
-
alázógyík
őstag
-
őstag
válasz alázógyík #158442 üzenetére
Köszi, nekem is jó volt a benyomásom róla. És első autóm B corsa volt ami jól szolgált.
Ebben az esetben még az sem zavar hogy nehezebb, olyan sokat nem fog menni és a törésteszten kívül a való életben a tömeg is számít ütközéskor (ki milyen mértékben lassul a résztvevők között).
-
Magnum_
nagyúr
válasz BigBlackDog #158436 üzenetére
Apam autojanal nem akarnam elobb az eredetiseg vizsgat, ha toled vennek, akkor sem.
De a telepi neppernel lehet, hogy meggondolnam ☝️I humbly and respectfully decline™
-
apple87
senior tag
Sziasztok!
Erről az autóról mi a véleményetek?[link]
-
Xero
nagyúr
válasz mdani01 #158432 üzenetére
Mind a kettő jónak tűnik.
Érdemes esetleg FB-on az E46-E39 csoportokat nézni. Oda felkerülnek olyanok, amik hahu-t már nem érik el.Gyors lekérdezés, átvizsgálás, tesztvezetés és kiderül, hogy mi újság. Képek alapján egyedül a másodiknál a bőr állapota kérdéses nekem kissé. Nekem 200e km-nél még semmi baja a bőrnek, szóval érdekes, hogy 300e-nél már ennyire kopott, bár adódhat használatból is.
(#158447) [vilike] Ha sokat megy évente mit vegyen? 30i-t, vagy meg se álljon S54B32-ig?
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Tom1939 #158438 üzenetére
tippre az a plusz xenon nem +180 ezer lesz, hanem jóval több, inkább fél milla. mivel ez készletes autó, jüval olcsóbban tudod megvenni, mint egy egyedileg konfiguráltat. és az a megoldás se játszik, hogy a szalon rendel egy xenonos lámpapárt és bedobják, mert más a kábelezése, kellenek a tengelyszenzorok az automata magasságállítás miatt, plusz lököscsere a mosó miatt. amúgy városi szüttyögésre miért preferencia a xenon? sokkal drágább javítani/cserélni, ha kocc van, problémásabb szerkezet és ha nem hagyjátok bemattulni a lámpát, akkor valószínűleg a halogén fényerejével se lesz probléma
-
őstag
válasz rbalint88 #158449 üzenetére
Hát azt mondták hogy az idei az plusz 60 ezer ehhez képest (ezek még 17-esek). A xenon listaár meg 180 ezer ha jól nézem. Mondjuk nem tudom a xenon mennyire bírja a rövid utakkal járó gyakori fel-le kapcsolást. Led jobb lenne.
Milyen az alap halogén? Mert a 2007-es i30 halogénje amit váltani fog egy nagy kalap... (i30 legfőbb gyengesége). Főleg Scross ledjéhez képest.