- Vivo V50 5G - új is, nem is
- Mobil flották
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung SmartTag2 teszt
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
Na várjál, egy 11 perces videó, munkahelyen öngyilkosság volna belekezdeni
Arra a fícsörre gondolsz ,amikor mutatja, mettől meddig lesz éles az adott gyutávon, rekesszel? Olyat tud más is (pl pont az X100
), de sajnos nem túl elterjedt dolog.
szerk: ahha! azt nem találtam beletekeréskor
ilyesmit csak hardveresen ,objektíven láttam eddig, de ha itt finomhangolható, az valóban nem hátrány
-
jmakk
őstag
Az m4/3 rendszerből nekem nagyon hiányzik pl. 100mm körüli makró és egy 200-300mm/f2.8-f4 körüli fix. Ezeket jelenleg nem natív manuál obikkal pótolom, amelyeket kizárólag állványon és lehetőleg állványcsatis adapterekkel használok.
Így nem lesz nekem orrnehéz.
Portréra valamint kirándulni és "rohangálni" természetesen m4/3 obikat használok. -
fattyu
veterán
mondjuk sonynál nehéz nagyobb obit rátenni mint sajátjaik
De amugy pl engem nex azért érdekelne mert egy csomó obit ki tudnék próbálni amit sose. ilyen olyan német orosz távmérős obik tömkelege érdekelne de tükrösön ugye nem.
És egy M adapter vagy akár egy contax rf nem ad sokat az üvegek sem nagyok
egy 1,5 sonnar vagy a ruszki kopija pedig nagyon izgis lehet
-
jmakk
őstag
Nem értek veled egyet, szerintem van létjogosultsága.
Ha magamból indulok ki, szeretnék egy kicsi "váz+sétálós obi" kombót, amely mindig nálam van, mert befér a zsebembe is..
Ugyanakkor ha célzottan megyek fotózni (pl. makrózni, portrézni, épületfotózni stb.), akkor nem annyira izgat a cucc mérete, mert oda csak azt viszem. -
igen. amúgy nem szerettem volna ezen ennyit lovagolni, csak bemásoltam, mert sztem jópár embernek nagyon betalál a szöveg. de van, aki leszarja, hogy miből van egy termék, a lényeg a tudása, a szenzor mittomén. én egyre inkább a másik csoporthoz tartozom, egyrészt, sokszor hiszem, hogy a különbségeket tényleg nagyítóval kell keresni, a "szar dinamika" és a "jó dinamika" között minimális funkcionális különbség van. másrészt, amikor egy tárgy rendesen meg van építve, tartós, erős, igényes, az igenis nagyon sokat számít. főleg egy fotózásnál, ami amúgy is esztétikai kategória.
-
madgie
titán
Bizony, ettől tartok én is
Pont ezért lenne jó, ha adott szoftver nem csak a referencia LAB/RGB (akármi) adatokkal tudna dolgozni, hanem szépen meg lehetne adni egy forrásfájlt és a 6*4 kiskocka alapján csak pontosabban megcsinálná ő magának, mint ahogy én szemre pipettázok
szerk: otthon majd feltöltöm valahová a két fájlt. Egyébként a G3 zöldjeinek jót tett a "rendes" kalibrációs ábra is, éreztem én, hogy kicsit "neonos" az a zöld, szebb lett a profilozás után.
-
FEDman
addikt
Elvileg már nincs olyan minőségvesztés, mint korábban, teljes felbontású képeket lehet vele lőni. Persze azért megnéznék majd egy ez irányú összevetést.
Amit hallottam, hogy elektronikus zár mellett nem lehet vakuzni és max. iso1600 van csak. Tehát nem véletlenül van még mindig mechanikus zár is a gépben. Mindenesetre ha nem okoz minőségromlást és még a reakcióidőt is javítja akkor ezekkel a megkötésekkel együtt is egy remek tulajdonság lesz.Ami a berázást illeti, van olyan profi érzékeny expo gomb ami mellett nincs ilyen probléma, én inkább ilyet látnék szívesen ezekbe a vázakba, mint mondjuk a szemvezérlést.
-
FEDman
addikt
Nem egészen értem mit akarsz ezzel mondani.
Ha jól értem amit írt, akkor a G5-nél elektronikus zárral szinte 0-ra csökkent az expo késedelem. Ennél jobb hír nem sok van szerintem. A Panák már eddig is bitang gyors AF-e mellé szerintem már csak ez hiányzott, hogy tényleg felvegye a legjobb DSLR-ek tempóját is. -
scarabaeus
őstag
Csak ott optimális, ahol az ajtóra kenődnek a népek, kitakarva a mögöttük lévő teret. Ha egy függőleges csíkban szkennelünk, akkor az adott sík előtt lévő dolgok vízszintesen összenyomódnak, a mögötte lévő dolgok vízszintesen széthúzódnak, csak a síkban lévők lesznek kb. korrektek. Ezért is nem lehet ilyen egyszerűen pl. utcát "végigszkennelve" utcaképet csinálni.
-
sebgutkopf
őstag
A távirányításra érted? Hát ha értelmet akar neki adni a sony, akkor a készülékeknek tudnia kéne közvetlenül csatlakoztathatónak lennie, illetve egy dedikált adnroid app a telefonra, ami arra van megírva, hogy lássa az 5r-t.
A samsung már megoldotta, hogy két telefon wifin tud egymásnak adatot küldeni, itt egy telefon és fényképező között kéne megoldani a közvetlen kapcsolatot. A sonynak van fényképezőgépe és androidos telefonja is, ha akarja házon belül meg tudja csinálni.Ha ez nem megy, akkor viszont nem sok értelmét látom a fényképezőgépbe wifinek. Vagy fejlesszék addig tovább amíg nem tudja köztes eszköz nélkül ezt a funkciót.
-
sebgutkopf
őstag
A fényképezőgépről facebookolásnak nem sok értelmét látom. Legközelebb arról netezzek ebéd közben az étteremből?
Ellenben az androidos telefonnal a gép vezérlése gondolat pár gondolat után értelmesnek tűnik. Lényegében nem kell távkioldó, se vezetékes se infrás, telefonnal indítható csoportkép, vagy bulb mód stb... Ha ne adj isten a telefonra vissza adná az LV képét, akkor még a saját mosolyomat is vissza tudom ellenőrizni a csoportképen. -
sebgutkopf
őstag
Az biztos, hogy a sony szenzorok jobbak dinamikában. Ezzel szemben a pana szenzorokból számomra értetetlen módon mindig sokat hozott ki az oly a sötét részeken.
Tehát azt a szemléleti dolgot továbbra sem értem, hogy miért növelték agyon a sötét részek dinamikáját generációkon át, miközben a csúcsfényeken képtelen volt az oly javítani, egészen a sony szenzor alkalmazásáig? Miért élveznek a pana lapka alkalmazásánál mind az oly, mind a pana gépeinél a sötét részek akkora prioritást a csúcsfényekkel szemben a hangolásnál?
A teljes átfogás nekem nem feltétlen tűnik olyan eltérőnek egy pana és sony szenzor között.
Vagy arra akarsz kilyukadni, hogy valójában a sony szenzorok dinamikában olyan durván el tudtak húzni, hogy a teljes átfogásból megéri a sötét részekből akár többet is beáldozni, hogy jobb legyen a csúcsfény kezelés, mert még úgy is agyonveri a pana szenzort dinamikában?Az egész onnan indult, hogy a gh3-ba valami javított dinamikát jövendölnek, ami mellett a megjegyzés az volt, hogy sajnos valószínűleg az a plusz dinamika megint csak az árnyékos részekben lesz tetten érhető és a csúcsfények semmit se fognak javulni. Tehát a legkisebb beégésre képes mft gép továbbra is az em5 marad.
-
TayRol
nagyúr
A legszembeötlőbb az anyagminőségbeli különbség. Markolat teljesen jó - gumi, az evf király (főleg hogy dönthető), gombok kicsik de van nyomáspontjuk.
Képminőséggel kapcsolatban nem tudok még nyilatkozni, jövő héten megyek 8 napra nászútra majd tesztelem. De mindenképpen megérte a cserét, nekem ez a formavilág jön be.
Ja, a G3-GH2 után a kijelző fix ugyebár és ráadásul nem matt hanem fényes, szóval ujjlenyomatgyűjtő. Dedikált gombokkal rengeteg mindent el lehet érni. A 45/1.8 lamelláit nem ugráltatja szóval ez is plusz pont. Jó kis gép. -
ROBOTER
addikt
Remélem nem csak én nem értem a kérdést. Más arányú képeket egyáltalán hogyan hasonlítasz össze?
A négyzet a körbe írható legnagyobb téglalap, ezért ez a téglalap minél nyújtottabb, annál kisebb a felülete, annál kevesebb pixelt tartalmaz. De még mindig sokkal többet, mint ha nem multi-aspect lenne, hanem klasszikus vagdosós.
-
ati3x
senior tag
Azt hiszem azt megvárom.. Persze nem most kezdtem a fényképezést.. Édesapám aki még szmena 8-al kezdte, adta az első lökést. Majd némi zsebpénzből megvettem az első gépemet, szmena 8M-et.. No az már egy műanyag "csoda" volt... Utána, használt Zenith B, és E gépek, alapobjektívvel, meg volt egy 7/135-ös telém. Azt hiszem Jupiter márkával.. Ezzel a két géppel értem el a legnagyobb "sikeremet" Egy fotópályázaton, az
Élet és Tudomány magazin felhívására. A 99-es teljes napfogyatkozás képeiből csináltak középső oldalon galériát. Azt hiszem 200 fölötti volt a beküldött képek száma, tőlem 4 képet is beraktak! Először el sem hittem, de roppant büszke voltam magamra!Utána sok-sok évig vágyakoztam egy F80-as nikon gépre, de már nem valósult meg.. Majd jöttek a digitálisok, a digites tükörreflexes gépek, de sajnos mindig volt előbre való dolog... Mindig is a Canon xxxd szériára voltam "ráálva" Aztán jöttek a MILC gépek.. Mostmár nagyon ideje lenne.. Kompaktom volt, az sem túl sok: Egy Nikon 4600, most meg egy ixus 80.. De ezek full autómata gépek, és bizony sokszor idegbajt kaptam attól, hogy a legalapabb dolgokba sem tudok belepiszkálni.. Magyarul, kezdésnek nem biztos, hogy problémás lenne egy alapobi a számomra, mivel bármi nagyságrendekkel jobb az eddigi cuccaimnál....
-
#01758976
törölt tag
Köszi szépen a tippet. Ezt valóban kihagytam a palettáról. Pedig csak ez a két váz tetszik igazán a pana felhozatalból. Elvárásaimat a gf2-is kielégíti, az x bőven túlteljesíti, de árban belefér, és papíron tetszik az x obi is. Méretben mindenképp, a gyűrűk hiánya meg majd kiderül. A gf2-re csak egy evf-t terveztem megkukkantani, mert az utolsó, amit én láttam az a pana fz-30-amé volt, amit még 2007-ben eladtam. A napokban bemegyek egy üzletbe kipróbálom őket, de lélekben már egy ezüst gx1-et rendelek.
-
nord_
veterán
Azért ne legyünk igazságtalanok.
Fél éve van a Fuji a piacon, és egy évesek lesznek, mire olyan obiválasztékot kapunk, amire a több gyártóból álló m4/3 egyáltalán nem volt képes. Amikor a m4/3 beindult, kaptunk egyetlenegy darab, khm... nem túl acélos fixet. Aztán jött a 20/1.7 meg egy nagy szünet. Meg még egy nagy szünet. A 14/2.5-öt majd' egy évig mutogatták dummie-ként, mire megvalósult. A 45/1.8 meg még nem mondható öreg darabnak.
A roadmapen látszik, rövid időn belül lesznek olcsó fixek és zoomok is. Sok gyártót lehet b*sztatni, de elnézve a dolgokat pont a Fuji érdemli meg a legkevésbé. -
#01758976
törölt tag
Ez nem jó hír, max. egy ezresig elmentem volna, de azt obistul. És nagyon a körmére néztem volna a dolognak. Pedig nagyon bejövős a kicsike, de már a 1.5-2x szorzóval is tele a tököm. Végig jártam én már oda vissza a Nikon árazását. Marad most a gf2, "úgy is csak" biciklizéshez kell. Aztán ha, esetleg annyira bejön a mini méret, hogy másod gépből első lesz, akkor megfontolok dslr-milc cserét.
-
FEDman
addikt
Amúgy szerintem a váz árához képest nem is olyan drágák a jelenlegi Fuji obik. Elég ha mFT vonalon a 12/2 - 25/1,4 - 45/2,8 makrót hasonlítom össze a Fuji 18/2 - 35/1,4 - 60/2,4 árával.
A igazi különbség ott van, hogy a Fujira jelenleg hiányoznak az olcsóbb egyszerűbb verziók.
Elnézve a jelenlegi prémium vázakat persze lehet a jövőben se nagyon lesznek ilyenek. -
FEDman
addikt
Bennem gyakran felmerül a G5 vagy GH2 kérdés. Első ránézésre egyértelműen az utóbbi, de közben azért a G5 mégis tud pár olyan apróságot ami miatt mégis versenyben van nálam.
Hozzá teszem a videót nagyon jó dolognak tartom, de nem az élvez nálam prioritást, így a GH2 legnagyobb vonzereje nálam épp kiesik.
A plusz amit pedig a G5 nyújt, most borítékolom hogy Raw-ban magas iso-n egy picit jobb lesz mint a GH2, valamint már tudja az elektronikus zárat is, amit én azért nagyon tudnék élvezni!
Mondjuk egyenlőre erről még nagyon kevés az infó. Kérdés milyen korlátozásokkal jár? Egyenlőre egy tesztelőtől olvastam, aki komolyabban kipróbálta és ő imádta és annyit írt hogy elektronikus zár mellett a vakuzás le van tiltva.
Ha csupán ennyi megkötéssel jár akkor nekem ez nagyon fog tetszeni. Ha már az ember vakkant akkor onnantól a diszkréciónak úgyis vége, akkor meg már nyugottan csattanhat az a zár.
A másik oldalon meg ott a multi-aspect, ami viszont szintén egy finom dolog. -
-
Tulku
veterán
Ha késésként fogjuk fel akkor csak egy dolgot tudok elképzelni...bármilyen furcsa is...
Vitalij bejelentette, hogy meghívták a GH3 tervezési folyamata részeként (persze nem ennyire egyértelműen adta tudtára a nagyérdeműnek, de azért elég sejtelemes és bizakodó volt a kommentje)
Na már most, azt tudjuk, hogy a GH-k alávernek MINDEN mft masinának videóban (talán más szenzorméretű gépekenek is...) tehát a pana szvsz. erre akart rágyúrni...ennyi, nem fokozom.
(És ez persze nem egy jelentős áttervezési folyamat indulása, csupán a már általuk is látott végtelen számú és igen népszerű hekk legalizálása, mely szerintem sok félénk user számára jelent erőteljes megkönnyebbülést (nem kell hekkelnem, mert elveszthetem a garanciát, alapból választhatók bizonyos video+ funkciók)
-
a videokártya egész más, ott a gpu-n kívül standard dolgok vannak, ha nincs memóriavezérlő áttervezés vagy ilyesmi, akkor könnyű ügy. egy új stepping is egész más, az alapvetően a gyártósor fejlesztése (ami szintén nem olyan játék persze, hogy "hú, a konkurenciának van, csináljunk mi is", ugyanis tipikusan az elérhető legjobb technológiát használja mindenki)
volt valamikor egy cikk arról, hogy hány komponensből áll össze egy belépő szintű dslr. ezeknek a tervezése, illesztése stb. szerintem nem teszi lehetővé, hogy érdemben bármin variáljanak. már egy stabi módosítás, vagy akár csak dönthető kijelző is kihatással vaz az egész vázra, ha picit átrakod/megcsinálod, nem fér el a többi alkatrész stb., végül borul az egész.
egy másik szenzor mondjuk egyszerűbb ügynek tűnik, az biztos, de ott meg szintén kevés a fél év egy cseréhez, mert azért azokat nagyon-nagyon sokat kell tesztelni, hangolni, képfeldolgozást illeszteni stb.
no, lényeg a lényeg, meglátjuk hamarosan, mit tud a gh3. nagyon csalódott leszek, ha a gh2=gh1.1 után most csinálnak egy gh3=gh2.1=gh1.2-t.
-
Nehéz modulárisan változtatni, és nincs is rá igazán sok példa (ami hamar eszembe jut az a D40x és a D300s, de lehet hogy ezek sem igazán jó példákok). Ha pl. cserél szenzort, ami a gép egy kompakt jól körülhatárolható viszonylag kis része, akkor az magával hozza a szinte teljes szoftveres újratervezést (jpg motor, videó, stb.)
-
FEDman
addikt
Egy éve nyilatkozta az egyik Pana fejes, hogy a 2012-es Photokinára várhatóak a komolyabb cuccok, akkor az E-M5 még sehol se volt.
Ettől függetlenül biztos hogy figyelik egymást a gyártók, az lenne a fura ha nem tennék.
Ilyen téren szerintem egyébként a legizgalmasabb váz a NEX-6-os lesz. Na ha azt a Sony jól eltalálja akkor az biztos hatással lesz mind a GH3, mind az OM-D árazására. -
igazából nincs elég elemű minta, 2009.03. volt a gh1, 2010.09. a gh2, ami viszont nem volt egy komoly újítás. szerintem simán hihető, hogy két éves periódusra álltak rá. és egészen biztos vagyok benne, hogy mire az e-m5 megjelent, már rég minden specifikációja rögzítve volt a gh3-nak. tényleg nem lehet ezeket egy-két hónap alatt áttervezni, rángatni, qrva komplex dolog egy ilyen termék, összefüggenek a részei, mérnökök tucatjai dolgoznak egyes részein külön, mindent felborítana, ha ez így működne, hogy "nini, ott egy e-m5, milyen frankó, tegyünk bele mi is xy-t a vasba". az egészet át kell tervezni akkor. ezért mondom, hogy firmware okosítás lehet, például kiveszik a bitráta limitet, hadd szóljon nagyobbat a cucc, vagy ilyesmi. de bármi komolyabb a tesztelési időszakot (ami eleve sok hónap!) is megborítja stb.
idén februárban a gh3-nak már közel végső fázisban kellett lennie, sőt, ha igaz volna a teóriád, komplett kész kellett lennie.
-
-
-
hát ez az. nincs olyan zoom obi most az aps-c-s nex-re, amivel arányosnak lehetne mondani a gépet. fx váznak már minimum d90 méretűnek kéne lennie ahhoz, hogy értelmesen lehessen fogdosni.
jól hangzik az fx nex, és nem is baj, hogy lesz ebben is csatározás, mert előbb-utóbb beérik. viszont remélhetőleg egy nikon d600 már idén érik be........
-
FEDman
addikt
Ez azt jelenti, hogy most már szinte biztos hogy lesz E-5 utód.
Ha jól sikerül akkor talán van esélye az Oly DSLR vonalának a túlélésre, bár lehet már így is túl késő lesz. Főleg hogy ha tényleg akarnak valamit akkor nem ártana egy olcsóbb modell is, egy több mint fél milliós váz önmagában szerintem kevés egy rendszer életben tartásához.
Tehát van egy nagy múltú ámde teljesen bizonytalan jövővel rendelkező 43 és egy egyre bővülő sikerre ítélt m43. Én nagyon nem félnék attól, hogy az utóbbit elhanyagolnák. -
FEDman
addikt
Nem lesz ez rossz szerintem.
Persze abban egyet értünk, hogy a NEX-ek eddigi problémái itt is ugyanúgy meglesznek, sőt bizonyos szempontból hatványozottan. Nem lesz egyszerű rá minden szempontból jó obikat tervezni, meg megint biztos kell majd jó pár év mire ezt is lefedik megfelelő mennyiségű obival.
Ellenben én legkevésbé a méret miatt aggódom. Biztos picit nagyobb lesz a jelenlegi APS-C NEX-eknél, már csak az obik miatt is. Ellenben a jelenlegi FF DSLR cuccoknál még így is bőven kisebb lesz ez biztos és itt most elsősorban ezen lesz a hangsúly.
Egy FF mirrorless és a m43 között már van akkora különbség szenzor méretben, hogy már kár is őket egymással versenyeztetni, igazából nincs jelentősége, hogy egymáshoz képest mekkorák, mert nem egy kategória a kettő.Ettől függetlenül a m43-at én nem félteném ettől, még akkor se, ha piszok jól sikerül az ff NEX.
Teljesen más kategória lesz a kettő. Egyrészt méretben, másrészt az általad is említett árban. Szerintem egy ff NEX vázért minimum egy NEX-7 árának a dupláját el fogják kérni, ha nem többet. És akkor az még csak a váz, ha veszünk mellé pár frissen ide tervezett egyenként minimum 1000 dolcsis Zeiss üveget is, csak hogy érteme is legyen az egésznek, akkor meg már.. -
FEDman
addikt
Van hát, a Sony már 4 éve gyárt FF DSLR vázat (A900). Méretben gondolom valahol e kettő között lesz.
Nagyobb kérdés számomra hogy van e a Sonynak olyan FF szenzora ami kevésbé érzékeny a szenzorra tolt objektívekre. Mert hogy a NEX-7-ben használt lapka ilyen szempontból már APS-C-n is vért izzad. -
MC Pite
veterán
1, Maradjunk annyiban ízlések és pofonok. Harmad annyi gombbal, menüben bóklászva neked jobban tetszik egy váz, nekem nem. A markolata vitán felül az egyik legjobb az S100fs-nek, ez nem ízlés kérdése - az így kényelmesen kézre eső gombok amiket vakon lehet használni lehet az.
2, Ha tizedjére sem érted, ne engem baxtass: Asszonynak kicsi, nekem 'nagy' váz kell(ene).
Nekem kényelmes, sok gombos, evf-es váz kell; neki minél kisebb.
Kb 1 hszben néztem magamnak, azóta fölösleges ezen rágódni - de ha tesszük, fogadd el hogy a GH1 jobban tetszik nekem mint az EM5. Leszarom hogy az oly kisebb, a vaku, kezelőszervek,markolat, sőt, külsőre is a pana nyer - ahogy a crop is tetszik benne mint funkció. HA nagygépet néznék (evf-el arról a kategóriáról beszélünk) nem érdekelne hogy kisebb az oly objektívje.3, Tegyük fel hogy a D7000 +18-200 ezt a szintet tudja (sztem többet), igen, zokszó nélkül inkább venném ezt(pedig... lásd később). GH1 ellenében már fogósabb, használni kéne melyik jobb kompromisszum nekem. (D90et is jobban szerettem mint a belépő aplhát vagy a 300D-t vagy a Kx-et. Utóbbi vszínű bugos is lehetett, wb-t és fókuszt nem ritkán tévesztett, borzasztó idegesítő volt, meg a kitobija sem volt vmi nagy szám) Más kérdés hogy nem szeretem a tükröt, van egy feelingje, tény; de praktikusabb az EVF, plusz olcsóbb és kisebb tud lenni a gép.
4, Af sebesség csak az E-PL1-nél merült fel,(meg a sötétben döglött af) a többinél simán jó.
5, A jobb sebesség, kicsit(úgy néztem a mezőnyben az egyik, ha nem a legjobb; bár a nikonokat csak kis obival néztem) jobb kép annyi kompromisszummal 1-1be cserével sem kéne az S100fs-hez képest, pont. 6500>9600>S100fs-re váltogattam sorban, papíron ideje lett volna váltanom az S100fsről - de mire? Gyakorlatilag mindenben elégedett vagyok ezzel, szeretem, ritka praktikus lett. Persze videóban gyenge, de évente 2× csinálok vele videót, nem izgat. A 28-400+ jó makró azonnal pedig elég nagy fór sok cserélhetős géppel szemben (nem műteremben, utcán, rendezvényen, erdőben fényképezek, egyik pillanatban bogarat, a másikban madarat). Vakut meg 95%ban nappal használok, ahhoz meg had ne kelljen egy kilógó vackot felpakolgatni rá...
Unalmas lenne ha mindenkinek ugyanaz jönne be
-
MC Pite
veterán
Olympus OM-D E-M5 ezzel a 14-150el pedig gondolom sejted hol bukja el (most nem az árra gondoltam). Báááázeg, ekkora vázba miért nincs vaku?!!! Majd ellenfénynél állandóan turkálok a táskában? Ezek hülyék? De legalább a vaku helyén a kamu prizma jó csúnya lett
Amúgy jobban tetszene ez a fajta kijelző döntés. A vázon csomó hely maradt még gomboknak, amit nem léptek meg...
szerk: Oké, de egy igazi bridge után a jó dolgokról nem mondanék le, a gombokon/kjelzőkön pötyögés, átnézeti, stb... Bridgeből, dslrből is használtam párat, nehezemre esne visszafejlődni, pláne hogy ezért még pénzt is adjak ki... Tehát akkor lépnk, ha az csak előre lépés lenne... Ebben a G1x széria esélyes csak első blikkre, még nem ment különösebben a méret az ergonómia rovására.
-
MC Pite
veterán
Mégegszer: ha 14-140/150es kitet nézek, akkor azt magamnak. Nekem meg fényképező kéne. Átnézeti, tárcsá(k), gombok, vakupapucs, magasra felnyíló vaku (derítőlap miatt amit a papucsba rögzítek). Ugyanabba a táskában hordanám int az S100fs-t, nekem kb egál a méret. Jó, a Fujim 1kg, hosszabb távon fárasztó fogni, annyi előnye lenne egy ekkora gépnek (azért nem nagy DSLR, mert tükör kell a tökömnek, egy normális EVF kell nekem, plusz a belépő DSLReket amiket próbáltam nem nyűgöztek le, az S100fskorrektebb volt).
De egy hétvégére megnyúznék szívesen egy (DSR like) MILC-et vmi 10×es obival, bár a kétszeres árat (S100fshez képest, használtban) nem hiszem hogy megérné, sok előnyük nincs (persze gyorsabb, picit kisebb zaj, picit kisebb dof, kb ennyi).
Csak a kíváncsiságom mozgolódott, de hát most megvenni majd eladni próba miatt nem akarom... Vagy akkor olyat vennék, ami esetleg maradna, normális ergonómiával, kezelhetőséggel ellátott váz, piros pont járna a vakuszinkron csatiért is. Tapicskoljon az akinek két anyja van a kijelzőn, a fényképezőn el sem veszed a fejed az átnézetitől, ujjal megnyomod a megfelelő gombot, tekered a tárcsát ahova szeretnéd és már mehet is a következő expó (pl ev kompenzálás, vagy iso, vagy rekesz, sorozat, stb). Elveszem, tapogatom, vissza a fejhez... nem az én világom... (G2től felfele ugye.)
De ezeknek nem néztem komolyabban utána, mert elsődlegesen párom W170esét cserélnénk vmi normálisabbra. -
MC Pite
veterán
Az 2 irányvonal (10×zoom illetve a kicsi méret)
Elsődleges asszonynak kis gép. Csak pluszban filóztam az S100fs cseréjén, oda kéne a 14-140, és persze evf-es vázzal, mert az kétkezes (meg amúgy is).G11-et vennék, ha nem lenne olyan harmatos a teljesítménye mint amilyen, pont jó lenne Kedvesemnek. De ennyiért az S100hoz egy picikét hozzárakok és X10 megint üti, de nagyon
Szeret enyémmel is lőni párom, átnézeti+mechanikus zoom használatát hamar megszerette; a jobb ergonómia és kezelést főleg én díjaznám mikor a nagygépet nem visszük. -
MC Pite
veterán
Páromnál az az elsődleges hogy kicsi legyen, és 'ne tudjon kevesebbet' mint a mostani gépe, az nem nagy baj ha nem olyan jó a PZ.
Így
1, GF3 PZ obival
2, marad neki a W170 meg nekem is az S100fs, és keresek lopott X10est neki
3, Én cserélnék GH10re mondjuk(vagy ha nem is pont ez, de a 14-140el, tárcsával, nem fix kijelzővel), de leginkább kicsit kíváncsi vagyok, pénzt szerintem nem nagyon ér a csere (kicsit gyorsabb af/sorozat/képkészítés, kisebb méret meg zoomátfogás oszt joccakát).Dpreviewon összehasonlítottam(ISO800on) GF3at és G10et a sima 14-42vel, E-PL1 kitobival meg az X10-el; sajna a PZ-al nem találtam tesztképet. (Valaki talál a dpreviewon?!)
Hátő... Pl X10 és G10 a jobbik (nem PZ) obival kb egál... (GF1 lenne az ellenfél, de fix obival tesztelték). Cserébe egy egész tűrhető átnézetije is van, kisebb, csinibb -
gorgo
őstag
nincs nagy fotós múltam, feldolgozás terén még kisebb, de az elején szoptam vele eleget, mire rájöttem. Tkp mindegy, hogy srgb-t vagy adobe rgb-t használ az ember (illetve leginkább csak a bemenet és kimeneti színtereknél igazán jelentős, közte használhatsz bármit, ha megfelelően teszed) átlag felhasználásra ez a kettő bőven elég. Nem beszélve arról, hogy a weben nincs sok értelme mást használni mint srgb-t. Aki meg ebből él, az úgysem itt kérdez ilyet. Az LR-ben nem a Camera Raw felel a képfeldolgozásért? Ott be lehet állítani srgb-t és adobe-rgb-t is, nemcsak pro-valamit.
A színhelyesség pedig nem olcsó móka, de nem ezen múlik hogy jók-e a képeid vagy sem (durva kivételektől eltekintve persze). Illetve egy szarul beállított v. szar monitor az kb. értelmetlenné tesz mindent.
Az oly/pana színvilágát illetően pedig erősen megszokás kérdése is. Mivel nekem pana van, nekem az megy sokkal gyorsabban, és ügyetlenkedem az olyval (pl1). Az azonban nagyon feltűnő, hogy mennyire mások a színei az Olynak, eltér minden más márkáétól. Legérdekesebb ott, ahol most esett át valaki gépváltáson
ott nagyon feltűnő!
-
gorgo
őstag
Én már kattintástól kezdve srgb-t használok végig. Az adobe rgb minimálisan nagyobb csak és egy alapból messze nem tökéletes fehéregyensúlyú és színvilágú gépnél már annyira hullamindegy ezzel szőrözni... És nyomdába sem kerülnek a képeim
Mellesleg mostanság lődöztem többször az asszony Olympusával. Amire anno annyira vágytam (az Olys színek) az mostanra az esetek többségében idegesít. Alig lehet megszabadulni a sárgás-barnás túltolt tónustól.... áááhhh..
-
makszi
aktív tag
Azért tipródok ennyit mert csak egy dobásom van. Haver csaja jön haza USA-ból szeptember közepén, de jövő hét végéig meg kell mondanom ha akarok valamit. Ahogy nézem a következő a helyzet:
EM-5 váz 1000 USD tehát 230k
75/1.8 900 USD tehát 200K
25/1.4 600 USD tehát 130kSajnos a 3 ból csak egy tud kijönni akárhogy variálok...
Mit csinálnátok?
-
madgie
titán
A legritkább esetben működik ilyen szépen, kiszámíthatóan. Ha kevés a kontraszt (manuális, régi objektíveknél gyakori, nex-re meg ugye nincs sok rendszerobi), akkor mehetsz a menübe maximális erősségre állítani, de akkor meg már sötétebb fényviszonyoknál az árnyékban is villogtatja a zajt.
Szvsz alig használhatóbb a mostani formájában, mint a Pana féle leméretezős moiré-móka (ami éles, azt szinte cikk-cakkosan látod a keresőben), cserében egyes témáknál baromi zavaró, hogy vastagon körberajzolja az éles dolgokat.
-
madgie
titán
Akkor az van, ami nálam. Már gondolkodtam, hogy venni kéne egy (Mini) ColorChecker-t és egyrészt színhű, kalibrált profilokat csinálni mindkettőhöz, másrészt (ha lehetséges) Oly jpg-szerű színprofilokat legyártani.
Csak hát a CC is vagy 30k, abból meg nem egy papírdarabot vesz az amatőr fotós
-
madgie
titán
Oly váz? E-PL2-nél azt látom én is ,hogy amilyen jó az alap jpg, annyira pocsék az ACR színkezelése nyers fájlból. Ha van mellette egy Pana raw, akkor azon alapból jobbak a színek, az ORF meg elég borzalom. Tekergethetem a csúszkákat mindenfelé, akkor sem lesz olyan szép a fű, az ég, mittomén, mint az "alap" jpg-en. Panán meg fordítva
Más kérdés, hogy én általában úgyis eltekergetem a színeket, tehát annyira nem érdekel (az viszont igen, hogy a Panán jó presetjeim nem olyan jók az ORF-em, bezzeg a jpg-en nem festenek rosszul... kivéve, hogy a 8 bit miatt néha vissza kell venni belőlük ezt-azt)makszi: igen, lényegében azt. Csalóka. LCD-n leugrik, kitűnő, gyönyörű, otthon meg egy lapos maszlag alapból (szélsőséges példa).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Erő és sebesség? Most az Öné lehet! Ráadásul kamatmentes rèszletre is!
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
- Csere-Beszámítás! RTX Gamer Számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged