- Vivo V40 5G - az első benyomás fontos
- Hová lett 1000 mAh?
- Fontos fejlesztéssel érkezik a Galaxy A17 5G
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Magisk
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
RedAnt
aktív tag
válasz
Dalai Láma #19 üzenetére
Én tavaly nyáron játszottam ezt (Angliai interrail), és valóban sokkal igényesebb és kultúráltabb bizonyos szempontból ott a vasút. De azért ott se minden fenékig tejfel: pontosságban én úgy gondolom jobbak vagyunk. Angliában rengeteg különböző vasúttársaság van, és olyan érzésem volt hogy mindegyiknek máshogy jár az órája, csomó csatlakozást nem tudtam elérni, mert késett valami... Pl. a Virgin nevű vasúttársaság, az katasztrófa volt, hozzá képest a MÁV óramű pontosságú
De tény, hogy a vonatok, ha egyszer elindulnak, sokkal gyorsabbak, és a színvonal... nem létezik olyan hogy másodosztály, ott csak normál és elsőosztály van, és a normál olyan mint itt az ic elsőosztály. Najó, nem mindenhol, de pl. gner-en... élmény volt utazni -
regent
aktív tag
Nem, IC jegyet kapsz aznapra is, ha megveszed a pénztárban személyesen, és persze ha még van.
A 24 órával elöötte, csak a telefonos elöörendelésre vonatkozik. Persze így is hülység.
Jobb lett volna betartani a régi fél órával elöötte át kell venni rendszert. Mert volt már olyan, hogy a barátnööm indult volna Pécsrööl Bécsbe, nem vett elööre jegyet, ezért kimentünk 1 órával elöötte, de már nem volt szabad hely. Persze a vonaton még háromnegyedig üres kocsik voltak indulás elöött 5 perccel is. Nyilván kellettek a helyek a késööbbi állomásokon felszállóknak is, de azért csak nem annyi. A két pénztáros közül az egyik nem adta ki az addig fel nem vett elöörendelt jegyeket, de a másik ( az a kedves hangú, tudjátok pécsiek, mindig ahhoz menjetek, ha gond van) az kiadta, volt még vagy 8 db. ìgy érte el rohanva indulás elöött 1 perccel a vonatot, és nem kellett azt hiszem 4500 t-ot fizetnie büntetésnek. Merthogy mindenképpen felszállt volna ugye.
Szóval, akkor is be kellett volna tartani a fél órát, és kiadni a fel nem vett jegyeket. Ha meg én rendeltem, és b*szok kimenni érte, akkor így jártam. Na de 1 napal elöötte!???
Most bécsbööl fogok hazajönni az ünnepekre, ha kellene IC-vel mennem, akkor ugye a MÀV szerint már most rendeljem meg a jegyem, mert késööbb már nem lesz, de vegyem át 1 nappal azelöött mielöött hazajönnék. Kár hogy már nincs Monty Python, írhatnának ebbööl az abszurdból egy jó jelenetet. -
erdey_a
addikt
És még a kalauzok is alkeszok... nahát...
Azért ezt már nem kéne
A kalauz is csak dolgozik és teszi a dolgát. Nem éppen sok pénzért.
Nem, nem vagyok kalauz, rokonaim és ismerőseim kzt sincs. De az ilyen megnyilvánulástól felál a hátamon a szőr.
A MÁV szar úgy ahogy van. De erről nem a masiniszta, a jegyárus vagy a kalauz tehet.
Kicsit feljebb keresgélj.
Vagy van esetleg valami statisztiád a kalauzok italfogyasztását illetően? -
Dilikutya
félisten
MÁV... meddig sorolhatnám a kellemetlen élményeket.
Szolnok-Budapest vonalon szoktam néha közlekedni. A Keletibe menő személyvonatok egész korrektek, az újabb kék-piros vonatok közlekednek oda. De ugye az személy, és 2 óra, de legalább viszonylag tiszta, és hallani egymás hangját. A gyorsvonatok kritikán aluliak. Hangosan csörömpölnek, ordibálni kell, zsúfolt, büdös (én is jöttem ki olyan fülkéből, ahol a hányinger kerülgetett), retkes. Amikor télen jártam fel fősulira, Szolnokon már csak a vagonok végében volt hely a nyíregyháza-nyugati gyorson, lehetett vacogni a hókupacok tetején... fűtés nincs, kivéve amikor ősz/tavasz van, és +5-10 fok odakint. Télen meg belefagy az emberbe a szar is. Egyszer a nyugati-szolnok távot közel 5 óra alatt sikerült megtenni, és arra nem volt senki képes, hogy közölje az okát. Megjegyzem, szemből érkeztek vonatok. Felháborító, hogy ha csak egyszerűen fizet az ember, nem is keveset, akkor azért még nem jár emberi körülmény. Ugyebár egy pesti út odavissza már 100km-en is 2000Ft. És akkor ezért a pénzért állhatott, vacoghatott egy büdös fémhulladékon. Az IC pedig ritka, és drágább. Az a baj, nincsenek rákényszerülve a fejlesztésre, mert nincs más helyette.
A menetrendek pedig évről évre rosszabbak...[Szerkesztve]
-
Old Death
senior tag
tudom, hogy nem erről szól a topic, de nekem egy pozitívumot is hozott az új mentrend (2 negatívum mellett) és ezért offba is teszem
én Tatabánya - Győr viszonylatban közlekedem szinte minden nap, és amikor délelőtt volt órám 10-től (tart 11:30-ig) mindig rohantam a vasútállomásra (gyalog kb 13 perc) hogy elérjem a 11:50-es vonatot haza. Most csodák csodája átrakták 12:00-ra így nem kell rohannom.oldy
-
fokukac
nagyúr
most akartam rendelni IC-helyjegyet.
erre aszongya az automata, hogy ''tájékoztatjuk, hogy menetjegyét LEGKÉSŐBB a vonatindulás előtt 24 órával veheti át''
hát gratulálok. régen ez fél óra volt. ezek szerint este 6-kor már nem lehet jegyet rendelni a másnap délután 4-kor induló vonatra?
hát, haladunk.
Nemrég votlam skandináviában, ott ez úgy zajlik, hogy lefoglalod magadnak a jegyet a neten (honnan-hová, milyen osztályon, milyen kedvezménnyel), és egyből bankkártyával fizetsz, majd kapsz egy kódot, amit, ha bemondasz a kalauznak, akkor elfogadja jegyként. na ettől mi még milyen messze vagyunk...[Szerkesztve]
-
-
Loha
veterán
Hát tényleg bekaphatja az egész cég. Meg is fogom nézni a buszmenetrendet, mert ez már tűrhetelen, hogy egy IC kivételével majdnem 4órába tellik megtenni 200km-t.
-
Kekmen
senior tag
Olvastam valahol, hogy előző évben Japánban az összes vonat együttesen 4 percet késett és a Japán közlekedési miniszter nem győzött magyarázkodni és mindenkitől alázatosan bocsánatot kért.
Itt meg örölük hogyha nem késik 30percet egy vonat csak 15öt és még akkor is reménykedem, hogy nem megint az ajtó felnyíló részén kell nyomorognom mert nem képesek rárakni +3-4 vagont.
Ja eszembe jutott valami:
''Vonatot nem lehet lekésni, csak hamarabb kimenni a következőhöz'' -
Joco
aktív tag
válasz
Dalai Láma #19 üzenetére
Lehet, hogy angliában mondjuk szétrúgnák a seggét a cégnek, ha ilyen állapotok uralkodnának. Nálunk meg kiönti mindenki a szívét a fórumon és ennyi. Innentől kezdve azt mondom a mávnak van igaza. Ők lenyúlják a lét, nekik jó, az utasok is beletörődnek, ennyi.
Igen, szerintem sem lehet mindenbe beletörődni, de ez a sírás kb. ennek a magyar megfelelője... -
Alvin_ti4200
félisten
Én még nem néztem meg az új menetrendet, de a Budapest-Miskolc vonalon történt radikálisabb változás?
-
ArGab
őstag
Eccerű: nincsen elég kocsi. Valami táblázatban összefoglalták valahol a MÁV állományát, jelenleg 2100 személykocsijuk van, tavaly 300-at, idén valami 400-at kell leselejteziük, mert már alkalmatlan lesz a közlekedésre. Vásárlás meg nemigen jöhet szóba a -80.000.000.000 mellett, ha igen, az is inkább a BP elővárosi közlekedésbe megy, vagy az IC kocsik számának szinten tartására.
Mikor elkezdtem vonatozni, akkor vasárnap délután még kb. 8-9 kocsival ment egy vonat, azóta jó, ha 7 kocsi van. Utas meg kábé ugyanannyi. De volt már, hogy péntek este 4!!! kocsival ment az utolsó gyors, de ebből egy fél le volt zárva csoportnak, fél meg kerékpárszállító (de itt legalább sok álló utas fér el). Mondanom sem kell, fél órával indulás előtt már nem volt szabad ülőhely. -
steve@prhw
őstag
Sopron-Szombathely vasútvonalon volt szerencsém utazni több alkalommal régebben. Na, az tényleg kabaré volt, bizonyos szakaszokon 30-40-es sebességkorlátlozás, szigorúan csak piroskák mehettek rajta. 60 km -> 1.5 óra!!
Aztán néhány éve átvette a GYSEV a vonalat. Néhány hónapig bérelte még a piroskákat (amíg elkészült a kritikus szakaszok helyreállítása és a villamosítás), azóta normális vonatok járnak, 1 óra körül van a menetidő. Folyamatosan alakítják a pályát most is, újra lehet látni tehervonatokat a szakaszon...
(Átvennék a Szombathely-Szentgotthárd szakaszt is, így kész lenne az ''elkerülő útvonaluk'' Bécs-Graz között, de nem lehet, mert az EU cstlakozási szerződést kellne módosítani, így most valami többéves üzemeltetői szerződést akarnak kötni.Kíváncsi leszek, hány hónap alatt villamosítják majd azt is...) -
kajozs
csendes tag
Úgy látom nem csak nekem vannak gondjaim a magyar ''vasúttal''.
-
Dalai Láma
őstag
Ez igaz. A teherszállításban lehet pénz. Nem visszafejleszteni, hanem fejleszteni kéne. Mindenkinek jobb lenne -az országúti fuvarozóvállalatokat kivéve- ha a teherszállítás vasúton történne. Akkor autóúton is lehetne közlekedni.
A visszafejlesztés és hagyni, hadd rohadjon, az nem járható út. -
Dalai Láma
őstag
Jól esik panaszkodni. És szerintem nem lehet mindenbe beletörődni. Ott rontottam el, hogy nyáron voltam az Egyesült Királyságban. És ott többezer kilométert vonatoztam. Interrail rulez. Ki is használtam. Walestől skócia északi részéig bejártam az országot vonattal. Hát, az egy kicsit más szinvonal. Ott nem ''létrán'' mászol be a vonatba, mint nálunk, hanem a padló egy szintben van a peronnal. És gyorsak. Ha jól emlékszem, nincs felsővezeték sem, mert alul van. Tehát nem is tud leszakadni. Pécs Bp vonalon kéthavonta leszakad. Télen meg még gyakrabban.
UK-ben kulturált a vonat belseje, van saját konnektorod minden széknél, minden gombnyomásra működik, stb... Igaz, jóval drágább, viszont az ottani fizetésekhez viszonyítva nem az. Nah onnan hazajőve ki kellett nevetni azt, amit nálunk IC-nek hívnak. Egy vicc.
És miért nem tudják inkább megcsinálni a vasúti pályát? Tudom, nincs rá pénz. De semmire nincs, ráadásul úgyis nagy a veszteség. Akkor meg nem mindegy, újítanak, korszerűsítenek-e, vagy nem? Akkor meg is tehetnék már.
Remélem tényleg tesznek már valamit ezzel a szaros céggel, mert ez így nem emberhez méltó. Főleg, hogy a máv az utasokat leginkább krumpliszsákoknak tekinti, ő az úr, késhet akármennyit, minden felelősség az utasé.
Csütörtök reggel már csak 1. osztályra volt hely a péntek délutáni IC-re. És ez nem csak karácsony előtt van így. Persze nem szólnak külön, hogy elsőosztályra van hely, külön meg kell kérdezni. Persze van kivétel, Dombóváron a hölgy rendes volt. -
Johnny19
tag
A MÁV sikeresen folyatta az utazásról való leszoktatást. Eddigis is olyan vonatokat törölt amik tömve voltak, olyan vonatokat tett 10 percel későbre, amivel el lehetett volna érni valamelyik ICt.
Ahoz képest hogy már akárcsak itt a szomszédban, Szlovákiában, légkondis 220V-tal felszerelt piroskák járnak 120km/órával, itt már csak örülni lehet he nem késik (sokat).[Szerkesztve]
-
szijartg
őstag
akkor örülj neki hogy jó helyen laksz, de mi van azokkal akik mondjuk az ország másik felében vannak?
az újakról meg csak annyit hogy vesznek egypárat és kész... ugyanúgy lesznek igénytelen régi vonatok is. akkor legalább az összeset cserélnék le.
a teherszállításról meg csak annyit, hogy jobb lenne ha mostis úgy menne a szállítás és nem lennének agresszív kamionosok akik szétb...ák az utakat. -
Jégkokó
veterán
Szerintem nem olyan gáz a máv járatainak sűrűsége, itt nálunk pl álltalában fél óránként járnak a vonatok, és kb 25 perc alatt be is ér kelenföldre.Aztán jövőre jönnek az új vonatok, na azokra tényleg kiváncsi leszek.És ez már nem csak pletyka, mert már lehetett látni egyet erre fele közlekedni
-
Boxer001
veterán
Én azt nem tudom felfogni, hogy mi a sz@rért nem lehet két kocsival többet rácseszni még...hogy ne kelljen a tömegnek állnia, mindenki le tudjon ülni. Hónapok óta ezt tapasztalom, nem hiszem el, hogy ez ellen nem tudnak mit tenni ezek a seggfejek.
-
adalbert1
veterán
Nagybátyám többek között volt vasutas is (a kormányőr és egyéb munkák mellett), és erre már ő is rávilágított többször is, főleg hogy az ő idejében (mondjuk úgy 30 éve) személyvonat sokkal kevesebb volt mint most, tehervonat meg sokkal több,ergo nagyobb lé folyt a MÁV zsebébe. (habár akkoriban semmi sem volt veszteséges
)
-
Kain
senior tag
MÁV = Mindig Állni és Várni
-
Joco
aktív tag
Szerintetek így fog változni valami? Vagy csak jól esik panaszkodni?
És és nekem még nem teccik, hogy a piroska barnára festette a haját, mer minden reggel látom és iritál...
Na, bumm. -
szijartg
őstag
ez egy nagy szar!
engem a tapolca pesti batsányi ic érint. valamelyik nap reggel haza akartam menni. ez a vonat fehérvárról 8:30kor indul(t) gondoltam csak lesz annyi eszük hogy egy jól bevált ic-n nem változtanak. hát nem igy volt. megyek jegyetvenni, és bemondják hogy gyors megy tapolcára. namondom miez? és az ic-t előrehozták 7:30-ra. és 8:30kor egy szemét gyors ment ami mindenhol megállt. mikor felszálltam azthittem hogy elhányom magam mert olyan büdös volt a vonat. az ablakon ki sem lehetett látni.
és ilyen vonatokkal vagyunk eu tagok... szégyen -
kajozs
csendes tag
Ez a mostani menetrend tényleg gáz!
Kolis vagyok és péntekenként szoktunk hazamenni a (hajdani) 11-s vagy 13-s express-ekkel. Persze ezt meg szüntették így marad helyette a 4-5-6(a rekord 8 óra volt) órás zötykölődés. Az ideútról nem is beszélve: az eddigi csúcs : felszálltam a vonatra 14:22-kor megjöttem a koliba 22:00-ra (az egész út 300km)
Persze az már alap dolog, hogy fűtés: az nincs, sőt örülhetünk, ha nem fúj ki a szél a vonatból. A világításnál, ha 1 égő világít az egész kocsiban, akkor szerencsésnek mondthatod magad, hogy ott ülsz.
Na dehát ez van ezt kell szeretnünk (vagy valahogy meg kéne változtatni). -
jasszer
őstag
Én annak örülök h pl. bnőm Békéscsabára (vasúton 196 km) 2 és 3/4 óra alatt ér le vonattal heti rendszerességgel, míg mondjuk Temesvárra egy Malév gép kb. fél óra alatt leér ha odalépnek neki...
-
brownus
veterán
válasz
Dalai Láma #1 üzenetére
A pálya minőség romlása miatt sebesség korlátozás, de lehet, hogy beraktak egy plusz megállót is? Vasúti közlekedés nélkül meghalna az ország, és lesz jobb vasút nálunk is csak hát még (mindig) várni kell rá. Kókáék már megértették, hogy a személy szállítás soha nem lesz nyereséges, ez mindenhol így van! Majd a választások után kiderül mi lesz, addig semmi se. többet nem írok mert az már polityik
-
Nicky Nygaro
tag
Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy ha 9:00 órakor indulok repülővel Köln-be, akkor az ottani vonatokat és buszokat használva 12:00 órakor már be vagyok jelentkezve a Kölni repülőtértől 50 km-re lévő szállodába...
Mo-n meg ennyi idő alatt nem lehet eljutni Pestről Szegedre..
A Kedvencem az volt, mikor katona voltam és áthelyezték a századunkat Tapolocáról Szentesre. Egy napi hidegélelem, hajnalban keltünk és késő este érkeztünk meg Szentesre. Csúcstechnika... pfff... -
mynames
senior tag
Én a Monor Bp.-Nyugati vonalon szoktam utazni. Amióta megváltoztatták a menetrendet azóta jóval nagyobb a zsúfoltság (eddig sem volt kicsi).
Évek óta járok vonattal, és azt tapasztalom, hogy minden változás csak rosszabb helyzetet hoz. Aki ezeket a változásokat kitalálja az biztos, hogy nem vontozik... -
fokukac
nagyúr
válasz
Dalai Láma #1 üzenetére
welcome to the real world...
rossz a pálya => sebességkorlátozás.
Szegedre 10 éve 2 óra 6 perc alatt ért le az IC (a síma gyors 2,5 óra).
aztán sok-sok évig meghosszabbodott a menetidő : 2,5 órára, (ill. gyorsvonat : 3 óra)
(az már más kérdés, hogy tényleg ne csak érezzük, hanem lássuk is, hogy Szeged messzebb lett, 96-97 óta a jegyre is 200 km-t írnak az addigi 160 helyett)
na mindegy. volt részleges pályafelújítás, azóta negyed órát visszahoztunk a plusz időből, de még mindig lassabb, mint régen. -
Dalai Láma
őstag
Most néztem meg a máv új menetrendjét. Engem a Budapest Pécs vonalak érintenek. Eddig jól bevált IC menetrend volt, bár így is sokat kellett utazni. Viszont amit most láttam, azon elcsodálkoztam. Az összes IC menetideje meghosszabbodott. Hogy történhetett ez? Hogy lassabbak lesznek az IC-k? Van, amelyik ugyanannyi idúő alatt ér fel, mint a hajnali gyors. Persze az ár ugyanannyi maradt. Arról nem is beszélve, hogy napokkal előbb kell megvenni a jegyet,ha az ember fel akar férni a vonatra.
amelyik vonattal fel szoktam járni, azt pedig még későbbre tették, ami azt jelenti, hogy negyed 11 előtt nem érek fel Bp-re este az albérletbe. Miért kell egy már megszokott valamin úgy módosítani, hogy az rosszabb legyen, mint volt? Persze, ők a Máv, az ország egyik szégyene. Azzal próbálkoznak villogni, hogy új szép piros motorvonatokat vesznek az elővárosokba. És a nem elővárosokkal mi lesz? És a többi járattal? Meddig fog még leépíteni a máv?
Az lenne a legegyszerűbb, ha bezárnának, és megszűntetnék a vasúti forgalmat. akkor nem termelnének 10milliárdos veszteségeket!
Mérges vagyok rájuk
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AliExpress tapasztalatok
- Vivo V40 5G - az első benyomás fontos
- Hová lett 1000 mAh?
- Házimozi haladó szinten
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Fontos fejlesztéssel érkezik a Galaxy A17 5G
- Gyúrósok ide!
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Epson Workforce DS-530II Dokumentum szkenner
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A54 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Felújított számítógépek/merevlemezek Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged