- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
-
Mobilarena
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
oh tényleg, bele sem néztem, alatta viszont van egy ilyen komment:
"The new Vivitar 85mm f 1.8 has horrible chromatic aberration compared to Samyang. Cleans up at around f5.6. Also the focusing ring gets tighter as you turn it, NOT VERY SMOOTH! I had a lot of play in the copy I tested, so I removed the rubber grip on the ring and tightened the little screws which helped a lot and made it more snug, less rickety feeling with less play. I would say spend the extra and get the Samyang, if you absolutely can not, and are on a tight budget then get it and shoot stopped down to rid the horrid purple fringing known as chromatic aberration"
Fórumokon is ezt írják, meg az a pár kép amit találtam sem bíztató, szal sok jóra sztem ne számíts. Az Opteka 85mm f/1.8 amúgy nem ugyanez az obi csak átcímkézve, canon bajonettel? mert arról több az infó
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #7033 üzenetére
a 85-ös F1.8 canon fd-ről jókat írnak néhány helyen és viszonylag jó áron mennek, az egyetlen hátránya valszeg a rekeszelve szögletes bokeh.
-
jjeahh
nagyúr
Pentacon 50mm 1.8 mc-re gondolsz? Szerintem az annyira nem jó, sőt, nekem nem kéne
A haveromnak van egy, próbáltam és nem vagyok oda érte... ha olcsó 50mm, akkor a minolta md 50/1.7-et meg a zuiko 50/1.8-at ajánlom inkább, elvileg az utóbbiból a késői példányok jobbak, én pont egy ilyent fogtam ki... igaz nyitva ezeket is csak szórt fényben használom (kevesebb CA, képi hiba), de egyet rekeszelve szuper kis üvegek, az ellenfényt is elég jól bírják. Helios-t szvsz akkor érdemes venni, ha tetszik a lágy, kopott képi világa, a flare amit produkál meg az örvénybokeh... én személy szerint imádom
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #6976 üzenetére
az mf egyre menőbb
-
jjeahh
nagyúr
válasz
zolko74 #6952 üzenetére
Nekem van egy olcsó F1.4-esem is, de karakteren, mosodán kívül mindenben rosszabb mint a kis zuiko meg minolta. Ettől függetlenül ez a kedvenc manuálom, de nem a képminősége miatt szeretem
Amúgy ha már F1.2... miért van az, hogy az F1.2-es üvegek általában 1.2-ről egyből F2-re ugranak? nincs ezekből olyan, amit lehet rekeszelni F1.4-re is, esetleg fokozatmentes a rekeszgyűrű?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
zolko74 #6950 üzenetére
Mindkettő bokehje ideges nyitva, egyet rekeszelve meg szögletes, nyitva CA-znak és lágyak, F2.8-tól viszont sztem elég pengék, a minoltát én egy picivel élesebbnek találtam, de mindkettővel baromi könnyű fókuszálni a g3 keresőben... amúgy a képi világuk nagyon hasonló, nem tudom milyen bevonatok vannak rajtuk, de elég jól bírják az ellenfényt, kontrasztos a képük, a színeik is majdnem ugyanolyanok. Szerintem az olcsó üvegek közül valszeg a legkompromisszummentesebbek.
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #6933 üzenetére
Lassan már nem igazán van mit hozzáfűzni
T* bevonatos 50mm zeissek esetleg élesség fetisisztáknak meg m39-es obik azoknak, akik kis obiméret/vékony adapter-re buknak.
(#6935) ferq68: kíváncsi vagyok jobb-e ez mint az md verzsön, az nyitva rossz, F2.8-tól meg szájtátósan éles
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #6918 üzenetére
jó üvegek? sosem próbáltam őket
-
jjeahh
nagyúr
Az olcsó üvegek közül nyitva egyik sem valami jó, de egyet rekeszelve nagyjából az összes vállalható amit eddig próbálam. Ha szereted a flare-t, a hangulatos örvénybokeht, akkor a helios 44-2 nem rossz, ha viszont az élességre, kontrasztra, színekre gyúrsz, és olyan kéne, ami jobban bírja az ellenfényt, akkor az OM bajonettes zuiko 50mm F1.8-akból a késői példányokat ajánlom meg a minolta md 50mm F1.7-et, sőt igazából az összes 50mm F1.7-es manuál ugyanilyen jó elvileg (rikenon, revuenon, pentax) élességben, csak a kontraszt, színek másak valszeg a különböző bevonatoknak hála. Az aláírásomban lévő linken megnézheted a helios meg a zuiko kb. mire képes mft-n
-
jjeahh
nagyúr
válasz
daniduke #6904 üzenetére
te erről beszélsz? sosem láttam még, ez tényleg teljesen másnak tűnik
-
jjeahh
nagyúr
válasz
daniduke #6902 üzenetére
én mft-n használok, valszeg apsc-n kb. annyi lesz az eltérés, hogy jobban fog vinyettálni...
képminőség: nagyon vinyettál, széleken ken, nagyon CA-zik, kopott a képe, ellenfényt nem bírja, cserébe középen szép éles, és tud "swirly bokeh-t", szal játszani nagyon jó de semmi komolyat nem kell elvárni tőlemakróra viszont fura módon tűrhető, csak minden egyes darabnak más a közelpontja
építési minőség: full fém, az enyémben rengeteg a rekeszlamella és lekerekítettek, cserébe nagyon kell kímélni, nekem már kettő tönkrement, ha picit megfut a fókuszgyűrű pl. amikor csavarod fel az adapterre és próbálod enyhén rászorítani, akkor b*xhatod, többé nem lehet fókuszálni veleaz adapterrel vigyázni kell, mert nekem amit velük adtak rosszak voltak, külön kellett vegyek... ezeket lőttem vele: [link]
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6832 üzenetére
ja, pici mert asszem 3 üvegből áll az egész
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6830 üzenetére
hm, nincsenek ezek rekeszelve? itt most mintha nem is olyan pszicho a buké
-
jjeahh
nagyúr
válasz
masterful87 #6786 üzenetére
annyit tudok, hogy ha pl. a heliost szétszeded, könnyen össze lehet úgy is rakni, hogy a feliratok oldalra vagy alulra kerüljenek, az enyém is ilyen... szal lehet az is, hogy az obi szét volt szedve, aztán rosszul volt összerakva. A képminőségbe, mechanikába nem zavar bele, szal én lusta voltam csak ezért az enyémet újra szétszedni, inkább egyik adapteremet igazítottam hozzá
-
jjeahh
nagyúr
persze, hogy vissza tudnád, nekem két ilyen adapterem van, mindkettőt szedtem már szét, egyszerűen koppanásig visszatolod a belsejét és nyomod, amíg visszacsavarozod... az elején egyszer kb egy milimétert én is tévedtem, mert nem gondoltam, hogy számít, és kb. két hétig hisztiztem, hogy tönkrement a helios, sehogysem jöttem rá mi a baja
én hülye előbb persze hogy az obit kaptam szét nem az adaptert
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6770 üzenetére
a pancolar-é? azt nem tudom, nem tom mennyire vannak utómunkázva a neten fellelhető képek... a7 meg még szép, hogy a legjobb manuálozni
nincs crop faktor, rövid a bázistáv, van nagy evf, peaking, mi kell még?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6768 üzenetére
irigyellek az a7 + zeiss-ért, manuálokkal perverzkedni nekem is egy a7 az álmom, de örvendek ha a g3 után egy om-d megengedhetek majd magamnak
ahogy elnézem tényleg érdekesek azok a pancolar bokehek gugli találatok alapján
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6766 üzenetére
ehh ne zavartasd magad x-e1-el a kezedben az oly színek miatt, a régebbi fujik (x-e1, x-pro1, x100) színei is legalább annyira jók sztem, amikor x-e1-en agyaltam rengeteg rawot letöltöttem/kértem innen onnan, és hát a bőrszínek hajlamosak elhúzni picit magentába, ami könnyen korrigálható, de ezt leszámítva besza-behu szvsz, lehet ha fujim lenne még jobban beleszeretnék a színeibe mint az oly-nak... az újabbak már annyira nem jönnek be ilyen szempontból, tehát ha fujin gondolkoznék és lenne keretem x-e2-re, én személy szerint valszeg akkor is az x-e1-et venném
és jó üveg a pancolar?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6764 üzenetére
szép bokehek! mivel lőtted?
grat a géphez is!
vélemény?
-
jjeahh
nagyúr
Peakinget ki kéne próbáld valahol, ez tényleg olyan dolog ami váz, obi, téma függő, + ezen kívül is van akinek bejön, van akinek meg nem. Evf viszont sztem abszolút jó dolog manuálozáshoz, legalábbis az az lcos fajta ami a panákban is van, szépen látod benne az élességet... madgie kolléga szerint az x-e1 keresőjében is nagyon frankón lehet fókuszálni, az om-d-k keresőjében már nem annyira.. az evf további előnye, hogy ha süt a nap is látod rendesen a képét ellentétben a kijelzővel. Sajnos az olyan gépek többe kerülnek 55k-nál, amelyikben kereső is van és tud peakinget is, szal ha olcsón meg akarod úszni csak egyiket választhatod a kettő közül...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6758 üzenetére
mondjuk attól is függ mennyire éles meg kontrasztos az üveged, és milyen témákra használod (pl kerítésen, tárgyakon, épületeken szépen végigfuttak a hangyák, portrénál már gondok voltak), én annó csak a helios-al próbáltam portréra nex-3n-en meg canon 60d-n magic lantern-el, ezzel az obival nekem nem nyerte el a tetszésemet... a te konicád valszeg egy sokkal jobb darab
-
jjeahh
nagyúr
mennyi az xm1? pana g3, g5 biztosan olcsóbb...
"Az eddigi hozzászólások alapján én azt szűrtem le, hogy az evf és a focus peaking a legfontosabb, ebből talán az előbbi elhagyható."
az evf? szerintem a peaking hanyagolható, fotóra szvsz nem elég pontos, pl. portrénál nálam sehogy sem rajzolta ki a szemet, és olyan helyre is jutottak "hangyák", ahol nem volt éles amúgy semmi...így inkább kikapcsoltam, max videóra oké... az evf viszont baromi hasznos manuálozásnál, legalábbis én úgy érzem. -
jjeahh
nagyúr
válasz
body007 #6743 üzenetére
a c-mount obikkal csak makrózni tudsz canon dslr-en, mivel a canonoknak nagy a bázistávja, teljes értékűen ezt az obit csak milc-eken tudod használni... ráadásul aps-c-n a szélek feketén maradnak, tehát inkább m4/3-ra ajánlom ezeket a kis szenzorra készített 25mm c-mountos üvegeket.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
masterful87 #6729 üzenetére
gondoltam kipróbálom a haver nikonján, de az pont d7000
a canon meg amin néha manuálozok 60d, szal lehet azért műkszik normálisan mert nem belépő váz... mondjuk engem a keresőben visszajelzés meg csippanás pont nem igazán érdekel, a 60d-n kijelzőn manuálozok, ott műkszik fénymérés meg minden A módban is, sőt a ML-el kimondottan kényelmes manuálozni.
(#6730) iRico: x-e1-et sőt, hogy sokan kimondottan manuálozni ajánlják
g3 helyett majdnem én is azt vettem, egyedül a drága natív obipark miatt döntöttem pana mellett végül... a fuji színei meg... brr talán az oly-nál is jobbak, de ez ízlés kérdése. Nem próbáltam az nx20-at, sem az nx300-at de valszeg ezek a fujinak nyomába sem érnek kezelhetőség, építési minőség, színek szempontjából.
szerk: fujin tudtommal van focus peaking is, bár nem tudom mennyire használható... manuálozni ma már ha sok pénzem lenne sony a7-et vennék, ha kevés panasonic g3 vagy g5-öt (vettem is), az arany középút meg a fuji x-e1 szvsz. -
jjeahh
nagyúr
válasz
masterful87 #6726 üzenetére
ez minden nikonon ilyen komplikált? felét se értem a dolognak, mondjuk nincs is nikon kéznél
oly-pana-canon-sony-n A módban minden manuállal normálisan műkszik minden, csak af nincs, és nem kerül bele az exif adatokba a gyútáv meg rekeszérték.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #6724 üzenetére
de a bokeh meyert aláz
amúgy nem lehet rekeszelni tudtommal, fix F8, sztem A módban a legkönnyebb használni mint minden manuált, rekesz fix, állít hozzá záridőt, ha nem elég, húzod fel az iso-t... -
jjeahh
nagyúr
Én ebayről vettem a g3-at meg az e-p1-et is, lehet, hogy valamivel drágábban jutsz hozzá mint itthon, de akkor is megéri szvsz, baromira jó ár/érték arányú gép. Az e-p1-en is lehet manuálozni, de azért elég kényelmetlen, nincs evf, a kijelző fix és alacsony felbontású, ráadásul mivel más technológia mint a pana keresője (lcd vs LCoS), valahogy nem látszik rajta olyan jól az élesség, az olympus-on mindíg túltekerem a fókuszt majd vissza, és amikor a lehető legélesebbnek érzem exponálok, de szinte sosem vagyok teljesen biztos, hogy talált a fókusz, a pana keresőben viszont tökéletesen látom hol az élesség... gyakorlatilag ezért váltottam panára. Persze vannak hátrányai is az olyval szemben, de spec manuálozni sokkal jobb választás sztem valszeg még egy ősrégi g1 is.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #6701 üzenetére
az az 50/1.8 azért nem egy szuper obi sztem, és az építési/anyagminősége is bűnrossz még egy industarhoz képest is, ráadásul csak 1.8-as, manuálban olcsóért vannak 1.4-esek is, na meg az örvény meg pszichó bokeht sem tudja a canon 50-es
(#6703) copass: ja lehet valamit benéztem, de én úgy láttam tesztképek alapján, hogy képminőségben a canon-nál is gyengébb. persze annyiért ne legyenek az embernek magas elvárásai...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6693 üzenetére
köszi! a helios-al nincs gond szvsz, csak ki kell kísérletezni, hogy milyen szituációkat nem szeret, és annak megfelelően kell használni... ha ez megvan bizonyos helyzetekben akár nyitva is bőven használható sztem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6689 üzenetére
ezeket elég rég lőttem, még a régi vázammal az elején, de köszi
szeretem azt az obit amúgy nagyon, csak amióta van F1.4-esem nem igazán használom már... majd nyáron gombafotóra jó lesz, mert oda úgyis túl szűk a dof sokszor F2.8-on is
-
jjeahh
nagyúr
már nem emlékszek, nincs itt a 60d, meg már nincs is rajta a ml asszem, de próbálgassad... peaking nálam semmit nem ért, kb. csak videóra jó, de ezt a magic zoom valamit nagyon-nagyon szerettem, most evf-es milc-et használok manuálozni, azzal is nagyon jól lehet fókuszálni, de egy olyan mzoom-hoz hasonló featurevel lenne tökéletes
(#6685) iRico: szórt fényben nyitva is szoktam használni a 44-2-őt, de F2.8-on már tényleg egészen jó, tűrhetően éles, nincs CA stb... pár full méretű F2.8-as: [link] [link] [link], mondjuk lehet annó picit mellélőttem én is a fókuszt, de monitorméretben ennyi tévedés nem vész szvsz
(#6686) Gertev: hát ja, a mai belépő dslr-ek keresője baromi pici meg sötét, sőt én a 60d ovf-ben sem tudok fókuszálni, annó az analóg gépekben sokkal de sokkal nagyobb keresők voltak, azokban egy teljesen más világ a manuálok használata. De azért élőképen, evf-ben segédekkel vagy belenagyítással el lehet lenni csak több türelmet igényel
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6664 üzenetére
gratula, az elsők elég gagyik voltak, de az újabb samsungok méltatlanul lenézett gépek szvsz, már az nx3000 is nagyon jó cuccnak tűnik nekem, kissé a szenzor elmaradott, de azért a 16 megás mft meg a canon szenzorok szintjét valszeg hozza, ami már bőven jó... ráadásul viszonylag normális obipark is van rá szemben a sony-val. Az egyetlen, ami gondolom hiányozni fog nagyon neked ha manuálozol, az az evf, szerintem pl. a g3-asom keresőjében fényévekkel könnyebb fókuszálni mint bármilyen kijelzőn, de persze azért én is 2-3 évig elvoltam a kereső nélküli olympus-al is manuálokkal.
(#6665) ferq68: én viszonylag stabil kézzel ekv. 100mm obival stabi nélkül eddig 1/40-es záridőt tudtam kitartani, az oly kéttengelyes stabijával ugyanazzal az obival meg 1/10-et, szal gondolom 1/40 vagy rövidebb záridőknél nem fog hiányozni a stab.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6638 üzenetére
ejha, portréra is kíváncsi leszek, ha lősz esetleg majd megmutathatod, meg itt annyira nem érvényesülnek a beteg meyer bokehek
ff-en durva lehet
-
jjeahh
nagyúr
válasz
masterful87 #6626 üzenetére
a 35-ös revun? élőben kéne látni vagy több képen, így nekem csak becsillanásnak tűnik
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6614 üzenetére
sztem nagyon jó vétel volt
pl2 nem tudom milyen, de ha már olympus, akkor én mindenképpen nagy pen-t vennék, avagy e-p1, e-p2, utóbbira kereső is rakható, csak az elég drága, és a vf-3, vf-2 kisebb méretű is, mint a panasonic-okban lévő beépített evf.
oly előnyök: masszív, kéttengelyes vázstabi, szép színek
hátrányok: gyenge felbontású fix kijelző, nincs kereső, az összes oly, ami olcsó a 12mp szenzor köré épül, miközben panasonic fronton hasonló árban már jobb szenzorral is kaphatóak gépek, pl. a g3 vagy gx1, ha af obit is vennél rá később, elvileg sokkal lassabb az af.
Ebay: németániából nekem 3 nap alatt ideértek eddig a cuccok, uk-ból 5 nap, nagyonmax, ha késik két hét, de általában a drágább cuccok, mint egy fényképezőgép hamarabb megjönnek mint az apróságok valamiértszerk: az a meyer az a7-en baromi kíváncsi lennék mit művel nyitva
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6612 üzenetére
oly van kettő, egyik 21k-ért, panát én sem látok, ebay nem játszik? az a meyer egy álom üveg, nem volt drága?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6608 üzenetére
Minden régi manuális obihoz adapter kell, egy Olympus OM zuiko 50/1.8-am nekem is van
. Használok én is régi obikat olympus-on, panasonic-on meg aps-c-n is (60d), és messze a panasonic-on a legélhetőbbek ezek az üvegek szvsz a nagyméretű/felbontású evf meg a kihajtható-forgatható kijelző miatt, spec, pont ezért döntöttem mellette
Ha tank kell, akkor tényleg felejtsd el az a3000-et, a samsungot nem tapiztam, de a régi nex-ek sem valami szupermasszívak, anyagminőség, masszivitás fronton is jobbak valszeg a g3-ak (az előlap fém), a g1, g2 nem tudom... az olympus-ok viszont egészen brutálisak tudnak lenni, nekem e-p1-em volt, az egy elnyűhetetlen masina, az egész aluminium, az előlap meg acéllemez elvileg, cserébe a kijelzőjük felbontása nem valami jó, ráadásul fix is...
Ha szép színek kellenek, akkor olympus, fujifilm verhetetlen, a többi (sony, samu, pana) eléggé megköveteli a raw utómunkát. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6604 üzenetére
a nex-5 és az nx10 kb. semmiben nem jobb szenzor fronton mint pl. a panasonic g3, sőt a samsung iso-ban meg dinamikában kb a jó öreg 12mp szenzoros mft lapkák szintjét hozza, manuálokkal egy olympus-nak talán még előnye is van a kéttengelyes stabi miatt (valamivel gyengébb fényben használhatod iso-emelés nélkül), szal szerintem ne az alapján dönts, hogy m4/3 vagy aps-c lapka van-e benne
de te tudod végülis...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6602 üzenetére
az én hsz-m valamiért megint láthatatlan
de sebaj, vegyél a3000-et, abban legalább retró-hatású kereső van, a jó öreg game-boy kijelzőkre emlékeztet
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #6597 üzenetére
Ha kell a kereső kevés pénzért, akkor panasonic g1, g2, ha jobb szenzor kell, g3, ha meg nem kell kereső, és mindenképpen samsung, akkor én nx3000-et vennék, azok is baromi olcsón mennek, legalábbis ebay-en, és nem sokban marad el a nagytesó nx300-tól ahogy nézem. Amúgy manuálokkal játszani mindenképpen olyan modellt vennék (és vettem is
), amiben a lehető legnagyobb evf van ami elérhető a pénzedért, ha meg evf nélküli mellett döntesz, legalább mindenképpen legyen kihajtható a kijelző
-
jjeahh
nagyúr
hi! pentacon auto mc 200/4-el portrézni még nem volt alkalmam, de tegnap tájképeltem vele egyet (
), és bár nem szuperéles és baromira nehéz vele fókuszálni kézből, de számomra még mindíg többenetes a teljesítménye, pedig valszeg a leggyengébb változat van nálam (6 lamellás), ráadásul elég durván gombás már... íme a tegnapi feldolgozott, vágott képek, és ez egy full méretű, utómunkázatlan raw-ból exportált wide-open példa (eredeti minőségért kéretik letölteni
)
Ugyan nem tökéletes, de pont annyira éles, hogy nyitva is nyugodtan használható, nem cseszi szét a képet mint pl. a revuenon 135mm vagy revu 55/1.4 üvegem, érdekes, hogy az elmosott területeken több a CA, ahol éles ott meg szinte semmi.. szal kis utómunkával tökéletesen helyrehozható a képe, sőt monitorméretben akár nyersen is oké szvsz... Szal annyi már teljesen biztos, hogy nekem kell egy ilyen vagy hasonlóan jó 200-as vagy 180-asA 15 lamellás fórumok szerint verhetetlen, de azért ha van jobb ötletetek, szívesen veszem... pl. a jupiter 21m-el van valakinek tapasztalata?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #6580 üzenetére
ja, kb. annyira lágy F4-en, mint a zuiko vagy a minolta md 50/1.7 nyitva, szal nem egy zeiss színvonal, de számomra kellemes meglepetés, mivel a másik telém (135mm F2.8) valszeg F5.6-ra rekeszelve sem hozza ezt az eredményt
De amúgy az 55mm F1.4-es revuenonomat is lekörözi wide-open. A legfurcsább az, hogy CA alig van, és ha megjelenik, akkor csak vékonyan, és könnyen korrigálható... a kontraszt tényleg gáz, az ellenfényt sem bírja, ilyen szempontból kb. úgy viselkedik mint a helios, ami legendásan sz*r ellenfényben
Na de ezek csak az első benyomások, majd kutyafotónál, portrénál stb, még csalódhatok benne
ha már pana
: g3 rawnál engem inkább az zavar egyre jobban, hogy tökéletesen tiszta zajmentes képet iso160-on sem lehet lőni, meg kell próbáljam felülexponálni a képeket következőben, majd visszahúzom, vagy nem tom...
kár, hogy nincs iso100, mint annó oly-n...
-
jjeahh
nagyúr
exifben benne van, első 1/500, második 1/250, harmadik 1/800, negyedik 1/640.. amúgy ha már záridő, 200mm (nálam ekv 400mm) obival kb. mennyi a leghosszabb záridő sztetek, amivel még érdemes kézből szórakozni? a 135-össel nem szoktam 1/200 fölé menni, mert bemozdul, gondolom ezzel a pentacon-al még rövidebb záridő szükséges.
-
jjeahh
nagyúr
na lőttem pár képet, semmi kompó, semmi téma, csak tesztfotók, kivittem tűző napra, és lőttem mindenre amit láttam: [link]
full méretű képek, mind tágra nyitva lőttem, raw-ban, lr-ben semmit nem húzogattam, nincs élesítés rajta, csak simán kiexportáltam... én személy szerint teljesen megdöbbentem, nem egy sonnar, de a zuiko-t leszámítva nyitva úgy tűnik az összes üvegemet alázza, a 135/2.8 revuenonnál meg sokkal de sokkal jobb, és a legfurcsább az, hogy ilyen fényben az összes üvegem önti magából a CA-t nyitva, ez meg szinte egyáltalánhogy rosszat is írjak: nem bírja az ellenfényt, a beépített napellenző sem sokat ér
szerk: dropbox valszeg széttömöríti, szal online nem érdemes pixelkukkolni, ha valakit érdekel, jobb letölteni. -
jjeahh
nagyúr
nincs még... kutyázni, túrázni a haverokkal csak hétvégén megyünk, a tesóm meg egyetemen van, nincs ideje modellt állni
ma kimegyek valamiket lekapok a városban vele, de csak mert kíváncsi vagyok mennyire éles, és ki lehet-e tartani stabi nélkül... igazi tesztképeket csak hétvégén tudok lőni
MrChris: + még van industar 50mm és fujian 50mm... áh nem egészen, mert a revu 55, a helios meg 58
-
jjeahh
nagyúr
hm van nálam egy dög nagy pentacon mc 200mm F4, baromira kíváncsi vagyok
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #6546 üzenetére
az milyen mount? durva mosodája lehet
-
jjeahh
nagyúr
Tair 11A, jupiter 37A, jupiter 11A, ezeknek állítólag cserélhető a végük... tesztek alapján ahogy elnéztem ezek közül amelyik fényerőben jobb, az élességben rosszabb, tehát a legélesebb a jupi 11, utánna a 37, és a tair a legrosszabb. Mondjuk ez utóbbi lerekeszelve lehetséges, hogy hozza a jupik szintjét, nem tom.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
masterful87 #6497 üzenetére
jaj én nem erőltetem, csak arra akartam kilyukadni, ha valakinek sok manuál hányódik otthon, vagy szeretne elmélyedni a manuálozásban, annak bőven jó vétel lehet egy 25-35k-s milc... és nem, nem azért hoztam fel a milc-eket mert milc fan vagyok (sőt a d90-en én is sokat agyaltam annó), hanem azért mert ezek kevésbé kompromisszumosak erre a célra, és dslr-t nem is igazán lehet ilyen árban vásárolni, max valami őskövületet, amin még élőkép sincs.
amúgy tükrös méret, tükrös képminőség: [link]... bocs, magas labda volt, nem tudtam kihagyni
-
jjeahh
nagyúr
válasz
masterful87 #6489 üzenetére
ma már olyan olcsón mennek a használt milc-ek, hogy aki komolyan érdeklődik a régi manuálok vagy érdekes üvegek iránt, annak csak erre a célra is nagyon megéri venni egyet szvsz... új samsung nx-ek 28k-ért mennek ebay-en, de a keresős panasonic-ok is 20-35k között beszerezhetők akár, de sony nex-ek is vannak bagóért. Lassan egy akármilyen 50/1.4-es manuál többe kerül egy makulátlan állapotú milc-nél komolyan, és a használati értéke azért jóval meghaladja az árát
-
jjeahh
nagyúr
válasz
pana0017 #6479 üzenetére
ha blokkolsz f2.8-ra a legelső gyűrűvel, amin a számok vannak, akkor nem tudod az f16-osra tekerni mert megáll f2 és f2.8 között. legalábbis nálam így műkszik, és a kép alapján a te obid is ugyanilyen mint az enyém
szerk: amúgy értem miről beszélsz, nálam is akkor van nyitva, ha f16-ra rekeszelek, de csak akkor ha a "blokkoló" gyűrűt nem használom
-
jjeahh
nagyúr
válasz
pana0017 #6475 üzenetére
az enyém is ilyen, sztem csak hülye a logikája vagy nem tom
blokkolás: próbáld az első gyűrűt is tekergetni... nehezen jár de nem kell félni tőle, max szétesik
amúgy az oroszos összeszerelése, az ellenfényes hisztije ellenére nagyon szerethető üveg, csak rá kell érezni az ízére
-
jjeahh
nagyúr
válasz
pana0017 #6472 üzenetére
úgy általában? a menüben állítsd be majd, hogy tudj fotózni obi nélkül is, asszem custom menü, 7-es menüpont, mf segédeket kapcsold be, majd a hüvelykujjnál lévő tárcsát benyomva nagyíthatsz, így tudsz fókuszálni...ja a tárcsát ilyenkor ha tekered változik a nagyítás mértéke, sztem a legnagyobb nagyítással használható a legjobban. A 44-2 helioson két rekeszgyűrű van, az egyikel tudsz "blokkolni", gondolom észrevetted, meg sztem érdemes néha lerekeszelni portrénál is F2.8-ra, mert sokkal élesebb, de még mindíg jól mos, majd ezt kitapasztalod... kb ennyi.. a dioptriát a kereső mellett állítsd be szépen, max ha raw-ban fotózol a jpeg beállításainál az élességet felhúzhatod, mert mintha élesebb élőképet mutat így, ez is segíti picit a fókuszálást. majd kíváncsi vagyok véleményekre
-
jjeahh
nagyúr
válasz
balazsk01 #6437 üzenetére
Nekem is vannak panasonic-al meg olympus-al lőtt fotóim is itt: [link], döntsd el magad... bár néhányan más véleményen vannak, szerintem ha jpeg-ben gondosan beállítod a fehéregyensúlyt, +egy kis utómunkával, vagy ha raw-ban dolgozol, kihozható hasonló eredmény.
"Az a z iso tartomány, ahol jobb a PL5 mikor lehet hasznos?"
Fényerős obival ritkán, én gyakorlatilag a g3-at sem tolom fel iso1600 fölé kb. soha, de a sötét kitobival gyenge fényben hasznos lehet a jobb magas-iso teljesítmény -
jjeahh
nagyúr
válasz
balazsk01 #6435 üzenetére
Van amiben elmarad, van amiben jobb. X-A1-ben pl. jobb szenzor van, utómunka nélkül is szépek a színei, cserébe lassú az af, a kijelző nem forgatható csak kihajtható, kisebb az obipark meg drágák is rá az üvegek... pl5 szintén jobb picit magas iso-n, és szebbek a színei, van benne egy kéttengelyes stabi, minden másban a panasonic jobb. Ha használt milc-et szeretnél már jó ideje valszeg a g3 a legjobb ár/érték arányú gép a piacon, az evf-en kívül ezért ajánlottam korábban, és ezért kötöttem ki én is mellette... sztem ha tisztában vagy azzal, hogy a manuálokkal nem olyan egyszerű az élet mint af-el, mivel kézzel fókuszálni több türelmet igényel, akkor igen, kezdőnek is ajánlhatóak, főleg, ha szűkös a keret meg szeretnél játszadozni, nem zavar a karakteres bokeh, valamivel több CA stb. Én is manuálokkal kezdtem, és sacc 3 éve még mindíg azokkal kattogok, gyakorlatilag régi üvegekkel tanultam meg az alapokat.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
balazsk01 #6433 üzenetére
Új vagy használt is játszik? Sztem evf-el a legkényelmesebb manuálozni, ha ez nincs, akkor legalább kihajtható kijelző legyen... milc jobb erre a célra a kis bázistáv miatt, de érdemes utánnanézni, hogy milyen manuálokat szeretnél, ha csak olyanokat, amik felmennek dslr-re is, akkor akár tükröst is vehetsz...
-
jjeahh
nagyúr
revuenon, chinon, tomioka 55mm F1.4, ezekből olyant vadássz, ami lekerekített lamellás, nekem ilyen műbőr bevonatos van, ez szögletes.. ha meg nem találsz olcsón, akkor helios 44-3, ha ezt sem, akkor helios 44-2, de ez utóbbi nem igazán bírja az ellenfényt. Amúgy meglepő módon a helios-ok mosodában csak nagyon picit maradnak el az 1.4-esektől, az 50/1.8-asokat meg simán alázzák.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
pana0017 #6385 üzenetére
Egy olympus-tól vagy fujitól besza-behu érzésed lenne valszeg, bár utóbbit én nem tapogattam, mindenki azt írja nagyon masszívak. Anno amikor meghozta a futár az e-p1-emet majdnem elejtettem
sokkolt, ez a pici izé mennyire atommasszív... most én is panát nyúzok, az már messze nem olyan "tank feeling" mint az oly-k, de a belépő nikonokat, és az összes xxxd meg xxd canont lealázza azért ez is építési minőségben simán. Canon-nikon fronton sztem a 7D-D7000 hozzák kb azt a szintet építési minőségben amit a pana g3-g5, oly-k meg a nex-6 tudnak. Hiába a műanyag az műanyag, nagyon jó minőségű kell legyen ahhoz, hogy megközelítse azt az érzést mint amikor egy fém gépet markolsz... (oké most ebben a -30 fokos hidegben ami nálunk van már nem olyan kellemes a fém
)
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz
pana0017 #6376 üzenetére
a g3-ak még olcsóbban mennek, és nem sokban maradnak el a g5-től... szal olcsón sztem ezek vannak, amik jók is: panasonic g1, g2, g3, g5, fujifilm x-e1, esetleg sony nex-6
g1, g2 nagy hátránya sztem a 12mp érzékelő, ezekkel max iso800-ig, nagyon max 1600-ig érdemes elmenni sztem, g3, g5-ben már újabb, jobb szenzor van, tudtommal a g5-ben lévő egy picit dinamikában jobb, hangsúlyosabb a markolata, a kijelző jobb felbontású, és van rajta szemérzékelő (g3-ból hiányzik)... a fuji előnye az utómunka nélkül is szép színek, főleg portréknál a bőrtónusokon látszik, elvileg szebb de akadozó kereső, sokkal jobb szenzor, cserébe a natív obik nagyon drágák rá, az af meg mindenki szerint nagyon lassú egy panasonic-hoz viszonyítva.. a sony sztem egy király gép, kevés jó obi van a rendszerre, de pl. egy kitobival általános célokra el lehet lenni és az 50/1.8 nem drága, portréra megteszi, cserébe a keresőjére azt mondják gyenge fényben nagyon zajos, és nekem a fogása sem tetszett, az a markolat nagyon jó lenne, de az obi és közte olyan kicsi a rés, hogy egyszerűen nem fért be az ujjam
nemrég én is ugyanezen agyaltam, amin te, hogy kéne egy gép manuálozni, nálam a három nagy esélyes a g3, g5, x-e1 volt, én végül g3 mellett döntöttem, mivel erre később legalább tudok venni natív obit is... ha viszont te csak manuálozni szeretnél, vagy úgy gondolod később még megnyerheted a lottó ötöst, hogy teljen natív üvegekre is, akkor a fuji is jó vásár lehetfattyu: d90 nem fullfrém, belépő canonok meg végképpen nem
amúgy látom tényleg felmegy canonra exakta, contax, pentax mount obi is, de a többiről sosem hallottam vagy középformátum
tény, hogy arra megy fel a legtöbb üveg, aminek a legkisebb a bázistávja, és ebben egy milc jobb
-
jjeahh
nagyúr
válasz
pana0017 #6373 üzenetére
én továbbra is tartom a véleményem mert:
- a kijelzőn pl. napsütésben nagyon nehéz fókuszálni, főleg ha nem kihajtható
- milc-eknek rövid a bázistávja, ezért kb. a létező összes manuális obi feladapterezhető rájuk, nikonra csak pár orosz 135mm tudtommal
- canonra már felmennek az m42, OM meg nikon obik, tehát valamivel jobb a helyzet, de más bajonettes üveg már nem megy fel rá, ráadásul ezekben sincs evf csak ovf, amiben én nagyon kínosnak éreztem a fókuszálást, nem beszélve arról, hogy ha ilyenkor a kijelzőt nyúzom van egy olyan érzésem, hogy az ovf csak fölöslegesen foglalja a helyet, mivel úgysem használommondjuk ez valszeg csak azért van mert eddig mindíg ott lógott az oldalamon mellette a kis milc...
- nagy előny viszont canon fronton a magic lantern. én pár manuálfókusz-segéd ficsőrt egyenesen imádtam, azóta is hiányolom
- lencsés adaptert felejtsd el szvsz...
tehát manuálozni olcsón szerintem a legjobb megoldás egy evf-es milc, de persze nem az én döntésem, jó lenne ha ki tudnád próbálni a kiszemelt gépeket... esetleg ha bp közelében laksz gondolom benézhetsz a köv. fórumtalira (ami nem tom mikor lesz), ilyenkor összeül a PH! fotós banda, söröznek, és tapizzák egymás szerszámját (fényképezőgépjét)szokott ott lenni állítólag panasonic-on meg a sony a7-en keresztül a leica m-ig minden...
amúgy buék!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Autós topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Hobby elektronika
- BlueGift @ Logout.hu
- További aktív témák...
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
- 124 - Lenovo Yoga Pro 7 (14IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060 (48 hónap garancia!) (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX X570-E Gaming alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Dell P2419H P2419Hc Full HD LED IPS 24" + P2719H 27" LCD monitor (vékony keretes)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged