- One mobilszolgáltatások
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Csúcstámadó és kompakt tablet is érkezett a Xiaomitól
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Külföldi SIM-ek itthon
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #12039 üzenetére
Nyersen fogalmazok de felhúztam magam.
Néha istentelenül nagy baromságokat írsz, bizonyos témákban egyszerűen nehéz komolyan venni!
(#12039) Reggie0 "Ui: irtam, hogy a kis roller a kerekpar. Csak minek arrol beszelni, amit kb. senki se hasznal. Itt a topic 90%-a 350W vagy felettivel rohangal."
Eleve a kategória meghatározás is rossz.
Kész az e-rollerekről szóló KRESZ-módosítási javaslat, megszereztük, mi áll benne
"..ezen belül kis teljesítményű motoros roller az a motoros roller, amit legfeljebb 350 W teljesítményű motor hajt.."
Hogy érts: 1 és 350W között minden a kis teljesítményű motoros roller halmazba tartozik. A 350W-os is!
És a 350W-nál nagyobbak tartoznak máshová. Gyakorlatban 400W - 4.000W közöttiek.Már az sem igaz, hogy az itteniek 90%-a 350W felettivel rohangál.
A legdurvább Xiaomi, az M365 Pro vagy a Pro2 is csak 300W-os.
A közepes, azaz 250W-os Xiaomi-ből (1S ill. M365) is bőven akad itt.
A klónok is 300W és 350W közöttiek szoktak lenni.Még ha a 350W-os klónokat levesszük, azzal is le lenne fedve a fórumozók fele.
Ha gondolod maradj meg a szokásodnál, köss bele marginális dolgokba.
Pl. olyanba, hogy 4.000W fölött is van roller (a fenti tervezet azt már kizárja).
Vagy köss bele abba, hogy ez csak egy kiszivárogtatott tervezet, viszont ellenpontként nem tudsz felhozni egyetlen rollerre írt jogszabályt sem. -
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12034 üzenetére
Akkor nem teljesen tökmindegy a "nem létező" pedál különbségtételen
pörögni, ha az A/B bontás nálunk nincs, minden ugyanúgy SMKP lesz?
Azt állítottad, hogy azért SMKP az összes roller, mert nem L1e-A.Ui: a kerékpárba momentán is belefér 300W segédmotor, akkor egész
pontosan miért nem teljesíti a (kis) roller ezeket a feltételeket?
(Állításod szerint a pedálos részét nem teljesíti, de hát azt nem is kell!
Ha meg kéne, és teljesítené, akkor meg nem számítana semmit, vicc.)Megfordítva: a 300W alatti pedelec szerinted gépjármű, emiatt be kell
sorolni A/B kategóriába: belefér A-ba, de akkor is SMKP. Pedig nem.
Vagy én vagyok helikopter, vagy ez egy klasszikus 22-es csapdája? -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #12013 üzenetére
"Hat, sajnos abban nem lehet bizni, hogy megegyszer ugyanezt iteli egy masik biro,"
Pont abban lehet és kell bízni, hogy egy nálunk sokkal jobban hozzáértő jogász, aki komolyan utána nézett a dolgoknak az így értelmezte.... "ugyanis az a kitetel, miszerint gyalogosnak kell tekinteni a roller-t" ...
Hol szerepel az, hogy gyalogosnak kell tekinteni a rollert?
Már megint az van, hogy a hiányos rész EGYÉNI GONDOLATOKKAL lett kitöltve. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #12030 üzenetére
Akkor "lassabban írom": milyen szabályok vonatkoznak az ún. motoros
kerékpárokra, 300W és 1000W között? Mert az közismert, hogy alatta
kerékpár (ahogy a kis rollerek is azok lesznek*, mert a "pedálos kikötés"
egy baromság: vannak kézi hajtású kerékpárok is), s tudjuk, hogy fölötte
SMKP, de ez a kettő közötti történet (számomra) új... A KRESZ-ben mi?*: praktikusan most is azok, hiszen eddig az ülőhely nem teljesült, most
meg csak a pedálos hajtásba sikerült belekötni, ami azért eléggé karcsú. -
Grafiqs
őstag
válasz
Reggie0 #12025 üzenetére
Idézet az általad hibásnak tartott indoklásból: "...a KRESZ tételesen felsorolja a járműveket és definiálja azokat." (kiemelés tőlem)
Csak, hogy rövidre zárhassuk! Mutasd meg kérlek azt a KRESZ függeléket ami tartalmazza tételesen felsorolva és definiálva a rollert.
Minden ami ezen túl van, csak a te sajátos jogértelmezésed. Amivel alapvetően semmi baj nincsen, csak nem terjeszd úgy mint alapvető igazság, mert nem az.G
-
Casseius
tag
válasz
Reggie0 #12017 üzenetére
Te abból indulsz ki hogy oda IS sorolhatná a szabály, viszont kerékpárnak is tökéletesen megfelel:
Hatályos jogszabály: 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (Hatályos: 2021.02.01 - 2022.12.31): r/1.403 Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.És amit nagyon benézel az ez a rész:
"2. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez * Nemzetközi kategóriák a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től „AM” kategória Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek: a) kétkerekű típusnál a motor: - hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy - folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #12000 üzenetére
Pont a hiányos megfogalmazások félreértéséből van a probléma!
Mindenkinek joga van saját gondolataival kitölteni az üres részeket, de attól még nem lesz hivatalos álláspont.És akkor visszatértünk az alap felvetéshez, a hozzászólásodból pont az nem derül ki, hogy az elektromos roller mégis miért lenne segédmotorkerékpár?
Vegyük sorra végig:
4. kerekek száma: kettő... PIPA
5. henger űrtartalom tényleg nem nagyobb 50 cm3-nél PIPA
6. legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 45 km/h PIPA
7-es pont is PIPA, hasznos teljesítmény ≤ 4 000 W.
Wow, akkor ez a jármű is segédmotorkerékpár. Várom a kegyetlen rendőröket, hogy a 2 kirívó rolleres esethez hasonlóan az ilyen járművet használókat is vegzálják majd.Bár az L1e alkategóriának nem felel meg, ahhoz pedálos változatot kellene találni.
Roller esetén viszont ezen a ponton az L1e bőven elvérzik:
"9. elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá"
A gyermekkerékpár sokkal közelebb áll ehhez. -
Somatom
veterán
válasz
Reggie0 #11998 üzenetére
Amikor a KFB -t kötöd, akkor a mocsok biztosítós ki sem néz az ablakon, hogy megcsodálhassa, míly pompás gépet építettél. Csak az a fránya papír kell neki. Szóval, az a roller lehet akár toronydaru is, ha van róla papírod. Ha viszont nincs, akkor nem köt rá biztosítást. Neki nem tiszte eldönteni, hogy az milyen kategóriájú jármű.
-
Dave™
nagyúr
válasz
Reggie0 #11989 üzenetére
Nalam pont ezert is volt szempont a minel rejtozkodobb eroller
A rejtőzködésed jegyében nem hordod az amúgy kötelező bukósisakot, amit gyorsabban ki lehet szúrni, mint a roller jellegét?(Bocsi, erre rosszul emlékeztem). Illetve nem érzel némi ellentmondást azzal, hogy 25-tel gurulsz a rollerrel, és amikor megállítanak azzal akarsz érvelni, hogy ez csak sima lábbal hajtós? -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11989 üzenetére
Nagyon OFF (ma már), de régen én ilyennel szemeztem. Ez egy
kutyaközönséges lábbal hajtós roller, aztán mégis van rajta fék:
(Mi több, az összes kerékpáron van fék, kivéve amin nincs, csak
ugye arra is kéne, de ezt leszarják, mert 50 grammal könnyebb.)aztan ratalaltam a harmonizacios magyar rendeletre
Linkelhetnéd, mert nekem addig van meg, hogy kivétel a roller... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11987 üzenetére
Ez rendkívül érdekes: kifejtenéd?
Megkötötted már a KGFB-det?
Milyen azonosító szám került a szerződésbe?Bicikliúton jártál-e?
Mintha azt írtad volna, hogy ott fagyott le a kezed, lakotton belül...
(Nekem csak egy ilyen hello.hu biztosításom van a roller miatt, de
akkor kötnék egy rendeset, mondjuk a K&H-nál - ott van biztosítva
a motor is, és ugye ez innentől nem fakultatív, hanem kötelező.)
Szerk a szerkre: én kardoskodtam az ülőhely kérdés mellett, azóta
volt valami változás? Ha volt, akkor miért nincs ezzel tele a sajtó?!
Az is egy vicc egyébként, hogy belengették a módosítást, eltelt fél
év és nem történt semmi...Mást meg fél nap alatt megszavaznak. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11967 üzenetére
Hagyjuk. Mindenesetre a tengeri mérföld az egy szép kerek szám (1852 méter):
ha tudod, hogy miért annyi, akkor tényleg szép, értelmes, noha nem egész km.A PSI mögé nem tudok ilyen érvelést tenni, az van, és kész. (Mint írtam, ez az
egyetlen, amit még én is váltok fejben, lévén egyik műszerem így van skálázva,
kénytelen vagyok alkalmazkodni hozzá. mBarban sokkal több számjegy kéne.)Amiből ki lehet kergetni a világból, az a Fahrenheit, a feet + inch testmagasság,
meg a font, de azt már mondtam LOL. Ennek ellenére pl. csomó edzőteremben
a lapsúlyok fontban skálázódnak: okoznak is fejvakarást. De legalább ettől még
nem veszik el a Mars szonda, mint annak idején. De elég az OFF-ból... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11964 üzenetére
Mi a tökömért akarnám elképzelni?
Közérthetőség és gázok nyomása? Ugyan.
A lényeg, hogy ha tudom, hogy X-re kell fújni, akkor X-re fújom, és jó vagyok. Na,
ha valakinek nem esik kézre, hogy "~2.8 barra" fújja, semmilyen hátrány nem éri,
ha azt jegyzi meg,hogy 40 PSI. Nem kell disszertációt írnia mellé, hogyan jött ki!Sokkal egyszerűbb egész számokban* gondolkodni: az, hogy retard egyszerűen
előítélet. Magam sem szeretem, eddig oké. Nem is szoktam átszámolni semmit,
de itt pont nem valid az érvelés, hiszen nem kell átszámolni: rá van írva a gumira.
Az a nyomás, aminél a maximális terhelést tudja. Nyilván kisebb terhelésen elég
ennél alacsonyabb, de ezt hagyjuk meg a műértőknek, meg a versenyzőknek.*: miért elképzelhetetlen, hogy valakinek nehéz megjegyezni, hogy 2.5, vagy 2.2
bar kell a gumiba? Vannak "szakágak", ahol hagyománya van a PSI-nek: ez van.Btw. ha már retard, akkor ott van a Pounds of Thrust. Az az erő, ami egy egy font
tömegű testet (már kezdődnek a bajok) ~32 láb/négyzetszekundum gyorsulással
gyorsít. Na erre mondom, hogy elmentek a retekbe!Aztán ahogy az ember ezt
megpróbálja kibogozni, kiderül, hogy valójában az a nehézségi gyorsulás, tehát a
jelentése, hogy ekkora tolóerő tart meg egy fontnyi súlyt a gravitációval szemben:
így már van értelme. Csak ugye semmit nem mérünk fontban (legalábbis EU-ban).
Az a fránya nehézségi gyorsulás meg metrikus mértékegységben sem akar kerek
lenni, az csak (közérthető) közelítés, hogy 10 m/s2. Oké, elég jó közelítés, de ha
nagyon pontos akar lenni a ember, akkor csak emlékszik a fizikaóráról, hogy 9.81.Szerk: hatalmas meglepetésemre frissült a hátsó kerék adata... Aztán kicsit még
teszteltem, így az első is (az hamarabb szokott). Mínusz a garázsban? Ejnye... -
DigitXT
félisten
-
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #11896 üzenetére
Csak elméleti szinten, ha jól tudom az akku élettartamára nem a hideg, hanem a forróság van rossz hatással, az gyilkolja igazából. Hidegben csak elveszti a kapacitását, és éppen ezért hidegben tapasztalják az emberek azt, hogy meghalt az akku, de az igazi ok elvileg nyárra vezethető vissza.
A fűtés mellé akkor elvileg hűtést is lehetne pakolni. (Én amennyire tudom óvom a hőtől. Nyáron ha szabadban kell lelakatolnom, akkor keresek neki árnyékot, még ha emiatt többet is kell gyalogolnom.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11896 üzenetére
Jogos, nappal 5-6 fok lehetett, de mivel hosszú volt a teszt, éjjel akár 3-4 is.
LG MJ1 cellaszintű teszt, ez sem a névleges 3500, inkább 3300 körül.
De akkor ez ilyen körülmények között teljesen normális / várható eredmény.
Alapvetően fűtetlen garázs, de raktam be egy vészfűtést, ha nagyon fagyna.
Leválasztott helyiségben van a kazán, fűtögeti magát, de a csövek kijönnek.Minden vezerlonek van alacsony fazisaram korlatja, ami ala nem tud menni
Na ez a része engem a legkevésbé sem izgat...Kicsi gázra az akkuból is
kevés ampert vesz fel a vezérlő, értelemszerűen a motorra is kevés jut, azaz
összességében simán lehet lépésben haladni (de tényleg, iszonyat lassan*)
a ketyerével, hiába tud csúcsban sokezer wattot... ami nekem izgalmasabb,
a felső korlát: Kugoo-nál erre nincs visszacsatolás, rárak annyit, amennyit...
Nagyobb vezérlőnél van. Pl. 230A a specifikáció szerint, de adott motornál a
szimuláció 150A-nél többet akkor se mutat (mérni meg azt nem mértem).De mondjuk az nagyon durva, hogy egy kicsit hasra ütött/kicsit mért, kicsit
savanyú, de azért a miénk, lebutított modellel, pont 6.51s jön ki a 0-40-re...
Ráadásul pont 48 méter távon, mint ahogy a Dragy mérte... A fizika csodái.
Miközben valóban 44 km/h a végsebesség Fatbike légellenállással.Viszont így az anno BMS által kijelzett 91A-t épp nem éri el, szóval feljebb
kéne ereszteni a modellt.Akkor viszont még nagyobb fázisáram és még
nagyobb gyorsulás adódna, legalábbis az elején, ahol ez még számít.*: olyan lassan, hogy valószínűleg ott már az egyensúlyozás lenne a gond.
Szerk: lehet, hogy újra tesztelem ezeket az LG-ket szobahőmérsékleten...
Azért jobban mutatna a kép gyári értékekkel... (Igen, balról jött a hideg.)
-
w.miki
veterán
válasz
Reggie0 #11870 üzenetére
Szóval annyira nem nagy akció?
Most milyen roller-t vennétek? Esetleg a használtak közül? -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11800 üzenetére
Hát, ha nem oldódik meg a dolog, akkor begorombulok, és kuka az egész
projekt. Ugyanitt pedig vadonatúj LG MJ1 cellák átvehetők, 800 Ft/db áron.
(Nincs feltétlenül szükségem 48Ah kapacitásra, csak egy jobb* vezérlőre.)*: nem programozható, és legkisebb fokozaton is beránt 50-60A-t, amitől a
fesz egy pillanatra benéz 42V-ig, ahol a vezérlő letilt. Félig használható így
csak ki az akku, mert onnantól kezdve nem lehet rendesen kigyorsítani.
(A feszültségesést megoldaná a dupla kapacitás, de egy kisebb vezérlő is,
sőt a vicc a dologban, hogy a kiegészítő akku a túlméretes vezérlő helyére
menne, így kisebb vezérlő kényszert is jelentene, de akkor meg felesleges:
22-es csapdája. Nem hinném, hogy rollereznék valaha is 50-60 km-t.
Próbáltam, poénból, de napi szinten biztosan nem lenne rá szükségem.
30 km úgy, hogy a végén se tiltogasson, és tekerjen az emelkedőn felfelé.) -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11784 üzenetére
Te nem a tempomat hiányát érezted, hanem a kesztyű+markolatfűtés hiányát...
És itt visszaevezhetünk arra a beszélgetésre, hogy "jó-e" mínuszokban rollerezni?Amúgy igen, tipikusan a rakparton, ha hosszan lehet megállás nélkül menni, nem
rossz dolog a tempomat, viszont ugyanitt, ha nem este, és -5 fok van, akkor ugye
hemzsegnek a turisták (gyalogosok, kerékpárosok, rolleresek), nagyjából soha se
használható a tempomat, mert folyton manőverezni kell. Illetve kontraproduktív, ha
épp akkor kapcsol be, amikor fél mp múlva elvennéd a gázt, aztán jön a meglepi... -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #11746 üzenetére
Nekem sem szimpatikusak, és eleinte azt is nehéz volt megfogalmazni miért.
Nehezen tudom elképzelni, hogy ez a lengéscsillapítási mód több előnnyel rendelkezik, mint hátránnyal. A rosszul megtámasztható hosszú erőkarok nem tűnnek tartós, kevés karbantartást igénylő, kecses megoldásnak, hacsak nem irreálisan drága alapanyagból készülnek.Viszont mivel nem is olyan ritka, mint amennyire csúnya*, talán mégis működhet a történet. Megérné kiszámolni, vagy legalább olyan leírást keresni, ahol kifejtik mért is olyan jó ez. Talán a hosszú erőkarok jelentik a megfelelő rugalmasság alapját.
* "Nem lehet szép, ami nincs jól megtervezve."
-
Joshi
titán
válasz
Reggie0 #11518 üzenetére
+Dave™
+LogapetiÉrtem én mindenki érveit, de azt kell elfogadni, hogy:
1. nem mindenki lakik Budapesten bármennyire is nehéz ezt elfogadni.
2. nem mindenki szeret fagyos szélben rollerezni, biciklizni vagy motorozni.
3. ma már egy átlag prolinak is van autója és most nem feltétlenül kell több millás autókra gondolni.
4. Mindenkinek Boldog Karácsonyt. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #11504 üzenetére
A 40-50 km/h sebességű rollerek indították el a témát, azokra írtam, hogy haszontalan járművek, mivel nincs normális úthálózat ahol lehetne használni őket. Járdára, kerékpárútra nem valók, az 50 km-h vagy nagyobb sebességgel közlekedő autók közé pedig amiatt nem valók, mert idehaza nem rendelkezünk annyira makulátlan utakkal, ahol ne kellene tartani az eséstől abban az esetben, ha a rolleres felveszi a forgalom tempóját. Kis kerékátmérő átka.
A járdákon, kerékpárutakon jelen lévő hasonló úthibák amiatt se számítanak, mert közelében úgy is mindenki lassítani fog, viszont az autósok, buszok, teherautók hasonló hibán lazán átmennek.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11510 üzenetére
Mármint német autópályán?
Nekem "1.4 nagyon siet" van... hát, azzal
felhajtani mondjuk az M0 hídra, amikor a kamion érkezik 90-nel: kihívás.
(Eléggé elbaszott felhajtó, szűk visszafordító után jó rövid gyorsító sáv.)Maradjunk annyiban, hogy mindenki a saját szükségletei és lehetőségei
szerint használ járműveket. Ha vmi alkalmatlan egy feladatra, oda mást
kell használni... (Vagy el kell kerülni a feladatot. És akkor lehet mondani,
hogy a probléma nem is létezik: 55kW should be enough for everyone...) -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #11501 üzenetére
Kb. 15 km/h-val ment a rolleres, mert lassított. Az is túl sok volt. Elsüllyedt a kerék. 10 km/h is sok lett volna. Egyetlen megoldás: leszállni és áttolni azon a szakaszon. Nos ez a közlekedési mód nem való az autók közé.
Néha elered az eső. Ha úgy adja ki a helyzet kénytelenek vagyunk kisebb tócsán átmenni. Viszont fogalmunk sincs, hogy az tényleg kisebb tócsa, vagy 10 cm mély gödör, amitől szintén fejre áll a rolleres. Ezen a kerékpáros még jó eséllyel áthalad.
-
jagertibi
aktív tag
válasz
Reggie0 #11489 üzenetére
Pont ezt írtam kinek mire van szüksége, meg hol él ugyebár. Engem nem zavar hogy megelőz bárki is és "vissza" se szeretném előzni őket. Nem megyek emelkedőre hiszen Kecskeméten lakom. Csupán munkába járós Á bol B be. Plusz a gyerekkel elgurulni fagyizni. Na meg ő is csak arra használja az övét hogy eljusson suliba meg vissza. Ha a hegyekbe vagy dombokon laknék kellene a nagyobb teljesítmény,vagy gyorsulás. Bár akkor elő venném a robogóm vagy bele ülnék a 132Kw-os autómba.
#11487DigitXT: Nem keverem a teljesítményt, hogy azt a 700W-ot amit leadna egy 350 es motor "csúcsba" azt nem túl sokáig tudja és ugye az uniós vagy bármilyen szabályozás is a motor alap teljesítményét veszi alapul. Nem a "leadhat akár ennyit is" a mérvadó. Szóval nem hiszem hogy Reggie0 erre gondolt.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #11499 üzenetére
Keletre, 130 km távolságban van tőlem a Margit híd.
Nem tudok nyilatkozni róla.
Nem esik útba, de Győrszabadhegyen a TV-toronyhoz gond nélkül felvisz a 250 W.Kerékpárral szinte száguldozni szoktam, nyílt vízszintes terepen és hídnak fel 30 km/h, mert sportolásnak fogtam fel a városi közlekedést. Rollernél viszont nincs meg a sportolás élménye, csak A-ból akarok eljutni B-be. A kisebb kerékátmérő miatt a lassabb tempó illik hozzá.
Napokban ezzel kapcsolatban már benyögtél ide egy sületlenséget.
(#11473) Reggie0 válasza PociAti (#11472) üzenetére
"[Elektromos roller] Autok koze annyira valo, mint egy kerekparos."Láttam már rollert fejre állni olyan úthibán, amin a kerékpáros átmegy.
A rolleren 8-10 hüvelykes kerekek vannak, nagyobb kátyú is könnyebben keresztbe fordítja az első kereket, de konkrétan egy rövid murvás szakasznál láttam fejre állni a rollerest. Az úthibákra való érzékenysége miatt rohadtul nem való "autók közé" az e-roller. Ezért mondom azt, hogy sületlenséget írtál.Visszatérve a rolleres fejreállására, a vízművek másfél méter szélességben keresztbe felbontotta úttestet, majd a munkák befejeztével vastag murvaréteggel az úttest magasságáig vízszintbe hozta azt. Az újraaszfaltozásig eltelt pár hét, így volt "szerencsém" nekem is kipróbálni. Roller gyakorlatilag azonnal blokkol mikor tengely feléig süllyed a kerék a murvában. Lehet ott bármilyen teleszkóp, ha nem tud előre haladni a roller. A kerékpáros 27"-os kerékére más szögben hat az erő. Egyszerű fizika.
-
Logapeti
tag
válasz
Reggie0 #11479 üzenetére
Sose szereltem a bringámat. A rolleremet se áll szándékomban, csak a különbség az, legalábbis 2 hét használat után így tűnik, hogy a bringa sokkal több kilométert elmegy gondozásmentesen, meg anélkül, hogy lógjon belőle minden - a magyar járdákat, bringautakat alapul véve.
Cserélni alkatrészt a 12 éves Kellys Coach bringámon még nem kellett. Kb 2 évente beviszem egy szervizbe, ahol alap gondozást kap, és ennyi. -
Gigi01
őstag
válasz
Reggie0 #11467 üzenetére
Én pont reggel megyek,késő este,van hogy éjfél megyek haza melóból.
Nem tudom amit néztem,narancsban milyen lehet este?Igaz városban.Múltkor a G2pro-t elvetettem.Alacsony lett volna a kormány.
X Pro2,mire érdemes váltani?Kaboo Mantis 10 plust néztem,na az megint bejön nagyon.
Van róla infótok? -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11463 üzenetére
Ha esetleg egyik szerelés közben fogóval megfogtad a csészét, az is okozhatta a deformációt, miközben a fejcsőnek semmi baja: ne kérdezd, honnan tudok ilyen lehetőségről...
A linkelt kép nálam csak egy hiányzó kép ikon, de el tudom képzelni, mivel erősítenéd meg, csak az okát nem értem, ha 4400 km kellett, hogy elfáradjon, nem egyszerűbb csak 1K-t rakölteni, és mehet az újabb 4400 km?
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11461 üzenetére
Igaz, neked Plus van, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni, mi kéne bele.
A sima S1 ill. Pro viszont még szabvány 1-1/8"-os csapágyat használ.
Mégiscsak korrektebb kompletten cserélni, mint egyengetni a csészét... -
Logapeti
tag
válasz
Reggie0 #11454 üzenetére
"Kemenyebb lett, viszont igy nagyobb hasznalhato rugout van es sokkal kevesbe utnek fel a tereptargyak."
Ezt nem nagyon értem, különösen annak a fényében, hogy előtte meg azt írod, hogy a gyári a keményebb rugó, és amit beletettél, az a lágyabb. Vagy én értem félre? Most feszesebbre, vagy kevésbé feszesre cserélted?
-
Logapeti
tag
válasz
Reggie0 #11441 üzenetére
Na bevittem a bringásokhoz, ők azt mondták, hogy a 8szög tengely műanyag betétje van megkopva. Szét nem szedték, de megmozgatták mindenhol, és szerintük egyértelmű.
A bolttal (Future Board Hungary) beszéltem, ők azt mondták, hogy küldjem be a rollert, és bevizsgálják. Kérdés, hogy egy ilyen kopó alkatrész cseréje garanciális cserének minősül-e?...
Illetve a 3D nyomtatásról mit lehet tudni, mennyire pontos/tartós, ill. tudsz benne esetleg segíteni? Én sajnos egyáltalán nem értek hozzá.
-
Logapeti
tag
válasz
Reggie0 #11439 üzenetére
Köszi. Hétfőn azért beviszem egy bringaszervízbe, ahol tudom, hogy foglalkoznak rollerekkel is, és beállíttatom, már amennyiben csak kilazulás van, és nem kopás/elnyíródás.
Átkelőknél levő nem teljesen lesüllyesztett padkákra való felmenésnél mi az ajánlott megközelítés abból, amiket leírtam?
-
Logapeti
tag
válasz
Reggie0 #11437 üzenetére
Egy Kugoo S2, és gyakorlatilag 1,5 hetes. Mondjuk minden nap használtam, és vegyes minőségű járdán / bringaúton.
Amúgy az úttest átkelőknél ha van egy kis padka le- és felmenetkor, hogy érdemes rámenni? Érdemes felmenetkor felkapni a roller elejét menet közben, vagy inkább lassan menve hajtsak rá a kerékkel ("támadjam") a padkára? Vagy száljak le, és tegyem fel a rollert? Tudom, ez a padka magasságától is függ, de mégis mi a javasolt stílus?
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11413 üzenetére
A rollerben szabvanyos csavarok vannak.
Na igen, és egy akku fedélnél nem valószínű, hogy túlbonyolították.
Szóval talán nem valami biztonsági csavar, amit az átlag szerszám
nem fog meg: én még arra tudok gondolni, hogy esetleg Torx.Fúrógép akku házát fogja biztonsági Torx, amihez hirtelen nem volt
itthon szerszámom. De természetesen kapható az is, annyira nem
biztonsági.Csak erősen céloz arra, hogy "inkább ne szedd szét".
-
Dave™
nagyúr
válasz
Reggie0 #11391 üzenetére
A lomtalanítással nehéz mit tenni, az valóban nagy ívben kerülendő mindenhol. De ha már az autódnál kikerülhetetlen ez a kockázat, és 5 évig ott sem volt, akkor nem érzed, hogy túlaggódod kicsit a dolgot? Meg ha már aggódás, ott az eltört rugó, ami "természetes", meg a kitört első kerék - ezek szerintem jóval nagyobb problémák, mint egy potenciális defekt.
-
gergo5991
őstag
válasz
Reggie0 #11391 üzenetére
itt szlovákiában lomtalanitáskor tesznek egy nagy konténert minden 3.utcára, szóval fel van oszta melyik héten melyik városrészbe és mindeki kiteszi oda a szemetét, nincs rumli az utcákon, és nem a kukásoknak kell kézzel össze szedni..
21. század könyörgöm és úgy basszák ki pesten is a szemetet az utcára mintha egy szemétdomb lenne.. szégyen és gyalázat..sok helyen irják hogy ez már már kultúra.. aha.. cigány paraszt kultúra.. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #11371 üzenetére
Ezt most trollkodásnak szántad?
A Kugoo roller hátrányait előnyként állítottad be.Például hogy nincs valós fizikai fék? Rendkívül dicsérendő, ha normális mechanikus féket, pl. tárcsaféket tesznek egy rollerra, és nem csak az elektronikára van bízva a fékezés. (Sőt, a németek még ennél is tovább mentek, két egymástól független féket követelnek meg.)
Az appal nincs szarakodás???
A bluetoothos applikációnak köszönhetően lehet igazán egyénileg testre szabni a roller működését, mint amilyen pl. a tempomat. Dashboard is rendkívül szimpatikus, mobiltartóval imádni való, valós idejű műszerfalat kapunk, de ott van mondjuk az akku cellák állapotának mutatása és egyéb hasznosságok.
Vagy a beüzemeléskor történő, egyszeri 5 percnek társítasz olyan nagy jelentőséget egy 500+ üzemóra fölé tervezett eszköz esetén, amikor felhívják a figyelmet az alapvető biztonsági előírásokra?A defekt para pedig leginkább hanyag embereket fenyegeti, a legelső padkánál megérezni ha alacsony a keréknyomás. Tesztek alapján a tömör gumi + egyszerű felfüggesztés rontja a roller kezelhetőségét és kényelmét. (Ha vékonyra csinálják, akkor statikailag lesz gyenge, jobban öregszik, ha pedig drága masszív megoldást használnak, az méret és súlynövekedéssel jár). Sokkal inkább hátrány, mint előny a tömör gumi.
-
Dave™
nagyúr
válasz
Reggie0 #11371 üzenetére
A szubjektív pontokat értem, de fura, hogy a defekt miatt aggódsz, az eltört rugó, meg az elszakadt kábel viszont nem gond, ahogy a support meg a csere körülményessége sem. Az appot nem tudom miért hozod fel, az csak egyszer kell, amíg beaktiválod, utána maximum frissítéshez szükséges, egyébként el lehet felejteni. Én is csak azért használom, hogy lássam a hány km van benne. A 4200km viszont dicséretes.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #11350 üzenetére
Az is jól hangzik...
Nekem eddig ez (ugye eleve gariban cserélt!)
tök jól szuperált, mindig akkor sütötte el, amikor villant - kellően ritka
ütemezéssel nagyon komótosan lehetett vele dolgozni.De persze
ha megvolt a két elektróda stabil helyzete, kicsit fárasztó volt sokáig
oda szorítani őket. (Nagyobb fokozaton pl. fel is forrósodtak simán.)Ui: megint elment a kedvem az egésztől... de a srác szeretne 48V-os
Kugoo-eTwow hibridet, most rontsam el az örömét? Még előkerítem
azt a nyákot, ami sose volt jó, hátha jó akkuval kiköhög pár pöttyöt... -
dabadab
titán
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #11173 üzenetére
Ez rohadtul észszerűtlenül hangzik! Úgy faszság, ahogy van!
Mert ez azt jelentené, hogy a Xiaomi tulajdonosok maradék 1%-a vagy nagyon szerencsés, vagy számukra nem jelent problémát a gumi cserélgetés.
Közben meg az itt jelen lévők többsége meg tudja erősíteni, hogy normál nyomáson használva több ezer kilométert bele lehet tolni defekt nélkül, hacsak nem igazán peches. Mert üvegszilánkon, szegen is át lehet menni defekt nélkül, hacsak nincs nagyon rossz szögben az aszfalton. (És a keréknyomást is egész tág határok között el lehet hanyagolni, havonta elég ellenőrizni.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI Air 3 drón újszerű állapotban, garanciával
- DJI Goggles N3 drón FPV szemüveg - ÚJ
- DJI AVATA 2 Fly More Combo 1 akku - drón szett DJI Goggles N3 FPV szemüveggel
- DJI Mavic 3 Pro RC - drón szett új állapotban - 2 akkuval
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- PlayStation Plus Premium 24 hónapos előfizetés , egyenesen a Sony-tól!
- Csere-Beszámítás! AMD Számítógép PC Játékra! R5 5500 / RX 5700XT / 32GB DDR4 / 256SSD+1TB HDD
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest