Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    nagyúr

    válasz jagertibi #11502 üzenetére

    Egyrészről igazad van, hiszen nem mindenki akar hegyre is felmenni a rollerrel,
    de aki fel akar, annak sajnos szüksége van bizonyos teljesítményre ehhez...:K
    Nekem pl. a hazautam végén van 1.5 km emelkedő, bőven 10%-os szakasszal,
    nincs bicikliút (járdát ne is említsem), szóval ha haza akarok jutni, az út szélén
    poroszkálhatok percekig, kockáztatva, hogy kivasalnak a "centiző" autók/busz,
    vagy használhatok kicsit erősebb hajtást, ami képes értékelhető sebességre...
    Hogy ezt most SMKP-nak minősítik majd, hát "így jártam": van motoros jogsim
    is. Különösebben nem zavar a dolog (sisakot meg alap, hogy felvesz az ember).

    Másrészről viszont iszonyat nagy hiba az "alapteljesítménye" alapján húzogatni
    kategória határokat. Miért? Mert ez egy hasraütéssel keletkező szám. A gyártó
    azt garantálja, hogy ekkora teljesítmény nem olvasztja meg a motort, és kész...
    Marketing szempontból ugye minél nagyobbat ír rá, annál jobb/eladható: 1200W
    van nekem ráírva a kerékre, bár ha annyit ráeresztesz folyamatosan, tuti leolvad.
    (Más kérdés, hogy ennyi, folyamatosan, csak erős emelkedőn vehető ki belőle.)

    Szabályozás szempontjából viszont, ha 350W-ot szabad ráírni, akkor annyit fog.
    És még mindig ugyanarról a motorról beszélünk, ami "önmagában" tehát sem a
    gyorsulást, sem a végsebességet nem határozza meg. Ez a vezérlésén múlik...

    Lehet olyan gyári roller, amire 500W van írva. Szolid vezérléssel, ami nem megy
    800W fölé. Adott menetdinamikával hajtható, mondjuk 25 km/h végsebességgel.
    Mert szoftverből ennyi van beállítva. Az ilyenre viszont egyesek zárt pályára való
    "versenygépként" tekintenek. Ellenben az a roller, ami névleg(!) 250W, valójában
    800W fölé is benéz, a végsebessége meg 30 km/h fölött van, az ugye kerékpár?

    Elég erősen kettős mérce szagot érzek, és nem mennék bele ezekbe a vitákba.
    Ekkora kiskaput a szabályozás sem hagyhat nyitva. Hosszú távon nem is fog...
    (Ha annyira ráérnek a rend éber őrei, akkor traffival meg mobil fékpaddal járnak.)
    Motoroknál se úgy szól a jogsi, hogy ha nem húzatod ki, akkor vezethető B-vel,
    hiszen ha nem húzatod ki, nem gyorsul akkorát és nem is gyors = segédmotor!
    Nem: egyértelműen a csúcsteljesítményt nézik, és nem az átlagos használatot.

    Ui: a 132kW-os autódat a hajadra kenheted, ha dugóban kell eljutni A-ból B-be:
    pont erről szól ez a "mikromobilitás" dolog, hogy nem okozunk dugókat, mégis
    gyorsan tudunk közlekedni, ill. (lokálisan) nem szennyező elektromos motorral.

    És ha mennél 25 km/h-val, de egy kerékpáros csak 20 km/h-val teker, akkor az
    nem ördögtől való, hogy az ember megelőzi, és halad a saját tempójával tovább.
    Viszont egy előzéshez nem árt, ha van erőtartalék, hogy legyen gyorsulásod.:K
    (Meg az se lenne hülyeség, ha a kerékpárosoknak a bicikliúton megengedett (!)
    30 km/h sebesség nem zárná ki a rollert a kerékpárútról... Főleg nem úgy, hogy
    ha KÉPES többre, akkor már fel sem hajthat rá, pedig a kerékpáros közúton ha
    képes 40 km/h-ra, akkor az még szabályos is. Megintcsak: kettős mérce.:R)

Új hozzászólás Aktív témák