- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Íme az új Android Auto!
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
Új hozzászólás Aktív témák
-
leeate
senior tag
válasz
Manitou #5766 üzenetére
Na látjátok, ez az. Most már az ultimate lúzerség leghatalmasabb képviselőjének fogtok tartani, de én már voltam két oktatáson is. Igaz, az első csak egy kis 2,5k-s talpalávaló volt, annyit is ért. De pl. a száj kitörlését egyiken se mondták, h kéne. Az elsőnél még mellkaskompresszió se jött szóba, a másik meg pont úgy tanította.
Asszem ha én erre ráveszem magam, akkor megtanulok mindent, és profi laikus (ellentmondás?) elsősegélynyújtó leszek. Különben is az a típus vagyok, aki jobban szereti az utazást, mint a végcélhoz elérkezni. Bár idegesít, hogy már nem csak egy írásbeli vizsga az eü, mint régen. Na de a szívatás kell.
-
Xantomas
őstag
válasz
Manitou #5737 üzenetére
Megmondom őszintén, nekem halvány lila fogalmam sincs hogyan volt pontosan. Itthon feltúrtam a lakást, nem talátam sehol, beszéltem háziorvosommal, csinált volna másikat, de elmentem a Petzválba, kiváltani a vizsgaigazolást.
Mit látok? A vizsgaigazoláshoz hozzá van tűzve az eredeti orvosi alkalmasságiA XVI. kerületi okmányirodába időpontot kell kérni, anélkül hozzád sem szólnak, csütörtök délre kaptam. Ehelyett meglátogattam a XI. kerületit, és 2,5 óra alatt meglett az egész.
-
leeate
senior tag
válasz
Manitou #5658 üzenetére
Most már nincs mese, a vizsgadíj be van fizetve.
Egybk. a babától félek! Nem tudom miért, de órán fújtam az orrába, de nem emelkedett meg oO Aztán "valahogy" máshogy fújtam, és profin ment. Vki nem tudja, mit csinálhattam rosszul elsőre?Más: Volt itt szó a vizsgabiztosokról. Háát, én nem is maga a vezetés miatt féltem, hanem a vizsgabiztos arckifejezéseitől a tükörben. Kis köpcös biztost kaptam, aki hol fáradtnak, hol mérgesnek tűnt. Aztán visszafele amikor mentünk, belenéztem a tükörbe, és azt látom, hogy hátra van fordítva a feje, és szunyókálást imitál
Nekem amúgy tök jó oktatóm volt, minden hülye kérdésemet megválaszolta, rajzolt, mesélt, és csomószor megdicsért (nem annyira mélyen, csak néha el-elszólt egy "Ezaz!"), és így úgy éreztem, többet is tanultam, mint általában a többiek.
Másrészről viszont mesélt a kollégájáról, akinél min. 30 órából mennek át a tanulók RUTINON. Ennek ellenére az az oktató fényezi magát meg minden. Szóval egyáltalán nem mindegy. -
puttputt
őstag
válasz
Manitou #5658 üzenetére
Nem, tényleg a legkönnyebb. Nálam úgy volt, hogy annyira jól, szakszerűen és hosszasan elmagyaráztam azt, hogy mit kell tenni, ha egy idős bácsi szívrohamot kap (hívni a mentőket
? ), hogy a vizsgáztató elfelejtett gyakorlati tételt adni
Az oktatómról annyit, hogy úgy hadart, hogy néha nem lehetett érteni, így a forgalmi vizsgán is volt egy érdekes esetünk; mikor visszakérdeztem: "Akkor itt most tovább, egyenesen, ugye?" A biztosnak sem lehetett semmi kifogása, mert szerintem, ha teljesen máshova megyek, mint ami az útvonal, egy szava sem lett volna...
Nagyon jó oktató volt különben, szakszerű, profi, nem kiabálós, bár kiakadt néhányszor persze... Pl. forgalmi vizsga elején a következővel buzdított a vizsgát megelőző "próbakörön", a lámpánál, sárga jelzésnél kissé még álmatag, kora reggeli váltásaimkor: "Gyorsabban! El fogsz késni! Nyomd a gázt! El fogsz késni! Gyorsabban!" Azóta is ez cseng a fülemben..., bár ez a gyorshajtáskor gyenge indok
A rutin majdnem megtréfált, mert ugye a "hírhedt" saroktolatást húztam, s a vizsgapályán annyira benőtte a fű a szegélyt, hogy semmit sem láttam a padkából, úgyhogy csak érzéssel... olyannyira "pontosan" sikerült "bemérni" a fehér vonalat ("másik sáv"), hogy az oktató csaknem 2 percig méregette, hogy most vajon túlhajtottam-e rajta, vagy nem... aztán, mint egy teniszmeccsen, úgy döntött, így szólt: "a vonalon van a kerék, sikeres a vizsga"
-
leeate
senior tag
válasz
Manitou #5630 üzenetére
Én a mai napig be vagyok f*sva az elsősegélytől, most akarok elballagni időpontot kérni, de kinyitni a könyvet is, annyira nincs kedvem. A gyakorlaton meg fogok halni, ha olyat húzok.
Miért kellett gyakorlatot belevinni az egészbe, miért nem elég az elmélet, mint régen..?
Másik oldalról viszont, a legtöbb sutyerák ezt csinálja meg elsőre, aztán megbukik a legkönnyebb kresz vizsgán, szóval nálam ez ilyen homályos.
-
-
válasz
Manitou #5583 üzenetére
a hivatalosakat már igen, de veszekpár pót-órát, biztos ami biztos alapon
át szeretnék menni elsőre,ésmég nem érzem magam tiptopnak. de ma egész jól ment az araszolgatás kifele az autópályán, összevissza váltogatva egyes és hármas között.
mondjuk az elősöt percben vizsgán márkétszer megbuktam volna
de eztmajd hnap leírom, jozanabbul
-
VR6-Fan
veterán
válasz
Manitou #5543 üzenetére
járni se egyből, egy nap alatt tanul meg az ember
néha ismeretlen, emelkedőn (ismeretlen helyen mindig megilletődők
) én is vagy nagyon nagy gázzal és kis kuplunggal megyek fel először (vagy lefulladok, bár manapság azért már elég ritka...
), nem nagyon szeretem használni a kéziféket induláshoz, vizsga óta talán egyszer ha használtam
szóval a lényeg minél kisebb ccm-es kocsin minél többet gyakorolni gyakorolni és gyakorolni!
-
VR6-Fan
veterán
válasz
Manitou #5530 üzenetére
ezredforduló tájékán már bőven divatba volt a németeknél, japán gépekkel nem vagyok túlságosan kapcsolatban
Kakumix:gondolom az altea is kis ccm-es kocsi volt azokkal hatványozottan könnyebb lefulladni mint pl egy 2l felettivel.
akinek nem igazán akar sikerülni a mérleg elven nyomni a gázt (vagy hogy az istenbe hívják, anno kresszen motyogtak erről valamit..)
annak azt tudom tanácsolni hogy 1200-1500 körül tartsa meg fixen a fordulatot és arra szép nyugisan engedje rá a kuplungot.
de amúgy ahogy engeded fel a kuplungot úgy nyomd a gázt, ccm-től fűggően több vagy kevesebb gázt neki.
-
-
VR6-Fan
veterán
válasz
Manitou #5527 üzenetére
benzines is elindul alapon, ha elektromos gázpedálos.
én pl ilyenen tanultam vezetni, ha gáz nélkül akartam elindulni akkor fölemelte az alapjáratot 1000-1200-re.
szvsz egy modern(ebb) benzinestől nem kell tartani.
aztán jött a mechanikus befecskendezés és a 1% elektronika, meg a sok lefulladás kezdetben(de nem is kérdez vissza a gázadásnál hogy biztos hogy ezt akarod
)
-
Daneeka
senior tag
válasz
Manitou #5521 üzenetére
Jaja, egy dízel Golf, baromi jó így kezdőnek. A fék mondjuk meglepett, első megállásos feladatnál blokkolás, ABS bekapcs.
Nem vezettem még autót életemben és kicsit zavar is, hogy úgy kell bánni a fékkel meg a gázzal mint a hímes tojással, így feszítem mindig a jobb vádlim, hogy ne érjen hozzá a gázhoz vagy ne nyomjam nagyon.
-
No-kia
addikt
válasz
Manitou #5514 üzenetére
én is az oktatáskor vezettem először kocsit(nem is ment olyan hű de nagyon, de engem is kivitt a forgalomba 3-4 órán, nem sokat, csak mégis,) bár ebben az autós suuliban minden oktató ezt csinálja majdnem minden gyerekkel
, én szerdán megyek forgalomba, deélután 3kor, egerben
-
VR6-Fan
veterán
válasz
Manitou #5408 üzenetére
édes apám toledoján (ha nem gti-t vagy valami sportos G4-et vezetsz) akkor u.a. a fék futómű, szépen adagolható és pici nyomásra is elég keményen fog.
ott szerintem a betétek kopotsága/fékolaj hiány/esetleg a fék erő szabályzok nem megfelelő működése lehet indok.
Winner_hun:G4-nél már minden motorhoz járt a 4 tárcsa (és tippem szerint az ABS is alapfelszereltség volt)
-
GrandeP
addikt
válasz
Manitou #5391 üzenetére
Nem követtem topikot miről beszélünk most?
Ha személyautó, akkor igen, mész 1-2 m-ert és fék, nem kell h átszaggassák a szélvédőt, de meg kell állni, utána már mehetsz is...
Teherautónál, nézel üzeminyomást (rendben), (lég)féknyomást (rendben), elindulsz, fékezel (rendben) és aztán mehetsz-....
Én se csináltam egyik gyakorlati órán se, de követlen vizsga elött pár perccel mondta az oktató h majd így csináljam.... mondjuk az nem mostanában volt.
...
uii: persze ez már kötelező külső vizsgálatok után van...
-
ádyz
addikt
-
Csabee.
nagyúr
válasz
Manitou #5309 üzenetére
kocsival ment rutinra lol
egyébként nem feltétlen azért nem ment át elsőre a forgalmin mert nem tud, engem az zavart meg hogy mindig lekellett húzódni... illetve a tükörebe is erőltetetten kellett nézni, na meg a kétkezes kormány fogás
ezeket mostanság se nagyon tartom be, lehúzódni pláne nem szoktam, max ha levillant egy nagyobb kategóriás kocsival az arc
-
leeate
senior tag
válasz
Manitou #5137 üzenetére
Nem értem, miért kell Little Anne-t elsősegélyben részesíteni, amikor már alapból hulla feje van. Nekem asszem kell még 1 tanfolyam.. :S
A vizsgáim ugye nem évülnek el? Erről nem tud valaki valamit? A vizsgalapon csak az van, hogy a kresz-vizsga után 2 éven belül le kell rakni a gyakorlati vizsgákat, de azok már megvannak.
-
Boxiné
aktív tag
válasz
Manitou #5120 üzenetére
És mi a helyzet a műszaki vizsgával? Még mindig egyben van a rutinnal, vagyis egy időben van a 2, mint az "én időmben"?
Anno, amikor mi vizsgáztunk eü.-ből, annyi volt az egész, hogy egy mentős fickó bejött, elmondott mindent, aztán kérdezgetett. Mindenki kapott egy kérdést a hallottakból. Nem is tudok már semmit az egészből. Igaz, hogy 13 éve volt, de szerintem sokkal jobb, hogy szigorodott az oktatás és a vizsgáztatás, így talán jobban megmarad az emberekben, amit tanulnak. Sosem lehet tudni, mikor van szükség rá. -
nemma
addikt
válasz
Manitou #5057 üzenetére
Nekem ezek közül a Focus kéne
AMD Power:
Szerintem attól függ, hogy ki milyen stílusban vezet. Én mindig akartam indulni, mint a szél-ez akkor volt, mikor már elég jól ment- és épp azért fulladtam le, mert nyomtam volna már neki, viszont az oktató mondta, hogy csak kuplunggal induljak.
Én egyébként a benzineset sokkal jobban szeretem, jobban illik hozzámSenhi: Accentben asszem 1.3-as van
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Windows 10
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Windows 11
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- ÁLTALÁNOS IGAZGATÓHELYETTES tábla
- Eladó használt XIAOMI Vacuum MOP Pro robotporszívó!
- YEELIGHT Cube Smart Lamp spot + base moduláris RGB okoslámpa
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- Új, verhetetlen alaplap sok extrával!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest