- One mobilszolgáltatások
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Yettel topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Új hozzászólás Aktív témák
-
Telomanikus
senior tag
válasz
Carlo009 #9389 üzenetére
A kézifékes indulás jól megy. Egyedül a tolatás "ijeszt" meg, mert csak rálépek a gázra és egyből le is veszem a lábam(persze lessan, meg közbe kuplung, stb,stb...), de nekem gyors és rá kell fékezni folyton(persze nem hirtelen, stb,stb...)...tehát nagy bajom azzal sincs csak még szokni kell.
A lejtőn való indulás gurulás nélkül megy. -
picur220
veterán
válasz
Carlo009 #9255 üzenetére
Az M az segédmotoros kerékpár.
Az M kategóriáról:
Nemzeti kategória. Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Jogsikérdés:
Az "M" kategóriába tartozó jármű vezethető "M" (moped) és "TR" (trolibusz) nemzeti kategóriára, továbbá bármely nemzetközi kategóriára, alkategóriára, kombinált kategóriára érvényesített vezetői engedéllyel. Nemzetközi kategóriára érvényesített vezetői engedéllyel az "M" kategóriájú járműre vonatkozó vezetési jogosultság az orvosi érvényesség lejártát követően is, de legfeljebb az engedély kiállítását követő tíz évig áll fenn.Fontos még, hogy:
Bármely nemzeti kategória csak belföldön történő járművezetésre jogosít.
-
Killing
addikt
-
-
picur220
veterán
válasz
Carlo009 #9110 üzenetére
Az ABS megakadályozza ugyan a kerekek blokkolását, irányítható lesz a kocsi, csak az a gond, hogy nem lassul, legalábbis annyira biztos nem, amennyire ABS nélkül. Az ABS csak száraz/nedves úton ér valamit, jeges/havas úton nem jó, többet árt, mint használ.
Jégen azért lehet jobb 2.-ban, mert kisebb a nyomaték, és szép lassan el tudsz indulni. Végülis ha érzed a kocsit, akkor 1.-ben is megoldható óvatos kuplunggal, én biztos nem indulnék 2.-ban, meg úgy alapvetően nem állnék meg jégen, ha nem muszáj, mivel bármerre elkezdhet az autó csúszni, és semmi sem fogja meg. -
jerry311
nagyúr
válasz
Carlo009 #9067 üzenetére
Szerintem ugynevezett quick shifterre gondoltal. Egy motoron tobb aram van, mint suritett levego, ugy inkabb azt hasznaljak.
A motorkerekpar valtok felepitese miatt altalaban csak felfele lehet vele kapcsolgani, lefel ugyanugy kell kuplungolni. Persze vannak bonyolultabb es dragabb megoldasok, amik lefele is valtanak. -
Killing
addikt
válasz
Carlo009 #9064 üzenetére
A motorozás egy életérzés, ezt az autósok soha nem tudják átérezni. Nem félelemmel ülök rá, hanem tisztelettel. Persze a jó védőfelszerelés alap, nekem is van. Amúgy is 2 motoros van, aki esett és aki esni fog.
Erre a sűrített levegős kuplungolás nélkül működő motorra kérnék egy példát mert én még csak nem is hallottam ilyenről. Csúszókuplungról már igen, de az más tészta.
-
Killing
addikt
válasz
Carlo009 #9062 üzenetére
Szoktam autóval 30-as övezetben is vezetni, úgy hogy csak A1-em van, de vigyázzatok a jard mindig ott van ahol nem kéne, eddig megúsztam.
Múltkor egy földúton jött velem szembe vagy 5 km-re a falutól egy rendőrautó, de akkor motorral voltam.Úgyhogy most már 2x is meggondolom a furikázást.
-
picur220
veterán
válasz
Carlo009 #9008 üzenetére
Nem a sztresszel lesz a gond, hanem a figyelmetlenségeimmel, az oktató szerint kapkodásommal. De holnap reggel 9től még van 2 óra, meg forg.vizsga előtt még kb fél órát megyünk a városban. Tegnap is voltam órán, a 2 óra alatt 2x buktam meg virtuálisan, bár az egyik egy forgalmi helyzet jobb megoldása volt, a rosszabb meg a satufék lett volna, azt meg mégsem akartam... a másik egy kb 3m hosszú záróvonal volt...
Holnap is az lesz a célom, hogy tökéletesen végigmenjek a 2 útvonalon, bár a holnapi lesz a 2 legkönnyebb, városon kívüli útvonal itt, Szolnokon. De akkor is tökéletesen fogok rajta végigmenni! -
jerry311
nagyúr
válasz
Carlo009 #9016 üzenetére
Felfelé váltáskor nem kell gázfröccs. Ott pont hogy lassítani kell a hajtott fogaskereket, hogy szinkronba kerüljön a kereke felé lévő fogaskerékkel.
Az egy amerikai film, az amcsiknál a személyautók túlnyomó többsége automata váltós. Nem csoda ha nem tudnak rendesen kézi váltós autót vezetni, sokuk azt sem tudja mi az a kuplung. Kuplung nélkül meg kb. lehetetlen recsegés nélkül váltani.Szvsz a dupla kuplungolásnak szinkronizált váltó esetén nincs értelme vagy minimális az olyan helyzetek száma ahol van valami haszna.
[előzmény törölve]
[ Módosította: Barthezz2 ]
-
jerry311
nagyúr
válasz
Carlo009 #9011 üzenetére
Dupla kuplungolás szinkronizálatlan váltóknál szükséges, gyakorlatilag a sofőrnek kell szinkronba hoznia a váltó fogaskerekeit.
Felfelé váltásnál úgy működik, megfelelő sebességnél kuplung kinyom, gáz el, üresbe tesz.
Kuplung felenged. Így a motor által hajtott fogaskerék lelassul az alapjárati fordulatszámra, ami kb. megegyezik a következő fokozatban szükséges alsó fordulatszámmal. Kuplung kinyom szépen bevált az ember a nagyobb fokozatba. Ha jól csinálja, akkor nem recseg vagy csak kicsit.
Lefelé váltásnál a hajtott fogaskereket viszont gyorsítani kell. Tehát mikor kb. megfelelő sebességre lassult a jármű, akkor kuplung és üres. Gázt adunk a kisebb fokozatnak megfelelő magas fordulatszámra felpörgetve a hajtott oldalt, majd gázelvétel nélkül kuplung kinyom (nyilván amint ki van nyomva a kuplung, már el lehet venni a gázt) és berak a kisebb fokozatba. Kuplung szépen kienged.
Ez az elmélet. A gyakorlathoz meg jó érzék, sok gyakorlás és a gépjármű megfelelő ismerete szükséges.Személyautókban évtizedek óta nem jellemző szinkron mentes előremeneti fokozat. Szinkronizálatlan hátramenet még mindig előfordul, de egy ideje már az sem jellemző, legfeljebb az alsóbb kategóriákban.
-
Drizzt
nagyúr
válasz
Carlo009 #8997 üzenetére
Nem tudom szabály tiltja-e. De 2*2 sávos út ahol van, ott általában forgalom is van. Így megfordulást eleve nem nagyon tudod elkezdeni, csak belső sávból. Onnan meg azért nem nagyon van kocsi, ami kapásból szembe sáv belső ívére rá tudna menni. Szóval nem tudom szabad-e szabály szerint külső sávból kezdeni a megfordulást 2*2 sávos úton, de szerintem inkább valószínű, hogy nem. Legalábbis eléggé nehezen kivitelezhető normális körülmények között.
Itt pl. az szerepel, hogy a belső sávra ráhajthatsz megforduláshoz. Azt nem írja, hogy onnan is kell kezdeni, de azért a valóságban a párhuzamos közlekedésre alkalmas utakon úgyis csak a belső sávból tudsz ráfordulni. Ha külső sávból meginduslz, s a túlsó sávba még nem tudsz befordulni, akkor például az egész belső sávot jó eséllyel elzárnád, míg ha a belsőből kezded, akkor csak egy jóval kisebb részét. Veszélyes.
-
picur220
veterán
válasz
Carlo009 #8990 üzenetére
Az egyíves megfordulás, mint ahogy a neve is mutatja, egyíves, tehát nem tolathatsz vissza, az autónak egy ívben kell megfordulnia.
Oktató/v.biztos vizsgán megszólal, hogy keressünk egy alkalmas helyet az egyíves megforduláshoz, akkor keresel egy helyet az adott útszakaszon, ahol meg tudsz fordulni úgy, hogy nem tolatsz vissza. Nekimész a padkának, szintén megbuktál. Általában kereszteződésben kell megcsinálni, kisebbekben is el szokott férni a kocsi, ha ügyes vagyCsak olyan helyet kell keresned, ahol tuti elférsz, és nem csak szűken, hogy ne legyen necces. Meg ugye ha egy kicsit bemész a kereszteződésben a másik utcába, és annak a végén van egy stop tábla, akkor ott meg kell állni, és a bal irányjelzőt átcsapni jobbra, mert onnan már olyan, mintha jobbra fordulnál ki az utcából.
-
picur220
veterán
válasz
Carlo009 #8988 üzenetére
Rutinvizsga nincs, szerintem a pályára is csak azokat viszik majd ki, akik életükben nem láttak még kocsit, hogy egy kicsit szokják, meg hogy mégis lássák, merre vannak arccal.
Úgyis látja az oktató 10 perc után, hogy mit hogy tud a delikvens.
Gyakorlati vizsgán adott várostól függ, hogy mik a feladatok, de az biztos, hogy kötelezően van egy várakozóhelyre beállás-kiállás, és egy egyíves megfordulás. De szerintem minden városban van padka melletti várakozóhelyre való beállási feladat is, de azt te döntöd el, hogy orral, vagy háttal. Általában orral kell beállni, olyan helyet kell keresni, ahová beférsz, legalábbis itt, Szolnokon így tanítják.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Carlo009 #8736 üzenetére
Passz, de ebben a topicban vagy valamelyik archívumában vannak árak. Igaz jó régiek, de az arányokat mutatják. Nekem, ha meg lett volna minden elsőre (C. kat.), akkor 130k HUF-ból kijött volna, de lett 160k két bukás miatt. Akkor az egyik vidéki versenyző valami 180k-s árat emlegetett, ha minden megvan elsőre.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Autós topik
- Ford topik
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- One mobilszolgáltatások
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Mégsem búcsúznak a DDR4-es memóriák
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Apple iPhone 13 128GB / Kártyafüggetlen 1ÉV GARANCIÁVAL
- Crucial 240GB SSD eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest